Tohle auto i video miluju.... Najezdil sem hodně kilometrů s hodně autama,ale co se týče ovladatelnosti a zábavy,tohle je pro mě etalon... Mám to štěstí že mi v garáži stojí přesně ta verze jako na videu... Miluju ji:-).
Jde to krásně i s verzí bez svoru,pokud má auto samosvor-tak je 75 pořádná bestie,nikdy sem netušil kdy se dif.zavře a pošle tě pozádu z kruháče(Nymburskej by mohl vyprávět):-). Verze bez svoru je hodná,utrhne se plynem,a po ubrání se zase hezky srovná... Perfektní:-). Nicméně přehazovat váhu přes brzdu už chce trochu fištronu:-).
Nikdy jsem zadohrab takovýmhle stylem nezkoušel. Vůbec si nedovedu představit jak se chová auto se svorem a bez něj. Škoda rád bych testnul jak se to chová. Nymburskej kruháč je pěknej hlavně přehlednej a prostornej
To sice jo, ale 20 let starou alfu kvůli vyblbnutí se zadkem si kvůli tomu kupovat nebudu. Leda by mi ji někdo půjčil >:D, ale zajímavý je že mi nikdo z kamarádů auto za nic na světě půjčovat nechce, a to sem nikdy nic nerozbil >:D
Taky se mi moc líbí jenmže na netu jich je jenom pár na prodej hodně podpultová záležitost ale chtěl bych raději tuhle alfinku s tím třílitrovým šestiválcem než BMW M3 E30, mám rád Bavoráky ale jinak jsem na Italy prostě >:D
Pro mě je problém v tom, že perfektně zachovalá 75 3,0 V6 stojí stejně jako zachovalá Delta HF Integrale a to zase za ty prachy vezmu radši Lancii. Ale kdyby se mi někdy v budoucnu naskytla možnost tohle auto mít za nějakou opravdu neodolatelnou cenu, tak bych nejspíš neodolal. :-)
Tak M3 je čtyřválec, ale hlavně je to dnes ceněný youngtimer v ceně minimálně půl milionu a výš za hezký kus.
325i E30 je tohohle konkurence, ale těch je zachovalých už taky pomálu a drží si je nadšenci. Ostatní polehalo po příkopách nebo bylo zmrzačeno při burn outech či driftech :'-(
Jen mě překvapilo, že v rámci zdejší redakce tam nenapsali poznámku ve stylu:
" Parádní jízda, mějte všakt na paměti, že jezdec velkou měrou vrchovatou riskuje, že v půli driftu se auto porouchá, případně rozpadne na kusy, neboť Fiat, potažmo AR má problémy s kvalitou výroby, tím více v době vzniku tohoto vozu... (samozřejmě bez znalostí souvislostí)... >:-[]
Asi před půl rokem jsem ji okukoval na parkovišti před nákupním centrem byla pěkně opečovávaná ani kousek rzi. Kdo neví, o co jde, vůbec si toho auta nevšimne a považuje to za starou popelnici.
Ale svým technickým řešením a taky designem, ji považuji za hotový klenot. :yes:
Brzdi, brzdi... Alfa 75 je klenot, ale to je BMW E30 taky. Obě to jsou dnes kultovní a stylové káry, ale která je lepší by byla asi nekonečná diskuze mezi dvěma tábory, jež mají jasno. Já bych osobně bral obě ;-)
Já reagoval samozřejmě na wolffa, který svým příspěvkem naznačoval, že 75 byla tehdejší vrchol a nikdo se jí ani nepřiblížil. Což je blbost. S E30 mám zkušenost a je to nádhera, samozřejmě M3 je asi ještě o deset levelů výše. Se 75 zkušenost nemám, ale ohlasy na ní + skvělá konstrukce, která musí být zákonitě zábavná zaručují, že to za volantem taky nebude asi špatné ;-)
75 byla na svou dobu pekna, dobre vybavena a slusne motorizovana....rachotina. Bez urazky - pokud se nekomu podarilo jezdit se 75 tak, aby v ni nic nehrkalo, tak pravdepodobne jen ze salonu do garaze. Slabe stranky:
- Ergonomie (schvalne - kde jsou tlacitka na stahovani oken?)
- Mizerne zpracovani interieru
- Sedadla (mela dobre tvarovani, nektere verze mely i Recara, ale konzole se rozviklaly)
- Podvozek, hlavne zadni naprava, nachylny na rozhozeni na spatnem povrchu
- Brzdy vzadu byly sice u prevodovky, coz je super pro rozlozeni hmotnosti, ale je to k nicemu, pokud se clovek musi o auto starat (a ze na ty brzdy slo sajrajtu az az...)
- Hridel, co vedla dozadu k prevodovce byla spojena "Hardy" spojkami (mozna tan nazev pletu), ktere mely opravdu jepici zivot. To se projevovalo nejprve vibracemi teto hridele, pri neleceni rovnou jejim upadnutim. Autodelta na to vyrabela hridel s kardan kloubem.
Silne stranky:
- Dramaticky vzhled (klinovity tvar, spoilery, linky a hrany a cervena barva...Itoska, no :-P )
- Jizdni vlastnosti (fakt neni moc aut, co na 14" kolech dokazou jezdit takhle... clovek mel za volantem pocit, ze je mistr sveta cestaku)
- Motory (dvoulitr, nebo trilitr mely super zvuk, krasne sly do otacek...Mozna ten dvoulitr byl jeste lepsi nez trilitr - paradoxne)
- Pri trose udrzby (velke trose) to bylo i normalni prakticke auto te doby. Treba prostor vzadu lepsi nez ta E30.
Zivot jedne 75 3,0 America jsem mohl sledovat od novoty az do nedobrovolneho sesrotovani.
75 bylo výborné auto, nicméně Alfa udělala i lepší.... Ostatně, ta vymakaná koncepce motor vpředu/převodovka vzadu se u AR sériově dělala už od začátku sedmdesátých let.....
Jinak hnidopich by mohl tahat autora článku za fusekli, protože ikdyž vynecháme novodobé 8C, tak po AR75 přišly ještě jiné auta se zadním náhonem....
Ale co už, i snaha se cení.... Rozhodně povedenější článek na téma AR než ten minulý >:D
Co dodat? Alfa 75, toť koncentrovaná esence pravých hodnot značky Alfa Romeo! Fantastická radost z jízdy, famózní zvuk, skvostný design:-) Kéž by ještě někdy Alfa Romeo něco takového vyráběla, ale dnešní automobilově zkur... doba tomu bohužel vůbec nepřeje. Bezpečnost a hlavně emise, emise + stále větší zamořování aut elektronickými asistenčními systémy :-( U většiny značek je radost z jízdy až na tom úplně posledním místě. To pro Alfu naštěstí neplatí (viz nová Giulietta), ale i tak už nemá zdaleka tak široké pole působnosti, jako dřív... Uvidíme, jestli se podaří navázat na odkaz 75 (alespoň částečně!) nové Giulii. Držíme palce, Alfo :yes: