Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia RS vs. VW Polo GTI – KoncernoVWé sportování

Dva malé hot-hatche z koncernového hnízda. Se stejnými turbomotory, stejnými převodovkami a stejným elektronickým samosvorem. Vyhrát ale může jen jeden.
Zpět na článek
31. 1. 2012 10:31
31. 1. 2012 11:52
31. 1. 2012 20:12
31. 1. 2012 22:34
31. 1. 2012 11:41
31. 1. 2012 11:46
31. 1. 2012 11:52
31. 1. 2012 12:27
31. 1. 2012 12:32
31. 1. 2012 12:46
31. 1. 2012 12:48
31. 1. 2012 13:30
31. 1. 2012 13:33
31. 1. 2012 13:47
31. 1. 2012 14:08
31. 1. 2012 16:25
31. 1. 2012 16:48
31. 1. 2012 17:24
31. 1. 2012 18:07
31. 1. 2012 20:10
31. 1. 2012 20:39
31. 1. 2012 21:46
31. 1. 2012 23:07
31. 1. 2012 12:24
31. 1. 2012 12:47
31. 1. 2012 13:36
31. 1. 2012 16:18
31. 1. 2012 18:04
31. 1. 2012 19:25
31. 1. 2012 20:29
31. 1. 2012 19:30
31. 1. 2012 19:11
31. 1. 2012 19:18
31. 1. 2012 19:47
31. 1. 2012 20:36
31. 1. 2012 21:19
31. 1. 2012 23:08
1. 2. 2012 11:31
5. 2. 2012 13:02
5. 2. 2012 13:18
5. 2. 2012 21:23
6. 2. 2012 09:09
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 10:30
bral by som fabiu
je oproti polu viac stylovejsia, polo gti keby nemalo napis gti tak ani clovek nevie ze je to najsilnejsie polo, cista nuda.

fabka ma praktickejsi kufor ktory sa v malom aute aj pri sportovych typoch stale hodi co najvacsi kedze su to male auta, 20litrov prospech fabky je citit.

Fabka ma seriovo klimu aj radio s cd-mp3 keby som to chcel mat v pole zrazu zistim ze je o vyse 50 litrov drahsie ako fabka, aj ostatne priplatky su v pole vzdy drahsie ako vo fabke.

Tych par km v maximalke a par desatin v zrychleni v prospech pola je smiesnych a realne nepostrehnutelnych co vsak je citit je cenovy rozdiel, za polo dat o 50 litrov viac v tej istej vybave co fabka a este mate relativne maly kufor a nudny vzhlad je skutocne moc.

fabia RS v peknej zelenej je moja volba :yes:
Rozbalit vlákno
6
31. 1. 2012 10:53
Re: bral by som fabiu
Škoda jen, že se do testu nedostala Ibiza. Moje volba by pak jasně padla na Bocanegra. Polo je opravdu nezajímavé vzhledem a Fabia i přes značnou odlišnost od sériové je stále jen Fabia s divnou úzkovysokou vizáží. Takhle sportovní auto nevypadá. :-(
31. 1. 2012 10:55
Re: bral by som fabiu
Ta červená barva Polu naprosto nesedne. V bílé vypadá perfektně.

Moje volba jednoznačně Polo.
31. 1. 2012 14:23
Re: bral by som fabiu
Ty BYS toho bral tolik, ze by ti na hlavni mohli udelat vlastni statistiku prodeju >:D
1. 2. 2012 16:33
Re: bral by som fabiu
Určitě Fabia :yes:
2. 2. 2012 00:12
Re: bral by som fabiu
Jednoznačně Polo, Fabii nic nepomůže >:-[] a ten interiér je proti Polu jak ze žebrákova. Jen o málo vylepšenej ten standartní :no:
31. 1. 2012 10:31
Alternativy
A kdo nechce obětovat ani rychlost, ani zábavu a navíc chce sám řadit, může zvolit třeba Clio RS nebo (pravda trochu dražší) Corsu OPC...
Rozbalit vlákno
16
31. 1. 2012 10:54
Re: Alternativy
U Clia zase bude muset obětovat interiér. Opel je Opel, interiér nic moc, jízdně lepší, ale cena je tedy naprosto mimo.
Avatar - Nerez
31. 1. 2012 11:52
Re: Alternativy
No já nevím, na interiér Corsy sem nikdy žádné stížnoti nečetl.
31. 1. 2012 12:22
Re: Alternativy
Pravda, pokud chceš (relativně!) silné rychlé a přitom levné auto, někde se ušetřit musí. Clio má mizernou palubní desku a plasty v interiéru, ovšem sedačky (jak standardní, tak příplatková Recara) jsou perfektní. Zato má Clio nejlepší podvozek v téhle kategorii - peníze ušetřené na interiéru šly na nápravy, špičkové tlumiče (na výběr dvě verze podvozku) a pečlivé naladění...

