Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda: První jízdní dojmy

Po osmi letech je tady nový lidový mini-Fiat. Kam se posunula nejdostupnější italská technika?
Zpět na článek
19. 12. 2011 11:22
neregistrovaný "alfa_lover"
19. 12. 2011 11:29
neregistrovaný "alfa_lover"
11. 7. 2012 13:54
19. 12. 2011 10:28
19. 12. 2011 14:53
19. 12. 2011 17:53
19. 12. 2011 18:54
19. 12. 2011 19:39
19. 12. 2011 23:22
19. 12. 2011 23:30
20. 12. 2011 10:06
20. 12. 2011 04:25
20. 12. 2011 10:07
20. 12. 2011 10:04
20. 12. 2011 20:37
20. 12. 2011 08:58
20. 12. 2011 10:14
20. 12. 2011 10:20
20. 12. 2011 11:10
20. 12. 2011 11:19
20. 12. 2011 15:23
20. 12. 2011 11:29
20. 12. 2011 12:35
20. 12. 2011 15:27
20. 12. 2011 21:38
20. 12. 2011 11:28
20. 12. 2011 15:41
20. 12. 2011 19:59
20. 12. 2011 21:17
20. 12. 2011 21:33
21. 12. 2011 10:13
11. 7. 2012 13:32
19. 12. 2011 08:58
Skutečnost vychází najevo
"Stálicí v hodnotách Pandy zůstává i kvalitní design."

"Účelně navržená karoserie dostala několik vtipných a krásných detailů, které Pandu jasně odliší od sterilního a minimalistického stylu bratislavských New Small Family."

"Další prostorové stížnosti nejsou na místě. Šířka v interiéru patří ke standardu ve třídě, běžné postavy nebudou utiskovány ani dveřmi, ani objemnějším spolujezdcem. S vnitřní výškou ani podélným prostorem si nemusí dělat starosti ani nadprůměrně rostlí členové posádky."

"Panda je za jízdy velmi tiché auto, byť má patřit k nejlevnějším a nejmenším na trhu. Nejvíc tato nová kvalita vyniká na dálnici u čtyřválcové motorizace. V tuto chvíli je obtížné říct, zda jede lépe než trio z New Small Family, v každém případě si jízdně oba konkurenční vozy nejsou příliš vzdáleny. "

Samozřejmě, že je lepší čtyřválec, o tom není pochyb!

"designově ale Fiat hraje jinou ligu. Nejen v interiéru působí Panda jako dospělejší auto"

Já myslím, že je to řečeno jasně.
Rozbalit vlákno
89
Avatar - PlumJelinek
19. 12. 2011 09:40
Re: Skutečnost vychází najevo
:yes:
Avatar - ryman
19. 12. 2011 09:52
Re: Skutečnost vychází najevo
zbývá jen dodat obligátní: Bravo Fiat :-)
19. 12. 2011 11:43
Re: Skutečnost vychází najevo
Opravdu obligátní? Ve spojení s Fiatem? >:D
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2011 09:52
Re: Skutečnost vychází najevo
Buď klidný. Místní odborníci ti ještě vysvětlí, jak se věci ve skutečnosti mají a že tohle vůbec, ale vůbec nic neznamená...
Panda :yes: :yes: , článek :yes: :yes: .
Avatar - Glaukos
19. 12. 2011 10:29
Re: Skutečnost vychází najevo
:yes: :yes:
19. 12. 2011 10:49
Re: Skutečnost vychází najevo
Hlavní je, že k tomu testování nepustili ty obvyklé škrabálky, kterejm to.. na papíře jezdí 160 kopec nekopec..
neregistrovaný "alfa_lover"
19. 12. 2011 11:22
Re: Skutečnost vychází najevo
Jojo todle mě tky rozesmálo :yes:
19. 12. 2011 14:45
Re: Skutečnost vychází najevo
:yes:
Avatar - Katikakus
19. 12. 2011 10:08
Re: Skutečnost vychází najevo
Fiat opet predvedl, ze mala auta umi jako nikdo jiny. Kral tridy je zpatky. Celoevropske prodeje pristi rok ukazi pravdu v cele jeji nahote.
Dohadovani tady na diskusich na tom nic nezmeni.
Avatar - dr.biker
19. 12. 2011 10:36
Re: Skutečnost vychází najevo
Za novou Pandu Fiatu patří :yes:
Jen doufám, že to ti hoši na jihu u té Neapole budou zvládat minimálně stejně tak dobře, jako naši severní bratři Poláci. :-)
Avatar - Emel
19. 12. 2011 10:56
Re: Skutečnost vychází najevo
Ano, to jsou silné věty. Dosud se předpokládalo, že Panda bude hrát hlavně na praktickou notu a oproti NSF bude ztrácet v jízdě, to se ale nekoná. Je celkem jedno, jestli při přímém srovnání zvítězí Up nebo Panda... samotný fakt, že to redaktor není schopen nyní určit znamená, že rozdíly nejsou pro kupce podstatné.

Jisté rozčarování je znát u 0,9Twin... ok, tomu se raději vyhnout.

Skoro se vkrádá otázka... proč nekoupit Pandu? Snad jen menší bezpečnost dětí je nepříjemná...
19. 12. 2011 10:59
Re: Skutečnost vychází najevo
Zkusim to trochu upresnit:

Kvalitu designu v podstate nikdo nezpochybnoval, nicmene mestske auto si ja osobne predstavuju jinak. Budiz.

Koment o karoserii, krasnych detailech a sterilite neznamena, ze zatimco jedno je skvost, tak druhe je smejd. Jedna se o nekolik ruznych pojeti stejneho tematu. Nic oslavneho ani zatracujiciho.

Sirka interieru patri ke standartu, tedy zadny prostorovy zazrak. Jen standart. Pokud se nepletu, tak NSF ma sirku rekordni (kdyz tak mne opravte).

Tiche auto ano, pokud mas pod kapotou konstrukcne, technicky a technologicky nejstarsi motor z nabidky. Kazde zlepseni je pak krokem zpet, smutne, ne?

Nejlepsi je samozrejme ten prastary ctyrvalec, ale proc potom davaj pod kapotu pekne drahe TWA s titulem EOTY? K cemu pak vubec takovy motor je?

"Nejen v interiéru působí Panda jako dospělejší auto než dosud."
To jsem pro jistotu (na rozdil od tebe) uvedl cele. ;-)

Ano, je to receno jasne:
Fiat postavil "novou" Pandu, ktera je nova asi tak stejne jako novy Passat, u ktreho vsichni prskali, ze jde jen o FL.
Avatar - Emel
19. 12. 2011 11:14
Re: Skutečnost vychází najevo
Článek vcelku jednoznačně hodnotí design Pandy jako lepší - praktičtější (ochranné lišty), propracovanější (více zajímavých detailů), líbivější. Toto jest završeno větou, že designově ale Fiat hraje jinou ligu. Já osobně si myslím, že Citi v zelené metalíze a na litých kolech dokáže Pandě konkurovat a možná dokonce nabídnout hodnotnější celkové pojetí, ale v celkovém hodnocení dávám také hlas Pandě, právě za promyšlené detaily.

Nového toho je na Pandě docela dost - Panda lépe jede i vypadá, dostává i novou techniku, je lépe odhlučněná. Článek nijak nenaznačuje, že by nová Panda nebyla dostatečně "nová", tohle je jen tvoje interpretace.
19. 12. 2011 11:20
Re: Skutečnost vychází najevo
Noveho na Pande neni nic moc. Design exterieru ve stylu FL, to same interier. Pouze styl FL, nic vic (netvrdim, ze je to spatne).
Detaily - rozhodne plus pro Pandu, je prakticka vic nez dost, i kdyz ja osobne bych u tak maleho auta uvital spise 3dver, tu 5dv manii nechapu. To uz jsem rozebiral jinde.
Ja jsem nekomentoval clanek, ale tu snahu interpretovat normalni oznamovaci vety jako nejake oslavne ody, tot vse.
19. 12. 2011 11:32
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Párkrát jsem jezdil 3dv. hatchbackem a opravdu to nebylo nic příjemného - hlavně když člověk musel vystoupit na stísněném parkovišti - a tam se mini pohybují velmi často. Manipulace s dlouhými a těžkými dveřmi je ale za trest (pořád musíš dávat pozor, abys jimi nebouchal o bok vedle zaparkovaného auta), nemluvě o obtížném přístupu dozadu. Vím, že tam asi moc často dospělí jezdit nebudou, ale dětem se zadním párem dveří dozadu nastupuje taky mnohem snadněji a zadní pár dveří je příjemný už jen třeba když si na zadní sedadlo chceš odložit nákup nebo bundu. Proto si myslím, že NSF měla začít s 5dv. verzí, zvláště pak když se nezmohli na polohovou paměť předních sedaček! Každopádně 5dv. ve standardu je pro Pandu velké + !
19. 12. 2011 12:09
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ale houby, velebnosti.
3dv HB jezdim uz nekolik let a az na chvilku, kdy se mi nejake pako natlaci uplne az na zrcatko, nemam s nastupem/vystupem zadne potize.

A to je HB velikosti Golfu.

U maleho auta bych prave 3dv videl jako vyhodu, vetsimi dvermi se do mensiho interieru lepe nastoupi, ve mestech auta parkuji hlavne podelne a deti? Bavime se o priblizovadle pro mestsky provoz, ne o rodinnem voze. Pokud chces/musis koupit auto kvuli detem, tak nemas co lovit ve vodach Pandy/NSF, ale minimalne v te Golf-klasse, nebo radeji MPV jako Scenic, Touran, Berlingo...
Osobne prijdu k autu, sklopim sedadlo, hodim za nej notebook a hned ho zase zaklopim, nasedam a jedu. Pokud mam 5dv, musim nejprve otevrit zadni dvere, dat dozadu NTB, pak je zavrit, otevrit ty predni...
Na NSF proto vidim jako nesmysl ta sedadla bez pameti.
Zadani mestskeho auta nezni: Udelat na malem rozvoru co nejvetsi auto s co nejvice dvermi a co nejvice odkladacimi prihradkami, ale postavit auto pro prevoz primarne jedne az dvou osob (95% jizd odhadem) po uzkych mestskych ulicich a v castych dopravnich zacpach, s castym startovanim a vypinanim motoru, s castym rozjizdenim a zastavovanim.
Tomuto zadani vyhovuje lepe male 3dv auto s vetsi vnitrni sirkou (ktera i tak neprevysi sirku aut o kategorii vyse) a s mensim benzinovym atmosferickym motorem. Pokud mozno tak i s jednoduchou automatickou prevodovkou.

