Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS: Pracuje se na novém modelu

Citroën se na svých oficiálních facebookových stránkách pochlubil prvním teaserem nového modelu. Bude čtvrtým zástupcem řady DS.
Zpět na článek
19. 3. 2012 17:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:19
19. 3. 2012 18:13
19. 3. 2012 18:43
19. 3. 2012 19:05
19. 3. 2012 20:54
19. 3. 2012 21:31
19. 3. 2012 21:55
19. 3. 2012 21:39
19. 3. 2012 17:31
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 21:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:45
19. 3. 2012 17:47
19. 3. 2012 19:17
19. 3. 2012 21:11
20. 3. 2012 09:45
20. 3. 2012 10:17
19. 3. 2012 21:15
19. 3. 2012 21:29
19. 3. 2012 21:58
20. 3. 2012 14:10
19. 3. 2012 21:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 21:56
19. 3. 2012 22:03
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 22:34
20. 3. 2012 14:10
19. 3. 2012 23:41
20. 3. 2012 09:30
20. 3. 2012 10:20
20. 3. 2012 15:36
20. 3. 2012 11:50
20. 3. 2012 13:17
20. 3. 2012 21:07
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2012 17:09
C6 bola prepadak storocia
ktora sa okrem francuzska takmer nikde nepredavala tak si tvrdohlavy citroen povedal ze postavi este vacsie monstrum s nalepkou DS, lenze ono to na sikovnych ludi nezaberie som si isty a pri cenach modelov DS to bude fakticky nepredajne auto :yes:

kto si kupi 5 metrovy obludny citroen za cenu nadherneho BMW5? nikto

francuzov mam rad ale toto co vystraja citroen v poslednej dobe nechapem, C3 C4 su v podstate okrem francuzska na chvoste v triede co s atyka predajnsti a oni idu vymyslat nejaku luxusnu radu DS, len aby neplakali ked budu v este vacsej strate ako su teraz :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Alpinis182
19. 3. 2012 17:39
Re: C6 bola prepadak storocia
Hele, jel jsi někdy v té C6 ? :-) Asi ne, viď ?
Avatar - nalimer
19. 3. 2012 17:47
Re: C6 bola prepadak storocia
jj, keby sedel, nepisal by take blbosti.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:40
Re: C6 bola prepadak storocia
Jsi si jistý, že si takový Citroën nikdo nekoupí?

Dosáhlo nějaké velké BMW věhlasu, jenž je hoden původní DS? Vím, že časy se mění, ale bylo by příliš pohodlné setrvat v soudobém černobílém vnímání velkých sedanů.
19. 3. 2012 18:01
Re: C6 bola prepadak storocia
Mozna by te jako odbornika na Asii mohlo napadnout, ze ten model bude cilen na Cinu. A kde jsi prisel na to s c3 a c4??
Vsadim se ze kia k7 ani k9 ti nevadi, co?
19. 3. 2012 20:36
Re: C6 bola prepadak storocia
Bohužel je to pravda. Koukněte na prodejnost nových modelů C3 a C4 ve srovnání s dosluhujícími Peugeoty 207 a 308. Prodejnost citroenů je tristní, a to říkám přesto, že je mám vcelku rád..
19. 3. 2012 18:13
Re: C6 bola prepadak storocia
"za cenu nádherného BMW5"? P prvom rade nechajme dizajn bokom, mňa osobne necháva nemecká "prémia" úplne chladným, v druhom rade sa pri BMW vôbec nepozeraj do cenníkov. To, čo ti iná značka (okrem Audi) ponúkne v sérii za povedzme 40 000 €, u BMW si za to ani neškrkneš. Ich príplatková politika ti vystrelí cenu "už od" často o 100% hore a ver, že nie každý je to ochotný akceptovať a to aj v prípade, že na to má. Bohu vďaka za to, že na trhu existuje aj napr. Lexus, Infiniti, Volvo, prípadne Jaguár. Prémiová trieda je ale hlavne o image a sociálnom postavení, preto majú Nemci kľudný spánok. Do budúcna ale nevidím žiaden dôvod, prečo by sa medzi nich nemohla zaradiť iná značka, za pokus to určite stojí a toto DS to len dokazuje.
19. 3. 2012 20:08
Re: C6 bola prepadak storocia
tak mezi nima jiz jine znacky jiste jsou, vpodstate jsi je i zminil, Jaguar, Lexus a Infinity si vedou v teto kategorii zde nazivane premii dobre, me osobne se kuprikladu z te konkurence v teto tride libi z Nemeckych znacek jen Audi A6-8, ale spise bych sahl prave po tom Jaguaru v podobe noveho XF
19. 3. 2012 21:03
Re: C6 bola prepadak storocia
1. Máš pocit, že výrobci jako BMW nebo MB a obzvláště Audi dostali tu image a sociální status přiděleny státem nebo EU? 2.Klidný spánek může mít leda idiot, kterého nezajímá budoucnost jeho businessu. 3.Souhlasím, že možnost volby je důležitá...proto máme D3 :-)
19. 3. 2012 20:06
Re: C6 bola prepadak storocia
A ja som si myslel, že si kus vola...
Mýlil som sa.
Ty si celý...
19. 3. 2012 20:33
Re: C6 bola prepadak storocia
nemyslim si, ze by to napsal topper spatne.
Je sice pravda, ze kazde auto si sveho kupce najde, ale pokud se jich proda par tisic, tak to ani nezaplati naklady na vyvoj a na rozjeti vyroby. V idealnim scenari se jich proda par desitek tisic a prodaji se pravdepodobne do Ciny, ale na Cinu si brousi zuby taky ostatni premiove znacky, kterym Citroen bude stezi konkurovat. A ze by si zrovna Cinani potrpeli na hybridy se mi moc nezda..., to je spis Japonska specialita a pak to ma jakous takous nadeji v zemich, kde se hybridy masivne dotuji. Nemyslim si, ze by mezi ne patrila Cina.
Nejak to nechapu, pro koho to auto vlastne je.
19. 3. 2012 21:13
Re: C6 bola prepadak storocia
Neznamená, že čo nechápeš, je automaticky zlé.
19. 3. 2012 22:35
Re: C6 bola prepadak storocia
co ma c6 s tymto konceptom rady DS spolocne? Mozno len to, ze za ich cenu mas 3 kusy kie ceed.
Avatar - Mirunek.cz
20. 3. 2012 07:46
Re: C6 bola prepadak storocia
Dovoluji si reagovat:
kto si kupi 5 metrovy obludny citroen za cenu nadherneho BMW5? nikto

Je spousta lidí, kteří prostě nechtějí mít masovku, je spousta lidí, kteří prostě mají jiný názor na vnímání designu, kteří prostě nežijí znáčkem na kapotě.

Já osobně C6ku mám, a nemám důvod jí prostě měnit, jsem s ní spokojený. Samozřejmě, má své mouchy, ale to mají asi všechny auta, včetně D3.
Přál bych Ti zažít ten pocit, kdy si prostě zapneš tempomat, vypneš si přistrojovku, všechny potřebné údaje se ti zobrazujou na předním skle, vybereš si oblíbené CD a prostě si jenom tak pluješ, obklopený prostorem a pohodlím. A že neumí střihat zatáčky? No a, já a doufám nejen já toto opravdu nepotřebuju.
20. 3. 2012 09:27
Re: C6 bola prepadak storocia
este k tym zakrutam tolko, ze aj ked ich "nereze", tak to zaroven neznamena, ze C6 z tych zakrut vypadavaju mimo cestu
19. 3. 2012 17:19
DSITROEN
Aby automobilka požírala sama sebe, to se jen tak nevidí... Ovšem řešení bych měl. Předpokládám tedy, že jak automobilka tak fanouškové nezanevřeli na standardní produkci (C3, C4,C5... nějaký ten picasso atd) a že ta bude i nadále páteřní produkcí. No a jak koukám nahoru, železo se kuje (no, železo...) prostě se kuje, a tak bych to viděl - ko-neč-ně na nějakou tu prémiovou odnož francouzské automobilky. Mohlo by se to jmenovat - DSITROEN.

Ovšem pozor, nenech se mást pojmy, není prémie, jako prémie. Co si pod tímto termínem představují u Citroenu, to vidíš, ne. A upřímně - není toto dokonalá garážová pravda? Nebo jako se mám začít domnívat, že cečtyřka se přesouvá ve firemní a garážové hierarchii na pozici lowendu a deesčtyřka vykrývá citroenovský mainstream? To bys přece nechtěl ani ty...
Rozbalit vlákno
7
19. 3. 2012 18:13
Re: DSITROEN
myslim ze dsky si nehrajou na premie ale spis na imidzovky a to je rozdil.

premii si lidi casto kupuji kvuli potvrzeni spolecenskeho stavu a to zejmena v kravatackych profesich, zatimco ds si koupi lidi se zajmem o individualni auto s pocitem luxusu casto v kreativnich profesich.

to plati o lidech co si kupuji auto. lidi co si kupuji pocit posileni ega stelesnenou do ctyr kruhu a pod. nema smysl resit.
19. 3. 2012 18:43
Re: DSITROEN
Nějak jsi to pomotal. Tedy - lidé kupují vozy nikoliv po potvrzení svého soiciálního postavení, naopak, právě podle svého sociálního postavení si kupují (nejen) auta.

A právě touha dostat se někam naoko výše vede určité jedince k tomu, že si koupí tu tvojí "imidžovku". U nás tomu říkáme "masírka", tedy auto, které se snaží podsunout majiteli nerealistickou představu, že je něco víc než ten vedle. Klasická garážová faleš.

To ego samozřejmě dosahuje uspokojení jak v Loganu, tak v 911. V tomhle jsme si všichni rovni, ovšem jak vidíš, není ego jako ego... :-)
19. 3. 2012 19:05
Re: DSITROEN
to si nemyslim...ds si nikto nekoupi aby se dostal vyse...to s citronem ani nejde. proste chce neokoukane, komfortni a pohledne auto s jistou porci luxusnich pocitu. to neni masirka, ale legitimni poptavka v dnesni prehnane konzumni iDobe.

v opacnem pripade je masirkou i evoque a mnoho dalsich.
19. 3. 2012 20:54
Re: DSITROEN
ty si taky na nic nehraješ...prostě jsi za vola :-)
19. 3. 2012 21:31
Re: DSITROEN
nevim proc si davas tu namahu jiz nekolik dnu reagovat a nic pritom nerict...trapacek s pokusem najit si sve misto na zemi urazkami ostatnich.
19. 3. 2012 21:55
Re: DSITROEN
Tak ses mi představil...a teď něco k věci >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:31
Jednota v různorodosti
Jak prosté - nač kritizovat množství chromu na karoseriích řady DS a poukazovat (velmi subjektivně) na jejich údajné estetické nekvality?

Osobně se mi líbí aktuální stav - lze volit mezi konzervativními, avantgardními, jednoduše elegantními, primitivně přímočarými, tvarově agresivními a jakkoli jinak vyvedenými automobily. Nelíbilo by se mi, kdyby existovaly jen jednoduše líbivé a objektivně (pochybuji však, že nějaké takové existují) pohledné modely. Tečka.
Rozbalit vlákno
11
19. 3. 2012 19:07
Re: Jednota v různorodosti
A koupis si to ? Nekoupis, vid ze ne. A i kdybys chtel vyhodit 3 mega za auto, nekoupil bych si radsi proverene BMW nebo Mercedes nebo Audinu nez pochybneho Citroena, ktery naposledy v tomhle segmentu neco znamenal tak v 60tych letech ? S tehdejsim DSkem ala Fantomas ? Neni to trosku davno ??
Neztratili od te doby frantici tak trochu dech a nestali se jen druhoradym hracem na trhu ?
19. 3. 2012 19:11
Re: Jednota v různorodosti
A to pomijim fakt, ze to je hodne diskutabilni hybrid s velkym benzinovm motorem, coz spouste lidi nesedne... v evrope na to vubec neni prostor a amici maji svoje luxusni znacky.
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 19:31
Re: Jednota v různorodosti
Počítáš, že tohle bude stát 3 M, jo? >:D
19. 3. 2012 19:36
Re: Jednota v různorodosti
no vzhledem k tomu ze priblbla ampera stoji mega a tohle je nekde trosicku jinde si myslim, ze ty 3 mega jsou za vlajkovou lod citroenu celkem realne. Nejedna se jen o vysoke vyrobni naklady (mas tam navic pohon 4x4, el generator, 2 trakcni motory, baterie, chlazeni baterii a prislusnou elektroniku) ale taky naklady na vyvoj. Za 2kk tohle auto ani nevyrobi, natoz aby zaplatili vyvoj a vygenerovali jakys takys zisk a rezervu, az se jim to v zarucni dobe zacne vracet do servisu :-!
19. 3. 2012 20:05
Re: Jednota v různorodosti
Zas jeden trtko, čo je múdrejší jak celý Citroen aj s celým jeho vývojom. Kde dali Francúzi oči, že ťa ešte nenašli a neangažovali?
19. 3. 2012 20:12
Re: Jednota v různorodosti
Dali oci tam, kam Opel. Jako priznejme si to na rovinu, VW valcuje cely zbytek Evropy a proc ? Tim ze by vyrabel elektricke Phaetony po desetitisicich sotva. Naopak, ma v kazdem segmentu 5 autaku ruznych znacek na jedne platforme a v kazdem state evropy a v kazde skupine potencialnich kupcu jsou presvedceni, ze to je to prave orechove auto site na miru pro ne a kupuji to jak divi. Jediny kdo tohle pochopil a snazi se to uvest do praxe je Fiat. Francouzi jsou mozna hrdi, ale brzo budou velmi velmi chudi. Aby neskoncili jako hrdy Saab nebo hrde Volvo...
19. 3. 2012 21:14
Re: Jednota v různorodosti
Kde si kúpil ten patent na rozum? Poraď, tiež si tam zabehnem.
20. 3. 2012 10:12
Re: Jednota v různorodosti
vsechen jsem uz jim sebral, nedostatkove zbozi...
Avatar - Ronault.
20. 3. 2012 13:04
Re: Jednota v různorodosti
Ty jsi nějaký mladší ročník, koukám, za nás ho bylo nadbytek.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 21:13
Re: Jednota v různorodosti
Předně - 3 miliony bych za dopravní prostředek nevynaložil. To by musela být těžká srdcovka...
Avatar - Alpinis182
20. 3. 2012 07:15
Re: Jednota v různorodosti
Já kdybych mohl, tak klidně >:D