Opel to s cenou Corsy OPC v Česku bohužel přehnal, ale zase mají každou chvíli nějakou akci, třeba se půjde dostat níž (nevím, nezkoušel jsem).
Mimochodem, kdo chce svižné malé auto a jde mu o cenu, měl by se podívat po novém Swiftu Sport :yes:
31. 1. 2012 12:43
Re: Alternativy
Swišť Sport je slabota. Auto jede pěkně, ale na RS ani GTI se nechytá v ničem. Jen cena je docela zajímavá.
Avatar - deliqent4
31. 1. 2012 14:07
Re: Alternativy
rozhodně bych Swifta nezatracoval, myslím že v zatáčkách by této dvojci ukázal záda ale pravda je že bych šel taky raději do Clia a nebo Punto ABARTH ale s těchto dvou aut se mi nelíbí ani jedno vpodstatě vůbec ničím. :no:
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 14:11
Re: Alternativy
a nebo mě napadá ještě fiesta ST...to auto už má v civilních verzích výborné řízení... ;-) interiér je kvalitní(sice ne tak jako ve VW) jeho vzhled už ať každý ohodnotí sám, mě osobně nevadí...
31. 1. 2012 14:26
Re: Alternativy
Opel ma interier celkem OK, a super sedadla. Nicmene znam celkem 3 majitele Corsy OPC a u vsech tri do najezdu 60 tkm byla v haji prevodovka - synchrony na jednicce. :no:
31. 1. 2012 16:25
Re: Alternativy
Jo, v tomhle nikdy nezklame... Ale jinak pocit z jizdy v te OPC Corse je na jednicku.
31. 1. 2012 20:33
Re: Alternativy
Zkušenosti. Já Opla měl a vím, že jsou mnohem lepší volby. ;-)
Avatar - Nerez
31. 1. 2012 22:34
Re: Alternativy
Já mám prvního, takže se přesvědčím osobně, jak dobry auta to jsou. Zatím mu nemůžu nic většího vytknout.
1. 2. 2012 10:26
Re: Alternativy
Trem prevodovkam v cene asi 60 tisic za jednu (ano, Opel CZ ti da jen novou prevodovku, o oprave te vadne nechteli slyset) rikas predsudky?
1. 2. 2012 14:55
Re: Alternativy
Porouchané převodovky se v záruce obvykle mění kus za kus, já tu situaci znám z Golfa (manuál) a Octy (DSG), v obou případech šla celá nová převodovka.
Avatar - deliqent4
31. 1. 2012 22:45
Re: Alternativy
Fiesta je taky dobrá hlavně má ve své třídě asi nejlepší podvozek a pak tu je ještě Citroen DS3 ale ten nevím jak je na tom cenově :yes:
1. 2. 2012 14:56
Re: Alternativy
Prémiovky jako DS3, Alfa MiTo, MINI a spol. jsou cenově o kus výš...
31. 1. 2012 11:18
dobrá výhoda :)
odhlučnění podběhů jako výhoda no já nevím.. >:D řešil by to někdo v autě takového charakteru? ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - blowik
31. 1. 2012 11:20
Re: dobrá výhoda :)
"v autě takového charakteru?" tyhle auta maji bejt především daily drivery... takže zhruba tak 90% zákazníků
31. 1. 2012 11:22
Re: dobrá výhoda :)
nu dobře no, ale i tak..u mě by to rozhodně to rozhodně nerozhodlo o koupi Pola.. :-)
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 14:14
Re: dobrá výhoda :)
auto segmentu B se 180 hp za skoro 600 tyček daily driver? myslíš vážně? ;-)
Avatar - blowik
31. 1. 2012 20:07
Re: dobrá výhoda :)
100%ně ;-)
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 22:44
Re: dobrá výhoda :)
měl jsem dojem že takové hračky jako mini, GTI, gordini, RS a podobně se kupují jako hračky na blbnutí a ne na ježdění po praze...na to bohatě stačí civilní verze za čtvrt mega.... ;-)
1. 2. 2012 10:28
Re: dobrá výhoda :)
Prave ze daily driver.
Ta auta na blbnuti se kupuji samostatne az od podstatne silnejsiho konta (tedy je realne, ze majitel BMW X6 ma na vyblbnuti M3, ale tezko uvidis majitele Laguny, jak ma na vikendy Clio RS).
1. 2. 2012 12:17
Re: dobrá výhoda :)
Můžu potrvdit, že s Fabii RS Combi jezdím každý den. Pravda, dodělal jsem k tomu LPG, takže mě to v pěněžence moc nebolí, ale za půl roku cca 16k km najeto ;-)
Avatar - Bristol
1. 2. 2012 12:21
Re: dobrá výhoda :)
není takové auto na denní ježdění...krapet tvrdé...?? ;-)
dejme tomu fábia RS je ještě docela civilní...ale takové clio gordini na denní ježdění...teeda nevim...
1. 2. 2012 12:32
Re: dobrá výhoda :)
No asi takhle. Teď tam mám zimní 15" a je to akurát. Pravda, slyším každou díru a D1 v pravém pruhu je za trest, ale 17" co mám na léto jsou ještě tvrdší. Sice líp sedí v zatáčkách, skoro jako moje staré Lagacy Combi, ale drkotám a slyším každý šutr. S citem je to na 17" lepší, trošinku ;-) . RS pro mě znamená Rychlá Škoda. Na sportování to opravdu není. :-(
Avatar - Tomas_2002
31. 1. 2012 11:41
Nájezd
No, ona ta větší rychlost u Pola by také mohla být tím, že má najeto přes 15.000 km a je tedy už zajeté a Fabia má najeto necelých 5.000 km. No ni ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dr.biker
31. 1. 2012 11:46
GTI vs. RS
Pánové ve Wolfsburgu asi nebudou moc nadšeni, že jejich Polo GTI porazila česká Fabia RS. Vždyť Fabia měla být vždy levnější, obyčejnější a tím pádem i horší verzí jejich Pola. Kdybych si měl vybrat z těchto dvou aut, vyhrála by to asi také Fabia díky svému agresivnějšímu vzhledu a cenové politice, u Pola člověk nepozná, jestli je pod kapotou základní benzínový motor nebo vrcholná přeplňovaná verze. Vždyť znak GTI si na masku chladiče může dát kdokoliv, jako jezdí obyčejné Oktávky se znakem RS. U Pola vidím pouze výhodu v lepším interiéru, jinak podle mě v ničem nevyčnívá nad Fábií. A ve prospěch Fabie hovoří ještě možnost pořízení tohoto auta ve verzi kombi, tuto verzi Polo nemá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 15:15
Re: GTI vs. RS
presne tak, vw plo je nudne obycajne a aj vo verzii gti vyzera nudnejsie ako zakladne modely inych znaciek, dokonca si nemyslim zeby interier pola bol lepsi a krajsi ako fabka, prave naopak, fabia ma podla mna aj interier taky bytelnejsi a akysi svojskejsi a napaditejsi ako polo. Samozrejem verzia kombi je skutocne lahodka pre tych ktori sa chcu odlisit mat rychle svizne auto a pritom zachovat si jeho praktickost a moznost ist s nim aj na daleke dovolenky.
Cize u mna polo ani interierom neoslnuje, skutocne fabia ho poraza snad vo vsetkom a keby bola na sirsom podvozku tak nudne polo totalne prevalcuje. Takto je to len tesne ale predsa je fabka lepsia a praktickejsia. Vsimnime si este sposob otvarania kapoty, fabka to ma lepsie riesene ako polo a takisto ma prehladnejsi rychlomer a krajsi volant, vacsi kufor a nizsiu cenu uz ani nespominam, v peknej zelenej alebo modrej je fabka RS nadhernaaa.

