Testy
vazena redakcia, zaujimalo by ma akym spôsobom ziskavate auta pre svoje testy a preco netestujete v prvom rade motorizacie a vybavy dostupne beznemu zakaznikovi? mate obavy z pripadnej negativnej odozvy vami dosiahnutych vysledkov u vyrobcu? dakujem a ocakavam aspon z casti uprimnu odpoved
A ktorý importér by bol taký samovrah/bl.bec, aby dal na testovanie napr. najslabší motor v holobyte? Vždy vyznie lepšie, keď sa testuje napr. Golf vo verzii Highline a s twin-chargerom 1,4 - 118 kW, ako základný Trendline s dýchavičnou atmo 1,4. 😉 To by si importér moc dobrú reklamu nespravil. A redakcia testuje v štýle "akú mala, takú dala". >😒]
aždopádně tento model Superbu za komentář ani nestojí.
Já bych to zase tak tragicky neviděl, sice bych si odmyslel tu Greenline verzi, konkrétně ty letní gumy a pro klidného řidiče to nemusí být vůbec špatná volba.
Položit na dřevo třičtvrtě milionu za tohle, to už chce opravdu klidného a psychicky vyrovnaného řidiče.
Přiznám se, že na cenu jsem se ani raději nedíval >😒] >😁 Takže to stojí přes 499 000, jo? Fůha >😒]
Takže přeformulujeme to: Je to auto pro klidného a vyrovnaného řidiče vyznávajícího tu jedinou a "právnou" VWíru >😁
Takže přeformulujeme to: Je to auto pro klidného a vyrovnaného řidiče vyznávajícího tu jedinou a "právnou" VWíru >😁
Je to slušné auto, jak píšeš ideální pro klidného řidiče, který sice rád spoří za naftu, ale klidně utratí 700 tis. za auto! Ta cena je fakt vysoká, vždyť můj otec má služebního Superba rok starého s 2,0 TDi PD za stejnou cenu ve stejné výbavě Ambition, akorát nemá tu navigaci a asistent rozjezdu do kopce. A tady už je dost velký rozdíl mezi 77 a 103 kW a spotřeba se pohybuje průměrně do 6,5 l/100km. a pokud jede klidným tempem po okreskách, tak se dostane spotřeba k hranici 5 l/100 km. Greenline mi moc nedává smysl.
Superb máte na konci testu zařazen do vyšší střední. Nechtělo by to malou opravu? 😉
je to fakt komedie tento test a cele ty reci okolo spotreby >😁 jeje spotreba byla 5,6 a v minulem testu 6,2 dvoulitr >😒]
dete nekam s takovymi nesmysli snizili kapotu prodlouzily prevody a podobne kecy k nicemu..gumy usporne nebo co jeste ...jo a valastne vy jste meli zimni a odervanej kryt ze takze jinak by to jelo urco za 2 litry TESTEŘI
jestli to zere litr tam nebo litr sem je uplne jedno 90% lidi
a jestli ne tak at si koupi kolo..
ALE JINAK DOBRA REKLAMA NA SKODU ZAS JESTE CEKAM ZAS NOSOVICE TENTO TYDEN JAKO OBVYKLE >😒]
NEBO ZE BY NEBYLY?
dete nekam s takovymi nesmysli snizili kapotu prodlouzily prevody a podobne kecy k nicemu..gumy usporne nebo co jeste ...jo a valastne vy jste meli zimni a odervanej kryt ze takze jinak by to jelo urco za 2 litry TESTEŘI
jestli to zere litr tam nebo litr sem je uplne jedno 90% lidi
a jestli ne tak at si koupi kolo..
ALE JINAK DOBRA REKLAMA NA SKODU ZAS JESTE CEKAM ZAS NOSOVICE TENTO TYDEN JAKO OBVYKLE >😒]
NEBO ZE BY NEBYLY?
Ak chcem šetriť/resp. na to nemám - tak si kúpim "normálne" auto nižšej strednej triedy s porovnateľnou spotrebou a ešte ušetrím pri nákupe ..
Ak sa chcem voziť na aute strednej triedy tak musím mať i na jeho prevádzku a údržbu ...a nie je to len o palive ...
Ale zas musím uznať, že je to menšia hlúposť ako "ekologická" hybridná 2,5 tonová X6-tka ...