Zkratka jde o to pochopit, co je zadani a dle toho nabidnout produkt.
Mestske auto ma byt mestske auto a ne MPV, 4dv sedan ma byt 4dv sedan a ne motokara, limuzina ma byt limuzina a ne supersport, MPV ma byt MPV a ne terenni special a tak dale...

Co se tyka motoru, tak prave kritika dvouvalce TWA je na povazenou. Tenhle motor mel byt trhakem a tahounem prodeju, nicmene skutek utek. I redaktori uz museli zcela nediplomaticky napsat, ze starsi motor je lepsi - a v tom vidim hlavni prusvih Fiatu s "novou" Pandou. Nacpali do vyvoje prachy, ktere se hned tak nevrati.
19. 12. 2011 12:33
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ono je to opravdu o cílové skupině zákazníků - Panda je koncipována tak, aby byla použitelná i jako maličký rodinný vůz, kdy vzadu jedou děti. To ovšem docela dobře vyhovuje nejen italským, ale i českým požadavkům. Jinak podle tvého názoru "4dv. sedan má být sedan a ne motokára", ale třeba já mám sportovně laděné kompaktní sedany moc rád :yes:
Co se týká nového dvouválce, nezbývá než souhlasit. Je to ale výsledek ekohisterie posledních let. Fiat to ale v tom odřezávání válců asi přehnal, tříválec by možná byl lepším řešením. A teď ten TwinAir budou dokonce cpát i do Punta :-| Každopádně již teď je jisté, že na českém trhu bude nová Panda s jiným motorem než čtyřválcem Fire prakticky neprodejná. Výkonově bude většině Čechů stačit, potěší zvukem i kultivovaností a navíc si dokážu představit, jakou cenovou pálku Fiat za přeplňovaný TwinAir bude účtovat :'-(
19. 12. 2011 13:18
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Klidne at ten TWA cpou vsude, ja proti nemu v zasade nic nemam, je to logicky vysledek dnesnich podminek. Ale ma hrat roli zakladu za zakladni ceny.

Umis si predstavit, ze by napriklad u Peugeotu 308 hral 1,6 THP/150 koni roli top motorizace a novinari by o nem napsali, ze stary atmosfericky dvoulitr je lepsi a levnejsi?
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2011 13:00
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Je hezké, jak si ty podmínky upravuješ, abys z toho vyšel vítězně právě ty... >:D
Dnes se opravdu bavím, jaký Panda vyvolala kVWikot...
19. 12. 2011 13:10
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A mas k tomu neco vecneho?

Zkus ty podminky rozsekat na hadry, zkus mi vysvetlit, proc by mela limuzina mit ujeceny motor a maximalku 320, proc by male auto melo umet lezt po skale jako Hummer a pritom s peticlennou posadkou a mit tolik dveri jako kloubova Karosa - tak do toho.

At se taky pobavim.
19. 12. 2011 13:21
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Na tvůj dotaz by bylo možné odpovědět velmi lakonicky - "A proč ne?" Vždy je to otázka zájmu zákazníků. Pokud je třeba o sportovně laděný sedan zájem, proč by ho značka, která má v tomto směru tradici, nenabízela? Zrovna tak může Panda 4x4 spoustě zákazníků dávat smysl (o čemž svědčí i její skvělé prodeje) a jiní mohou považovat minivůz ve čtyřkolce za absurditu. Prostě kde je poptávka, tam je i nabídka, a tak to má být!
19. 12. 2011 13:25
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Tady nelze Fiatu nic vyčítat, on to v jiném segmentu ani neumí nabídnout. Tady je relativním originálem, takže za mne - ano.
19. 12. 2011 13:32
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Jasne, 4x4 jako doplneni portfolia je spravne. I v teto kategorii. Ale zaklad je zaklad. Tezistem prodeju bude jiste neco hodne blizkeho zakladnimu motoru a v zakladni vybave + central a klima. A tam by mel Fiat cpat ty TWA, ne stare 1,2...
19. 12. 2011 13:35
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Panda 4x4 je snad nejoblíbenější auto místních žen v italských Dolomitech.
Pokud se podívám na fotky Pandy II a vedle toho stojí i Panda III musím říct, že jen prosťáček tvrdí, že se jedná o FL. Rozměry jsou jinde. O motoru je toto- dávat tam kus z motorky je blbost. Počet dveří, sedadel.... tady bych byl opatrný, přece jen první malé auto-Fiat Topolino bylo v roce 1936, takže asi vědí, co a proč dělají.
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2011 13:37
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A proč bych ti měl cokoli vysvětlovat, když si základ překrucuješ podle sebe?
Už ten prvotní nesmysl, že auto do města je lepší třídveřové s větší šířkou... Jak nenápadně napsané na nová VW...
Auto do města má být především obratné v městském provozu, účelné a rozměrově tak akorát. Jestli tři nebo pět dveří, je fuk. Naopak v městských podmínkách, není-li auto jen dvoumístné (Smart), více lidí ocení zadní dveře pro jednodušší manipulaci s čímkoli na zadní sedačce. Ideální auto do města měří maximálně tři metry, má krátké dveře a ve městě minimální spotřebu. Takové auto zatím neexistuje.
19. 12. 2011 13:52
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Kdyz je to nesmysl, tak jak podle tebe ma vypadat amle auto do mesta? Pokud siroke a tridverove je nesmysl, tak odvozuji, ze ma byt petidverove, uzke a vysoke - pisu to dobre?
Co to mas za neurcite formulace: Rozmerove akorat, obratne v provozu... To snad Panda neni rozmerove akorat? Kde to tvoje akorat zacina a kde konci? NSF neni obratne v mestskem provozu a Panda je? Nebo je to naopak?