jednoznacne fabia RS :yes:
Avatar - miromen
31. 1. 2012 11:52
Ibiza
Škoda že se Ibiza neděla s timto motorem v 5dveřove verzy jinak by to byla jasna volba. Kde nad oběma vynika designem,sportovnějšim posazem a hlavně lepšim řizenim. Řizeni je velka slabina snad všech VW a to včetně sportovnějšich derivatu. Polo alespoň v běžnych verzych ma řizeni vyloženě dělane pro ženskou populaci.
Pokud někdo netrva na 5dveřovem provedeni tak je Cupra no.1 mezi koncernovymi trojčaty.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 12:27
Re: Ibiza
tak to je...VW ladí design a interiér a jaksi zapomene co vlastně dělá auto autem: řízení a podvozek...kdy to konečně VW pochopí uvidíme...třeba golf má řízení dobré a srovnatelné s focusem...což je dobrá reference...zbytek produkce...bohužel nic...
Avatar - miromen
31. 1. 2012 12:32
Re: Ibiza
U klasickeho Golfa vuči konkurenci to opravdu neni špatne ale takove řizeni z jedničkoveho Focuse bych bral všemi deseti. V Polu to řizeni je vyloženě "blato" to Ibiza je jina kava.
31. 1. 2012 12:46
Re: Ibiza
Chce to vyměnit silentbloky v ramenech nápravy za tvrdší. ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 12:48
Re: Ibiza
Počkej,počkej to jako važně ?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
31. 1. 2012 13:08
Re: Ibiza
Ano, tuhost uložení je jedna z věcí, které mají vliv na pocit zpětné vazby řízení. A právě silentbloky jsou u dnešní aut často měkké - automobilky tím snadno kompenzují celkově tužší naladění podvozku, často spojené s velkými koly/nízkými pneumatikami.
31. 1. 2012 13:33
Re: Ibiza
Dělají se i vyloženě sportovní polyuretanové silentbloky, které podstatně zlepší, ba přímo změní, dojem z řízení. Je pak jako břitva. Nicméně to má i své nevýhody. Více vibrací do volantu jak od kol, tak i od motoru.
V případě Pola a Ibizy je tedy možná lepší vyměnit tyto díly třeba právě ze Seatu, který je má tvarově a rozměrově stejné, ale s jinou (sportovnější) charakteristikou. Nicméně nejsou úplně tvrdé (tedy stále ještě použitelnější pro běžné ježdení) jako ty tuningové.
Avatar - miromen
31. 1. 2012 13:47
Re: Ibiza
Moc dik. No ja mam Golfa tak zkusim jestli pro něj nejsou nějake alternativy. Jednu věc ale neodstranim a to strmost řizeni. Ony 3 otačky od dorazu k dorazu nejsou nic extra ikdyž je to kompenzovano otočenim se Golfa teměř na pětniku. >:D Každopadně ještě jednou dik a :yes:
31. 1. 2012 14:08
Re: Ibiza
Ještě jedna věc, pokud je v autě posilovač, tak jeho účinek se dá opět nastavovat a to elektronicky přes počítač. Ale se strmostí, s tou se budeš muset naučit žít - tu nezměníš. >:-[]
31. 1. 2012 16:25
Re: Ibiza
Hledej u firmy Powerflex, mel jsem je kdysi na Fiatu a rozdil byl opravdu k nezaplaceni.
Avatar - miromen
31. 1. 2012 17:24
Re: Ibiza
Mam otazku je třeba měnit oba silentbloky tedy předni i zadni ?
[odkaz]
[odkaz]
31. 1. 2012 18:07
Re: Ibiza
Z toho schematickeho obrazku bych vymenil urcite pozici 2 a 1.

Čekej ale, že tyto silentbloky jsou docela tuhé. Na youtube najdeš i videa, jak se podovzek s nima chová. Rozdíl jde i vidět. ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 20:10
Re: Ibiza
Dnes budu zvedat jen palce. :yes:
Avatar - miromen
31. 1. 2012 20:39
Re: Ibiza
Mužu ještě poprosit o nějake to video. Snažim se seč mužu ale nic rozumneho nemužu najit. :-)
31. 1. 2012 21:46
Re: Ibiza
Jisté srovnání je třeba tady:
[odkaz]

Pak se třeba mrkni na další videa co tam vyjedou od firmy Whiteline. Ti mají silentbloky asi nejlepší. A nejdrazsi.
:-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 23:07
Re: Ibiza
To video je paradni. Opravdu jde na něm pěkně vidět jak se věci v akci maji. Jinak Whiteline už je opravdu cenově trochu jinde. Myslim že zustanu u Powerflex. Navic mě ještě trapi zaruka kterou mam na auto. No ale zřejmě to spichne garažnik a snad to bude v pohodě.
Jo malem bych zapoměl :yes:
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 12:24
hot hach
jinak řečeno kdo chce rychlý, stylový a zábavný hot hach s komunikativním řízením si obě auta škrtne a jde hledat dál... ;-)
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 12:47
Není to...
...asi tak půl roku starý test převzatý kompletně z Autofunu? :-) Odpovím si sám.... Tak asi jako automobilové koncerny sdílí platformy, mediální koncerny sdílí testy :-) V pohodě,chápu,ale musím se tomu smát...
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 13:36
VW bez klimy?
Z tabulky vyplývá, že v Polu je klimatizace za příplatek... ve vrcholné verzi? to snad ne!??!
Rozbalit vlákno
7
31. 1. 2012 15:09
Re: VW bez klimy?
GTI je naopak podle aktuálního ceníku JEDINÁ verze Pola, která má klimu v základu, ovšem jen manuální. Climatronic je díky "akční nabídce" za 16.800 Kč. Ostatní Pola mají za 15.800 Kč manuální klimu.

No jo, VW... ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 15:19
Re: VW bez klimy?
Tobě ten VW těžce leži v žaludku když řešiš takove prkotiny kterych se najde určitě vic a to všude.
31. 1. 2012 15:45
Re: VW bez klimy?
A to se jedná o Polo 5dveřové. 3dveřové je z hlediska ceny klimy naprosto nekoupitelné.
31. 1. 2012 16:29
Re: VW bez klimy?
K tomu klimatronicu dostanes i dalsi par dveri s el. okny, takze 16 tisic je za to prkotina.
31. 1. 2012 17:28
Re: VW bez klimy?
...dostaneš pár dveří navíc.
U (jakoby) sportovní verze. Tak podle této logiky by dalším optimálním bonusem mohla být 7místná verze.
31. 1. 2012 18:06
Re: VW bez klimy?
Řekl bych, že pětimístná karoserie je dlouhodobou výhodou Pola GTI - většina konkurentů vždy nabízela jen třídvéřovou.
31. 1. 2012 19:03
Re: VW bez klimy?
Ted meles nesmysly ve snaze o vtip, kde by se u Pola vzala 7 mistna verze?
Ja nehodnotim prakticnost auta, ale zduraznuji, ze priplatek neni jen za klimatronic, ale za cely paket - tedy dvere, el.okna a tu klimu.
Avatar - Emel
31. 1. 2012 14:24
Před půl rokem na Autofun
Tenhle článek jsem četl asi tak před půl rokem na autofun:

[odkaz]

Má tahle recyklace článků nějaký hlubší smysl?
Rozbalit vlákno
6
31. 1. 2012 14:35
Re: Před půl rokem na Autofun
Úspora nákladů... Tak jako sdílení platforem u automobilek :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
31. 1. 2012 16:24
Re: Před půl rokem na Autofun
Ano, myslíme si, že má smysl tento článek nabídnout i podstatně širšímu okruhu čtenářů, kteří chodí na Auto.cz
Avatar - Emel
31. 1. 2012 16:29
Re: Před půl rokem na Autofun
Dobrá, ale proč až za půl roku? Vzhledem k tomu, že články z autofun jsou běžně odkazované z hlavní stránky auto.cz, mi to přijde takové trošku nekoncepční... pokud pojetí článku vyhovuje i auto.cz, pak bych ho asi publikoval současně na obou místech. Proč mít dvě diskuse k jednomu článku?

Ale dobře... já si pamatuju že už jsem to jednou četl a někteří se rádi pohádají znovu :-).
31. 1. 2012 19:47
Re: Před půl rokem na Autofun
No ja to vidim trochu jinak:

Zatimco Autofun pristupuje k testum z te zabavnejsi strany, tak testy ACZ jsou serioznejsi a objektivnejsi (samozrejme bez urazky AF).

A mne by rozhodne zajimala i te "druha strana mince", kor kdyz Fabia RS v kombajsu si na ACZ vyslouzila slusne poklony...
31. 1. 2012 21:18
Re: Před půl rokem na Autofun
Také zajímavej pohled :yes:
31. 1. 2012 21:17
Re: Před půl rokem na Autofun
Souhlasím, ale na auto.cz se mohl objevit třeba týden po autofunu :-) Po takové dlouhé době už to působí zvláštně... Jakoby okurková sezona :-) Ale jinak kvalitní test :yes:
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 16:18
typicky vw
nudny a drahy , stara fabka ho vytrela jak malinu ;-)
Rozbalit vlákno
17
31. 1. 2012 18:04
Re: typicky vw
Neřekl bych. Pokud se na to podívám z hlediska emocí, tak Fabia je ošklivé káčátko, i kdyby na něj někdo dal 20-palcová kola a spojler z Formule 1.
A věc hlavní - druhá generace Fabie dostala "za trest" - aby nekonkurovala Polu tak jako první generace - starou platformu s užší karoserií i rozchodem kol a kratším rozvorem. Když k tomu přičteme vyšší karoserii, tak výsledkem jsou podstatně horší jízdní vlastnosti (redaktoři to sváděli na užší pneumatiky, ale tím to nebude).
31. 1. 2012 19:08
Re: typicky vw
Za trest?
Tomu opravdu veris? >:D

Fakt si myslis, ze je VW nastvany na Skodu za jeji prodejni uspechy?
31. 1. 2012 19:25
Re: typicky vw
Tak jaký je důvod toho, že Fabia druhé generace má starou platformu, zatímco Ibiza a Polo dostaly novou ? Předchozí Škodovky dostaly vždy tu nejaktuálnější platformu - první generace Fabie se vyráběla na platformě, kterou dostalo Polo a Ibiza až o dva roky později.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 19:37
Re: typicky vw
Polo a Ibiza dostaly roli testovacích vozů tak, aby neohrozily doknalou Fabii Fabia si nemůže dovolit přešlap, stejně tak Superb, který musel vyrůst na starší (a navíc menší) platformě... >:-[] >:D
31. 1. 2012 19:59
Re: typicky vw
Kazdy model ma nejakou hranici rentability a musi vydelat urcity obnos penez nejen na sebe, ale i na vyvoj nasledujici generace. Fabia se prodava porad dobre i s platformou, na ktere stoji, a dokud se teto platformy neproda pocet kusu, naplanovany daleko pred prichodem noveho Pola a Ibizy, bude na ni Fabia jezdit stale dal.
Pokud si opravdu myslis, ze se vrcholni manazeri v tak dulezitych rozhodnutich nechavaji unest detskymi reflexy typu "ty mas lepsi babovicku, tak ja ti ji rozslapnu", tak jsi docela naivni. VW je rad, ze Skoda ma takovy uspech, jaky ma. Co by za takovou dcerinnou firmu dal Fiat, nebo Renault. Verim tomu, ze pokud by Fabia globalne ohrozovala pozice Pola, tak by VW Polo posunul smerem k vyssim standartum, nez aby ochudil Fabii (plati pro jakykoliv model obou automobilek).
31. 1. 2012 20:29
Re: typicky vw
Tady nejde o ani tak bábovičky, ale spíše o zisk. Fabia se na většině vyspělých trhů prodává za nižší ceny než srovnatelné Polo. Není v zájmu koncernu, aby Fabia brala zákazníky Polu - což se první generaci Fabie bezesporu "dařilo".
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 19:21
Re: typicky vw
ked sa ja na to pozriem z hladiska emocii tak ajsne vedie fabia, polo vo mne nevyvolava nic absolutne nic. Aj redaktori sa v teste zhodli ze fabia ma na realnejsie pouzitie lepsi podvozok, je hravejsia a pravom jej patri vitazstvo v teste, reci o starej platforme a uzsej karoserii su prd platne, podstatna je realita a realita je taka ze fabka je lepsia aj na starej platforme ako polo na novej, krute ale je to tak.

Ja by som bez vahania zobral fabiu RS v peknej zelenej typickej skodovackej farbe ;-)
nejake tabulkove hodnoty maximalnej rychlosti pola a zruchlenia na to naletia len deti, kto sa vsak che vyhrat a mat sportove naradie pod rukami zvoli fabiu RS, bezpohlavne polo s riadenim bez citu a odozvy je vhodne pre slecinku ako darcek od ocka podnikatela, chlap zvoli fabiu RS ktora polo vytrie lavou zadnou a ked pride opat novsia fabia s novym podvozkom tak polo uz bude uplne na smiech

;-)
31. 1. 2012 19:30
Re: typicky vw
Cituji z testu:
"GTI je v zatáčkách jen minimálně nedotáčivé a... zdrcujícím způsobem rychlejší. Když k tomu přidáte malinko lepší dynamiku, pak jízda dvou řidičů na podobné úrovni už po pár zatáčkách přestává být duelem a stávají se z ní dvě sólo jízdy. Volkswagen se prostě škodovce během chvilky ztratí z očí."
Co na to říct ? Fyzikální zákony platí pro všechny, i pro vysokou a úzkou karoserii Fabie ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 19:39
Re: typicky vw
zato z Picanta si cvrkáš do gatí >:D >:D >:D
31. 1. 2012 20:02
Re: typicky vw
Tak Picanto by je setrelo oba, ze... >:D
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:15
Re: typicky vw
picanto je samozrejme iny level ;-)

v miniautach je to delo :yes:
31. 1. 2012 20:34
Re: typicky vw
Škoda, že nemá pořádný motor, co? >:D
31. 1. 2012 20:10
Re: typicky vw
Kdyby ti v tom Polu dovolili se projet aspon na jednicku kolem tveho oblibeneho piskoviste, mel bys z toho jeste tyden poluce jak Rosenberg v hinduistickem klastere.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:17
Re: typicky vw
no ked som v skode 105L pred 11 rokmi nemal polucie tak vo vw ich urcite mat nebudem >:D

tak nudnu znacku ako vw by som sa hanbil vlastnit
31. 1. 2012 20:19
Re: typicky vw
Pred 11 lety jsi jeste nebyl v puberte, ale ted, kdyz je ti 12, uz jsi. Proto ty poluce.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:23
Re: typicky vw
pred 11timi rokmi som mal uz vodicak a ten sa v puberte nedava >:D to by si mal uz vediet a nestrapnovat sa tu ;-)
1. 2. 2012 12:09
Re: typicky vw
Neboj, ztrapnovani nechavam na tobe - lepsiho odbornika bych tu stejne nenasel :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 19:11
Jinými slovy
Ve VW si neužijete plně tu rychlost, zato ve Škodě si užejete tu pomalost plnými doušky ;-)
Za mě mám tedy jasno :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 19:18
15 206 km ...
... a poměrně výrazně orezlý výfuk u Pola?
4 544 km u Fabie a počínající koroze zadního dílu výfuku... no nevím, kde se stala chyba... Ale tohle není pro koncern zrovna typický obrázek.
Rozbalit vlákno
6
31. 1. 2012 19:32
Re: 15 206 km ...
Pochvala za dobrý postřeh :yes:
Pro koncern :no:
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:18
Re: 15 206 km ...
kii by sa to nestalo, navyse ponuka 7 rocnu zaruku ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 20:36
Re: 15 206 km ...
tam už reznou díly karoserie, pravda... výfuk uhnije až jako to poslední >:-[]
Avatar - Alpinis182
1. 2. 2012 08:59
Re: 15 206 km ...
Presne tak, u vyfuku by se to asi nestalo. Ale zadní "vrata" jsou kámen úrazu >:D
1. 2. 2012 10:36
Re: 15 206 km ...
Ano, ostatne proto to tak zije na kiaforu - vsicni se chlubi, kde jim jejich Kia NEhnije >:-[]
Avatar - petrumr
31. 1. 2012 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2012 19:47
To: Redakce
Jen drobnost. Přijde mi, že v tabulce vnějších rozměrů na konci článku jsou některá čísla dost mimo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - steroid25
31. 1. 2012 20:17
RS vs GTI vs ST
Tieto nové "hothatche" môžu mať lepšie zrýchlenie z 0 na 100 aj vyššiu maximálku, no je to k ničomu, ak nedokážu to, načo by mali byť vyrobené. Nedokážu vtiahnuť do deja, zvýšiť adrenalín vodiča tým správnym spôsobom rýchlej a zapálenej jazdy, ale tým, že človek odhaduje, kde sú limity? To je o ničom. Ja sa chcem v aute baviť a nie báť sa, kvôli preposilovanému riadeniu a nekomunikatívnemu podvozku. Hanba, toto nieje hothatch, ani Fabia, ani Polo.

Osobne som minulé leto stál pred otázkou kúpi menšieho športového auta a všetky tieto nové vozy, sú totálne bez emócií. Aj preto som si radšej kúpil málo jazdenú Fiestu ST po facelifte z Nemecka. Test je aj na tejto stránke a evidentne zanechala v redaktorovi oveľa výraznejšie emócie ako tieto, "ostro sa len tváriace" autá. Ostatne, známky za "jazdu v extréme" 9 a 7(!) z 10 hovoria za všetko...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:21
Re: RS vs GTI vs ST
presne tak

musim ale povedat ze fabia ta urcite do deja vtiahne , je podla toho co vsade citam oproti polu ovela zabavnejsia a mas lepsi pocit z jazdy a riadenia, cize fabia RS je urcite vydarene auto na rozdiel od pola gti ktore ma len nalepku gti ale inak je to trapny nudny vw predrazeny samozrejme aby umelo v tebe vyvolali pocit ze kupujes nieco suprovee, pritom len * si za tu rachotinu zaplati taky balik.

fabia RS je jasna volba, tu nie je co riesit, bez vahania stacilo mi par pohladov a precitat si par viet a kral je jasny :yes: , dizajn pola som doteraz nepochopil , je nacase aby nemci prisli s niecim novym lebo takto daleko nezajdu
Avatar - steroid25
31. 1. 2012 20:33
Re: RS vs GTI vs ST
No, ja si o Fabii nič dobré nemyslím. Môže byť lepšia ako Polo, ale stále je to málo. ;-\

Tu mali na Fábiu odlišný názor ako redaktor auto.cz:

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:45
Re: RS vs GTI vs ST
jeden tvrdi tak iny opak, rozhodne taketo auto je potrebne vyskusat, co sa zda jednemu tvrde iny bude brat ako sportove a hrave, co sa inemu zda rychle druhy bude brat za pomale.

nikde netvrdim ze fabia RS je nejlepsi maly hot hatch ale je urcite lepsia ako polo, otazne zostava ako je na tom ibiza cupra a fr alebo cupra R, alebo fiesta RS, vieme ze na clio sport nema nik v triede.

fabia RS je lepsia ako polo gti ale samozrejme najdu sa aj namakanejsie auta v tejto triede, namakane clio alebo fiesta budu asi lepsou volbou ak ide o surovy vykon a zabavu. Fabia je vsak vhodna aj na realne pouzivanie a v tom je jej sila a aj kufor ma slusny, nie je to len auto pre zabavu ale je aj prakticka.
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 21:11
Re: RS vs GTI vs ST
fiesta už je v civilu autem s nejlepším podvozkem a řízením segmentu B...počkejme na ST... :yes:
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 21:19
Re: RS vs GTI vs ST
mé osobní zkušenosti s auty koncernu jsou uplně stejné: přeposilované a tupé řízení...podvozek který není ani sportovní ani komfortní...jediné trochu plus: motor...
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 21:08
Re: RS vs GTI vs ST
řízení všecko špatně...přečti si ten test pořádně a pokud si měl někdy tu čest koncernem jezdit...(tak jako já desetisíce km) tak víš o čem mluvím...a pokud někdo chce tvrdít že "fábka je o něco zábavnější než polo" tak je to stejné jako když řekneš že "Baghdad je o něco bezpečnější než Groznyj" je to prostě z nouze ctnost...řízení a zábava za volantem...tedy ta prapůvodní instance kvůli čemu ostré hatchbacky vznikly není parketou ani jednoho z nich...Polo má alespoň dobrý podvozek...potuněná fábie nemá nárok už po několika horších zatáčkách...
31. 1. 2012 20:36
Akumulátor?
Malý dotaz, kde má Polo akumulátor? :-O
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 20:46
Re: Akumulátor?
vw take somariny nepotrebuje >:D on to dokaze aj bez neho >:D
Avatar - m.z.
31. 1. 2012 21:19
Re: Akumulátor?
Dobrovolně bych nikdy nezaplatil své úspory za Fabii, byť ve verzi RS. Ani na jedné z fotek, mi nepřišla atraktivní, naživo mě taky neoslovila, ty debilní proporce prostě nejde ošálit.
Naopak Polo vypadá v běžné verzi super a není na něm moc co vylepšovat, takže verze GTI se musí spokojit jen s decentními doplňky.
Tohle auto mě hodně oslovilo a kdyby u nás nepanoval kult Mini :-) určitě bych o něm velmi vážně uvažoval. Nepotřebuju, aby moje auto křičelo, jaké má křídlo a spoilery, vyznávám decentně, elegantní styl.
Ještě by mě zajímalo, kolik kritiků necitlivého řízení Pola, v něm opravdu jelo, resp. byli by schopni poznat ten, v uvozovkách propastný rozdíl, který tady prezentují.
Jinak pro mě je zábavné mini jen jedno a to je Mini.
Avatar - Bristol
31. 1. 2012 21:22
Re: Akumulátor?
s tímhle souhlasím...Polo je skutečně vizuálně povedeným vozem a dle mého by mu difuzor a spojlery spíš uškodili a kdo potřebuje silou mocí tuning jak prase tak si to může dotunit dle libosti...naproti tomu fábka jak vypadá v civilu uboze tak potřebuje kity jako monte carlo nebo RS pořádně agresivní...a pořád vypadá...prostě nesouměrně...takže rozhodně polo :yes: :yes: fábia :no:
6. 2. 2012 00:58
Re: Akumulátor?
V kufru, pod rezervou.
31. 1. 2012 23:08
"Vlastenectví"
Aniž bych si tento článek přečetl, věděl jsem, který vůz obdrží více bodů. Vsadím se, že by stejný test v Německu (i ve většině jiných zemí) vyhrálo Polo GTI. Alespoň pro mě je VW v nejdůležitějších parametrech silnější, koneckonců i pro autory článku. Nebyli bychom to ale správní "vlastenci", kdyby nezvítězil vůz české produkce. Stejně jako ostatní škodovky v různých odlišných srovnáváních... Například Passat je nyní reálně mnohem mnohem levnější a zajímavější nabídka než Superb. Myslím, že po modernizaci i výrazně lepší... Ale ne, v testu by proti Škodě neuspěl. Pořád dokola...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - miromen
31. 1. 2012 23:25
Re: "Vlastenectví"
To je tak když je někdo v omylu a to nejen co se Passata tyče.
[odkaz]
Avatar - Bristol
1. 2. 2012 12:25
Re: "Vlastenectví"
tak tady bylo jiné než modré vítězství do nebe volající... ;-) ale vem si co si třeba jsou schopní čeští novináři dovolit v autotipu... ;-)
Avatar - miromen
1. 2. 2012 12:44
Re: "Vlastenectví"
Autotip nečtu. Čehopak jsou schopni ? :-)
1. 2. 2012 11:31
CHYBA
Mate nespravne hodnoty rozchodu a rozvoru. Spravne su:

