Ve vyšší střední třídě i v srpnu triumfoval dlouhodobý lídr Audi A6, ale Mercedes E zaostal o pouhé dvě registrace. Zaregistrován byl také jeden Citroën C6 a Hyundai Grandeur.
Touha všech, co nejezdí lux či exklusiv se koncentruje do vyšší střední třídy. Zde už se i vyká... Označení nevyjadřuje tak úplně přesně, co je to za třídu, neb o vyšší střed se jedná jen z pozice tříd všech. Samotná třída vyšší střední je svým obsahem třídou jaksi... referenční. Auto, které stačíš obejít do minuty, přitom ti poskytne nebeskej vnitřní prostor a na kočičích hlavách už neposkakuješ jako veverka.
Tak jak si to všechno stojí?
A6 je fenomén, zejména v Avantu. Antracit, parádní papuče, třílitráček v naftě a je ti každej ukradenej, co? Tedy... byl byl... Samo, že Mercedes-Benz stvořil (opět) boha, to víme snad všichni, ostatně Mercedes jinak ani netvoří. Tedy E-klasse je tou třídní prémiovou exklusivitou. Tak to bylo je a bude. Je tu ještě BMW5... nestárne, zejména vzadu je jako by mu Mistr Bé tu pr-del-ku pohladil teprve včera...
A pak... CLS. Vyšperkovanej klenot ze Stuttgartu. Ano, to je úchvatné auto. Zevnitř zvenku shora u zdola, absolutní vůz.
Volvo je Volvem, a za to ho chvalme. Umí.
ČÍSLEM měsíce je číslo... 27. Jistě, ten nejlepší bude už zítra na místě, které mu právem náleží :yes:
Jsem velmi přesvědčen o tom, že kartami zamíchá hlavně nová pětka. Všechny neduhy E60 jsou pryč, design dotažený k dokonalosti a nejlepší pohonná ústrojí (motor, převodovka) ve třídě. Bohužel, nesouhlasím s tím, že MB stvořil boha, nové éčko je lepší než současní staříci třídy, ale rozdíl není takový, jak by měl u novinky být, nová F10 třídu popostrčí o kousek dále. ;-)
Také věřím (a doufám zároveň), že nová pětka "rozčeří vody" vyšší střední třídy ještě podstatně více, než nové ("jen" povedené) Éčko, i když např. E-kupé mě osobně velmi příjemně překvapilo...
Číslem měsíce je tedy zatím spíše než "27", číslo "39", což je prostý součet "stařenky" A6 a "staříka" (také A6) jménem allroad...
A6 u nás asi nikdo nesundá. E-kupé je sice OK, ale klasický E je mnohem dál podvozkově. Pravdu má trochu Dinar, že pětku v základu překoná hlavně za použití nadstandartní výbavy. Ale podle mne je MB víc na komfort a BMW naopak. Stačí si vybrat a "doplatit" cestu do ráje.
Jasně, že klasické Ečko je celkově dost jiné auto než tohle kupé a společný mají hlavně ten "název", ale když srovnám co nabízel MB před tímto kupé, pak je nové E-cupé (pro mě) vlastně větším, příjemným překvapením, než technicky "modernější", větší a komfortnější klasické Ečko...
Na druhou stranu je už i v této třídě spousta zákazníků, které nějaké "srovnávací testy" příliš nezajímají a mají (v těchto značkách) už dopředu docela "jasno"...
Jo, souhlas, A6 je prostě auto, které svou univerzalitou vyhoví prakticky každému, v BMW se většině lidí točí těžko volantem a mercedes má zase NEvýhodu vyšší image, jó ten si vozí prd.el v mercedesu, to o audi nezaslechneš. Ale z hlediska toho, co ta auta dovedou a jak vypadají, opravdu myslím, že nová pětka srovná éčko do latě. ;-)
Souhlas, pro me je stavajici petka i pres svuj vek porad nejlepsi. A cim je starsi, tim vic se mi libi :-) O jizde nemusim mluvit, nejsem z tech co se jim "tezko toci volantem" (coz je mimochodem velice trefne receno ;-) ). Z hlediska interieru taky nemam vyhrad, E-cko sice konecne vykrocilo nepaprdovskym smerem, ale porad tam ten pocit trochu je. A6 je zase az moc libiva (nejen uvnitr), jak kdyby byla dopovana estrogenem, pro me proste "nema koule".
Mám "rád" především dobrá auta a nedělím je např. na Audi a BMW, ty jo?
Najel jsem "něco" jak s "BMW" tak s "Audi" a můžem se bavit o tom co je lepší u konkrétních modelů .., na diskuse typu - jestli je obecně! lepší Audi, BMW, nebo třeba MB už (nejen tady) fakt nemám chuť... :-!
edit: co se týká konkrétně 5kového BMW, byla (a stále je) pro mě (nejsem zdaleka sám) E60 určitým značným zklamáním, právě ve srovnání s předchozí E39, což byla ve své době jednoznačná "královna" prémiového segmentu vyšší střední třídy..., což bych si třeba právě o současné E60, napsat (tak jednoznačně) určitě netroufl...
Jo, také čekám na to, s čím BMW přijde. Tys psal, žes ji měl možnost již vidět a že to bude (opět) pecka. Tomu věřím. Současně velmi silně vnímám ten mercedesovskej designovej tah na branku.
V bílé s AMG paketem je to mazel, na "vysokém" standard podvozku v nějaké šedé klasic na šestnáctkách, s těmi dvěma světly vespod nárazníku je to naopak velká bída. Interier éčka je o.k., ale mrkni na přístrojovku 5GT (v pětce bude stejná), to je jak o generaci dál, bude to snad poprvé za historii, co to BMW nandá konkurenci i interierem.
Myslím si, že 5kové BMW to už "nandalo konkurenci i intreiérem" právě v případě E39!, viz. (nejen) dobové srovnávací testy, ale i vlastní zkušenost...
Postav vedle sebe E39 (nejlépe po face a v Mpaketu) a vedle něj A6 a Ečko z té doby...a podívej se na ně..., sedni si do nich..., projeď se... a pokud nejsi slepý, hluchý, nebo úplně "mimo" musíš mít přece "jasno" ;-)
Tak E39 jsem měl dvě za sebou a říkám, dodnes jeden z nejlepších sedanů vůbec, ale pokud jde o vnitřek, kvalita o.k. určitě víc měkčeného plastu a lepší zpracování než pak u E60, ale designově byl interier o chlup horší než u A6. ;-)
No já bych to ani s tím designem interiéru neviděl zdakeka tak jednoznačně pro tehdejší A6..., každopádně Ečko na tom bylo (z těch tří) po této stránce určitě nejhůř...
Tak je to na stole, Sbírka zákonů, částka 101, zákon č. 326/2009 Sb. Už jen ten název bere dech - Zákon o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.
Dvouletej leasing, dvouletej odpis... ráj trvá. Do toho v zájmu té sociální stability ještě šroťák, kterýmu se tedy vznešeně říká - státní příspěvek při vyřazení autovraku. Mimochodem, pojem "autovrak" jsem zatím v právním řádu nezaznamenal, doufám, že každej víme, co znamená. V pochybnostech navštiv vlastní garáž... Takže autovrak (v zákonném smyslu) - starší než deset let, v tvém vlastnictví nejméně dva roky. Nikoliv poslední dva roky... hmmm, zajímavé... Deset let... počítám, že při tomhle kritériu by se pomalu mohla sešrotovat celá republika...
Příspěvek činí třicítku. Kdo už někdy kupoval auto ví, že u toho se nepočítá v řádech desítek nýbrž stovek tisíců... ale možná jde i o to, aby ses pak v prodejně ze samý radosti nevykastroval. Tedy ale jako... potenciální elektrickej, hybridní nebo CNG kovboj si může žádat o šedesát tisíc. No, za to už by se nějakej solidní RC model na baterky sehnat dal, co?
Každopádně... že tu můžeš za dva ročky komplet odepsat Rollse do nákladů, to je fantastická zpráva. Ovšem pozor, přidej, platí to jen do 30. června 2010.
Na Rollse se opravdu zas tak moc dlouho (relativně) nečeká..., ovšem nesrovnatelně déle, čekají lidi na prachy na něho..., při čemž většina z nich, vlastně celý život...a zpravidla také marně... 8-s;-)
Ja som presvedceny, ze pojde predaj ecka este hore, hlavne, ked dorazi do predaja kombik.
A aka bude naozaj nova BMW5, to ukaze az cas.
Jedno je , ale iste, ze uz sa nebude tak jednoznacne zaradovat E klasse z trojice nemeckej premie do jednoznacne komfortne orientovanej limuziny, co je mozno aj trochu skoda, lebo tym straca MB tak trochu svoj profil a zaraduje sa niekde tam, kde je dnes medzi premiou Audi. ;-)
Si děláš srandu ne... 8-s
Navetch už vyzkoušel několikrát nejen všechny dostupné a možné motorizace, ale i všechny přípl. doplňkové výbavy, kola apod. ;-) >:-[]
Přesně tak! Stačí se zeptat v půjčovně obleků, že vymetám všechny dealery po EU a v kufru mám nastříhanej blesk v rozměru 500ojro >:D B l b e č k u >:D >:D >:-[]
Všechny motorizace krom "M". No, je to pro mne takový smart kábrio, stísněný pocit a těžký volant. Je to o zvyku a trochu mne mrzí, že po těch sedmách a pětkách, kde si hned "doma", se tady musíš trochu omezovat a přemlouvat. Motorově je to naprosto jasný. Však se uvidí, nikam nespěchám...