Technika
Frantizsekk
0
Dekuji :yes:
[OOOOO]
0
Taky tak.Tomuhle motorovému průkopnictví Mazdy fandím, v jednoduchosti je síla 😄
Tomstone
0
Taky jsem rád, že aspoň někdo pod kapotu necpe přeplňování. Samozřejmě má nesporné výhody, ale motor bez přeplňování má rozhodně něco do sebe.
Super, Mazda sla stejnou (podobnou) cestou jako Nissan u nove Micry, kde ulohou kompressoru a Millerova cyklu je neprimo prave dosazeni vysokeho kompresniho pomeru. Mezichladic mezi kompresorem a valcem umoznuje dosahnout nizsi teploty a omezit klepani.
ale je otázka, jestli to může konkurovat stávajícím turbo-dvoulitrům. Já si tím moc jistý nejsem.
A to jako bude fungovat s naturalem 95? Již od kompresního poměru 11:1 je lepší používat alespoň NAT 98
Odolnost proti klepání je tam vyřešená konstrukcí, tak půjde normálně používat N95 - na konci článku je to zmíněno.
Prave o tom je tento motor. U obycejneho motoru proste vysoky kompresni pomer nastavit nejde, protoze by zacal s N95 klepat. Tento motor to dokaze.
Ucinnost motoru je funkci kompresniho pomeru.
Ucinnost motoru je funkci kompresniho pomeru.
...že nafta je lepší než benzín, protože už se na benzínu nedá nic zlepšovat.... ha-ha. Garantuju, že toto je jen začátek, je pořád co zlepšovat a už se těším na Skyactiv-GT, no a potom na další a další zlepšováky. Jedno je ale jisté že spalovací motory jsou za zenitem a dřív, nebo později musí přijít doba, kdy elektromobily vyhrají a spalováky se odstěhují do muzeí. Kdy to ale bude si netroufám hádat, protože se dělá vše pro to aby tomu tak nebylo.