Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz E: Design po generacích

Čtyři generace populární třídy E od Mercedes-Benzu. Jak se vyvíjel design v posledním čtvrtstoletí?
Zpět na článek
9. 4. 2011 15:25
9. 4. 2011 15:54
9. 4. 2011 17:29
9. 4. 2011 17:59
9. 4. 2011 18:33
11. 4. 2011 12:14
13. 12. 2011 10:40
9. 4. 2011 15:25
w212
hezké srovnání. pro mě z něj vyplývá že poslední generace w212 je pěkný úrok stranou a působí ve společnosti předchůdců jaksi nepatřičně. zejméne při srovnání W211 a W212 člověk neví, který z nich je vlastně novější. A navíc W212 opticky vypadá o půl třídy menší, jako takové povyrostle céčko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
9. 4. 2011 15:54
Re: w212
Barokové tvary w211 boli síce krásne, ale už vyšli z módy. Mercedes sa pustil cestou hrán, takže odlíšiť, ktorý mercedes je "nový" by nemal byť problém ;-)
Avatar - jozephko
9. 4. 2011 15:26
Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida od Michelangela - absolútne dokonalá (pokiaľ sa jedná o dizajn). Nádherne oblá palubka, krásne predné a zadné svetlá, perfektne riešená zadná linka na kombíku. U mňa je to jednoznačne najkrajšie auto, aké sa kedy vyrábalo. Súčasná generácia je oproti nemu len úbohé ošklivé káčatko.
Vždy, keď vidím aktuálnu generáciu, tak v duchu ľutujem jej majiteľa >:D .
Rozbalit vlákno
12
9. 4. 2011 15:38
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Vnější design je už tak nějak daný dobou, dnes jsou zase v módě ostřejší sportovní tvary, takže W212 celkem zapadá.

Ale interiér W211 zůstane asi už nikdy nepřekonán. Vše krásně sladěné, elegantní a luxusní (pokud vynecháme lacině až plastově vypadající dřevo u provedení classic). I ergonomicky je interiér W211 dokonalý. Taky mám pocit, že právě ve W211 se poprvé objevilo geniální řešení displaye palubního počítače uprostřed rychloměru s useknutou ručičkou. Dnes už to kopíruje kdekdo.

S mercedesem E W211 jsem najezdil celkem dost a je to podle mě jedno z nejhezčích aut téhle třídy.
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 19:34
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Současné Éčko je moc povedené a je kompromisem mezi dynamikou a luxusem, tak jak to doba žádá. Majitele rozhodně nelituj...já teda zvolil jiný typ, ale můj táta, protože je trochu starší, šel právě do Éčka, měl kdysi W210 430...fantastický 8 válec. Vrátil se k Éčku předloni - W212 nejdřív 220 CDI a teď se rozmazluje 63 AMG. Měl jsem možnost si jej vyzkoušet při cestě do Stuttgartu a se známým i porovnat...a je to nejlepší auto ve své třídě. Rozhodně použitelnější než M5 nebo RS6 v běžném provozu a přitom stejně rychlé. Radost jezdit s těmito vozy...
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:10
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Měl si možnost testovat M5 a RS6?
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 20:11
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Ano, měl jsem možnost porovnat s M5. Srovnání s RS6 jsem pouze četl a pak i viděl v TOP GEARU.
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:12
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Hm. Proto jsem se ptal. Nepřeceňujte ty testy v TV a časopisech. Kamarád dělá v největším českém vydavatelství s auto časopisy a divil by ses co nám servírují. Často jen přeložené ( mnohdy špatně ) testy tvářící se jako že český redaktor v autě jel a on ho přitom ani neviděl a podobně. Dík za odpověď.
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 20:14
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Tím nechci ostatní zhazovat. Ale M5 prostě v městě bylo docela utrpení a na tom jsem se s majitelem shodl. Kdežto 63 AMG v city modu lze půjčit i manželce, aby zavezla děti do školy.
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:23
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Já jsem to myslel obecně s těmi testy.
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 20:34
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Odebíral jsem kdysi Autotip, teď Top Gear. Koukám i na jiné zahraniční...hlavně na internetu.
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:44
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Obecně...neber si to stále osobně
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 21:02
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Neberu a asi máš recht. Občas několik v Tescu prolistuju a nestačím se divit úrovni. Je jich moc a málo kvalitních...
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 23:21
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
N oteď jsem si vzpoměl že ta tvoje citace o AMG s kterým by sposlal ženu do školy je ve skutečnosti citace Clarksona.
Avatar - CHerokee
10. 4. 2011 14:13
Re: Predchádzajúca generácia bola ako socha Davida
Jj...ono to tak je. Já nejsem na 525 koní zvyklý a jel jsem Stuttgartem a úplně v pohodě...jak luxusová limuzína a ne zběsilé AMG. Nebál bych se to půjčit manželce...
9. 4. 2011 17:29
W124
Když už se zde píše o takové legendě, jakou W124 bezpochyby je, chtěl bych jen podotknout, že označení E se používalo tuším až od roku 1994, tedy v posledních dvou letech výroby (které mimochodem přinesly určitý úpadek kvality, nehodný tak legendárního auta). Auto se dostal decentní facelift především s novou "éčkovou" kapotou.
Osobně se mí více líbí "plasťák" (od roku 1989). Když vidím nějaký obzvláště zachovalý kousek, neváhám si ho obhlédnout blíže. Nádherné auto se zdánlivě strohými, nicméně dokonale ladícími tvary. A jízda samotná... Člověk by nevěřil, jaký zvuk může mít například obyčejný řadový naftový pětiválec.
U W210 mi trochu nesedí nesoulad tehdy revoluční přední části s obyčejným zadkem. Zde je W211 jednoznačně ladnější. Současná generace - těžko říct, nicméně pro mne je trochu těžko stravitelné, že tento detail má odkazovat na typ XY, tamta křivka zase na jiný.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Kubass
9. 4. 2011 17:59
Re: W124
Mám Ečkovou 124 z roku 94 s řadovým šestiválcovím 3.2 motorem (benzín), nádhernej vůz s neskutečně elegantním interierem (šedá kůže v kombinaci s kořenovým dřevem). Předtím jsem měl lišťáka z roku 87, a musím říct že 124E je uplně jinde jak lišta, tváří se to stejně ale je to uplně něco jinyho.
Je to už můj třetí mercedes a jsem v rozpacích ačkoliv ja 124 nádhernej a načasovej vůz je čímdál tím těžší sehnak super kousek v super stavu, takže dřív nebo pozděj budu muset koupit něco jinyho a vážně nevím co to bude.

A stím upadkem kvality bych moc nesouhlasil (bavíme se o plast a Ečkové 124), co se týče interierů nebo karoserie tak je to špička a etalon kvality, motory jsou spolehlivé, ale je jasné že elektronické vstřikování a zapalování nemá takovou výdrž jako mechanicky KEčko od Bosche, ale je to prostě jenom o udržbě :-).
PS: neřekl bych že 124 nemá co nabídnout... [odkaz]
9. 4. 2011 18:33
Re: W124
Zdravím a závidím krásnou "čtyřku". Je to jak píšeš, sehnat pěkný kousek bude čím dál tím složitější. Bohužel.
Kvalita - někdy kolem roku 1993 nebo 94 začal Mercedes používat vodou ředitelné laky a snad i levnější plechy. Důsledek je jasný - "E" mají větší sklon ke korozi. Z čistě designového pohledu je to ale nejspíš nejkrásnější W124.
Nikdy bych neřekl, že už čtyřka nemá co nabídnout, naopak, je to jedno z nejhezčích aut posledních třiceti let. Vzhled dokonale dotažený, prvotřídní technika, nejlepší materiály. Kde jsou ty časy, kdy při návrhu a výrobě auta nebyla ještě rozhodující kalkulačka pana účetního. Ta už hrála důležitou úlohu u W210, takže možná seženeš spíš pěknou W124 než "masařku".
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:12
Éčko je fajn
I vnější design posledního modelu je moderní a svěží. Ale skutečně se vám líbí interiéry? Dřevo a barvy kůže jak z mercedesů starých dvacet let? Pořád ten nepěkný ořech a šedá palubní deska.... Já z toho byl před časem když jsem si éčko zkoušel hodně zklamaný.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 20:17
Re: Éčko je fajn
Na výběr je široká škála. Já mám v SLK kůži a leštěný hliník. Táta má v Éčku karbon a kůži na přístrojovce a vypadá to hodně dobře.
Avatar - MAP2009
9. 4. 2011 20:22
Re: Éčko je fajn
Právě že není. Otec jak si psal má AMG a tam jsou dekory samostatné. Jinak u éčka nabízejí aspoň hliník. U jiných modelů jen dřevo a klavírní lak... Děsnej výběr. Třeba u CLS jsem vybíral tu lepší možnost z těch špatných. Jasně můžeš si do CLS dát dekor karbon. Což ale automaticky znamená jednu konrétní barvu exteriéru, nemožnost AMG paketu a jiný omezení. Tohle by měl MB dotáhnout.
Avatar - CHerokee
9. 4. 2011 20:36
Re: Éčko je fajn
Je to možné. Kdysi jsme pracoval u Jaguaru a tam se mi celkově líbily interiéry více. Ale třeba u Céčka nového udělal Mercedes velký pokrok. U sportovních jako je SLK, C coupé, SL si nejde stěžovat.
Avatar - euro89
10. 4. 2011 00:11
nejzářivější hvězdy
Většinu Mercedesů nemám rád, ale W124 ve verzi E500 laděnou u Porsche bych bral hned. Všeho všudy bych dal dohromady tak 4-5 Mercedesů, co se mi líbí: W116, W124, W126 a G wagen :yes: K druhý a třetí generaci éčka se ani nevyjadřuju... 8-s :no: A současný éčko je sice na Mercedes celkem pěkný, ale na svoje předchůdce ze 70. a 80. let to zkrátka nemá.
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2011 07:19
Re: nejzářivější hvězdy
Souhlas, E500 je velká legenda. Mimochodem se to s ní (prý) má asi jako s krásnou rozmazlenou holkou - podívat se, obdivovat, užít si, ale pak raději pryč. Je to naprostý atyp, ke kterému nelze nic sehnat. Podobně je na tom i první 4matic, ale tomu chybí ten punc naprosté originality.
W126 je obrovský kus krásného auta. Zde možná Saccovy jednoduché tvary fungují ještě lépe než u menší čtyřky.
Jinak chválím redakci za tento nápad s porovnáním designů napříč historií. Předpokládám, že by mohla následovat bavorská "3"...
Avatar - zdravy rozum
10. 4. 2011 01:07
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - T613
10. 4. 2011 10:37
Re: Chlapi, je to vsetko srot
a bohužel jsi to přežil
Avatar - zdravy rozum
10. 4. 2011 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
10. 4. 2011 10:43
Re: Chlapi, je to vsetko srot
V kolika autech podle tebe přežije řidič čelní srážku dvou aut jedoucích 90km/h bez zranění? Nějak nechápu proč to píšeš zrovna pod E...
Avatar - CHerokee
10. 4. 2011 14:15
Re: Chlapi, je to vsetko srot
Myslím, že zrovna Mercedes má tolik bezpečnostních prvků...jako první měl ABS, protiprokluz, dnes presafe, distronic atp. > takže bych řekl, že bude patřit k nejbezpečnějším
Avatar - zdravy rozum
10. 4. 2011 19:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2011 07:19
Re: Chlapi, je to vsetko srot
A co je dobre?
Avatar - zdravy rozum
11. 4. 2011 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kosmonaut
11. 4. 2011 12:14
řady
Zvenku je mi ve variantě sedan nejbližší W124, tedy model, který uznávám jako vizuální vrchol Mercedesu vůbec, ba přímo coby definici značky samotné. Ve variantě kombi je nejsilnější řada poslední, tedy S212. Až nechápu, že někdo volí současný sedan, kde mi celý profil a záď tak nějak nesedí. Stejný problém jako u druhého Superbu. Tedy podivný, nehezký sedan, který přímo volá po ohlédnutí se po konkurenci a vedle něj fantastické kombi, na které se konkurence dívá s odstupem.
Zároveň mám slabost pro W210, která stále ještě působí festovním dojmem a to i uvnitř. Opěvovaná W211 je pro mne naopak celkově v obou variantách nejslabší. Má krásný profil, ale slabou záď. A vnitřek mi připomíná americké koncepty let devadesátých. Podivné kulaté tvary mému oku nelahodící.
Sedan - 1.) W124, 2.) W210, 3.) W211, 4.) W212
Kombi - 1.) S212, 2.) S210, 3.) S124, 4.) S211
Uvnitř - 1.) W124, 2.) W210, 3.) W212, 4.) W211

