Testy
Tak mi v kontexte susedného testu Mazdy 3 napadlo, že ešte aj obtlstlé rodinné MPV (1734 kg a aerodynamika smetiarskeho auta) dokáže dať stovku pod 10 s, zatiaľ čo porovnateľne výkonný "športový" sedan nižšej strednej, kladúci dôraz na znižovanie hmotnosti a dobrú aerodynamiku to nezvládne. Iste, EcoBoost je výborný a vydarený motor, ale len o ňom to byť nemôže. To potom môže zvádzať k nepresným záverom, že v Európe stále tie kilowatty dokážu efektívnejšie preniesť na cestu (kráľom v tomto je BMW), zatiaľ čo na ďalekom východe je ten výkon viac papierový, než reálny.
Mě ta spotřeba nepříjde až tak dobrá, 9,1 při 130???
Ač nejsem příznivcem VW tak mé CC s 2.0 TSI jezdí při 130 za 6,5-7l/100km
Ač nejsem příznivcem VW tak mé CC s 2.0 TSI jezdí při 130 za 6,5-7l/100km
No, těch 6,5-7l při 2.0TSI bych raději přeměřil při dotankování. Tenhle motor nemá právě gloriolu šetřílka. Netvrdím, že to není možný, jen těžko uvěřitelný 😉
A další věc - čelní plocha + hmotnost CC vs Galaxy, spolu s tím že menší motor ve Fordu se asi namaká víc než větší ve VW.
A další věc - čelní plocha + hmotnost CC vs Galaxy, spolu s tím že menší motor ve Fordu se asi namaká víc než větší ve VW.
jasně.... rychlost podle tachecu, spotřeba podle počítače a máme tady jednu báchorku na každý den....
Realističtější pohled snad nabízí přímo ACZ tady v testu Superbu 2.0TSI [odkaz]
"Při jízdě stovkou si řekl o 6,6 l a při dálniční stotřicítce požadoval 9,4 l benzinu. Na zimních pneumatikách, prosím pěkně."
No ale třeba pro CC dokázali všechno tak nějak poladit a srazili spotřebu se stejným motorem o skoro 3 litry dolů....
:yes😒br />
Jinak zpět ke Galaxy - jestli je 9l reálná spotřeba při reálné rychlosti 130, tak je to s ohledem na typ vozu a motoru naprosto OK....
Realističtější pohled snad nabízí přímo ACZ tady v testu Superbu 2.0TSI [odkaz]
"Při jízdě stovkou si řekl o 6,6 l a při dálniční stotřicítce požadoval 9,4 l benzinu. Na zimních pneumatikách, prosím pěkně."
No ale třeba pro CC dokázali všechno tak nějak poladit a srazili spotřebu se stejným motorem o skoro 3 litry dolů....
:yes😒br />
Jinak zpět ke Galaxy - jestli je 9l reálná spotřeba při reálné rychlosti 130, tak je to s ohledem na typ vozu a motoru naprosto OK....
Rychlost podle GPS (na tachometru 140 na zimních gumách, na letních 135), spotřeba měřená vždy podle benzínky.
Ono to bude taky možná tím, že si auta vždy dobře zajíždím, olej měním po koupi nového auta do 4000km. Takže předváděcí novinářské vozy, které jsou používané stylem studený motor brzda/plyn, asi nebudou úplně reprezentativní vzorky vozů a prostě budou asi víc žrát.
Ono to bude taky možná tím, že si auta vždy dobře zajíždím, olej měním po koupi nového auta do 4000km. Takže předváděcí novinářské vozy, které jsou používané stylem studený motor brzda/plyn, asi nebudou úplně reprezentativní vzorky vozů a prostě budou asi víc žrát.
ja mam 1.6EB vo Focuse sedan a ten pri 130km/h podla GPS (dve osoby, batozina) zoberie 7l. CC s 2.0TSI urcite, aj ked menis filtre a dobre "zajizdis," pri svojich 1600kg 6.5-7l nevezme ani keby si sa pokrajal... pridaj liter a sme doma.
Taky bachorka. Tedy pokud nemysliš těch 7l dle PP protože Fordi palubaky maji do přesnosti vcelku daleko.
