Videa
Tohle by měli vidět řidiči s písmenem A ve značce když jedou po E55 na Jih Čech. Hrozný hovada někteří....vlastně většina.
Jde o to, že řidiči s A na RZ jsou většinou z provozu zvyklí na větší počet aut a totéž očekávají od ostatních.
Pak se ale není co divit, že děda z Vysočiny, který protijedoucí auto potká jednou za měsíc, při jízdě zpanikaří a mačkají se plechy.
Pak se ale není co divit, že děda z Vysočiny, který protijedoucí auto potká jednou za měsíc, při jízdě zpanikaří a mačkají se plechy.
tyhle dementní názory fakt vždycky stojej za to...ale přesně to vystihuje situaci na našich silnicích..ne to jak kdo jezdí, ale naprostou bezohlednost na druhý..já jedu nejlíp kdo jede jinak nemá na silnici co dělat a dám mu to patřičně najevo.. :no:
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Chceš říct, že na řidiče s A platí jiné fyzikální zákony? Mají neklouzavou námrazu, pneumatiky, které zvládnout jakýkoliv aquaplaning?
Ne.
A dá se na to dívat opačným způsobem. Průměrný pražák poskakuje celý týden po městě v zácpě, takže jak vidí prvnílepší rovinku, tak sešlápne pedál až na podlahu aby si to jednou za čas taky užil, zatímco ten "děda" už toho nalítal dost. Podobně to vypadá i s taxikáři, kteří po městě lítají jak střelení, jak nevybouření puberťáci.
A co bude dělat ten pražák, když je zvyklý z poskakování po městě špatně odečte rychlost protijedoucí škodárny?
Nejsem ten, co rád globalizuje dle SPZ, ale zároveň se mi nelíbí tvůj pohled na věc.
Jezdím jak po dost velkém městě, tak jsem se dost najezdil po okreskách a je to naprosto o něčem jiném. Ten kdo bude jen poskakovat po městě a naučí se parkovat a dávat přednost, ten nemusí umět průjezd horským průsmykem v zimě (a že většinou pražáci u nás v horách opravdu neumí)
Ne.
A dá se na to dívat opačným způsobem. Průměrný pražák poskakuje celý týden po městě v zácpě, takže jak vidí prvnílepší rovinku, tak sešlápne pedál až na podlahu aby si to jednou za čas taky užil, zatímco ten "děda" už toho nalítal dost. Podobně to vypadá i s taxikáři, kteří po městě lítají jak střelení, jak nevybouření puberťáci.
A co bude dělat ten pražák, když je zvyklý z poskakování po městě špatně odečte rychlost protijedoucí škodárny?
Nejsem ten, co rád globalizuje dle SPZ, ale zároveň se mi nelíbí tvůj pohled na věc.
Jezdím jak po dost velkém městě, tak jsem se dost najezdil po okreskách a je to naprosto o něčem jiném. Ten kdo bude jen poskakovat po městě a naučí se parkovat a dávat přednost, ten nemusí umět průjezd horským průsmykem v zimě (a že většinou pražáci u nás v horách opravdu neumí)
Naco kupovat drahy lis, staci jeden navijak a auto je zosrotovane.
Inac tymto testom nic nedokazali, kedy auto nabura do betonovej prekazky? vacsinou je to strom, jelen, diviak, protiiduce vozidla, mikrospanok a zídenie z dialnice, .... .
Inac tymto testom nic nedokazali, kedy auto nabura do betonovej prekazky? vacsinou je to strom, jelen, diviak, protiiduce vozidla, mikrospanok a zídenie z dialnice, .... .
zdravy rozum
viz vyssie
No nechci být válečným štváčem, ale tem umělec co spočítal přetížení 400G by se měl zlepšit v práci s desetinými místy. Při pokusech v 60. letech na raketových saních při nárazu do vodní bariéry v ryclosti cca 600km/h dosáhli tuším 48 G :-! Kdyby ten focus dosáhl 400G, tak to by se teprve bylo na co koukat >😒]
zdravy rozum
Nejde jen o cely vuz, ik kdyz nevim jak to tam smoli, treba hlava muze pri narazu maximalne zrychlit az kdyz se po narazu vraci dozadu -skubne sebou.
Jsou na to i normy, myslim desitky g pocass milivterin jsou pripustne, pak jiz v mozku pukaji i velke cevy ....
