Velký obdiv, jde opravdu o jedno z nejlepších aut této doby, co se designu, praktičnosti a poměru cena/výkon týče. Velmi dobrý tah Citroënu. Fiat Multipla velký propadák.
Multipla se mi s odstupem času začala i líbit. Prostor měla obrovský, ovšem bezkonkurenčně nejhorší interiér. Kinder vejce frčí za dvacku, ne za půl milionu ;-)
Ano Multipla má své kouzlo, i 6 míst, ale kufr malý a tři lidi vepředu málo kdy pojedou. Lepší bylo, že se prostřední opěradlo sklopilo do stolečku. Jenže extravagancí si to moc usedlých zákazníků získat nemohlo. Honda FR-V byla v tomto směru lépe udělaná. Kdo má peníze a chce velký prostor tak Lancia Voyager, to je óbr auto.
jo jo Lancia Voyager je fakt krava... Já jezdil Fita Ulysse 1996 (zakulaceny svetla), v plne palbě a nemůžu si stžovat. Teď jezdím Scudo 2007 s dlouhým rozvorem v šesti místné verzi a to má panečku kufr. A to třetí místo vpředu je tak jen tak jako nouzovka, pro někoho kdo je hubenej a má krátký nohy :-)
S tim Espacem je to takove vselijake. Ona prvni a druha generace je v zakladu v podstate porad jedno auto, ale po opravdu supervelkem faceliftu (podobne jako Favorit a Felicie).
Mluvim o tom, ze kdyby se prvni a druha generace zapocitala jako jedna (vychazi ze stejneho zakladu, byt hodne zmeneneho), mohla by se do clanku take pripsat. To, ze je rec o Espacu posledni generaci, jsem pochopil, to se nemusis bat :-)
Pánové, auto přesně s tímto názvem jsem řídil už v roce 1989 a to,že se tenhle vůz nedovážel do tehdejšího Československa oficiálně, ještě neznamená, že se začal vyrábět až po VW Sharan a jeho spurozencích u Fordu a Seatu. >:D
Ano Espace je zakladatelem kategorie MPV v Evropě. Ale v článku se mluví o čtvrté generaci, tedy té současné. Na druhou stranu současný Espace je první co vyráběl přímo Renault a není dítkem Matry.
Historky typu, že nejlepším rodinným vozem je [odkaz] jsou z rodu dokonale rezignačních životních garážových postojů. Nejlepším rodinným vozem současnosti je totiž PORSCHE Panamera. Pokud snad o tom pochybuješ, jednu panameru si kup, nalož rodinu a vyražte na výlet - [odkaz]
No a pak... pravda velkých prostorných kabin , ta je jak známo vždycky tam někde... venku - [odkaz]
No, nevím, nalož Panameru a jeď k lesu na houby, choď po lese den a pak po návratu si zavolej taxi, protože Panamera tam buď dávno nebude, nebo bude rozmlácená závistivci. :-) Ale ano svezení to je určitě pěkné, ale pro 4, nebo pro 5 a více. :-!
Chceš-li hledat trefu mezi velkými MPV, je opravdu Sharan nepochybně to nejlepší, co lze dnes pořídit. Myslím, že seatovská mutace jede dokonce na haldexu, no to je pak doslovný MPV ráj. Zrovna tak Touran v MPV kompaktních, to je mistrovské dílo, a to zejména s odkazem na jízdní vlastnosti a koneckonců i na krásu verze MPV - [odkaz] Stačí letmá vizuální konfrontace a je jasno [odkaz] - :-) Osobně jsem nejvíce v tomhle segmentu procitnul, když jsem se svezl v Espacu, to byl jeden z vůbec nejhorších silničních zážitků, které jsem absolvoval. Z té vnitřní estetiky jsem se v podstatě nevzpamatoval dodnes :-) [odkaz] Zde Sharan, mistrovské dílko - [odkaz]
Presne tak, jsou to fajn auta. Ale kteri lide si tedy kupuji MPV? Houbari, co se boji zavistivcu? Nebo se klientela deli na kupce MPV a sharanu/touranu? A kolik detskych sedacek das do panamery?
