Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový trojboj: Alfa Romeo MiTo vs. Citroën DS3 vs. Mini – Malí a styloví

Toto je přímý souboj retro-designu, sportovní elegance a avantgardní moderny.
Zpět na článek
7. 1. 2012 10:21
7. 1. 2012 10:40
7. 1. 2012 11:00
7. 1. 2012 11:17
7. 1. 2012 11:25
7. 1. 2012 16:16
7. 1. 2012 16:24
7. 1. 2012 09:41
hm napada mi ešte jeden konkurent
možno by sa nevmestil do porovnania a možno aj ano neviem,ale Audi A1 patri do rovnakej kategorie a striktne sa drži aj rozmerovo možno by bolo zaujimave ho porovnat tiež...z tejto trojice by u mna bolo na prvom mieste mito,jednoznačne najkrajšie auto s tou pravou alfa charizmou :yes: ,druhe by bolo mini ,ktore sa sice drži povodneho planu,ale zato jazdne vlastnosti a celkovy štyl robia z tohto auta zaujímavu volbu... tretia prička pre ds3 dizajnovo zaujimavy,ale moc hra na efekt a to ja nemusim ten bling bling štyl auta niesu to čo by sa mne pačilo,jednoznačne asi najinovativnejši z tejto trojky aspon čo sa vzhladu týka...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2012 01:20
Re: hm napada mi ešte jeden konkurent
1. DS3 (neb je to ORIGINAL :yes: :-)
2. MiTo (neb je to MOC pěkná Alfa - a ty jsou hezké skoro VŠECHNY ;-)
3. Mini (neb je to ABSOLUTNí klasika :-)
4. A1 (neb je to malé DRAHÉ Poloaudi, prostě audi "dorazilo" mezi malá auta - nic víc, nic méně + ve srovnávacích testech občas prohrávající i s CITROËNem - no VĚŘIL by tomu někdo? ;-)
Avatar - theolli
7. 1. 2012 10:21
a jéééé,
a už je to tady ,první co brečí že se za pomělo na počůranej VW,jen ho nechej tam kde je ,tady je řeč o stylovkách ne o předražených stavebnicích od VW >:-[]
Rozbalit vlákno
37
7. 1. 2012 10:48
Re: a jéééé,
charakter :no: a teraz sa pokus napisat v čom je horšia A1tka od citroenu,alfy a mini ,nech sa pači ,snad z teba niečo rozumne vylezie...inak nieje DS3jka z C3jky? a ,mito nieje len obyčajne grande punto?? jedine mini je mini ...tak nechavam ti slovo ;-)
7. 1. 2012 11:05
Re: a jéééé,
:yes: máš absolutně pravdu...
Avatar - theolli
7. 1. 2012 11:40
Re: a jéééé,
a z který prd.ele vylezla A1??? DS má historii,Mini má historii a co má A1,jo roční historii ;-) ,já ti povím jak vidím A1 jako stavebnici kde se napříč portfoliem posbíralo kde co,nalepily se tam 4kruhy a nasadila pořádná cena! Děkuji za mě ne,já ji nepotřebuji ani vidět.
Vůbec nejde o to že je DS3 z C3 ale že DS těží z minulosti.[odkaz]%C3%ABn_DS
7. 1. 2012 11:44
Re: a jéééé,
DS ma historiu?? nebud smiešny prosim ,zakladat si na minulosti na ktoru nijak ds3 či ds4 neodkazuje? smiešne pohrdanie minulostou čo nema s radou DS nič spoločne a je to len lacne využitie...Mini na to išiel inak ,mini odkazuje sutažne,dizajnom na prave MINI... to čo tu ty píšeš s tym lepenim sedi presne aj na tvoju DS3 ktora ma nepochybne historiu 8-s :no: a Mito ,ktore je ako pišem vyššie len sesterskou odvodeninou Grande punta...A1 zdiela platformu s Ibizou a Polom ,takže tak...ako som predpokladal reči plno a nakoniec si nenapisal nič rozumne na "obhajobu"

p.s: a pokial ti chyba spojenie A1 a historia ,odkazuje na nu prave toto [odkaz]
Avatar - theolli
7. 1. 2012 11:49
Re: a jéééé,
aha,A+ je už dnes legenda??? Ano,bude legenda s těma svýma koncernovýma sráč..a pod kapotou :-) V tom začíná být opravdu legendární!! :yes: Takový TSI je opravdu nářez ale pro servis a peněženky neštastníků .
7. 1. 2012 11:55
Re: a jéééé,
nikde nepišem že je legenda,rovnako citroen ds 1955 -1975 je legenda ,ale ds3,ds4 či ds5 ani nahodou a odkaz na historiu je maximalne v nazve...pre teba koncernove sra... pre ineho kvalita,spokojnost,ja viem,že čo je francuzke je dobre pre teba niekto je nadmieru spokojny aj inde...a jedna pani povidala,že tsi je na prd? no ja neviem iny su zas spokojny otvor trošku oči a nemaj klapky na očiach svet nieje len priamo pred tebou,ale všade naokolo...
7. 1. 2012 18:56
Re: a jéééé,
Ptám se proto, že to opravdu nevím - motor TSI je skutečně takové neštěstí? Co má vlastně za problémy?
Avatar - ReznikCZE
7. 1. 2012 21:12
Re: a jéééé,
https://www.google.com/search?…… />vyleze toho poměrně hodně, nehvíce na Škoda foru o zahraničí raději nemluvím. Ovšem zatím tragédie
Avatar - theolli
7. 1. 2012 21:17
Re: a jéééé,
jj,stačí zagooglovat,bohužel o tom se tu nesmí mluvit!!! >:D
8. 1. 2012 08:41
Re: a jéééé,
heh vidim,že sa spoliehaš na to prave google toho znesieeee :yes:
Avatar - theolli
8. 1. 2012 08:47
Re: a jéééé,
pokud mě něco zajímá tak si to vyhledám,normální věc snad většiny lidí a odkazy si neschovávám,at si hlavičku namáhají i ostatní pokud něco chtějí vědět!
7. 1. 2012 11:51
Re: a jéééé,
[odkaz] važne ma nepresvedčiš ,že v niečom odkazuju sučasne ds na povodne DS >:D ...vieš išlo o to,že citroen chcel ponukať čosi viac ,za viac penazi viac muziky,luxusu atd...namiesto vytvorenie noveho brandu oprašilo nazov DS a to je všetko bez nejakej historie,rovnako ako renault ma gordini ,značka gordini ma tiež bohatu historiu,ale clio gordini či twingo s nimi nemaju spoločne nič možno akurat modru farbu
Avatar - theolli
7. 1. 2012 11:58
Re: a jéééé,
Já se nechci hádat kvůli Citroenu,není to můj šálek a můj favorit,jen je to navázání na luxus a styl z dob DS a to neokecáš už z historického hlediska bylo DS vyjímečné,luxusnější a dražší a o to se snaží dnešní DS! Já se jen směju,jak se někde zapomene na VW maniacs tak je hned zle! Kdyby se srovnávaly koloběžky budete se snažit něco z koncernu nacpat mezi ně a vykřikovat že je to nejlepší!
7. 1. 2012 12:08
Re: a jéééé,
ty si pisal,že DS 3 ma historiu ,že značka DS ma historiu je pravda,...a pokial už ide o to DS bolo za pokrokove ,futuristicke auto,čo sučasne ds tiež niesu heh...a ešte jedna vec či koncern vw či koncern PSA či koncern fiat,či koncer bmw kam patri mini všetci robia auta a robia ich dobre ,viac či menej im jednotlive auta vychadzaju a nevidim dovod radit vw niekam inam,pokial si rozumny človek čo snad je pravdna nebudeš robit zo seba...lebo a1 je nepochybne konkurent pre tieto tri auta či to vidiš inak??
Avatar - theolli
7. 1. 2012 12:13
Re: a jéééé,
já ti řeknu na rovinu,z VW mám pupínky,neříkám že není konkurent ale jak jsem řekl nevidím důvod proč by se všude měl koncern srovnávat! Prostě byl vybraný DS,Mito a Mini a vem to tak jak je to daný!!
7. 1. 2012 12:35
Re: a jéééé,
Ty ses tu zase odkopal. Znalosti nula, zkušenosti nula, nenávisti plná krdel. :no:
7. 1. 2012 12:54
Re: a jéééé,
Mluvíš sám o sobě? Zas tak zlý na sebe nebuď, o autech přece jen něco víš a s tou nenávistí se dá něco dělat.
7. 1. 2012 13:00
Re: a jéééé,
Bla bla bla... :no:
7. 1. 2012 15:08
Re: a jéééé,
ide o rovnake stylovky ,male auta za velke peniaze.
7. 1. 2012 12:18
Re: a jéééé,
Držím ti všechny place v tvým četsným boji proti krutému koncernu. :-)

P.S. Ještě jezdíš s Hondou 200 km/h při spotřebě 8l? >:D
Avatar - theolli
7. 1. 2012 12:35
Re: a jéééé,
Tohle jsem někdy řekl,ale jdi ty kecale! Pokud vím řekl jsem že když jsem měl 1.5VTEC tak i když jsem lítal tachometrových 2OO nikdy to nešlo přes 10l a za tím si stojím,ale to ty mudrlante nikdy nepochopíš!
7. 1. 2012 12:38
Re: a jéééé,
Ale řekl... tedy napsal... :-!
7. 1. 2012 12:47
Re: a jéééé,
Napsal jsi, že při rychlostech kolem 200 km/h máš spotřebu 8,6 (plus mínus, přesně si to nepamatuji, ale osmička na začátku tam byla stoprocentně). Díky této větě si se tady stal legendou >:D
Avatar - theolli
7. 1. 2012 12:53
Re: a jéééé,
Mohla být řeč o průměru,to jo ale ne o okamžité spotřebě,takovou kravinu bych neřekl.Průměr,i při hodně vysokých dálničních průměrech byl běžně kolem 8.5
a nikdy nebyl přes 10 za tím si stále stojím!!
7. 1. 2012 13:01
Re: a jéééé,
Tys tu napsal kravin, stejně jako dneska, proto si tu akorát pro smích. :-!
Avatar - theolli
7. 1. 2012 13:08
Re: a jéééé,
On je tu každej pro smích kdo neodkýve jak osel GTImu a jeho přihlouplým naslouchačům že je VW nejlepší značka na světě,na Gtiho ještě nemám ten je k smíchu i na jinejch diskusních serverech :-! a mimo to je mi úplně u * co si kdo myslí,mě to neirituje :-! Jseš jak hnidopich ,vždy do něčeho rýpneš,bez přízpěvku k věci a čekáš že se tu rozkrájim! Mám tě v *!
7. 1. 2012 13:11
Re: a jéééé,
Ty nemáš dostatek inteligence na to, abys vůbec byl schopen nějakýho nadhledu. Korunuješ to svým mizerným rozhledem a přemírou tupé nenávisti. :no:
Avatar - theolli
7. 1. 2012 13:15
Re: a jéééé,
Jenom v tomhle vláknu máš 5 příspěvků a ani jeden k věci,jen jak pitom.... rýpeš a čekáš na reakci! Ty ani nevnímáš jak jsi ubohý a ty,ty chceš mluvit o inteligenci?? Ty inteligente??
7. 1. 2012 13:17
Re: a jéééé,
Naznačuji ti, že bys měl začít používat tu vyholenou kouli na krku. :-!
7. 1. 2012 13:34
Re: a jéééé,
Napsal jsi, že "lítáš" po dálnici 200 a máš přitom spotřebu 8 a něco. Ale pokud jsi to myslel tak, že jsi jel těch 200 jen nějakej úsek a měřený úsek jsi měl průměrnou rychlost 140, 150, tak by se tomu věřit dalo :-)
Avatar - theolli
7. 1. 2012 13:41
Re: a jéééé,
Tak to myšleno bylo,možná blbě napsano,pochopeno ale původní myšlenka byla jak píšeš.ale i tak si myslím že je to víc než dobré!
Avatar - theolli
7. 1. 2012 12:41
Re: a jéééé,
[odkaz] ASI NEJSEM SÁM
7. 1. 2012 12:50
Re: a jéééé,
No já tam žádnej důkaz pro tvé tvrzení nevidím. Průměrná spotřeba 7,33 l...takže těžko bude někdo další jezdit za 8 l při 200 :-)
Avatar - theolli
7. 1. 2012 13:00
Re: a jéééé,
[odkaz] koukej sedany,ten měl trochu jiné zpřevodování proti 3D,víc se k tomu nebudu vyjadřovat!
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2012 10:40
Mini je možná legenda, ale jeho design mi vůbec nesedí. A to zejména ne uvnitř. Takže třetí místo. Alfa na mne působí sympaticky, tenhle styl se rozhodně povedl, přesto o chlup prohrává s DS3.
Jen nechápu jedno - proč museli u Mini dát koncovky výfuku dopředu do nárazníku???
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2012 11:00
Mini
Exteriér se mi jako retro líbí, ale v interiéru je to jako ve střelnici. Chromované blištivé páčky, prasátka házející velký skleněný tachometr... Mizerný kufr, ale to není designu.

U mě samozřejmě italské MiTo. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
7. 1. 2012 11:17
Re: Mini
Exterier Mita je opravdu povedeny mě se tohle kuliočko prostě libi. Ale interier Mita ač na fotkach vypada povedeně a hodnotně tak v realu je tomu přesně naopak. Interier je prostě slabina Mita.
Pokud bych měl vybirat ale realně mezi touhle trojici tak cesta by vedla jen k jednomu prodejci a to bez vahani k tomu co ma na saloně Mini.
7. 1. 2012 11:25
DS3
Pro mě je vítěz DS3, líbí se mi prostě nejvíc. Ne, že by Míťa a Mini byly ošklivky, ale DS3 je svěží, stale nový a neokoukaný design.

Mini je na trhu dlouhou dobu a je evolucí první generace (btw jezdí skvěle - verze Cooper), nicméně podle mě je o už dost okoukaný auto. Exteriér nikoho nepřekvapí v podstatě jen pokračuje v tradici. Interiér si mi opravdu nelíbí, vadí mi to ohromný kolo tachometru. Před imitací historie bych dal přednost klasickým kelímkům : yes :

Míťa je na můj vkus moc bachratý, obvzláště přední partie a hlavně opravdu ošklivé přední světla :no: . Za to boční profil a zadní kulatá světla jsou pěkná, kde u mě Míťa boduje je interiér, ten je nejlepší ze všechn tří ;-)

DS3 je podle mě nejvyváženější líbí se mi ze všech stran, boční profil se zajímavým B sloupkem, prosklená zadní část + parádní světla, přední část je OK až na jednu věc, kterou bych určitě změnil a to jsou ty LED světla, nemuseli být tak velké, stačili poloviční nebo je mohli integrovat do hlavních světlometů, to je asi jediná výhrada k designu ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2012 11:44
Složitá volba
Tak tohle je opravdu složité rozhodování, každé ze těch tří aut má totiž to nejdůležitější, co u auta hledám: styl, charakter, šmrnc, odlišení od davu. Takže :yes: patří jednoznčně všem třem.

Ale budiž, vítěz může být jen jeden - a určitě jím pro mě nebude DS3. Základní tvar je naprosto v pořádku, ale některé detaily už mi připadají přetvarované, přehnaněn a zbytečně komplikované, třeba přední světla nebo nasávcí otvory + okolí pod nimi. Totéž platí pro interiér. Takže DS3 třetí, ale rozhodně žádný "loser", a to nemluvě o parádním svezení (měl jsem to potěšení s verzí 1.6 THP).
A teď tedy finále MINI vs. MiTo, kde je to opravdu těsné. MINI vítězí stylovějším interiérem, který fantasticky kombinuje tradici s požadavky současnosti, ale o interiér se dnes nehraje. A zvenku je to těsně, ale přece jen pro MiTo. Alfí "Scudetto" spolu s tvarem a umístěním světel umí to, co je dnes v designu přídí výjimečné, tedy zdůraznit vertikálu. Svislé členění jako hlavní prvek už se dnes vidí málokdy, vzdalo se ho i BMW s jeho stále širšími "ledvinami" a je to škoda. MiTu Scudetto sluší a nechá ho vyniknout i mezi mnoha jinými auty. Záď MiTa funguje tvarově taky perfektně, dělá dojem široké "základny" a postupně se zužujících boků, navozuje tak (oprávněný) předpoklad stability v zatáčkách, jak se na sporťáček sluší.
Nakonec tedy za mne (těsný!) výsledek:
1. MiTo
2. MINi
3. DS3

:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
10
7. 1. 2012 11:53
Re: Složitá volba
Hezká první věta, naprosto s ní souhlasím :yes: Zbytek je stejně jako u mě subjektivní pohled ;-)
7. 1. 2012 12:19
Re: Složitá volba
Tak tak, každý to vidíme jinak, ale to je dobře, jinak by byla na světě nuda. Buďme rádi že podobná auta vůbec existují. :yes:

Mimochodem taky všechna tahle tři auta skvěle jezdí, projel jsem je a stojí to za to. :yes:
Avatar - m.z.
7. 1. 2012 12:29
Re: Složitá volba
Jasně vyhrává Mini >:D
7. 1. 2012 12:47
Re: Složitá volba
Myslíš svezením? No, já bych to tak jasně neviděl, je to spíš podle toho co chceš.
MINI je z nich určitě "nejhravější", je to jasně auto pro mladé a neklidné, má až agresivně naladěný podvozek, ostrý motor (jel jsem Cooper S, ale ještě starší generaci s kompresorem), bleskurychle se točí, je hlasité až "uřvané", všechno bleskurychle reaguje (řízení, brzdy). Nejlepší na vyřádění na okresce nebo na klikatém okruhu.
DS3 je naopak nejkomfortnější, "nejdospělejší" auto, klidně bych v ní jezdil i dlouhé cesty po dálnici, má velmi pohodlná sedadla a motor (1.6 THP) má plynulý silný zátah v širokém spektru otáček. Umí si i zasportovat, ale nenutí k tomu.
MiTo je tak někde uprostřed, podvozkem i motorem (jel jsem 1.4 Multiair 135 koní, s novějším odladěním podvozku a postupně s oběma dostupnými převodovkami), téměř ideální kompromis pokud to má být jediné auto. Taky špičková sedadla, motor táhne i "dole", ale nechá se i ochotně vytočit. Perfektně fungovala dvou spojka TCT.

Takže MINI bych si vybral jako druhé (třetí...) auto na roli víkendové "hračky", nejlépe jako kabrio. Jako jediné auto spíš MiTo nebo DS3, už kvůli rozumnějším cenám servisu, o něco většímu prostoru vzadu a v kufru a taky lepší použitelnosti na delší cesty.
7. 1. 2012 12:39
Re: Složitá volba
Nejhůř z uvedených, jezdí právě tvá oblíbená Alfa...
7. 1. 2012 12:50
Re: Složitá volba
Viz výše. U MiTa je důležitá ještě jedna věc, úplně první série měly jiné, opravdu hodně tuhé naladění podvozku, které už na trochu rozbité cestě nefungovalo. Ale snad po půl roce nebo tak se to změnilo a rozdíl k lepšímu je výrazný.
7. 1. 2012 13:03
Re: Složitá volba
Pořád to není žádná velká sláva. Na takové Mini se absolutně, ale absolutně, nechytá.
7. 1. 2012 13:48
Re: Složitá volba
MINI je určitě hravější, divočejší, asi lépe reagující, ale taky tvrdší a pokud vypneš ESP, chce to být nachystaný na rychlé kontra - při odlehčení plynu nebo dokonce přibrždění v zatáčce jde zadek MINI rychle do přetáčivosti. Jasně, je to zábava, ale ne každému to bude po chuti. Naladění MiTa je univerzálnější, kompromisnější, mnohem příjemnější třeba ve městě a o něco pohodlnější, ostatně tomu pomáhá systém DNA. Ovšem nejel jsem verzi QV, tam nevím.
7. 1. 2012 12:43
Re: Složitá volba
Jo v rozmanitosti je život ;-)
9. 1. 2012 14:55
Re: Složitá volba
A ja si do tebe jako vzdy rejpnu:

Bylo mi hned jasne, ze u tebe vyhraje MiTo, nebot u tebe by nevyhralo nic ne-italskeho, ani kdyby to bylo jedine auto ve srovnani.

Kazdopadne je dle meho na MiTu spatne ta proporcni nevyvazenost. Fabii kazdej nadava za to, ze je vysoka a uzka a MiTo je na tom uplne stejne. Scudetto je OK, ale svetla mela byt prave horizontalne, ne vertikalne. Na tom to dost zvorali... (viz AR 147) MiTo je typicka kabelka.

MINI je dle meho spravne uz v zakladu - je siroke a placate, nikde zadne zbytecne plochy, ktere by se pak musely dovazovat cingrlatky a k tomu ten interier :yes:
7. 1. 2012 12:43
Jde o design
Takže je to jednoduché.
DS3 - originalita, vyváženost, moderní, nové.
Mini - už navždy bude první, retro se tu opravdu povedlo, celkově perfektní auto.
Mito - nejnudnější design, technika nic moc.
Rozbalit vlákno
12
7. 1. 2012 12:44
Re: Jde o design
Koukám, že jsem to tak taky mohl zkrátit ;-)
7. 1. 2012 12:50
Re: Jde o design
Žádný dlouhý ciráty. ;-)
7. 1. 2012 12:52
Re: Jde o design
Věc názoru. MiTo má Multiair resp. Multijet u dieselů a naprosto špičkovou dvouspojku TCT, takže technika je jednoznačně na výši. Z TCT jsem byl velmi mile překvapen, je rychlá a přitom neškube, dobře funguje i automatický režim. :yes:
7. 1. 2012 13:16
Re: Jde o design
Na TCT bych málem zapomněl. Dobrá sice je, ale špičkové, je třeba DSG, TCT až po ní. ;-) A po PDK. >:-[]

Z toho MultiAiru jsou všichni fandové odvaření a já nevidím prakticky žádný přínos pro obyčejného člověka. Motor není nijak úsporný, ani levný, výkonově je to normální průměr, dá se hovořit možná o nějakém průběhu výkonu či kultuře, otázka je, jestli je právě toto tím, co odzbrojí pochybovače a donutí ke koupi.
Jinak považuji 1.4 T s multiairem za nejlepší motor, který Italové vůbec mají.
7. 1. 2012 13:28
Re: Jde o design
DSG/PDK je krám, který neví, jakým směrem se má řadit. A cuká.
A Italové kromě 1,4 MultiAir mají ještě minimálně tak dobrý 1,75 TB.
7. 1. 2012 13:38
Re: Jde o design
DSG je pořád lepší, než TCT. Ty s tím nic nuděláš. ;-)
7. 1. 2012 13:54
Re: Jde o design
jj, i přes cukání a nelogičnost řazení je lepší, protože je německý. K argumentaci není co dodat...
7. 1. 2012 13:56
Re: Jde o design
DSG cuká jen u kombinací s dieslovými motory a to jen někde. V benzínu není vůbec žádný problém. ;-)

PS: Posuzuj porovnatelné, nebo pak dokazuješ, že tu převodovku vůbec neznáš. Když pro porovnání vybereš dsg s dieslem a TCT s nejlepším italským benzínem. ;-)
9. 1. 2012 15:03
Re: Jde o design
Ja ti to klidne vyargumentuju:
TCT je zdaleka nejhorsi dvojspojka, co jsem jel. To, co pises o DSG je prave pro TCT v MiTu dennim chlebem. Horsi uz je jen obstarozni Selespeed, to byla fakt nejhorsi prevodovka desetileti...
Jestli MiTo, tak jedine s manualem - a ten ma taky mouchy.
Ale vis co - projed si to sam a pak pis.

Kazdopadne verim, ze TCT taliani poladi a soustavnym vyvojem se dostanou na uroven DSG..za par let.
7. 1. 2012 13:44
Re: Jde o design
Bohužel jsem neměl příležitost řídit DSG s žádným motorem porovnatelným s 1.4 Multiair. Najel jsem docela dost s DSG + 1.9 TDI a to byla velká bída, DSG naprosto nesmyslně hnalo ten nafťák do otáček kde řval, žral a nejel... Navíc se dá snadno přivést do úzkých, když uděláš něco "nečekaného" a druhá spojka je připravená na jiném než potřebném stupni. A pak jsem jel DSG s 2.0 T(F)SI a to bylo OK, nicméně mě nenapadá nic, co by DSG dělalo lépe než TCT s Multiairem...
Tvoje zkušenosti s DSG a TCT jsou s jakými auty?

Multiair má výhodu právě v zátahu v širokém poli otáček a rychlé reakci na plyn, nejde tam o maximální výkon. Podobné je to ostatně u Multijetu u turbodieselů, taky jde spíš o chování motoru (a tam taky velmi silně o spotřebu) než okaždého koníka navíc.
Spotřebu Multiairu nehodnotím, o té nemám žádná relevantní data.
7. 1. 2012 14:07
Re: Jde o design
Nezlob se, ale mám odlišnou zkušenost. Jel jsem s OII 1.9TDi s DSG do Hamburku a zpět (r.2009), což je cca 1300km a žádný problém. Auto jelo výrazně líp než 5st manuálnem (měl jsem ho v tý době). Nezaznamenal jsem žádný škubání, naopak řadila sametově, otáčky v rozumných mezích a jelo to, nebyl problém dosáhnout i tachometrových 200km/h :yes: Dlouhodobě s ním jezdil jeden řidič.

Spíš jde o to, jaký prase s tím jezdí. Loni jsem měl od kolegy pujčenou na týden tu samou kombinaci v Golfu V a tam to bylo o něco horší, ale tohle auto šlo z ruky do ruky a celkově se s ním moc dobře nezacházelo. Tam DSG škubalo, zvlášť při rozjezdech, pak už dobrý... :-)
7. 1. 2012 14:23
Re: Jde o design
Nelobím, ale já o "škubání" DSG nic nepsal, kritizoval jsem sladění převodovky DSG a motoru 1.9 TDI: v automatickém režimu tam převodovka dost často cpala jinou rychlost než bych chtěl já. V "normalním" D řadila hrozně brzo, takže třeba pro předjetí na okresce pak bylo potřeba dupnout na plyn a čekat věčnost na podřazení (protože DSG mělo obvykle "nachystaný" vyšší kvalt, ne nižší). Naopak sportovní režim, který jinak používám u všech automatických, automatizovaných a robotizovaných převodovek byl úplně nepoužitelný, nastavený snad na benzínový motor, protože to zase DSG šíleně hnalo ten motor TDI do otáček, kde jenom řval, vibroval, ale už vůbec netáhl.
S benzínem 2.0 T(F)SI už to fungovalo mnohem líp, protože se DSG lépe "trefovalo" do použitelných otáček - není divu, když to pásmo je tam daleko širší... Totéž platí pro 1.4 Multiair + TCT v MiTu - řazení rychlé, automat v pohodě a sportovní režim jak má být, ostrý a připravený na rychlé podřazení. S TCT jsem dokonce ani při ostřejším svezení v zatáčkách neměl tendenci řadit ručně, protože to pěkně a rychle "trefovalo" potřebné rychlosti.

A když píšeš o zhoršení funkce DSG u auta se střídáním řidičů a horším zacházení - neměl by zrovna "automat" jakéhokoliv druhu být "blbovzdrorný", tj. schopný snášet i velmi rozdílné jízdní styly? Samozřejmě se musí dělat údržba, to je jasné.
7. 1. 2012 16:16
Vítěz
Zdržuju se hlasování. Jsou nádherné všechny tři. :yes:
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2012 16:24
TROJOBAL
Hustá trojka, co? Píšeme o designu, věnujme se mu.

Míťa - Malé zakulacené a vyjukané...nic. Auto, které svůj rodný status nevěří ani samo sobě... Dvouhrnek pod kapotou pak dílo zkázy dokonává dokonale. Současně pak je nutno napsat, že je to stále ještě klasický hravý italský design (žádný free... style), v rámci své třídy tedy poměrně jiskřivé autíčko. Vnitřek ovšem, to je pohledový rajc, opravdu vkusné a stylové.

DS - Původní DS se musí obracet v... museu. Absolutní šlápota mimo reál. Auto pro nikoho. Vnitřek horší než domeček bárbíny od mattela. Není co psát.

MINI - jak pro holky tak pro kluky. Absolutní klenot třídy, image na úrovni Apollo 11. Chce to holt mít v pokojíčku na zdi místo světlermodrýho nissanu GTR jednoho "spitfajra" ve střemhlavém ječícím náklonu nad nočním Berlínem, popraskanýho bombera po dědovi ve skříni a na levačce natrvalo navařený tikající železo ze Shaffhausenu, pak to nemá chybu.

A když už tu píšeme o předmětných autech, nezapomínejme, že svět MINI není reprezentován jedním ušmudlaným modýlkem, jako v případě "konkurentů" nýbrž se jedná o velmu inspirativní řadu modelů.

Konečně si napišme, že v dnešním klání by si své čestné místo jistě zasloužil i benjamínek z nejmilejších, totiž AUDI A1. Auto, které se nezdá. Ovšem my, co sleduje garážové dění víme, že čtyřdvířko, Quattro, případně "S" derivát jsou za dveřmi. Nevím jestli zrovna tvé garáže, ale pokud ano, jsi šťastný mladý muž.

A mám-li napsat realistický potenciální výběr dejme tomu mladým mužem ve věku někde kolem 25 - 30 let, pak se snad všichni shodneme, že v úvahu připadá z horní trojky jedině (je-di-ně) MINI.

P.S. Píši to samo v módu "auto pro mladého eurodrzka", toporní panáci, týpkové, co bloudí i ve výtahu, odpolední svačinkáři, zobači zrní a odpůrci krvavejch bifteků, pro ně tohle všechno samozřejmě neplatí... řetízkáč se totiž točí o dveře vedle.

BRAVO MINI :yes:
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2012 16:52
Re: TROJOBAL
Já naiva si myslel, že když se tě to (resp. VW) netýká, tak bude od tebe aspoň pro tento víkend pokoj.
7. 1. 2012 20:34
Re: TROJOBAL
Hele s tím dvouhrnkem, motorem roku 2010 (absolutně), už jsi jak kolovrátek. Jsem zvědavej co budeš psát, až se co nevidět objeví v bávu střední třídy tříhrnek.
Avatar - pumpkin
7. 1. 2012 16:44
Vyplašená uhorka
Pri MiTe si vždy spomeniem na kolegu 507 a jeho hlášku, že táto Alfa vyzerá ako vyplašená uhorka. Taliansky šmrnc nezaprie, ale MiTo vnímam ako dizajnovú paródiu na 8C Competizione. [odkaz]

Anti-retro v podaní DS3-ky sa Citroenu podarilo na jednotku. Je to trochu paradoxne ale jediný model z radu DS, ktorý sa mi páči. Ostatné mi prídu už dost preplácané.

No a Mini má ešte stále čo povedať, ale jeho starnúci dizajn už akosi zovšednel. Je to trochu slepá ulička, lebo čo bude nasledovať? Retro retra?

U mňa teda víťazí DS3. Pôsobí sviežo a po dizajnovej stránke sa podarilo ponúknuť to, čo prinieslo Mini pred dvanástimi rokmi a aj bez retro motívu.
Rozbalit vlákno
5
7. 1. 2012 17:11
Re: Vyplašená uhorka
Vyjádřím se k tomu retru. Jeho další generace či facelifty jsou vždy s velkými otazníky.
Osobně si nedovedu představit, jak budou chtít fejsliftovat Fiat 500. Jeho design je povedený, ale nemyslím si, že by tu byl ještě nějaký prostor pro jeho úpravy, které by ho posunuly někam dál, či ho vylepšily. Dle mého se tam dá víc pokazit, než vylepšit.

Druhá věc je ta, že zákazníci v dnešní době nejsou ochotni kupovat x let model se stále stejnou vizáží. Tedy na takových modelech se nedá stavět budoucnost automobilky. Z počátku s ním udělají "díru do světa", ale po opadnutí prvotního zájmu jeho prodeje vždy upadají.
7. 1. 2012 17:32
Re: Vyplašená uhorka
Právě MINI ukazuje, že to jde a jak se to má dělat. Současná druhá novodobá generace (nebo velký facelift?) je docela těžko k poznání od předchůdce a prodává se pořád výborně.

A koneckonců 500 už se taky prodává nějakou tu chvíli a na nezájem si nemůže stěžovat. Nicméně na jeho facelift jsem taky zvědav :yes:
7. 1. 2012 17:54
Re: Vyplašená uhorka
Mini na to jde jinak.
Za prvé, je technicky ve své třídě zatím jedinečná lahůdka - dokud nepřijde A1 Quattro. Multilink, kola v rozích, špičkové motory.
Za druhé Mini nabízí několik modelů, Cabrio, Cupé, Clubman, Countryman.

Za třetí, prodeje pětistovky prakticky od představení už jen klesají. Čísel prvního roku už nikdy nedosáhla. Mini, možná díky modelové politice, ty prodeje má podstatně dynamičtější a snaží se udržovat trend.

Osobně si nedovedu představit, že bych si po prvním Miníku koupil zase ten stejný (faceliftovaný). Na to bych musel být velkým fandou.
7. 1. 2012 18:04
Re: Vyplašená uhorka
MINI je technicky fajn, ale žádný zásadní náskok proti konkurenci nemá. V modelové politice ano, tam to BMW vystihlo výborně. A "výroba" image luxusního doplňku z původního skromného vozítka se povedla úplně na jedničku. A právě kvůli image velká část kupců dělá právě to, co bys ty (a ani já) asi neudělal, tj. kupuje jedno MINI za druhým...
Avatar - pumpkin
7. 1. 2012 21:43
Re: Vyplašená uhorka
Faceliftu 500-ky sa tiež dosť obávam, lebo tam podľa mňa naň nie je priestor, alebo teda ako píšeš, môže to byť už len dizajnovo horšie. Mini bojuje prostredníctvom rozširovania palety modelov, ale neviem či je to najlepší krok.
Uvidíme tiež ako sa bude predávať new New Beetle...
Avatar - Ham.
7. 1. 2012 17:09
Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Statistiky Bychů jsou zajímavé. Bychům se líbi Míťa nicméně reálně se v ČR skoro neprodává.
A jak to vypadá v Itálii, zemi Alfě zaslíbené? Italové vloni koupili 21 595 Miníků a jen 18 345 Míťů. Dalších slov netřeba.
Rozbalit vlákno
39
7. 1. 2012 18:42
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
MiTo, co se prodejů týče, jde ve šlépějích Alfy. První rok velký boom, skalní fandové, kteří roky čekají na nový model, nakoupí a nějaké nové zákazníky auto nepřitáhne. Letos to vypadá opět na bídné čísla.
Boduje Giulietta, ze stejného důvodu, uspokojení především fandovské základny. Příští rok osobně neočekávám prodejní čísla lepší než tento.
Avatar - Ham.
7. 1. 2012 19:29
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Julča v prvním roce plných prodejů doma dostala ještě daleko větším rozdílem od Golfa, tedy modelu v posledním tažení.
7. 1. 2012 19:17
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Čísla jsou velmi výmluvná. Míťa, to je pouhá kremrole od Alfy... Velmi milá, až nečekaná jsou čísla MINI.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 00:14
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
..ale TŘEBA! Kolik si Italové vloni koupili DS3ek? ;-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 00:21
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Zoufale málo, není ani v padesátce nejprodávanějších aut. Z dovozu tam frčí MINI a A1.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 00:28
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
.. kruciš KAM se těch (více jak) 130 tisíc kusů "ztratilo"? :-)

[odkaz]
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 00:43
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Francie cca 33 000, Německo cca 6500, asi jich je hodně na skladě.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 00:51
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
To jste si poooopletl s mA1ým modelem jiné značky.. ;-)
PS: Ale ano, jsou MĚSÍCE kdy se DS3ek (v JEDNOM státu) prodalo 6500 ks - to je fakt :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 00:53
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
6500 měsíčně? V jednom státu? To tak leda první měsíc ve Francii, jinak >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 00:55
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
JASNĚ že ve Francii - ale ne(jen) první měsíc ;-)
PS: Nicméně prodává se - a to bohužel JE výjímka - cca "odpovídajícně" své kvalitě, jízdním vlastnostem, motorům, designu :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 01:12
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Tak to ty prodeje pěkně rychle spadly dolů, letos je to cca 3500 měsičně, v konci roku ještě méně.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 01:21
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Nojo - ve Francii už o krizi NEmluví, tam už JE (v česku se prodalo VÍCE vozů - ale VĚTŠINA šla do firem - tenhle rok tu bude asi také pokles ... s tím se moc dělat NEdá.. :-|
PS: Nicméně i tak si DS3 stojí mezi malými "designovými" vozy stojí VELMi slušně - jak prodejně, tak kvalitativně ;-)
PPS: Jsem docela zvědavá na DS4 Racing (tedy NE na prodeje.. :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 01:25
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Z C3 základu zázrak neupleteš, jeden dobrý motor od bmw a pak už nic, na Mini se podvozkově absolutně nechytá.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 02:10
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Proč ne? ;-)
Ti co to vyzkoušeli tvrdí PŘESNÝ OPAK (mluví dokonce o "Podvozkové magii" :yes: :-)
Možná přišel čas přejít od teorií k praxi ;-)

[odkaz]

PS: Víte že ten motor "od BMW" se PRO BMW vyrábí..? ;-)
PPS: No a PROTOže verze DS3 je docela DOST "zajímavá", jsem zvědavá na přece jen už "dospělejší" DS4Racing, neb tam jde také o docela VELKÉ úpravy - VÝRAZNÉ rozšíření rozchodu a snížení o 5 cm a pohon všech kol = 220 kW (i když NEtuším kde "najednou se vzaly" a "jak moc jsou reálné" řeči o 2litrovém turbu s 245 PS?) ve voze velikosti nižší střední - to si MUSÍM (alespoň) půjčit..! :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 10:33
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
DS3 ze srovnání s Mini vychází poražena [odkaz] protože ztrácí jednak podvozkově jednoduchou konstrukcí náprav a jednak motorově, stejný motor táhne hůře, přestože by na tom měl být stejně, asi zase nějaký pytel cementu navíc nebo jiné naladění řídící jednotky nebo ošizené výfuk. potrubí, nebo od všeho kousek, prostě někde to hoši zase zazdili. Ano vyrábí motor vyvinutý bmw.
8. 1. 2012 12:24
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
DS3 porazí i Renault Clio RS. Takže při nejlepší vůli na ni zbyde třetí místo a až dorazí A1 Quattro, tak bude citrón bramborovej.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 12:37
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
"Kritizovat" DS3Racing - to si může dovolit jen opravdu HODNĚ dobrý řidič.. ;-)
(já bych "tipla", že k jejím limitům se přiblížit NEzvládne - 95% diskutujících?
.. ale já byla VŽDY optimistka.. :-)
PS: A to vůz není nastaven "až na krev" není "nedopatření" (na to nepotřebujete tým "firemních" inženýrů - to často zvládnou maličké tuningové/garážové firmy ;-) ), ale úmysl - aby to byla VELMi "živá" hračka - s kterou ale no problemo můžete jezdit denně do práce.. ;-)
(což je u některých "hardcore-ově" pojatých verzí až trošičku "masochismus" :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 12:31
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
S těmi závěsy náprav byste si to měl nějak "ujasnit" ;-)
Mne učili že "důležitost" závěsů je odvislá od velikosti (váhy) vozy a poháněné nápravy = ta ZADNí u PŘEDOkolek NENí až tak důležitá (maličkých vozů "dvojnásob" :-)
Naopak závěsy PŘEDNí nápravy (u předokolek) JSOU důležité (kor u vozů střední, případně "ještě" vyšších tříd ;-)
PS: "Kritizovat" DS3Racing - to si může dovolit jen opravdu HODNĚ dobrý řidič
(já BLONDýna bych tipla že k jejím limitům se přiblížit NEzvládne - 95% diskutujících?
.. ale já byla VŽDYcky optimistka.. :-)
8. 1. 2012 12:47
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
A co to mění na stavu, že DSko ten podvozek nejlepší prostě nemá? Nic. Tak co řešíš... :-!
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 17:44
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
No PŘESNĚ TO, co si v těch testech můžete přečist.. ;-)
Že ten podvozek, že to nastavení podvozku je (doslova) "magnifique".. :-)
..a zvládá - narozdíl od některých jiných ULTRA ostrých miniHOThatch(ů) i "běžné ježdění" ;-)
PS: Prostě pokud (např.) k Mini John Cooper Works další "normální" vůz na "denní" ježdění (třeba BMW 320d), tak je možná NEJ- volbou právě to Mini JCW, pokud ne - tak možná asi spíš "vhodnějším" a celkově "lepším" Citroën DS3 se jeví..
Tak asi tak :-)
Prostě DS3Racing JE DOST zajímavá "alternativa" (nu a JÁ jsem zvědavá na DS4 Racing - ať bude mít "původně" ohlášený motor a výkon, tj. cca 220 kW; nebo "jen" dvoulitr turbo od BMW a 245 PS ;-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 13:15
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Auta jezdí lépe nebo hůře díky oběma nápravám a jejich vzájemnému sladění. No a Citroen i u vyloženě sportovní verze preferuje pohodlí, určitou rozvláčnost a houpavost, podívej se na video, že je rozdíl v čase se pozná na stopkách ale jaký je rozdíl v náklonech a rozvláčnosti při prudkých manévrech pozná i amatér. Otázka pak je proč vůbec dělat sportovní model, to pak stačí diesel a deklarace tady máte hezkou stylovou a pohodlnou kabelku.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 17:37
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ale mezi dieslem a DS3Racing je hóóóóóóódně VELKÝ rozdíl.. ;-)
Já nemám NIC proti nejostřejšímu Mini - a je DOBŘE že existují "různé přístupy" - ale ... ale s tím DS3 se dá jet MNOHEM rychleji než "zvládne běžný řidič" (a "snese běžný silniční provoz" a SOUČASNĚ ho lze používat i na denní dojíždění do práce - prostě jeho nastavení je úmysl. Jestli např. zrovna VÁM vyhovuje (prostě chcete) podvozek jak prkno v "superostrém" Mini JCW - bezva, prostě "je možnost volby" :-)
S těmi nápravami - to NEeee.. ;-)
.. u PŘEDOkolky je to prostě HLAVNĚ o té přední (která má VŠE "na starosti" :-) Když je PLUS k tomu navíc i vzadu slušné zavěšení - JEN dobře.. :yes:
Ale to přední je (u předokolky), prostě D-Ů-L-E-Ž-I-T-Ě-J-Š-í ;-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 18:07
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Jenže komfort jízdy u běžného Minika třeba v dieselu je hodnocen výše než u DS3. Na druhou stranu když už si někdo kupuje 200hp+ do takového drobka tak čeká motokáru a ne houpacího koně.
Když zadní náprava není důležitá tak ji vyhoď a napiš jak se ti jezdí. Třeba Hyu/Kia má velké problémy s naladěním zadní nápravy včetně nejnovějších modelů a třeba i40 dostává černé puntíky za jízdu na limitu ve všech testech právě díky problémům se zadní nápravou (dokonce je to tak mizerné, že dostává za slalom a handling stejně špatné hodnocení jako C5).
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 20:03
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
To není "třeba v dieslu"! (jak asi VÍTE ;-)
DS3 je LEPŠí prostě s benzíny (v dieslu ho porazí dokonce i audi A1 :-)
No a JÁ si VELMI pochvalná slova o "magickém" nastavení podvozku DS3 apod. NEvymyslela - prostě DS3 1.6 THP a Racing a prostě BENZÍNové verze jsou :yes: a naftu si do takovéhleho "mini" auta stejně nikdo (moc lidí) NEkupuje.. ;-)
Vaše slova o zadní nápravě jsou ZCELA MIMO :no: :-|
To co jsem napsala je prostě FAKT - jsou to ZÁKLADY konstrukce (vy jako obvykle "pracujete" s tu a tam nějakým konkrétním příkladem, já mluvím o OBECNÝCH pravidlech konstrukce! JÁ za to přece NEmůžu, že jste si to (asi) NEuvědomil? Že jste o konstrukci vozů (asi) nic NEčetl! :-)
Mimochodem JAKÉ uchycení náprav používají ony PŘEDOkolky Hyu/Kia na té DŮLEŽITÉ (poháněné) nápravě? ;-)
A NEvkládejte mi do úst NEsmysly či výmysly! Napsala jsem, že u PŘEDOkolky je DŮLEŽITĚJŠí závěšení u té poháněné nápravy PLUS když je slušný závěs i vzadu = je to JEN DOBŘE
Shrnu: u PŘEDOkolek platí
a) hlavně KVALITNÍ uložní nápravd VPŘEDU (dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi)
b) když je K TOMU vzadu víceprvek = je to FAJN
c) když si budu vybírat zda lepší závěs JEN vpředu ČI vzadu, vyberu si ... doplňte? :-)
d) ideál je samozřejmě kvalita (zavěšení) vpředu a TAKÉ vzadu :yes: ;-)
PS: Téma (snad) "vyčerpáno"
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 20:50
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
U Mini si naftu kupuje víc zákazníků (něco přes 20%) než verzi S nebo JCW (jednotky procent), 75% je benzin (55kW-90kW).
Dvojité lichoběžníky u třídy mini je dvojitý nesmysl, takže moc nerozumím tomu, proč to taháš zrovna sem. Jinak nikde jsem nediskutoval kterou nápravu má DS3 slabší proti MINI, nejpravděpodobněji přední i zadní, jestli přední dělá 80% problému a zadní 20% problému, může být.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 21:09
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
CO to na mne zas "zkoušíte"? :-) JÁ napsala, že "potřeba" na kvalitu závěsu náprav ROSTE s velikostí (a vahou) automobilu ;-)
No a ten poměr třeba 80% - 20% benzín/nafta je snad ještě větší než bych (u miniaut) čekala - ale cca "odpovídající" mým představám.. :-)
PS: No a KONKRÉTNĚ u DS3 vs Mini je asi HLAVNí rozdíl v použitých pružinách/tlumičích. Mini (hlavně v té JCW verzi je sice "tvrdé jak prkno", ale také s ním lze jet "až na krev"
DS3 (i ve verzi Racing) je schopné jít "dál než většina z nás zvládne", ale proti Mini JCW je to "houpací křeslo" ;-)
PPS: Prostě - "lepší" uložení náprav je i u malých a menších aut "fajn" :yes: ale DŮLEŽITÉ je HLAVNĚ u větších a ještě větších a td. :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 21:20
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Uložení náprav, tlumiče, stabilizátory je stejně důležité u malých i velkých aut.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2012 23:12
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Myslíte pokud by byla STEJNĚ těžká?
No tak v tom případě snad ANO :-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2012 23:41
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Těžká, lehká, malá, velká, u všech je to stejně důležité.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2012 00:45
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Když už - NE"vypadlo" vám tam ještě "vpředu i vzadu"? ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2012 10:49
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ach a ještě k vaší větě: "..lichoběžníky u třídy mini je dvojitý nesmysl.." - asi NEJlepší vůz "této velikosti", Lotus Elise, lichoběžníky (místo McPHERSONů) samozřejmě má.. :yes: :-)
Avatar - Ham.
9. 1. 2012 14:09
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ach, porovnávat Lotus Elise a třídu mini tak to je síla. Lotus nemá samonosnou karoserii, má rámovou konstrukci s motorem vzadu a pomocným rámem který nese motor a u takové konstrukce je jediná možnost použít nějakou verzi rovnoběžníkových ramen které nemohou být uchyceny v karoserii protože ta není samonosná ale přímo k rámu. Je to tedy konstrukce formulových vozu s navěšenými panely karoserie. Auta jako Mini, Mito nebo DS3 jsou postaveny zcela jinak, především mají samonosnou karoserii a tam je zase přirozené použití McP protože tato náprava přímo vyžaduje min, jeden úchytný bod v karoserii no a ta tím pádem musí být samonosná. Lotus Elise nikdo neřadí do třídy mini, pokud ty ano tak to je pecka. To jsi mohla rovnou dát za příklad jakoukoliv formuli s podobným rozvorem. Takže nejlepší auto této velikosti to není ani náhodou, určitě jsou lepší Radicaly, Donkervoorty a podobné dvoumístné stroje. Ach, ach, ach.......
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2012 16:40
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ach ach ach - mne poučil ten, kterému jsem já musela vysvětlit že ... a že ... a NE"chce" slyšet o DŮLEŽITOSTi uložení PŘEDNí nápravy u PŘEDOkolek.. :-)
Pěkný den ;-)
Avatar - Ham.
9. 1. 2012 17:27
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ach, bez tvých vysvětlení by všichni umřeli hloupí.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2012 00:03
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Já psala něco o "všichni"? ;-)
Sorry, ale působilo to, že jste NEvěděl..
..zato teď to víte URČITĚ (u předokolky hlavně/především přední náprava.. :-)
PS: A zmínit lichoběžníky u vozu velikosti Mini - to jsem si NEmohla "odpusit" - sorry ;-)
Avatar - Ham.
10. 1. 2012 00:38
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Zmíněním lichoběžníků v Lotusu Elise jsi jen znovu potvrdila, že souvislosti ti unikají velmi často.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2012 01:03
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Ehm - a nemohlo by to být třeba PRÁVĚ NAOPAK ;-)
PS: Tak JÁ napíši 2x "sorry" a "vy takhle"? :-)
Avatar - Ham.
10. 1. 2012 08:50
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
Někdy méně je více.
Avatar - Hammunasakra
10. 1. 2012 10:39
Re: Pět Bychů z deseti volí Míťu.
To zas ANO - to souhlasím.. i když to "sedí" (i) zrovna na mne ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2012 00:32
Tak to je těžké rozhodování...
Mini dávám na 3. místo rovnou, zvenku není ošklivé, ale zkrátka mě nebere. Ineriér se mi nelíbí...A dále je tu Mito a DS3...Každé je jiné, každé je v jiném duchu. Mito bych stručně zhodnotil příslovím "v jednoduchosti je krása", to DS je až takové přeplácané, konkrétně zboku je to taková nesouvislá změť tvarů, navíc doplněná hromadou chromu a modrou střechou. Ale v detailech se mi líbí víc....Konečný verdikt je pro mě docela těžký...Po dlouhém váhání bych na 2. místo asi dal Citroën a vítězem se tak stává Mito, kterému pomohl (pro mě) příjemnější interiér.
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2012 09:09
Malé stylovky asi nejsou můj šálek kávy ...
... mně se nelíbí ani jedno z nich. A o to víc, že nemám rád žlutý a bílý lak, stejně jako když je střecha lakovaná jinak než zbytek auta. "Nejodpornější" je pro mě Mini, jak exteriérem, tak interiérem. Asi jsem holt jiný ;-)
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2012 13:50
a co AUDI A1?
Mimochodem koukám že výsledek hlasování odráží v opačným pořadí reálnej výskyt těchle aut na českejch silnicích :-)
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2012 10:27
designovej trojboj?
takže:
MINI 100%
...
MiTo 70%
...
DS3 30 %

Mini snad ani nemá cenu komentovat, protože perfektní dotaženost čouhá z každýho záhybu karoserie... i když auto obejdu 10x nenajdu pohled, ze kterýho by se mi nelíbilo + interiér naprosto korespondující s exteriérem...

MiTo je poměrně zajímavej kousek... možná teda akorát zepředu mi to úplně nesedí, protože kdo jednou koukal na 8c, nemůže se zbavit dojmu, že tu něco hapruje (pusťte si předek 8c formátu 16:9 a přepněte do 4:3 :-) ). Výrazný + za zadní lampy... líbí se mi. A interiér? Celkem příjemnej na pohled a na posed ještě lepší

DS3? Nechodim do cirkusu, nemám rád zlatý řetízky, přehozy přes sedací soupravy, krajkový dečky pod televizi, hrající a blikající vánoční stromečky, zmalovaný ženský a obývací stěny dekoru červené třešně plný porcelánovýho kýče... Podobný pocity mám z celý rodinky DS a 3 není výjimkou. Na jeho obranu nutno dodat, že mi nevadí tolik jako DS4 a 5... a celkem se mi líbí ocejchování budíků
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2012 11:03
Re: designovej trojboj?
:yes:
Avatar - Emel
9. 1. 2012 11:23
3x mini bere Mini
Alfa se mi do vkusu netrefila... já to říkám pořád že světla mají být nízká a vodorovně orientovaná. Mito vypadá jako sova. Ale budiž, pokud se přes to přenesu, pak z ostatních pohledů je Mito moc pěkné a vevnitř ještě lepší.

Citroën... to je drsňák. Na první pohled zastíní zpředu i z profilu oba konkurenty, až delší zkoumání odhaluje rafinované kvality Mini. Jasně, je to trošku wow efekt... ale o to přece jde, ne? Jen tu žlutou palubní desku bych asi nerozdýchal :-). Nevíte, jak moc se dá ten vnitřek konfigurovat?

Mini je pokud vím nejstarší a pomalu to začíná být znát, na ulici se za ním už tolik lidí neotočí. Přesto je pro mě vítězem a věřím, že oko hrdého majitele na něm pokaždé spočine se zalíbením, zatímco u DS3 je šance, že některé detaily začnou vadit. Mini má v sobě takovou tu pozitivní energii... třeba jako 2CV. Jsem zvědavý, jestli Citroën někdy zkusí i nějaké to retro s kachnou :-).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2012 18:43
mini je aspo nrpe mna dizajnovo najpodarenejsie
najcistejsie a najkrajsie a aj najviac imidzove a mozno aj najpraktickejsie :yes:

mini :yes:
Rozbalit vlákno
0