Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW vs. Porsche: Vojna a mier v podaní rodín Piëch a Porsche

V uplynulých šiestich rokoch sme boli svedkami toho, ako sa automobilka Porsche snažila prevziať niekoľkonásobne väčší Volkswagen. Nakoniec všetko dopadne inak.
Zpět na článek
24. 9. 2011 00:50
24. 9. 2011 14:28
24. 9. 2011 09:40
24. 9. 2011 10:43
24. 9. 2011 12:44
24. 9. 2011 12:58
24. 9. 2011 13:05
24. 9. 2011 13:15
24. 9. 2011 13:19
24. 9. 2011 13:25
24. 9. 2011 13:39
24. 9. 2011 14:00
24. 9. 2011 14:17
24. 9. 2011 14:35
24. 9. 2011 16:32
24. 9. 2011 16:47
24. 9. 2011 16:59
25. 9. 2011 01:05
25. 9. 2011 01:50
25. 9. 2011 09:55
25. 9. 2011 10:37
24. 9. 2011 16:57
25. 9. 2011 10:03
25. 9. 2011 10:33
25. 9. 2011 11:20
25. 9. 2011 12:16
25. 9. 2011 13:53
25. 9. 2011 17:41
25. 9. 2011 21:03
25. 9. 2011 21:24
25. 9. 2011 21:30
25. 9. 2011 21:30
25. 9. 2011 21:55
25. 9. 2011 22:22
25. 9. 2011 22:51
25. 9. 2011 23:26
25. 9. 2011 22:04
25. 9. 2011 21:28
25. 9. 2011 21:37
25. 9. 2011 21:53
25. 9. 2011 22:15
25. 9. 2011 22:42
25. 9. 2011 23:50
26. 9. 2011 00:17
26. 9. 2011 00:26
26. 9. 2011 00:51
26. 9. 2011 18:00
26. 9. 2011 19:16
27. 9. 2011 12:08
27. 9. 2011 13:21
27. 9. 2011 18:51
27. 9. 2011 12:22
26. 9. 2011 11:52
26. 9. 2011 18:17
26. 9. 2011 18:57
26. 9. 2011 19:32
26. 9. 2011 22:06
27. 9. 2011 12:08
25. 9. 2011 21:55
25. 9. 2011 22:01
25. 9. 2011 22:12
25. 9. 2011 22:19
26. 9. 2011 08:30
26. 9. 2011 15:44
24. 9. 2011 17:20
24. 9. 2011 17:33
24. 9. 2011 13:34
24. 9. 2011 13:46
24. 9. 2011 13:51
24. 9. 2011 13:57
24. 9. 2011 14:11
24. 9. 2011 14:19
24. 9. 2011 14:23
24. 9. 2011 14:35
24. 9. 2011 11:00
24. 9. 2011 12:18
24. 9. 2011 12:38
24. 9. 2011 15:20
24. 9. 2011 11:30
24. 9. 2011 12:11
24. 9. 2011 14:31
25. 9. 2011 21:22
24. 9. 2011 13:49
24. 9. 2011 13:24
24. 9. 2011 18:01
24. 9. 2011 19:16
25. 9. 2011 01:35
Avatar - Pekelná Micinka
24. 9. 2011 00:35
Rozsahem
je tohle víkendová příloha... :-) a tak si to taky přečtu.
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2011 00:50
Ahoj Marko!
Tak tohle je z tvé produkce ten nejlepší T-bone, dle mého skromného názoru! Tady jsi rozklíčoval spoustu "tajemna", které asi nikdo netušil, já samozřejmě také ne. Nejsem mariánek...
Krom "pandařů", co ví všechno i o parcelách na Marsu, tak pro mě je přes to všechno jasné, že těm dvěma "kohoutům" nezbyde nic jinýho, než se o tu "First Class of The World", nějak podělit.
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2011 14:28
Re: Ahoj Marko!
Dakujem, ale dufam, ze bude este lepsie. Buduci tyzden... ;-) To, co pride, na tom som sa fakt nadrel...

Tento clanok bol skor narocny na zozbieranie tych sprav naspat do roku 2005. (...a potom mozno trochu aj na rozkodovanie tych vazieb a vybratie toho, co je a nie je podstatne). Jaaaaj, a potom este udrzat ten rozsah v "rozumnych" medziach... >:D
24. 9. 2011 09:40
paradny clanok
Dik za fakt dobry clanok :)))) :yes: je to docela zabavne citane...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sosa
24. 9. 2011 10:43
bravo
jeden z najlepsich clankov na auto.cz vobec :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
70
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 12:44
Re: bravo
NEmyslím. NE že by to bylo "špatné" shrnutí, ale do NEJ- článku to má myslím docela DALEKO ;-)
PS: Podle mne PODSTATA "problému" ohledně vw-porsche tkví v tom, že během celé (např.) 100 metrové dráhy jste měl možnost sledovat oba běžce a analyzovat jejich pohyby. Během závodu jeden z běžců nejprve pozvolna a pak VÝRAZNĚ se ujímá vedení, jeho náskok je JASNÝ a VÝRAZNÝ .. a "najednou" doslova KROKy před cílem jste "mrkl" a HLE: pořadí se obrátilo. A toto "podivné vítězství" vám vysvětlují tak, že ten co běžel první asi "zakopl" (během toho mžiku co jste mrkl? NEpravděpodbné ne-li nemožné), udělal něco co odporuje pravidlům - jako že strčil do soupeře ve vedlejší dráze (NEpravděpodobné, vždyť ten byl kroKY za ním + navíc to nikdo konkrétní neviděl a ani rozhodčí nejsou schopni PŘESNĚ řici čeho se dopustil) atd.
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 12:58
Re: bravo
Autor pouze shrnul (velmi přehledně) události a fakta. Nic si nevymyslel ani nepřibarvil, konstatuje fakta která jsou dohledatelná, redaktor ani nesoudí kdo je nebo není vinen pouze uvádí kdo je vyšetřován a za co, tedy zase a jenom fakta. Takže hard facts jako vyšité a tvé zpochybňování článku je srandovní.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:05
Re: bravo
Myslím že "shrnul" jen ČÁST faktů :-)
PS: Tou PODSTATOU celého "problému" je právě náhlá "výměna rolí" (která dodnes NEbyla "uspokojivě" vysvětlena) ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 13:15
Re: bravo
Shrnul fakta. Výměna rolí je jasná, půjčoval si tak dlouho až mu půjčit dál nechtěli a tam nastala výměna rolí, ze žraloka se stala lovená čudla.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:19
Re: bravo
Hmm, možná z vašeho pohledu, ekonomicky je to BUBOST (jako HROM >:-[]
Avatar - Sosa
24. 9. 2011 13:25
Re: bravo
co je na tom blbost? proste mali velke oci, riskovali a skratka (mozno ze iba o chlp) im to nevyslo. take nieco sa na kapitalovom trhu deje dennodenne
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:39
Re: bravo
No tak tohle se na kapitálovém trhu denně OPRAVDU NEděje :-)
Pro srovnání, NEvýdělečný (srovnávat to s GIGANTEM vw je skoro "legrace") Aston Martin byl prodán za (už nevím přesně, bylo to v librách) něco přes miliardu €?
Zájem majitelů "ropných" peněz o vstup do automobilek (vlastní třeba pár % MERCEDESu) je známý (a jsou schopni/ochotni i mírně "přeplatit") - proč se NEangažovali když banky (prý) něchtěli udělat STANDARDNí (které se OPRAVDU děje "denně") refinancování půjčky (a to odmítly firmy na VZESTUPU, které právě přicházel do prodeje očekávaně VELMi ziskový model Panamera - a že velmi ziskový byl dnes už VÍME; a to udělaly s akciemi vw - to je asi jako vsadit si před 30ti lety, že Karel Gott už NIKDY NEvyhraje Zlatého slavíka :-)
Připomínám že Porsche tehdy bylo už NEjen majoritní, ale dokonce VĚTŠINOVÝ akcionář vw a JEDINÉ co de facto bránilo jejímu vládnutí ve firmě byl v článku zmíněný zákon, který byl a JE protiústavní a zákonům EU odporující ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 14:00
Re: bravo
No jedno vysvětlení by bylo, že jeden den se všechny banky jen tak z plezíru domluvily a řekly si tak tomuhle chlápkovi již ani euro, tedy mezinárodní spiknutí a to by byl škandál. Druhé vysvětlení by bylo, že všechny banky řídí Piech a zakázal jim půjčovat Vendelínovi, no to by byl ještě větší škandál. Nebo, a tomu věřím já, banky seznaly, že další půjčování by byly utopené prachy a řekli dost.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:17
Re: bravo
Vendelína NEznám, Wendelin W. navždy bude "ten kdo pozvedl během 2 desetiletí skomírající Porsche na absolutní vrchol a dokázal nabízet jak automobily s nejvyšší výdělečností na trhu, tak být majitelem celého koncernu vw (a to jsou ČISTÁ FAKTa ;-)
PS: Otázka "nepůjčení" na něco TAK jistého byla podivná tehdy a je i dnes - a váš pokus o ironii je hezký, ale moc světla do "té tmy okolo" NEpřinesl :-)
PPS: To čemu "jste se rozhodl" věřit je hezké, ale LOGIKU to moc NEdává ;-)
(nikde se NE"utopilo" jediné € - Porsche i VW jen a jen VYDĚLÁVAJÍ :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 14:35
Re: bravo
Mouton ti vysvětlil jakou cestou pozvedl, nic proti, ale výrobou aut to bylo jen z menší části. To, že má někdo připravený projekt nového auta ještě neznamená, že mu banky půjčí neadekvátní částku. Zajímavé na tvé myšlence je, že když Porsche začínalo s uvedením Panamery i Cayenne tak všichni za tím viděli zničující snahu VW uplacírovat svoje díly (viz "oslavné" ody na dieselové TDI v Porsche) a zničit sportovního ducha značky a ty to vidíš nově jako prozřetelnost Vendelína. Nevím která teorie se mi líbí víc.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 16:32
Re: bravo
Vy se ale OPRAVDU snažíte na JAKOUKOLI věc dívat JEN a POUZE tak, aby.. :-)
Ale tu a tam některé věci "napasovwat" tak jak by se VÁM "líbilo" prostě NEjdou ;-)
A ten "nově" přidaný Piëch v obrázku u vašeho nicku, to je tedy vwěc :yes: :-)
Koukám že "utopené prachy" už z diskuze zmizely (tak to NEvyšlo ;-) ) tak to ("obhájit" Ferdinanda) zkoušíte "odjinud"? :-)
Abych zjistila jestli ta diskuze není "zcela marná" (že vám nejde o FAKTa, ale prostě "přejete" FERDINANDovi "a je to"), tak si dovolím vám dát KONTROLNÍ otázku:
Před nedávnem čeští reprezentanti díky "nafilmované" penaltě remizovali (ta "výmluvná" ukázka fair play byla vysílána i na zahraničních tv kanálech). To je (ve VELMI skromném přirovnání ;-) ) přístup F. PIËCHa (není důležité JAK, hlavně "zvítězit", aneb zvítězit za JAKOUKOLI cenu).
Takže co VY (na ten fobal - to je ta hra co jedenáct multimililionářů hraje proti 11ti multimilionářům a "chudina" v ochozech a u televizorů jim nadšeně fandí ;-) )? :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 16:47
Re: bravo
Vypadá to, že Ferda ublížil hlavně tobě. Nevím sice jak souvisí Ferda a český fotbal ale přirovnávat fotbal k businessu je dost naivní. Ten fotbal jsem neviděl, takže na něj neříkám nic.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 16:59
Re: bravo
Já ho POCHOPITELNĚ také NEviděla (ale to že češi získali vyrovnání "podvodem" to JISTĚ víte - tedy 100%ně "nafilmovaným" pádem ;-)
PS: Šlo mi JEN o to zjistit, jestli volíte STEJNÝ přístup - tedy vítězství za KAŽDOU (jakoukoli) cenu..
.. ta NEodpověď je (bohužel) docela "výmluvwná" :-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 01:05
Re: bravo
No vidím, že ani o fotbalu toho moc nevíš. Útočník, který by neuměl dobře upadnout ve vápně by si dnes nezahrál ani v FC Kotěhulky natožpak na mezinárodní nebo klubové úrovni. Jestli znáš týmy které v tvém slova smyslu jsou férové a filmováni po vstřelené brance uznané rozhodčím by přiznaly, tak jej prosím jmenuj, jenom si dobře prostuduj dějiny fotbalu, hereckých výkonů od asi nejznámější „boží ruky“ jistého Maradony až po scénky z okresního přeboru je fotbal doslova nabitý, vlastně teď mě napadá jeden takový tým by se možná našel, Klapzubova jedenáctka. Zcela nepřekonatelnými specialisty na "filmování" jsou Italové, Francouzi, Španělé, Brazilci a Portugalci, směrem na sever se herecké umění fotbalistů poněkud snižuje. Ale samozřejmě i Němci, Češi, Švédi, Angličané nebo Holanďané mají svá esa, která umí zahrát pěkné divadlo. Jižní týmy vynechám, tam většinou platí, že celá jedenáctka umí zahrát jak v národním fotbalovém týmu, tak v národním divadle ale i herecky méně talentované národy se nemají za co stydět, jen namátkou třeba Angličané, hrdí to zastánci fair play, Roney, Lampard, Beckham, mají na kontě několik zfilmovaných penalt na mezinárodní úrovni z nichž některé pomohly Albionu k vítězství ve finále ME, MS, postupu etc., takže bohatě odčinili zmíněnou boží ruku Maradony. Samozřejmě naši borci nejsou pozadu, žádné exaltované výkony jižních národů ale jemná, důvěryhodná elegance ve vápně v podání Vízka nebo Rosického má také své kouzlo a dokonce je rafinovanější než ta jižanská, když padá Ronaldo tak rozhodčí i moje manželka celkem dopředu ví, že co neuhraje uměním, pokusí se dohnat pětimetrovým tygrem s dopadem na všechny čtyři případně s vložkou dvojitého salta vzad s trojitým výkrutem a deseti minutami svíjení se na trávníku se standardní vložkou nabíhajícího doktora, ledováním všeho aby vzápětí vyskočil jak pokropen živou vodou a oběhal celý zbytek zápasu ještě ve větším tempu než dosud, přičemž nezasvěcený by okamžitě volal 155, to třeba Rosicky padne zcela nenápadně a bez rozmáchlých gest se snaží rychle vstát aby si rozhodčí nemyslel, že filmuje, leč zrada, je to někdy (neříkám, že vždy) stejné divadlo jako od citovaného Ronalda, jen gesta jsou úspornější a méně rozmáchlá leč cíl a prostředky jsou totožné . A teď sladké tajemství, ti nejlepší herci jsou často nejlepší hráči svých týmu (v tom pozitivním slova smyslu, že umí dát nejvíce i regulárních gólů) a jsou nejvíce „zbožňováni“ svými fanoušky. K věci se přistupuje tak, že od toho je na hřišti rozhodčí, který musí umět poznat co je tyátr a co je doopravdy, že je to těžké a že by hráči měli být od té dobroty a sami se hlásit, že filmovali, no zkus je to naučit a napiš nám kolik týmů jsi vychovala. Noa business je v tomto smyslu ještě daleko tvrdší a nesmlouvavější, předstírá se, dělají klamavé nákupy čehokoliv, vyhlašuje se A, dělá se B aby se došlo k C. Takže jestli jsi chtěla slyšet, že národní tým (ani nevím s kým) remizoval díky nafilmovanému pádu tak ano remizoval kvůli nafilmovanému pádu, jestli chceš slyšet, že je to nehorázná lumpárna, tak ti odpovím rozhodčí asi byl nehorázný hňup.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 01:50
Re: bravo
Větší rozsah odpovědi váš názor/pohled na věc NE"rozmělní" ;-)
PS: Myslím že máte maličko "nedovyvinutý" smysl pro to co je "dobré" a "zlé"/"správné" a "špatné"
PPS: Ok - Ferdinand Piëch jako "váš vzor" nyní DÁVÁ smysl, aneb "vítězstvwí za KAŽDOU cenu" (mně je MNOHEM sympatičtější třeba český šachista David Navara - ale to je o "fair play", to bude "mimo sféru vašeho zájmu" :-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 09:55
Re: bravo
jj, to jseš celá ty, všechno víš, všechno znáš, víš dopředu kdo má pravdu, poznáš na internetu nedovyvinutý smysl pro cokoliv, nechceš si dát do nicku paní spravedlivá?
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 10:37
Re: bravo
Myslíte "paní SNAŽÍMseBÝT spravedlivá"? To by snad šlo.. ;-)
PS: JEDNO zda v diskuzi na netu či z očí do očí - "chvwálit" praktiky F. Piëcha či "filmování" a NEfér hru ve sportu - to se pak SNADNO "hodnotí" :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 16:57
Re: bravo
Říkáte "výrobou aut z MENŠí části"? :-)
Když W.W. Porsche přebíral, bylo v "hrozném" stavu, mělo jeden nosný model (který zdaleka nebyl tak populární a prodejný jako dnes) a druhý s menšími výrobními problémy na finské lince - celkové prodeje "žalostné"
DNEŠNÍ stav Porsche, kdy vydělává na jednom voze NEJVÍC ze všech automobilek a má docela široké porfolio modelů i motorů je JEN a POUZE dílem WENDELINa WIEDEKINGa (že se mu podařilo firmě vydělat peníze i dalšími aktivitami je PLUS, ale to s věcí moc NEsouvisí ;-)
Měla jsem možnost zkoušet Porsche Cayenne první generace (verzi S) a to auto opravdu NE"vezme za srdce". Ne že by s ním byly jakékoli problémy, ale působilo trochu jako kvalitní rychlá 4mi koly osazená krabice od bot (vážně :-)
Prý je ta současná už lepší - NEvím/NEzkoušela jsem..
Panamera mi NEvadí, co mne na ní (až) uráží je fakt, že její 3.0 TDi má skoro stejný výkon jako V6 3.0 HDi v o 2 třídy níž patřícím Citroën(u) C5 - to je HODNĚ smutné. Pěkně to bylo nedávno popsáno v britském Autocar - kdy srovnání výrazně levnějšího BMW 535d (co teprve taková Alpina D5) a Porsche Panamera TDi. Skoro ZDRCUJíCí ;-)
JINAK je to ovšem ze stránky (čistě) ekonomické - to můžete WENDELINovy kroky JEN a JEN chválit - hodnotu firmy "zmnohaNÁSOBIL" (možná by o jeho řízení firmy šlo říci i: "Lépe to už nešlo" .. a to skoro BEZ nadsázky :yes: ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 10:03
Re: bravo
Zmnohonásoboval až zmnohonásobil tak, že mu už nikdo nechtěl půjčit ani na provoz dalšího kvartálu. Češi na vynalezli přiléhavý výraz tunelář.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 10:33
Re: bravo
To by mne ZAJÍMALO, co (podle vás) "vytuneloval" >:-[]
PS: To že skoro zeSTOnásobil hodnotu firmy, kterou řídil je prostě FAKT ;-)
PPS: A držet akcie vw (nebo třeba Google), byť zčásti za půjčené peníze - je naprosto BEZproblémová a JISTÁ investice, nebo? :-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 11:20
Re: bravo
Stonásobně zhodnocené firmy nemohou mít problém s běžným úvěrováním. Držet akcie je vždy riziko, včetně VW nebo Google. Zvláště v dnešní době kdy mohou krachovat státy si myslet, že korporace nemohou je dost naivní. A nemusí zrovna krachovat, stačí, že během třeba týdne zbuchne cena jejich akcií na pětinu a na původní výši se hrabe třeba 5 let a u některých se ani nikdy nedohrabe viz různé bubliny právě v oboru kde podniká Google.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 12:16
Re: bravo
Jsem ráda, že jste konečně UZNAL (že firma jejíž hodnota během ředitelování W. WIEDEKINGa "stonásobně" vzrostla - abyste mne NEchytal za slovo, ono to bylo možná "jen" 93násobně ;-) ), že to "náhlé" odmítnutí půjčit jen na běžné provozní výdaje (plus to že se nesnažil zapojit ani žádný "rizikový" kapitál) bylo tehdy "VELMI DIVNÉ" (u "velkých" peněz je to totiž právě NAOPAK, než u "malých" - zatímco běžný človíček se "doprošuje" půjčky, tak investoři "velkých" peněz HLEDAJÍ kam/do čeho investovat ... nebo-li tam "dole" je peněz NEdostatek, tam "nahoře" PŘEbytek :-)
ODMÍTNUTÍ TAKové "nabídky" je prostě "absurdní" (o to víc, že celá situace "se otočila" tím, že Wolfgang Porsche nechal "náhle" prodat polovinu své firmy za "směšných" 3,9 mld. € - byť v té chvíli VLASTNIL (!) 75% koncernu VW! ;-)
PS: Jinak DOBRÁ (ne-ironická - dobře míněná) rada - NEdiskutujte o ekonomii ;-)
(nebo alespoň ne s "průměrnou" ekonomkou :-) )
PPS: Nechcete mi dát alespoň "znamení", že jste odpověď pod článkem "Konec šestiválce Audi 2,7 TDi" ("ztratil-li se vám, stačí "naťukat" do políčka "Hledat" :-) ) četl? ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 13:53
Re: bravo
Když firma nedosáhne ani na běžný provozní úvěr tak je to příznak znehodnocení, nikoilv zhodnocení. I kdyby ďábel Piech zařídil u jedné banky, že nedá úvěr tak tisíc jiných bank jej dá, ovšem za předpokladu, že daný subjekt je finančně zdravý. Jak jsem psal jinde, pouze případná státní intervence nekouká na situaci subjektu který chce zachránit a návratnost svých peněz. K 2.7 TDi jsi nenapsala nic nového, takže nevidím důvod pokračovat v diskuzi.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 17:41
Re: bravo
1) KDE se vám podařilo najít byť "stín" zNEhodnocení? ;-)
Dnešní hodnota Porsche je zhruba stoNÁSOBNÁ (!), než když byl na její záchranu Wendelin Wiedeking povolán :-)
2) "nenapsala nic nového" říkáte?!? ;-)
Nejdřív se mi zkusíte "vysmívat" (tedy zřejmě - NEvím co to jinak mělo být.. ;-) ) že je potřeba "sofistikovaný návod na rozhodnutí kdy podladěný motor vadí/nevadí", pak že "se rozhoduju dle momentální nálady" ... a když vám do DETAILu vysvětlím "co a jak" to přesně je a hlavně PROČ to vidím právě takhle ... tak "nic nového"?? :-)
3) nicméně RÁDA slyším že jste si ten "rozbor" alespoň přečetl ;-)
4) Poté co vzal W.W. firmu Porsche do rukou, TĚŽKO najít "zdravější" automobilku (vy snad o nějaké víte? ;-)
4) když jsem vám RADILA že se (raději) NEmáte bavit o ekonomii (vám "nevadí", že to po vás může číst třeba nějaký EKONOM?), tak to opravdu NEbyla ironie (a - byť to asi NEchápete - byla to DOBŘE míněná rada.. :-)
5) jak se vám líbili VÁCHALovi "Vzývači ďábla"? ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 21:03
Re: bravo
Neřeš hodnotu Porsche dnes, ani před 50 lety ale v době kdy Vendelín nakoupil hromadu akcií VW, dlužil bankám 9 mld. EUR, neměl na provoz, cena akcií VW se začala vracet z hodnoty 1000 k normálu a nikdo mu již nechtěl půjčit ani na ten běžný provoz notabene na dokončení nákupu akcií (25% opce), tedy cca přelom 1Q a 2Q 2009. To je ta správná chvíle kdy je potřeba udělat bilanci jeho hospodaření. Prostě v této chvíli bylo Porsche pod vedením Vendelína down. Tvrdit, že kdybyb mu banky dál půjčovaly tak by vše bylo zalité jižním sluncem platí bohužel i pro tu nejnesolventnější firmu a jen podtrhuje tvé zvláštní chápání ekonomických realit tohoto světa.
Do detailu jsi nic nevysvětlila, pouze si vedeš svou a dlouze opakuješ stále to samé.
O čem se mám a nemám bavit nech laskavě na mém uvážení
25. 9. 2011 21:24
Re: bravo
Jo tak už tomu tak trochu rozumím ... to dává smysl .... prostě se ten David nějak napoprvé i napokolikáté netrefil na to správné místo a pak mu došli šutry ....
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 21:30
Re: bravo
Otázka je: "JAK TO, ŽE MU DOŠLY" (když se jich všude kolem válelo tolik a tolik - a mnohé dokonce "hledaly uplatnění" :-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 21:55
Re: bravo
Asi je tlustý a neumí se ohnout pro ty válející se prostředky, jen mi není jasné, že nejlepší manažer si takovou banalitu neumí zorganizovat. No někdy holt historii ovlivní zdánlivé maličkosti.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 22:22
Re: bravo
To mne TAKÉ (by zajímalo "kde se to zaseklo" :-)
PS: Těch 3,9 mld za které pak vw koupilo (skoro)polovinu Porsche (které v tu chvíli stále bylo naopak 75ti % majitelem vw) má totiž Wolfgang Porsche zřejmě i na soukromém účtu ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 22:51
Re: bravo
Nebo Vendelín spatřil ve snu ďábla a ten mu řekl, jestli sebereš všechny ty prachy co se válí po ulicích, investičních fondech a bankách na nákup akcií VW tak tě usmažím v pekle a Vendelín se rozklepal strachy a víckrát se pro peníze již neohnul, jiné vysvětlení už není. A protože Piech=ďábel tak to máme po kupě. I otočil se Holmes k Dr. Watsonovi a pravil, to je slabé, strašně, strašně slabé Watsone...
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 23:26
Re: bravo
A pravila Kylie k Ham(ovi): Tohle je opravdu SLABÉ (sice NEchápu proč tak zavwile "bráníte Ferdinanda", ale to je vaše věc - nám ostatním /od autora článku po mne/ je JASNÉ "že tam něco trochu NEsedí"
25. 9. 2011 22:04
Re: bravo
nojo tvrdě došly kua ....
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 21:28
Re: bravo
1) "řešila" jsem hodnotu Porsche v den nástupu a den odchodu W.W. (i když vám to asi NE"hraje do karet", tak je to téměř STOnásobek (NEuvěřitelné, že? >:-[]
2) asi VÍTE proč jste se vyhl otázce, zda znáte (znal jste) finančně ZDRAVĚJŠí automobilku :-)
3) do DETAILu jsem sice VYSVĚTLILA - ale chápu že se o tom dál NEchcete bavit (ale ta NEschopnost uznat že "oblíbená" automobilka v něčem "zaspala" - vy NEjste "fanoušek", vy jste skoro "fanatik" ... ne? ;-)
KAŽDÁ firma tu a tam v něčem "zaspí", KAŽDÁ tu a tam udělá něco NEpříliš povedeného atd... - to jen tak "mezi námi"
4) momentální cena akcií v tomhle přece NEhrála zas takovou roli (tedy pro někoho jako miliardář Merckle, který "krátkodobě" spekuloval - a popravdě docela LOGICKY - na to že "uměle vyhnané" akcie vw spadnou ... ANO - no NEspadly, tak on "spadnul" pod vlak :-|
5) (opět) chápu, že se "zubynehty" držíte JEDINÉ varianty, která by "ospravedlnila" chování vašeho oblíbence, ale jak už jsem vám OPAKOVANĚ radila - nezkoušejte to s ekonomickými teoriemi :-)
(a ta - zřejměsnahaourážku - tedy tvrzení že JÁ mám "zvláštní chápání ekonomické reality" - to nebudu komentovat :-)
25. 9. 2011 21:37
Re: bravo
Já si myslím, že pán má docela zdravý "selský" rozum ... to že strýc Vendelín pozvedl firmu je hezké, ale nějak jsem nepochopil, proč za utržený (a následně vypůjčený) peníz chtěl koupit nějaké hloupé akcie VW ... on je nějaký makléř, či co ? Oni mu z VW nějakou kastli či motor pošlou a nemusí VW hned kupovat ....
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 21:53
Re: bravo
1) v den odchodu tedy spíše vyhazovu byla hodnota automobilky zachráněna tím kdo ji převzal a za tuto nutnost záchrany byl ten kdo ji přivedl do stavu kdy byla záchrana nutná po zásluze vyhozen.
2) jednoduchá otázka, každá která nemusela být dodnes převzata konkurencí, takže dlouhá řada kterou není třeba vypočítávat.
3) Jo Audi spí a nic neumí, stačí? Citroen je špička. Když ti to udělá radost.
4) No když koupím akcie na dluh za 9 mld. EUR plus nějaká jednotka mld. z vlastních zdrojů takže nemám ani na provoz a cena držených akcií podle tebe "nehraje zas takovou roli" jestli stojí 1000, 750, 500 nebo 250 Eur tak to je pro mě jako ekonomického pablba opravdu kolosální závěr hodný nějaké mezinárodní ceny pro nejlepší ekonomy, nemám tě nominovat třeba na Nobelovku za ekonomii?
5) Chápu, že mě chápeš.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 22:15
Re: bravo
1) jedna z vašich NEJvětších "perel" :yes: :-)
100% nesmysl - odporující i dostupným faktům (ta "jakozáchrana" za kterou vw získal POLOVINU (!) Porsche byla "směšných" 3,9 mld - naopak Porsche v téže chvíli VLASTNILO 75% Volkswagenu! ;-)
Tohle jste "vymyšeňkoval" SÁM? A jste za to na sebe "hrdý"? :-)
2) také ŽÁDNOU NEznám! NEtřeba "vypočítávat", zkuste napsat JAKOUKOLI >:-[]
3) TOTÁLně NEsmyslná věta - nebudu komentovat
4) na Nobelovku (bohužel :-) ) NEmám, na to poznat že vy netušíte jaký je rozdíl mezi ekonomií a ekonomikou ano ;-)
5) párkrát jsem "v dobrém" PORADILA - "trváte-li" na publikování svých ekonomických (cenzura) ... nuže pokračujte.. :-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 22:42
Re: bravo
1) Vždy zapomeneš na drobný detail a sice 9 mld. dluhů v téže době a házíš procenty jako bramborami, Porsche vlastnilo 50,76% akcií VW (na dalších 25% pod opcí již mu banky nechtěly půjčit). Vidím, že akcie a opce jedno a totéž pro tebe jest, nechceš to s tou nominací ještě zvážit?
2) VW, Ford, Hyundai, Renault, PSA, Fiat, Honda, Nissan, Mazda, BMW, MB, Tata, Suzuki a řada dalších, kteří dodnes nebyly převzati konkurencí.
3) No když je nesmyslná tak to otočíme, Audi je technologický lídr, má náskok díky technice, Citroen v řadě oblastí zaostává, někde dokonce zaspal, jenom v jednotlivostech se může občas srovnávat s nejlepšími vlastně jen ve třech věcech, motorech 2,2, 3.0 HDI a přední nápravě C6, jinak bída.
4) To jsem tušil, a že znáš lidi o tom žádná.
5) Jen raď a hlavně v dobrém, jinak by to na tu Matku Terezu nestačilo
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 23:50
Re: bravo
1) v době kdy jsem já chodila do školy, bylo 50,76% MAJORITA ;-)
(a ano, opce JSOU vpodstatě totéž - dokonce MŮŽE být "výhodnější" držet "jen" opce :-)
2) zase NEsmysl (Porsche má zisk přes 1000 milionů € ze 100 t. prodaných aut - pro představu, též VELMi dobře spravované BMW má z téměř milionu a půl prodaných vozidel zisk 3 miliardy € - docela "síla", že? :-)
(pro srovnání - "vwáš" koncern ze 7mi milionů vozů 7 miliard € ;-)
Jinak HODNOTA Porsche je někde v kategorii 30ti miliard € = to že "nakonec" (najednou) vw pořídil POLOVINU Porsche za "směšných" 3,9 miliardy je ... tedy MĚLO by být objektem vyšetřování, REÁLná PRODEJNÍ cena by u takového firmy měla být spíš VYŠŠí než "čistá hodnota" - "odpovídající" cena za polovinu firmy je ... 15-20 miliard € = nikomu, ani žádnému "rizikovému" kapitálu se do toho nechtělo a tak vw ULTRA SUPER HYPER výhodně nakoupilo (jednu z NEJlepších NEjen automobilových firem na trhu)
3) jsem ráda že jste KONEČNĚ uznal, že audi/vw trochu "chybí" něco mezi "dvoulitrem" a "třílitrem" TDi (trvalo nám to ale HODNĚ příspěvků, že? :-)
4) že bychom se (na něčem) shodli? ;-)
5) tahle rada s Matkou Terezou myslím NEmá moc společného.. :-)
Avatar - Ham.
26. 9. 2011 00:17
Re: bravo
1) nemluvila jsi o majoritě, ale o vlastnictví 75%, takže v té škole tě nenaučili ani procenta a rozdíl mezi vlastnictvím akcií a opcí na jejich nákup ti asi také zamlčeli.
2) ale žádný z vyjmenovaných soupeřů neskončil tak, že jej musel někdo převzít, protože neměl zdroje ani na financování výroby. To že má někdo zisk 10k na auto by bylo zajímavé, kdyby ten někdo zároveň nepředlužil firmu a vzápětí nemusel končit. Pokud by nešel do tohoto ztraceného plánu a dál vyráběl auta se slušným ziskem tak čest a sláva, takto může být vzpomínán jen jako hrobník samostatnosti Porsche.
3) o ničem takovém jsem nemluvil, mezi dvou a třílitrem audi nic nechybí, když chybí tak VW v Passatu. A to jsme konstatovali s WL na samém začátku diskuze a na tom nemám co měnit. Takže si o tom můžeš klidně dál diskutovat jak chceš nicméně jak jsem ti již napsal po stodesáte opakuješ stejné fráze takže po stodesáté není co dodat..
Avatar - Hammunasakra
26. 9. 2011 00:26
Re: bravo
1) PODSTATNá je majorita, že de facto Porsche drželo 75% akcií je jen "bonus" navíc
(pro představu, firma MAN má stejně jako Porsche roční zisk cca 1 mld. € - za 15% jejich akcií vw zaplatil 1,5 miliardy €
(odhadovaná hodnota firmy MAN je přitom cca 14 mld €, docela NEpoměr, že? ;-)
2) Porsche také neMUSEL někdo převzít - o tom to přece JE!!!
(jak v diskuzi potvrdil i autor článku, "náhle" se tam zjara (někdy v březnu/dubnu) stalo "cosi" ... a Porsche - což samozřejmě NEbyl JEN ředitel firmy, TAKOVÉTO operace MUSELY být s naprostou podporou majitelů firmy! Naprosto NENí možné, že by to byly jeho "soukromé aktivity" - to "náhle zabalilo", majitelé náhle "změnili názor" - a svou firmu vlastně "nechali prodat" vw, navíc VELMI levně
(bajka o tom, že nesehnali peníze ani na provoz - to je prostě NEsmysl. V tu chvíli byl "spočítán" náběh nového modelu Panamera a VĚDĚLI s jakým počtem vyrobených vozů se počítá = VĚDĚLI že jen během měsíců se už v té době DOST zajímavý zisk dále posune NAHORU)
3) NEmyslím že JEN v Passat (podívejte se kde všude se používá 250 CDi a jemu podobní...
Jezdila jsem s audi 2.0 TDi 105 kW - to opravdu NENí "prémiový" motor, tam by silnější Bi-Tdi vysloveně "pasovalo" (zrovna tak do modelů Q a jejich protějšků s logem vw atd.
Avatar - Ham.
26. 9. 2011 00:51
Re: bravo
1) Porsche nedrželo 75%. Nejsi schopna pochopit základní fakta. Zda vlastním 50% nebo 75% je zvláště u takto obrovského balíku který několikanásobně převyšuje např. roční zisk Porsche životně důležité protože 25% akcii rovná se nějakých 5 a více mld. EUR které prostě buď mám nebo nemám. Firma která nemá na výrobu se prodává vždy hluboko pod cenou, někdy i za symbolické 1 Eur a je jedno jestli měla zisk na jednom autě 1K, 5k nebo 20k Eur, to je pouze a jenom poměrový ukazatel, sice pozitivní ale když tyto pěkné zisky utopím v nákladech které nic nenesou tak jsem prostě trotl (zde v nákupu akcií). A pokud se chceš mermomocí upínat k ukazateli zisk na auto tak ani zde bohužel nemáš pravdu, Ferrari dosahuje 4-5 násobku, 6500 prodaných aut, zisk 300 mio. EUR. Jen prosťáček si může myslet, že lze srovnávat absolutní výši marže výrobce luxusních nebo supersportovních vozů a běžného mainstreamu. Podle tvé ujeté logiky by tak nejlepší ředitel byl Luca di Montezemolo. Firma MAN má daleko vyšší hodnotu protože nemá finanční problémy, soustředí se na výrobu aut a ne na obchody s akciemi, banky ji považují za solventního partnera kterému je celkem čest půjčovat takže srovnáváš nesrovnatelné, předluženou firmu které nikdo nechce půjčit a firmu jedoucí jako drak a to si představ, že za situace kdy provozní zisk na jednom autě má MAN nižší než Porsche, ale to už ti hlava asi nepobere.
2) Nestalo se cosi ale předlužené Porsche už nedostalo další úvěry a pak jsou v zásadě dvě možnosti, buď vyhlásit bankrot (nevím jak se příslušný zákon v Německu jmenuje, možná to má jiný název ale podstata bude stejná) nebo převzetí kdy se za mé dluhy ten kdo mě převzal zaručí a pokud je dostatečně solventní tak banky dají provozní úvěry a jede se dál..
3) Nehodlám opakovat celou diskuzi znova, jen znova píšeš co jsi napsala xkrát a já jsem ti na to x krát odpověděl.
Avatar - Hammunasakra
26. 9. 2011 18:00
Re: bravo
1) zabýváte se něčím ZCELA NEpodstatným (důležitá je MAJORITA - a na tu často stačí třeba 30% ;-)
2) VY co mi TVRDÍTE že "nikdy neurážíte první" se do mne OPĚT (a NIKOLI poprvé jako první!) pokoušíte "navážet" - viz "tohle ti hlava už nepobere" :no:
(zrovna tak jste to nakonec PŘEHNAL v závěru diskuze "Suzuki chce, aby VW odvolal tvrzení o porušení smlouvy" - prostě, když jde o vw - NEznáte míru
Vaše ekonomické "panesmysly" nebudu komentovat (na téma "otočení rolí" v případu vw-porsche bylo napsáno MNOHO článků, proběhlo MNOHO diskuzí a myslím že dnes už je JASNÉ, že to SKONČí závěrem "nevyřešeno"
Že jakýsi anonym na českém webu tvrdí že ve věci má "jasno" - to moc světla do věci asi NEpřinese (Vy sám alespoň víte PROČ se za vw a Ferdinanda TAK "bijete" ;-)
Asi DEFINITIVNĚ jste mne "přestal bavit"
Sbohem
Avatar - Ham.
26. 9. 2011 19:16
Re: bravo
1) S procenty jsi začala ty a uvedla jsi je chybně. A důležitá jsou pro pochopení, v jakém dluhu se Porsche nacházelo na konci 1Q 2009. Matematická majorita je na draka pokud existují zlaté akcie nebo v tomto případě Lex Volkswagen, které s 20% akcií dokáží vetovat v dozorčí radě cokoliv.
2) Jsi vždy první, která místo o problému začne převádět věci do osobní roviny, někdy jemně (o ekonomii se nebavte) někdy prostě urážíš zcela natvrdo. Jen namátkou tvůj výčet osobních napadání, které jsi použila v diskuzi místo debatování o problému:
jedna z vašich NEJvětších perel
Tohle jste "vymyšeňkoval" SÁM? A jste za to na sebe "hrdý"? :-)
vy NEjste "fanoušek", vy jste skoro "fanatik"
máte maličko "nedovyvinutý" smysl pro to co je "dobré" a "zlé"/"správné" a "špatné"
Když tě nebavím, tak proč reaguješ na mé příspěvky? Asi proto, že s vlastním názorem vyjma napadání lidí stylem OOOO brýle, vw fanatik sama přijít neumíš.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2011 12:08
Re: bravo
Něco "pro odlehčení" :-)

[odkaz]

PS: Bylo-li by třeba, RÁDA (do)"přeložím" ;-)
27. 9. 2011 13:21
Re: bravo
Jo, to znám. Diví se chodu nastavení volantu, který je bez pazvuků. Spíš je tam nejvtipnější, jak nějaký ten člověk z VW říká, že to vyřešili, ale bylo to moc drahé na výrobu, tak to nepoužili.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2011 18:51
Re: bravo
Ano, to je fakt "chybka" ;-)
PS: Schválně bude-li to "na hodinu" nebo jen "o prémie" :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2011 12:22
Re: bravo
To je odpověď na to připomínku vašeho tvrzení že: "Já (Ham.) NIKDY NEzačínám"? ;-)
26. 9. 2011 11:52
Re: bravo
ad 2)

Co se zisků týče, porovnáváš neporovnatelné. Porsche dlouhodobě dosahuje celosvětových maržích přes 10% a má velmi vysokou průměrnou cenu prodaného vozu. BMW dlouhodobě patří mezi značky s největšími maržemi, nějakou dobu snad byla i druhá, za Porsche. VW má mnohem větší záběr, vyrábí mnohem levnější auta (v průměru), takže má menší průměrný zisk, a protože se pohybuje v řadě segmentů s velkou konkurencí, má i nižší marže. Jedinou značkou koncernu VW, která se může s BMW měřit, je Audi. Nakonec Audi bylo druhé v moderní historii, kterému se kdy podařilo překročit 10% globální marži. Ale zbytek koncernu táhne čísla značně dolu. Pořád, mít poloviční zisk na auto než koncern BMW není špatné.

Jestli máš nějaké ekonomické vzdělání, tak víš, že tržní kapitalizace má v reálném světě mizivou vypovídající hodnotu. Mimotržní dohody často bývají za jiné peníze. Nemá smysl se o tom moc bavit, byla to velmi nestandardní situace.

ad 3)

Tady nejde o objem, ale o výkon. Audi má dvoulitry 88 kW, 105 kW a 125 (130) kW a třílitry 150 kW a 180 kW. Kde je tam podle tebe díra? Audi ruší 2.7 TDI a nahrazuje ho 3.0 TDI se 150 kW a dalo mu do vínku výběr ze tří převodovek a navíc i možnost quattra, kterou 2.7 TDI nikdy nemělo (taková je nabídka u A6, na situaci u A4 si budeme muset počkat). Pokud má Audi někde díru, tak mezi tří a čtyřlitrovým dieselem, kterou brzo zaplní biTDI. Kdyby Audi někdy uvedlo produkční zhruba 150 kW čtyřválcový diesel, tak by to stejně nejspíš byl dvoulitr, stejně jako u BMW. Nechápu, proč si myslíš, že to musí nutně být 2.2 litr, jako to má MB nebo PSA. Jestli se někde tenhle motor objeví, tak v nové A3. Je jen otázka, jak u Audi odhadují jeho prodeje. Podle mě zůstanou u 125 (130) kW verze, která bude pro běžné zákazníky jako vrchol nabídky stačit. Více výkonu budou nabízet benzínové jednotky.
Avatar - Hammunasakra
26. 9. 2011 18:17
Re: bravo
ad 3) to není "jako to má MB nebo PSA" - to je o tom že "silnější" 4válec mají dnes "všichni" (od Jaguar, přes to BMW - 25d po Range Rover) - naopak POUZE a JEDINĚ audi plánuje od příštího roku "nový" V6 3.0 TDi o výkonu "konkurenčních" 4válců..
ad 2) nešlo o žádné "přímé srovnání" - jen pár náhodně vybraných PŘÍKLADů
("podporujících" zmínku o ABSURDNĚ nízké ceně za prodej 50% akcií Porsche..
26. 9. 2011 18:57
Re: bravo
ad 3) Jo, takhle podané to dává smysl. Ale otázka je, jestli mi to jako zákazníkovi vadí. Mě osobně ne. Pokud by Audi dala i v A4 ke 150 kW verzi jak quattro, tak S-tronic, tak to by byla velmi zajímavá nabídka. Řada lidí nadává na současný trend vývoje motorů. Tak proč by mi mělo vadit, že Audi nabízí tradičnější řešení. Audi se daří držet papírovou spotřebu tohoto ořezaného šestiválce na úrovni dvakrát přeplňovaného čtyřválce od BMW. Očividně v příštích pár letech ve vyšších třídách Audi nasazení malého biTDI neplánuje. Jak říkám, umím si ho představit v A3, kam třílitr asi těžko dají. Záleží jen na tom, jak to vidí u Audi se zájmem o takový model.

Je to jednoduché, výkonově to mají pokryté a papírové spotřeby mají na špičce třídy, takže je nic netlačí - asi se shodneme, že právě papírová spotřeba je motivátor zavádění dvakrát přeplňovaných čtyřválcových dieselů. Tohle řešení je pravděpodobně pro Audi levnější a i pro řadu zákazníků přijatelnější.

ad 2) Ano, cena byla relativně nízká. Ale nemá smysl za tím toho moc hledat. Tržní cena Porsche byla nafouknutá, stejně jako tržní cena VW. Tady nejde o zkoupení akcií na trhu, tady jde o dohodu o spolupráci a fúzi, kde jsou trochu jiná pravidla. Porsche mělo řadu cest ze své situace, některé hezčí než jiné, vybrali si tuto. Cena vůbec nehraje roli. VW mohlo ty akcie získat klidně zadarmo. Peníze pravděpodobně nebyly za podíl, ale na provoz a poplacení části dluhů. Ve hře také bývá reálná hodnota společnosti, tedy hodnota továren, patentů atd. Ten téměř poloviční podíl může člověk vidět jako záruku za poskytnuté peníze.
Avatar - Ham.
26. 9. 2011 19:32
Re: bravo
Myslím, že většina zákazníků D3 to vidí jako ty, pokud při stejném výkonu (a ceně) je to podáno víceválcem tak jedině dobře. Silnější R4 by se hodil třeba Passatu protože ten V6 v naftě nenabízí z konstrukčních důvodů. I když i tam stávající motory pokryjí bez problému mainstream a kdo chce víc tak koncern dává šipku k A4. Takže ta silnější R4 asi přijde ale nemusí to být hned, může to být jak naznačuješ s novou A3, nebo třeba také až s novým Passatem.
26. 9. 2011 22:06
Re: bravo
Příchod Euro6 je další bod, kdy se takovýto motor může objevit.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2011 12:08
Re: bravo
A jeví se (mi) PRAVDĚPODOBNÉ, že objeví.. :-)
Avatar - Andromeda
25. 9. 2011 21:55
Re: bravo
Ale je to marný, je to marný, je to marný...Kasická hláška z jedné letité české komedie ;-) . Zbytečně ztrácíte čas ...
25. 9. 2011 22:12
Re: bravo
Tak změníme téma .... asi Vás potěším milostivá, vážně uvažuji o nákupu Citroenu C6 .... byť ojetého ;-)
Doufám, že tím ve Vašich očích poněkud umažu své gramatické nedostatky :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 22:19
Re: bravo
- ZAJÍMAVÁ volba! ;-)
- ojetý bude asi za "zajímavou" cenu.
- jaký motor jste zvolil?
Zajímají-li vás MÉ zkušenosti s C6?
26. 9. 2011 08:30
Re: bravo
No uvidíme .... mám v hlavě víc kandidátů a není žádný spěch. Smlouva mi končí v dubnu 2012, do té doby mám Subaru ...
Zaujal mě jeden konkrétní kus v ALD - jeto květen 2008 - 2,7 HDi Exclusive a je za velmi přijatelných 400 tis.
Avatar - Hammunasakra
26. 9. 2011 15:44
Re: bravo
Subřenka? Také jsem jednu měla, ta je mi MOC sympatická (ale C5 V6 ještě víc ;-)
2.7 HDi - nejkulitivovanější diesel všech dob? SKVĚLÁ volba :yes: :-)
Současný 3litr je sice citelně silnější, ale s výkonem 2.7 HDi není nejmenší problém (a audi propříští rok plánuje pro stejný výkon nasadit 3litr TDi ;-)
Za 400 t. asi "není o čem" - podvozek (jak trakcí, tak "dvojitým odpružením" představuje naprostý VRCHOL) .. pro mne byla C6 už maličko "velká", ale to je s trochu "podivnou" palubní deskou asi jediné "negativum" (a ty uvozovky jsou tady zcela na místě - prostě je to VÝJÍMEČNÉ auto :-)
Avatar - Sosa
24. 9. 2011 17:20
Re: bravo
citujem: No tak tohle se na kapitálovém trhu denně OPRAVDU NEděje

ty si vazne myslis, ze makleri na burzach v NY, Frankfurte, Tokiu ci inde nemaju snahu ovplyvnovat, vyuzivat, spekulovat alebo inak zarobit na pohyboch cien akcii? ze su tam neni spekulanti ktori su ochotny hrat vabank a casto riskuju, velakrat aj so zverenymi peniazmi nejakeho fondu ci banky. a samozrejme nie s akciami automobiloveho priemyslu ale aj inde, ako som svoj predchadzajuci prispevok ostatne aj myslel.

inak (viem ze to tu uz odznelo) musim za tvoj CAPSlockOVy styl
:no:
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 17:33
Re: bravo
1) (řadový) makléř toho opravdu moc NEovlivní ;-)
2) snahy "ovlivňovat" SAMOZŘEJMĚ existují :-|
3) vydělat na pohybu akcií je snad HLAVNí smysl té práce, ne? :-)
4) najdou se i tací co hrají "vabank" - UBS zrovna minulý týden prodělala 2 miliardy dolarů ;-)
5) a TO o čem je řeč, se na kapitálovém trhu denně OPRAVDU NEděje ;-)
(aby NIKDO nechtěl půjčit na "100%ně jisté akcie vw".. :-)
rsp. aby banka "odmítla" TAK prosperující firmě jako bylo/je Porsche refinancovat půjčku na TOTÁLně jisté akcie jiné firmy ;-)
PS: Za "capslockový" styl sorry - jinak jsem snad "vysvětlila" :-)
PPS: Kdysi jsem vaše motto již jednou "pochválila", ale zopakuji to :yes: ;-)
24. 9. 2011 13:34
Re: bravo
Kylie, ja mam rad ktitiku - ak je vecna. Ale kritika len pre kritiku? ;-) ? Ham. spravne napisal - a ja som ten clanok aj tak myslel - ze zhrniem len fakty. Nic som tam neprifarboval, nic som tan nenaznacoval - je to suchy prehlad udalosti.

Ta nahla vymena roli, ktora Ta tak zaujima - zaujima aj mna. Aj ja by som rad presne vedel, co sa presne stalo medzi 3. a 4. mesiacom 2009 (mimochodom, to že banky potom prestali byt ochotne poziciavat je fakt).
Nakoniec, ako spravne pises v prispevku na ktory reagujem "vymena roli nebyla uspokojive vysvetlena" - tak, viec, ja tazko mozem do clanku, ktory bol od zaciatku pisany ako zhrnutie faktov davat nejake vlastne teorie toho, co vsetko sa mohlo stat: narusil by som tym povodny zamer clanku - informovat a nie splietat teorie.

Pekny den aj Tebe ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:46
Re: bravo
Jak jsem výše napsala, NEchtěla jsem přímo kritizovat VÁS, neb vy jste prostě "vyjmenoval/shrnul" čistá FAKTa. Bohužel (zjevně NE ÚMYSLně ;-) ) si vaše shrnutí někteří "trochumylně" vysvětlují.
Dle mne (no nejen dle mne) je celá podivnost právě v tom krátkém úseku zjara 2009 - možná jste se TOMUTO mohl věnovat více, i když to je ten problém, tam lze JEN spekulovat.. Oficiální info z té doby OPRAVDU bylo, že banky nechtějí úvěr Porsche refinancovat, což bylo "poněkud podivné" tehdy a z dnešního zpětného pohledu je to skoro NEpochopitelné.. (případně že neměl zájem někdo s "ropnými" penězi... kteří NEustále hledají možnosti financování - a podobná příležitost přichází jednou za...)
Takže já vlastně NEkritizuji VÁS, ale to jak si někteří článek (byť "čistá fakta") "vwysvětlují" ;-)
Děkuji a nápodobně :-)
24. 9. 2011 13:51
Re: bravo
Aha tak potom som asi zle pochopil tie reakcie.

pardon. :*) :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:57
Re: bravo
NIC se NEděje (tohle prostě JE "problematické téma" - a ehm VĚTŠINĚ z nás se do toho míchá "obliba/NEobliba" koncernu :-)
PS: Ještě že já jsem tak NEzávwislá a nestranná ;-)
Pěkný den :-)
24. 9. 2011 14:11
Re: bravo
Ani ja nemam k VW nic "proti", ani nic "za". Ako k nikomu inemu. Padni komu padni.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:19
Re: bravo
Já to myslela (HLAVNĚ) ironicky :-)
(proto to "JÁ NEzávwislá".. ;-) .. tedy já se SNAŽÍM být, ale ... na 100% to asi NEní... :-)
24. 9. 2011 14:23
Re: bravo
Aha...ja uz dlho nestiham citat diskusie - takze som si nevsimol. A z toho Tvojho pisania ma popravde pomaly chyta epilepsia >:D >:D ...takze sa musim sustredit hlavne na citanie ako take. >:D ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:35
Re: bravo
Chápu :-)
PS: OMLOUVÁM SE (ale asi se už NEzměním ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - jenik1
24. 9. 2011 11:00
Překlad
Horší je, že mi prohlížeč nenabídl překlad článku. Některým slovům nerozumím, takže celkový obraz z článku je mizerný.
Rozbalit vlákno
3
24. 9. 2011 12:18
Re: Překlad
Zkus si někde napřed nechat přeložit svojí hlavu, počítám, že jim tam rozblikáš varování s nápisem - pozor vakuum, hrozí expolze... 8-s :no: :no: :no:
Avatar - Sosa
24. 9. 2011 12:38
Re: Překlad
moj dojem je ten, ze jenik ani napriek kvalitne, prehladne a s vysvetlivkami napisanemu markovmu clanku nepochopil "vo co go" tak si to sam pred sebou ospravedlnuje tak, ze sa tvari ze nerozumie ;-\
Avatar - Katikakus
24. 9. 2011 15:20
Re: Překlad
Jenik tohle pise pod kazdym Markovym clankem a nevadi mu, ze ho pokazde nekdo upozorni, ze akorat dava verejne na odiv svou vlastni hloupost.. :no:
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 11:30
Trojský kůň.
Hezké summary. Dělá to dojem, že od samého začátku chtěl VW převzít Porsche a dosáhl toho díky nastrčenému trojskému koni v Porsche (Wiedeking) který nejprve zruinoval Porsche nákupem akcií VW a pak již bylo pro VW snadné skočit po finančně oslabeném soupeři. Zajímavé je, že německé soudnictví mele obdobě pomalu jako to naše a Vendelína asi zašijí až mnoho let poté co se dopustil machinací.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 12:33
Re: Trojský kůň.
Dost "tendenční" summary. OPRAVDU vzbuzuje dojem, že ..
PS: ad Wiedeking
1) jeden z nejlepších ředitelů automobilek všech dob, měl jako "vedlejšák" být "bílý kůň vw? ;-)
Tomu NEvěříe ani vy! Nebo? :-)
2) proč "zašít" bílého koně? Tedy nějaký trest ano, ale hlavní (potrestaný) by měl být "objednavatel", NEBO? ;-)
PPS: Mluvit o MAJORITNÍM (posléze dokonce VĚTNINOVÉM!!!) akcionáři (nejen) vw, jako o "finančně oslabeném soupeři" (po kterém je snadné skočit - to zní ... řekněme: "ekonomickypodivně" :-)
PPPS: NEmyslím že (možná) nejlepšího (letitého) ředitele automobilek všech dob "zašijí", neb a protože DODNES nikdo nedefinoval CO měly (přesně) být ty machinace = aby se "odvedla pozornost" od naopak VELMi podivného "náhlého otočení rolí" (kdy majoritní akcionář musel ustoupit, rsp. ustoupil)
= Wendelin(a) Wiedeking(a) budou ještě nějakou dobu "trápit" a "smažit", ale zřejmě s konečným výsledkem NULA, neb
a) kdyby BYL skutečně vinen, byl by zřejmě opravdu jen "loutkou" ve hře F. PIËCHa (resp. rodin Porsche a Piech) - a ti na sebe NEnechají "nit spadnout", na to jsou PŘÍLIŠ mocní
b) teorie že tento opravdu MIMOŘÁDNĚ schopný manager, který Porsche vytáhl "skorozedna" do NEskutečné formy a až POTÉ (co akcie Porsche "zestonásobily" - to je jen slovní obrat, nicméně že se hodnota Porsche za ředitelování W. WIEDEKINGa zMNOHOnásobila, to asi víte sám) to "najednou (coby MAJORITNÍ akcionář vw) vzdal" ("pro jistotu" těsně před začátkem prodejů velmi výdělečného modelu Panamera :-)
Německé soudnictví "mele" normálně poněkud rychleji (nejen než české ;-) ), tohle je ale případ, který rozmotat NEjde (neb PRAVDU ví zřejmě JEN několik málo členů rodin Porsche a Piëch - myslím že W. Wiedeking se jim "hodil" jak NEuvěřitelně dokázal Porsche pozvednout, ale je možné (je to asi - s důrazem na slovo ASI - to nejpravděpodobnější) že jim "přerostl přes hlavu", jeho schopnosti nejen řídit automobilku byly VĚTŠí než "se hodilo". Myslím že dopátrat se PRAVDY je zde stejná šance jako zjistit jak to bylo s prvním přistáním na měsíci nebo zastřelením J.F.K. :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 12:50
Re: Trojský kůň.
Tak pokud nebyl bílý kuň tak pouze "vyrobil" sekeru 9 mld. EUR což nesvěčí o tom nejlepším řediteli ale naopak.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 12:58
Re: Trojský kůň.
To je VTIP?!? :-)
Zkuste si dohledat hodnotu firmy "v den nástupu" a "v den odchodu" W. Wiedeking(a) >:-[]
PS: To čemu říkáte "sekera" bylo přece "na 110%" KRYTO!
(je to asi jako byste si půjčil ... 60% ceny svého domu = banka je "totálně v klidu a pohodě" - i kdybyste "propil" VŠECHNY ty peníze do posledního centu, tak stále ještě "vydělá". Zhruba TAK to bylo se "zadlužeností" Porsche ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 13:00
Re: Trojský kůň.
Jo a banka v klidu již nechce půjčovat? No to je divný klid. Asi bankám došlo, že umělé navýšení cen akcií VW v portfoliu Porsche je jenom trik na to aby někdo vykázal cenu domu 100 a mohl si půjčit těch tvých 60 >:D
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:13
Re: Trojský kůň.
Víte co? Budeme se bavit o autech a NE o ekonomice ;-)
PS: Myslím že mi "dlužíte" reakci pod článkem "Konec šestiválce Audi 2,7 TDi" :-)
PPS: Právě to NEpůjčení je více než divné (bylo "divné" i tehdy a z dnešního zpětného pohledu je už .... co je VÍC ne divné? ;-)
PPPS: Prostě pokud sledujete vývoj autoprůmyslu i z ekonomického hlediska, tak je to tehdejší "odmítání" doslova NEpochopitelné. Jak zde zmíněný Katar (ale i další "ropné" peníze, tedy státy, finanční skupiny) dělají "psí kusy" aby vlastnily pár procent nějaké automobilky (Mercedes, Aston ..) a když je trhu (jakoveřejná) ULTRA nabídka na VÝRAZNÝ vstup do vw porsche, tak "jdou od toho"?
NEvím co a proč se tehdy stalo, co VÍM že "normální" průběh to NEbyl (a na HODNĚ procent za tím byla "nestandardní" dohoda rodin Porsche a Piëch.
Mimochodem ten (bez jakýchkoli pochyb) protiústavní (i právu EU odporující) zákon omezující volný pohyb kapitálu a "chránící" vw je STÁLE (ještě) v platnosti! ;-)
(být členkou TAK "mocné" rodiny, by NEmuselo být vlastně "vůbec špatné"... :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 13:22
Re: Trojský kůň.
Odmítnutí je divné tak maximálně pro po uši zadluženého který nechce pochopit, že je v rejži. Kdyby jeho záměr byl tak skvělý jak naznačuješ tak na světě jsou stovky bank které by mu půjčily.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:05
Re: Trojský kůň.
No, ale jak bylo (skoro)jasné už tehdy, a VÍME to dnes, tak Porsche "po uši zadlužené" či "v rejži" rozhodně NEbylo (navíc na konci léta začal prodej modelu Panamera, který firemní zisky DÁL posunul).
A ještě jednou "navíc", ZOPAKUJi to co jste v minulém příspěvku (asi :-) ) přehlédl: Porsche ve chvíli kdy "to vzdalo" bylo MAJORITNÍM VĚTŠINOVÝM MAJITELEM vw!!! (úplnému převzetí "uměle" bránil zákon, který je PROTIÚSTAVNÍ a ODPORUJE zákonům EU ;-) - podotýkám že BEZ JAKÝCHKOLI DISKUZÍ! :-) ).
Proto jsem to přirovnala k běhu na 100 m, kde jeden závodník stojí krok před cílem a druhý je daleko za ním a vy v tu chvíli "mrknete" a cílem probíhá ten co byl daleko vzadu a ten první neupadl, nezakopl ale byl obviněn z porušení pravidel (ovšem nebylo řečeno PŘESNĚ z jakých), nicméně vítěz byl vyhlášen KONEC ;-)
Ano je MNOHO bank, které by půjčku ve výši 10 mld zvládly (a Porsche dokonce stačilo mnohem méně - 2 mld by situaci asi plně řešily, vždy BYLO MAJITELEM koncernu vw!), ale ... (proč od toho daly "ruce pryč" banky/refinancování takovéhle půjčky je opravdu "normální", i soukromí investoři s "ropnými" penězi NEvím ... a možná je to DOBŘE, neb kdybych věděla, museli by mne.. :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 14:17
Re: Trojský kůň.
Ano ten zákon je proti pravidlům EU, ale platí, Německo si jej dál nechává a věděli o něm všichni. Základní problém byl je a bude skutečnost, že Porsche už nebyl nikdo ochoten dále úvěrovat. Snažit se vymyslet nějakou konspirativní teorii proč se tak banky zachovaly je dost mimo, opakuji na světě jsou tisíce bank které by rády vložily peníze do návratných projektů (oni jich tak moc zase není aby si mohly vybírat podle obliby předkladatele).
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:23
Re: Trojský kůň.
A kde jste tady našel nějakou NEnávaratnost?!? >:-[]
Zákon platí HLAVNĚ proto, že Porsche stáhlo žalobu na něj ;-)
PS: A že vůbec existuje zákon který jednu automobilku v reálu NADřazuje nad ostatní je "děsběhhrůza", to snad nebylo ani v socialismu :no: ;-\
(říkala jsem že být ČLENkou rodiny Piëch asi NEbude vůbec špatné...
... tedy ŠPATNÉ to je - viz třeba jen ten zákon, ale "špatné" být členem rodiny asi NEbude.. :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 14:44
Re: Trojský kůň.
No v EU je zcela "běžné", že jednotlivé země mají "špecifícké" zákony které různě kroutí podnikání k obrazu svému. Neříkám, že je to dobře nebo špatně ale beru to na vědomí. I tvé vzorné Rakousko má zvláštní zákony, které pokřivují podnikání např. na bankovním trhu, EU se to nelíbí a vytýká to á dva roky nicméně Rakousko se dohaduje dodnes a trvá si na své úpravě.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 16:41
Re: Trojský kůň.
Také NEvím o žádné NEnávratnosti... :-)
PS: A kdyby vw "honem" nepřevzalo Porsche, zákon by už (dnes) NEbyl.
Neb "nechat ho spát" - to NEní správné, ale JDE to ... kdyby došlo na jeho posuzování Spolkovým ústavním soudem, NEmohl by zůstat - a zrovna tak v případě "trvání" žaloby Porsche by se Evropská komise MUSELA dál stavět proti zákonu = muselo by se to "nějak" řešit ... tahle (zřejmě) bylo vše úmyslně po dohodě Ferdinanda P. s W. Porsche (rsp. "všech" členů rodiny) "zameteno pod koberec"
Ono to s tím vaším pánem na fotce je STÁLE stejné (teď momentálně je to Suzuki - CO myslíte, porušili ONI smlouvu - jak je vw obviňuje nebo ne, a jejich požadování omluvy za "křivé" obvinění je SPRÁVNÉ? ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 16:58
Re: Trojský kůň.
Zákon buď chtějí změnit politici nebo nechtějí, to že převzalo VW nějakou firmu na tom nic nemění. O změně se vedou spory desítky let a nic se nestalo, to že to spojuješ s převzetím je jen tvůj problém. Když sasíci budou chtít tak jej změní, když ne tak s nimi EU nehne. Co je na tom složitého? Jasné je pouze to, že rodiny (majitelé) se dohodli a F. Porsche vyhodil Wiedekinga, proč to je otázka na kterou majitelé mohou a nemusí odpovědět, kdyby pracoval pro jejich blaho tak jej určitě nevyhodí, asi nepracoval tak šel, to je holt úděl námezdní síly protože majitelé si vybírají management, ne naopak.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 17:06
Re: Trojský kůň.
Když napíšete "můj problém" je to samozřejmě NEsmysl. Na tohle téma bylo publikováno "tisíc" článků a pokud si představujete že s názorem 50:50, jste na HRUBÉM omylu ;-)
"Co je na tom složitého"? Vy jste se asi HODNĚ NEsoustředil při čtení mého příspěvku, že? :-)
Prostě kdyby ta žaloba DOŠLA projednávání u soudu (čemuž rodina evidentě chtěla "stůj co stůj" zabránit), tak by asi ani "sebevětší" vliv nezabránil zrušení tohoto absurdního (protiprávního ;-) ) zákona..
Mně zas připadá JEDINÉ ZCELA JASNÉ, že vy Ham. se snažíte za JAKOUKOLI cenu "nevidět/neslyšet" - před NEpěknými info o praktikách Ferdinanda P. hlavu do písku strkat :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 22:42
Re: Trojský kůň.
Přece žalobu může podat kdokoliv, soud se tím musí zaobírat nehledě na to, že zrušit zákon přes soud je otázka na hodně dlouhou dobu protože se dají předpokládat odvolání až k nejvyšším instancím a to trvá, no řekněme dlouho. Stejně tak, a to by bylo rychlejší, mohou zákon zrušit zákonodárci. Obojí mohli udělat v Německu za posledních 40 let xkrát. To, že to nikdo neudělal svědčí o tom, že když pominu rodinu P+P tak zákon asi vyhovuje i někomu jinému, spolkové zemi, odborům etc. Takže znova, problém byl, že někdo rozjel megalomanský projekt převzetí VW a když mu přestaly banky půjčovat tak se dostal do velmi svízelné situace, kterou využilo VW ke kontra převzetí. Proč to bylo zrovna VW? No to je přece nad slunce jasnější když rodina P+P vlastní velké části obou firem. Jinak pokud bych vzal do úvahy to, co píše Marko, že vlastníci si nepřáli převzetí jedné jejich firmy druhou jejich firmou tak Vendelín vlastně jednal proti zájmu vlastníků a to by management dělat neměl, protože vlastně jednal bez souhlasu vlastníků a za to je všude na světě jediná odměna - vyhazov. Podobných kontrapřevzetí se denně dějí desítky u menších společností, čas od času se to stane i u velkých kolosů. Podívej se na nedávnou dobu a situaci některých megakoncernů, v době největší krize se mohlo stát, že Obama GM mohl místo úvěrů taky krásně nakopat a ze dne na den by GM dávno nebyl resp. byl by převzat nějakou čínskou, indickou či jinou značkou a sbohem a šáteček, učinil politické rozhodnutí na což dopředu nikdo nemohl sázet ani cent a ejhle máme zde pořád největšího producenta aut na světě který expanduje do celého světa a kontra příklad, no zatím Saab, nikoho nezajímá, včetně švédské vlády takže logicky směřuje na buben protože prostě v posledních letech investoval víc než vydělával a je vymalováno, nejspíš si jej někdo za korunu koupí udělá z něj to co bude chtít, znovu automobilku nebo třeba taky výrobce šlapacích autíček pro děti nebo využije jenom pozemky a postaví na nich Disneyland, prostě normální business. Samozřejmě zde platí staré okřídlené too big to fail a vedení GM má asi daleko větší šanci, že jej vláda podrží než třena Chrysler, no v německu Porsche při vší úctě také nepatří do kategorie too big… Ale klidně se dál div všemu kolem VW a hledej spiklenecké teorie. Jenom bacha na Piecha, je to fakt nebezpečný hráč, aby si na tebe neposvítil…. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 02:18
Re: Trojský kůň.
Vaše "kličkovaná" mezi nepříjemnými fakty o "vašem vwzoru" je doslova NEskutečná :-)
Tak CO to Suzuki? Ti "křiví" Japonci lžou? ;-) (pro ně je to TAK "typické" >:-[]
A nebo je to DALŠí (kolikátý už?) příklad "podivného" jednání F. PIËCHa (a jeho dnešního nového, s ním už plně sympatizujícího vwedení firmy?).
Bylo to "hezké" heslo, ale pravda a láska bohužel moc často NEvítězí... (není divu, ten "slušný" hraje dle pravidel - šermuje třeba fleretem a když soupeř vezme do druhé ruky mačetu - je "maličko" v NEvýhodě - to se pak TĚŽKO vyhrává.. :-)
Jak jste ve "fotbalové" odpovědi naznačil, zřejmě souhlasíte s metodou "každý prostředek je dobrý" (nevím jestli jste takový "od vždy" nebo je vám značka a konkrétně Ferdinand Piëch až TAK "sympatický", že jakýkoli jeho čin prostě "chválíte" ... ale to není až tak důležité).
Já si stejně jako Marko myslím že to je člověk kterého se "normální" člověk bojí, který se nezastaví (doslova) před NIČÍM. Čím "přesvědčil" rodinu Porsche že to "náhle vzdali" a svého ředitele, který který hodnotu jejich firmy ze100násobil (to skoro DOSLOVA! i proto bez diskuzí patří mezi nejschopnější šéfy automobilek všech dob) "za odměnu" ze dne na den doslova "hodili přes palubu" - to se nedozvíme a vaše (promiňte) "okecávky" a hledání doslova "čehokoli" jen abyste "očistil" činy/jméno Piëch ... :no: ;-\
PS: Poté co jste mne opakovaně "očerňoval" že si názor na p. PIËCHa "cucám z prstu" jsem vám dala odkaz na SEZNAM článků o něm - vaše "reakce" kdy jste si jeho fotku "nově" připojil ke svému NICKu je "vwýmluvná" :-|
PPS: Každý evidentně "vyznáváme" JINÝ styl/přístup k životu a dosažení svých cílů (a vy budete muset ještě HODNĚ "přidat/přitvrdit", abyste svému VZORu alespoň po podrážku boty sahal ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 10:24
Re: Trojský kůň.
No zato tobě do svaté matky Terezy chybí už jenom malinkatý kousíček, pro jistotu se podívej do zrcadla jestli tam náhodou už není (svatozář).
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 10:34
Re: Trojský kůň.
Tady musím PODĚKOVAT (pravda to sice NEní, ale čte se to PĚKNĚ :-)
PS: Po x-té zopakuji dotaz: Co to Suzuki? ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 10:54
Re: Trojský kůň.
Nejsem samosoudce z lidu jako ty takže Suzuki nic, smlouvu nikdo neviděl takže jen svatá prostota může soudit kdo má nebo nemá pravdu.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 11:11
Re: Trojský kůň.
S tím vaším "NEvwidím NEslyším" (když je to něco "NE pěkného" a týká se to "nejmenovwaného" koncernu či osoby s iniciály F.K.P.) je docela ZÁBAVA :-)
PS: Samozřejmě že neVÍMe jestli to tentokrát náhodou není "naopak" (nicméně KDO je v tomto směru "recidivista" VÍME ;-)
Avatar - Ham.
25. 9. 2011 11:38
Re: Trojský kůň.
jj, kdyby to bylo naopak tak s tím si hlavu nelámej, ďábel se jmenuje Piech. Přimalovat mu rohy na té fotce co jsi dala odkaz, tak to nebude starý dědek ale..., no něco na tom bude. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 12:22
Re: Trojský kůň.
NEdala jsem odkaz na obrázek, ale na články o (slušně řečeno "problematických") činech provázejících jeho kariéru (ostatně on sám se svým "přístupem" až tak moc NEtají.. ;-)
PS: Myslím že rohů NEtřeba - stačí "činy"
PPS: TENTOKRÁT vám dám odkaz na obrázek (zřejmě) "dle vašeho gusta" :-)

[odkaz]

(a představte si, že si to můžete koupit i jako PLAKÁT ;-)
24. 9. 2011 13:31
Re: Trojský kůň.
Role se otočily, protože Porsche nemohlo sehnat ani provozní úvěr. Otázka je, jestli se o to někdo postaral, a případně, kdo to byl.

V příměru sprintu to je tak, že běžec dostal pár metrů před cílem infarkt.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 16:46
Re: Trojský kůň.
A právě ZDE je ta (velká) NEjasnost - neb NEpůjčit TAK výdělečné automobilce ani peníze na "běžný provoz", je ... "nepochopitelné"?
(navíc těsně před začátkem prodejů nového modelu, kde očekávaný zisk byl xy ... a jak hned první měsíce ukázaly, ta očekávání byla naprosto na místě).
PS: Ano PŮSOBÍ to, že běžec dostal pár metrů před cílem infarkt (problém je, že hned v cíli "na to nevypadal", na okamžité lékařské prohlídce "nebylo nic nalezeno" a dnes zpětně můžeme říci, že "kypěl zdravím" před startem i v cíli :-)
24. 9. 2011 13:41
Re: Trojský kůň.
Wiedeking nebol v nijakom pripade "biely kon" VW a v tom clanku som to naznacit nechcel a ani to tam nikde naznacene nie je. Prave naopak - je tam explicitne napisane, ze Wiedeking bol osobou, ktora vadila Piechovi. Podobne ako mu vadili od isteho bodu Samuelsson a Pischetsrieder (..co tam, pravda, neni spomenute, ale to ma suvis s niecim inym a nie priamo s touto kauzou). Pre Piecha, ako cloveka s obrovskym vplyvom voVW a s obrovskym tahom po moci, bol Wiedeking (obzvlast v dobe kedy silnel) neziadanym superom. ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2011 13:54
Re: Trojský kůň.
Souhlas, článek je o faktech a nic nenaznačuje.Ten bílý kúň je jen moje dedukce, diskuze je od toho aby se spekulovalo.
24. 9. 2011 14:09
Re: Trojský kůň.
Ano...v diskusi sa da spekulovat. ;-) jasne...

Ale faktom, je ze Wiedeking bol s Wolfgangom Porsche (minimalne od istej chvile) na opacnej strane zakopu, ako Piech (VW).

Piech bol od zaciatku proti tomu, aby Porsche ziskalo majoritu vo VW. On v tom (spravne) videl hrozbu pre Porsche - ze to nezvladne. Piech totiz uz dlho sedi na dvoch stolickach - je vpodstate panom v koncerne VW a je spolumajitelom Porsche.

Podla mna islo o to, ze Piech chcel nezavisle Porsche (tak aby ho kontroloval nadalej on a jeho rodina) - a Wiedekinga so svojim bratrancom podporoval iba do chvile, kym skupovali vo VW taky podiel, ktory ich rodinnu firmu (Porsche) neohrozoval.
Ked sa Wiedeking & Porsche "utrhli" - Piech sa musel nutne postavit proti nim, pretoze sice nemohol zabranit problemom, ktore tam urcite videl, ale mohol sa snazit uhrat tvrdou hrou aspon minimalne straty pre seba a (pradoxne) aj pre rodinu.

Inak povedane, Piech ako sef dozornej rady VW a spolumajitel Porsche by asi byval bol spokojnejsi s tym, keby jeho rodina dalej kontrolovala Porsche a vo VW by mali nieco kolo 30%, ako ked je v tejto situacii, kedy defacto prisli o vyznamne podely v rodinnej firme, ktorej vyznamnymi spoluvlastnikmi sa stali Katarci a VW Group. Nehovoriac o to, ze v dosledku celej tejto "transakcie" stratili kontrolu nad velkou distribucnou spolocnostou Porsche Holding AG, ktora je dnes 100% majetkom VW Group.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:10
Re: Trojský kůň.
V tomhle případě je prostoru pro spekulace dost a dost, ale asi by se měly týkat "gró věci", tedy proč "najednou" nebyl na trhu volný kapitál na refinacování 100% "jisté" (bezpečné) půjčky (na akcie vw)
PS: Tehdy to bylo "podivné", z dnešního zpětného pohledu VÍME že přímo NEpochopitelné (RŮSTová čísla Porsche po náběhu Panamery jsou známá a prodejní cifry vw jsou zde "pravidelně oslavwována" :-)
PPS: Kdybych JÁ tehdy měla volných pár miliard € Wendelin(ovi) bych je půjčila, vy ne? ;-)
24. 9. 2011 14:20
Re: Trojský kůň.
Ad PPS.: Ja neviem. Asi nie. "Bal" by som sa (a "bojim sa") Piecha. On je clovek, ktory hra nebyvale tvrdo a casto ma ten boj az osobny rozmer.
Co je totiz druhou nezodpovedanou otazkou v tomto pribehu: - preco sa Wolfgang Porsche po tolkych rokoch chladnokrvne zbavil Wiedekinga (ktory naviac dalej pracoval na tom, aby tu situaciu vyriesil):

1.) dozvedel sa, ze W.W. bude vysetrovany a chcel zachranit firmu - tak sa ho pomerne kruto zbavil? (Cim statil "mozog" vo vojne s Piechom a nedokazal mu tak dalej celit, tak sa s bratrancom radsej dohodol).

2.) Dohodol sa s bratrancom, ze ta vojna nema pre rodinu zmysel? (A nasledne vyhodil W.W. - co asi bola Piechova "podmienka" - na zaklade coho si potom vysetrovatelia trufli na W.W.).

3.) ????
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 14:31
Re: Trojský kůň.
ad první odstavec - tak tady se na 100% shodneme, měla jsem možnost "vzdáleně letmého" poznání osobnosti a STRACH je naprosto namístě :-|
(nedávno jsem zde HAMovi dávala odkaz na "nekonečný" seznam jeho prokázaných (!) "překročení hranic" ;-\
Mně z toho vychází opravdu JEN možnost "zákulisní" dohody mezi FERDINANDem PIËCHem a WOLFGANGem PORSCHE (a CO a JAK se dohodli, to se my 2 určitě NEzdozvíme - a jak už jsem psala, je to asi DOBŘE, neb kdybychom "věděli", museli by nás zřejmě... ;-)
1) viz výše a to že je "vyšetřovaný" (když už) JEN a pouze W.W. je vlastně také "(tragi)komedie"
2) že to byla PODMÍNKA, to bych tedy VĚŘILA (jak už to u VELMI schopných lidí bývá, F. Piëch NEsnáší když je někdo "lepší" než on - myslíte že jsou v nějaké "přízni" s českým prezidentem? :-)
3) já říkala že tohle patří "do škatulky" s 22.11.63 a prvním přistání na MĚSÍCi a ... ;-)
25. 9. 2011 13:46
Re: Trojský kůň.
Já bych do tohoto podniku také nedal své peníze. V tomhle boji by člověk nebyl generálem, ale pěšákem. A obě strany by tě klidně bez mrknutí oka obětovaly, kdyby se jim to hodilo. Na to, abys mohla suverénně vstoupit a ve zdraví odejít, bys musela mít pořádný balík peněz a hodně moci. Člověk nesmí zapomínat, že jsou jedna rodina a ty jsi cizinec.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 17:27
Re: Trojský kůň.
Čistě z ekonomického hlediska by to byla "no problem" BEZPEČNÁ půjčka, "vedlejší" rizika této půjčky, která v diskuzi nastínil Marko a vy - to je JINÁ věc.. :-)
24. 9. 2011 12:11
24.9.2011
Právě dočítám autoromán roku, co roku, autoromán desetiletí. Je v tom zachycené všechno, genialita zakladatele, vývojové růsty, rostoucí chapadla, a samozřejmě to vše je rámováno jako v každém světovém románu, osudovými zvraty, fatálními rozhodnutími, bojem, prohrami i vítězstvím.

Čteme o tom nejlepším, co ve světě aut existuje, tohle není kol(e)osální barvotiskovej románek o nekňubáckých námluvách pacholíků s odérem výrazově nechtěného, tohle je úchvatná geneze těch nejlepších z nejlepších. A je jedno, jestli to tlučou v taktu číslo 911 nebo ti do garáže silou horkého větru přivanou jednoho Apoštola, tohle je prostě zenit světa aut, tohle je to nejcennější co svět aut má. A skutečnost, že ti to bouchaj doslova za tvými humny, jistojistě posiluje tvůj hluboký, upřímný, obdivný a uvědomělý vztah.

No, je co číst, BRAVO MARKO :yes:
Rozbalit vlákno
2
24. 9. 2011 14:31
Re: 24.9.2011
...to je skor autodetektivka. >:D >:D ;-)
25. 9. 2011 21:22
Re: 24.9.2011
:-) DetektiVWka :yes:
24. 9. 2011 12:30
přečíst výbornej článek: DONE
Paráda, zhltnuto jedním dechem :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2011 13:05
Doplnenie
Marko, velmi rad som cital vsetky Tvoje clanky o historii a pripravovanych modeloch automobiliek, za to Ti patri velka pochvala.

Tento clanok je tiez velmi pekne zhrnutie, ale mam k nemu zopar pripomienok. Po prve by vsetkym citatelom pre lepsie pochopenie velmi pomohol jeden diagram znazornujuci vztahy medzi vymenovanymi spolocnostami, kto koho vlastni a kto ma kde kolko percent.

Potom by bolo potrebne dodat, ze automobilka Porsche sa rozhodla neinvestovat obrovsky volny kapital do rozvoja svojho core businessu, teda vyvoja a vyroby aut, ale burzovych spekulacii. Spekulacie spociatku paradne vynasali (ako podiel vo VW narastal) a Porsche vykazovalo obrovske zisky -- to boli casy, ked sme citali ody na to, ako je Posche najziskovejsou automobilkou na svete, lebo ma najvyssi zisk v prepocte na jedn vyrobeny kus auta. Pravda je, ze zisk pochadzal z burzovych obchodov, nie z predaja aut.

Potom treba povedat, ze astronomicka cena jednej akcie VW bola dosledkom short-sellingu akcii VW (kto nerozumie, nech pozie do wikipedie). Tento short-selling vsak zasahmi roznych ucastnikov skocil opacne, ako Porsche spekulovalo, a v case, ked potrebovali nakupit akcie VW, na trhu ich akosi nebol dostatok. To vyhnalo cenu do astronomickych vysok. A to boli casy, ked sme citali ody na to, ako je VW najhodnotnejsou automobilkou sveta.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 13:18
Re: Doplnenie
Docela SPRÁVNÉ připomínky :-)
PS: Problémem je, že Marko shrnul jen ta "ZÁKLADní" fakta, všem "podivnostem/pochybnostem" se VYHNUL (jak problému cen akcií vw/tak nepochopitelné náhlé NE"možnosti" půjčky refinancovat, nebo i to že "obviňovaným" je JEN a POUZE ex-ředitel Porsche..
... čemuž se na druhou stranu NEdivím, neb .. co k tomu "seriózně" napsat - bylo to a je to stále "poněkud nejasné" - třeba JEN to "kdo hrál" - snad JEDINÉ co lze "seriozně" o věci napsat je: "Bylo to NEstandarní" ;-)
24. 9. 2011 13:49
Re: Doplnenie
Dakujem. Aj za pripomienky. ;-)

Diagram (len k holdingu Porsche SE) [odkaz] (Pardon, zabudol som redakcii odlinkovat tento obrazok, aby ho pridala k calnku).

To, ze Porsche robilo burzove spekulacie je spomenute pod Wiedekingovym profilom (aj ked jemnejsim vyrazom).

K short-sellingu. Ano, ale ja som sa kvoli aj tak velkemu rozsahu clanku nechcel / nemohol venovat vsetkym parcialnym veciam okolo zakladneho zhrnutia udalosti.
24. 9. 2011 13:24
Pochvala
Marko, odvedl jsi dobrou práci :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Andromeda
24. 9. 2011 18:01
Klasicky...
Výborné čtení... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2011 18:07
Re: Klasicky...
SOUHLASím, jen tam někde měla být možná "pidi"zmínka o "překvapivém" otočení rolí (nebo tak něco) - takhle to na NEinformované asi působí, že vedení Porsche "šíleně riskovalo" a firma díky tomu, nebýt "pomocné ruky" z vw, skoro zkrachovala.. ;-)
Avatar - Andromeda
24. 9. 2011 18:27
Re: Klasicky...
A dneska musím zvednout palec i Vám ;-) . Situaci okolo tohoto vzájemného "převzetí/nepřevzetí" , respektive konkrétních informací bylo od jistého momentu pomálu, posléze překvapující ( kupovaný je poznenáhlu kupující, je odvolán resuscitátor Porsche, mění vzájemné maj.podíly,....na laika až až, s tušenou těžkou zálulisní válkou...) a po té již spíše s nádechem dlouhé soudní pře, jsem díky částečnému zavátí časem přestal sledovat ( ač je to paradoxně skutečně mamutí operace v těsné zeměpisné blízkosti ) a nechal zaprášit.
Že má causa docela temné ( diplomaticky řečeno )pozadí je zřejmé i z jejího nenadálého průběhu - jde o příliš mnoho a navíc, jak je správně zdůrazňováno - v mocné rodině ...
A přirovnání k JFK i přistání sedne jak.......však víte ;-)...
Nicméně právě tehdy skutečně zajímal onen "náhlý obrat" a jeho důvody... Jeden i zbystří, ale je v tomto směru laik, že... ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 01:59
Re: Klasicky...
Děkuji ;-)
PS: Pominu-li třeba místní HAMovy "divoké" teorie o tom že vedení Porsche roky dělalo vše "za jejich zády" rsp. "PROTI vůli majitelů" (které zřejmě "vyrábí" jen proto, aby "očistil" svého oblíbence Ferdinanda), tak myslím že správně se v diskuzi ptal Marko: PROČ náhle majitelé/rodina Porsche "otočila" (a dlouholetého ředitele firmy, kterému by spíše měli za NEuvěřitelný vzestup/zhodnocení jejich firmy "děkovat a děkovat", doslova "hodili přes palubu").
Případ jsem nesledovala nějak "zvlášť pečlivě", nicméně toto je "můj obor" a že se tam "najednou" stalo něco řekněme NE standardního, je jisté - co a hlavně proč, to se my asi NEdozvíme (a snad je to i dobře - možná by se nám mohlo udělat i "nedobře"
Pěkný den :-)
24. 9. 2011 19:16
VW vs Porsche
Já to samozřejmě vidím poměrně zjednodušeně, protože můj maloobchodně-lékárnický mozek není schopen hluboké finanční analýzy ... Jenom jsem se trochu divil, jak může automobilka, která vyrábí cca 75 tis aut chtít koupit ze "svých" peněz automobilku, která vyrábí 7,5 milionu aut .... Obráceně mi to smysl dává a chápu, že pokud tam někde visí nějaké dluhy, je na místě opatrnost .... Hezkým příkladem je Merckle, kterého načala poněkud přemrstěná akvizice a dorazila snaha přivydělat si na akciích VW až z toho chudák nakonec radši skočil pod vlak ....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2011 03:06
Re: VW vs Porsche
Na to není třeba až tak "hluboká" finanční analýza ;-)
To se prostě občas STÁVÁ (neříkám že denně) - ostatně je o tom zmínka už v Bibli (nějací David a Goliáš :-)
24. 9. 2011 22:31
Díky za super článek
Díky autorovi za pěkné a poučné čtení.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 01:35
dokument
[odkaz] - tu je na tuto temu velmi dobry historicky dokument, kde se vyjadruji zucastnene strany. Piech po rozhadani z rodinou nemohl prevzit po dedovi Porsche tak odesel a vybudoval Audi.
Wendelin Wiedeking plan byl velice dobry jenom mel jednu chybu - byl jisty ze padne zakon na ochranu VW, myslel si ze jen co prevezme VW dostane se do dobre naplnene pokladny VW a zaplati kredity. Zakon na ochranu nepadnul a prisla i ekonomicka krize diky ktere nestacil kredity splacet.
Porsche melo pred Wiedekingem hodnotu 300Mio EUro v roce 2007 uz 25 Miliard!
Rozbalit vlákno
0