s tímhle smejdem si můžeš užívat spoustu věcí. Třeba otlak na koleni od hrany rádia, pochroumaná záda od mizeného sedadla nebo třeba léčnu nervové soustavy díky dýchavičnému motoru HTP
Tak průměrná rychlost by mne také zajímala. Ono nízká spotřeba je jedna věc a plazit se po silnici šnečím tempem, že greenline předjíždějí i Avie, věc druhá..
Stačilo by vyhnat ho mimo dálnice, na prvotřídky. Tam by brzy přišel na limity greenpodvozků a převodů a 3,4 litru by bylo snem. Na rovné dálnici to není zase takové kouzlo.
Fifth Gear pár let zpět dělal test spotřeby úsporných modelů a všechny dosáhly v reálném provozu s amatéry za volantem hodnot velmi blízkých papírovým.
[odkaz]
Když člověk vezme v úvahu, že papírové hodnoty nezohledňují například povětrnostní podmínky, tak je to podle mě velmi slušný výsledek. Je čím dál tím těžší dostat se pod papírovou spotřebu, nicméně pořád to jde (minimálně za dobrých podmínek).
Otázkou je, jaké byly vůbec jízdní podmínky testu a jakých dosahovali rychlostí. Tyhle věci se dají hodně přibarvit, bohužel. S prázdným autem jezdím o půl až třičtvrtě litru pod udávanou spotřebou, když se vyhnu dálnicím, klidně i o litr. S plně naloženým jsem zhruba na udávaných hodnotách, jak kdy.
Jenže to jsou běžná auta, na rozdíl od ekologicky se tvářících modelů. Nic moc adhezivní pneumatiky, delší převody, v klikatinách Šumavy by mu to asi tak hezky nešlo.
Kdysi jsem cetl jeden test (myslim, ze to byl slovensky casopis Stop) se Seatem Toledo 1.9 TDI (tusim, ze to byla 81kW verze). Pod 4 litry se vesli snad vsichni, byl tam ale jeden borec, ktery nejakym silenym zpusobem dosahl 2,1 litru, coz mi prijde uz hodne silene (udajne jel jeste za min, ale protoze by nestihl casovy limit, musel pridat).
Jinak co se tyce dosahovani normovane spotreby, pokud clovek jezdi plus minus predpisove, nerozjizdi se zbytecne rychle, obcas brzdi motorem, tak neni problem se pod tu normovanou spotrebu dostat. Mam v papirech 7,9 litru a jezdim v prumeru podle dotankovani zhruba za 7,6-7,7 litru (nicmene jde o atmosfericky benzinovy dvoulitr 14 let stary, tedy z doby, kdy jeste normovana spotreba tak nejak sedela se skutecnosti - upozornuji, ze tech 7,9 udaj je jiz z nove metodiky ES, nikoli starsi EHK 90/120/mesto)
Starší motory nebyly tolik svázány emisními normami a tehdy to skutečně šlo. Dnes navíc váží Fabia tolik, co Toledo z pětadevadesátého...
Jen ta věta o časovém limitu jasně říká, jak s tím asi jezdili.
Samozřejmě, že dají. Ale zrovna FG celkem věřím. Podle mě skutečně, jako každý jiný, chtěli vědět, jak to s těmi spotřebami je. Já jen říkám, že se s papírovou spotřebu dá jezdit. Ne vždy a všude. Ale dá. V posledních letech se výrobci víc a víc zaměřují na papírové hodnoty a je čím dál tím těžší za ně jezdit. A časem to možná bude nemožné vůbec.
Ja bych byl velmi rad behem testu vedle pana Plattnera na par set kilometru sedel (i kdyz bych toho mozna po par hodinach horce litoval ;-) ). Skutecne by me zajimalo, jakou jizdou se na takovou spotrebu da dostat. Myslim, ze i drzeni se rychlosti nekde okolo 70-80-90km/h a vyuzivani vsech dostupnych "pomoci" musi z nadrze naftu odcerpavat rychlejsim tempem.
A jako demonstrace toho jak usporne se da s "klasickym" spalovacim motorem dnes jezdit, je to velmi pusobive :yes:
Tezko rici. Nicmene kdyz jsem je do Chorvatska pres Madarsko po tech jejich vesickach, takze mezi temi 40-90km/h opravdu prijemnym vyletnim tempem, dostal jsem se se spotrebou opravdu velmi nizko. V Bratislave jsem tankoval plnou a po 330km v Madarsku jsem do Chrovatska vjel stale skoro s plnou nadrzi. Kdyz jsem to prepocitaval, vysla mi spotreba asi lehce pod 5,5 (v papirech mam kombinaci 7,9). Kdyz to prepocitam na Fabii, ktera ma v papirech 3,4 litru, vyjde mi zhruba kolem 2,3 litru. Po dalnici by to tedy bylo opravdu vrazedne pomale tempo, ale po rozumne rovnych okreskach, by to zas az takova nuda byt nemusela (radost ale taky ne).
Mně se to daří hůř, protože často jezdím přesuny do deseti km. Pokud ale jedu mix nějakého kombinovaného provozu, tak se pod kombinovanou spotřebu dostanu s přehledem...
jj, krátký jízdy jsou vražda. Když jsem loni v létě dva měsíce jezdil prakticky jen po městě, tak mi spotřeba vylezla z 9,2 (kombinovaná) na 11,5 >:D Pak jsem dostal novou práci v Prahe, takže od tý doby hlavně ta dálnice, no.
Mne by zajímalo, která Škoda má tu evropskou normovanou spotřebu 3,4 l/100 km. Nejnížiší spotřebu jsem našel u Škoda Fabia 1.6 TDI CR 55 kW, kde se udává kombinovaná 4,2 a mimo město 3,6l/100km. Jak moc pak lze důvěřovat informacím v článku...
No, tak zrovna informace k 1.2TDI jsem strankach www.skoda-auto.cz nenasel ;-\ Jinak beru zpět, na německých stránkách to je a opravdu je kombinovaná spotřeba 3,4L/100KM a mimo město 3l/100km, takže :yes:
tento motor má super ekonomické provozní náklady,...to asi ano, s tím lze souhlasit ale celkově je to úplně na nic, co ušetřite na provozu, to dáte bohatě navíc při koupi, takže to je úplně o ničem !!!!!!!!!!! :no:
To si bude muset kazdy potencialni kupec promyslet sam. Osobne si myslim, ze pokud ceny paliv porostou podobnym zpusobem, jakym rostou posledni dva, tri mesice a nezastavi se treba ani u ctyriceti korun za litr, bude spotreba stale vyznamnejsim faktorem pri nakupu vozu. Pak se urcite najdou lide, kterym se ty 3-4l/100km bohate vyplati a budou ochotni pro ne obetovat leccos i z komfortu a prijemneho svezeni.
V dnešním světě i 80-100 korun za litr je reálně představitelných, stačí jen ten správný konflikt. Třeba kdyby se do sebe na plno pustili sunnité a ší'ité. Pokud chceš mít jistotu, že na benzín budeš mít, nemá smysl kupovat auta s malou spotřebou, má smysl se ekonomicky chránit.
Snižování nákladů má být prostředek zvyšování efektivity, nikoli zajišťování udržitelnosti.
Tahle auta nejsou prvoplánově zaměřená na, s prominutím, sociální případy. Cílem jsou ekologičtí pošuci. Prostě, co je zelené, to letí. Pokud člověk uvažuje TCO (celkové náklady na vlastnictví), tak ne vždy vyhraje auto s nejnižší spotřebou. Nízká spotřeba neznamená nízké náklady.
V roce 86 nebo 87 (dalo by se dohledat ve Světě motorů) jsem jel - po slušném večírku - z legrace v ještě ani nezajetém novém Fiatu UNO FIRE 45 (čtyřkvalt, karburátor, bez katu) bez jakýchkoliv úprav a s kontrolovaným tlakem v pneu, soutěž ve spotřebě. Limit byl min. průměr 60 km/h, po okreskách kolem Plzně, měření paliva přesným vážením plombované externí nádržky.
