mno vida, a pak ze to nejde, jeste neco udelat s cenama kombika a ceny jsou velmi slusne... Dulezite je, ze se urcite stejne jako posledni dva roky kazdy mesic najdou zalaceni pisalkove, co budou dal jak zasekly desky tvrdit jak jsou ceny aut opet na dne
No, viděl jsem Fabie, které se mi opravdu líbily a proti jejich interiéru nemám téměr co namítnout. Oproti tomu Ceed ma pro mě nepřijatelný interiér, nejen že se mi nelíbí, ale plasty mě rozhodně nepřesvědčily...
Tak nějak, ale to tady raději neříkej, že ten interiér je jak vyrobený z papundeklu neb tě obviní, že jsi olizovač plastů, že za jízdy se máš dívat na cestu atd. ;-)
Neboj, interiér jsem si zkoušel na stojícím autě, naposled v Brně na autosalonu. On i ten vzhled je podivnej, vypáda to, jako by na krásně hladkou palubovku nalepili lepidlem panel s tlačítkama a displejem, fuj :no:
jestli Cee'd nebo Oktávku a nakonec na jaře dal na hospodské rady (je to rejže) a koupil Oktávku v holobytu ale s TURBEM (ten zátah, to jede a nic to nežere).Už mu prasknul rozvoďák a 2x měnili turbo, teď uz to prý bude OK.))
A mohl mít plně vybavenou "rejži" se 7 lety záruky.....
Re: Když si vzpomenu jak se soused dloho rozhodoval,
Škoda, že ti nikdo nevěří, prasklej rozvoďák znamená téměř 100% generálku motoru a dost pochybuju, že by prasknul pokud byl dodržen servisní interval... To by s tím musel jezdit jak absolutní prase. U turba to samý v bleděmodrým ;-\
Re: Když si vzpomenu jak se soused dloho rozhodoval,
je pravda že to auto jezdilo denně město, okresky, dálnice německo, rakousko, slovensko všecko možný...ale zase nikdo z nás nijak drasticky ani jako prase nejezdí
Re: Když si vzpomenu jak se soused dloho rozhodoval,
Jak mu mohl prasknout rovodovej ŘETĚZ??? Bych chtěl vidět... Jó jestli mu přeskočil, to je jiná, to TSI uměj... tomu bych věřil. A s tím turbem je to taky pěkná hovadina... Buď by musel mít >200.000km a smůlu, nebo neumí jezdit s turbínou...
Re: Když si vzpomenu jak se soused dloho rozhodoval,
To druhé je docela snadno možné. S turbomotory umí jezdit málokdo, protože jsou citlivější na zacházení. Jestli jeho soused je jako jeden můj kolega, který je schopný studený motor vytočit do omezovače a takhle jezdit, divím se, že to odneslo JEN to turbo.
čarování s těma výbavama.. zajímalo by mě, kdo vymejšlí ty kombinace - např: "Narozdíl od verze Spin není Sport vybaven zadním parkovacím asistentem. "
no nic, v každým případě je to zajímavá nabídka, ta 1.6 se 6M za 320 :yes:
Ty motory se normál dělaly.Na Slovensku se prodávaly s 77kw. Nevím ,kde to ještě vozili ale 66kw bylo tady v Čechách a rvali to i do Vengy.Takže nic nového ,jen přestali dělat 66kw.Pro srovnání 66kw 137/4 000,,,,,,,,77kw 137/ 5 000. :-!Článek je o základu a stačila první fotka a hned jsem věděl ,že rejžožrouti zase blafují.Je to o hodně dražší verze. :no::no::no:
Nicmene i tak je se 77kW verzi pekne svezeni (ridil jsem to na prave Slovensku) a prekvapilo me, jak to jede svizne (a to jsem zvykly na 96kW dvoulitr). Hlavne ta spotreba byla skvela, na okreskach se pohybovat kolem 5,0-5,3 litru (nicmene dle PP), to moje Primera neumi >:D
Po Meganu, C4 je to třetí auto, které nabízí velmi zajímavé ceny. Doufám, že už se na auto.cz dočkáme nějakého testu i30 nebo Ceedu s tou šestistupňovou převodovkou...
nebo by to chtělo tyto 4 auta srovnat...ceed, i30, megane, a C4, možná přidat faceliftovanou 308 peugeot docela by mě zajimalo jak by si konkrétně korejské duo vedlo na ostří nože...seděl jsem v ix20...(i30 ani ceedu ne) a bylo tam celkem příjemně...podle mě povedené auto
Vynikající cena. Těžko pochopit úmysly dovozce, takovéto jednostranné a velmi výrazné zvýhodnění nejnižšího stupně... Přijde mi, že cílem je přitáhnout zákazníka do salónu. Tam už dostane pořádnou nálož masírky v podobě 7-leté záruky a bude namlsán vyššími výbavami. Nakonec bude ujištěn, že ze svého bídného platu dosáhne i na vyšší výbavy, které už nejsou oproti konkurenci nic extra. Jenže to už se zákazník nedozví.
Přitom i ostatní stupně výbavy jsou takové nevyzpytatelné. Občas něco ve výbavě je, občas zase chybí. Prostě ber/neber.
Zpráva jen potvrzuje můj názor, že ceny v nižší střední jsou velmi rozdílné. Skvělá nabídka Mégane Generation tímto krokem Kie dostává opět jen nálepku "jsou i levnější". Kia navíc má podélně nastavitelný volant :yes:
Za mě určitě mnohem lepší volba, než Fabia, ale chápu ty, co raději zvolí Fabii.
Každopádně jsem sám zvědav, kdy se objeví cenové dno. Myslím, že se blíží doba, kdy nižší střední půjde koupit pod 200 tis., což nevím, jestli je dobře. nedělám si iluze, někde se ta cena projevit musí :-!
Mě se sice taky líbí, kam nám během pár let sletěly ceny nových aut, ale už jsem se přesvědčil na vlastní oči, kde se dá třeba při faceliftu ušetřit. No ale trh si to zřejmě žádá, to je složitý.... ;-\
otázkou je, nakolik se to šetření promítne do životnosti. Což já posoudit nedokážu. Třeba Octavia má fajnovým lakem nastříkán i prostor kolem rezervy, i části dveří a víka kufru, které nejsou "na povrchu" automobilu atd. Ceed i i30 má fajnový lak jen "na povrchu vozidla". No a otázkou je, jestli to má faktický vliv na životnost.
Stejně tak ustřižený koberec pod zadními sedadly atd.
Každopádně třeba Octavia 2 facelift už v Ambiente nemá standardně ani ochranu proti kamínkům v podbězích 8-s , otevírání víčka nádrže zevnitř aby člověk pohledal,... Je toho dost, co už není jak dřív ;-\
Hmatatelným příkladem (opravdu si můžeš fyzicky šáhnout :-) ) je u Octavie II výplň zadních dveří. Před faceliftem byla vrchní část z měkčeného plastu, po faceliftu je to už obyčejná tvrďárna. Nový zákazník si toho ani nevšimne, ale kdo měnil OII za facelift, je většinou nemile překvapen.
No a pak jsou hlavně věci, na kterých se dá ušetřit, ale oko zákazníka to neuvidí...např.různé pěnové podložky, těsnění atd. Nezdá se to, ale takových cypovin je v autě spousty a cent k centu nám udělá pěkný balík Euro.
Teď už je mi jasné, proč mi pogo26 psal, že Golf VI je jiná liga než O2 facelift >:D nemít měkčený plast se neodpouští.
Teď vážě - toho jsem si taky ani nevšiml.
Ceed Fresh NEmá:
-nastavení intenzity podsvětlení přístrojů
-výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrku
-boční airbagy!
-rádio
-mlhovky
-asférické zrcátko (mrtvý úhel)
-klimatizace
Docela nářez. Ale na druhou stranu, co chtít. Za tu cenu se ne tak dávno prodával Logan v základu.
Co mě osobně vadí, jsou ty airbagy a zrcátko. Nikdy jsem nebyl příznivcem ořezávání bezpečnostní výbavy :no:
Takže stále lepší nabídka, než kopanec do zadní části těla u Škody >:-[]
Stojí to 220 tis., tak co bys chtěl.
Já mít na káru rozpočet 220 tis., tak neváhám ani minutu. Ano, je to kompromis, ale co za danou cenu není.
Jasně a většina cílových zákazníků ani netuší, že v dnešní době je slušný počet airbagů v novém autě cca 6. ESP je nějaká sprostá zkratka, bez klimatizace se do teď ve feldě obešli a o asférickém zrcátku začnou dumat až když skončí v levým pod koly rozjetý Tatry ;-)
Já bych do takovýho holátka nešel, ale u nás se stále ještě najde hodně kupců, co hledí jen na cenu a už neřeší, co za to vlastně všechno dostanou.
Absence zrcátka bez mrtvého úhlu je dnešní šlágr. Má to hodně aut. Zřejmě automobilky zjistily, že se na tom dá ušetřit víc jak 10 Kč/ks >:-[]:no:
Teď aby člověk zase sháněl nalepovací zrcátka ve tvaru čtverečku/kolečka, jak za dob Fazolů :no: Dokonce myslím, že Fabia/Roomster to nemá též.