Celkově - 1.) řada 124, 2.) řada 210, 3.) řada 212, 4.) řada 211
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2011 16:29
Boha to je sloh
Nemám sílu to dočíst, i když by mě to celkem zajímalo... autor používá sloh, který prostě neskousnu. Aspoň kdyby si ověřil, co ta cizí slůvka, která tak rádoby květnantě používá, znamenají...

subtilní = malý, těžko tak označit "mohuntné přední světlomety s rozměrnými blikači"

"Zajímavým prvkem je řešení podběhů kol, které se zdráhají klasického kruhového tvaru." - WTF?

skulptura je socha, obecně výtvor sochaře, chtěl jsi asi říct "struktura", ne?

"Zadní sdružené svítilny mají, podobně jako předchůdce, specifické provedení krytu, vyznačující se nepravidelnosti povrchu v podobě jednotlivých vroubků" - Nestačilo by "svítilny jsou klasicky vroubkované"?

"jsou svítilny esteticky emancipovány od víka " - Právě jsem si vzpomněl na díl Přátel, kde Joey objevil kouzlo tezauru... >:D

"Oproti minulé verzi vůz skýtá nové světlomety odlišného tvaru, který se distancuje od předchozích verzí" - taky perla, ale navíc nepravda >:D

"Bílý kryt pro svítilny je integrován do jednoho kontinuálního pásu, namísto členění na dva pruhy u předchůdce." - Tak tohle jsem teda nepochopil jako celek...

Autore, příště by to chtělo méně květnatosti, když neumíš kouzelná cizí slůvka používat, tak se jich vystříhej a vyjadřuj se jednodušeji, méně je mnohdy více.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - zdravy rozum
11. 4. 2011 20:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 12. 2011 10:40
Dobové testy
ttp://www.autotest.***/clanky/me… />[odkaz]
Rozbalit vlákno
0