V té době jsem měl fakt mnoho jiných zájmů a i dívka, co se mnou jela, uměla navigovat velmi dobře úplně jiné věci a úplně jinam, než auto do cíle nějaké přihlouplé soutěže. A i přes všechny tyto překážky, mezi něž počítám možná i nějaký zbytkáč, jsem byl druhý se spotřebou - tuším - 3,15 l/100km benzínu. Vyhrálo tehdy se spotřebou 3,05 l/100km nafty (jeli spolu diesely i benzíny) auto, které nebudu jmenovat, protože to by tady s tím mr. VWšeVWědoucím už nebylo k vydržení.
Tím chci říct, že po 25ti letech pokroku se mi podkolenky, ze spotřeby 2,21 l/100km téměř stejně velké Škůdky, nesrolujou. Zvlášť když důležité detaily, ovlivňující spotřebu, nejsou k dispozici. :-!
Musíš vzít v úvahu hmotnost vozů tehdy a teď, ta Fabia je možná o 300 kilo těžší (bezpečnější) a zmiňovaný katalyzátor, který je dnes samozřejmě nutnost taky nemá na spotřebu zrovna příznivý vliv. Takže to byl jistě hezký výsledek, ale trochu jiná liga.
Jasně, kat je spotřebě na škodu, uvedl jsem jen v rámci objektivity, váha taky souhlas, ale Škůdka je zase diesel a ten je na tom líp s účinností. Zas až tak úplně jiná liga mi to nepřipadá. A jak jsem uvedl, neznáme podmínky. (Průměrná rychlost, přesná trasa, hustota provozu, úpravy ano či ne atd. atd.) Ale hlavně - fakt jsem to tenkrát vůbec neprožíval. Jen čistá zábava.
Zkus použít to co máš po obou stranách nosu. Říká se tomu oči a přečti si článek a zjistíš, že jel tam a zpátky, možná by ti pak došlo, že kdyby jel celou dobu z kopce, tak pojede zpátky celou dobu do kopce.
Opel CORSA (1996) 1.5D (bez turba) Absolutne ziadny tuning, bez pripravy, predpokladam, ze jazdny styl sme mali obaja s tymto rekorderom velmi podobny.
Velmi rad by som skusil tuto GreenLine ako by som dopadol.
Loni česká posádka na Peugeot Eco Cup s Peugeotem 5008 bez jakýchkoliv úprav, tzn. žádné eco gumy, žádné eco verze, ale velké rodinné auto s 4 válci a ne vyplepaný dieselový tříválec zvítězila se spotřebou 3,3 litru/100km. Žádní odborníci to neřídili.
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
Štve tě to hodně, co? že tvý bratia nepřišli na to, že je možné nadále používat stávající vlajku třeba už pro to, že vlajka federace již zanikla a tudíž je její podoba „uprázdněná“. Ale komplexy z rodělení Československa si jdi léčit na jiný web.
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
Nechtěl bys odfičet na nějaký SK web? Tam tě jistě se svými urážkami uvítají s otevřenou náručí. Navíc nemáš rád Čechy, tak se tam budeš cítit lépe než tady na českém webu.
Pokud ti srovnání dvou economy výkonů příjde jako nelogické, tak máš asi problém s myšlením, ale toho jsme tady všichni svědci.
Takže táhni pryč. Každý tvůj příspěvek mimo téma, s nadávkou či nacionalistickým urážením automaticky hlásím redakci.
Vyzývám k tomu i ostatní diskutéry.
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
Pokud máš problém s vlajkou ČR a jejími státními znaky, tak podej na příslušném velvyslanectví protestní nótu a neotravuj s tím tady -> šovinisticko-národovecké žvásty už poněkolikáté na program cpeš ty.Nota bene pokud máš s tímto se vším problém a odráží se to na tvé psychice a vnímání sousedního národa, tak pro své zdraví ( a nejen pro něj ) uděláš to nejlepší, když se nebudeš rozčilovat na stránkách webu právě oné země - a to ještě střídáš jazyky (jestli jsi jedna osoba... ).
Česky řečeno, pokud mám averzi vůči landsmannschaftu, nebudu se šroubovat na jejich stránkách do diskuzí střelče...
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
Uklidni hormon povstalče, pokud máš nějaký problém, řeš ho třeba ambulantně, ale tyto výlevy na národnostní nebo charakterovou notu si nech pro terapeuta.