Jsou na to i normy, myslim desitky g pocass milivterin jsou pripustne, pak jiz v mozku pukaji i velke cevy ....
jo jo, ten odraz od prekazky se hodnoti dost zaporne.
pokud pro jednoduchost aplikujete pro vypocet zpomaleni vzorecek na rychlost volneho padu 193km/h a draha zpomaleni bude 80cm(deformacni zona), vychazi mi 175G. Pokud se podivas do literatury tak se tam 200G(maximalni zpomaleni pri testech se blizi az 400G) vyskytuje i s popisem poranění, vlivem přetížení vnitřních orgánů. Zrovna to nemám po ruce. Pokud narazis favoritem do prekazky v 50km/h, mas tam maximalní zpomalení 35G. 😉
pokud pro jednoduchost aplikujete pro vypocet zpomaleni vzorecek na rychlost volneho padu 193km/h a draha zpomaleni bude 80cm(deformacni zona), vychazi mi 175G. Pokud se podivas do literatury tak se tam 200G(maximalni zpomaleni pri testech se blizi az 400G) vyskytuje i s popisem poranění, vlivem přetížení vnitřních orgánů. Zrovna to nemám po ruce. Pokud narazis favoritem do prekazky v 50km/h, mas tam maximalní zpomalení 35G. 😉
zdravy rozum
Kysi kdy bylo auto.cz takove zluto-cervene byl odkaz i z nej, mozna i ted je 😄
Ano i vnitrni organy, taky bezpecnostni pasy se ted uz pripravuji nafukovaci.
A u ty hlavy njde nic delat, proste se tam0nahrne krev", stejne jako kdyz jedu s lavorem a zastanu, tak se pelije pres predni okraj, a ty dobe je tam nejvetsi tlak-vpredu na dne lavoru, hydrostaticky- vyssi vlna i dynamicky ze zastaveni, a s tim nejde nic delat.
Ano i vnitrni organy, taky bezpecnostni pasy se ted uz pripravuji nafukovaci.
A u ty hlavy njde nic delat, proste se tam0nahrne krev", stejne jako kdyz jedu s lavorem a zastanu, tak se pelije pres predni okraj, a ty dobe je tam nejvetsi tlak-vpredu na dne lavoru, hydrostaticky- vyssi vlna i dynamicky ze zastaveni, a s tim nejde nic delat.
Proto se take pouzivaj pri simulacích hlavy dvouhmotove systemy 😉 Ono to prave pri vysokych hodnotach zpomaleni neni jen o tom ze si nakrapnu hlavu, ale utrhne se kde co. Proto je u at dulezita dlouha deformacni zona, pac diky ni ze da nakonstruovat mensi hodnota zpomaleni, pokud to konstrukteri umi. Proc asi byla prodlouzena predni cast Civica 9G, ikdyz 8G mel 5hvezd 😉
zdravy rozum
Jeremy sedi v kazdem cisle v MB SLS AMG
[odkaz]
:yes:
[odkaz]
:yes:
Je to smutný příklad toho, že si dnes v bazaru může kdejaký klučina koupit docela levné auto, jako je tento focus či octavia, které těch 190 v pohodě udělají a potom je průšvih na světě.
Takhle by vypadalo každé auto nezávisle na ceně a kategorii.
Jde o to, že ne každé auto dokáže udělat takovou rychlost.
100 do zdi nebo 190, to je stejně jedno...
Tak ve 100 máš ještě trochu naděje přežít. Já vím, že mluvím trochu mimo téma tohoto článku, ale těch 190 nebo alespoň rychlosti přesahující 160km/h ta jetá octavia či tento focus dosáhnou a dá se tyto vozy pořídit za lacino. Ale nejhorší je tato situace u starých bmw...
a to mně vždycky dostane. Pravda - počet příběhů a legend stoupá vždy s počtem vypitého alkoholu a jako násobící faktor ještě působí počet mentálně ne zcela vyspělích osob opačného pohlaví, ale vždycky mně to pobaví a od určité doby se do diskuze s těmito "přeživšími" zásadně nepouštím... Nemá to smysl...
Je to stejné, jakoby Vám někdo tvrdil, že přežil dávku z kalašnikova do hlavy..... Ano. Chápu, že si majitele vozu určité "lepší" káry, chce dokázat, že jeho volba je "zupá", ale vážně pronesené tvrzení, že po nárazu ve 150ce do stromu vylezl nezraněn a dal si cígo........mno jak bych to...... Vážení tuzeři, tuneři, oblbovači a potomci Václava Hájka z Libočan............. Lidské tělo je tak křehká a svou podstatou nezkounstruovaná součástka Vašich vozů, že zkrátka přežít něco takového nemůžete. Existuje jediná osoba, která to dokáže - tou je Čuk Norys a předpokládám, že jím zrovna nejste. Myslete na to, když to pak před klubem někdy v půl třetí ráno v neděli "voroštujete" a jedete v pěti lidech áleji ukázat, jakej jste řidič.... Tohle video by Vám mělo trošku rozsvítit v hlavě - tedy snad............
Je to stejné, jakoby Vám někdo tvrdil, že přežil dávku z kalašnikova do hlavy..... Ano. Chápu, že si majitele vozu určité "lepší" káry, chce dokázat, že jeho volba je "zupá", ale vážně pronesené tvrzení, že po nárazu ve 150ce do stromu vylezl nezraněn a dal si cígo........mno jak bych to...... Vážení tuzeři, tuneři, oblbovači a potomci Václava Hájka z Libočan............. Lidské tělo je tak křehká a svou podstatou nezkounstruovaná součástka Vašich vozů, že zkrátka přežít něco takového nemůžete. Existuje jediná osoba, která to dokáže - tou je Čuk Norys a předpokládám, že jím zrovna nejste. Myslete na to, když to pak před klubem někdy v půl třetí ráno v neděli "voroštujete" a jedete v pěti lidech áleji ukázat, jakej jste řidič.... Tohle video by Vám mělo trošku rozsvítit v hlavě - tedy snad............
zdravy rozum
Vem treba lady di.
tam to bylo v 190 do pilire a prezil, auto zrejme rotovalo, nezastalo hned nebyly spicky zpomaleni
jde o to ze nynejsi vozy jsou az na par vyjimek naprosty sunt kde je misto vystuzi tlusta prevodarna, elektromotorky pro kravy a jine 3,14oviny
tam to bylo v 190 do pilire a prezil, auto zrejme rotovalo, nezastalo hned nebyly spicky zpomaleni
jde o to ze nynejsi vozy jsou az na par vyjimek naprosty sunt kde je misto vystuzi tlusta prevodarna, elektromotorky pro kravy a jine 3,14oviny
asi takhle - přímý střet v té rychlosti, o které píšeš - nepřežije nikdo...... Pokud jde o rychlost, ve které vůz "vstupuje" do nehody - pak to může být i ve 200 - kdy vyletí ze silnice a pak už je to o štěstí a způsobu dopadu, rotace, dálce, na které je zbrzděn "na nulu", aktivaci záchytných systémů atd. atd. - když to shrnu do lidového - mít zkrátka z p.ele kliku..... Kolega jednou takhle vyletěl ve 160 v A6 z dálnice. Mohl bych tvrdit, že přežil havárku ve 160 s audinou..... postupem doby bych mohl tvrdit, že to bylo do svodidel, časem bych ještě přidal, že to bylo do svodidel čelně atd.... Ve skutečnosti ve 160 líznul díky své nepozornosti(že by telefonoval?) líznul betonová svodidla - to ho "rozvrkočilo" tak, že druhou vzal o středová vozidla a od těch byl e😜edován do pole, které bylo naštěstí "v rovině" s dálnicí - po cestě z dálnice "zakopla" jeho A6 o roletku hlíny - udělala párkrát okázkový výkrut a po cca 30 metrech zůstala stát ve značně dezintegrovaném stavu.... Pravda vylezl z toho vcelku živ a skoro zdráv(hnutá záda a šrámy v obličeji plus naražený, na co si vzpomenete, páč a protože báglík nehladí), ale měl štěstí, že to auto "mělo prostor"........
V těhle rychlostech ti opravdu pomůže jen "karambol." Několik postupných nárazů, kdy tě každý o něco zpomalí. Nebo, samozřejmě, někam šikovně vyletět, kde máš dost prostoru. Naprat to do něčeho naplno, tak je z tebe protlak. Když jedeš sám, tak tě u stromu může ještě zachránit, pokud rozřízne auto a mine tě.
Tady mas teda to pravy orechovy, tady v tom jeste je zelezo a material, neni to zadnej novodobej sunt...
[odkaz]
Nevim co to zeres, ale v horsich casech, treba o zkouskovym na uvolneni by mi to taky pomohlo... >😁
[odkaz]
Nevim co to zeres, ale v horsich casech, treba o zkouskovym na uvolneni by mi to taky pomohlo... >😁
zdravy rozum
No vidis voni ty auta moc nezatezuji.
Co takle GTI v plnem obsazeni i s obytnym privesem.
To by byl crassh test. :yes:
Co takle GTI v plnem obsazeni i s obytnym privesem.
To by byl crassh test. :yes:
ty mas asi tolik zdravyho rozumu, ze vlastni argumentaci podkopavas. Nema to cenu s tebou nic rozebirat, pac tech vlastnich blud si urcite nikdy nevsimnes.
Tys reagoval na Dianu, a pilir... tak oni to prezili, jestli si to dobre pamatuju, tak tam byl ridic, Diana, a jeste minimalne jedna gorila z ochranky, to je taky minimalne 250 kg... takze netahej tady rozdilnost te situace a toho testu, jasne, tady zadna rotace nebyla, byl to celnej naraz, ale to auto v tom videu do zdi vlitlo v podstatne nizis rychlosti... Vys jsem tu celou chybu ve tve argumentaci popsal, ale jestli te to zajima, tak ti to sem nakopiruju jeste jednou😒br /> " [odkaz] ...
