Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Škoda Fabia RS vs. VW Polo GTI – KoncernoVWé sportování

127 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je oproti polu viac stylovejsia, polo gti keby nemalo napis gti tak ani clovek nevie ze je to najsilnejsie polo, cista nuda.

fabka ma praktickejsi kufor ktory sa v malom aute aj pri sportovych typoch stale hodi co najvacsi kedze su to male auta, 20litrov prospech fabky je citit.

Fabka ma seriovo klimu aj radio s cd-mp3 keby som to chcel mat v pole zrazu zistim ze je o vyse 50 litrov drahsie ako fabka, aj ostatne priplatky su v pole vzdy drahsie ako vo fabke.

Tych par km v maximalke a par desatin v zrychleni v prospech pola je smiesnych a realne nepostrehnutelnych co vsak je citit je cenovy rozdiel, za polo dat o 50 litrov viac v tej istej vybave co fabka a este mate relativne maly kufor a nudny vzhlad je skutocne moc.

fabia RS v peknej zelenej je moja volba :yes:
Staniczeq
Škoda jen, že se do testu nedostala Ibiza. Moje volba by pak jasně padla na Bocanegra. Polo je opravdu nezajímavé vzhledem a Fabia i přes značnou odlišnost od sériové je stále jen Fabia s divnou úzkovysokou vizáží. Takhle sportovní auto nevypadá. 😒
jossalito
Ta červená barva Polu naprosto nesedne. V bílé vypadá perfektně.

Moje volba jednoznačně Polo.
MariAchi
Ty BYS toho bral tolik, ze by ti na hlavni mohli udelat vlastni statistiku prodeju >😁
jirin
:yes:
marafelda
Určitě Fabia :yes:
Th0r
Jednoznačně Polo, Fabii nic nepomůže >😒] a ten interiér je proti Polu jak ze žebrákova. Jen o málo vylepšenej ten standartní :no:
Magistr
A kdo nechce obětovat ani rychlost, ani zábavu a navíc chce sám řadit, může zvolit třeba Clio RS nebo (pravda trochu dražší) Corsu OPC...
jossalito
U Clia zase bude muset obětovat interiér. Opel je Opel, interiér nic moc, jízdně lepší, ale cena je tedy naprosto mimo.
Avatar - Nerez
Nerez
No já nevím, na interiér Corsy sem nikdy žádné stížnoti nečetl.
Magistr
Pravda, pokud chceš (relativně!) silné rychlé a přitom levné auto, někde se ušetřit musí. Clio má mizernou palubní desku a plasty v interiéru, ovšem sedačky (jak standardní, tak příplatková Recara) jsou perfektní. Zato má Clio nejlepší podvozek v téhle kategorii - peníze ušetřené na interiéru šly na nápravy, špičkové tlumiče (na výběr dvě verze podvozku) a pečlivé naladění...

