Novinky
Ak je kupujucim spotrebitel (FO), predavajuci zodpoveda zo zakona, nijaka dohoda s vyrobcom. Ak je kupujucim podnikatel, zakon zaruku neuklada, preto maju vsetky znacky vseobecne zarucne podmienky, ktore predstavuju zmluvnu zaruku. Cize iba tento pripad mozno oznacit tvojim "po dohode s vyrobcem".
Pre spotrebitelov ano. Pre podnikatelov nie, tam je zaruka v podstate dobra vola predavajuceho, zakon nijaku neuklada. V realnom zivote by ale predajca, ktory by neposkytoval nijaku zaruku, asi dlho nepredaval 😄
Americanom sa niet co divit, to je kapitalizmus v praxi. Kto z nas by ako predajca poskytoval zaruku, ak by vedel, ze vyrobca/dovozca mu naklady nikdy nepreplati?
Americanom sa niet co divit, to je kapitalizmus v praxi. Kto z nas by ako predajca poskytoval zaruku, ak by vedel, ze vyrobca/dovozca mu naklady nikdy nepreplati?
Mám pocit, že v ČR (na rozdíl od USA) je 24měsíců záruky zákonně povinných - záruku poskytuje prodejce/dealer. Tj. záruku při prodeji poskytnout musí, to jak si to vyřeší s importérem/výrobcem mi je šumák 😉
já viděl 3...dva pražský v praze, jednoho libereckýho v KV...černej, střibrnej a světlezelenej...parádní kára...škoda kratkého života... 😒 😒 😒
je to momentálně asi dobrá investice...ceny asi poběží pěkně dolu...bez podpory a záruky to bude mít malou cenu...a za nějakých 20 let to bude cena nevyčíslitelná... 😉
Skladovek je cela rada, nejen ve Svedsku - treba Srba ma v Jilovisti ctyri fungl novy 9-5ky, pokud se nepletu.
9-5SC existuje v poctu par prototypu, nicmene ty nebyly jeste homologovany ani jinak registrovany, do provozu je tedy prihlasit nelze.
9-4X - konci, ale par se jich v US prodalo.
Jinak pokud nebude Saab US skutecne schopen garantovat zaruku, prevezme ji GM - dealeri se tedy bat nemusi.
A posledni vec, k tem nahradnim dilum (i kdyz to patri spis tomu paku petrumr) - Saab Parts je samostatna ziskova spolecnost, ktera nebyla postizena bankrotem. O dodavky dilu je proto postarano (dle svedskych zakonu minimalne na 10 let).
9-5SC existuje v poctu par prototypu, nicmene ty nebyly jeste homologovany ani jinak registrovany, do provozu je tedy prihlasit nelze.
9-4X - konci, ale par se jich v US prodalo.
Jinak pokud nebude Saab US skutecne schopen garantovat zaruku, prevezme ji GM - dealeri se tedy bat nemusi.
A posledni vec, k tem nahradnim dilum (i kdyz to patri spis tomu paku petrumr) - Saab Parts je samostatna ziskova spolecnost, ktera nebyla postizena bankrotem. O dodavky dilu je proto postarano (dle svedskych zakonu minimalne na 10 let).
bavíme se (snad) o tom co psal Supergutík výše, nebo ne? A on píše, že importér pro ČR potvrdil pokračování záruky. Takže jestli plánuješ koupi Saaba tak raději v ČR, protože v US importér prozatím záruky ruší 😉
no, pro "věčné pacienty" je to možná hlod a výplod choré mysli, ale jsou i relativně spolehlivá auta, která skutečně nepotřebují navštívit servis ob-měsíc
předpokládám ale, že máš tvrdá exaktní data která potvrzují, že Saaby jsou poruchové křápy které nejezdí, případně vyjedou maximálně směr servis. Jinak se tady jen (znova) strapňuješ.
Apropos ta záruka oficiálně platí 2 roky, takže momentálně pro auta vyrobená od konce roku 2009 výše. Nebo myslíš, že by měla platit záruka i na 10+ roční leštěnky, o kterých zjevně mluvíš (opět) trochu mimo hlavního tématu?
no, pro "věčné pacienty" je to možná hlod a výplod choré mysli, ale jsou i relativně spolehlivá auta, která skutečně nepotřebují navštívit servis ob-měsíc
předpokládám ale, že máš tvrdá exaktní data která potvrzují, že Saaby jsou poruchové křápy které nejezdí, případně vyjedou maximálně směr servis. Jinak se tady jen (znova) strapňuješ.
