Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Actros: Nová generace představena

Mercedes-Benz letos na jaře poodhalil podobu nové generace nákladních vozů modelové řady Actros a nyní představuje konečné sériové provedení.
Zpět na článek
30. 6. 2011 15:03
30. 6. 2011 15:50
1. 7. 2011 07:00
1. 7. 2011 12:49
neregistrovaný "Nightdriver"
1. 7. 2011 19:45
neregistrovaný "Nightdriver"
2. 7. 2011 11:00
neregistrovaný "Nightdriver"
3. 7. 2011 09:29
Avatar - Rojin
30. 6. 2011 15:03
Benz x Renault
Bude to vážné rozhodnutí? To nevím, ale tohle mě dostalo ! Zřejmě nejlépe vyhlížející tahač
[odkaz] jak to vidím, ta mě napadá, nekoupím si raději tahač než osobák :-)
A rovnou se můžu vykašlat i na maringotku >:D [odkaz] , [odkaz] - skoro jakoby říkal, Jean, do klubu !

:yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Pekelná Micinka
30. 6. 2011 16:48
Re: Benz x Renault
Tak je to prostornější než RR Phantom, tak na tom asi něco bude... >:D
30. 6. 2011 18:35
Re: Benz x Renault
Kabína vyzerá fakt vynikajúco, chce to ešte vidieť-skúsiť v reáli. Ale zvonka...ešteže dizajn exteriéru nehrá pri týchto vozoch veľkú rolu. Prečo musí byť každé nové auto spredu vyšklebenejšie, ***ejšie a agresívnejšie? Sorry, ale ten predok ja maximálne hnusný.
30. 6. 2011 23:31
Re: Benz x Renault
Mi se exterier libi. A hlavne je hned videt, ze je to ten novej* a ne jen lepsi starej* ;-)
1. 7. 2011 10:34
Re: Benz x Renault
Tak to je jeho jediná prednosť, totiž že je iný. Ale krajší rozhodne nie je. ;-)
Avatar - Rojin
30. 6. 2011 18:36
Re: Benz x Renault
>:D jo jo Phantom :yes:
30. 6. 2011 15:50
Black Edition
Doufám, že se časem ukáže i výkonná verze Black Edition s 660 hp. Každopádně v tuto chvíli asi nejkrásnější tahač. A to jsem si myslel, že Scanii nic nepřekoná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
30. 6. 2011 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MilanF1
30. 6. 2011 19:46
Údaje o motoru?
Trochu mi nesedí údaje o motoru. V článku je uvedeno, že výkon vrcholí při 1400 a dle fota grafu výkonu to je při 1800, ač od 1400 je hodně vysoko. U točáku je to podobné.
Rozbalit vlákno
3
30. 6. 2011 23:29
Re: Údaje o motoru?
JJ, od 1400 tam 90 procent urcite bude. U kroutaku jsem nic klamavyho nevysledoval, v 1000/min nejvyssi hodnota, pak veeelmmi pomalinku skoro neklesa az k 1500-coz budou pracovni otacky motoru v 99,99 procent provozu. Pak uz to klesa vic, ale zase je tam nakej ten vykon.
Pak me zaujalo, jak jsou si krivky vykonu a kroutaku jednotlivych vykonovych variant podobny. Jako by si z oka vypadly. Realita na brzde by asi ukazala vetsi rozdily.
Avatar - MilanF1
1. 7. 2011 13:02
Re: Údaje o motoru?
Ano, pracovní otáčky to jsou. Jenom jsem se pozatavil nad tím, co uvádí obrázek a článek, že ty otáčky tam jsou jiné :-)
Pokud se nepletu, tak motory mají stejný objem, poté se nedivím, že křivky jsou stejné, bude se asi jednat jenom o úpravy řídicích jednotek ... ale možná se pletu, možná třeba větší turbo ... nevím :-)
1. 7. 2011 14:54
Re: Údaje o motoru?
Rekl bych ze mechanicke rozdily tam budou. Odolnejsi dily stoji vicero penez.
Avatar - Bubáq
1. 7. 2011 07:00
Mercedes jede!
Těžko okomentovat vše, čím na mě fotky nového vozu působí... pro mě jednoduše nejvýznamnější inovace roku, jasný důkaz, že koncern Daimler je nejbohatší a zároveň nejschopnější. Byl by to nejlepší majitel tatrovky... Svělá práce, a doufám, že budoucí majitelé i řidiči budou nadšenď!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
1. 7. 2011 08:07
Re: Mercedes jede!
a proč by to Mercedes dělal? Tedy krom toho, že by z ní udělal maximálně výrobce komponentů?
T810 jde proti Unimogu
T815-7 jde proti Zetrosu
Terrno jde proti Axoru a Actrosu (Stavební a vojenská řada)

Prodej Tatry Mercedesu by znamenal okamžitý zánik výroby a vývoje nákladních automobilů v Kopřivnici. Což ostatně chtěl Mercedes udělat už v devadesátých letech, když dal nabídku na koupi Tatry. Nejlepší budoucí majitel je pro Tatru koncern Paccar (DAF, Kenworth, Peterbilt, Leyland). Paccar nemá ve své nabídce vozy, které vyrábí Tatra a působí ve státech, respektive chce působit ve státech, kde jsou terénní vozy vyžadovány (Kanada, USA, Latinská Amerika, exSSSR, Austrálie). Ostatně námluvy s DAFem už započaly už nyní. A dle šuškandy se nové TatroDafy, alias T158, které se již prohánějí po silnicích mají prodávat v dealerské síti DAFu.
1. 7. 2011 10:36
Re: Mercedes jede!
Tatre držím palce. Bola by veľká škoda tak tradičného výrobcu s bohatou históriou. Mimochodom, plány na osobnú Tatru už padli definitívne? Aj retro padlo?
Avatar - T613
1. 7. 2011 11:09
Re: Mercedes jede!
řekl bych, že minimálně ty plány jsou zmraženy
1. 7. 2011 15:18
Re: Mercedes jede!
To je škoda. Ale najprv pusí Tatra prežiť, potom sa postaviť na nohy, a až potom sa pustiť do plnenia snov.
Avatar - Bubáq
2. 7. 2011 08:37
Re: Mercedes jede!
Zdravím, T613! Moc si vážím Tvého názoru, máš viditělně velmi dobrý přístup k informacím. Já mám pozitivní vztah k jakémukoliv řešení, které dá tatrovce šanci a rozvoj výroby a prodeje. Kvůli Paccaru mám ale svědění kolem žaludku: mají opravdu nejlepší možnou koncepci k dispozici? Když jsem napsal, že Mercedes by byl nejlepší možný partner, měl jsem na mysli pouze toto: finanční zdroje a schopnost vytvořit fungující koncepci. Ale vím, že je to jen zbožné přání, protože Daimler se už rozhodl investovat do Kamazu, což je pro koncern mnohem výhodnějí (kapacity jako hrom a trh, který si "nevyžaduje" nějakou světobornou koncepci...). Možná si vzpomeneš, že mě dříve napadlo spojení přes Indy, kteří jsou také částečně zainteresování na penězích z Daimleru. Jinak mám s Daimlerem dobré zkušenosti, jejich investice v Turecku jsou velmi funkční a úspěšné, navštěvuji oba tamní závody (náklaďáky i busy) docela často. Proto jsem vyslovil nahoře zmíněné - utopické - přání.
Avatar - T613
2. 7. 2011 12:01
Re: Mercedes jede!
dle mého Paccar má rozhodně peníze i záměry do kterých by měla Tatra perfektně zapadnout. To o jejich touze převzít Tatru je jen šuškanda, která koluje v Kopřivnici kvůli prototypům T158 (zatím nepotrzený název). Nicméně jestli by pod nimi přežila značka Tatra je otázkou. Minimálně už jen kvůli ruskému trhu by mohla. Nicméně kdo ví co je na veškeré té šuškandě pravda a co se stane realitou.
neregistrovaný "Nightdriver"
1. 7. 2011 12:49
Ujde to, ale...
S předchozí generací jsem jezdil přes dva roky a vzhledově se mi líbí asi víc. Tohle je takové až moc futurální. Vnitřek je pro mě asi největší zklamání. Předchozí byl takovej jednodušší a přehlednější. V tom se mi hrozně zamlouval. Měl jsem kabinu mega space (největší co Actros mohl dostat) a jelikož jsem jezdil sám, tak jsem se tam měl královsky a nemohl jsem si stěžovat na nedostatek prostoru nebo odkládacích míst. Rovná podlaha, všude samé šuplíky nebo přihrádky. Prostě vše pro to, aby se řidič cítil co nepohodlněji. Lépe na tom snad nikdo nebyl. Možná DAF s kabinou super space cub, ale nejsem si jistej. Prostor a rozmístění hodnotím na jedničku. Horší to však bylo s elektrikou. Ta se asi moc nepovedla, protože neustále zlobil zapalovač a žárovky. Pořád jsem je musel někde měnit. Nejhorší byla potkávací světla. Kdo měnil, tak uzná, že to byl prostě porod. Ještě kvůli pár nešvarům se Actrosům říkávalo "německá Liazka" ale s tím já moc nesouhlasím. Já s ním byl až na výše jmenované nedostatky spokojen. Navíc spotřeba byla také výborná. Soupravu s 5 tunama nákladu jsem po německé dálnici jezdil v průměru kolem 23l/100km což byla dobrá hodnota. Abych se vrátil k nové generaci Actrosu, tak ta nevypadá úplně nejhůř, ale také né nejlépe. Kdybych ještě jezdil a mohl si vybrat, tak bych si vybral MANa TGX. Ten se podle mě povedl na výbornou, ale každý máme jiné názory.
Rozbalit vlákno
4
1. 7. 2011 15:19
Re: Ujde to, ale...
5-tonová súprava? Čo si vozil?
neregistrovaný "Nightdriver"
1. 7. 2011 19:45
Re: Ujde to, ale...
Vozil jsem z Rouffachu (ve Francii u Strasbourgu) do Berlína do Mercedesu náhradní díly. Do Německa naložený s cca 5 tunama a hned zpátky prázdné obaly cca 3 tuny. Takhle jsem jezdil jako tramvaják, ale nebyla to špatná stabilka. Po cestě nádherně čisté jezero na koupání, sprchy na obou adresách. Parkování na autohofech s oběděm zadara. Jen byl člověk pořád v pr...li. Dva víkedny měsíčně jinak furt pryč, ale s tím se musí počítat. A mě to ani nevadilo, práce mě bavila. Byl jsem mladej cucák co mu ještě nezaschnul inkoust na skupině E a už jsem lítal s novou soupravou do Anglie a Holandska. Fakt super zážitky, člověk se podíval po světě. Až pak ke konci jsem točil ten Berlín a to už jsem musel končit kvůli mladé doma. Přeci jen mě chtěla radši doma. Jednou, až budu starej, a nebude mě doma nic držet, tak se k tomu možná vrátím.
1. 7. 2011 22:57
Re: Ujde to, ale...
C a E nemám, ani ma ťažké vozy nejak nelákali. Otec jazdil nejaký čas so súpravou, ale tá mala bezmála 40 ton, čiže na náklad pripadalo okolo 20 ton, prázdn súprava mala do 15 tuším. Jednalo sa hlavne o spojovací materiál, ale aj drevotriesku napríklad. Tých 5 ton, čo si napísal, mi pripadalo nejak málo, preto som sa pýtal. ;-)
neregistrovaný "Nightdriver"
2. 7. 2011 11:00
Re: Ujde to, ale...
Těch 5 tun byl samozřejmě jen náklad. Prázdná souprava měla opravdu kolem 15 tun jak píšeš. Občas když jsem vezl sklo ze Slovinska, tak mělo taky kolem 20 tun a to už byla jiná jízda. V kolonách první a spotřeba kolem 60l/100km. Nejtěžší náklad co jsem vezl byly dřevěné palety. Váha měla být kolem 22 tun, ale mělo to daleko víc, protože před nákladem docela pršelo a bylo to nacucané ještě vodou. To bylo už docela nebezpečný. Naštěstí to byla jen vyjímka. Můj hlavní náklad byl Orsil (vata) z Častolovic do Tilburku. Snová práce. V pondělí ráno z domu a ve čtvrtek večer nabo v pátek ráno doma.
Avatar - petrumr
3. 7. 2011 09:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0