Jinak je třeba si uvědomit, že máš třeba zákazníky, co najedou třeba 5 - 10 tis. km/rok. A na to se bez mnohých prvků klidně obejdeš. Každý nemá tu smůlu, že musí v autě trávit půl života ;-)
Zlaté chybějící asférické zrcátko. Pamatuješ dobu, kdy VW dával pravá zrrcátka menší než levá, neb v EU homologační vyhlášce není určen minimální rozměr pravého zrcátka?
Kolik ušetřil na zrcátku? 2? 5? Nic moc by si člověk řekl, ale vynasobili si to ve vlkohradu několika prodanými auty a najedenou to byl skvělý nápad.
A nebo hevery. To co se dneska dává do auta, pokud se něco dává, to je v případě defektu leda tak na to, aby ti to spadlo na hlavu.
Jo malé zrcátko byl opravdu vynález hodný upálení. V tom objemu určitě ušetřili (=vydělali) balík. Ale jako majitel bych jim při koupi klidně dal o děch 50 Kč víc...
Všechny ty Fabie, Octavie apod. s malým zrcátkem jsou fakt problém pro bezpečnost (vlastní zkušenost), protože v tom malém zrcátku vidíš úplné houby.
je to tak, u korejcov je `vyhodna` iba osklbana zakladna verzia (ktora asi vazne sluzi len na nalakanie zgrlosov do salonu), vsetko ostatne je cenovy priemer za ktory uz su aj krajsie auta
;-) Ve verzi Cool dávali litáky +zimní gumy. Ted nabízejí mlhovky . Oni si tu cenu pořád drží a korejští šamani vymýšlejí ,co o***,co ubrat a hlavně co tam levného narvat,aby to působilo dojmem luxusu.Ted se to jmenuje Spin.Když prodej skomírá ,tak takové akční modely jsou obětními beránky.Kia nemít Ceeda ,tak do první desítky nedošáhne.Snad to trochu pozvedne RIO ,ale jsou asi odsouzení být neustálou korejskou dvojkou. Hyundai je vytáh ze sraček a nedovolí ,aby je válcovali. :-!Něco sleví a pak ty neštastníky natáhnou na garančkách. :no:
Raději pomlč, protože z těch nesmyslů co píšeš jde akorát hlava kolem. Jen doufám že každý čech má alespoň tu špetku selského rozumu aby tě nebral vážně...
Dělat humbuk z toho že zboží "opravované" kladivem se k záručním opravám nepříjmá dokáže dělet jen slovní projímadlo tvého formátu.
Takovýhle rádo odborníky miluju. Co je na tom špatného si koupit KIA. Když se někomu líbí a vyhovuje mu. Pořád lepší než t vůj 15 let starej bavorák. Aby jsi se bál že dojedeš, nebo do něj furt solíš kačky. Tady máš 7 let záruku i na výfuk, tak co!
;-) Já zas miluju odborníky ,kteří ani neví na co je 7 let záruky.Vem si servisní knížku a přečti si na co se vztahuje a na co né. Pak tu nebudeš psát kraviny >:-[]
milý gutalaxi, následuje citace z garanční knížky kia:Vzhledem k tomu, že autorizované opravny KIA jsou vybaveny veškerými aktuálními informacemi poskytovanými výrobcem vozidla, potřebnými jak pro provádění periodických předepsaných prohlídek, tak i pro provádění běžných oprav, doporučuje společnost KIA provádět tyto úkony v síti svých autorizovaných opraven.
Nevidím nic jiného než doporučení, žádný rozkaz. :-O
Ani jsem se nemusel namáhat, stačil počkat a lépe než ty informovaní a rozumově vybavení uživatelé tě rozebrali na šroubky místo mě... ;-) Co jsem chtěl říct, už zde od nich zaznělo...
Nevím o tom, že by byly garanční prohlídky u Kia/Hyundai cenově přestřelené. Jestli máš jiné info, uveď konkrétní příklady.
Nemyslím, že by bylo potřeba se do Kie navážet. Je to férová nabídka. Nelíbí - neber :-!
Čti pořádně-já psal ,že přistřelí na garančkách. Pomaloučku,polehoučku.Vůbec bych se nedivil. >:DLíbí- nelíbí! Ceed je takový skoro plagiát starého golfa.Něco mezi Corolou a Golfem. >:-[]
Ať čtu, jak čtu, stále nechápu, cos chtěl říct. jestli to má být myšleno do budoucna, tak to pochybuji. S časem se začnou objevovat díly z druhovýroby, nevidím důvod, proč by měli servis potichoučku zdražovat.
Výhoda 7 let záruky znamená podle mě v řeči Kia - budeme vůz servisovat 7 let (=budeme na tobě vydělávat 7 let). Ale jako zákazník na tom stejně profituji.
