Novinky
Aby vývoj vozu trval 5 let - to jsme snad o 40 let zpět! Ale zde jistě nepůjde o pětiletý vývoj, spíš o časové plánování (posunutí). On ten "vývoj vozu" by dnes a zvlášť v "půjčovně podvozků a motorů" od VW měl být tak do 3 let (= odhad laika). Jen nevím, jestli v té době (za 5 -6 let) bude taková poptávka v tomto segmentu. Přijde mi, že vždy jen dotahují to, co jiní (jim) už dávno vypálili ("rybník").
Vzato do důsledku, tak není problém mít na fungl novém autě i věci, jejichž vývoj byl zahájen 7 let před uvedením na trh a přitom to uvést hned po dokončení vývoje a testování...
Tak nějak jsem to myslel - pokud vím, má VW sdílenou (všemi vývojáři svých začek) databázi prvků (strojních, elektronických). Jak to přesně funguje už nevím, ale dbá se na možnost využití toho, co je hotové, funkční a testované. Pak jde jistě o to aby to fungovalo jako celek.
Přesně. Já si pamatuji, jak ten systém do Škodovky zaváděli, aby mohli maximálně využívat již hotová řešení. Nevím, co předtím používali u Škodovky, ale VW jako koncern (a snad každá automobilka, která to myslí vážně) používá systém CATIA. Velmi drahý, ale geniální nástroj.
To si SM a miestna redakcia kolektívne cvrknú do gatí, keď toto vylezie.
Ale čo, show must go on >😁
Ale čo, show must go on >😁
Tak aspoň víme o čem se tu bude nasledujících pět let psát. >😁
A kedy pride facelift Yetiho sa nevie?
Zpoždění vývoje u Alfy 4C o jeden rok je neštěstím, pěti až víceletý vývoj z používaných komponentů u VW/Škoda je zcela normální a očekávané... >😁
Jestli to tak půjde dál, tak nakonec koupí Škodovka Alfu.
Navíc vývoj auta těch pět let trvá - jestli si někdo myslí, že tzv. sdílené komponenty se automaticky seberou, splácají se do nového celku a hned se jede, tak se zatraceně pletou. Jenom výroba nářadí trvá 18 až 24 měsíců a ceny třeba raznic se pohybují v miliardách korun. Rozdíl je, když někdo řekne začínáme vyvíjet a každý rok odkládá "nástup" novinky o rok.
Podobné vtipné poznámky jako "cuoresportivo" jenom ukazují, že jejich autoři o vývoji a výrobě aut nevědí nec, stejně jako o politice, která je provází. Nedal bych mc za to, že příprava většího SUV byla uvoleněna teprve tehdy, když VW musel začít přehodnocovat plány se Suzuki. Navíc nasazení proti nebezpečné konkurenci Hyundai/KIA existenci podobného vozu přímo vyžaduje, stejně jako výrobu Citiga (jakkoliv se mi tohle auto nelíbí). Etalonem pro Fábii rozhodně nebude Polo, ale nová KIA Rio, která vypadá velmi povedeně. A vsadím se, že s ohledem na malý sportovní Hyundai bude i škodovácká obdoba Scirocca. No,ale uvidíme. Chce-li někdo růst, musí diverzifikovat a rozšiřovat portfolio - nakonec stejnou cestou se musela vydat i superlevná Dacie.
Podobné vtipné poznámky jako "cuoresportivo" jenom ukazují, že jejich autoři o vývoji a výrobě aut nevědí nec, stejně jako o politice, která je provází. Nedal bych mc za to, že příprava většího SUV byla uvoleněna teprve tehdy, když VW musel začít přehodnocovat plány se Suzuki. Navíc nasazení proti nebezpečné konkurenci Hyundai/KIA existenci podobného vozu přímo vyžaduje, stejně jako výrobu Citiga (jakkoliv se mi tohle auto nelíbí). Etalonem pro Fábii rozhodně nebude Polo, ale nová KIA Rio, která vypadá velmi povedeně. A vsadím se, že s ohledem na malý sportovní Hyundai bude i škodovácká obdoba Scirocca. No,ale uvidíme. Chce-li někdo růst, musí diverzifikovat a rozšiřovat portfolio - nakonec stejnou cestou se musela vydat i superlevná Dacie.
A kolik let si myslíš, že řádně odvedený vývoj auta trvá? Návrh, simulace, modely, výroba nástrojů, sestavení prototypů, praktické testy, to všechno stojí čas. Pokud to má stát na platformě MQB, tak to ani o moc dřív nešlo (jako první na ní stojí Up! a příští rok Golf - a všechny jejich klony). Podle mě se spíš tím pětiletým vývojem chlubí a berou to jako znak toho, že auto neodflákli. V těch pěti letech bude značná část vývoje platformy, protože na ní bude stát každý Volkswagen. Pokud na tom má stát Passat, tak do vývoje určitě šlo hodně úsilí.
Spíš jde o to, kdy se začneš chlubit novým autem. Když je hotové a téměř připravené do výroby, nebo když začínáš vývoj a máš nejisté financování? Dobrým příměrem je Audi R4. Roky se o ní mluví a viděl jsi ji někdy? Pravděpodobně se objeví v roce 2014. Člověk může jen spekulovat, jakými koncepty bude ovlivněna.
Spíš jde o to, kdy se začneš chlubit novým autem. Když je hotové a téměř připravené do výroby, nebo když začínáš vývoj a máš nejisté financování? Dobrým příměrem je Audi R4. Roky se o ní mluví a viděl jsi ji někdy? Pravděpodobně se objeví v roce 2014. Člověk může jen spekulovat, jakými koncepty bude ovlivněna.
Pozor, tohle platí, pokud začínáš od nuly. Jestliže máš hotový základ, tj. komplet podvozková plošina, je samostatné designové studio (které Škoda má) schopné dodat design během půl roku. Během dalšího půlroku se dá vyrobit ověřovací série prototypů. Zkoušky jako takové potom zahrnují především odstranění problémů při výrobě (aby to nedopadlo jako s první várkou výlisků Octavie I). Odpadávají (ne zcela, samozřejmě) zkoušky technologických celků jako pohon, zavěšení, řízení atd. Ty byly provedeny s náběhem podvozkové plošiny.
Takže kompletní přípravu výroby lze udělat během dvou let. Škodovka vždy měla vývojové středisko na špičkové úrovni, takže by vše zvládli. Ale hlavní bude to ALE... Politika VW koncernu velí, že Škoda nebude používat nic nového. Maximálně může upravovat dle potřeby již stávající základy.
Takže kompletní přípravu výroby lze udělat během dvou let. Škodovka vždy měla vývojové středisko na špičkové úrovni, takže by vše zvládli. Ale hlavní bude to ALE... Politika VW koncernu velí, že Škoda nebude používat nic nového. Maximálně může upravovat dle potřeby již stávající základy.
Rozdíl je v tom, že Sergio kudy chodí, tudy plácá a nikdy nic nesplní, termíny se posouvají, nové termíny se vyhlašují a nikdo už neposlouchá, co vlastně říká, protože se to stejně nesplní. A to je posun 4C ještě to nejmenší proti klíčovým modelům zaměřeným na masové klienty. Skopčák nebo Japík a dnes už i Korejec když vyhlásí, že za pět let bude vyrábět to nebo ono tak můžeš vzít jed na to, že to vyrábět bude. To je ten drobný leč pro úspěšnost businessu podstatný rozdíl.
To bolí co >😁 >😁 hypermainstream se nekoná 😉
Ale já bych nové majitele Volva nepodceňoval!