SAAB měl dostat ránu z milosti už podstatně dříve.
V podstatě neprodukuje nic, co by bylo něčím jedinečné. Je to jen jedna z mnoha automobilek. Tohleto trápení nikam nevede, jen se prohlubují dluhy.
Pokiaľ sa na to pozeráš takto skreslene, budeš pravdepodobne súhlasiť aj s tým, že ranu z milosti by mal dostať aj Volkswagen. A prečo? No pretože "neprodukuje nič, čo by bolo niečím výnimočné". Saab je v tragickej situácii, do ktorej ju z 90% dostal GM. Nedostatočné investície, nezáujem a preferovanie vývoja materských USA značiek nemohlo dopadnúť inak. To ale nič nemení na fakte, že Saab je (zatiaľ) automobilkou, ktorá písala automobilové dejiny v inováciách, patentoch, spoľahlivosti a bezpečnosti, teda vo všetkom, o čom môže napr. sterilný VW snívať. VW môže ročne predať hoc aj stonásobok áut, v dejinách automobilizmu pozíciu značky Saab nikdy nepreskočí. Z tohoto dôvodu stále, aj keď možno naivne optimisticky stále držím palce a verím, že sa z týchto sračiek dostane.
Jde o to, že Saab neprodukuje nic natolik vyjímečného, aby, když získá peníze, rozjede výrobu a zaplaví trh tisíci auty, ta auta také prodal a začal generovat zisk.
VW je proti Saabu v takové pohodě o které se Saabu ani nesní. K čemu je Saabu psaní dějin ? Resp. jinak. Kolik si za posledních 20 let Saabů koupil ? Od spousty lidí slyším, jak je Saab vyjímečná automobilka, ale znám jen 2, kteří Saab vlastnili, nebo vlastní. Naopak u toho VW pořád slyším, jak je jejich produkce "o ničem", jsou poruchová, nudná atd.. Počet fanoušků 0. A přesto je to jedna z největších automobilek na světě.
Já také netvrdím, že VW je něco extra. Je to masovka nejmasovější, která má velmi dobře postavené produkty, které jsou velmi dobře zacíleny na ty správné cílové skupiny. Vyjímečnost Saabu je už jen v tom jméně, které bez vztahu k současným produktům automobilku neuživý. Resp. jinak. Saab se s produkty pohybuje ve vodách, kde musí soupeřit s masovějšími automobilkami, které mohou rozpoušťet náklady na vývoj mezi mnohem větší množství prodaných vozů. Tím pádem mohou držet "rozumnou" výrobní cenu a pracovat s prodejní marží. To u Saabu jaksi nelze a na to, aby za auto mohli chtít 2 mil. jsou pořád ještě málo exkluzivní.