Navíc by dnes teoreticky mělo být bez problémů možno servisovat i jinde bez ztráty záruky. To ale pravděpodobně bude platit jen pro první 2 roky.
Tohle je skutecne mozne - reditel KIA CR jiz pred nejakou dobou potvrdil, ze neni nutne servisni prohlidky poravdet v KIA servisu, je potreba pouze dodrzet casove/najezdove intervaly a predepsane ukony.
když tak porovnávám příspěvky a k nim příslušející nicky autorů, říkám si, snad jsem se taky tak trefil milý guttalaxi >:D
tvůj odpor ke kie je tak veliký, že ji snad budeš mít v garáži, človku :-)
Pěkně se tu rozhořela diskuse o Kie Ceed - základním modelu. Přihodím i svůj názor. Mám zkušenost s Pro Ceedem 1,4 CVVT (80kW a 137Nm) Comfort plus (celkem slušná výbava) a popravdě je to dost mrtvý motor, v nižších otáčkách to jede a postupně uvadá. Na velikost auta je dost poddimenzovaný, chybí mu "krouťák" a jakmile ho zatížíte, auto nejede a musíte podřazovat a podřazovat...
Pro srovnání jsem měl tento týden možnost vyzkoušet 1.6 CVVT (92kw a 154Nm), 6st převodovka s karoserií kombi ve výbavě Cool. Motor a převodovka je výrazně lepší, o dost živější a příjemnější na jízdu. Mix výbavy je hodně rozporuplný (majitel ho sám překřtil na "plasťák") - máte tam na jednu stranu klimu, 6*Airbag, CD + MP3, ale zas tam nejsou zrcátka v el (trčí na Vás páčky) a bez laku, chybí alespoň protiprokluz, mlhovky a plasty v interiétu jsou hodně laciný....
Moje rada pro ty co si Ceeda chtějí koupit - přidejte si na lepší motor a vyšší výbavu a nebudete celou životnost auta na sebe naštvaní, že jste ušetřili. Auto to neni špatný, jen základ je fakt bída ;-)
No tak to jsi objevil Ameriku. Motor 1,4 na auto nižší střední třídy je prostě slabý a může mít 55 kW nebo 80kW, prostě to bude jen "jednačtverka". Jsou lidi, co s autem nepotřebují závodit a jsou lidi, kteří na silnější motor nemají, nebo by měli, ale raději to dají do lepší výbavy. Na běžné pohodové ježdění to stačí, stejně jako všechny ostatní 1,4...
Nejde o objevování Ameriky, jde o můj názor na tyhle dva motory - mám je vyzkoušené a jen jsem se podělil... 1.6 CVVT je jednoznačně lepší a za tím si stojím. Na běžné ježdění 1.4CVVT stačí pouze pro lidi, co potřebují dostat se pouze z bodu A do bodu B, s tím souhlasím. Pokud chce člověk něco "víc" třeba jen bezpečně předjíždět, tak je silnější motor je nutný... ;-)
Tak ta tva zkusenost s 1.4 od KIA opravdu nesedi... tenhle motor diky prubehu krivky kroutaku ma prave to nejhezci od 3,5 tis a jeste za 5ti docela slusne jede... to ze je do 3 netahavy je fakt, specialne u nalozeneho kombiku je to velmi znat, ale hatch (proceed) s 1.4 jede velmi slusne (nad 3,5 taha jak splaseny - na 1.4 samozrejme)... narozdil treba od MII s 1.4, nebo Octavky s 1.4
Vycitat tomu motoru jde tedy pouze to, ze v nejbeznejsich otackach se mu nechce.
1.6 je samozrejme jine kafe diky tomu ze ma tech 137Nm co nabizi 1.4 v 5000, uz od cca 1800 otacek :-|
Dost by mě zajímalo, jestli si s oběma motory jel - křivka je jedna věc a reálné chování motoru a jízda věc druhá, tj až si to vyzkoušíš, dej vědět >:D
Tak že 1,6 je prostě lepší, v tom se shodneme.
Šéf si asi 3 roky zpátky kupoval i30 (což je prakticky totéž). Projel se v 1,4 i 1,6 a zkonstatoval, že 1,4 je potřeba moc točit, aby jela, jak si představuje. A vzal 1,6.
Sám jsem to zatím nezkoušel, ale dneska bych rozhodně šel do 1,6. Kdyby ne pro ty rozdíly, tak kvůli šestikvaltu...
No, rekneme ze 1.4 ridim temer kazdy den :-) Stejne tak jako 1.6 protahnu nekolikrat do tydne ;-) K temto korejskym vozum mam proste velmi blizko a troufnu si tvrdit, ze daleko bliz, nez spousta diskuteru zde, vcetne tebe :-)