1. Fordi palubak mi premeriava max o 3 deci. Staci tankovat podla moznosti do plna.
2. Spotrebu sledujem zasadne podla tankovani😒br />
[odkaz] - zapis z 2.1.2012, priemerna rychlost 128km/h
2. Spotrebu sledujem zasadne podla tankovani😒br />
[odkaz] - zapis z 2.1.2012, priemerna rychlost 128km/h
Spotřeba při konstatní rychlosti na dálnici nezávisí na hmotnosti, ale na jízdních odporech (aerodynamika, pneumatiky). A samozřejmě na motoru, přičemž na dálnici je leckdy úspornější motor s vyšším objemem a výkonem. Řekl bych, že ten Passat CC 2.0 TSI má dobré předpoklady k nízké spotřebě na dálnici ...
no jisteeee. nalozene auto bude mat mensiu spotrebu na dialnici ako to prazdne... >😁
no tohle je taková polopravda trochu. pac hmotnost je zastoupena v uplne vsech odporech, krome odporu vzduchu. mame ho v odporu valeni i v odporu stoupání, stejne tak i u odporu zrychleni. Nicmene myslenka je spravna. silnejsi motor se pri urcite rychlosti nadre proste min a tim muze mit aktualne spotrebu nizsi, nez motor, ktery se musi vic tocit, aby dosahl treba te 130.
A abych zhodnotil sve zkusenosti s tímto Galaxy, tak se moje prumerna spotreba pohybovala okolo 8l/100km a to sem to auto nijak nesetril, ale ani sem nejezdil na krev. Motor s ani tak tezkym vozem nemel zadnych vetsich potizi, stejne mi vsak benzin v tak velkem voze nejak nevonel.
A abych zhodnotil sve zkusenosti s tímto Galaxy, tak se moje prumerna spotreba pohybovala okolo 8l/100km a to sem to auto nijak nesetril, ale ani sem nejezdil na krev. Motor s ani tak tezkym vozem nemel zadnych vetsich potizi, stejne mi vsak benzin v tak velkem voze nejak nevonel.
Pokud půjdeme do detailů, tak může hmotnost ovlivnit i odpor vzduchu ... když dáš do auta větší náklad, tak se sníží celková výška auta a odpor vzduchu je pak nižší. Tedy pokud nemá to auto nějaký systém na udržování konstatní světlé výšky 😉
Ale to je jedno, důležité je, že při jízdě po dálnici konstatní rychlostí je hlavním faktorem spotřeby odpor vzduchu a účinnost motoru při daných otáčkách a zatížení.
Ale to je jedno, důležité je, že při jízdě po dálnici konstatní rychlostí je hlavním faktorem spotřeby odpor vzduchu a účinnost motoru při daných otáčkách a zatížení.
To jsem neřekl. Ta spotřeba bude plus minus stejná - mírně se zvýší valivý odpor pneumatik (nezapoměnout při vyšším zatážení dofouknout pneumatiky) a naopak se mírně sníží aerodynamický odpor (zatížené auto je nižší). Platí to však jen pro jízdu po dálnici konstatní rychlostí.
Hmotnost hraje roli tam, kde dochází ke změnám rychlosti - tzn. hlavně mimo dálnici.
Hmotnost hraje roli tam, kde dochází ke změnám rychlosti - tzn. hlavně mimo dálnici.
lenze po dialnici 1. nepojdes non-stop konstantnou rychlostou, 2. dialnica =/= rovna lavica. 2.0TSI nie je 3.6 V6 aby sme mohli hovorit o velkoobjemovom motore, ktory pri dialnicnom tempe iba zlahka prekracuje volnobezne otacky.
neviem kolko toci 2.0TSI s manualom, ale s 6st DSG toci pri 130km/h (GPS) realne 3200ot, co je o 300 otacok viac ako v pripade manualu v 1.6EB. pohotovostna hmotnost focusu je 1340kg, passatu cc je ak sa nemylim vyse 1500kg. to su rozdiely, ktore 4 deci objemu nezmaze a urcite nebudu znamenat rovnaku spotrebu... jednoducho 6.5-7l pri 130km/h ~ GPS su bachorky, hovorte si co chcete.
neviem kolko toci 2.0TSI s manualom, ale s 6st DSG toci pri 130km/h (GPS) realne 3200ot, co je o 300 otacok viac ako v pripade manualu v 1.6EB. pohotovostna hmotnost focusu je 1340kg, passatu cc je ak sa nemylim vyse 1500kg. to su rozdiely, ktore 4 deci objemu nezmaze a urcite nebudu znamenat rovnaku spotrebu... jednoducho 6.5-7l pri 130km/h ~ GPS su bachorky, hovorte si co chcete.
Mám jen jednu poznámku:
Otáčky nejsou všechno. Vyšší otáčky neznamenají automaticky vyšší spotřebu. A naopak stejné otáčky můžou znamenat rozdílnou spotřebu - velkou roli hraje zatížení motoru. Jednoduchý příkla😜 jedete z kopce a jedete do kopce při stejných otáčkách - spotřeba je rozdílná. Takže nižší otáčky Focusu oproti Passatu CC samy o sobě o spotřebě nic neříkají, protože neznáme zatížení a už vůbec neznáme účinnost těch motorů při daných otáčkách a zatížení.
Netvrdím, že ta spotřeba Passatu CC při 130 km/h je opravdu 6.5-7, nikdy jsem tím autem nejel. Jen říkám, že to auto má k nízké spotřebě na dálnici slušné přepoklady a že těch 6.5-7 je hodnota, která může být reálná. Vysoká hmotnost Passatu CC a "zbytečně velký" zdvihový objem motoru se projeví při jízdě ve městě - tam bude ten váš Focus 1.6 určitě výrazně úspornější.
Otáčky nejsou všechno. Vyšší otáčky neznamenají automaticky vyšší spotřebu. A naopak stejné otáčky můžou znamenat rozdílnou spotřebu - velkou roli hraje zatížení motoru. Jednoduchý příkla😜 jedete z kopce a jedete do kopce při stejných otáčkách - spotřeba je rozdílná. Takže nižší otáčky Focusu oproti Passatu CC samy o sobě o spotřebě nic neříkají, protože neznáme zatížení a už vůbec neznáme účinnost těch motorů při daných otáčkách a zatížení.
Netvrdím, že ta spotřeba Passatu CC při 130 km/h je opravdu 6.5-7, nikdy jsem tím autem nejel. Jen říkám, že to auto má k nízké spotřebě na dálnici slušné přepoklady a že těch 6.5-7 je hodnota, která může být reálná. Vysoká hmotnost Passatu CC a "zbytečně velký" zdvihový objem motoru se projeví při jízdě ve městě - tam bude ten váš Focus 1.6 určitě výrazně úspornější.
ano je to mozne, pri 130-140 mozes mat taku spotrebu. No toto je galaxy co je o dobrych par stoviek kg tazsie a nehladiac na ten odpor vzduchu. Kto si kupi 1,6 do galaxy? Ten co najazdi 10k km rocne max, to znamena ze dialnicnych 9-10 litrov na 100km ho nezruinuje lebo sa tam tak casto objavovat nebude, musis to brat z tohto pohladu 😄
To mám přeměřený a už jsem jednou dojel na nádrž i něco přes 1000km, přitom žádné velké šetření. Před týdnem jsem se vrátil z Apl ve třech a měl jsem 7,8 průměr, ale jel jsem přes Německo i 180-200km/h, když to šlo. Po Praze jezdím průměr 8,5l/100km (lehká noha, po Praze se zbytečně nehoním, stejně to nemá cenu)
bachorky 😄
Nekdo ma lepsi hodnoty nez ford vid 😉 proc by to mela bejt bachorka. Ja bezne jezdim se starym benzinem po meste 7,5 litru a s dieselem zvladam o litr min....
Kdyz uz mas rad jednu automobilku, tak aspon bud objektivni k ostatnim. I ja nemam VW zrovna v lasce, ale pokud s tim nekdo jezdi, tak nemam proc odporovat....