Ak sa chcem voziť na aute strednej triedy tak musím mať i na jeho prevádzku a údržbu ...a nie je to len o palive ...
Ale zas musím uznať, že je to menšia hlúposť ako "ekologická" hybridná 2,5 tonová X6-tka ...
vacsina vozidiel strednej triedy tankuje naftu, je to holy fakt...tento model pomoze skor automobilke pri ratani priemeru co2 ako kupcovi s usporenym palivom. Existuje dost kupcov, ktori kupia velke a priestorne vozidlo o riedu vyssie, ako lacnejsie o triedu nizsie. Pre tych je to urcene. Automobilky to nepredavaju a neponukaju bez racionalnych dovodov.....
..na na na za starými časmi >😁
A mne sa to páči, jedna z málo "eko" verzií, ktorá skutočne funguje. Nie ako, hodíme do trojvalcovej fábie (corsy, etc etc) ťažké prevody aby to malo problém odlepiť sa od semafórov a job well done..
Veľké auto zo "zázračne" nízkou spotrebou, to je až tak zlý nápad? 😉 Nehovoriac, že frantovia z hospody budú mať novú generáciu historiek o nízkej spotrebe k debatám pri pive. Jediné, čo by som z toho greenlinu vyhodil, je ten športový podvozok. Dobre, aerodynamika a pod., ale úsporná verzia by mala byť vyladená na komfortnú a pohodovú jazdu, nie kostitras.
A tiež nemám rád stop-start, ale keď sa dá vypnúť..
A mne sa to páči, jedna z málo "eko" verzií, ktorá skutočne funguje. Nie ako, hodíme do trojvalcovej fábie (corsy, etc etc) ťažké prevody aby to malo problém odlepiť sa od semafórov a job well done..
Veľké auto zo "zázračne" nízkou spotrebou, to je až tak zlý nápad? 😉 Nehovoriac, že frantovia z hospody budú mať novú generáciu historiek o nízkej spotrebe k debatám pri pive. Jediné, čo by som z toho greenlinu vyhodil, je ten športový podvozok. Dobre, aerodynamika a pod., ale úsporná verzia by mala byť vyladená na komfortnú a pohodovú jazdu, nie kostitras.
A tiež nemám rád stop-start, ale keď sa dá vypnúť..
1,6TDI je dobry motor - ale tak do VW Polo. Pro Superb ma slaby zatah. Ono je treba nezapomenout, ze obecne plati, ze cim nizsi kompresni pomer, tim mensi energeticka ucinnost a tim padem vyssi spotreba. Navic mi u 1,6TDI chybi ta dravost, se kterou se dralo dopredu auto s 1,9TDI PD. Zatimco u 1,9TDI pro predjizdeni stacilo trochu prislapnout plyn a clovek toho smrduteho rendlika pred sebou prakticky preskocil(coz zkratilo cas nutny k predjizdeni na minimum a bylo to velmi bezpecne), u 1,6TDI se stejne, jako u motoru na petrolej musi nejprve podradit, motor vytocit a teprve potom se pustit do predjizdeni. Celkovy subjektivni zaver (jezdil jsem Octavii s timto motorem) tedy je, ze oproti 1,9 TDI PD to auto s motorem 1,6TDI hur jede a vic zere.
Osobne si myslim, ze ekonomove ve vedeni VW udelali velkou chybu tim, ze vyvoj unikatniho dieseloveho motoru s vysokym kompresnim pomerem a nezavislym vysokotlakym vstrikovanim prozatim odlozili ad acta jen z duvodu nizsich vyrobnich nakladu motoru CR. Tim mnozi lide ztratili duvod si kupovat novy vuz z vyrobni nabidky koncernu a mohou si koupit hure jedouciho a vice zraveho korejce (byt se stejnymi papirovymi hodnotami oproti jejich stare 1,9TDI PD).
Osobne si myslim, ze ekonomove ve vedeni VW udelali velkou chybu tim, ze vyvoj unikatniho dieseloveho motoru s vysokym kompresnim pomerem a nezavislym vysokotlakym vstrikovanim prozatim odlozili ad acta jen z duvodu nizsich vyrobnich nakladu motoru CR. Tim mnozi lide ztratili duvod si kupovat novy vuz z vyrobni nabidky koncernu a mohou si koupit hure jedouciho a vice zraveho korejce (byt se stejnymi papirovymi hodnotami oproti jejich stare 1,9TDI PD).
Najel jsem pár desítek km s Octavii 1.9 TDI 77kW a nedovedu si představit ten motor jezdit v Superbu. Ani s Octou se v podstatě nedalo předjíždět jinde než na dlouhém a hodně přehledném úseku. Superb s 2.0 TDI mi přijde na hraně toho, co bych označil za rozumně svižné auto.
Superb 1.6 TDI je podle mě vhodný pro starší movitý pár v důchodovém věku, který jezdí s vnukama na chatu 😉
Superb 1.6 TDI je podle mě vhodný pro starší movitý pár v důchodovém věku, který jezdí s vnukama na chatu 😉
nic osobne ale musis mat iny problem ked s 1.9 TDI vies obiehat len na dlhom rovnom useku...
co potom Renault laguna v kombiku 72kw, Marea 1,6 benzin, Fabia 55kW, Peugeot 406 66kw,
????? milujem tieto fabulacie
co potom Renault laguna v kombiku 72kw, Marea 1,6 benzin, Fabia 55kW, Peugeot 406 66kw,
????? milujem tieto fabulacie
On je to spis obecnej problem v tom, ze kdyz nejako udobu budes jezdit autem se silnejsim dieselem a pak budes jezdit se stejnym modelem ,ale slabsim "uspornym dieselem", tak jakekoliv reci a dobrem zatahu a ze to auto jede i s tim slabsim, jsou bezpredmetne, protoze proste nejede. Samozrejme kdo v zivote nemel Superb a pak si koupi neco jako greenline, no tak mu to jede, protoze to nema s cim srovnat. Ovsem realita je , ze dvoulitr TDI 103 kW na auto velikosti Superbu neni zadna strela na predjizdeni, co teprve 1.6 TDI. Ale jak rikam, kdyz clovek nikdy neridi silnejsi verze, tak mu to subjektivne jede samozrejme. To je uplne normalni.
Mně přišla Octa 1.9 TDI PD 77 kW dynamicky ještě celkem slušně použitelná, s jistou předvídavostí se s tím předjíždět dalo.
Horší problém bylo velmi úzké pásmo využitelných otáček (mj. proto si ten motor moc nerozuměl s DSG), typický "kopanec" při nástupu turba a zejména nepříjemný a hlasitý zvuk.
S novou 1.6 TDI jsem nejel, ale prý už je alespoň část těch problémů vyřešená. Ovšem Supa s takhle slabým motorem bych určitě nebral, to už raději 1.4 TSI.
Horší problém bylo velmi úzké pásmo využitelných otáček (mj. proto si ten motor moc nerozuměl s DSG), typický "kopanec" při nástupu turba a zejména nepříjemný a hlasitý zvuk.
S novou 1.6 TDI jsem nejel, ale prý už je alespoň část těch problémů vyřešená. Ovšem Supa s takhle slabým motorem bych určitě nebral, to už raději 1.4 TSI.
tak ja dsg nemam vobec rad a Octa TDI 77kw a dsg - je najhorsia kombinacia podla mna
jasne tiez jazdim s roznymi autami a je jasne, ze ked si clovek zvykne na 150kw, tak 77 je malo...ale trochu sudnosti, mam stastie jazdit s rozne vykonnymi autami a dokazem presadnut s 210 kW a 2,5 tony zbytocnosti do fabie 50kw a zabavit sa. Nemam problem s predbiehanim...a moje auto ma benzin 100kw a 1200kg a nehnusi sa mi z neho presadnut do Octavie SDI a aj s tym sa da predbiehat...samoska, ze nie v hustej premavke ale to ani s 210 kw....
jasne tiez jazdim s roznymi autami a je jasne, ze ked si clovek zvykne na 150kw, tak 77 je malo...ale trochu sudnosti, mam stastie jazdit s rozne vykonnymi autami a dokazem presadnut s 210 kW a 2,5 tony zbytocnosti do fabie 50kw a zabavit sa. Nemam problem s predbiehanim...a moje auto ma benzin 100kw a 1200kg a nehnusi sa mi z neho presadnut do Octavie SDI a aj s tym sa da predbiehat...samoska, ze nie v hustej premavke ale to ani s 210 kw....
Přesně tak jsem to myslel :yes😒br />
Já mám Octavii s 1.8 TSI a jezdí se s ní příjemně. Neříkám, že se 77kW autem velikosti Superbu budeš jezdit za traktorama. Tak to v žádném případě nemyslím. Ale kopce kde normálně předjíždím kolonu aut jsem s tímhle motorem rád, že udržím 80 km/h. To je prostě fakt.
Mě pak výroky o zátahu a tlačení do sedaček ve spojení s tímto motrem vždy kapku pobaví 😉
Mě pak výroky o zátahu a tlačení do sedaček ve spojení s tímto motrem vždy kapku pobaví 😉
asi budem konzerva, ale sice som sa ani neviezol - aj tak moc nedoverujem tej 1.6tdi...
proste CR - celkovo moc nemusim az na nejake viacvalce mi to pride ako babsky dizel-sorry...
a ani neviem ci by som si to kupil - vlastne asi by som nechcel ziadne auto narysovane po roku 2001...Dostat 1.6TDI ako firemne by nemusel byt zly udel, podla mna je to dostacujuce aj do rodiny, len ci to vobec este budu tie klasicke klady nafty alebo uz len zotrvacnost?
proste CR - celkovo moc nemusim az na nejake viacvalce mi to pride ako babsky dizel-sorry...
a ani neviem ci by som si to kupil - vlastne asi by som nechcel ziadne auto narysovane po roku 2001...Dostat 1.6TDI ako firemne by nemusel byt zly udel, podla mna je to dostacujuce aj do rodiny, len ci to vobec este budu tie klasicke klady nafty alebo uz len zotrvacnost?
...než nástavec na ego. Čumte, já mám superba, heč! Ale že to má v tý nejnižší výbavě, o tom radši pomlčí. Hlavně že mu to táhne vocpoda, voe a jede za 5,24l na sto :-!
Na 103kW TDCI Mondeu dělám dlouhodobě spotřebu 5,7l/100km .. pěkně píánko, ať toho dám na daních Kalouskovi co nejmíň. 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No než Greenline, tak se mi spíš líbí tohle😒br />
[odkaz]
[odkaz]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
>😁 Tak to teda jo, ty fašisti jsou neprolhanější lidi, skůtr který váží 150kg má průměrnou spotřebu 6l na 100km, a tadle obluda o litr mémě, :no:
Nedovedu si představit, že bych tento motor v Suberbu označil byť jen za dostačující. Jezdím s tímto motorem ve VW Caddy a je to naprostá tragédie ještě umocněná pouze 5ti st. převodovkou. Každé předjetí, je potřeba velmi dobře naplánovat, neboť motor má značnou, ale opravdu značnou prodlevu na přidání plynu a jen těžko se hledá i ta správná rychlost, kdy buďto je např. 4ka podtočená a auto nejede, ale 3ka už má zase takové otáčky, že v průběhu předjíždění musíte hned řadit. Ve srovnání s papírově stejně výkonným motorem 1,9 TDI PD 77Kw ve VW Touran, mnohem horší dynamika. Je ale určitě kultivovanější a tišší. Když se úplně maximálně snažím o ECO rally, dálnice max 110, dá se spotřeba udržet na 5 až 5,2. Bez nákladu a pouze řidič. Ovšem kdysi jsem tímto stylem jízdy s VW Sharan 1,8T 20V - 110Kw, jezdil za 7,3 až 7,8 benzínu!!
Svým skutečným výkonem, je 1,6TDI za mě vhodný opravdu pouze do Fabie.
Svým skutečným výkonem, je 1,6TDI za mě vhodný opravdu pouze do Fabie.
greenline je model za jedinym ucelem, snizit emise pro celou automobilku a jeste natom vydelat za to same auto s par upravama poradnej balik navic 😄
proto se me libi treba Panamera Hybrid 😄
radsi sahnu i po tom nevetsim motoru co superb muze mit a dopreju mu LPG, porad to bude financne uspornejsi reseni nez tahle chcipla bila mys (bila se me libi) 😄
No jo, LPG je fajn, ale do nového motoru jen sekvenční. Navíc obávám se, že do Suberbu to bude problém kvůli TSI.