Pro úplnost - toto je web o automobilech, hodnou Sally hledej jinde...
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
Za prvni republiky jsme vam dali vzdelani, na komancu prumysl, takze vlajka je pouze mala splatka toho, co vsechno nam dluzite. Pokud mas podezreni na poruseni zakona, tak urcite najdes lepsi misto na podani stiznosti, nez je cesky web o autech.
Re: A ten Cech co to napsal je zraly na psychiatrii
jen pro upřesnění. Dle dokumentace novinářů účastníci výše uvedeného závodu s vidinou výhry vozidla předvádějí takové kousky jako:
- sklopená zpětná zrcátka
- vypnutá klimatizace+ručníky v oknech+samozřejmě zavřených, zavřené vstupy větrání tzn. zamlžená okna .....
Motivace, motivace..... VÝŠE UVEDENÉ NELZE ZOBECNIT NA VŠECHNY ÚČASTNÍKY ZÁVODU, ALE I TOTO JSOU PRAKTIKY ÚSPĚŠNÝCH >:D
při průměrné spotřebě dneska - řekněme, tak těch 6,5-7litrů - můžou, když všichni po nařízení z Bruselu, budeme jezdit "ECO stylem", zvednout třikrát ceny pohonných hmot a náklady motoristů budou stejné jako dnes.
To je fantastické Bobe - cena nafty 105korun za litr a náklady úplně stejné...... Wow - a to se vyplatí ..... A samozřejmě, kdo nebude jezdit ECO - body dolů.... a koloběžka...........movitější Segway - méně movití sekáčwej(tříkolka po děcku)
To je sice hezký, že nějaký světový rekordman v úsporné jízdě přejel Evropu s Fábií se spotřebou pouze 2,21 l/100 km, ale jak se píše, tak jel hlavně po dálnici, a jak všichni víme, tak dálnice se navrhují do určitého sklonu stoupání, aby kamiony neměly problém tyto kopce vyjet. „Rekordman“ jel určitě tak pomalu, že se radši v článku nepíše jeho průměrná rychlost. Podle mě se auto plazilo jak hlemýžď, že kdejaký kamion na auto blikal a předjížděl v kopci. Jakmile by Fabie sjela z dálnice a přijela by na normální kopcovité okresky např. na Vysočině nebo do Chřibů, tak to by spotřeba hned šla nahoru. Nebo stačí jeden páteční návrat z práce domů městem v kolonách…
Podle mě jsou takovéto modely aut docela na nic, protože každý řidič může jezdit ekonomicky, stačí auto zbytečně nevytáčet, kontrolovat tlak v pneumatikách, nejezdit stylem plyn-brzda, ale využívat setrvačnosti auta a tak nějak se s autem sžít.
Sice nejsem žádný expert na nízkou spotřebu, ale rekord jsem vypočítal na našem autě něco pod 5 l/100 km (auto nemá palubní počítač). Máme Punto Classic 1,2 8v, cestovali jsme ve 4 lidech a s plným kufrem, jel jsem z Mariánských Lázní přes jížní čechy a dál přes Vysočinu domů k Vyškovu s převažujícím podílem okresních silnic, kde nejsem žádná brzda provozu, jezdím 90-100 km/hod. A na Německých dálnicích a silnicích jsem vypočítal spotřebu 5,5 l/100 km, kdy jsme cestovali zase ve 4, rychlostí okolo 140 km/hod. Což si myslím, že není tak špatný výsledek. Hold jsou v Ně líp navržené dálnice než u nás a hodně se dá využívat setrvačnosti auta.
A nevím jak Vás, ale mě strašně štve, když se někdo plazí po dálnici pomalou rychlostí a tím zdržuje provoz, kamiony ho začnou předjíždět, zhoustne provoz a na konec se stane nějaká nehoda, protože někdo se rozčílí a začne agresivně předjíždět. Z dálnice se potom stane parkoviště kvůli nějakému maniakovi s nízkou spotřebou. :no:
rychlost na dalnici typuju mezi 90-110 cos je idelani rychlost na spotrebu pro vetsinu aut teto kategorie, takze ho kamiony jiste nepredjizdely, ostatne takova rychlost je vpohode
osobne bych se prave tempomatem drzel za nejakym kamionem a tim mel vpodstate idealni podminky
Tu rychlost bych viděl v tom testu maximálně 100 km/hod, aby udržel co nejlepší spotřebu. A nedivil bych se, kdyby jel schovaný za kamionem, jak píšeš.