Apropos ta záruka oficiálně platí 2 roky, takže momentálně pro auta vyrobená od konce roku 2009 výše. Nebo myslíš, že by měla platit záruka i na 10+ roční leštěnky, o kterých zjevně mluvíš (opět) trochu mimo hlavního tématu?
Zaruka platit bude, odpovida prodavajici, jestli mu to nekdo treti proplati, to uz je jeho boj.
nikdo tě nenutí Saaba si koupit 😉
jestli je záruka na díly, tak ta záruka nejspíš platí i na práci s tím spojenou. A věř tomu, že u Saabu nemají zdaleka takovou spotřebu dílů jako u některých "bezchybných" superznaček.
Ano, každej servis má sklad. Otázka je jen, jak rozsáhlej. A věř tomu, že ani největší servis Forda, VW, Renaultu (abych jmenoval pár rozšířených značek) nemusí nějaký hodně specifický díl mít na tom skladu - slyšel jsi už někdy o regionálních logistických centrech? Představ si, to je taková velká hala plná součástek. A ta je třeba v Belgii, Maďarsku, nebo klidně i v ČR. A do kanceláře v této hale někdo z Polska, ČR, Německa, Španělska napíše, že potřebuje ten a ten díl a do 2-3 dnů mu ho tam (samozřejmě ne Českou poštou...) dodají.
Krom toho, v aktuální nabídce Saabu není žádný motor, který by nebyl i v nějakém Oplu - 2.0T + 2.8T V6, 1.6T, 2.0TiD, i 2.0TTiD, všechny z nich (možná lehce upravené) jezdí v Astrách, Insigniích, Zafirách a pod. A starší 1.9TiD jezdí i ve flotile Fiatů a Alf.
Ono i když klekl Rover se nic zásadního pro majitele jejich výrobků nezměnili - trh se rychle přizpůsobil a seženeš na ně jakýkoliv díl za běžné ceny.
jestli je záruka na díly, tak ta záruka nejspíš platí i na práci s tím spojenou. A věř tomu, že u Saabu nemají zdaleka takovou spotřebu dílů jako u některých "bezchybných" superznaček.
Ano, každej servis má sklad. Otázka je jen, jak rozsáhlej. A věř tomu, že ani největší servis Forda, VW, Renaultu (abych jmenoval pár rozšířených značek) nemusí nějaký hodně specifický díl mít na tom skladu - slyšel jsi už někdy o regionálních logistických centrech? Představ si, to je taková velká hala plná součástek. A ta je třeba v Belgii, Maďarsku, nebo klidně i v ČR. A do kanceláře v této hale někdo z Polska, ČR, Německa, Španělska napíše, že potřebuje ten a ten díl a do 2-3 dnů mu ho tam (samozřejmě ne Českou poštou...) dodají.
Krom toho, v aktuální nabídce Saabu není žádný motor, který by nebyl i v nějakém Oplu - 2.0T + 2.8T V6, 1.6T, 2.0TiD, i 2.0TTiD, všechny z nich (možná lehce upravené) jezdí v Astrách, Insigniích, Zafirách a pod. A starší 1.9TiD jezdí i ve flotile Fiatů a Alf.
Ono i když klekl Rover se nic zásadního pro majitele jejich výrobků nezměnili - trh se rychle přizpůsobil a seženeš na ně jakýkoliv díl za běžné ceny.
Já vídám jednu prakticky denně a příležitostně i jednu další (obě mají jinou barvu, tak to jsou opravdu dva kusy). Krásný auto :yes: 😒
dobrá správa :yes😒br />
jak je to se skladovkama - jsou ještě nějaké k dispozici třeba i ve Švédsku?
9-5 combi - stihlo se jich alespoň pár vyrobit?
9-4X - běží výroba v Mexiku dál nebo to taky skončí?
dík
jak je to se skladovkama - jsou ještě nějaké k dispozici třeba i ve Švédsku?
9-5 combi - stihlo se jich alespoň pár vyrobit?
9-4X - běží výroba v Mexiku dál nebo to taky skončí?
dík
myslíš někdy předtím než vypustíš tyhle svoje elaboráty?
ono totiž při zahájení prodeje nějakého modelu už jsou připraveny i servisní místa a zásobeny náhradními díly. Nebo si myslíš, že všechny součástky jdou jen do nově postavených aut, a pak se čeká 2-3 roky než se něco začne kazit aby spustili dodatečné dodávky náhradních dílů?
krom toho - dnes je automoto průmysl tak propojený, že je problém (u každého výrobce) najít něco výjimečného co nepoužívá i někdo jiný. Elektroniky, automaty, tlumiče, turba a pod. se nakupují od dodavatelů, kteří často skoro ten samý komponent prodávají i konkurenci.
ono totiž při zahájení prodeje nějakého modelu už jsou připraveny i servisní místa a zásobeny náhradními díly. Nebo si myslíš, že všechny součástky jdou jen do nově postavených aut, a pak se čeká 2-3 roky než se něco začne kazit aby spustili dodatečné dodávky náhradních dílů?
krom toho - dnes je automoto průmysl tak propojený, že je problém (u každého výrobce) najít něco výjimečného co nepoužívá i někdo jiný. Elektroniky, automaty, tlumiče, turba a pod. se nakupují od dodavatelů, kteří často skoro ten samý komponent prodávají i konkurenci.
Ahoj, nemáš přehled, kolik u nás jezdí nových 9-5?
A ohledně toho fondu..to asi nebývá obvyklé, aby importér platit záruční opravy ze svých zisků. Jestli je to pravda, klobouk dolů. Ale kšeft je to na.... 😉
A ohledně toho fondu..to asi nebývá obvyklé, aby importér platit záruční opravy ze svých zisků. Jestli je to pravda, klobouk dolů. Ale kšeft je to na.... 😉
prave jsme meli telekonferenci s importerem a s radosti mohu oznamit, ze u nas
se zaruka bude drzet. PolarMobil si tvoril z kazdeho prodaneho auta fond prave
na zaruky, takze maji penize na to, aby na vsechny auta, ktere jsme prodali ,
jsme byli schopni dodavat dily v ramci zaruky. po novem roce se dokonce
rozebehne i normalni prodej dilu na new 9-5, coz doposud byl u nejakych veci
problem...
se zaruka bude drzet. PolarMobil si tvoril z kazdeho prodaneho auta fond prave
na zaruky, takze maji penize na to, aby na vsechny auta, ktere jsme prodali ,
jsme byli schopni dodavat dily v ramci zaruky. po novem roce se dokonce
rozebehne i normalni prodej dilu na new 9-5, coz doposud byl u nejakych veci
problem...
Ak mi predaju 9-5ku za 250tisic Kc, tak ju beriem. Do 100tis. to snad pojazdi - u mna 6 rokov, olej sa vymeni aj brzdovka a zvysok snad bude v nejakej druhovyrobe ako na Rover :-!
Tiez mi je toho luto 😒 . Ach jaj....inac som sa domnieval, ze nejakym sposobom musi minimalne dobu garancie chranit zakon. Niekde som cital, ze je zakonom urcene, kolko rokov (tusim, ze to bolo 30) po ukonceni vyroby urciteho modelu sa musia este vyrabat nahradne suciastky. Viem, tu nejde teraz o ukoncenie jedneho typu vozidla ale celej znacky, ale tie hodnotovo milionove tovarne, stroje niekto odkupi a on by mohol na oplatku financovat ten 3-rocny servis. Tych Saab-ov zas az tak moc nie je, ze by to slo do horibilnych sum. A s nahradnymi dielmi-to snad az tak problem nebude, ved tie nevyraba Saab ale dodavatelske firmy, ktore mat s vyrobou asi problem nebudu-ked si za to predsa zaplatis.
Paradoxně budou ND spíše rychleji, protože Saab Parts AB je samostatná výdělečná jednotka. V tuto chvíli se v případě nové 9-5 jedná o dobrý kup. Záruka bude platit a máte velký kus auta za výhodnou cenu.