Jestli aspon trosku mluvis anglicky, tak to snad pochopis. Co se rychlosti tyce. v pripade narazu auta do zdi a celneho narazu dvou aut, jedoucich stejnou rychlosti, jako to auto proti zdi, tak z pohledu posadky je to to same. Z pohledu energie nikoliv, samozrejme v druhem pripade vznikne vetsi energie, ale take mas dve auta i dve deformacne zony na pohlceni energie. Kdezto v pripade zdi, ta zed pevne stoji, a energii musi pohltit deformacni zona auta. "
Tys reagoval na Dianu, a pilir... tak oni to prezili, jestli si to dobre pamatuju, tak tam byl ridic, Diana, a jeste minimalne jedna gorila z ochranky, to je taky minimalne 250 kg... takze netahej tady rozdilnost te situace a toho testu, jasne, tady zadna rotace nebyla, byl to celnej naraz, ale to auto v tom videu do zdi vlitlo v podstatne nizis rychlosti... Vys jsem tu celou chybu ve tve argumentaci popsal, ale jestli te to zajima, tak ti to sem nakopiruju jeste jednou😒br /> " [odkaz] ...
Jestli aspon trosku mluvis anglicky, tak to snad pochopis. Co se rychlosti tyce. v pripade narazu auta do zdi a celneho narazu dvou aut, jedoucich stejnou rychlosti, jako to auto proti zdi, tak z pohledu posadky je to to same. Z pohledu energie nikoliv, samozrejme v druhem pripade vznikne vetsi energie, ale take mas dve auta i dve deformacne zony na pohlceni energie. Kdezto v pripade zdi, ta zed pevne stoji, a energii musi pohltit deformacni zona auta. "
hezký článek - jen jedno - ber to prosím jen jako jemné šťouchnutí od nefyzika a nevědce - každá částice může vydat jen tolik energie, kolik sama má? Vychází to ze znalosti současné vědy - a jak víme - nakonec může být všechno jinak...Tím nechci říci, že vozy budou bez porušení procházet zdmi 😉
zdravy rozum
V testech je obyvkle presazeny naraz - jen casti predku.
Proto je ten naraz jako 90 kmH. >😁 >😁 >😁
Proto je ten naraz jako 90 kmH. >😁 >😁 >😁
No jelikoz pri celnem narazu s plnym predkem auta do zdi je to samy, jako v pripade dvou proti sobe jedoucich aut stejnou rychlosti, tak kdyz to napalis do zdi jen pulkou predku v dane rychlosti, tak to bude to samy jako celny naraz s pulkou predku dvou proti sobe jedoucich aut ve stejny rychlosti... stejna logika, ta zed se nikam nehne, a pulkou auta ti zdemoluje, kdyz to auto narazi do toho auta ktery jede stejnou rychlosti, tak se chova v podstate jako zed, ma stejnou vahu i rychlost, sice se uvloni vetsi energie jako u zdi, ale taky jsou na to dve deformacni zony, to ze ten stret je presazeny nebo ne, nehraje zadnou roli,m v propade ze povaha narazu je stejny v obou pripadech z pohledu typka v aute to bude to samy.
Známe to všichni, resp. jistě mnozí z nás, jak se jede přes dvě stě, jde do tuhého, kolem 250 už je to za hranicí závěti. Nahoře máme 190 do zdi, v podstatě je jedno, jestli jedeš 170 nebo 190, ale když se nahoře na to podíváš, už nikdy nepojedeš ani 190, ani 150, budeš se ve 130 modlit, abys to někam nenapral...
P.S. Velmi poučné video. I když... hele, byl to starej focus, tedy pouhá odžitá euro-dvojka, a kdo ví jestli... dám baťku, že s Golfem bys tu zeď dokonale odfouk´ :-!
Podle mě by mladej zobák do třiadvaceti měl mít na autě povinej zelenej majáček a povoleno maximálně 80, na dálnici 100. Do pětadvaceti by musel jít na přezkoušení na nějakej autodrom, a tam by předvedl, jak umí ovládat auto, až teprve potom bych mu dal lístek do ráje. Nebo čipovku na bus, podle toho jak by to zvládl.
BRAVWO GOLF :yes:
P.S. Velmi poučné video. I když... hele, byl to starej focus, tedy pouhá odžitá euro-dvojka, a kdo ví jestli... dám baťku, že s Golfem bys tu zeď dokonale odfouk´ :-!
Podle mě by mladej zobák do třiadvaceti měl mít na autě povinej zelenej majáček a povoleno maximálně 80, na dálnici 100. Do pětadvaceti by musel jít na přezkoušení na nějakej autodrom, a tam by předvedl, jak umí ovládat auto, až teprve potom bych mu dal lístek do ráje. Nebo čipovku na bus, podle toho jak by to zvládl.
BRAVWO GOLF :yes:
Tak to val už do toho obchodu, aby na tebe ten majáček zbyl.
Tys to nepochopil, ten majáček bych dal jako povinnou výbavu, ne že by sis ho musel složitě shánět, prostě každej zobák do dvaceti tří by jezdil 80 a 100 s majáčkem. To bys viděl, kolik by ubylo nehod.
alambert
myslim, že majáček bys měl dostat spíš ty a tobě podobní...to by ubylo nehod...
aneb vtahovat do téma nehody ve dvoustovce mladé řidiče může jen opravdový retard... >😁
aneb vtahovat do téma nehody ve dvoustovce mladé řidiče může jen opravdový retard... >😁
Osobní majáček samozřejmě mám, ale použil jsem ho snad dvakrát třikrát. Ovšem z úplně jiných důvodů, než bys ten zelený majáček musel užívat ty...
P.S. Ta dvoustovka láká právě ty mladé zobáky...
P.S. Ta dvoustovka láká právě ty mladé zobáky...
alambert
zase kec...
ano třeba láká mladé řidiče, ale stejně tak může lákat kohokoli jiného...
btw. nemám pocit, že by bylo trpišovskému nebo lacinovi 20... >😁 (jen příklad, ne zákon)
ano třeba láká mladé řidiče, ale stejně tak může lákat kohokoli jiného...
btw. nemám pocit, že by bylo trpišovskému nebo lacinovi 20... >😁 (jen příklad, ne zákon)
Jenomže na rozdíl od těch mladejch zobáků, ti starší jezdci jsou zajetí a umí toho povětšinou za volantem více, než ten zobák. Ten se právě potřebuje vyučit, a k tomu by sloužil ten zelený majáček, aby nás dospělé uvědomoval - pozor, jede silniční jelito, a současně pak by mu ty stanovené limity dávaly naději, že ta učební léta do dvaceti tří přežije...
Vezmi to třeba tak, že do sto tisíc kilkometrů můžeš na silnici jen šoupat nohama, to se právě všechno teprve učíš. No a to by mohlo být právě to období věku zeleného majáčku 18 - 23.
Vezmi to třeba tak, že do sto tisíc kilkometrů můžeš na silnici jen šoupat nohama, to se právě všechno teprve učíš. No a to by mohlo být právě to období věku zeleného majáčku 18 - 23.
alambert
jasně, ty jsi zajetej veleborec, kterej může jezdit jak chce, protože nemůže nabourat...aspoň, že tomu věříš sám...
O mne přece vůbec nejde, tématem jsou zde mladí zobáci, tedy nezkušení jezdci, kteří mohou však dnes koupit v bazaru i několik set koní. A proto ten návrh zeleného majáčku, rychlostních limitů atd. Statistiky jsou nesmlouvavé - nejvíce bourají jezdci do pětadvaceti. A vezmi si takovéhgo zobáka dejme tomu ve dvaceti, který najel dvacet tisíc. Vždyť nemůže nic umět, jen se drží volantu...
alambert
tématem je tu náraz auta do zdi ve 190 km/h...ten zbytek jsou jen tvoje žvásty...
No, právě z toho nárazu jsme se dostali k tomu, zda by nebylo vhodné nějak mladé zobáky omezit. Svůj názor jsem tu napsal, ty tu nepíšeš věcně nic, jen dokola meleš o žvástech. Pokud považuješ žvást za to, že mladej zobák kterej má ve dvaceti najeto dvacet tisíc, nic neumí, jen se toporně drží volantu, pak jsi zatím auto nejen neřídil, ale nikdy ani neviděl...
zdravy rozum
Ja na nej nemuzu reagovat, mam jej na hejttu, ale naco na tom neni.
Me kdyz nekdo veze tak obyvkle mru strachy.
Ve meste pomezi auta, kde muze neco vybehnout, tam vali, a jindekde je to prehledny tak se loudaj.
Lidi, vetsina, spis precenuji to mesto a neumi ridit . vubec.
Tim myslim to ze ve meste jezdi rychle kde to nejde a neumeli by diteti z chodniku zastavit.
Me kdyz nekdo veze tak obyvkle mru strachy.
Ve meste pomezi auta, kde muze neco vybehnout, tam vali, a jindekde je to prehledny tak se loudaj.
Lidi, vetsina, spis precenuji to mesto a neumi ridit . vubec.
Tim myslim to ze ve meste jezdi rychle kde to nejde a neumeli by diteti z chodniku zastavit.
alambert
stejně tak, jako u testu ADACU, který měl ukázat, že máte nakládat auto s rozumem, se objevila spousta exotů, kteří to pochopili, jako test octavie nebo ukázku špatných jízdních vlastností octavie a pod...i teď je tu spousta lidí, co melou nesmysly...tentokrát nejen o tom konkrétním modelu, ale i o skupinách řidičů, levných autech apod...
tohle video ukazuje jen toto: pokud narazíte ve dvoustovce do zdi, zemřete...
co tím chce pravděpodobně říct? težko říct, takové rychlosti je možné dosáhnout jen na dálnici a tam narazíte na takovou překážku jen stěží...
předpokládejme tedy, že video obecně upozorňuje na následky nehod ve vysokých rychlostech...
to znamená, poselství tohoto videa je zhruba toto: jezděte s rozumem, opatrně, pokud už jezdíte rychle, vždy brzděte radši dřív a zbytečně, než-li později a naposled...
není to test fordu focus, ani doporučení kupovat nová auta, ani upozornění, že 200 lze jet i v levném autě, které si může koupit mladý řidič apod. ani žádný takový nesmysl...
tohle video ukazuje jen toto: pokud narazíte ve dvoustovce do zdi, zemřete...
co tím chce pravděpodobně říct? težko říct, takové rychlosti je možné dosáhnout jen na dálnici a tam narazíte na takovou překážku jen stěží...
předpokládejme tedy, že video obecně upozorňuje na následky nehod ve vysokých rychlostech...
to znamená, poselství tohoto videa je zhruba toto: jezděte s rozumem, opatrně, pokud už jezdíte rychle, vždy brzděte radši dřív a zbytečně, než-li později a naposled...
není to test fordu focus, ani doporučení kupovat nová auta, ani upozornění, že 200 lze jet i v levném autě, které si může koupit mladý řidič apod. ani žádný takový nesmysl...
Predpokladam, ze jsi jednim z tech mladych (super)ridicu, za ktere se tu tak bijes. Alespon tvoje teze o male sanci narazit do pevne prekazky na dalnici te tak kvalifikuje. Slysels nekdy treba o odstavenem kamionu? Jen doufam, ze pokud mas ridicak, tak ridis lip, nez myslis, ikdyz o tom pochybuji, protoze tyto veci vetsinou souvisi.
alambert
a předpokládám, že ty jsi jeden z těch velezkušených řidičů, který nikdy nemůže nabourat...
neříkám do pevné překážky, říkám do zdi...video neukazuje, co se stane, když narazíš do kamionu...ok, když narazíš do kamionu, dopadne to asi podobně...
ale zas, že by se kamiony odstavovaly v levym pruhu...dobře, vzpomínám si, že jsem jednou zažil nabouraný kamion v levym pruhu...to uznávám...
ale kdyby sis ten můj příspěvek přečet pořádně, možná bys pochopil, že nebylo mým cílem říkat: jezděte jako dobytci...naopak(předposlední odstavec)...ale odmítám jakoukoli "ideologickou" interpretaci... 😉
neříkám do pevné překážky, říkám do zdi...video neukazuje, co se stane, když narazíš do kamionu...ok, když narazíš do kamionu, dopadne to asi podobně...
ale zas, že by se kamiony odstavovaly v levym pruhu...dobře, vzpomínám si, že jsem jednou zažil nabouraný kamion v levym pruhu...to uznávám...
ale kdyby sis ten můj příspěvek přečet pořádně, možná bys pochopil, že nebylo mým cílem říkat: jezděte jako dobytci...naopak(předposlední odstavec)...ale odmítám jakoukoli "ideologickou" interpretaci... 😉
zdravy rozum
protoze ten naraz je celou kapotou a bezne se boura jen casti kapoty, tak je to jako dva protijedouci v 180,
nebo 360 pokud by byla zed deformovatelna, nebo 720 pokud by narazil jen puli kapoty, jenze enrgie jsou kvadraticky a jsou tam nelineraity, tak test slouzi k sizeni stejne jako by bezne
nebo 360 pokud by byla zed deformovatelna, nebo 720 pokud by narazil jen puli kapoty, jenze enrgie jsou kvadraticky a jsou tam nelineraity, tak test slouzi k sizeni stejne jako by bezne
Soucasti vychovy mladeho ridice by mel byt povinny simulovany naraz v rychlosti 40km/h. Bez teto zkusenosti by nikdo nemel mit moznost ridicak ziskat.
zdravy rozum
jako povinny seskok u pilotu.
dobrej napad. :yes:
dobrej napad. :yes:
120mph proti zdi je stejne ne jako 120mph dvou proti sobe ale jako 60 mph dvou proti sobe. To druhy totiz taky pridava energii.
Totalni chudaci by takovy levny test nikdy neudelali, co vic nemeri ani hladinu hluku, a jeste porad jen pousti ty prdy jak se jim v cem jelo, jake je odtazite rizeni a jine prdy.
Bylo by spis zajimave udelat testy aut pri 100 do zdi, by me fakt zajimalo, jak by auta nizsi stredni dopadla 😉
Mate vetsi pravdu nez ja, ale ne uplne😄
Zed je tady "nedeformovatelna" na rozdil od normalnich crash testu, ale taky pruzi a je dokonale rovna po cele celni plose vozu, u dvou vozu se sily prenesou jinak, jen pres nosniky, a taky by ty vozy byli jinak deformovany, mj. vozy nejsou zcela smyetricke atd. a by se kolem sebe otocili, co tady zed brani- momenty.
Srovnavat se to uplne neda a je pravdou ze test je de facto na nedeformovatelnou prekazku jsme pro nezvyklost opomnel.
Zajimave by bylo kdyby to v ty 120 napakovali do stejneho auta.
Test by pak prokazal jak jsou v 90 kmh auta nebezepcna a ze tam neni treba tolik zlepsovat, tady je vysledek naprosto fatalni a zda se ze se neda nic delat.
Totalni chudaci by mohli ted udelat test.
:yes😒br />
Tenhle totiz mate stejne jako ty bezne, ktere spominaji.
test na byt
Dva vozy v 90 kmh proti sobe castecne 50% sirky vozu.
Nebo jeden vuz v 90kmh do betonu.
Tam by bylo videt ze se neco s konstrukci vozu delat da, takle spis ze je to nemozny.
V tech rychlostech uz je to taky jedno, je to tak zmackany- zlomene nosniky delaji proutovou konstrukci, zadek nema co deformovat, ze 120, 150, nebo 200 mph je jedno.
Je to naraz dvou aut v 90 Km/H.
castecne prekryti - sandard v testech nebo 180 pri uvazovani plneho prekryti
Kdo ma pravdu, kdo zavadi?
Na videu je aproximace 90 kmh puli kapoty do proti jedouciho - nejbeznejsi a nejnebezpecnejsi pripad v praxi.
aproximace, mohli to udelat radne, jsou tam odychlky- vozy by se otocili kolem sebe atd.
Lide se to nechce cist, cimz je pak cela diskuze o nicem.
Jo priste kratce a jen jedden prispevek.
Pokud by kolidující objekty měly shodnou/podobnou hmotnost, síly se nesčítají.
Náraz rychlostí 60 do zdi je pro posádku stejný jako 60 do protijedoucího auta které má také 60 ...
Doufam ze se tedy srovnavas s nim ne se mnou. :yes:
Proto je tva uvaha cela naopak.
V praxi je naopak lepší ta zeď - nosníky jako důležitá část deformační zóny poberou maximum energie. Naopak při srážce s vozem stačí malé přesazení, nosníky se smeknou a energie jde do plechů a sloupků ... takže auto také může být na dva kusy.
Jde hlavne o slozitost geometrie struktury- karoseria, nosniky atd, defromovatelne a nedformovatelne lze stezi srovnavat.
Ano cela prlocha lepsi proto maji nakladaky vzadu tu zrd.
Jestli aspon trosku mluvis anglicky, tak to snad pochopis. Co se rychlosti tyce. v pripade narazu auta do zdi a celneho narazu dvou aut, jedoucich stejnou rychlosti, jako to auto proti zdi, tak z pohledu posadky je to to same. Z pohledu energie nikoliv, samozrejme v druhem pripade vznikne vetsi energie, ale take mas dve auta i dve deformacne zony na pohlceni energie. Kdezto v pripade zdi, ta zed pevne stoji, a energii musi pohltit deformacni zona auta.
Myslel jsem to spíš tak, že by se srazili čelně dva lidi v zorbech při nějakých šedesáti, bude jim po nárazu jenom příšerně blbě. Ale když ta samá gumová koule narazí do stromu, bude to mít následky v podobě zlomenin. A když to do stromu pošlu v šedesátce na lyžích, díky a dobrou. 😉
ale test sidi, nestardandnimi podminkami.
Standardni crash test je presazeny.
V EU i USA, protoze je nejnebezpecnejsi.
Srovnavat se to zcela neda ale na videu je aproximace narazu v 90kmh presazenem do druhyho protijedouciho.
Tedy že zpomalení/deformace dvou aut nebo auta proti zdi bude stejná ( téměř stejná ).
a scitaji se hybnosti, tedy uvazuje se velikost i smer hybnosti
čau😒odkaz]
[odkaz]
nedeformovatelnu prekazku som si nevsimol ani ja, a ani sa bezne nepouziva.
Skoda ze neurobili standard, v 90 proti sebe dve s presadenim-teda ciastocne.
Me se Draken vzdycky strasne libil.
Vykonnostne je to uz padesat let stary stroj, ale ten vzhled...
MiG je MiG, ale na svadske konstrukcni skole me pritahuje ta nonkonformnost podobna nemeckym konstrukcim z 2. svetove valky a to, jak jsou spolecne s Dassaultem schopni obstat v konkurenci Rusu, Americanu (a Cinskejch kopirovacu).
Tohle je téma na dloho.
Byl jsi se podívat na 380 ? Sice "prasolet" ale dech dokáže vyrazit.
Ze všeho nejvíc mě ale vyrazil dech AN-225. To jsem ještě bydlel v Horoměřicích, tedy na koridoru k Ruzyni, najednou divnej zvuk (737 člověk pozná, tohle je úplně něco jinýho), drnčelo okno, vykouknu ven a tam letadlo dvakrát větší, než obvykle. Pak jsem se na něj byl podívat ještě v Německu, ale to první setkání bylo úžasný.
Jen mě mrzí, že už se mi nikdy nevyplní proletět se v Concordu nebo tom Tu-144.
Před nějakou dobou jsem mluvil se známým, který mi posílal odkaz na nabídku proletět se v MiGu-31 na okraj vesmíru. Stojí to poměrně dost, ale zážitek to bude pěkný. Lítá se z Niznyho Novgorodu (Sokol).
Až budu doma, odkaz najdu. 😄
Mriju jsem bohužel nezažil. K tomu éru není moc co dodat.
Kamarád, se kterým jsem měl možnost, v rámci jednoho projektu prozkoumat 380 hodně detailně a z blízka ještě před předáním zákazníkovi, měl možnost se podívat do muzea v Daytonu a z Valkyrie prý prostě nechápal. I v dnešní době působí nadpozemsky a když si člověk uvědomí dobu vzniku....
I studená válka byla k něčemu dobrá.
Ja som na nedeformovatelnot pre nezvyklost zabudol, porovnavat sa to vsak neda, len velmi hrubo.
Potrebny je test presadeny naraz dvoch aut v 90.
Tam by boli vidno, ze sa to da lahko zlepsit, ale s tym nic nerobia.
Ale mas pravdu to ze nie je prekazka deformovatelna som si nevsimol.
Neco jsi smolil bez argumentace, opakovane, tak jsem te poslal do p. 😢
Ja jsem sice psal ze do zdi se to scita, co ale neni to pravda - nedeformovatelnosti zdi jsem si nevsim, pricemz ale po uplatneni nepresazeni narazu na videu, to pak pravda stejne je.
Proto video odpovida 90 kmh standardniho testu a srovnavat se uplne neda jak pises.
[odkaz] ... si z toho odnesies co chces, ale ak sa ti aj po tom zda byt tvoja teoria pravdiva, tak si dost mimo... :-!
Vsechny crash testy, euroncap nhtsa atd, jsou jen castecne narazy - casti kapoty, proto to odpovida ne 180 ale 90 kmh.
Kdyby narazil v 180 jen casti kapoty pak by to spis odpovidalo klasickym narazum jako v euroncap nhtsa. Takle je cela kapota plus a rychlost tim 90.
Navic je to cely spatny v Euroncap i tady i na tvem videu.
Test ma byt 2 vozy proti sobe v 90kmh s castecnym presazenim kapot na 50%. To je to oc na silnicich bezi.
dela vsechno a jen to co je potreba ne - mlzi se
O penize nejde pri jednom modelu se rozbije pres 100 !! vozu a tak plus minus jeden...
viz vyse, chytraku, davam te na hejt >😁 :yes:
Ale to by ti tak bylo, abych tvrdil, ze kdyz jedno narazi do steny tak je to jen polovicni rychlost. 😄
(Co plati pokud je prekazka deformovatelna- v beznych testech, nebo pokud je naraz nepreseazeny - v beznych testech,
Co takle 4:41 v tom videu, ty auta nejsou stejny.
Ale ty auta nejsou stejne deformovany, proto je ani neukazou zblizka,
[odkaz]
naraz do stojaceho auta v 120 sa rovna narazu 2 aut iducich kazde 60!!!!
(samozrejme je to zaokruhlene ale na drobne sa hadat nebudeme)
Ten naraz nie je presadeny preto je to 90, ale viac si necital >😁
Jo energie je kvadrat rychlosti. :yes: :yes😒br />
Ale ty auta v jeho testu jsou stejna.
Jednoduse: test ma byt radnej, v 90 dve proti sobe polovinou kapot, cemu zhruba odpovida video z clanku, viz vysvetleni tady v diskuzi
Tady ty uvahy z pevne na deformujici prekazku atd. to jen tak opravdu vod oka.