Kdyz uz mas rad jednu automobilku, tak aspon bud objektivni k ostatnim. I ja nemam VW zrovna v lasce, ale pokud s tim nekdo jezdi, tak nemam proc odporovat....
uz som to pisal xkrat, jazdim sluzobne passatom, sukromne focus, pred nim toyota avensis, znacky pre mna prd znamenaju, zaujima ma zasadne iba pomer cena/vykon/uzitkova hodnota. auta vyberam na zaklade subjektivnych dojmov. dnes mam ford, dalsi auto moze byt kludne pezot.
nie je mesto ako mesto, nie je vodic ako vodic a nie je profil trasy ako profil trasy... mne sosol avensis v meste kludne aj 10l nafty, passat 2.0tdi cr zerie okolo 8 a focus ak jazdim iba po meste okolo 9... viem kolko auta realne zeru a nikto ma nepresvedci, ze dvojlitrovy benzin zozerie 7.8l ked sa prehana po nemeckych dialniciach 180-200kmh. ano, ak isiel nonstop 130km/h tacho a parkrat na 200km/h kratkodobo zrychlil, tak mu tych 8l zozeriem... zvysok su rozpravky na dobru noc.
nie je mesto ako mesto, nie je vodic ako vodic a nie je profil trasy ako profil trasy... mne sosol avensis v meste kludne aj 10l nafty, passat 2.0tdi cr zerie okolo 8 a focus ak jazdim iba po meste okolo 9... viem kolko auta realne zeru a nikto ma nepresvedci, ze dvojlitrovy benzin zozerie 7.8l ked sa prehana po nemeckych dialniciach 180-200kmh. ano, ak isiel nonstop 130km/h tacho a parkrat na 200km/h kratkodobo zrychlil, tak mu tych 8l zozeriem... zvysok su rozpravky na dobru noc.
a rika jak dlouho jel 200 ono do alp, jestli si tu trasu nekdy jel, se moc casto 180-200 neda jet 😊vetsinou je tam max 140 a jezdi tam hodne lidi... Jinak to fakt nejsou pohadky, uz si to priznej...
zrovnavat cc a galaxy sa tak nejako neda. Hmotnost a celna plocha hra zasadne v neprospech tohoto forda. Pozri sa na benzinovy sharan a potom mozeme porovnavat
Ojazdena Galaxia bude lepsia ako nova Dacia. Aspon u mna by zvitazilo kvalitne ojazdene auto nad novym rumunskym. V aute som ale nesedel, nebudem hodnotit. Ford vsak vie robit dobre auta :yes:
tak ja som opacneho nazoru, radsej si kupim ako priklad nove lacne lodgy s TCe ako 4 rocne galaxy co ma 120 tisic a zacne mi vsetko odchadzat :yes: a servis sa nenaplatim zatial co v novej dacii 4 roky nemusim servis riesit 😉
to si len myslis ze nemusis riesit, po 4 rokoch bude ta dacia rozhegany krap oproti galaxy.
1,6 EB v Galaxy uz nemuze nikoho vytrhnout, kdyz davaji do Sharan/Alhambra 1,4 TSI 😉
Ale asi bysme nemeli moc prudit nebo tam budou zkouset cpat ten 1,0 z Focuse >😒]
Ale asi bysme nemeli moc prudit nebo tam budou zkouset cpat ten 1,0 z Focuse >😒]
nejaky 3,6 V6 uz asi do mody v Europe nepride, co...
to v tom forde v zatacke asi vela vodic nevidi :no😒br />
pozeram ze je to vcelku prakticke auto
>😁
no ale volant ma pekny :yes:
pozeram ze je to vcelku prakticke auto
>😁
no ale volant ma pekny :yes:
Jako vždy, jde o to, jak se s autem bude jezdit. jestli to bude na rozvážení děcek po školách atd a párkrát do roka nějaká delší cesta na dovču, tak bych bral jednoznačně benzín.... (už kvůli tomu, že při krátkých pojížďkách nebudeš řešit filtry pevných částic a jiné dieselové radosti....). No a pokud to má ročně jako služebák nalítat 30tkm převážně po dálnicích, tak holt chrochtáka....
Když jsem loni vybíral rodinný koráb (nakonec jsem teda MPV zatím nepotřeboval), tak jsem silně zvažoval třeba Espace s 2.0T (jen o fous silnější cca 120kW), který dokáže tu krabici podle postřehů uživatelů velice slušně rozpohybovat a spotřebu (dlouhodobou) není při rozumném zacházení problém udržet pod 10l. Tady bych to viděl +/- stejně, s tím že novinka Fordu bude určitě víc user friendly.
Za mně tahle kombinace rozhodně :yes: