Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Jazz 1.4 i-VTEC - V rytmu reggae

Honda Jazz prošla faceliftem v polovině životní pouti, tak s námi pojďte ve velmi houpavém pohodovém rytmu vyrazit na silnice.
Zpět na článek
8. 9. 2011 08:13
8. 9. 2011 09:24
8. 9. 2011 08:13
Sportovnost
Zase ta sportovnost, uz ma to prestava bavit citat. Je to rodinne miniMPV preboha... 8-s

"Jenže Jazz se výrazně naklání, v zatáčkách má problémy zakleknout a není tedy moc čitelný, přičemž kvílející úsporné pneumatiky Michelin Energy s nízkým valivým odporem nepomohou ani přilnavostí. Navíc při nouzovém brzdění v zatáčce dochází k odlehčování zádi a náznakům přetáčivosti."

"Co naplat, že je řízení jinak velmi přesné, Jazz zatáčku nakonec bez větších problémů projede, je méně náchylný na rozkývání..."
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2011 09:24
JAZZOVÝ OZZY
Velmi oceňuji pohled testéra - dokonale vyhmátně jedinečnost, kterou je Jazz obdařen, totiž v rámci třídních poměrů nadstandardní vnitřní prostor, a potřebně vyhmátne jízdní charakteristiku. A jak je správně napsáno na konci testu, je jen na čtenáři, na zájemci, zda pro něho bude testové zjištění inspirací či nikoliv.

Naštěstí je tu ten, který v dané karosářské konfiguraci, jízdních vlastnostech a stylu nastavil vskutku nebetyčnou laťku, totiž Mercedes-Benz A. Mnozí z nás ví, že naladit podvozek (viz první generace) nebyla ani pro mercedes žádná hračka.

Ale zpět k jazzu. Jistě, není to žádný jazzový Ozzy, je to však výborné auto pro ženu, matku, která rozváží zrána děti do školy a večer to zase všechno, včetně neuvěřitelně velkého nákupu, sveze k rodinnému krbu. Podle mého, je jazz u nás prodejně nedoceněný vůz.

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - dicky
8. 9. 2011 10:22
Re: JAZZOVÝ OZZY
A jde to i bez turba >:D
A moturek bude slouzit leta a s minimalnimi naklady na udrzbu.
Pro nenarocne lidi do mesta nebo na vesnici sem tam na nakup staci a bude slouzit dlouho.
Test byl docela v poradku.
8. 9. 2011 11:00
Re: JAZZOVÝ OZZY
Proti jazzu hra viac faktorov a to je marketing importera (kedy bezny kupujuci ani netusi, ze honda existuje),potom cena a nakoniec obcas nekompetentny,resp.neschopny predajca (nedavna skusenost znameho). Suhlas s nedocenenostou jazzu,ale zaroven plati aj to co som napisal vyssie
8. 9. 2011 12:09
Re: JAZZOVÝ OZZY
Tahat sem M-B A mi přijde poněkud nemístné, to je poněkud jiná třída. A že by to byl nějaký etalon v rámci jízdních vlastností a stylu mi zrovna nepřijde. Mimochodem, díky sedvičové konstrukci podvozku se uvnitř v podstatě nejedná o MPV.

Ale jinak s tvým názorem na test i Jazz souhlasím.

Za tu nedoceněnost si Honda může sama. Auto skvělé, marketing mizerný (souhlas s Kyklopem) a cena naprosto mimo realitu našeho trhu. Testovaný model vyjde +/- stejně jako Civic s 1,8 a to je prostě úlet, o konkurenci nemluvě.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: JAZZOVÝ OZZY
Mercedes třídy A (končící) je více méně stejná velikost i koncepce karoserie. Nebál bych se považovat ho za konkurenta Jazzu
8. 9. 2011 14:42
Re: JAZZOVÝ OZZY
Já jsem v tomto případě nemyslel "třída" ve smyslu segment, ale spíše ve smyslu "jiná liga". A to jak ohledně kvality, tak image značky a samozřejmně ceny.

Ohledně té koncepce karoserie - zvenší možná, ale nepřijde vám z hlediska vnitřního prostoru A klasse spíše jako klasické auto než jako MPV (díky sendviči)?

Každopádně děkuji za reakci na mé ne zrovna nejlepší vyjádření myšlenky.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: JAZZOVÝ OZZY
Ono je A i zvenku o fous menší. Případné dilema mezi Jazzem a M-B A bych viděl spíš v rovině nový Jazz vs mírně jetý Mercedes. Ale jiné koncepčně podobné auto na trhu není. Mercedes se pomalu loučí, Toyota Verso-S teprve přijde.
8. 9. 2011 15:17
Re: JAZZOVÝ OZZY
S tímto dilematem souhlas, ačkoli se domnívám že většina kupců má již před koupí poměrně jasno zda nové či ojeté.

Každopádně není koncepčně podobný např. Colt nebo poměrně prostornější Nissan Note, který je s velmi podobnou motorizací navíc výrazně levnější? Tam bych hledal hlavní konkurenty Jazzu a tím se obloukem vracím k největšímu záporu tohoto vozu. A tím je bezesporu cena, alespoň tedy na našem trhu.
Avatar - TeeJay
8. 9. 2011 19:24
Re: JAZZOVÝ OZZY
Já tedy nevidím ani jediný společný prvek mezi Jazzem a Áčkem, tedy krom délky. M-B A nemá MiniMPV koncepci, standardní interiér posazený na zvýšené podlaze, o 8 cm širší karoserie. Co vím, je A Class běžně porovnáváno s kompakty.

Konkurence pro Jazz se hledá nesnadno, nejblíž je asi Nissan Note, ten má větší kabinu, ale moc malý kufr a pak Kia Venga a ten stejný hnujdaj. Podobná koncepce je i Colt, ale ten je víc do hatchbackova. Naproti tomu běžná MPV jsou zase už moc MPV (Meriva, Modus).
9. 9. 2011 10:31
Re: JAZZOVÝ OZZY
Takže na konkurentech jsme sa naprosto shodli ;-)
Avatar - TeeJay
8. 9. 2011 19:33
Re: JAZZOVÝ OZZY
Ano, cena je vyšší, ale zase je třeba vzít v úvahu, že to není klasické malé auto a MPV v každé třídě jsou cenově obvykle na půl cesty k vyšší kategorii. Navíc je Jazz asi nejlepší auto ve své třídě a to jak praktičností, tak motoricky, prostorově a statistiky ukazují, že i kvalitou. To vše něco stojí a ne každý je ochotný za to ty peníze dát.
9. 9. 2011 08:33
Re: JAZZOVÝ OZZY
škoda je,že v Čechách rozhoduje cena a tady Honda dlouhodobě ztrácí. Není to jen Jazz, ale i Accord, CRV, jednoznačně skvělá auta,ale jsou prostě drahá. Nebojím se napsat, že Accord v porovnání s prémiovkami není o moc horší, jestli vůbec. Problém je,že lidi ho jako prémiovku neberou a nebudou, tudíž tu cenu nebudou akceptovat.

Jinak Jazz je opravdu skvělý, kamarádka ho má a je v sedmém nebi :-)
Avatar - Bristol
9. 9. 2011 09:19
Re: JAZZOVÝ OZZY
to nevím teda, třeba accord v základu se solidním 2.0 i-VTEC se s 115kW, a s poměrně širokou základní výbavou stojí 574 tisíc....to není tak nekonkurenceschopná cenovka...problém bych viděl spíš v tom, že český trh je velmi konzervativní a lidi téměř vždy skončí u auta z produkce VW nebo fordu...
Avatar - Bristol
9. 9. 2011 09:29
Re: JAZZOVÝ OZZY
pro srovnání: srovnatelně výkonný passat 1.8TSi stojí o nějakých 50 tisíc víc...
9. 9. 2011 10:43
Re: JAZZOVÝ OZZY
No a to je právě ten problém, TeeJayi. Cena již není v půli cesty, cena je vyšší než podobně vybavené vozy C segmentu s atmo motory 1,6 či adekvátními turby. Cena je na úrovni Renaultu Scénic, a ač je Jazz nafukovací, na tohle už prostě nemá.

A poslední argument (již jsem ho zde uváděl), cena je na úrovní Civicu s výborným motorem 1,8. Takže Honda "požírá" sama sebe. A to podotýkám, že Jazz není žádná novinka, takže argumenty o hyperkvalitě a z toho důvodu vyšší ceně jsou směšné - takhle to prostě při tvorbě cen nefunguje.

Takže až se u Hondy na marketingu probudí, přestanou jíst sushi a začnou vnímat svět kolem sebe, až jim dojde, že není rok 2008, nýbrž 2011 a až jim docvakne, že celý svět kolem zná slovo krize - zkrátka až začnou dělat svoji práci - pak potom snad začneme toto výborné auto vídat tak často, jak si to opravdu zaslouží.

Ps. Doporučuji se podívat na ceny asi hlavního konkurenta - Nissanu Note. Reálné ceny Jazzu bych viděl cca o 50 tis nižší. Pak by byl Jazz sice stále jedním z nejdražších vozů B segmentu, ale zároveň by byl tam, kde píšeš - mezi segmenty B a C.
Avatar - Choochoo
8. 9. 2011 13:18
Re: JAZZOVÝ OZZY
Nemuzu nez souhlasit, segra si ho taky nemuze vynachvalit, do mesta, parkovani, nakupy, drobne stehovani ve dvou a sklopenymi sedackami, skoro jako tranzit >:D . V techto parametrech prevalcuje i auta vy vysssi tride. :yes:
9. 9. 2011 09:50
Par poznamek vlastnika
Přidal bych pár poznatků, jakožto majitel předfaceliftové verze s níž mám najeto témeř 60 00 km za 2,5 roku. Nemyslím si, že je to jenom auto pro holky na ježdění po městě. Pro mladou dvojici stačí úplně v pohodě na běžné ježdění a ani delší jízdy nejsou problém. Necítím se nijak hůř pokud vystoupím z Jazzu po 800 km než po 800 km z Oktávky II. Jízdní vlastnosti jsou v rámci třídy průměr, značný vliv na ně mají použité pneumatiky. Úsporné Micheliny nejsou v tomto směru dobrou volbou, už i zimní Dunlopy se chovají líp v zatáčkách. Co se týká vnitřního prostoru, je srovnatelný s auty o třídu výš. Sedačky se sklápí jedním pohybem a objem kufru je pak 1332 l po střechu, údaj v článku je jen po hranu oken. Do auta naložím skoro totéž jako do kombíka nižší střední, přitom mám ve městě výhodu o 60 cm kratšího auta. Spotřeba bez snahy o úsporu je do 6 l, kombinace město/okruh/dálnice. Výhodou je, že ani dálniční spotřeba při 130-140 km tacho není přes 6l. Motor je tedy úsporný, přitom točivý, rozjede auto i na 200 dle tachometru. Myslím si, že Jazz za ty peníze stojí.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2011 11:38
Re: Par poznamek vlastnika
Naprostý souhlas. Tak to je se všemy auty značky Honda. Vnějšími rozměry patří níž a vnitřním prostorem o třídu výš.
Můj Civic 1,6i z roku 2004, takový větší bráška od Jazz, patří do kompaktů, přitom vnitřním prostorem se srovná s Mazdou 6 v kombi. Kratší o půl metru a objem kufru menší jen o 140 L.
U mě průměrná spotřeba po generálce v 120 tkm klesla z 6,8 na 6,2 l. Dálniční jízda s klimatizací 6,5 L.