rozvor (mm): 2464 vs. Polo 2468
rozchod vpředu (mm): 1423 vs. Polo 1443
rozchod vzadu (mm): 1415 vs. Polo 1437
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 17:08
Co takhle objektivní názor ?
Proč nenapíšete, že FABIA 2 je postavená kvůli úsporám na starším podvozku FABIA 1 ? To Vás Škodovka platí nebo už by Vám nepůjčili další auta??? Pracuji ve VW Group a oběma autama jsem jezdil, čili můj názor je nejen teorie, ale i praxe !!! Když se podíváte na šířku podvozku, zjistíte že POLO je cca. 40 mm širší !!! Z toho vychází i těžiště, resp. jízdní vlastosti. Stejné rozdíly jsou i v pocitu z řízení, posilovači a hlavně i ve stejné převodovce DSG, která je v POLU "naladěná" pro konkrétní auto a ne v tzv. universálním "módu" ! Toto 7st. DSG se totiž používá(sdílí) napříč modely a značkami v koncernu, u všech motorů do max. 260 Nm. Navíc kvalita interiéru je v POLU špičková a na míle daleko od FABIE. Co se týká zvuku, POLO na rozdíl od FABIE používá tzv. Zvukový generátor(aktivátor), což není nic jiného než vyvedené sání do přístrojovky ke spolujezdci, kdy pod plynem lépe slyšíte odezvu od sání. Stejný systém už používal GOLF 5 GTI na rozdíl od OCTAVIA 2 RS 147 kW, která z něho vychází a na jehož platformě jezdí dodnes !!! Holt ŠKODA šetří.... Ač její auta jsou čím dál tím dražší.... ZDAR znalostem a objektivitě !!!
Rozbalit vlákno
4
1. 2. 2012 17:37
Re: Co takhle objektivní názor ?
polo je sirsie len o cca. 2 cm. V tej tabulke su chybne udaje :no:
2. 2. 2012 13:52
Re: Co takhle objektivní názor ?
V karoserii o 4 cm !!! 1682 vs. 1642 mm. Jinak já našel na VW.cz jiné údaje : "Rozchod, vpředu/vzadu mm 1463/1456 " . Prostě je to jiný podvozek. Ale třeba se mýlím ...
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2012 10:47
Re: Co takhle objektivní názor ?
klidek

podstatny je rozchod kolies nie sirka auta merana na blatnikoch no a rozchod kolies pola oproti fabke vacsi o 4cm nie je ;-)

redaktorov testu nemusi nikto podplacat , aj slepy vidi ze fabka je lepsia volba ;-) a keby mala ten isty podvozok ako polo tak polo je porazene rozdielom triedy.
Avatar - m.z.
5. 2. 2012 12:55
Re: Co takhle objektivní názor ?
Som slepý, beru Polo ;-)
Avatar - skejpa
5. 2. 2012 13:02
Interiér
Vzhledem k tomu, že v autě trávím dost času, musel bych ihned zvolit polo. Ten interiér je na první pohled lepší. Rozumějte tomu jak chcete, hezčí, luxusnější, příjemnější - všechno to je pravda. Motorově jsou na stejno a zvenku je to cca plichta (každému jak je libo). Tu škubavou převodovku bych snad přežil :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2012 13:18
Fabia RS
šel bych raději do Fabie RS. Tak nějak je mi v téhle verzi sympatická. Více se odlišuje od základní Fabie než Polo GTi od standardního Pola ;-) Jízdní vlastnosti jsou i podle článku podobné. Polo bude dle politiky VW vždy o chlup lepší než Fabia, to se asi nezmění, takže to mě netrápí >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - m.z.
5. 2. 2012 21:23
Re: Fabia RS
Pro mě je malá odlišnost od běžné verze, plus. Naopak, objednal bych si ho bez znaků GTI. Fabia, ani Polo, zas nejsou nějací extra trhači asfaltu, aspoň to bez označení, nikoho neprovokuje k lepení na zadek a zkoušení, jestli mu natrhne pr.del.
6. 2. 2012 09:09
Re: Fabia RS
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Mám Fábii RS v kombíku a vzadu nemám znak RS. A když jedu po dálniciv levém pruhu, tak se mi na zadek každou chvíli někdo lepí, protože si myslí, že mám jen Fábku se spoilerem a dvojitou koncovkou. A pak se diví, když i ve 130km zrychlím takže pár sekun mu trvá, než vůbec zjistí, že už nejsem těsně před ním, ale daleko v předu a v pravém pruhu :-). A stejně se chovali takoví řidiči, když jksme tam to vRS měl. ;-\
5. 2. 2012 23:10
recenze na zakázku
Nevim proč, ale již delší dobu co čtu podobné testy, příjde mi to jak vyrobené za účelem reklamy. Testují se stále dokola německé vozy, navíc z koncernu, více jak polovina dílu podobných. Výsledek +- podobný. Co takhle srovnat tyto vozy s alfa romeo giulietta? Stejná cenna, třeba s vynikajícím 1.4T multiair 170k. Sice o deset koní méně jak zde testované vozy, ale sportovním duchem uplně jinde. A to se nemůžeme bavit o designu(sportovního vozu), který u výše uvedených "tuctovek", kterých potkáte mraky a nerozlišíte pomalu od základních verzí. Nechci, aby to vypadalo, že jsem zarytý alfista, mohl bych uvést, několik dalších x případu, např. proč se testuje Superb, Passat CC a co k tomu např. Lexus IS ?? Značky, které neplatí miliony za reklamu a zviditelnění jako by nebyly? Není na tom něco špatně? ...
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2012 15:08
podobnost VW group
preco sa modely VW group tak neuveritelne na seba podobaju ?

[odkaz]

jasne vyrobne naklady, spolocne dielce ale vsak uz je problem rozoznat Jettu od passatu , golf od polla a4 od a6...... pritom v minulosti maly kazdy svoj design a radili sa pekne do cenovych hodnot..........
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku