Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Nissan nabízí svůj nejmenší model nově s dvanáctistovkou, přeplňovanou kompresorem. A je to motor, mírně řečeno vynikající.
Zpět na článek
29. 11. 2011 11:21
29. 11. 2011 11:30
29. 11. 2011 16:04
1. 12. 2011 09:19
1. 12. 2011 11:48
29. 11. 2011 12:17
29. 11. 2011 16:02
29. 11. 2011 16:41
29. 11. 2011 20:13
29. 11. 2011 21:59
1. 12. 2011 09:22
29. 11. 2011 19:18
29. 11. 2011 19:30
29. 11. 2011 19:42
29. 11. 2011 21:19
30. 11. 2011 20:43
1. 12. 2011 11:53
2. 12. 2011 18:53
neregistrovaný "SR20"
25. 12. 2011 14:37
neregistrovaný "SR20"
27. 10. 2012 22:08
neregistrovaný "SR20"
29. 11. 2011 09:06
Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto,
které by při jízdě 100km rychlostí upíjelo 4,3 l při 2700 otáčkách a současně při dálničních 130 km/h a 3500 min-1 spalovalo je 6,7 l benzinu každých 100 km?

Suzuki Swift 1.2
Rozbalit vlákno
4
Avatar - palokalo
29. 11. 2011 10:00
Re: Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto,
Suhlas.. aj TSI su na tom asi podobne. Ale to som si neni isty.
2. 12. 2011 07:41
Re: Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto,
Libi se mi to spojeni "som si neni" :-) :yes:
Avatar - lamal
29. 11. 2011 11:21
Re: Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto,
si si vedomy o kolko pomalsia je swift 1,2 ? rec bola o rovnako vykonnom benzinaku
2. 12. 2011 07:48
Re: Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto,
Tak jo:
Golf 1,2 TSI pri 100km/h kolem 5l, pri 130km/h neprekroci 7l.
A to prosim na podstatne vetsim aute se sirsimi pneumatikami R16, s lepsim zpracovanim a materialy, lepsim podvozkem, lepsim zrychlenim a - samozrejme - vyssi cenou. I kdyz zaklad je cenove na urovni top ceny Micry.

[odkaz]

:yes:

Jsem si jisty, ze by se dalo najit i vice...
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2011 11:21
paci sa mi
tu je dokaz ze na santenie zabavu a pocit z jazdy netreba polo gti ani fabku rs ale staci normalne auto ktore ak sa spriahne s podarenym motorom a nevazi to auto ako krava tak je to uplne super auto

bravo nissan :yes:

mne sa paci, v bielej vyzera uzasne, taky jemny retro dizajn, chcelo by to nejake lepsie kolesa s efektnymi diskami, netreba ziadne vyfuky a ine somariny ani 180koni,

nissan vsetkym ukazal ako ma vyzerat male zive auto :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
29. 11. 2011 11:30
Re: paci sa mi
ja som teda nissanista a tiez si nemyslim, ze to je az take spatne auto nejake clio nie je o nic krajsie, ale ten odflaknuty interier nissanu neodpustim a tiez odhlucnenie podvozka.... nechapem ako sa mozu * na taketo veci ked ponukaju spickovu techniku odjakziva... za to proste palec dole :no:

btw neviem preco auto s kompressorom obuva dovozca do 175 gum ked aj posahana fabia htp chodi na 205kach vo vybave sport.... ani sa necudujem, ze opusta zakruty skorej to si redaktor mohol vsimnut ze na 175kach a to ktovie akych este bude auto skorej stracat prlnavost...mali tam byt aspon 185ky
29. 11. 2011 14:26
Re: paci sa mi
NJ, ale tenhle Nissan je predevsim pro duchodce a mozna pro nejaky panicky. Ne sportovni auto, takze 175 jsou akorat a spotreba je diky tomu taky fajn :-) Jenom ma dobry motor, coz je plus. Tak na to nahlizim ja.
Avatar - lamal
29. 11. 2011 16:04
Re: paci sa mi
je to pre panicky ale tento motor si jednoznacne zasluzi gumy aspon 185ky alebo podla teba fobia htp nie je pre dochodcu ked jazdi na 205kach ? ;-) kto chce jazdit pomaly ma tu obycajne 1,2ky kto chce od auta viac napr chlap co rad vyzmyka nakupnu tasku tak ten ma motor s kompressorom ktory potrebuje aj poriadne gumy....
Avatar - gld
1. 12. 2011 09:19
Re: paci sa mi
Sériové disky si nechaj na zimáky a na leto obuj riadne "valce" ;-)

Komu by teda grip v zatáčkach nestačil...zas tá spotreba poteší
Avatar - lamal
1. 12. 2011 11:48
Re: paci sa mi
jo jo to dufam ;-) len mi trocha vadilo, ze si to nevsimol redaktor ked to kritizoval...
29. 11. 2011 12:17
Cena
Dražší než Fabia, 207, C3, Polo, ... Nissan se teda nepodbízí :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - igor77
29. 11. 2011 16:02
no super
svižná micra za cenu zánovní ix-trojky :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lamal
29. 11. 2011 16:41
Re: no super
to co je za argument a fobia 1,2 tsi je za aku cenu tiez za cenu zanovnej ix3 ky ? >:D

kto chce lacnu micru kupi si ju s obyc 1,2 a kto chce najlacnejsie auto kupi si francuza alebo koreu neviem co riesis aj za cenu fobie si mozes kupit ojazdenu bmw5 ...
Avatar - igor77
29. 11. 2011 20:13
Re: Re:
dobře že to tak znáš. teď aby ti to taky docvaklo.
Avatar - lamal
29. 11. 2011 21:59
Re: Re:
mne to docvaklo uz davno, len neviem ci si tym chcel objavit ameriku ked to plati pri kazdom aute
Avatar - gld
1. 12. 2011 09:22
Re: Re:
Zánovnej? Po prvom majiteľovi- dôchodcovi? Čo s tým jazdil len v nedeľu do kauflandu? Ten nesediaci odtieň farby a rôznu šírku špár si nevšímajte...aha, v kufri woofer zdarma..aj poistku vybavíme.

bože tu sú niektorí diskutéri lepší než krištof kolumbus a vasco de gama v jednom.
Avatar - dr.biker
29. 11. 2011 19:18
Micra
Test mě velice překvapil, nečekal jsem, že by se Nissanu povedl tak skvělý tříválec! Jenže Micra je globální automobil, takže není pro nás středoevropany dost dobrá. Není nijak zvlášť pohledná, ani dobře odhlučněná a interiér není takový, na co jsme zvyklí z evropské produkce, zvláště té německé. Ale v celosvětovém měřítku to může být docela úspěšné malé městské auto. Mě se docela líbí, jezdím kolem salonu v Bně každý den a mají je tam vystavené. V černé nebo v oranžové metalíze nevypadá špatně.

Jinak pokud vím, tak v novém Cliu se má stávající letitý základní motor 1,2 nahradit novým tříválcem, nejedná se o tento z Micry? Přece je Nissan v alianci s Renaultem, tak proč by Renault vyvíjel nový motor, když by mohl mít k dispozici tento nový tříválec včetně té slabší nepřeplňované verze. Renault jim teď poskytl nový diesel 1,6 dCi do Qashqai, tak v tom nevidím problém.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
29. 11. 2011 19:30
Re: Micra
problem je v tom, ze spojenie s renaultom bolo pre nissan osudne a to najtragickejsie co mohol urobit.... a tym padom samozrejme skoncila primera coz pre ludi ktori vedia ocenit kvalitu a jazdne vlastnosti ci trvacnost je velka strata....a almera skoncila tiez...a s nimi aj verzie GT a GTi, ktore boli so svojimi 2,0 16v a red linom 7500ot klenotmi aj s napravami multilink... za toto vsetko moze reanault FUJ :no:
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2011 19:42
Re: Micra
Kdybys nekecal pitomosti... Za ukončení výroby Almery a Primery nemohl Renault, ale finanční problémy Nissanu. Nebýt tebou opovrhovaného Renaultu, nemusel být už žádný Nissan. A žádné modely jako Qashqai, Pathfinder... žádné Infiniti...
Autům moc nerozumíš...
Avatar - lamal
29. 11. 2011 21:19
Re: Micra
mam dojem ze tomu rozumiem viac nez ty.... po prichode renaultu sa z ridzo sportoveho sedanu stala z primery podivna obluda v generacii P12....za to vsetko moze renault za ich skvele rady ako vylepsit primeru...aby bola vyssia a makksia aby vyzerala ako zabozrut a mala budiky v strede... primera a almera skoncila kvoli tomu ze po zmene v uvazovani nissanu bola primera stratova lebo upustila od svojej povodnej myslienky sport sedanu...byt navrhovana EU centrom v UK Sunderlande...ti aspon vedeli co robia...

proti renaultu samotnemu nic nemam je to klasicky francuz a ma tu miesto medzi ostatnymi...ale v spojeni s nissanom to bola bohuzial tragedia pre nissan

ty nerozumies hlavne nissanu a mudrujes to je vse
30. 11. 2011 20:43
Re: Micra
P12 se vyvijela jeste pred spolupraci s renaultem, ten uz na zasah do vyvoje nemel cas.
Navic P12 je inspirovana spis v JP popularnim typem kombi lehce skrizenym s MPV.
Ta zmena smerovani zachranila nissanu v EU krk, dnes je to tu nejprodavanejsi JAP znacka, o cemz si predtim mohla nechat zdat.
Pimera bylo skvele auto a v evropske nabidce nissanu mi tez chybi, ale takovych je bohuzel minimum.
ad micra: nechapu ze s novou generaci udelali krok zpet, kdyby nechali starou a jen vymenili motor udelali by asi lip. Proti predchozi generaci je to opravdu designovy nepodarek. Chapu, ze design je subjektivni, ale neposttreh sem ze by se nekomu tato libila vic nez ta predchozi.
Avatar - lamal
1. 12. 2011 11:53
Re: Micra
In December 2001, Nissan introduced the third-generation Nissan Primera, its first all-new car since the alliance with Renault was formed two years earlier. The new Primera is more radically styled than previous versions. No Infiniti equivalent was released; the Nissan Skyline-based Infiniti G35 replaced the G20 in the United States.

p12 je prve aliancne auto renault-nissan...urcite si to vies prelozit takze tak...a ver tomu ze japoncov by urcite nenapadlo pchat do stredu budiky...s tym ostatnym co pises suhlasim aj ked v EU mu zachranil krk kaskai a micra...a kaski je novy model primera bohuzial skrachovala takze zmena v mysleni primery nepomohla nicomu... aspon ja to tak vidim nebudem sa hadat, ale pride mi to tak

micra bola vzdy zenske auto a ta predosla cojaviem tiez to chvilu trvalo kym ju prijali ludia, ale treba uznat, ze bola osobita a mala styl...sice zozenstely ale nieco mala do seba...tu ju skor poznacila ta uniformna a konzerva globalizacia preto je taka... inac s tym ze mohli radsej nechat staru a dat tam tento engine suhlas >:D
29. 11. 2011 19:56
Koľko testérov, toľko názorov.
Jeden napíše, že meno Micry vystihuje jej rozmery, druhý tvrdí, že označenie Micra je už trochu nemiestne.

Potom čítam v staršom článku pochvalu za povrch plastov interiéru, aby ju kolega Fokt v článku vyššie zase strhal.

Od pána Pavlůska viem, že napriek zmene dizajnu je stále na prvý pohľad jasné, že je to Micra, pre zmenu pán Fokt prirovnáva vzhľad Micry k nepodarenej čínskej imitácii.

A bonbónik na záver - atmosféra s výkonom 65 kW dostala o testéra 7,85 bodu, a to isté auto s úplne úžasným silným motorom k dobru len 7,77 bodu.

O.i. som spozornel pri spomenutí biedneho odhlučnenia kabíny, a hneď som sa zase ukľudnil, že ten hluk je vpohode, lebo motor ponúka nevšedné zážitky.
Je fajn, že auto váži len 1150 kg...ale pre porovnanie Fabia má o 25 kg menej, i20 s motorom 1.2 váži len 1045 kg, Yaris 1.33 s podobným výkonom je tiež o viac ako 30 kg ľahší. Čiže váhou prinajlepšom v strede poľa, nič zvláštne na auto tejto triedy.
No a byť smutný z obmedzovača na 6000 otáčkach pri malom mestskom aute... No ja neviem, nie je to skôr úvaha pre nejaký ten športový derivát auta?

Keď si to všetko prejdem ešte raz odznova, tak som tak trochu na rozpakoch...
Každý článok hovorí o auta sčasti niečo iné. A v tomto článku po vytknutí nedostatku nasleduje prakticky jeho obhajoba. No vážne, čo si mám teraz o Micre myslieť?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2011 20:10
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
Stojí za zkoušku, řekl bych já.
29. 11. 2011 20:36
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
Tak minimálne na to, aby som si utriedil niektoré protichodné názory na ňu, určite. ;-)
neregistrovaný "SR20"
2. 12. 2011 18:53
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
V tabulke je :
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1045 / 465
Takze vazi nejakych 970kg, totiz po novom sa do pohotovostnej hmotnosti zaratava 75kg vodic.

Azijske auta nikdy neboli a ani teraz nie su dobre odhlucnene. Mam 98 Primeru, oproti bratovmu 99 Toledu je to otras. Takisto nova Mazda6 a Avensis su o dost hlucnejsie nez Mondeo, Superb, Passat.

EDIT: tou pohotovostnou s 75kg vodicom si nie som celkom isty, automobilky to stale uvadzaju nejako divne. V sk pdf je pohotovostna 1,2 dig-s Visia 980kg.
25. 12. 2011 11:38
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
No, tam zalezi. Mam Primeru 97 a souhlasim, fakt je to hodne hlucne. Ale napr. kamosuv Civic 98 (coz je taky asijske auto v podstate z teze doby a jeste o tridu niz) je velmi prijemne tiche auticko.
neregistrovaný "SR20"
25. 12. 2011 14:37
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
Civic onej doby je anomalia. Je to velmi vydarene a prijemne auto. Kolega ma 99 Civic 1,5 vtec-e, 5d hatchback Comfort. A ten aj mne pripada tichsi. Ale to bude maksim podvozkom aj slusnym obutim 185/60r14 oproti mojemu 205/50r16. Na mojom sr20de uz aj trochu zacina byt na volnobehu pocut retaz.
Takisto jednapatka civicu nema taky huuuu hukot od sania okolo 2000 otacok, ako moj dvojliter. Ale prevodovka a/alebo diferak je v civicu hlucnejsi aj po vymene oleja.

Kazdopadne sucasne koncernove 4 metrove auta (polo, fabia, ibiza) su v kvalite odhlucnenia a utlmenia daleko pred azijskymi konkurentami, aspon co som mal moznost vyskusat. Jednoducho sa da povedat, ze z nich ma clovek pocit, ako z vacsieho auta. Akurat nemozem porovnat s novym Riom, na to sa este len chystam.
Avatar - gld
1. 12. 2011 09:31
Re: Koľko testérov, toľko názorov.
Nebude to tým, že hodnotenia (aj tie číselné) bývajú čisto subjektívne?

Alebo snáď majú v redakcii presne určenú metodiku na určovanie bodového hodnotenia? Zrejme nie.. Test sa mi vcelku pozdával. Podobná miera objektívnej (dúfam) kritiky by sa hodila vo všetkých testoch.

K micre. Nissan postavil globálne auto. Osobne sa s touto koncepciou nestotožňujem. Rozličné trhy majú iný vkus a skutočne "globálne" auto bude vždy len kompromis. Viz. focus a jeho podivné dizajnové kreácie. Ale za ten skvelý motor si micra zaslúži úspech, keď už za nič iné.
2. 12. 2011 07:52
Zadne prekvapeni
Takze tu mame v podstate mizerne auto (u Nissanu zadne prekvapeni), spojene s dobrym motorem (u Nissanu zadne prekvapeni), ktere se da na ceste spatrit maximalne tak v liche dny sudych tydnu, pokud ma clovek zrovna stesti (smulu) a jede kolem autosalonu Nissan (zase zadne prekvapeni).
Jedine, co mne tedy prekvapuje je fakt, ze se timto autem vubec nekdo zabyva >:D
Rozbalit vlákno
1
12. 12. 2011 21:48
Re: Zadne prekvapeni
Tak na tom se shodnem. Tímhle autem, s touhle cenou a v dnešní době se opravdu nemá cenu zabývat. V konfrontaci znamenitých konkurentů jako jsou Yaris, Fabie, Polo, Fiesta, Rio a 208 to chce, buď zasloužit si u testérů jednoznačnou chválu, nebo nic... Samotný motor k tomu aby auto stálo za pozornost dnes jaksi nestačí...

Jasně auto jsem nejel, ale ve světle testu a výše uvedeného se zdá, že to je auto, které může mít ráda snad jen.... ...jeho matka.

ps: což je i návod pro Klaudia jak se k autu stavět...

Nissan+Micra :no: Není třeba smutnit, i bez Micry je z čeho vybírat, třídní esa tu už vyjmenovaná byla....

Za motor :yes: ale kam s ním? Do Clia a nebo pak už snad jen do motokáry >:D
neregistrovaný "SR20"
27. 10. 2012 22:08
Micra 1,6i
Len tak nahodou som narazil na youtube na mexicke video novej Micry.
Kedze Mexico nie je v nejakej debilnej EU, takze tam automobilky nemaju noz pod krkom a do micry davaju normalnu stvorvalcovu jednasestku. Zato take buduce Mondeo bude u nas s trojvalcovou 1,2t.
Rozbalit vlákno
0