Staci se podivat na nazev clanku. Podle SM je Fabia legenda.
Zaver bude vypadat nejak takhle: "Rio sice nabizi o tridu vetsi prostor, jizdni vlastnosti na spicce segmentu, umirnenejsi spotrebu, to vse zabaleno v perfektne zpracovanem a designove atraktivnim havu, navic se 7letou zarukou a cenou nizsi o 30 tis. Kc pri lepsi vybave, nasim vitezem se ovsem stava legendarni Fabia protoze ma vetsi kufr. Navic Skoda, narozdil od KIA nikomu nenuti jiz v zakladu plnou sadu airbagu, ESP ci klimatizaci. Skromny cesky chalupar, ktery podobne zbytecnosti nepotrebuje, proste nema u KIA sanci."
Ale Fabia opravdu legendární je. Znáš snad jiné auto, které se protáhne mezi dvěma tramvajemi? ;-)
Vítězem bude asi přeci jen Fabia... Už jen proto, že je na snímku Fabia v patřičně zajímavé konfiguraci (hliníková kola, xenony....), zatímco Rio spoléhá na standard...
Parametry testu už se nějak "nastaví", to problém nebude, ale v interiéru nic nastavovat nemusí, tam Rio (esteticky a v těchto verzích pravděpodobně i materiálově) objektivně nemá šanci.
Stejně tak objektivně nelze srovnávat uživatelsky příjemnější TSI s atmosférický motorem Kia.
Kia ale bude kontrovat ve srovnatelné výbavě výrazně nižší cenou (řekl bych, že těch 30 tisíc stačit nebude, přihoď ještě dalších dvacet), podstatně lepší nabídkou prostoru, minimálně stejně dobrými jízdními vlastnostmi a v neposlední řadě... Designem. Tam tedy Fabia nemá šanci - proto také do testu nastupuje se střešními nosiči, hliníkovými koly a xenony... drobnosti, které testovanou Fabii z esteticky nevábného základu povyšují na regulerní konkurenci.
Tak podle fotky je to kromě hagusů poměrně obyčejná výbava (Ambiente). "Základní" hliníkové patnáctky v základní červené barvě. Xenony F2 nemá a nikdy neměla. ;-)
F2 RS xenony mohla mit za priplatek tak asi prvni mesic vyroby. Pak, pry kvuli konkurovani si s Polem GTi, byly z nabidky stazeny. Jestli se vubec nejaka RS s xenony prodala mi neni znamo...
A tobě se važně libi interier Ria ? Jak se mi Fabia nelibi a je to auto ktere bych v teto třidě obešel velkym obloukem tak si myslim že interier je na poměry třidy povedeny.
Presne. Jak to auto vypada zvenku je pro ridice mene dulezite nez to, na co se musi divat celou dobu jizdy. A v tomhle Fabia JEDNOZNACNE vitezi.! :yes:
Nemám rád fabii ani korejce,ale tohle snad pozná každej kdo cejtí auto pod zadkem.Korejci prostě nejsou podvozkově naladěný na naše silnice jsou tvrdý nejistý na našich boulích uskakujou a vyklepávaj plomby.Řízení a řazení taky není špičkový.Tvrdoplastový interiery oproti koncernu taky ztrácejí.Navíc jejich pouťovej design se za dva roky okouká.Škodovka podle vision l jde správným směrem a navíc jsou to kvalitnější a celkově lepší auta.Jezdil jsem s korejcema i ze škodovkama a ten rozdíl tam opravdu je i když se korea snaží,nevidím důvod proč nešáhnout po jiný zavedený evropský značce.
Ne jenom v ceedu,i30,sportagi,venze takže předpokládám,že to bude podobný,myslím naladění podvozku,řízení odhlučnění atd.Tudíž maj korejci ještě co dohánět,ale pokud někdo používá auto aniž by od toho čekal něco víc než jenom to,že to jede tak prosím.
Já se stebou nebudu hádat,neboť asi nevíš o čem je řeč.Kdyby na sportagi nebyly balóny,ale pneumatiky z normálním profilem,který na yetim fungujou naprosto bez problémů tak je to oničem jiným ikdyž je z těchle naladěný asi nejvíc na měko.Navíc to řízení to je fakt děs,jestli ty korejci nešetřej a nedávaj tam místo železný tyče řízení gumovou.
Hod odkaz, kde jsi cetl podobne hodnoceni Ceedu. Kterou nemeckou konkurenci mas na mysli? Neznam zadnou, ktere by "nesahal po kotniky". Jiste, Ceed neni dokonaly, jako zadne auto, ale v ramci mainstreamu je srovnatenym konkurentem. V necem ma navrch, v necem ztraci, tak jako vsichni...
Cekam na konkretni nemeckou konkurenci.
Nahore pises, zes to cetl, kdyz se te zaptam kde, otocis a pises o osobni zkusenosti. Takze tady zcela nepokryte lzes...
A to mas odvahu psat tady o "nesahani po kotniky". Jedine, co tady nesaha slusnemu cloveku po kotniky je tva moralka. 8-s:no:
Tvůj charakter zřejmě taky nesahá po kotníky neboť každýho kdo je jen trochu zkritizuje ihned napadneš :no: .Buď jí máš doma v garáži a štve tě,že by jsi za stejný prachy mohl mít dnes echt evropskej mainstream a ne béčkovej odvar nebo jsi dealerem a děláš si tady reklamu.Korejci zatím nepatří na špičku ani v prodejích ani v ničem jiným.
Presne tak. Trzni uspech auta poutovy design neudela. :yes: Auto neni jen o designu, ale take o vyzralosti cele konstrukce. A tady Skoda vede. :yes:
Je take nefer srovnavat vozy, ktere se sice vyrabi soubezne, ale jsou generacne o nekolik let vzdalene. :no: Az se za dva roky bude porovnavat KIA Rio a novy Rapid, nebo jak se to ma jmenovat, myslim ze preference Skody bude rozhodne silnejsi. I kdyz zdejsi pubescenti jiste budou zase preferovat asijsky design a kvalitu, jako by nevedeli, do jake spolecnosti patri.
Muzu rici zaverem, ze vyber pochopitelne bude zalezet na osobnim vkusu a zkusenosti kupujiciho a potom pochopitelne na ucelu, ke kteremu si ten ktery to auto kupuje, jak dlouho ho hodl mit, kolik km s nim najezdit. Skodovka neurazi, ale nenadchne. Kia je zase prvoplanove libiva, ale za 10 let mohou zbyt majiteli jen oci pro plac. Nicmene pokud si ji nekdo koupi jen proto, aby s ni bez emoci odjezdil behem 5-ti let 300 tisic km, nemusi to byt spatna volba. A prave "vo tom to je". Ja jsem take pred par lety, kdyz vetsina zdejsich diskutujicich jeste nebyla na svete, koupil rendlika. Bylo mi neco pres 30 let a myslel jsem si, ze autum (stejne jako mnozi zdejsi diskutujici) uz docela rozumim. Realne zkusenosti mne presvedcily o omylu... Kdyz mi bylo 55 a odjezdil jsem prvnich 500 tisic km s koncernovymi vozy s motorem TDI, koupil jsem si "japonce". A po zkusenosti uz vim, ze moje pristi auto bude zase "koncernove" (viz moje recenze na "moje auto").
Postupem casu clovek zkratka zjistuje, ze optimalni volbou pro nekoho muze byt KIA, pro jineho Fabia. Naucme se rozdilne preference kupujicich respektovat.
:yes: Máš ode mne palec nahoru :-) Navíc, nevím, proč je v diskuzi tolik hysterie.Ať si každý koupí auto, které se mu líbí. Třeba já potřebuji jezdit i ve dne za světla, tak proto bych zvolil raději auto KIA RIO. :yes::yes:
jasná věc :-) stejně jako ve srovnávacím testu (asi 40/2011???) Roomster a jiná potvora, která vyhrávala asi až do předposledního kola. V posledním kole se započítal Škoda-Faktor a Roomster vyhrál o neuvěřitelných 0,05bodu. a zaroveň se stal i typem SM
No oni by tam radi predávali Japonci, či Číňania, ktorý to tam majú na skok, nehovoriac o Európe, ale Kórea sa zdatne bráni. Síce v roku 2008( tak cca) sa zo zoznamu zdaniteľných položiek vymazalo tak 2000, no vždy tam figuruje 7500 zdaniteľných (doclených) importných položiek. Kórea je "ústretová" no svoj exportný poklad silno chráni.
Najväčšiu ochranu používajú položky: automobily, priemyselne roboty, elektr. spotrebiče, námorné zariadenia, niektoré farmaceutické výrobky. Všetko to čo exportujú.
Naopak radi uvítajú služby s vysokou pridanou hodnotou - veda, výskum, marketing, právne služby.
Ono takou perličkou by bol dovoz i českého piva - so všetkými clami a daniami by sa to vyšplhalo na takú 150 - 180 % prirážku. Schvaľovací proces pre import je úradnícky tak dokonalý, že niektoré komodity na povolenie potrebujú 2 -3 roky vybavovačiek.
tak pravda, vzpomeňme na ultimativní sportovní nářadí ve formě FRS první generace, nebo třeba legendární dynamiku a nízkou spotřebu s motorem HTP.... A poslední legendou je famózní spolehlivost prvních kusů s 1.2TSI.... :yes:
Proč se vůbec ostatní výrobci ztrapňují a dělají nějaké jiné auta v této třídě, když máme tu naši Fábii? ;-)
Tak ako obyčajne svet motorov valcuje... objektivitu. 8-s Nemusím čítať test, aby som vedel, kto u nich vyhrá. Okrem známej striktnej objektivity voči domácej značke ;-) mnoho napovedá konfigurácia testovaných účastníkov: základná atmosféra vs. turbobenzín, až tretí v motorovej palete Fabie. Určite budú aj cenovo porovnateľné (tipujem základný cenník vs. akcia výbehového modelu).
Nech má auto.cz aj nejaké muchy, na úroveň takej žumpy, ako je SM, našťastie ešte nespadlo. :yes:
No nevím,ale s auto.cz má dost společnýho s nakladatelstvím axel springer,který vydává auto tip a svět motorů a spoustu článků se prolíná a přebírá mezi auto.cz a časopisama.Mně zase spíš přijde,že tam moc hezky a na můj vkus docela často píšou o korejcích,přitom já na to mám docela jinej názor.Korejci maj prostě tvrdej marketing a hodně se podbízej,auta různě bezplatně půjčujou a pak se o nich hezky píše a lidi který autům nerozuměj na tyhle říkanky docela daj . >:D
Tak poslednou dobou dobrý článok na ACZ človek aby sviečkou hľadal, ale nájde sa, aby som zase nekrivdil. Inak popisovaný jav je doménou viacerých českých časopisov, proste patriotizmus je našim západným susedom vlastný - a popravde, prečo im to vyčítať? Každý si rád pochváli a drží to svoje, a nie sú v tomto smere zďaleka sami. Mňa najviac dojal istý časopis o športových autách, ktorý v jednom článku vychválil do nebies Fabiu RS, a o pár strán vedľa totálne strhal a zadupal pod zem Porsche...
Uplny zaklad u jednoho totiz obsahuje zpravidla jine prvky vybavy a jine motorizace nez u jineho.
Zakladni Fabia s HTP bez vybavy by proti Riu stala proc? Jen proto aby test zkratka projela s tim, ze je za stejnou cenu uplne hola? To je objektivita?
Zkus mi proste a jednoduse napsat co konkretniho od Skody meli proti Riu postavit.
No rozmýšľaj Ty. Zdá sa Ti primerané proti atmosfére postaviť turbo s rovnakým objemom? Keby to bolo atmo 1,6 vs. 1,2 TSI s výkonmi okolo 100-120 k, beriem. Ale nepreplňovaná 1,2 a 1,2 s turbom? Čiste objemovo primeraným súperom vo Fabii by bola tá 1,2HTP v silnejšej verzii, s privretým okom (s ohľadom na výkon) 1,4 16v.
Fabia celkově prohrala a jasně tam napsali že pokud by ve Fabii byl motor HTP tak je odstup ještě větši. Take pišou že je jasne že ma přeplňovany motor ve Fabii vyhodu ale vykonově jsou na tom stejně takže jim šlo o rozdil.
Připada mi že někteři drželi SM naposled někdy za komanču. Takhle byt zaujaty vuči SM nechapu a myslim si že jde pouze o setrvačnost zaujatosti. V některych ohledech je pro mě SM lepšim informačnim mediem než AUTO.CZ.