Ty a ostatni porad pisete o zadnich dverich, ajkoby ta mala auta do mesta mela prevazet denodenne materskou skolku i s ucitelkou. Pritom opak je pravdou - nejcasteji jezdi obsazena jen jednou, maximalne dvema osobami. A tem se obema bude nastupovat lepe velkymi dvermi. Zadni jsou v teo tride postradatelne. Netvrdim, ze 5dv je spatne, ale dle meho je 3dv lepsi.
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2011 13:57
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Nemá smysl s tebou diskutovat. Máš jeden svůj úzký pohled a nepřipouštíš jiný názor.
Mám třídveřové malé auto a vím, že pokud ještě někdy jen tři dveře, tak u auta, které nebude mít střechu... tedy vlastně spíš jen dvoje dveře. Realita je taková, že na velikost nástupního otvoru pro přední sedadla nemají tři dveře vliv a na případná zadní se líp nastupuje zadními dveřmi.
19. 12. 2011 14:13
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No vidis a mne pripada, ze predni dvere u 5dveroveho maleho auta jsou uz dost male a zadni taky.
Ber to tak - pokud kupujes male auto jako doplnek mestske mobility, 3dv bude jiste leapi volba.
Pokud kupujes male auto, nebot na vetsi proste nemas prachy, pak chapu, ze 5dv je rozhodujici vyhoda.
Chapej - to neni o Fiat kontra VW, ostatne NSF bude pry taky 5dver a tam to povazuji za stjnou hlouposta jako u Pandy, ci libovolneho jineho maleho vozu.
5dver mi dava smysl az od Golf-klasse vyse, tam pak zase ma 3dver nevyhody (tezke a dlouhe dvere, vliv na vzhled...).
19. 12. 2011 14:26
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já bych ti tu i oponoval. Pět dveří je určitě plusem. Ty to tak nevidíš, na což máš plné právo, ale plno zdejších diskutérů to vyzdvihuje. Popravdě, já si 3d Pandu nedovedu ani předsatvit.

Druhá věc je ta, že když máš trošku nadstandardní rozměry, ať už do výšky či do šířky, tak malé pětidvéřové auto fakt ideálem není. Dveře jsou opravdu malé a nastupování moc pohodlné není.
To chce právě eliminovat (aspoň do jisté míry) NSF, která nabídne 5d variantu na větším rozvoru, aby rozměry dveří utrpěly co možná nejméně.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 14:51
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
:yes:
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 22:56
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A hlavně vysvětluj důchodci, že mu stačí troje dveří, když to stačí mladému floutkovi v hot hatchi... a že ti důchodci tady budou tvořit nemalé procento prodejů a jsou k tomu důvody - levné, vysoké nastupování, jednoduché...
Avatar - Katikakus
19. 12. 2011 16:06
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Bavime se o aute do mesta - s uzkymi ulickami, problemy se zaparkovanim, uzkymi parkovacimi misty.
Zkusenost s tridverovym autem mam a do mesta je to naprosta tragedie - diky dlouhym dverim mas problem s nastupovanim a vystupovanim - potrebujes mnohem vic mista na otevreni dveri.
19. 12. 2011 16:32
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Za tragédii bych to neoznačil, těch třídveřáků je třeba plná Paříž. A že by si tam kvůli tomu někdo rval vlasy? To zase ne. ;-)
Avatar - Katikakus
19. 12. 2011 20:30
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Mne nezajima Pariz, mne zajima ma vlastni zkusenost se dvema tridverovymi auty zde a tragedie to je.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 14:50
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
koncernová trojčata jsou proti pandě žebráci na kolečkách. Pokud budeš tvrdit něco jiného tak jsi bud slepec nebo ..... zaslepenec. Při pohledu do cg je až k smíchu, co nám to škoda serviruje za 240tis.... jinak tvé reakce jsou opravdu dneska kvikozní.... :-!
19. 12. 2011 15:06
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Zkus muj koment ze 14:13, radek zacina "Chapej..."

Pokud jsi tedy ochotny chapat.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 15:11
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
...samozřejmě nechápu. :-!
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 15:17
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
viz. blue.sun ..... máš jeden úzký pohled. A nahoře sis celkem "zakopal" do fiatu. Mi jsou značky u zádele.... zajímá mě jen auto jako takové. Ale chceš mít pravdu, měj ji. Třeba i 100x pokud budeš klidnější. ..... s tebou se diskutovat občas nedá.
19. 12. 2011 15:35
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Tak pochop, ze jen konstatuji, ze:
- Nova Panda je dle meho spise FL
- Male auto mi sedi spise 3 dverove

Kde vidis to kopani?
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 15:44
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
to je zbytečné. Ale věcně.... jak by měla podle tebe panda vypadat, aby to podle tebe nebyl fl?
19. 12. 2011 16:39
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No to je slozite.
FL je oznaceni pro malou kosmetickou zmenu karoserie, jinak jde produkce dal jako drive. Je to takove oziveni modelu.
Nicmene pokud se bavime o nove generaci, tak cekam i konstrukcni a technologicke zmeny, navaznosti na jine rady vyrobku (v tomto pripade auta), jine materialy, prodejni politiku...

Nicmene ja jen poukazoval na to, ze VW s Passatem a pred tim s Golfem udelal to same a zdejsi komunita to prohlasovala za facelift. Pritom napriklad Golf shodil kolem 100kg napric verzemi (dovedes si predstavit, co museli konstrukteri vsechno zmenit?!), Passat taky (snad se nepletu), prisly BE technologie, motory nove generace... Ale vsichni videli jen nova svetla.

Panda ma novy design, ktery v podstate kopiruje ten puvodni, jen ho castecne rozviji (zda spravnym smerem, nebo ne, to ted neresme). A nove motory, ktere zatim rozhodne nic extra nepredvedly. A - abych nezapomnel - nove naladeny podvozek... Staci to na oznaceni "nova generace"?
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2011 16:54
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Jenže Panda JE značně změněná, není to jen "facelift", jak s oblibou píšeš, abys nové auto mohl shazovat. Že je stejný rozvor ještě neznamená, že je stejné auto. A zrovna v tomhle případě tomu opravdu tak není.
19. 12. 2011 17:14
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Kde zase ty vidis to shazovani?
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:30
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Vidíš? ;-) :-) sem ti to říkal.... >:D
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:31
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
:yes: taky ji vidím jako Novou..... ale nech mariáška, on dneska nemá svůj den....
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 22:48
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ano, úzké auto do úzkých italských uliček patří více než široké a totéž platí i všude jinde mimo Havířov a Ostravu, kde jsou jen široké ulice stavěné v druhé polovině 20. století.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 14:48
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
...musím souhlasit. :yes:
20. 12. 2011 08:26
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Pokud to bereš jako auto pro ježdění do práce, tak možná ano. Ale zřejmě nemáš děti. Nenapadne tě, že třeba potřebuješ odvézt děti do školky nebo školy pár km a na to je nějaké Berlingo rozhodně zbytečný luxus, navíc ve městě. Ty dvě dveře navíc pak budou právě rozhodující, jak tam ty děti dát. A rozhodně je lepší se motat mezi lidma s Pandou než s Berlingem. A to rodinné auto neznamená, že v tom pojedu na dovolenou... Osobně právě o Pandě uvažuju do budoucna jako s druhým autem do rodiny.

Co se týče twinairu - jasně že více drnčí než čtyřválec, otázka je, jak na tom bude se spotřebou, v tom může být ta změna. Pokud bude jezdit o litr méně, tak to je pokrok, navíc jak bylo psáno - motor je živější než ten Fire. Shrnuto - pokud bude jezdit za míň a s větším výkonem, tak to pokrok je. Ty vibrace můžou vadit a nemusí, to už záleží na každém, co si vybere, proto tam taky Fiat nechává oba dva motory.

Jinak chválím recenzi, konečně po delší době recenze, která testuje konkrétní auto bez předsudků. Jen tak dál.
Avatar - Emel
19. 12. 2011 12:54
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Na facelift je těch změn poměrně hodně... nemění se jen optika světel a maska, ale nové jsou snad všechny karosářské díly. V tomto ohledu mám jasno... je to nová generace. Rozhodně více, než třeba Golf, u kterého zůstává velké množství karosářských dílů beze změn.

Oznamovací věty to jsou, ale posouvají vnímání Pandy. Pokud jsem měl minulou generaci v hlavě jako praktické a chytře řešené levné auto, pak tento článek dává větší důraz na kvality a menší na cenu. Upřímně... čekal jsi, že by vysoká Panda mohla jízdně konkurovat Up!?

Pětidvířko... to je jiná otázka. Rozhodující je výhoda v přístupu na zadní sedadla. Pokud bych měl v autě vozit dítě, což je podle mě dost častý požadavek, dal bych osobně přednost pětidvířku.
19. 12. 2011 13:13
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znovu - pokud mam prevazet deti, tak jdu do neceho PODSTATNE vetsiho. Treba do opravdove limuziny, Alberte. Koupit Pandu a argumentovat nutnosti instalace destske sedacky je ponekud...usmevne, nemyslis?

Jizdne se srovnala s konkurenci a tak je to spravne. Rozhodne jsem necekal, ze by Panda mela horsi jizdni vlastnosti nez NSF, to by bylo na rucnik do ringu.

Samozrejme chapu, ze v hromade zemi hraje Panda roli noveho a cenove dostupneho auta pro masy a tam se pet dveri hodi lepe nez tri.
Avatar - Emel
19. 12. 2011 13:31
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ne, nemyslím... pokud bych kupoval manželce auto do města, se kterým si sjede na nákup, odveze dítě (nebo dvě) do školky nebo na kroužek, k doktorovi... pak mi pětidveřové mini připadá jako velmi vhodné řešení. Fluence je zbytečně a) drahý b) silný c) velký.
19. 12. 2011 13:33
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No ja bych tady radeji nebycharil, pokud bych manzelce koupil Pandu na vozeni deti, asi by mne kopla...vis kam >:D
19. 12. 2011 13:37
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Je to snad horší, než Fabie či jiný letilý model? Není!
Avatar - Emel
19. 12. 2011 13:46
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
No pokud je zvyklá na svůj Cayenne, pak chápu, že bys asi s Pandou neuspěl ;-). Zkus to ale vzít v obecnější rovině... já osobně vidím koncept Octavie pro rodinu, se kterou jezdí otec do práce, a Pandy, která zůstává doma pro potřeby manželky ve městě, docela realisticky. Pokud bych měl vozit děti po městě, neměl bych s Pandou ani osobně žádný problém.

PS: V mém případě je to obráceně... společné ježdění obstará rodinné kombi, pokud jedu někam sám tak si beru malé auto já a kombík zůstává doma pro ženu.
19. 12. 2011 13:54
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Cayenne --> :yes: >:D
Tak ten obraceny koncept vidim realneji - O tom prave celou dobu pisu!
Vyuzivas pak na tom malem aute zadni dvere (pokud je tam mas) ? A pokud ano - omezoval by te pak 3 dver?
Avatar - Emel
19. 12. 2011 14:03
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Moje malé auto zadní dveře nemá... ale je to trošku jiný typ malého auta >:-[] , děti v něm nikdy nevozím, dětské sedačky se do něj nevejdou.

Je to dané tím, že a) nebydlíme ve velkoměstě a nemáme problémy s parkováním, b) manželka autem moc nejezdí, c) já sám autem taky tolik nejezdím. Pokud bych měl jezdit třeba 1000km za týden a více, pak bych měl drahé velké auto pro sebe a k tomu něco levného a šikovného pro manželku. To by asi zastala i ojetina, pokud bychom ale uvažovali nová auta, pak Panda vypadá rozumně.
19. 12. 2011 14:34
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ariel Atom? :-O
Avatar - Emel
19. 12. 2011 15:10
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ten snad nemá ani přední dveře :-)... ne, nic tak radikálního...
19. 12. 2011 15:21
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ale do nej bys jednu sedacku mozna nacpal >:-[]
Avatar - Emel
19. 12. 2011 15:28
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
To i do svého auta... na předním sedadle ale můžeš mít pouze dětskou sedačku proti směru jízdy a tak malé děti už nemám.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 14:52
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
...celou dobu tady bychaříš....
Avatar - Emel
19. 12. 2011 15:22
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Můžu mít názor i na jiná auta, než která mi stojí v garáži?
19. 12. 2011 15:25
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
To bylo asi spis na mne.
On JiRik uz ani moc nepise o autech, jen popichuje vybrane nicky...
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 15:29
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Tohle nebylo fér.... do nicků mi je nic. Možná podle sebe soudíš jiné....
19. 12. 2011 15:48
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ne.
Soudim tebe podle toho, co pises.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 16:02
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
tak to je zbytečné - končím "debatu". Nicky nechávám tvé režii. GL
19. 12. 2011 16:17
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Co je GL?

Hele, kdyz jsme se bavili naposled, tak jsi vyletel jak certik Bertik z krabicky na GTIho. Nebyl jsem tehdy jediny, kdo ti psal, ze uz to prehanis. Ted zase neni GTI, tak rypes do mne a Jossalita. Jakmile se objevi nekdo, kdo napise neco pozitivniho o VW (a to ja jsem vlastne tady ani dnes nepsal), tak okamzite podrazdene zareagujes pubertackym stylem (viz "nalozila cigu", "zaslepenec" a podobne...). Nakonec se ta debata zvrhne na Fiat kontra VW, nebo neco podobneho, ale tady nejsme na fotbale (ostatne to je jedne z duvodu, proc se o fotbale nedokazu bavit). Ja jsem realne napsal, v cem povazuji 3dverove male auto za lepsi nez stejne male 5dverove - mas k tomu co dodat? Ne, jen reakce na bychareni.
Napsal jsem realne, ze Panda pro mne neni nova, ale pouze FL dle vzoru Golf + Passat - mas k tomu neco? Ne. Jen, ze "kopu" do Fiatu...
Nediv se proto, ze jsem ti napsal, co jsem napsal.
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:00
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
GL je Good Luck - Hodně štěstí..... k tomo dole ....sorry, ale v tomhle tom se kopat nechci - to je očividně tvůj svět. Za mě: Chosé je v poho, ty jsi v poho, že se zrovna tady škubeš jak stará blažková u výdeje polívky moje hodnocení nezmění - jsi v poho. S tím nickováním na mě nenickuj a hlavně mi tu netahej kohokoliv. Opravdu nehraju na nicky - to jsem myslel, že už je za náma. A ano, jen zaslepenec koupí cígo (tento název jsem tu začal používat já už dávno/ za dvěpade ve stavu jakém je. A ano: v této cenové kategorii Pandur (nejsem puboš) cígu nakládá ze všech stran. A moc prosím, už se "odnickuj"
GL
20. 12. 2011 09:10
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Hoši hoši, ani jeden nemáte 100% pravdu, ale oba ji zčásti máte. Samozřejmě že mají smysl jak 3dv. tak 5dv. auta. Na vození dětí je prostě lepší ten 5dv., taky jak jsi psal, tak sám do svého 3dv. dětskou sedačku nedáš. Ale pokud někdo vozí jen notebook, tak mu třídveřák stačí. Obojí má své opodstatně ní. Je ale fakt, že notebook lze vozit i ve 5dv. , kdežto děti ve 3dv. ne. Z tohoto pohedi je 5dv. praktičtější.

Co se týče Fiat vs. VW - dnes dělají auta dobrá všichni, že má tenhle to a tenhle to nemá je jen otázka, co kdo potřebuje a preferuje. Platí to i o jízdních vlastnostech - někomu více vyhovuje přeposilované řízení, někdo raději tužší s lepší zpětnou vazbou. Někdo jezdí zatáčkou pomalu a má raději měkčí podvozek, jiný zase raději tužší a střihá zatáčky. Opět je to o preferencích a recenzent by měl správně jen konstatovat fakt, že jedno auto je měkčí, jiné tvrdší apod., než hodnotit, které řešení je lepší. Jsou to totiž pak zavádějící informace vycházející ze subjektivních pocitů a preferencí. Tady se snaží každý druhému nutit jeho styl a nehodlá uznat jiné preference. Jak Up tak Panda budou dobrá auta, ale nechápu tu hysterii kolem a shazování jeden druhého.
20. 12. 2011 20:32
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Klid, my se neshazujem a ani neshazujem auta (teda aspon ja ne), jen si menime nazory >:D
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 15:30
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já to myslel na mariáška.... a samozřejmě můžeš mít názor na všecko... kliid... ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:34
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znovu - pokud nemáš peníze na něco podstatně většího, třeba na opravdovou limuzínu, Alberte, tak můžeš jít tak leda do .... chápeš? Pandur ---- cca. 220.... Albert ..... cca350..... ach jo.
19. 12. 2011 13:26
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Nový Golf 6 má ale všechny díly karoserie jiné oproti pětce. ;-)
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 22:52
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Nemá. Karoserie není jen kapota a páté dveře.
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 22:50
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Aha, takže podle tvé logiky vlastně na Golfu posledních 30 let nic nového není, všechno je to jen ve stylu facelift (což mezi 5 a 6 jde říct i docela vážně). 8-s
Mám pocit, že tentokráte si hodnotu argumentů stanovuješ tak nějak baj vočko jak se ti to hodí to krámu 8-s :no:
19. 12. 2011 11:10
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Chybí mi tu tvá tradiční óda na TwinAir.

Já si velmi dobře pamatuju, když jsem zrovna tobě u představení tohoto motoru psal, že to nebude z hlediska kultury chodu i spotřeby žádná výhra.
A dodneska si pamatuju, cos mi na to napsal, tak co, nechceš to sem vypsat? ;-)

Jinak shrnuji, Panda je povedený vůz, bude segmentu celoevropsky kralovat, už její praktičnost je díky dvěma párům dvěří navíc prostě jinde. Design je sice věc subjektivní, ale dle mého povedený. Twin Air je jednoznačným zklamáním. Motor, který hází celým autem, duní a ve vysokých otáčkách, kde má nějaký výkon, i dost žere, je krok vedle. MultiJet je na tom s kulturou chodu ještě hůře. A tak, že se do Pandy hodí nejvíce ten nejstarší motor, který má výkon stěží průmerný, je spíš smutné. Bezpečností se nová Panda taky nevyznačuje a tak se sám sebe ptám, opravdu s ní chtěji vydržet dalších osm let?
neregistrovaný "alfa_lover"
19. 12. 2011 11:29
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Kdo z Vás s tím motorem jel? Já teda ne, ale zajímalo by mě, jestli jsou to Vaše postřehy, nebo jako v 99% případů tady to co jste si někde přečetli.

Tomudle serveru chybí objektivita odborníků, který s autama dělaj, ne jen lověj data z netu (papíru) a když se něco porouchá, rychle do servisu.
19. 12. 2011 11:36
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já ten motor prostě znám. V článku je to napsáno naprosto pravdivě. Motor vibruje, duní a ve vysokých otáčkách, kde má nějaký výkon i dost žere.
To je prostě vlastnost dvouválců.
19. 12. 2011 11:51
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
"kdo z vás s tím motorem jel?"
"já ten motor prostě znám"

>:D Tak jel nebo nejel?
19. 12. 2011 11:56
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Zaměř se na to, co tady o tom motoru od začátku (od představení) píšu, klidně mě cituj, přilep to sem a pak to zkonfrontuj s tím, jaký ten motor je. Nikde se od skutečnosti neodchyluji. Já ten motor prostě znám.
;-)
19. 12. 2011 12:11
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
takže nejel a děláš tady papouška :yes:
19. 12. 2011 12:12
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Ne, jel. ;-)

Ale pořád to nic nezměnilo na tom, co jsem tu vždycky psal. Jen se vše potvrdilo. A na tady tento fakt zde od začátku narážím. ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:02
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Znáš ten motor...hmmmm....
Takže:
Joss: ahoj já su jossalito
Twinair: ciao
Joss: Můžu si tě projet?
Twa: Prase a liiiiiiisk......
anebo sis užil s dvouválcovou Italkou? ;-)
i ty el diablo
19. 12. 2011 17:28
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Pro mě, je znát ten motor mnohem víc, než se v něm jednou projet a říct, hm, tak jo no. ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 12. 2011 17:57
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
....takže facan přes půl huby si sklidil..... >:D ;-) to víš, José, italka....
20. 12. 2011 09:14
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
A co teprve, až přijdou jednoválce :-) Ono taky všechny ty skútry jsou na prd, když mají jen jeden válec :-)
19. 12. 2011 17:18
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
Já s ním jel (už jednou jsem to psal v testu Ypsilonky). Takže znova:
V zátěži je fakt hlučnější, při ustalené rychlosti je v pohodě, vibrace jsou na úrovni TDI (dýzlů obecně). Motor se rád a velice ochotně vytáčí za jiného, zvláštního, jakoby radostného zvukového projevu, který je docela zábavný a návykový. a tady vidím problém se spotřebou. Je potřeba s ním jezdit delší dobu, aby se to po čase člověku omrzelo, a pak jde i spotřeba dolů, na cca průměrných 5,5-5,5,8 l/100km. Ono to člověka furt nutí zkoušet co to dokáže... ;-)
19. 12. 2011 21:58
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
tazko povedat ako bude multijet odhlucneny. S jeho kulturou to slavne nebude, ale ak by bol aspon "potichu", dala by sa nejaka nekultura odpustit. Aj tak mi uchadza vyznam malej nafty v mini aute.

PS: mozno chodia sudruhovia z talianska na tento server a vzali si Adove dlhorocne priania k srdcu a dali na vyber aj farebnu televiziu >:-[]
Avatar -
11. 7. 2012 13:50
Re: Co je na výhodách 5dv. u mini nepochopitelného?
"Bezpečností se nová Panda taky nevyznačuje..."
Hergot, někteří z nás se s tím stačili sotva povozit a koukám, že jiní už zvládli tu Pandu rozmlátit na cáry.
Tož zatím jsem - na rozdíl od tebe - s tou Pandou neboural, takže o bezpečnosti se bavit nemohu...
19. 12. 2011 10:10
a zbývá jen dodat
, že Fiat definitivně ukončí výrobu levných aut. Na levná auta už tu zbyde jen Škodovka, Dacia a přijdou Číňani. >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
19. 12. 2011 10:59
Re: a zbývá jen dodat
Ale no tak... Panda bude stát v Evropě +- stejně jako Citi, a to nabídne více prostoru i výbavy. Pro Fiat je těžištěm Panda, pro Škodu Octavia... takže asi tak.
19. 12. 2011 11:09
Re: a zbývá jen dodat
= skonci definitivne.
20. 12. 2011 07:19
Re: a zbývá jen dodat
Nějak jsi zapomněl, že zatímco PAnda je pro Fiat jedním z klíčových modelů, tak NSF je pro VW jen taková bokovka bez které se dodnes vpohodě obešel. Schválně kde by byl Fiat, kdyby nedělal Pandu? >:D
19. 12. 2011 10:27
Velmi dobře....
.... když i na ACZ zaznívá směrem do Itálie taková chvála, musí to něco znamenat (vzpomeňme na ty brutálně předpojaté první dojmy z autosalonu ve Frankfurtu 8-s )

Panda se tedy evidentně povedla, snad i víc, než jsme čekali :yes:

Mám dotaz na redakci: ta zadní lavice, když je posuvná. Zvětšuje místo pro posádku vzadu nebo jej zmenšuje? (tzn. proti standardnímu uspořádání se posouvá do kufru nebo směrem do interiéru?)

Jinak souhlasím s poznámkou, že Fiatu paradoxně teď bude chybět v nabídce nějaký totální hrkač, který bude spolehlivý, bude mít svěží design a bude stát třeba 150 tisíc.... Defacto něco jak Citigo, jen s adekvátní cenovkou.... (a napadá mě, že by se stále dál dala vyrábět i ta stará Panda, právě za těch 150 tisíc....)
Rozbalit vlákno
41
Avatar - dr.biker
19. 12. 2011 10:43