Co tím myslíš, že 5litrů je na Punto s petlahvi docela dost?
Bylo to něco pod 5 litrů a jeli se ve čtyřech lidech z dovolené v kempu, takže byl dokonale plný kufr. Nejel jsem jenom po okreskách, ale i po dálnici, kde jezdím 120-130 km/hod a potom po okreskách, kde byly samé zatáčky a zvlněná krajina. A jak jsem již psal, nejsem žádná brzda provozu a o žádnou extra ekonomickou jízdu se nesnažím, takže nějakých slabých 5 litrů je dobrá spotřeba na základní motorizaci. A podotýkám, že auto stálo jenom 230 tis. na rozdíl od Fabie greenline, která stojí asi od 350 tis., pokud se nemýlím. Dnes koupíš slušné nové auto za 250 tis. a je tedy na zvážení, jestli se vyplatí připlácet nějakých 100 tis. za nějaký nekultivovaný a hlučný tříválec TDi s nižší spotřebou.
Tady Te musim korigovat. Zminenou Fabii jsem testoval a byl jsem velice mile prekvapen projevem motoru a celkovym odhlucnenim. Neplet si 1,4 TDI s 1,2 TDI. Skoda odvedla dobrou praci. Az ji koncern povoli vyrazit na trh i s neeko verzemi 1,2 TDI, odhaduji za 290 - 300 tisic - tolik stoji SEAT IBIZA, ktery to od VW jiz povoleno ma, zacne nakup 1,2 TDI davat smysl.
Jizda za kamionem, prip. vyuziti min. rychlosti na dalnici (např. u takoveho Peugeot eco cupu tato rychlost "nenapadne" uvedena primo v instrukcich k zavodu), sklopene prave zrcatko (příp. i levé >:-[] ), vypnuty vsechny mozne spotrebice - klima, radio, vetrak, gumy napumpovane k prasknuti a hura na rekordy ve spotrebe...
Asi jsi málo snaživý a všímavý toho, co ukazuje aktuální spotřeba. ;-) Funguje to tak, že na rovince je to jedno, ale jak příjde stoupání, tak tempomat za každou cenu drží rychlost, když budu chtít šetřit, tak mi nebude vadit, když poklesne rychlost
no to by ti melo vadit, pac pak ti treba ujede rozrazec vzduchu v podobe dodavky nebo nakladaku pred cumakem :-) dodavky kuprikladu dost casto vyuzivam pac casto lide v nich na dalnicich jezdi rychle a da se tedy jet jak svizne, tak zaroven uspornejc
nic proti, kritika není nikdy ku prospěchu, jen dodám, že - už v nadpisu je uvedená průměrná rychlost 82 km/h. Sedněte do auta, jeďte na dálnici a uvidíte. Další diskuse je zbytečná.
Chápu zhruba teorii úsporné jízdy, jako plynulost, předvídavost atd. Vysvětlete mi prosím ale, jak udržet stálou rychlost třeba 80-90 s udávanou spořebou 2/100km. Zkoušel jsem to s různými vozy s různými motory ale neúspěšně. Když uberu na tak nízkou spotřebu, auto začne zpomalovat i na rovině, natož do kopečka nebo proti větru. No a pak je potřeba přidat a spotřeba roste.
Díky za rady.
2/100 s "různými vozy a různými motory" nedosáhneš, na to bys potřeboval optimalizovanej auťák, jako ty grýnlajny a blůmoušny, trošinku jim přehustit pneumatiky, vyházet veškerou zátěž a kapku se snažit. Když já se svojí krávou (bez úprav) jedu 80-90, tak jsem se spotřebou náhle cca 20% pod psaným mimoměstem (cca 4.2 místo 5.1), a to se ještě k tomu vůbec nesnažím.