Avatar - nalimer
19. 3. 2012 17:45
DS2
Ak sa nemýlim, pripravuje sa aj DS2, ktorá by mohla uzrieť svetlo sveta ešte do konca roka.
[odkaz]
kto vie...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Alpinis182
19. 3. 2012 17:47
Re: DS2
To se mi nelíbí... Takže doufám, že s DS9 nezůstanou jen u konceptu... ;-)
19. 3. 2012 18:48
Francouzi se zblaznili
Za situace , kdy opousteji trhy (Anglie) a omezuji vyrobu ve Slovinsku chteji zacit delat toto ? To jim neni elektricky propadak zvany Opel Ampera dostatecne velkym varovanim ?
Pro koho to auto bude ? Evropa je v krizi, Americani na druhe oddluzeni automobilek uz mit nebudou a Chevy Volt se tam prodava 10x mene nez bylo v planu a ze by to prodavali bohatym Cinanum s dostatecnou mirou nevkusu si taky nemyslim, ti jeste eko-k o k o t-terorismem napadeni nejsou.
tak kdo je cilova skupina ? Klientela Mercedesu Ska ? Nebo BMW 7ckove rady ? Nebo Audiny A8 ? Mi to hlava nebere. I ten design je takove klise, neco z BMWcka a chladic a reflektroy z audiny se spoustou dodatecneho chromu a nefunkcnich francouzkych patvaru odniklud nikam.
Tohle neni propadak roku, ani stoleti, ale auto s potencialem pohrbit Citroena.
Rozbalit vlákno
3
19. 3. 2012 19:16
Re: Francouzi se zblaznili
oproti dosavadnim modelum z rady ds9 tohle skutecne nema sanci na uspech. snad jenom jako klenot znacky, ktery si nikdo nekoupi ale zvysi jeji tuctovou prestiz. takova obdoba phaetonu.
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 19:29
Re: Francouzi se zblaznili
Neboj, tebe by i pohřbení citroenu nijak nepoznamenalo, netuším, co tě trápí...
19. 3. 2012 19:34
Re: Francouzi se zblaznili
to je otazka. Pokazde jak umre nejaka zavedena evropska automobilka, je to skoda. Konkretne me boli smrt Porsche v rezii VW, i ten Citroen me trapi vic, nez by sis myslel.
Avatar - Ham.
19. 3. 2012 18:59
Frankie Goes to Hollywood
tak se nám tam Františku neztrať, když tě vypískají, nic si z toho nedělej, na taťku se minule ani nepodívali a nakonec myl nádobí v kuchyni, ale ty jsi daleko lepší, na kulisáka to určitě dotáhneš.
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2012 19:30
Re: Frankie Goes to Hollywood
heh, aby jeste rodina pokladna tyhle nechtene deticky uzivila
Avatar - Ham.
19. 3. 2012 19:43
Re: Frankie Goes to Hollywood
I kdyby všechny fabriky měli prodat, tak František se do toho Hollywoodu alespoň podívá. Já mu to přeji.
>:D
19. 3. 2012 19:39
Doufající snílek
Jako nadpis svého příspěvku bych se označil v případě velkého DS. Stále totiž doufám, i když mám obavu, že je to spíše přání z říše snů, že z Francie povstane nějaký novodobý, opravdu silný, zástupce francouzské školy, který ale bude adaptován na nové prostředí a dobu. Zatím zaznamenávám náznaky geniální jinakosti s jasnou nedůstojnou jinakostí. Že to může jít v mém oku dokazuje DS3, která je dle mne v rámci třídy velmi dobře postavená (jak mezi ostatními, tak sama o sobě). V třídě, která je teď předmětem mám ale trochu obavy. Čím víš se řada DS posouvá, tím více mi přijde "mimo". Současné chladné sochy prémie a vedle nich živá socha na stříbrno vedle Notre Dame, která se s Vámi za € ochotně vyfotí. Nějak postrádám rafinovanost, nebo uvolněnou, relaxační, ale nevtíravou atmosféru, kterou poskytují hudebníci na schodech k Sacre Coeur. Hravost a rozpustilost si lze dovolit právě u těch čivav trhu. Tam se to i nějak podvědomě očekává. Zde se trochu bojím o lunapark v Louvru. Nicméně stále doufám, resp. spíše už sním.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
20. 3. 2012 13:59
Re: Doufající snílek
Hmmm. :yes: Jen dodám, že na mě dělá dojem lunaparku před Louvrem už i DS5.
20. 3. 2012 15:31
Re: Doufající snílek
Jo, jo. Když se podívám na velikost, prvoplánový dojem luxusu, kdy některé prvky jsou parádní a cenu, tak mi to přijde, že Citroen prostě postavil auto, které chce bojovat všude a nikde.
Avatar - Perun
19. 3. 2012 21:11
Déesse N ° 9
Když Citroën poprvé představil koncept Metropolis, jako by se na chvíli zastavil čas... A když jsem po chvíli začínal zase dýchat, hodinky ukazovaly o několik let více.

Metropolis je tak nádherný koncept, tak úchvatná ukázka technicistní fantazie a designové rafinovanosti, že i s přihlédnutím k nutnému sériovému "zjemnění" rysů DS9 bude pohled na něj zážitek na celý den. Spektakulární rajc ;-)

Skoro pět a půl metru s hybridní technologií, hydropneumatickým podvozkem (velký! Citroën, tedy jak jinak?), přeplňovaným šestiválcem a nekonečnou řadou drobných radostí pro každodenní život :yes:

Vě světě pevně ovládaném daleko silnějšími hráči to nebude mít jednoduché a snad se u Citroënu poučili i z chyb nedávno minulých při stanovení reálné prodejní ceny... Nicméně na primárním trhu je úspěch téměř zaručen a já doufám, že své majitele najde i v automobilově ultrakonzervativní malé zemi v srdci Evropy ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
19
19. 3. 2012 21:17
Re: Déesse N ° 9
Tiskovou zprávu o ukončení vývoje nástupců současných generací A8, 7 a S očekávám každým dnem ! >:D
Avatar - Perun
19. 3. 2012 21:28
Re: Déesse N ° 9
A proč? Nikdo nikde neříká, že příchod DS9 znamená odchod německé prémie... DS9 bude alternativa pro úzce profilované zákazníky, kteří by jinak o Citroënu ani nepřemýšleli. I bývalí majitelé XM nepochybně zavětří.

Zatím o specifikaci DS9 nevíme vůbec nic, ale PSA má k dispozici i technologii vysoce výkonných turbodieselů z P908, takže na své si může přijít i výkonově náročnější zákazník. O potenciálu spolupráce s GM nemluvě.

Přes celkový neúspěch C6 dávám DS9 podstatně vyšší šance na život. Citroën se velice upřímně snaží vrátit značku tam, kde byla před mnoha lety a já jim to také velice upřímně přeju. Mají na to.
19. 3. 2012 21:57
Re: Déesse N ° 9
Ale jo...nevím jestli na to (především technicky) mají...ale přeju jim to taky ;-)
Avatar - sgt
20. 3. 2012 09:45
Re: Déesse N ° 9
Áno, tí čo osedlávali XM si určite dajú tú námahu pozrieť a vyskúšať DS 9 :yes:
Avatar - Dinar
20. 3. 2012 14:08
Re: Déesse N ° 9
Bývalí majitelé XM by možná "větřili", kdyby podoný citroenovský sen na kolech stál milion nebo max. do 1,5 mega, jenže to je, podle v článku zveřejněných informací o DS9, reálné asi jako karbonová alfa pod milion. Ale věřím, že si ještě pár článků o snové DS9 přečteme, než to celé vyšumí, Citroen možná DS řadou páchá sebevraždu, jak píše výše GTI, na druhé straně průběh je zatím podobný podřezávání žil, tam konec přichází pomalu, ovšem taková DS9 to už je skok z mostu, a nevěřím, že u Citroenu to vedou až takoví drsňáci. ;-)
Avatar - Perun
20. 3. 2012 19:59
Re: Déesse N ° 9
Jezdil jsem XM z roku 1991... pořizovací cena tehdy přesahovala 1,6M. Šestiválec, tempomat, digitální klima, palubní počítač, extra křesla v kůži, šíbr atd... DS9 za 1,8M by docela klidně mohla existovat, proč ne? Ekvivalentní motor v HDI PSA má, silný benzín má GM.

V případě úspěchu na trhu v Číně bych si nedělal vrásky se skokem z mostu a prodeje řady DS obecně také nejsou katastrofální?

Tak by mě opravdu zajímalo, z čeho vycházíš při psaní o rozsudku smrti?

Zatím je to jen takové mlhavé "nic", taková udička ze strany Citroënu, který testuje reakce, ale není šprochu... Ale máš pravdu, v Mnichově mohou klidně spát.
Avatar - del42sa
20. 3. 2012 21:46
Re: Déesse N ° 9
S tou cenou jsi to trochu přehnal Perune. Maximálně vybavené XM V6 ve verzi exclusive v kůži se prodávalo na českém trhu za cca 1.300.000,-Kč. Levnější verze V6 za 1.200.000,-Kč. To je mimo jiné důvod, proč se u nás C6 coby nástupce XM neprodávala, protože ta cena na českém trhu to prostě zabila.
V době uvedení na trh v roce 2006 stála nejvybavenější C6 2,7 HDi ve verzi Exclusive a s packetem Lounge na českém trhu 1.650.000,-Kč. To je o čtvrtinu více než předchůdce XM. Tohle už bylo prostě za Citroen moc + k C6 navíc neexistoval oficiální program slev jako k ostatním modelům. Kdyby to v Citroenu nepřepískli s cenou a dali tomu autu větší marketingovou podporu, tak jich určitě prodali mnohem více a ve finále na tom i více vydělali. Takhle ale to auto prostě úplně zabili. V dobách největší slávy stál například Citroen CX 25 Turbo 2 ve verzi v přepočtu cca 950.000,- Kč, XM v průměru kolem 1.200.000,-Kč. A to je akceptovatelná cena za takové auto.

Jestli má být DS9 prodejná tak cena nesmí přesáhnout 1,500.000,-Kč jinak to prostě nebude prodejné a dopadne to podobně jako s C6 ....

Šance to auto ale určitě má, záležet bude na cenové politice. Navíc Citroen má velmi dobrou pozici v Číně, kam toto auto primárně směřuje. Evropa je až na druhém místě. Už s C5 se kvalita zpracování hodně zvýšila, v podstatě na úroveň německé prémie a pokud Citroen tuto kvalitu udrží/pozvedne i u DS9 není důvod nad tím vozem předem lámat hůl. Při pohledu na interiér DS5 o kvalitě DS9 nemám pochyb.

Celkem nechápu jak se někteří podivují nad tím, že Citroen chce vyrábět a prodávat velké auto. Dělal to tak vždy v minulosti a udělá to i teď. Stejně jako se o to pokouší (znovu) Renault, Peugeot a Lancia(Chrysler) a v budoucnu snad doufejme i ta Alfa Romeo. Stejně tak u Oplu se mluví nějakou dobu o větším autě než je Insignia....
Takže závěr z toho pro mě je takový, že buď jsou (dle místních diskuzních chytráků) všechny tyto automobilky padlé na hlavu včetně jejich manažerů a hrnou se po hlavě do ekonomické sebevraždy, nebo je navzdory obecnému povědomí ve vyšší střední pořád dost prostoru i pro ostatní a dá se v tomto segmentu nabitém konkurencí něco vydělat. ;-)

Já osobně jsem vděčný za každé obohacení tohoto poměrně úzkého trhu ve vyšší střední :-)
Avatar - Perun
20. 3. 2012 23:46
Re: Déesse N ° 9
Ano, už vícekrát mě napadlo něco o věšteckých koulích a patentech na rozum... ale realita trhu je dosti neúprosná a každé zaškobrtnutí v této třídě se tvrdě trestá.

Každopádně budu rád za každý velký Citroën na našich cestách...

Já to XMko nekupoval, bylo na švýcarských značkách a v přepočtu z franků podle jeho majitele stálo přes 1,6M.. každopádně to bylo neskutečný dělo se zelenou metalízou :yes:

P.S. S tou kvalitou C5 je to opravdu velmi dobré. ale 508 je tom ještě o trošku lépe a označit ji za plnohodnotného kvalitativního soupeře prémiových aut typu BMW nebo Audi, to bych si opravdu nedovolil ;-) A že jsem s C5 něco najezdil.
Avatar - Dinar
21. 3. 2012 07:42
Re: Déesse N ° 9
Než začneš nálepkovat "diskusními chytráky", zkus nejdřív zapřemýšlet nad tím, jestli jsi text, na který reaguješ, vůbec pochopil. (stejně tak Perun). Sebevražda resp. podřezávání si vlastní větve prostřednictvím řady DS u Citroenu přece není myšleno tak, že DS je propadák, neprodává se apod., ale naopak, je tím míněno, že DS řadou citroen podkopává pozice vlastních standardních modelů v daných třídách. Jinak řečeno, DS nemá dostatečnou image ani techniku na to, aby mohla cenově konkurovat etablované premiové produkci, takže někde je, jinde nutně bude (sleví), cenově spíše srovnatelná s mainstreamem, aby se prodávala, a co pak se standardními modely? Odpověď už můžeš pomalu vidět, C4 již od 239tis., C5 již od 429 tis.???

Tohle opouštění pozic (cenových) je nevratné, podle mého, udělat projekt DS jako spec. výbavou variantu standardního modelu by dávalo mnohem více smyslu. Ano, u C3 více barev, šou a orientace do sportovna tak jak to u DS3 je, od C4 nahoru více chromu a palubka obšitá kůží (tak jak to u DS4 je) a právě ten fakt, že by tato auta nebyla nabízena jako jiná značka (půlznačka či jak chce citroen abychom vnímali DS), ale jako top varianty stávajících citroeních řad, by image těch řad zvyšoval, a ne je vytěsňoval z povědomí, jak to DS řada aktuálně dělá.

A taková DS5 je naprostý úlet, technika c segmentu, jízdně sotva průměrné auto, cenově výše než C5. Tady není logika, to auto nedává smysl, tvářit se že nabízím něco super speciálního (mpvsportkupé či co to má být) znamená, že fakticky nabízím slonohrocha, a ti končí neslavně, viz. přípěhy avantimů, signumů. Udělat DS5 na klasické C5 pomocí té kožené šou uvnitř, celé obšito hnědou kůží, sedačky s profilem břicha Davida Backhama, pouze nejvyšší motorizace, spec. odstíny barev a designy kol, tak tu zůstane praktické auto střední třídy, které tímto samo sobě zvedne image a ještě jde v reálu o technicky vyspělejší auto než je aktuální DS5.

Příběh DS9 je docela podobná story, tato třída je postavena na image, resp. cena za kterou se dá prodávat ji čistě poplatná image, otázku techniky ani neřeším, to je mimo diskusi, kdo chce ve vyšší střední či luxsegmentu prodávat vedle D3, musí nabídnout srovnatelnou techniku, jinak nemá smysl ani uvažovat o podobné cenové hladině. Akt. image citroenu na vyšší střední nestačí, tj. musel by i za použití naprosto srovnatelné úrovně techniky prodávat za ceny o patro níže, jak jsme tu už zmiňovali tak do 1,5 mil., a to je při informacích o tom, jak má být DS9 velké auto, z čeho a jak postavené, s jakou technikou, reálně nemožné. Otázka vůbec nestojí tak, jestli si někdo přejeme nebo nepřejeme aby se ve vyšší střední nebo lux. segmentu objevila nějaká další auta mimo těch pár značek, které tam akt. jsou, ale měl jsem za to, že dáváme svůj názor na to, jestli by tam uspěla takto postavená DS9, a já říkám, že si to nemyslím.
Avatar - del42sa
21. 3. 2012 11:26
Re: Déesse N ° 9
Neboj Dinare, však já jsem ten GTI-ho příspěvek pochopil a v podstatě s ním souhlasím, viz. mé předchozí hodnocení řady DS.[odkaz]
BTW, ty jsi už s novou DS5 jel, že o ní píšeš jako o jízdně sotva průměrném autu ??? Já bych si osobně takové hodnocení naslepo nedovolil...

Moje reakce ale nebyla primárně myšlena na GTI-ho, ale na ty diskutéry zde, kteří prvoplánovitě zesměšňují jakouliv snahu Citroenu nebo i jiných automobilových značek uspět ve vyšší střední třídě a považují jakýkoliv počin předem za zbytečný/trapný/odsouzený k neúspěchu/atd. ....( dosaď si sám další výraz ).

Navíc jsem toho názoru, že všechny tyto otázky a možná rizika si manageři a šéfové automobilek určitě kladli na srdce a zvažovali při tom i možné negativní důsledky svých rozhodnutí. A jakkoliv respektuji tvůj názor, jistě se na něj dá pohlížet z více úhlů. Samozřejmě se mohli u Citroenu řídit heslem : "kdo nic nedělá, nic nepokazí", ale to by pak byla na automobilovém trhu docela nuda ne ?
Já jsem každopádně rád, že je na automobilovém trhu nějaká alternativa, rozmanitost, výběr. Myslím, že teprve za pár let budeme moct bilancovat to, jak dobrá nebo špatná rozhodnutí to byla. :-)
20. 3. 2012 10:17
Re: Déesse N ° 9
Uspech na primarnim trhu ? Clovece drahy, kde to zijes... Recko zkrachovalo, Portugalsko to dost mozna ceka letos, Italie je silne nalomena a Francie je za ni v tesnem zavesu. Kolik lidi bude mit za teto situace takove starosti, jako kupovat fungl noveho luxusniho Citroena ? Anebo to snad bude pro korporatni klientelu ? Nejaky stolety vlastencky naladeny francouzsky CEO zvykly na DS z 60tych let zamackne nad prospektem slzu a prekeca spravni radu nejakeho veleuspesneho francouzskeho podniku, at mu jeden poridi na repre ucely ??
20. 3. 2012 10:51
Re: Déesse N ° 9
Tebe musel niekto veľmi ublížiť...
Avatar - Andromeda
20. 3. 2012 15:19
Re: Déesse N ° 9
Člověče, to už v Plzni k právům přidali i ekonomiku ? Kolik a na koho se obrátit >:-[] ???
20. 3. 2012 15:36
Re: Déesse N ° 9
Přijdou ti čísla prodejů BMW 5er, 7er, Audi A6, A7, A8 a MB E a CLS nízká ? Zde všude by se potencionálně mohla rekrutovat klientela.
Avatar - Andromeda
20. 3. 2012 15:32
Re: Déesse N ° 9
Ano, koncept Metropolis je úchvatný ;-) , popsáno tradičně hezkou češtinou hromovládče. A zdravím ...
19. 3. 2012 21:15
TOMBSTONE
Metropolis...no...nejen název připomíná spíš jeden z filmových kousků o Batmanovi. Konkrétně tento DS by mohl být služebním vozem pro Jokera...
Osamocení hrdinové bojující proti přesile sice ve filmech vzbuzují sympatie...ovšem jsou jich plné (automobilové) hřbitovy. V křišťálové kouli se zrcadlí náhrobní kámen s vytesanými písmeny M E T R O P O L I S. Hrobník v tmavém plášti s vyšitým nápisem "Noli tangere circulos..." říká: "Prý umřel na ledvinky..." a na setmělém nebi nad hřbitovem (nadějí) svítí první třícípá hvězda.
Rozbalit vlákno
8
19. 3. 2012 21:29
Re: TOMBSTONE
Bože, prečo si dal dušu do barana...
Avatar - Dinar
20. 3. 2012 14:10
Re: TOMBSTONE
Trochu se uvolni. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 21:53
Re: TOMBSTONE
Co pojem Metropolis, to klenot... tento skvostný kousek nelze nedoporučit.

[odkaz]
19. 3. 2012 21:56
Re: TOMBSTONE
Ten film je minimálně na tři palce vzhůru :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 22:03
Re: TOMBSTONE
;-) :yes:
19. 3. 2012 22:34
Re: TOMBSTONE
Skvostné ;-) :yes:
Avatar - jozephko
19. 3. 2012 23:15
DS 6 prepadák?
Ak to bude šestkové DS, bude zaujímavé sledovať, o koľko väčší či menší prepadák ako C6-ka to bude. V Nemecku sa za prvých 6 mesiacov minulého roku predalo 45 C6-tiek, ale napr. 119 Bentley Continental, 124 áut Corvette,126 Ferrari California a 221 áut Ferrari 458 Italia. Len pre zaujímavosť Mercedes v tom istom čase predal takmer 32.000 éčkových a 2807 eskových mercedesov.
Ešte si niekto myslí, že žabožrúti dokážu v luxusnej triede robiť aj niečo iné ako prepadáky? (viď "slávny" Vel Satis alebo Peugeot 607). Poslednou čerešničkou je "luxusný" Renault Latitude.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2012 10:19
Re: DS 6 prepadák?
tesat do mramoru...
Avatar - VDC
19. 3. 2012 23:41
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
20. 3. 2012 09:30
Re: mno
podla coho sudis insigniu? Pozri sa na europske predaje, az take nic to nie je
20. 3. 2012 10:20
Re: mno
jo, po dlouhe dobe ztrat by to mohl byt maly zisk... jenze to by nesmela byt Ampera, ktera to vsechno zas posle spolehlive do kytek. Cekam krach Opelu do roka a do dne.
Avatar - Andromeda
20. 3. 2012 15:36
Re: mno
Nepleteš se - to bylo jinde a jinak, ne ? >:-[]
Buď máš v GM krtka nebo že by ta Plzeň ?
20. 3. 2012 11:50
Re: mno
Zatím to tak ale rozhodně nevypadá. Za rok 2011 prodáno v Evropě téměř 73 tis. ks DS3 a 23 tis. ks začínající DS4, to není zlé. A stabilních 139 tis. ks Insignie teprve ne.
Viz:
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2012 07:30
Velké frantícké katastrofy
Proč jsou velké francouzské auta neúspěšné je celkem jasné. Design kromě XM nikdy netrefili, buď to vypadalo obyčejně nebo bizardně. Co je horší, tak to je kvalita. Deset let staré auto budí dojem rozvrzaného křápu a tohle tvoří image značky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
20. 3. 2012 13:17
motory
Docela by mě zajímalo jaké motory chce PSA do DS6 (9) osadit ?

z dieselových motorů připadá do úvahy 3.0 V6 HDi a nový 2,2 HDi , z benzínu momentálně nic pořádného PSA nemá a myslím, že na "papírový" 2.0l V6 můžeme zapomenout. Vzhledem k nedávnému partnerství s GM by ale připadaly v úvahu pohoné jednotky 2.0 Turbo 160kW a 2,8 V6 Turbo s 221kW. Oba motory mají příčné uložení což vyhovuje uspořádání pohonných jednotek které používá PSA. Tyto čtyři pohonné jednotky lze libovolně kombinovat s hybridníním ústrojím Hy-motion, takže by to ve výsledku nemuselo být špatné ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2012 13:49
Re: motory
Vsadila bych si na 2.2 HDi 150 kW + 70 kW elektromotor + něco obdobného v benzínu...
Avatar - del42sa
20. 3. 2012 21:07
Re: motory
ono to bude ve finále jedno Kylie, protože to určitě bude mít špatně uložený motor a nejhorší jízdní vlastnosti ve vyšší střední třídě ;-) >:D
Avatar - del42sa
21. 3. 2012 17:25
Další fotky DS9
Nový Citroen se skutečně bude jmenovat DS9 :-)

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 18:06
Re: Další fotky DS9
Už jsem ho také viděla... :-)
Avatar - Perun
21. 3. 2012 20:09
Re: Další fotky DS9
Škoda, že to není sedan s konkávním oknem... ale za odvahu, kreativitu a sexappeal patří Citroënu veliké uznání.

Sakra, chce se to dlouze dívat a postupně to na sebe nechat působit. Oproti C6 je to vizuálně úplně jinde a o technice zřejmě také není třeba pochybovat.

DS9 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 20:55
Re: Další fotky DS9
Jsem strááášně ZVĚDAVÁ na pohonné jednotky... :-)
Avatar - Perun
21. 3. 2012 21:27
Re: Další fotky DS9
Takových je nás tu víc :-)
Avatar - del42sa
21. 3. 2012 22:34
Re: Další fotky DS9
já zas na podvozek a interiér ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 23:19
Re: Další fotky DS9
Podvozek bude nejspíš evolucí prošlý ten z C6 (na zcela nový spíš "nevěřím"), tedy evoluční verze platformy C6 se zadní nápravou umožňující zástavbu elektromotoru(-ů? ;-)
Ale na interiér zvědavá JSEM! Teď v Ženevě jsem seděla i v "obyč" DS5 tak v té (zřejmě "nejluxusněji" pojaté) hybridní a ta působila VELMI dobře :-)
PS: Takhle "narychlo" bych řekla, že rozdíl mezi sedadly je VĚTŠÍ než to vzhledově vypadá..