Opel to s cenou Corsy OPC v Česku bohužel přehnal, ale zase mají každou chvíli nějakou akci, třeba se půjde dostat níž (nevím, nezkoušel jsem).
Mimochodem, kdo chce svižné malé auto a jde mu o cenu, měl by se podívat po novém Swiftu Sport :yes:
jossalito
Swišť Sport je slabota. Auto jede pěkně, ale na RS ani GTI se nechytá v ničem. Jen cena je docela zajímavá.
Avatar - deliqent4
deliqent4
rozhodně bych Swifta nezatracoval, myslím že v zatáčkách by této dvojci ukázal záda ale pravda je že bych šel taky raději do Clia a nebo Punto ABARTH ale s těchto dvou aut se mi nelíbí ani jedno vpodstatě vůbec ničím. :no:
Avatar - Bristol
Bristol
a nebo mě napadá ještě fiesta ST...to auto už má v civilních verzích výborné řízení... 😉 interiér je kvalitní(sice ne tak jako ve VW) jeho vzhled už ať každý ohodnotí sám, mě osobně nevadí...
MariAchi
Opel ma interier celkem OK, a super sedadla. Nicmene znam celkem 3 majitele Corsy OPC a u vsech tri do najezdu 60 tkm byla v haji prevodovka - synchrony na jednicce. :no:
jossalito
No jo, Opel. 😄
MariAchi
Jo, v tomhle nikdy nezklame... Ale jinak pocit z jizdy v te OPC Corse je na jednicku.
Avatar - Nerez
Nerez
Předsudky 😉
jossalito
Zkušenosti. Já Opla měl a vím, že jsou mnohem lepší volby. 😉
Avatar - Nerez
Nerez
Já mám prvního, takže se přesvědčím osobně, jak dobry auta to jsou. Zatím mu nemůžu nic většího vytknout.
MariAchi
Trem prevodovkam v cene asi 60 tisic za jednu (ano, Opel CZ ti da jen novou prevodovku, o oprave te vadne nechteli slyset) rikas predsudky?
Magistr
Porouchané převodovky se v záruce obvykle mění kus za kus, já tu situaci znám z Golfa (manuál) a Octy (DSG), v obou případech šla celá nová převodovka.
Avatar - deliqent4
deliqent4
Fiesta je taky dobrá hlavně má ve své třídě asi nejlepší podvozek a pak tu je ještě Citroen DS3 ale ten nevím jak je na tom cenově :yes:
Magistr
Prémiovky jako DS3, Alfa MiTo, MINI a spol. jsou cenově o kus výš...
PetrPu
odhlučnění podběhů jako výhoda no já nevím.. >😁 řešil by to někdo v autě takového charakteru? 😉
blowiik
"v autě takového charakteru?" tyhle auta maji bejt především daily drivery... takže zhruba tak 90% zákazníků
PetrPu
nu dobře no, ale i tak..u mě by to rozhodně to rozhodně nerozhodlo o koupi Pola.. 😄
Avatar - Bristol
Bristol
auto segmentu B se 180 hp za skoro 600 tyček daily driver? myslíš vážně? 😉
blowiik
100%ně 😉
Avatar - Bristol
Bristol
měl jsem dojem že takové hračky jako mini, GTI, gordini, RS a podobně se kupují jako hračky na blbnutí a ne na ježdění po praze...na to bohatě stačí civilní verze za čtvrt mega.... 😉
MariAchi
Prave ze daily driver.
Ta auta na blbnuti se kupuji samostatne az od podstatne silnejsiho konta (tedy je realne, ze majitel BMW X6 ma na vyblbnuti M3, ale tezko uvidis majitele Laguny, jak ma na vikendy Clio RS).
reapache
Můžu potrvdit, že s Fabii RS Combi jezdím každý den. Pravda, dodělal jsem k tomu LPG, takže mě to v pěněžence moc nebolí, ale za půl roku cca 16k km najeto 😉
Avatar - Bristol
Bristol
není takové auto na denní ježdění...krapet tvrdé...?? 😉
dejme tomu fábia RS je ještě docela civilní...ale takové clio gordini na denní ježdění...teeda nevim...
reapache
No asi takhle. Teď tam mám zimní 15" a je to akurát. Pravda, slyším každou díru a D1 v pravém pruhu je za trest, ale 17" co mám na léto jsou ještě tvrdší. Sice líp sedí v zatáčkách, skoro jako moje staré Lagacy Combi, ale drkotám a slyším každý šutr. S citem je to na 17" lepší, trošinku 😉 . RS pro mě znamená Rychlá Škoda. Na sportování to opravdu není. 😒
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
No, ona ta větší rychlost u Pola by také mohla být tím, že má najeto přes 15.000 km a je tedy už zajeté a Fabia má najeto necelých 5.000 km. No ni ?
Avatar - dr.biker
dr.biker
Pánové ve Wolfsburgu asi nebudou moc nadšeni, že jejich Polo GTI porazila česká Fabia RS. Vždyť Fabia měla být vždy levnější, obyčejnější a tím pádem i horší verzí jejich Pola. Kdybych si měl vybrat z těchto dvou aut, vyhrála by to asi také Fabia díky svému agresivnějšímu vzhledu a cenové politice, u Pola člověk nepozná, jestli je pod kapotou základní benzínový motor nebo vrcholná přeplňovaná verze. Vždyť znak GTI si na masku chladiče může dát kdokoliv, jako jezdí obyčejné Oktávky se znakem RS. U Pola vidím pouze výhodu v lepším interiéru, jinak podle mě v ničem nevyčnívá nad Fábií. A ve prospěch Fabie hovoří ještě možnost pořízení tohoto auta ve verzi kombi, tuto verzi Polo nemá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak, vw plo je nudne obycajne a aj vo verzii gti vyzera nudnejsie ako zakladne modely inych znaciek, dokonca si nemyslim zeby interier pola bol lepsi a krajsi ako fabka, prave naopak, fabia ma podla mna aj interier taky bytelnejsi a akysi svojskejsi a napaditejsi ako polo. Samozrejem verzia kombi je skutocne lahodka pre tych ktori sa chcu odlisit mat rychle svizne auto a pritom zachovat si jeho praktickost a moznost ist s nim aj na daleke dovolenky.
Cize u mna polo ani interierom neoslnuje, skutocne fabia ho poraza snad vo vsetkom a keby bola na sirsom podvozku tak nudne polo totalne prevalcuje. Takto je to len tesne ale predsa je fabka lepsia a praktickejsia. Vsimnime si este sposob otvarania kapoty, fabka to ma lepsie riesene ako polo a takisto ma prehladnejsi rychlomer a krajsi volant, vacsi kufor a nizsiu cenu uz ani nespominam, v peknej zelenej alebo modrej je fabka RS nadhernaaa.

jednoznacne fabia RS :yes:
Avatar - miromen
miromen
Škoda že se Ibiza neděla s timto motorem v 5dveřove verzy jinak by to byla jasna volba. Kde nad oběma vynika designem,sportovnějšim posazem a hlavně lepšim řizenim. Řizeni je velka slabina snad všech VW a to včetně sportovnějšich derivatu. Polo alespoň v běžnych verzych ma řizeni vyloženě dělane pro ženskou populaci.
Pokud někdo netrva na 5dveřovem provedeni tak je Cupra no.1 mezi koncernovymi trojčaty.

[odkaz]
Avatar - Bristol
Bristol
tak to je...VW ladí design a interiér a jaksi zapomene co vlastně dělá auto autem: řízení a podvozek...kdy to konečně VW pochopí uvidíme...třeba golf má řízení dobré a srovnatelné s focusem...což je dobrá reference...zbytek produkce...bohužel nic...
Avatar - miromen
miromen
U klasickeho Golfa vuči konkurenci to opravdu neni špatne ale takove řizeni z jedničkoveho Focuse bych bral všemi deseti. V Polu to řizeni je vyloženě "blato" to Ibiza je jina kava.
jossalito
Chce to vyměnit silentbloky v ramenech nápravy za tvrdší. 😉
Avatar - miromen
miromen
Počkej,počkej to jako važně ?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, tuhost uložení je jedna z věcí, které mají vliv na pocit zpětné vazby řízení. A právě silentbloky jsou u dnešní aut často měkké - automobilky tím snadno kompenzují celkově tužší naladění podvozku, často spojené s velkými koly/nízkými pneumatikami.
Avatar - miromen
miromen
Diky. :yes:
jossalito
Dělají se i vyloženě sportovní polyuretanové silentbloky, které podstatně zlepší, ba přímo změní, dojem z řízení. Je pak jako břitva. Nicméně to má i své nevýhody. Více vibrací do volantu jak od kol, tak i od motoru.
V případě Pola a Ibizy je tedy možná lepší vyměnit tyto díly třeba právě ze Seatu, který je má tvarově a rozměrově stejné, ale s jinou (sportovnější) charakteristikou. Nicméně nejsou úplně tvrdé (tedy stále ještě použitelnější pro běžné ježdení) jako ty tuningové.
Avatar - miromen
miromen
Moc dik. No ja mam Golfa tak zkusim jestli pro něj nejsou nějake alternativy. Jednu věc ale neodstranim a to strmost řizeni. Ony 3 otačky od dorazu k dorazu nejsou nic extra ikdyž je to kompenzovano otočenim se Golfa teměř na pětniku. >😁 Každopadně ještě jednou dik a :yes:
jossalito
Ještě jedna věc, pokud je v autě posilovač, tak jeho účinek se dá opět nastavovat a to elektronicky přes počítač. Ale se strmostí, s tou se budeš muset naučit žít - tu nezměníš. >😒]
MariAchi
Hledej u firmy Powerflex, mel jsem je kdysi na Fiatu a rozdil byl opravdu k nezaplaceni.
Avatar - miromen
miromen
Ok :yes:
Avatar - miromen
miromen
Mam otazku je třeba měnit oba silentbloky tedy předni i zadni ?
[odkaz]
[odkaz]
jossalito
Z toho schematickeho obrazku bych vymenil urcite pozici 2 a 1.

Čekej ale, že tyto silentbloky jsou docela tuhé. Na youtube najdeš i videa, jak se podovzek s nima chová. Rozdíl jde i vidět. 😉
Avatar - miromen
miromen
Dnes budu zvedat jen palce. :yes:
Avatar - miromen
miromen
Mužu ještě poprosit o nějake to video. Snažim se seč mužu ale nic rozumneho nemužu najit. 😄
jossalito
Jisté srovnání je třeba tady😒br /> [odkaz]

Pak se třeba mrkni na další videa co tam vyjedou od firmy Whiteline. Ti mají silentbloky asi nejlepší. A nejdrazsi.
😄
Avatar - miromen
miromen
To video je paradni. Opravdu jde na něm pěkně vidět jak se věci v akci maji. Jinak Whiteline už je opravdu cenově trochu jinde. Myslim že zustanu u Powerflex. Navic mě ještě trapi zaruka kterou mam na auto. No ale zřejmě to spichne garažnik a snad to bude v pohodě.
Jo malem bych zapoměl :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
jinak řečeno kdo chce rychlý, stylový a zábavný hot hach s komunikativním řízením si obě auta škrtne a jde hledat dál... 😉
Xawier
...asi tak půl roku starý test převzatý kompletně z Autofunu? 😄 Odpovím si sám.... Tak asi jako automobilové koncerny sdílí platformy, mediální koncerny sdílí testy 😄 V pohodě,chápu,ale musím se tomu smát...
Avatar - Lukáš
Lukáš
Z tabulky vyplývá, že v Polu je klimatizace za příplatek... ve vrcholné verzi? to snad ne!??!
Magistr
GTI je naopak podle aktuálního ceníku JEDINÁ verze Pola, která má klimu v základu, ovšem jen manuální. Climatronic je díky "akční nabídce" za 16.800 Kč. Ostatní Pola mají za 15.800 Kč manuální klimu.

No jo, VW... 😉
Avatar - miromen
miromen
Tobě ten VW těžce leži v žaludku když řešiš takove prkotiny kterych se najde určitě vic a to všude.
cuoresportivo
A to se jedná o Polo 5dveřové. 3dveřové je z hlediska ceny klimy naprosto nekoupitelné.
MariAchi
K tomu klimatronicu dostanes i dalsi par dveri s el. okny, takze 16 tisic je za to prkotina.
cuoresportivo
...dostaneš pár dveří navíc.
U (jakoby) sportovní verze. Tak podle této logiky by dalším optimálním bonusem mohla být 7místná verze.
Avatar - Anonym
Anonym
Řekl bych, že pětimístná karoserie je dlouhodobou výhodou Pola GTI - většina konkurentů vždy nabízela jen třídvéřovou.
MariAchi
Ted meles nesmysly ve snaze o vtip, kde by se u Pola vzala 7 mistna verze?
Ja nehodnotim prakticnost auta, ale zduraznuji, ze priplatek neni jen za klimatronic, ale za cely paket - tedy dvere, el.okna a tu klimu.
Avatar - Emel
Emel
Tenhle článek jsem četl asi tak před půl rokem na autofun😒br />
[odkaz]

Má tahle recyklace článků nějaký hlubší smysl?
Xawier
Úspora nákladů... Tak jako sdílení platforem u automobilek 😄
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, myslíme si, že má smysl tento článek nabídnout i podstatně širšímu okruhu čtenářů, kteří chodí na Auto.cz
Avatar - Emel
Emel
Dobrá, ale proč až za půl roku? Vzhledem k tomu, že články z autofun jsou běžně odkazované z hlavní stránky auto.cz, mi to přijde takové trošku nekoncepční... pokud pojetí článku vyhovuje i auto.cz, pak bych ho asi publikoval současně na obou místech. Proč mít dvě diskuse k jednomu článku?

Ale dobře... já si pamatuju že už jsem to jednou četl a někteří se rádi pohádají znovu 😄.
MariAchi
No ja to vidim trochu jinak😒br />
Zatimco Autofun pristupuje k testum z te zabavnejsi strany, tak testy ACZ jsou serioznejsi a objektivnejsi (samozrejme bez urazky AF).

A mne by rozhodne zajimala i te "druha strana mince", kor kdyz Fabia RS v kombajsu si na ACZ vyslouzila slusne poklony...
Xawier
Také zajímavej pohled :yes:
Xawier
Souhlasím, ale na auto.cz se mohl objevit třeba týden po autofunu 😄 Po takové dlouhé době už to působí zvláštně... Jakoby okurková sezona 😄 Ale jinak kvalitní test :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nudny a drahy , stara fabka ho vytrela jak malinu 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Neřekl bych. Pokud se na to podívám z hlediska emocí, tak Fabia je ošklivé káčátko, i kdyby na něj někdo dal 20-palcová kola a spojler z Formule 1.
A věc hlavní - druhá generace Fabie dostala "za trest" - aby nekonkurovala Polu tak jako první generace - starou platformu s užší karoserií i rozchodem kol a kratším rozvorem. Když k tomu přičteme vyšší karoserii, tak výsledkem jsou podstatně horší jízdní vlastnosti (redaktoři to sváděli na užší pneumatiky, ale tím to nebude).
MariAchi
Za trest?
Tomu opravdu veris? >😁

Fakt si myslis, ze je VW nastvany na Skodu za jeji prodejni uspechy?
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jaký je důvod toho, že Fabia druhé generace má starou platformu, zatímco Ibiza a Polo dostaly novou ? Předchozí Škodovky dostaly vždy tu nejaktuálnější platformu - první generace Fabie se vyráběla na platformě, kterou dostalo Polo a Ibiza až o dva roky později.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Polo a Ibiza dostaly roli testovacích vozů tak, aby neohrozily doknalou Fabii Fabia si nemůže dovolit přešlap, stejně tak Superb, který musel vyrůst na starší (a navíc menší) platformě... >😒] >😁
MariAchi
Kazdy model ma nejakou hranici rentability a musi vydelat urcity obnos penez nejen na sebe, ale i na vyvoj nasledujici generace. Fabia se prodava porad dobre i s platformou, na ktere stoji, a dokud se teto platformy neproda pocet kusu, naplanovany daleko pred prichodem noveho Pola a Ibizy, bude na ni Fabia jezdit stale dal.
Pokud si opravdu myslis, ze se vrcholni manazeri v tak dulezitych rozhodnutich nechavaji unest detskymi reflexy typu "ty mas lepsi babovicku, tak ja ti ji rozslapnu", tak jsi docela naivni. VW je rad, ze Skoda ma takovy uspech, jaky ma. Co by za takovou dcerinnou firmu dal Fiat, nebo Renault. Verim tomu, ze pokud by Fabia globalne ohrozovala pozice Pola, tak by VW Polo posunul smerem k vyssim standartum, nez aby ochudil Fabii (plati pro jakykoliv model obou automobilek).
Avatar - Anonym
Anonym
Tady nejde o ani tak bábovičky, ale spíše o zisk. Fabia se na většině vyspělých trhů prodává za nižší ceny než srovnatelné Polo. Není v zájmu koncernu, aby Fabia brala zákazníky Polu - což se první generaci Fabie bezesporu "dařilo".
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ked sa ja na to pozriem z hladiska emocii tak ajsne vedie fabia, polo vo mne nevyvolava nic absolutne nic. Aj redaktori sa v teste zhodli ze fabia ma na realnejsie pouzitie lepsi podvozok, je hravejsia a pravom jej patri vitazstvo v teste, reci o starej platforme a uzsej karoserii su prd platne, podstatna je realita a realita je taka ze fabka je lepsia aj na starej platforme ako polo na novej, krute ale je to tak.

Ja by som bez vahania zobral fabiu RS v peknej zelenej typickej skodovackej farbe 😉
nejake tabulkove hodnoty maximalnej rychlosti pola a zruchlenia na to naletia len deti, kto sa vsak che vyhrat a mat sportove naradie pod rukami zvoli fabiu RS, bezpohlavne polo s riadenim bez citu a odozvy je vhodne pre slecinku ako darcek od ocka podnikatela, chlap zvoli fabiu RS ktora polo vytrie lavou zadnou a ked pride opat novsia fabia s novym podvozkom tak polo uz bude uplne na smiech

😉
Avatar - Anonym
Anonym
Cituji z testu😒br /> "GTI je v zatáčkách jen minimálně nedotáčivé a... zdrcujícím způsobem rychlejší. Když k tomu přidáte malinko lepší dynamiku, pak jízda dvou řidičů na podobné úrovni už po pár zatáčkách přestává být duelem a stávají se z ní dvě sólo jízdy. Volkswagen se prostě škodovce během chvilky ztratí z očí."
Co na to říct ? Fyzikální zákony platí pro všechny, i pro vysokou a úzkou karoserii Fabie 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zato z Picanta si cvrkáš do gatí >😁 >😁 >😁
MariAchi
Tak Picanto by je setrelo oba, ze... >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
picanto je samozrejme iny level 😉

v miniautach je to delo :yes:
jossalito
Škoda, že nemá pořádný motor, co? >😁
MariAchi
Kdyby ti v tom Polu dovolili se projet aspon na jednicku kolem tveho oblibeneho piskoviste, mel bys z toho jeste tyden poluce jak Rosenberg v hinduistickem klastere.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no ked som v skode 105L pred 11 rokmi nemal polucie tak vo vw ich urcite mat nebudem >😁

tak nudnu znacku ako vw by som sa hanbil vlastnit
MariAchi
Pred 11 lety jsi jeste nebyl v puberte, ale ted, kdyz je ti 12, uz jsi. Proto ty poluce.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pred 11timi rokmi som mal uz vodicak a ten sa v puberte nedava >😁 to by si mal uz vediet a nestrapnovat sa tu 😉
MariAchi
Neboj, ztrapnovani nechavam na tobe - lepsiho odbornika bych tu stejne nenasel :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ve VW si neužijete plně tu rychlost, zato ve Škodě si užejete tu pomalost plnými doušky 😉
Za mě mám tedy jasno :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
... a poměrně výrazně orezlý výfuk u Pola?
4 544 km u Fabie a počínající koroze zadního dílu výfuku... no nevím, kde se stala chyba... Ale tohle není pro koncern zrovna typický obrázek.
Avatar - Anonym
Anonym
Pochvala za dobrý postřeh :yes:
Pro koncern :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kii by sa to nestalo, navyse ponuka 7 rocnu zaruku 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tam už reznou díly karoserie, pravda... výfuk uhnije až jako to poslední >😒]
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
Presne tak, u vyfuku by se to asi nestalo. Ale zadní "vrata" jsou kámen úrazu >😁
MariAchi
Ano, ostatne proto to tak zije na kiaforu - vsicni se chlubi, kde jim jejich Kia NEhnije >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Yazaman
Jen drobnost. Přijde mi, že v tabulce vnějších rozměrů na konci článku jsou některá čísla dost mimo.
Avatar - steroid25
steroid25
Tieto nové "hothatche" môžu mať lepšie zrýchlenie z 0 na 100 aj vyššiu maximálku, no je to k ničomu, ak nedokážu to, načo by mali byť vyrobené. Nedokážu vtiahnuť do deja, zvýšiť adrenalín vodiča tým správnym spôsobom rýchlej a zapálenej jazdy, ale tým, že človek odhaduje, kde sú limity? To je o ničom. Ja sa chcem v aute baviť a nie báť sa, kvôli preposilovanému riadeniu a nekomunikatívnemu podvozku. Hanba, toto nieje hothatch, ani Fabia, ani Polo.

Osobne som minulé leto stál pred otázkou kúpi menšieho športového auta a všetky tieto nové vozy, sú totálne bez emócií. Aj preto som si radšej kúpil málo jazdenú Fiestu ST po facelifte z Nemecka. Test je aj na tejto stránke a evidentne zanechala v redaktorovi oveľa výraznejšie emócie ako tieto, "ostro sa len tváriace" autá. Ostatne, známky za "jazdu v extréme" 9 a 7(!) z 10 hovoria za všetko...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak

musim ale povedat ze fabia ta urcite do deja vtiahne , je podla toho co vsade citam oproti polu ovela zabavnejsia a mas lepsi pocit z jazdy a riadenia, cize fabia RS je urcite vydarene auto na rozdiel od pola gti ktore ma len nalepku gti ale inak je to trapny nudny vw predrazeny samozrejme aby umelo v tebe vyvolali pocit ze kupujes nieco suprovee, pritom len * si za tu rachotinu zaplati taky balik.

fabia RS je jasna volba, tu nie je co riesit, bez vahania stacilo mi par pohladov a precitat si par viet a kral je jasny :yes: , dizajn pola som doteraz nepochopil , je nacase aby nemci prisli s niecim novym lebo takto daleko nezajdu
Avatar - steroid25
steroid25
No, ja si o Fabii nič dobré nemyslím. Môže byť lepšia ako Polo, ale stále je to málo. ;-\

Tu mali na Fábiu odlišný názor ako redaktor auto.cz😒/a>

[odkaz]
jeden tvrdi tak iny opak, rozhodne taketo auto je potrebne vyskusat, co sa zda jednemu tvrde iny bude brat ako sportove a hrave, co sa inemu zda rychle druhy bude brat za pomale.

nikde netvrdim ze fabia RS je nejlepsi maly hot hatch ale je urcite lepsia ako polo, otazne zostava ako je na tom ibiza cupra a fr alebo cupra R, alebo fiesta RS, vieme ze na clio sport nema nik v triede.

fabia RS je lepsia ako polo gti ale samozrejme najdu sa aj namakanejsie auta v tejto triede, namakane clio alebo fiesta budu asi lepsou volbou ak ide o surovy vykon a zabavu. Fabia je vsak vhodna aj na realne pouzivanie a v tom je jej sila a aj kufor ma slusny, nie je to len auto pre zabavu ale je aj prakticka.
Avatar - Bristol
Bristol
fiesta už je v civilu autem s nejlepším podvozkem a řízením segmentu B...počkejme na ST... :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
mé osobní zkušenosti s auty koncernu jsou uplně stejné: přeposilované a tupé řízení...podvozek který není ani sportovní ani komfortní...jediné trochu plus: motor...
Avatar - Bristol
Bristol
řízení všecko špatně...přečti si ten test pořádně a pokud si měl někdy tu čest koncernem jezdit...(tak jako já desetisíce km) tak víš o čem mluvím...a pokud někdo chce tvrdít že "fábka je o něco zábavnější než polo" tak je to stejné jako když řekneš že "Baghdad je o něco bezpečnější než Groznyj" je to prostě z nouze ctnost...řízení a zábava za volantem...tedy ta prapůvodní instance kvůli čemu ostré hatchbacky vznikly není parketou ani jednoho z nich...Polo má alespoň dobrý podvozek...potuněná fábie nemá nárok už po několika horších zatáčkách...
jossalito
Malý dotaz, kde má Polo akumulátor? 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vw take somariny nepotrebuje >😁 on to dokaze aj bez neho >😁
Avatar - m.z.
m.z.
Dobrovolně bych nikdy nezaplatil své úspory za Fabii, byť ve verzi RS. Ani na jedné z fotek, mi nepřišla atraktivní, naživo mě taky neoslovila, ty debilní proporce prostě nejde ošálit.
Naopak Polo vypadá v běžné verzi super a není na něm moc co vylepšovat, takže verze GTI se musí spokojit jen s decentními doplňky.
Tohle auto mě hodně oslovilo a kdyby u nás nepanoval kult Mini 😄 určitě bych o něm velmi vážně uvažoval. Nepotřebuju, aby moje auto křičelo, jaké má křídlo a spoilery, vyznávám decentně, elegantní styl.
Ještě by mě zajímalo, kolik kritiků necitlivého řízení Pola, v něm opravdu jelo, resp. byli by schopni poznat ten, v uvozovkách propastný rozdíl, který tady prezentují.
Jinak pro mě je zábavné mini jen jedno a to je Mini.
Avatar - Bristol
Bristol
s tímhle souhlasím...Polo je skutečně vizuálně povedeným vozem a dle mého by mu difuzor a spojlery spíš uškodili a kdo potřebuje silou mocí tuning jak prase tak si to může dotunit dle libosti...naproti tomu fábka jak vypadá v civilu uboze tak potřebuje kity jako monte carlo nebo RS pořádně agresivní...a pořád vypadá...prostě nesouměrně...takže rozhodně polo :yes: :yes: fábia :no:
ondra.rook
V kufru, pod rezervou.
Amirek
Aniž bych si tento článek přečetl, věděl jsem, který vůz obdrží více bodů. Vsadím se, že by stejný test v Německu (i ve většině jiných zemí) vyhrálo Polo GTI. Alespoň pro mě je VW v nejdůležitějších parametrech silnější, koneckonců i pro autory článku. Nebyli bychom to ale správní "vlastenci", kdyby nezvítězil vůz české produkce. Stejně jako ostatní škodovky v různých odlišných srovnáváních... Například Passat je nyní reálně mnohem mnohem levnější a zajímavější nabídka než Superb. Myslím, že po modernizaci i výrazně lepší... Ale ne, v testu by proti Škodě neuspěl. Pořád dokola...
Avatar - miromen
miromen
To je tak když je někdo v omylu a to nejen co se Passata tyče.
[odkaz]
Avatar - Bristol
Bristol
tak tady bylo jiné než modré vítězství do nebe volající... 😉 ale vem si co si třeba jsou schopní čeští novináři dovolit v autotipu... 😉
Avatar - miromen
miromen
Autotip nečtu. Čehopak jsou schopni ? 😄
cjoctavian
Mate nespravne hodnoty rozchodu a rozvoru. Spravne su😒br />
rozvor (mm): 2464 vs. Polo 2468
rozchod vpředu (mm): 1423 vs. Polo 1443
rozchod vzadu (mm): 1415 vs. Polo 1437
Mattula77
Proč nenapíšete, že FABIA 2 je postavená kvůli úsporám na starším podvozku FABIA 1 ? To Vás Škodovka platí nebo už by Vám nepůjčili další auta??? Pracuji ve VW Group a oběma autama jsem jezdil, čili můj názor je nejen teorie, ale i praxe !!! Když se podíváte na šířku podvozku, zjistíte že POLO je cca. 40 mm širší !!! Z toho vychází i těžiště, resp. jízdní vlastosti. Stejné rozdíly jsou i v pocitu z řízení, posilovači a hlavně i ve stejné převodovce DSG, která je v POLU "naladěná" pro konkrétní auto a ne v tzv. universálním "módu" ! Toto 7st. DSG se totiž používá(sdílí) napříč modely a značkami v koncernu, u všech motorů do max. 260 Nm. Navíc kvalita interiéru je v POLU špičková a na míle daleko od FABIE. Co se týká zvuku, POLO na rozdíl od FABIE používá tzv. Zvukový generátor(aktivátor), což není nic jiného než vyvedené sání do přístrojovky ke spolujezdci, kdy pod plynem lépe slyšíte odezvu od sání. Stejný systém už používal GOLF 5 GTI na rozdíl od OCTAVIA 2 RS 147 kW, která z něho vychází a na jehož platformě jezdí dodnes !!! Holt ŠKODA šetří.... Ač její auta jsou čím dál tím dražší.... ZDAR znalostem a objektivitě !!!
cjoctavian
polo je sirsie len o cca. 2 cm. V tej tabulke su chybne udaje :no:
Mattula77
V karoserii o 4 cm !!! 1682 vs. 1642 mm. Jinak já našel na VW.cz jiné údaje : "Rozchod, vpředu/vzadu mm 1463/1456 " . Prostě je to jiný podvozek. Ale třeba se mýlím ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
klidek

podstatny je rozchod kolies nie sirka auta merana na blatnikoch no a rozchod kolies pola oproti fabke vacsi o 4cm nie je 😉

redaktorov testu nemusi nikto podplacat , aj slepy vidi ze fabka je lepsia volba 😉 a keby mala ten isty podvozok ako polo tak polo je porazene rozdielom triedy.
Avatar - m.z.
m.z.
Som slepý, beru Polo 😉
Avatar - skejpa
skejpa
Vzhledem k tomu, že v autě trávím dost času, musel bych ihned zvolit polo. Ten interiér je na první pohled lepší. Rozumějte tomu jak chcete, hezčí, luxusnější, příjemnější - všechno to je pravda. Motorově jsou na stejno a zvenku je to cca plichta (každému jak je libo). Tu škubavou převodovku bych snad přežil 😄
ericn
šel bych raději do Fabie RS. Tak nějak je mi v téhle verzi sympatická. Více se odlišuje od základní Fabie než Polo GTi od standardního Pola 😉 Jízdní vlastnosti jsou i podle článku podobné. Polo bude dle politiky VW vždy o chlup lepší než Fabia, to se asi nezmění, takže to mě netrápí >😁
Avatar - m.z.
m.z.
Pro mě je malá odlišnost od běžné verze, plus. Naopak, objednal bych si ho bez znaků GTI. Fabia, ani Polo, zas nejsou nějací extra trhači asfaltu, aspoň to bez označení, nikoho neprovokuje k lepení na zadek a zkoušení, jestli mu natrhne pr.del.
reapache
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Mám Fábii RS v kombíku a vzadu nemám znak RS. A když jedu po dálniciv levém pruhu, tak se mi na zadek každou chvíli někdo lepí, protože si myslí, že mám jen Fábku se spoilerem a dvojitou koncovkou. A pak se diví, když i ve 130km zrychlím takže pár sekun mu trvá, než vůbec zjistí, že už nejsem těsně před ním, ale daleko v předu a v pravém pruhu 😄. A stejně se chovali takoví řidiči, když jksme tam to vRS měl. ;-\
toulecak
Nevim proč, ale již delší dobu co čtu podobné testy, příjde mi to jak vyrobené za účelem reklamy. Testují se stále dokola německé vozy, navíc z koncernu, více jak polovina dílu podobných. Výsledek +- podobný. Co takhle srovnat tyto vozy s alfa romeo giulietta? Stejná cenna, třeba s vynikajícím 1.4T multiair 170k. Sice o deset koní méně jak zde testované vozy, ale sportovním duchem uplně jinde. A to se nemůžeme bavit o designu(sportovního vozu), který u výše uvedených "tuctovek", kterých potkáte mraky a nerozlišíte pomalu od základních verzí. Nechci, aby to vypadalo, že jsem zarytý alfista, mohl bych uvést, několik dalších x případu, např. proč se testuje Superb, Passat CC a co k tomu např. Lexus IS ?? Značky, které neplatí miliony za reklamu a zviditelnění jako by nebyly? Není na tom něco špatně? ...
peter.bileki
preco sa modely VW group tak neuveritelne na seba podobaju ?

[odkaz]

jasne vyrobne naklady, spolocne dielce ale vsak uz je problem rozoznat Jettu od passatu , golf od polla a4 od a6...... pritom v minulosti maly kazdy svoj design a radili sa pekne do cenovych hodnot..........