Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

OMV zřejmě odejde z českého trhu

164 komentářů

toomovich
To je nesmyslné zobecnění a zjednodušení. Morava umí výborná červená vína a ano, udělat výborné červené na Moravě je mnohem težší než bílé, ale ne, že to nejde. Dokonce kupodivu z velice mizerného roku 2010 jsou překvapivě lepší ta červená než bílá. Samozřejmě, moravské červené nikdy nebude "stejné" jako to z Kalifornie, jižní Itálie, Rhony, nebo Španělska. Tu koncentrovanost danou tamějším podnebím prostě nelze dosáhnout, ale já si cením spíš finesu, jemnost a eleganci s určitou živostí vína, a takové na Moravě vypěstovat a vyškolit lze, ač to není jednoduché.
Flajzi
Frančízu provozujou i jiné pumpy, např. Shell, Agip, atd.
Flajzi
Hmm, a ty jo, brouku Pytlíku?
Flajzi
Nijak. Prostě si z rafinérií přiveze standardní naftu. Aditiva jsou chemická know-how každého prodejce (Shell, OMV, Benzina, atd.), vždy se přivezou do rafinérky, kde se namíchají do výdejního tanku konkrétního prodejce. A cisterna už veze aditivovaný benzín na pumpu. Nedovedu si představit, že by třeba Shell dal svoje aditiva (do kterých investuje dost peněz - teď myslím hlavně Západ, kde to není placebo) jen tak do cisterny, aby cestou zmizely (je to přece jen "pár" litrů oproti celé cisterně) v jiné pumpě a do Shell pumpy došla jen obyčejná normovaná nafta.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Máme poblíž tuto pumpu a dnes byla cena 34.20,- Nevím co máte proti Makru ,ale já nezaznamenal žádné stížnosti. Spíš si myslím ,že tento prodejce vytočí obr. množství a nemůže si dovolit ničit motory našich podnikatelů .A že tam tankují značky. :yes: OMW má sice 220 stanic ,ale většinu má danou na pronájem a někdy se ani neví kdo tam zrovna je. To ,že pumpa má barvy OMW ještě neznamená ,že je čachrováno nějakým pacošem ,který chce zbohatnout .
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dobře, NEbudu vás "trápit" 😉
Avatar - white label
white label
8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No samozřejmě: miBlion, bUbec, miBluji BUŘTÍKa .. a tak 😄
Avatar - white label
white label
"miblion"?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NE že by s tím textem NEšlo souhlasit, ale "miblion" - není to trochu MOC? 😄
PS: Stejně jako u aut, lze "zpochybnit" ceny. 5x dražší auto NEbývá 5x "lepší" - a STEJNÉ je to u toho hifi a kabelů. Nicméně 5x dražší auto BÝVÁ lepší a 5x dražší hifi či kabel ... taktéž 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a já bílé (ani žádný jiný alkohol) NEpiji = já holt "musím" tu "kalifornii" 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já VÍM 😉
Vencator
100 000 na benzin/naftu z nemecka, 100 000 na benzin/naftu od nas a rozdil opravdu poznas.... 😄
Avatar - white label
white label
Jižní Morava může konkurovat nadprůměru spíš jen některými bílými odrůdami, na špičkové červené je u nás "málo slunce"...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
toomovich
No v každém případě jsou náhražkou za kvalitní Bordeaux či Burgundské. >😒] >😒]
A s tím moravským je to asi tak, že když se vinaři podaří a je dobrý rok, může té Francii směle konkurovat. Jenže zdaleka ne vždy se podaří a je dobrý rok.
toomovich
Milión palců nahoru. :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Tak pokud máš třeba RS6ku, tak na tu ti výrobce šířku 195mm nedoporučí ani na zimu... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tu AVIA náhodou znám (kdysi jsem také měla Subřenku..), "zázračné" místo - křížení Řeporyje-Ořech/pražský okruh zkusím najít (má "romantička"/navigace, to jistě zvládne 😄
PS: Teď jsem tam nějakou dobu netankovala, ale mám DOBRÉ zkušenosti s maličkou stanicí BENZINA Líšnice (na dálnici/rychlostní silnici č. 4 - kousek za CUKRÁKem, směr Dobříš) -- tam určitě NEpodvádějí (prodávají "čisté" palivo Verva - Aral Ultimate to není, ale opravdu NEní špatné.. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ono nejde o to že je na něm napsané (že je) "kalifornské" (to NEznamená vůbec NIC), ale tohle KONKRÉTNí (nejde o Kalifornii, nejde ani o značku Coppola - i když i ta "levnější" jeho vína nejsou špatná, ale o KONKRÉTNí Rubicon Estate a Rubicon Estate CASK - a měla bych jít i "po ročnících", ale .. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Normálně sprostý nebývám, ale když člověka něco hodně vytočí, neudrží se :😉 ... doufám, že mě dáma omluví.

Abych uvedl i něco pozitivního: nedávno jsem natankoval do úplně prázdné nádrže až po hrdlo obyčejnou 95ku u Čepra a zajel si suverenní rekord ve spotřebě: 6,2 l/100 na 120 km. Motor šlapal jako hodinky 😄 :yes😒br />
Běžně tankuji u Subaru benzinky (AVIA) u Freye na Stodůlkách - solidní kvalita za rozumný peníze. A pak je taková zázračná benzínka na křížení spojky Řeporyje-Ořech/Pražský okruh. Super levný benzín, na který to ale jede fantasticky :yes: 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEtřeba se omlouvat, takovouto "naštvanost" LZE pochopit.. 😉
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Benzín v Makru na Stodůlkách není ani tak parodíí na benzín, jako spíš "nach...áním" do obličeje zákazníkovi a mrtvou vodou pro motor. Pokud se mi někdy klepal motor, měl mnohem vyšší spotřebu a jel jak dvouválec s ucpaným výfukem, bylo to po natankování v Makru. Naštěstí jsem to udělal jen párkrát, než jsem na to přišel 😄 . Bohužel pro moje auto do něj tuhle "sr...čku" tankoval velmi často jeho minulý majitel - můj taťka. Nejspíš nebude bez zajímavosti, že Outback měl dříve třikrát problém s lambdasondou. .... kupodivu vždy po tankování u Makra 8-s

Známému dvakrát po natankování v Makru nenaskočil motor a musel do servisu.

Tohle se týkalo toho jejich základního Naturalu 95. A ten dražší Super-95 je zhruba stejný, jako jakýkoli obyčejný benzin od jiné benzinky. ... Takže u Makra stejně neušetříš, protože abys dostal běžnou kvalitu, musíš koupit jejich "prémiový" produkt.

Nechápu to - Makro má velmi kvalitní produkty a silně nadprůměrné zboží, tak nechápu, proč nabízejí u své benzínky místo benzínu vyjetý olej ředěný kravskou močí 8-s :no: :no: :no😒br />
(PS: moc se omlouvám za ty vulgarismy, ale jelikož svoje autíčko miluji, jsem moc zlý, když mu někdo provede něco nepěkného)
King of rain
Nevíš o tom níc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď skoro NEvím čemu dřív (ve vašem příspěvku) mám dát :yes: 😉
Je fakt že sněží všude, ale tam kde se pohybuji já je to "problém problém" většinou jen pár dní do roka (a tu zbylou VĚTŠINU zimních dní jezdím(e) "normálně" 😄
(vy jedete dálnicí pomaleji v lednu než v srpnu? - samozřejmě v obou případech za "pěkného" počasí? Můj Citroën se "courá" v létě v zimě STEJNĚ pomalu, přes 240 km/h se mu nechce dokonce ani zjara ani na podzim 😉
PS: Jak jsem napsala, možná NEJvýše položené místo kde "normálně" jezdím je když stoupáte z FREISTADTu k hraničnímu přechodu Wullowitz (Dolní Dvořiště) - a i tam má být (do 2 let?) dálnice..
PPS: No a když je "fakt zle", jedu 4kolkou - ale i na té jsou letní/zimní STEJNÉ (velikosti) 😄
Chcete "kvíz"? 295/40 R20 😉
(ach a to "fakt zle" znamená, že do česka jsem jela KRABICí 2x - a to jsou jí "tři zimy" 😄
Flajzi
Nesmysl. Aditivum se přidává již v rafinériích. Nedovedu si představit, že nějakej Pepík kamioňák bude ucmrndávat do tanku nějaké aditivum dle jeho vlastní vůle.
Flajzi
To, že na reklamním stojanu vidíte jen dvě položky ještě neznamená, že je nenatankujete. Přece jen výdejní stojany mají 3 a více pistolí. 😄 Nad každým výdejním stojanem mají malý ceník, kde mají i všechny zbylé benzíny/nafty.
Relax
Ahoj,

zaujímalo by ma, či niekto z vás chodí čerpať PHM do Makra a akú má skúsenosť s kvalitou jeho palív, napríklad aditivovanou 95 s menom Ultra 95? Pokiaľ viem, tak na stojanoch je písaný ako dodávateľ PHM do obchodného reťazca Makro spoločnosť Unipetrol, u slovenského Metra to však neviem potvrdiť.
Provocateur
Někteří letní výrobci aut se zimou asi moc nepočítají >😁
Provocateur
Já vím, občas jsem vtipnej 😄 Ale evidentně to zabralo, teď už ti to přijde logické >😁

V horách nebo na zasněžených okreskách jsou užší pneu výhodou díky lepší ovladatelnosti i na úkor trochu delší brzdné dráze...ale nesněží jen v horách nebo na okreskách že jo...
RS
Tak já ani na výběr nemám. Jen 3 uvedené rozměry a basta. Na zimu ideální ani jedno 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DĚSNĚ ffftipný :yes: 😉
PS: Jak jsem ZDŮVODNILA, NEjezdím v zimě (vpodstatě vůbec) do horských oblastí, a i když najezdím po 3 státech docela DOST km, tak většinou po dálnicích, "v nouzi" (po česku) po silnici(ch) první třídy a nejvyšší bod bude sotva "setmetry" nad mořem = NEmám potřebu na zimu nasazovat MENŠí kola/šířku pneu.
PPS: Pokud někdo bydlí jako white = je LOGICKÉ že "se dle toho zařídí"
(on i ten hot-hatch v zimě jezdí "no problem" na "větších" kolech - vlastní praxe, spíš záleží KDE bydlíte, KDE jezdíte 😄
King of rain
Přesně tak to dělám.Když tu byl ARAL, tak člověk opravdu na nádrž najel cca o 80 km více, než od konkurence.To bylo vyzkoušené.Holt tu asi byl takovej binčus, že raději vzali roha.Ne vše je ale o té úspoře, mnohem důležitější je udržovat "podávaní" v naprosté čistotě, proto ty aditiva.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano to chápu - "u vás" to není "pár dní" = je to jasné..
PS: Já sice občas jezdím "delší" trasy, ale nejvyšší bod který "překonávám" je asi na cestě z LINZ do česka (v okolí hraničního přechodu - a i tam je to "nicmoc" výška - a navíc se tam už dostavuje až na hranice dálnice = ať v česku, či Rakousku nebo Německu, do hor(ských oblastí) NEjezdím.. (tedy v létě občas ano.. 😄
Avatar - white label
white label
Ideální je (na zimu) vyšší profil i menší šířka, rozměry na zimu, které jsem uvedl, jsou na zimu doporučeny i samotným výrobcem...
King of rain
No vidíš, řešíš to pocitem. 😉 Je pravda že z Premiovou naftou člověk chybu neudělá.Řešme ale poměr cena/výkon.Ten kdo peníze toliko neřeší, má jasno.To bez pochyby, naleje a jede.To samé ale lze, pokud je nafta ok, u nafty obyčejné.Nakonec drahně let jsme ji nakupovali u Shellu.Tvářila se jako ta nejlepší z nejlepších a byla normální. Motor nepoškodila, motor na to fungoval.Řidiči měli dobrý pocit.V té době a já to tak dělal taky, na zázraky nevěřil, to byla eliminace podvodu, protože v palivech se podvádělo, no mazec.Nástup CR a PD, které byli na naftu(kvalitu) háklivé, to jen dokonal.Také a to je potřeba zdělit, spousty problémů těchto systémů, se na kvalitu nafty svádělo, ačkoli problém byl zcela jinde.Jasně, někdy to mohl být mix, vlivů bylo povícero.Také je potřeba podotknout, že důležitost čistoty těchto systémů, byl důležitý a lidé bohužel neměnili zavčasu "naftové" filtry.O tyto novodobé systémy musela být mnohem lepší péče, než o staré komůrkové diesely, které "sežrali" cokoli a bylo jim to jedno.Také je důležité, z jake ropy se nafta vyrábí, tam jsou pak rozdíly v mazivosti, atd.
Jinak k tomu TDI, tak ty byli v pohodě do příchodu systému PD.Pak už to také není zcela jednoznačné.Problémy byli, ale ne vždy to souviselo z kvalitou nafty.Vývoj šel mohutně dopředu, zřejmě ne vše bylo dobře vyzkoušené a proto byli problémy(CR taktéž).Vše se ale svádělo na naftu, což nebylo vůbec přesné a bylo to zavádějící.Pochopitelně pomíjím to, že někdo natvrdo podváděl.Tam je to jasné.Dnes je to tak, že každej dělá svůj marketing, jinak nemá šanci.Jsou nafty dobré a lepší.V každém případě, chce to určitě používat aditivům, bó čistota novodobých systémů je alfou a omegou jejich funkčnosti.Někdo to řeší premiovou naftou a někdo leje Ádu sám.Já to druhé, za prvé ušetřím a za druhé, vím že to tam je.Nerad kupuji zajíce v pytli, což je v ČR bohužel klasika.Ale lepší se to, krize dělá divy. 😄
Avatar - white label
white label
Souhlas, dneska má široké nízkoprofilové pneu leckeré auto i se základní motorizací, jezdit na takovém rozměru ještě i v zimě je blbost... 😉
RS
Kdybyste měli stejnou šířku při různých palcích, tak to neřešíte. 😉 Jezdím 235/40/19 a v zimě 235/45/18 ... i malé 17ky mají 225mm. Rozdíly nejsou tak velké. Na druhou stranu, někdy by člověk byl za 195ky rád, bohužel(naštěstí) to techničák nedovoluje 😄
Avatar - white label
white label
Asi myslíš RZ, no to mám...
Já bydlím v horské oblasti a tady jezdit v zimě na stejně velkých (rozuměj stejně nízkoprofilových) a širokých pneu je nesmysl. Třeba na šířce 245mm se (na sněhu) jezdí nesrovnatelně hůře, než třeba na 215mm, a to i se 4x4.
Na allroadu mám na léto 245/45/18 a na zimu 215/55/17, GTIčko léto 225/40/18, zima 205/50/17.
Provocateur
Ne že bych WL nevěřil, ale jeho informaci jsem si ověřil na domovských stránkách Shellu a je tomu tak, V power racing nenabízí... 😉
Provocateur
Nejde o to co chápeš, ale jak který auto s koly jezdí >😁

Hothatch na 18" nebo 19" v zimě není to pravý ořechový. Já měl na zimu kola 8x17 s pneu 205 a díky šířce pneu byla 205 skoro stejně široká jako 225 na 18" kolech. Ovladatelnost na sněhu nebyla nic moc, takže kola 8*17 na zimu šla pryč...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TAKÉ mám ráda "černobílou" 😉
PS: A že je to focené "jen" mobilem, to je skoro "k nevíře" 😄
PPS: ad "menší" zimní, tenhle "trend" jsem nikdy (skoro) NEchápala - v létě/zimě jezdím stejně (samozřejmě krom těch pár dnů co tomu opravdu NEodpovídá počasí či stav vozovky, těch ale nebývá zas tak moc 😉 )
Tím NEchci nějak "zpochybňovat/kritizovat" tuto praktiku, já jen že stejnou (dálkovou) trasu většinou jedu stejně, stejnou rychlostí v červenci i lednu = snažím se mít "stejné" pneu
Ach - zdá se že máte VELKÉ štěstí na čísla na spz 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vysvětlení ohledně českých a německých Tankstelle je (nejspíš) trochu jinde (ne že bych chtěla "zpochybňovat" v česku bohužel docela rozšířený přístup "zákazníka obrat TEĎ a TADY" - a co bude dál/jestli se zákazník vrátí-bude vracet, mne už NEzajímá 😉
Myslím že HLAVNí rozdíl je v ČETNOSTi čerpacích stanic na km - v česku je oproti Německu (a dalším státům) téměře DVOJNÁSOBNÝ!!!!! 8-s
Je proto "logické", že "výtěžnost" v česku (navíc při nižší kupní síle a menším průměrném nájezdu) je DALEKO nižší.. 😐
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To mne tedy fakt NEnapadlo, že kalifornské Rubicon Estate jsou "náhražkou" 😄
Nic proti moravským vínům (za posledních 20 let prošly snad až "drastickou" proměnnou k lepšímu), ale TAKHLE daleko asi spíš ještě NEdošla.. 😉
Avatar - white label
white label
Jo, v té galerii fotosoutěže je tam jeho fotek víc... 😉
Třeba tahle (na menších zimních 17") je dokonce focená pouze mobilem (N86).
[odkaz]

P.S. A poslední měsíc mi uteklo první místo jen o vlásek: [odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GeMcz
Nezlobte se, ale on například obyvatel Německa neslyší na nejnižší cenu? Nenechte se vysmát... Jak je možné, že tam mají palivo podobně drahé, ale kvalita je jinde? Vysvětlení je jediné, prostě jim stačí nižší zisky. U nás chce každý být do roka a do dne ve "vatě". Ceny nastřelené a kvalita tragická. On benzín a nafta mají být v základu úplně stejné a je jedno kde tankujete. Prémiová paliva mají různá aditiva atd... OMV nemám rád z důvodu nejvyšších cen ve městě a rozdíl prostě není vidět u klasického benzínu nebo nafty. Jezdím teď tankovat do Polska. Minulý víkend benzín za 29.40,- ale chápu, že každý nemá tu možnost.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jazva
jazva
Sakra! To som si teda nevšimol, aj keď po ČR jazdím dosť pravidelne. Je pravda, že momentálne preferujem Agip a u vás Vervu(beznín aj diesel), ale rád som sa zastavil aj na Shell. U nás striedam N98 u Agipu s V Power Racing. Čiže u vás mi už zostane iba Eniácka N98čka s Vervou ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To první foto je MOC pěkné :yes: 😄
PS: To bílé malé ("nablýskaně" působící) autíčko pod totemem vwám říká: "Pane"? 😉
Avatar - white label
white label
Nejen u nás v okolí, prakticky na celé Moravě a logicky předpokládám, že i v Čechách, možná zůstaly nějaké výjimky v Praze apod. Byla to akce ze dne na den u všech Shellek kolem kterých (pravidelně i občas) jezdím.
Ještě koncem května, jsem fotil třeba totem v Čeladné s V-Powery a už v červnu tam byly jen dvě položky (Diesel extra a Natural 95) a zbytek položek zastřený reklamou na FuelSave.
[odkaz]
[odkaz]
britas1
Myslím že neskončil, jen z nějakýho nepochopitelnýho duvodu maj na tabuli překrytý ceny paliv s vyjímkou dvou základních, ale jinak prodávej stále všechny...jen ne všech čerpacích stanic...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Třeba 1.9 TDi patří mezi ty "imunní" = mám zkušenost, že u VĚTŠINY motorů (bez ohledu na značku i druh paliva) je skoro SNADNO poznat co máte v nádrži, ale existují (výrazná menšina, rsp. skoro VÝJÍMKY z pravidla) motorizace kde je vliv paliva "menší", možná až "malý" - a JE možné že 1.9 TDi je jedním z nich (opravdu NEvím)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chvilku to opravdu trvalo, ale já "na to už kápla" 😄

[odkaz]

(nějak mi nešel dát odkaz na jejich "web store" - a tam na Rubicon Estate, případně výrazně levnější a neméně VYNIKAJÍCÍ Estate CASK Cabernet 😉 )

VŘELE doporučuji :yes: 😄
King of rain
Co jsem četl od Vaculíka, tak Shell nebyl ochoten říci kolik přidává do své premiové nafty toho důležitého aditiva co má třeba v DE.O tom byl kdysi celej spor.Takže, že to je stejné jako jinde, není 100% jisté, prý toho tam dávají méně.Ale to je jedno.Podstata problému je z čeho se ta nafta vyrábí, t.j z jaké ropy a jakým způsobem.Tam jsou rozdily v palivech, +pak aditiva.
Nájezd větší o 150-200km je nesmysl.To je na mokrý hadry. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, to je dobré "shrnutí" - v Německu (apod.) tankovat "originál" (je více VELMi slušných variant, nicméně v jejich čele už delší dobu je právě Aral Ultimate), v česku si "doaditivovat" (či zvýšit cetanové číslo) SÁM 😉
King of rain
Jenže cetanové číslo je jen jeden z mnoha parametrů nafty.Ano je to hodně dobrá nafta.Bohužel Aral u nás není.
Osobně bych nepřiplácel, raději koupim normální kvalitní naftu a přidám aditivum.
Dnes v ČR je to imho tak, že většina distributorů stejně nakupuje od jednoho(+PARAMO) dodavatele a dává si tam svoje aditivum.Kolik?Každej jinak a kdo ví zda tam někteří nedají jen "nápis" a nafta je normální.Prostě marketing.Ono to taky ničemu nevadí, když je nafta OK.Pak ale není důvod připlácet.Proč taky...
Avatar - jazva
jazva
U vás v ČR, alebo u vás v okolí? 😲
King of rain
Kdo ví jak to bude s Vervou od Benziny.Co vím tak Paramo končí..., t.j jinej "styl" výroby nafty končí.Zbytek bude jen o aditívech a ty si tam mohu nalít sám a vím že tam jsou.Bavím se o naftě.Připlácet za dražšší naftu imho nemá smysl.Chce to umět počítat.
jiras_
Kde konkrétně je ta konkurence? U nás (Louny) mají OMV, Shell a Benzina vždy stejné ceny, liší se tu jen EuroOil a někde za městem jsou PapOil a RobinOil (ani k jedné nejezdím, mám nějaké předsudky...). Benzin všude stejný. Takže o konkurenci nemůže být řeč. Ani jinde jsem si něčeho jiného nevšiml, takže když je potřeba, zajedu kdekoli k první slušnější stanici co vidím, nemám pocit, že by se o mě jako zákazníka v ČR někdo pral.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ahoj 😉
Jsem POTĚŠENA, že mé měření "dle pocitu" se shoduje s tím laboratorním - mým favoritem byl a je ARAL Ultimate :yes: 😄
ozawasan
V diskuzi to tu u mnohých - kteří přemýšlí, když tankují, mnohdy padlo, ale nedá mi to......
Benzín(nafta) je jako víno(nepijte ho proboha....). Nedivte se, když si koupíte krabičák a druhý den Vás bolí hlava..... Jasně - opijete se s tím - jede to - ale moc slávy to nenadělá a fakt Vás bude bolet ráno palice. U motoru Vás palice bolet nebude, ale bude Vás bolet šrajtofle, až z ní budete tahat peníze za opravy...
Nevěřte prodejci, který se může chovat,byť je ve vyhlášené oblasti(vyhlášená značka), jako v oné slavné scéně - " Přijeli pražáci mámo........." - a naleje Vám do demižonu největší šit, který najde v odkališti. Takto se chovají někdy i mnozí "frenčíci" známých značek. Sice tankujete ze stojanu Vašich oblíbených barev, ale teče Vám tam.....obsah sen***.....
Zkrátka jako s vínem - bude chvilku trvat, než kápnete na to, co Vám sedí....
Používejte hlavu. Ono ne vždy je pravda to, co Vám tvrdí reklama či prodejce.......
Tak na zdraví - ať Vám to tepe............
Avatar - white label
white label
Všechny tři V-powery (2x benzím, 1x diesel) u nás zatím skončily.
Myslím, že je u nás podobných benzínů víc, takový Agip má taky N98.
Avatar - white label
white label
Když si přečteš mé (ale nejen ty) příspěvky v této diskusi, tak zjistíš, že ty výsledky až tak překvapivé nejsou.
Jinak bych ještě přidal dost podstatný fakt, který už jsem tu také zmiňoval. jde totiž o to, že vysokooktanovější benzíny, nemají jen vyšší okt. číslo, ale taky výrazně menší podlíl biosložky, což je u současných nových "moderních" motorů docela podstatné...
JanPribik
Ahoj,

Docela zajimava diskuze se tu rozebehla. Musim pridat svou trosku do mlyna...

Mame s nekolika kolegy takovy miniklub supersportu se kterym delame pravidelne vylety na okruhy, do alp atd. Asi pred rokem kdyz jsem si koupil gtrko jsem zacal pocitovat odlisne chovani pri cerpani 100oct benzinu od ruznych znacek do Porsche a M3 jsem byl zvykly davat carreru 100, ale gtrko ne svine a kdyz nema opravdu hodne oktanu tak coudi a opravdu citelne mene jede. Tohle zjisteni zvedlo v nasem klubiku vlnu diskuzi a pred pul rokem jsme se dohodli, ze si zaplatime test v certifikovane laboratori. Zajimalo nas jen oktanove cislo, ruzne cistici prisady jsou na sumak.

Test probihal tak, ze jsme koupili vzdy u 3 benzinek stejne znacky na ruznych mistech( hlavne s jinym provozovatelem) po 5l stejneho paliva. Testovalo se: carrera 100, verva 100, v-power racing. Vzoky se promichaly a z 15l od kazdeho paliva se dal vzorek na test. Jako doplnek jsme dali jeste aral ultimate 102 z Nemecka a Agip N98, oboje jen z jedne pumpy.

Vysledky byly prekvapujici: nej byl Aral s 101,6 oktanu, pak Verva 100 s 99,1 oktanu, nasledne v-power racing 98,3 oktanu, pak Agip N98 s 98,2oktanu a posledni carrera 100 s rovnymi 98 oktany.

Test byl provedenv certifikovane laboratori a vzorky byly pro zkusebnu anonymni. A nedavno mi byl potvrzen firmou, ktera upravuje gtrka a dlouhodobe vsem doporucuje tankovat vervu, protoze pak ty auta nekouri.

Treba to nekomu pomuze, treba ne. Ale jinak ja osobne zduraznuji, ze tyto paliva maji vyznam jen u aut na ne stavenych. Zbytek je placebo efekt a vyhozene penize.
Avatar - jazva
jazva
Opravím ťa, u nás väčšina benzíniek má benzín/naftu od Slovnaftu. Pred pár rokmi som sa okolo toho pohyboval a z Kľačian(ŠHR), brali všetky značky na západe, Orave až po Liptov. Na východ to chodilo vlakmi - trochu paradox, ale je to tak... JEDINÁ Shell mala špeciál plničku kde sa pridávali aditíva. Neviem aká je situácia okolo BA, tam sa asi niečo vozí aj z AT.
Provocateur
Tak tos mě překvapil, jsem si ani nevšiml, že Shell už nenabízí V power racing. Já byl u Shellu naposled někdy loni (možná jsem měl z benzinu jen špatný pocit), ale jak píšeš, cena byla o dost výš než u konkurence, takže nebyl důvod tam jezdit.

Takže u nás zůstane jedinej solidní benzín Verva 100. Otázkou ale je, jak dlouho ji to bez konkurence vydrží...
RS
Nene, to není on. Tam byl akorát hlavním tématem podvod ze strany českého Shellu.
Tohle bylo jak diplomová práce petrochemika 😄
GTI
Přechod na prémiovou naftu z té supermarketové je pro řidiče doslovný šok v pozitivním slova smyslu. Rovněž tak u benzínů, kde se hlavně sleduje oktanové číslo, přeci mi nechceš tvrdit, že nepoznáš lepší odezvu plynu, když vezmeš po naturalu 95 nějakou tu stovku. V pověstným dlouhým, táhlým budeš na tom prémiovém palivu předjíždět i sám sebe... 😄 Vedle toho to má ještě jeden efekt a to je čištění motoru. Údajne prý stačí jezdit pět tisíc na tom čistíčím shellu a v motoru se uvolní všechny usazeniny a napáleniny. Chod se zklidní, auto necuká.
Avatar - Bud
Bud
Právě jsem rozmýšlel, jestli nedat svýmu starýmu v zimně nějakou lázeň v podobě Vervy.. 😄 . Ale nevím, jestli by to vůbec poznal. >😁
GTI
To byl legendární test učiněný časopisem auto-diesel, tuším někdy v září 2009. Nejvíce to tam odnesla nafta od shellu. Dnes už ale dodává shell superkvalitu.
GTI
😄 :yes:
GTI
:yes:
Avatar - white label
white label
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Já myslím, že tu zrovna za něj "platíme" až až... >😒]
Avatar - Nerez
Nerez
Jaký je rozdíl mezi Benzinou Plus a Benzinou?
RS
Narozdíl od ČT bych za tohle rád zaplatil >😒]
Avatar - Righ
Righ
Ale to vis, ze jsem si v par poslechovych studiich leccos vyzkousel na vlastni usi a na rovinu - neslysel jsem nic. A pokud neco, musim to uprimne dat na vrub autosugesci.

Lidi jsou holt ve vleku ostatnich (kteri maji u drahych sestav prece taky drahy kabely) a podstatnou roli hraje i to, na co jsi sama narazila. Totiz ze drtiva vetsina tech, kteri (napriklad) vyplaznou za zesik a cd transport po sto tisicich za kus, si nedokaze predstavit, ze by je propojila kabely za par stovek. O realnej vliv na zvuk jde pritom az v druhy rade.

Mimochodem cely tohle audiofilsky hobby, je-li dohnany ad absurdum (to jsou prave ty kabely a od urcity cenovy hranice jakykoliv komponenty), je uplne na hlavu. Vzdyt k cemu ma vsechna ta superdraha technika slouzit - priblizit se co nejvic originalnimu, tzv. "neutralnimu" zvuku. Tohle se da v takto detailni rovine imho praktikovat s uspechem jenom u zanru s klasickymi akustickymi nastroji, jako je klasika nebo jazz. Zaroven musim naprosto perfektne vedet, jak ty nastroje maji v originale znit - coz napriklad u klasiky, ktera je mi jako zanr blizsi nez jazz (byt Dee Dee byla v pondeli skvela - [odkaz] ) , dokazi podle mych zkusenosti vyhradne lidi, kteri sami tento hudebni zanr provozuji. No a jak se to ma s temi audiofily asi sama dobre vis - vetsinou se jedna o technicky hracicky, ktery v zivote nehrabli do strun/klaves/... Stejne ale vsichni na svych sestavach sjizdi jakoby z povinnosti tu klasiku a jazz a mermomoci se snazi co nejvic priblizit necemu, o cem nevi, jak to vlastne ma znit. Paradox jak hrom. Nakonec si tam stejne pustej nejakej osmdesatkovej rokec prohnanej ve studiu pres 10 ekvalizeru a maj radost, jak jim to pekne duni. Skoda, ze to by zvladla i sestava za 20 papiru...

No, to jsem se trochu zamyslel, tohle sem nepatri. 😄 Poznamka zaverem - nesmesuj "kvalitu" audiokabelu a "kvalitu" paliva, to druhy je exaktne meritelny, zatimco kvalitu poslechu nikdy nikdo nezmeri.
jossalito
>😒] :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 :yes:
Avatar - white label
white label
A ta Benzina u vás, to je Benzina Plus s Vervou 100?
Avatar - white label
white label
Z ČT mizí reklamy a z auto.cz mizí "zdravý rozum"... >😒]
Avatar - white label
white label
To jen potvrzuje i mou zkušenost, viz můj příspěvek... 😉
Avatar - white label
white label
V power racing nebyl vůbec špatný, ale měl naprosto neúměrnou cenu, např. ve srovnání s Vervou 100. Ale Shell ho teď u nás už stejně přestal nabízet a nabízí jen jeden druh benzínu a jeden druh nafty...
Avatar - Righ
Righ
Hm, tak jsem si procetl ty odkazy, dohledal jeste nejaky dalsi informace a musim uznat, ze mas pravdu. Prinejmensim v pripade nafty plati, ze mezi ruznymi palivy ruznych retezcu rozdily skutecne existuji (coz jsem pripoustel) a tyto rozdily maji exaktne meritelny vliv na urcity parametry chovani motoru (cemuz jsem neveril a mylil se). Inu, diky za uzitecny informace. 😉

Moje zkusenost tomu nicmene opravdu neodpovida, koneckoncu jediny naftovy motor, ktery mam skutecne slusne projety, je vsudypritomny 1.9TDI. At uz jsem s nim jezdil v Passatu nebo Octavii, vzdy jsem tankoval pouze u velkych retezcu standardni nepremiovou naftu a rozdil jsem skutecne nepozoroval.

Podstatne bohatsi zkusenost mam ale s benziny a tam si skepsi vuci vyznamu rozdilu v palivu u velkych retezcu stale uchovavam, neb mi nikdo neprokazal opak a osobne jsem zadny rozdily nepocitoval. Podotykam, ze tu resim standardni palivo do standardnich vozu (v pripade benzinu rozumej N95), nepochybuju o tom, ze vysokootackovy vyslovene sportovni modely maj na palivo jiny pozadavky, predevsim co do oktanovyho cisla.
jossalito
😄 :yes:
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak název je krásný CARRERA do Porsche ale o to nejde, ano Benzina u nás v BK je ale provozovatel je největší kolenovrt a benzín má řeďák. Takže když jsem netankoval v BK u OMV tak v Brně Shell V-POWER RACING. Už z fabriky je psáno že Boxster jezdí na 98 oktanů a nemám důvod tam lít 95, tu jsem nelil ani do ex 944 S2
Avatar - white label
white label
Napadlo mě to, viz editace...
jossalito
Jak vypadly SPZtky, tak mi to nějak sešlo z mysli. 😉
Avatar - white label
white label
Carrera 100 rozhodně není lepší, než Verva 100, aspoň u nás každopádně..., jedině, že bys měl (jako Porschefil) slabost hlavně pro ten název. 😉
Avatar - white label
white label
Jak neexistuje, na to si přišel jak/kde? To že jsou dnes na RZ symboly krajů a ne okresů, jako dřív, ještě neznamená, že okresy (jako takové) už neexistují. 😉

P.S. Kroměříž je jedním ze čtyř okresů Zlínského kraje, dalším je (podle abecedy): Uherské hradiště, Vsetín a Zlín.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
To né, moje Porsche chce svoji CARRERU 100 😢
OMV je jediná slušná benzinka v mém kraji bohužel(bohudík)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že MNOHEM lepší než "na internetových fórech číst" je kabely VYZKOUŠET (lidé toho napíší... 😉
Solidní firmy jako Neyton tyto "pochyby" řeší (zadarmo) ZAPŮJČENÍM kabelů

[odkaz]

Mohu-li "ve zkratce", tak (přece) NEjde o nějaké "drahé" kabely, ale o "VYROVNANÝ" řetězec ... stejně jako třeba u aut a pneumatik. Proč kupovat na Fabii HTP horčíková kola a pneumatiky zvládající 300 km/h a naopak (na Ferrari by pneu s indexem do 170ti km/h asi dlouho NEvydržely..

Prostě máte-li hifi řetězec "nějaké" úrovně, POTŘEBUJETE k němu kabely "stejné" úrovně (vyšší je NEsmysl, nižší také.. 😄

PS: A slyšet kvalitní kabely a "cítit" kvalitní/aditivované palivo je to "no problem", a to zcela ZŘETELNĚ, pozná/slyší to (skoro)každý 😉

PPS: Ještě MNOHEM víc je to poznat "obráceně" (tedy když přecházíte z KVALITNĚJŠÍHO na "obyčejné" - jedno zda mluvíme o kabelech či palivu - to pak poznáte/pocítíte "i kdybyste NEchtěl" 😄
jossalito
Loukov za Bystřicí pod Hostýnem. Tam jsou sklady paliva ČEPRA. Okres Kroměžíž už nějak neexistuje, ne?
RS
Benzin většinou beru všechno co teče, u nafty si vybírám. Agip DieselTech, Benzina Verva Diesel, Čepro Diesel Optimal. Shell mě nějak nepřesvědčil, ale možná je to i tím, že ve zdejší lokalitě široko daleko není a tak jsem si navykl chodit jinam.

Nedávno jsem četl pro laika dost šílený rozbor motorové nafty v ČR, co kde kdo nabízí. Ne z pohledu dobrá/špatná, ale jako náhled co která nabízí za vlastnosti. Od mazivosti přes spotřebu až po výkon a vlivy na údržbu motoru. Velmi zajímavé čtení, škoda že to nemohu nikde vygooglit 😒
jossalito
U nás byl považován Slovnaft za to nejhorší, cos mohl autu udělat. Já tam občas vezmu, ale nějaké změny k horšímu nepociťuji, asi se zlepšili.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Osobně taky považuji palivo od Benziny za nejlepší na našem trhu s poměrně vysokou mírou kvality.
Na Aral si také matně vzpomínám, vždy si vzpomenu, jak po něm auto doslova a do písmene ožilo. Jelo úplně jinak, znatelně lépe.
jossalito
O těch kabelech si to poměrně rozumně napsal. Aby člověk uslyšel (pokud vůbec) nějaký rozdíl, třeba mít dobře izolovanou místnost. Ale ruku na srdce, kdo chodí poslouchat hudbu do tmavého vytapícírungovaného kumbálu bez nábytku?

O benzínu vím své, když člověk vezme šunt, ale hned vyjede, tak je to vcelku jedno, horší, když ho nechá dlouho stát. Ten potvora benzín pěkně degraduje. Já po zimě nemohl nastartovat sekačku se starým benzínem, dovezl jsem nový a chytla na drc.
ozawasan
jeden čas jsem se u nejmenované společnosti "otřel" o rozjezd čerpacích stanic - takže jsem ze zájmu mluvil s lidmi, kteří "jedou" v rafinériích - je to zajímavé poslouchání 😉 . Proto ta aditiva - jejich kvalitu beru podle "slabších" benzínů. Nehodlám sponzorovat OMV u tzv. prémiových benzínů, které by měly být v podstatě normální 95.......Zlatý žigulíci, kteří schroustali skoro všechno....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]

Odkaz bohužel (nevím proč) nejde dát, takže😒br />
auto.idnes.cz

Test dražší nafty: Benzina překvapila, Shell zklamal

[odkaz]

[odkaz]

Já ráda ARAL :yes: 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Klaudius
U nás malé benzínky nakupujú palivá od Slovnaftu, čiže z praktického hľadiska záleží už len na kvalite a poctivosti údržby každej konkrétnej pumpy.
OMV chýbať nebude, má prakticky najdrahšie palivá a nijak dobrú povesť.
Provocateur
Ty "lepší" 95 od OMV nebo Shellu je podle mě zbytečný tankovat, nikdy jsem rozdíl nepocítil. Když natankuješ obyčejnou 95 a ušetřený peníze dáš slečně, která ti umyje sklo, tak uděláš větší užitek (nejen pro svoje auto) >😁
Provocateur
Je na čase. Myslím, že na tvůj odchod tady čeká většina... >😁
ozawasan
:yes:
ozawasan
ne carrera 95 - stovka byla o kačku pade dražší než verva. Ale když mi to blikne po natankování tzv. prémiového paliva...... Jo a pro srandu- poslední tři nádrže jsem natankoval na ONO, které všichni odsuzují. Po rozhovoru s klukem, který jim vozí palivo jsem vzal třikrát 98ku a klid - litr je za 33, 90 >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Achernar9
Achernar9
S tou kabeláží máš samozřejmě pravdu. Ty rozdíly jsou tam nulový pro běžnýho posluchače poslouchající rádio jako zvukovou kulisu. Jinak ten přenos signálu je na tuty ovlivněn čistotou materiálu ze kterých jsou vyrobeny, tzn. měď, stříbro, zlato a precizností v provedení. Ale lepší zvuk to neudělá na mikrověži z obchoďáku za 2500 kč bednách plastovkách za pár stovek. >😁
A s tím benálem... ono jde hlavně o to, aby ho nějakej "šikulka" nepajcoval vším možným, včetně vody ! To je pak jízda na h....o, eventuálně to nepojede vůbec. A pak s tím má motor problémy a nemusí mu to udělat dobře. Kdysi dávno po první nástupu Shelu jsem u nich natankoval do tehdejší služební Š1203 plnou párkrát po sobě a i když samozřejmě z té 1200ccm se raketa nestala přece jen ten motor běžel tak nějak měkčeji, klidněji. Ale jinak nic, v tomto autě to bylo zabitý, že... >😁
Teď ve svým Safránovi jsem jednou zkusil Unicorn a tam to bylo takový hnusný, ten motor jakoby se trápil, nechtělo se mu jet... Ovšem mezi Shelem, OMV, Benzinou, tam rozdíl nějak nepoznám.
Provocateur
To se ti stalo na OMV po natankování Carrery 100? Poslední rok a půl tankuji převážně ji a nemůžu říct křivého slova. Takže pokud OMV odejde, tak jsem nahranej, protože Benzinu plus poblíž nikde nemám a V-power racing se mi moc nepozdává..
GTI
No, tak to jsem zase někam vlezl. Kolega se tam nahoře věší na hi-fi kabelech za deset táců, kloktá denaturák a diví se, že mu nějak netáhne kotel.

Tak abychom si to napsali přesně, jak to je s naftou. Nejlepší naftu dnes můžeš (konečně) koupit u Shellu, ale musíš před tím požádat šéfa o prémie. Nafta je to totžná s prémiovou Shell naftou v Německu či Rakousku. Společně s Vervou od Benziny ti tato paliva dokáží prodloužit nájezd mezi 150 - 200 kilometry. Navíc se motor zásadně zklidní, jde výborně a hladce do otáček a na volnoběh jen přede.

V česku OMV neberu, ale v cizině ano, zásadně ten nejdražší a mám s ním jen výbornou zkušenost. Nejvyšší cetanové číslo má však jedna prémiová nafta od Aralu, takže jedu-li do NDR, beru vždy v Drážďanech plnou. A to je pak žrádlo...

U paliva je to přesně stejné jako u pití - pij čistý nepančovaný zboží, čím dražší, tím lepší. Pokud jsi zatím zažil jen ovocný víno z krabice, změň pumpu, tím vínem se pořádně umyj a vyraž do prémový benzínky. Tvoje auto se ti odmění...
Avatar - Righ
Righ
Hm, o smysluplnosti drahych kabelu jsem se v ruzny literature i v internetovych forech neco nacetl... A stale jsem vuci schopnosti kabelaze jakkoliv ovlivnit zvukovy projev nahravky velmi skepticky. Koneckoncu i mezi audiofily, kteri jsou skutecne schopni do svych sestav rvat statisice, na to existuji odlisny nazory, byt vetsina propadne davovymu presvedceni o magickych vlastnostech drahych kabelu ve stylu "prece za to nebude davat tolik lidi takovy sileny penize, kdyby to bylo uplne k nicemu". I kdybysme precejen mohli high-tech kabelum nejaky pozitivni vlastnosti prisoudit, bavime se kazdopadne o podstatne mensim prinosu, nez jakej dela treba akustika mistnosti nebo kvalita nahravky, tedy faktory, ktery spousta lidi zanedbava. Protoze slyset ody na kabelaz za desetitisice od nekoho, kdo posloucha v obyvaku svyho panelakovyho bytu, 100m od ctyrproudy silnice, to je fakt cernej humor. Podobne co obcas matlaci v nekterych studiich udelaj ze sebevic kvalitniho prednesu, to je proste tragedie.

Co se benzinu tyce, stojim si za svym, ze pripadny rozdily v kvalite paliva mezi velkymi retezci jsou pod rozlisovaci schopnosti drtivy vetsiny nasich automobilu. Mozna jsou nejaky konkretni modely, ktery jsou z nejakyho duvodu extremne citlivy na urcity prvky v palivu, ja se s nimi ale zatim nesetkal, ani jsem o nich nikde nic statisticky relevantniho necetl. Kazdopadne si troufam tvrdit, ze je to spis problem tech aut nez paliva.
RS
EuroOil je mi nesympatický, ale paradoxně s Čepro jsem spokojen, i když je to to samý 😄
RS
:yes:
RS
Zimní OMV mi zamrzla při -10 stupních, jindy mi auto poškubávalo a do třetice místo 8 litrů bralo 10. (Stejný problém mám teď s otestováním Globusu. Už nebudu dělat pokusy, zůstanu u Benziny a Agipu)
Avatar - white label
white label
Jeden Loukov je v okrese Kroměříž (nikoli přímo v Beskydech, ale poblíž), druhý v okrese Mladá Boleslav.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Eurooil je jistota 😄 S těmi jsem nikdy nezažil jediný problém a ceny mají taky příjemné (většinou nižší, než oblastní průměr). Akorát jejich síť je trošku zdánlivě chaotická.
ozawasan
když už jsme u kvality u OMV - co se nafty týče - do služebního fordu - žádný problém - ani se studenými starty v zimě - to všechna čest. Takže jsem tam začal jezdit s třílitrovým Outbackem - ale ouha - asi je to mrcha na benzín, protože po pár desítkách kilometrů začala lambda hlásit chybu - diagnostika - vymazáno - po pár kilometrech opět.... Propadal jsem panice, že jsem zkur....il co se dalo. Až mi moudřejší a obeznámenější poradili. Takže praktický test - Verva 100. Tři nádrže - lambdy v pohodě ani ťuk.......... Jedna nádrž OMV - 60 km - rozvícená palubka - lambády........ Takže opět několik nádrží Vervy .......... absolutemánt v pohodě........ Náhoda? Nemyslím si, že by lambdy věděly, že zrovna tankuji u OMV a chtěly jim zkazit pověst............
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Fajn... Předpokládám, že to bylo na Slovensku, zatímco článek je o ČR. A tady, bohužel, je praxe zcela opačná. Čerpačky Globus, Albert či podobné mají ceny v průměru o dvě koruny nižší, než značkové. Navíc benzin přímo od Čepra (a to není informace stylu jedna paní povídala). Rozdíl na nejběžnějším N95 není znatelný.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Čím méně jich bude, tím menší zbytek konkurence zůstane. Že to leckde nefunguje, je věc jiná, ale znám místa, kde ta vyšší hustota stanic právě drží ceny na uzdě.
Avatar - Achernar9
Achernar9
Avanti ještě je... akorát jsou pod OMV. Takže zřejmě i ty změní majitele. 😉
Avatar - Achernar9
Achernar9
Loukov... to je ten v Beskydech, jak přes něho jezdím do slovenských Kysúc ? 😉 Tam v té oblasti jsem taky jednou potkal toho OMV - Popilku... ale klidně tam může rozvážet něco jinýho n ež OMV.
A u nás v Brně se asi ten benál bude do těch obřích nádrží co tady jsou, vozit z růzých míst. Ono je to nakonec fuk, protože s tím se stejně nedá nic dělat. Co nám dodají, to budeme tankovat. >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Achernar9
Achernar9
Ona Itálie má taky ekonomický problémy, tak si třeba love za benál nechá doma. Třeba si tam už jinýho dodavatele nepustí. A kdyby Agip koupil "naše" benzinky od OMV, může mít příjem navíc.
Avatar - Achernar9
Achernar9
To s tou rafinérkou u Vídně... to jsem už taky slyšel ale vím, že tady v Brně rozváží do OMV benál taky ze Střelic. Stejně jako do všech ostatních. Akorát každej má svýho dopravce. Shell má svý "shelácký" cisterny a OMV zásobuje firma Popilka.
A myslím, že i když to zkoupí Lukoil, nebude asi "otáčet" trubky na východ. Jak teda kde. V Čechách asi těžko, tam je Litvínov už napojenej na ropovod z Ingolstadu. Ale tady na Moravě jsme byli připojení (a možná ještě jsme) přes Slovnaft na ropu ze "sajúzu". Jak to je teď, čertví.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano vím ("vynechala" jsem ho, neb ho zmiňoval v předchozím příspěvku Archenar9), ale to mi až tak "překvapivé" NEpříjde. Do Itálie docela jezdím a tamní trh je dost "specifický" (pominu-li dálnice, tankuje se tam dodnes docela hodně u "maličkých" soukromých stanic s jedním/dvěma stojany) a hlavně myslím že se tam dá (u nich vzhledem k trochu "řeckému" stavu ekonomiky) očekávat HLUBOKÝ pokles = nevím jak moc silnou pozici tam ÖMV mělo, ale Italie dnes NEpůsobí moc perspektivně.. (z trochu jiných důvodů než česko, zde se časem zřejmě "bude muset" počet čerpacích stanic VÝZNAMNĚ! snížit..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Musím uznat, že polská Benzina Verva 100 je opravdu "slušný" (kvalitní) benzín a ZCELA se shodneme na ARALu :yes: 😄
PS: A slušné je i BP (tam tankujeme nejčastěji - je "po směru" a nejblíž.. 😉 ), popravdě vloni jak měli "ropnoskvrnný" prů... a lidé "protestovali" a u BP NEtankovali, tak asi ÚMYSLně "přidali" a prodávali NEskutečně kvalitní palivo! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I NEshodnou se dá (jak vidno) "na úrovni" 😄
Mně nejde až tak o "prémiovost", ale o ADITIVA = zkuste si koupit aditivum (nevím jaký máte vůz/motor - případně mohu dát pár TIPů) a myslím že "snadno" poznáte že NEjde (jen) o placeboefekt 😉
Pěkný den 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Já jsem už delší dobu zakotvil u Benziny a její Vervy, Verva 100 má (kromě okt. čísla 98, které poznat lze) mnohem nižší obsah biosložek a u Vervy diesel je zase podstatně větší pravděpodobnost čistoty paliva + vyšší cetanové číslo, přitom vše za ještě slušnou cenu...
Jinak odchod Aralu z českéhop trhu mě mrzel mnohem víc (Aral je co do kvality evropská špička), než případný odchod OMV. Ideální by bylo, kdyby to koupila Benzina a udělala by místo toho Benzinu Plus" s Vervou, shopem a občerstvením... i u nás jedna taková (nově předělaná) je a je to super.
Avatar - gld
gld
Asi sa zhodneme, že sa nezhodneme 😉

U prémiového benzínu priplácate najmä za ten pocit. "Mám niečo viac." "Šetrím motor".. Jednoduchý placebo efekt.

Vezmime si príklad. Keby som zobral dva naprosto identické autá a o jednom vám povedal, že má natankovaný premium benzín a druhé má obyčajný. V skutočnosti by bolo palivo tiež identické. Ale samotná informácia o "prémiovosti" paliva by mala za následok subjektívny pocit zlepšenia dynamických vlastností.

A potom sú tu podvodníci a "riediči". Vždy sa dá natrafiť na benzínku, kde vám z ich paliva zdochíňa aj motorová píla, nieto ešte auto. Také si treba dobre zapamätať a oblúkom sa im vyhýbať.
Avatar - Achernar9
Achernar9
Přesně stejně to tenkrát zdůvodňoval Carefour. Nakonec se stejně profláklo, že si určitý trhy rozdělil s Tescem. A tohle bude úplně to stejný. Kdyby lidi měli stejnou kupní sílu jako v zahr. tak tady budou prémiový benzinky a takový ty "různorodý" by měly po žížalkách. 😉
Avatar - gld
gld
Prekvapivo medzi trhmi ktoré opúšťa je aj taliansko.
Avatar - Achernar9
Achernar9
Taky mám takovej pocit, že ten Lukoil je nejvážnějším kandidátem (hrozbou).
Avatar - Achernar9
Achernar9
Ještě by mě někdo mohl vysvětlit, jak se může lišit kvalita benálu, když to benzinky odebírají ze stejné přečerpávací stanice. Konkrétně tady v Brně a okolí všechny benzinky jezdí pro benál do Střelic. To jako z těch obrovských nádrží co tam jsou, má např. Shell jednu pronajatou a tam jezdí vlaky s jeho "šťávou" ??? A z té to pak rozváží cisterny ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ÖMV se stahuje z trhů kde jsou "slabší" perspektivy a nižší výnos z jedné čerpací stanice = česko, slovensko a Bosna a Hercegovina (a jeden ze států Bulharsko a Rumunsko - teď nevím který to byl a nechce se mi to hledat 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tipuji Lukoil 😐
Avatar - Achernar9
Achernar9
Co se týká hi-fi... ty rozdíly ve zvuku jsou samozřejmě znatelný ale ne pro každýho. Včetně mě. >😁 Na to musí být uši, místnost, hifi věž... a HUDBA ! Na ty "ukecaný" pseudozpěváky (co se zpěvem nemají nic společnýho) a na monotóní opakování 4 tónů, je to vyhazování peněz. To jen na okraj.
Tohle sem nepatří, tady je to o autech. A konkrétně dneska tady o benzínu. Právě hlásili v rádiu, že o benzinky odcházející OMV mají zájem všichni zbylí benzínový hráči. Takže asi bude záležet na tom, kdo strčí nejtučnější šek bokem. >😁
Avatar - Achernar9
Achernar9
Podle mě si nadnárodní společnosti prostě rozdělují trhy. Stejně jako to před časem udělal Carefour a Tesco. Tehdy mu ze SR jak jsem slyšel, odmítl odejít jejich antimonopolní úřad.
Uvidíme co teď, jestli odtam OMV taky zmizí...
Takže co nám tady vlastně zůstane ? Shell, Agip a naše polská Benzina a ještě maďarský Slovnaft... :-! A Lukoil, ten by myslím mohl být vážný zájemce o převzetí OMV-ček. I když... že OMV odchází i z Itálie, možná to prostřelí Agipu.
A to že se tady prodává nejlíp levnější a možná šmejdový benál je blbý ale celkem pochopitelný. Lidi mají čím dál hlouběji do kapes.
Tady v Brně byl asi tak před měsícem nejlevnější benál u Agipu v Kr. Poli na Hradecké. A to hned po benzince u Glóbusu. Ostatní benzinky už nezmiňuju, je to všechno neznačkový. Poměrně "levnej" je Unicorn ale taky byl mezi těma nekvalitníma benzinkama. Tak uvidíme co nás na poli benzínovém čeká. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k tomu že pár lidí "od hifi" znám

[odkaz]

(píši tam hudbu), tak (VÍM že) to s těmi kabely je BEZ diskuzí 😉

[odkaz]

Tuhle značku možná NEznáte, jsou "nenápadné", mé "oblíbené" a naprosto FANTASTICKÉ :yes: 😄

PS: Vliv vyššího oktanového (cetanového) čísla i jednotlivých aditiv lze celkem snadno "vysvětlit" (takže KDYŽ zpochybňovat, tak tak možná cenu paliva, jeho "lepší" účinek je víceméně "daný" 😉

PPS: Ostatně laboratorní test (vlastně dva, rok po sobě, či tak nějak) náhodně odebraných vzorků před časem dělal časopis (Auto moto speciál? - myslím, prostě text psal Martin Vaculík, "výcuc" vyšel i v MF Dnes) a celkem "důkladně" vzali několik vzorků v česku, na slovensku, rakousku a německu (už se nepamatuji přesně). JASNÝM vítězem byl tehdy novinkový Aral Ultimate (102 oktanové, 62 cetanové číslo :yes: 😉 + u nafty lepší odolnost proti zamrzání).
Prostě kvalita MÁ smysl (doporučuji zkusit jak ten "lepší" kabel, tak to "lepší" palivo 😄
Budgie
zkus si líp pročíst komentáře a dostaneš na tvoju řečnicků otázku odpověd 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok - to bych se opravdu VSADILA 😄
Já budu jezdit na RAKOUSKÝ "prémiový" (aditivovaný) a vy na slovenský "obyčajný" - ok? 😉
PS: V česku (a nevím jak "moc" na slovensku) se docela "masově" krade (ředí) = je rozumější si SÁM "doaditivovat" (ZKUSTE si to sám a vliv aditiv doslova "cítíte" - a dostupné jsou i testy/porovnání vlivu aditiv na vnitřnosti motoru. Podvod NEjsou ty fotky, případný "podvod" je NEprémiové palivo prodávané za "prémiovou" cenu - TO je možná docela "rozšířené" 😐
PPS: V tomto jsou na tom benzín i nafta stejně (s tím že VÍCe se to projevuje u nafty - a možná se s ní i víc "podvádí", ale jinak aditiva smysl MAJí - stejně jako "vyšší" oktanové (no vlastně i cetanové) číslo.. 😉
PPPS: Shodou okolností znám v Praze dvě ÖMV stanice kousek od sebe, na jedné se občas zastavím opláchnout vůz po (delší) cestě předtím než ho "uložím do postýlky" (garáže) a lze tam i natankovat, na té druhé by rozdíl v mycím programu poznal i poloslepý a rozdíl v palivu snad i 80ti letá babička jezdící 30kou na nákup o dva bloky vedle (jsou od sebe jen pár stovek metrů, ceny stejné, obě ÖMV)
Pěkný den (s plnou nádrží ADITIVOVANÉHO vysoko -oktanovéh👋-cetanového paliva 😄
Budgie
vyplatí se to, když máš rozdíl 2 korun (snad to píšu správně😄 ) na 100km nepatrně,ale naskládá se to časem + ty výhody které jsou všeobecně známé (třeba to co píše Kylie). Aj kdybych měl rozdíl jenom 0,3l tak su šul nul a furt mám ty výhody prémiového benzínu
Avatar - Righ
Righ
Vidim to stejne, i ja koukam u paliv hlavne po cene s tim, ze se samozrejme vyhybam ruznym obskurnim benzinkam. Duvodem neni, ze bych na to nemel, ale ze jsem jednoduse v zivote nepozoroval jakykoliv rozdil v chovani auta mezi ruznymi palivy, a to vcetne vozu, ktery jsem mel ci mam docela slusne v ruce. Celkove mi ty debaty na tim, jak dramaticky se lisi chovani vozu od akcelerace pres spotrebu az po kulturu chodu motoru s ohledem na natankovany palivo, velmi pripominaj obligatni diskuze audiofilu nad mytickymi vlastnosti audio kabelu za desitky tisic. 😄
toomovich
Ale to je něco jiného. Nikdo neříká že se má tankovat benzín pochybné kvality a původu. Ale je nesmysl tankovat do auta seřízeného na benzín s 95 oktany, prémiový benzín se 100 oktany s prémiovou cenou. A jasně, jsou motory, do kterých tankování prémiového benzínu smysl dává. Jiná věc pak je, jestli ty takzvaně lepší benzíny s oktanovým číslem 95 (Carerra 95, Verva 95, atd.) skutečně mají nějaké lepší vlastnosti a nebo je to čistě reklamní trik na vytažení peněz z lidí, kteří si pak myslí, že jsou "lepší", když tankují "lepší" benzín.
dan8
:yes: Radsi si priplatim stovku na nadrzi u OMV nez kdyz jsem natankoval u alberta, auto mi pri rozjezdech cukalo a spotreba se zvedla o litr >😒]
Avatar - gld
gld
100 000km na obyčajný benzín, 100 000km na premium benzín, a stavím sa že na tej felícii nezbadáte rozdiel v stave motora. A nie len na felde, na každom konštrukčne jednoduchom benzínovom motore.

Mať cr diesel tak si rozmyslím, či budem brať naftu v JRD, ale to je už iný príbeh.
Avatar - gld
gld
Tak vám neviem, tiež som zákazník čo vidí v prvom rade cenu (aspoň čo sa týka palív). Dlho som chodieval na miestnu tesco čerpačku, až kým som nezistil, že na shellke majú rovnakú alebo o pár centíkov nižšiu cenu. A ešte zbieram bodíky a raz za dva roky si vyberiem bagetu zdarma..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kvalita se VŽDY vyplatí (tedy když na ní máte penízky 😉
PS: Nejde JEN o tu úsporu paliva, ale i o "lepší" chování (akcelerace rsp. pružnost) motoru, často o "lepší" (tižší) zvuk motoru a zřejmě i o "lepší" čistící účinky paliva =
kvalita se VŽDY vyplatí :yes: 😄
(aneb NEMÁM NA TO ABYCH SI KUPOVALa LEVNÉ VĚCI - to neznáte? 😉
Avatar - gld
gld
Rozdiel 4 deci na 100km. Si si aj prepočítal, ako veľmi sa ti oplatí tankovať do felície drahý "premium" benzín? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Popravdě NEdivím (ale NEtěší mne to 😐
(v česku jsem nejvíc v Praze a tenhle trend je cítit i tam..
PS: A není to jen o čerpacích stanicích, česko po "nadějných" porevolučních letech dochází do fáze kdy na PRVNÍM místě je "nízká a ještě nižší cena" a slovo kvalita je málem bráno za urážku 😉
To byla (zatím) trochu nadsázka, nicméně i obchodní řetězce nabízející byť jen mírný "nadstandard" se z česka stáhly a lze bez diskuzí mluvit o "celkovém trendu" - a to NENí dobré :-\
PPS: Navíc nutno upozornit, že v česku je (vzhledem k zahraniční "praxi") "šílené" množství čerpacích stanic, myslím že MINIMÁLNĚ tak tisíc by jich časem mělo skončit..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty se divíš, Kylie? V našem okrese "letí" stanice s nízkou cenou, ať už to je jakákoli značka. Shell a Benzina zejí pomalu prázdnotou. V Praze jsou LukOil plné a na okolních stanicích prázdno. Lidi slyší hlavně na cenu a pokud dovede být LukOil třeba o dvě, tři koruny na litru levnější, než OMV, půjdou radši k těm prvním.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle porovnání je "individuální" (záleží na autě!) - prostě některý benzín/nafta k některému vozu/motoru "sedne" víc, někde míň.
Chce to prostě SÁM vyzkoušet (nejdříve tedy najít stanici "kde se nekrade/NEředí" a pak si SÁM porovnat, zvážit "pocity" z chování/zvuku spotřeby motoru.
V česku už bohužel není Aral (můj favorit na benzín je Aral Ultimate 102 oktanů) a ve srovnání "úspornosti" naft před časem vyhrál TOTAL (z česka už také odešel).
Špatná paliva prý nenabízí u svých "prémiových" stanic ani (dnes již) POLSKÁ Benzina 😉
Budgie
jojo, já s Vervu 100dobré zkušenosti mám feldu 1.6 a na trase co jsem jezdil bylo 200km tam a 200 km zpátky na normální benzin od Benziny spotřeba nejak 6,3l/100km a Verva 100 me vzala nejakych 5,8 - 5,9 l/100km a auto bylo tišší a trošku svižnější. Na carreru 100 taky nemožu nadávat, ale ta verva je o něco lepší, ale taky dobrá. Shell sem nezkušal a ani nebudu, sů to parchanti. Toť můj názor a zkušenosti.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne, nejvější zájem má LUKOIL 😐
PS: Že v česku (a na slovensku) končí NEJvětší "zahraniční" řetězec mne NEtěší. A že jeho pozici (možná) zaujme ruský Lukoil u mne žádné "nadšení" NEvzbuzuje (nejdříve BP, pak Total, pak ESSO, pak Aral a teď i ÖMV? ;-\
PPS: Rozhodně to jak/že se "stáhli" z česka vlastně (skoro) VŠICHNY ("prémiové") zahraniční řetězce - to :no: 8-s
Avatar - DawQa
DawQa
PAPoil je pro mě jedničkou a u nás asi i nejlepší poměr cena/kvalita
Celkem by mě zajímalo kdo má o OMV zájem (tipuji to na Agip nebo benzinu)
ale jinak celkem škoda ty jejich občerstvení se mi líbyli.
dan8
Vazne? Me teda zrovna OMV vyhovuje, ridicak mam sice jenom chvili, ale na benzin OMV mi prijde ze auto jede nejlepe. Ikdyz jsem teda moc tech benzinu jeste nezkousel. Nema nekdo moznost porvonat treba Carerru 95 a Verva 95? Pripadne natural od Shellu. Hodne lidi rika, ze na Vervu ma znatelne mensi spotrebu, tak by me zajimalo co je na tom pravdy 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže je lepší, aby to dostala třeba Benzina nebo Agip s nejvyššími cenami a pochybnými akcemi...
ozawasan
nebo můžeme gratulovat Tescu k další akvizici 😉
RS
Žádná škoda, když jsem měl nějaký problém s palivem, bylo v nádrži vždycky OMV ;-\
Mohl by se vrátit Aral, i když mám spíše obavy, že to zkoupí Lukoil nebo jiný oligarcha 8-s