Dětských sedaček musíš mít tolik kolik máš dětí, ne tolik kolik máš panamer... >:D;-) Samozřejmě, že když máš čtyři malé děti, v panameře toho asi jako rodina moc nenajezdíte. Ale jak jistě sám dobře víš, těžiště je dítě jedno, dvě, no a to už by ta panamera pobrala, ne? A ten kdo má dětí více, musí holt jezdit v jiném voze.
Jistě, v Sharanu, což je etalon spolehlivosti, akorát ve všech tabulkách mu patří naprostý chvost, navíc je to nevzhledná herka v který je málo místa, starý verze nemaj žádnou výbavu a nemaj posuvný dveře >:-[] >:-[] >:-[]
Sharana dokážu pochopit (i když na cestách daleko častěji a rád kdekoliv potkávám poslední Galaxy), spíš se podivuji nad tím Touranem. Tohle auto nemá nic navíc než konkurence, design je klasicky bezpohlavní, v interiéru bez nápadu.Jízdními vlastnostmi neoplývá, tady ho někteří válcují (S-Max, C-Max), jiní zdatně minimálně sekundují (Zafira), zbytek je na tom podobně (např Scenic). VW to možná celé umí zabalit a na konci nabídne vůz, který asi nejméně urazí, v ničem ale prostě nevyniká.
Osobně jsem překvapený jak dobře na tom aktuálně je Scenic (skvělé motory i slušný podvozek, interiér velmi kvalitní).
Jinak z výše jmenovaných mám výborné refence na Multiplu - podle všeho vyjímečně povedené auto s kterým měl/má jen málokdo problémy.
A Panamera? Tady čtu asi prvně že by se mělo jednat o rodinný vůz :), dobrý joke... Panamera je především pochopitelná náhrada za letadlo/vlak pro managery na krátké vzdálenosti
Jak tě tak čtu, jsou vlastně všechna auta stejná... :-) Co se týká té panamery, v čem spatřuješ oproti ní (z pohledu rodinného auta) výhodu Scéniku... >:D promiň, ale musel jsem se zasmát ;-)
Jak tě tak čtu, tak si z textu vždycky vytáhneš jen to slovíčko které ti vyhovuje a pak ho zbytečně pitváš...
Samozřejmě že rozdíly mezi auty jsou, to ví přeci všichni, je jen otázkou za jakých situací (podvozek) jsou pozorovatelné a jestli je ten rozdíl ocenitelný např. rozdílem 3-násobku ceny vozu.
Otcův bratr svého času jezdil závody do vrchu s cestovním vozem a ten samý člověk má dneska rodinné MPV z kterého ty tady slintáš (VW). Když se bavíme o autech vždycky nakonec dojdeme k tomu, že 80% lidí nikdy limity auta neodhalí (z jakéhokoliv důvodu) a stejně tak je naprosto málokdy využije. Pokud ano tak jen proto, že o nich ví.
Drtivá většina rodinných MPV má dneska lepší jízdní vlastnosti než okruhový speciál z před 30 lety. Proto říkám, že jsi jsou vlastnosti jednotlivých MPV RELATIVNÉ podobné.
A k té Panameře - až najdeš firmu která ti do ní dodá nájezdovou rampu/profily pro elektro vozík tvého hendikepovaného dítěte, tak mi tady pisni.
Život a rodina mají spoustu podob!
Tradiční argumentace výjimečností. Orientuj se k většinové tendenci, tedy většinově by ideální autem pro rodinu byla panamera. Ona by vyhovovale největšímu počtu rodin jako rodinný vůz. Ano jsou životní situace, které vyžadují ten MPV extrém. Ale ten není tím těžištěm.
To bylo podle mě nejlepší a nejpraktičtější auto pro rodinu. Zejména tu méně movitou. Připojitelná 4x4 ,posuvné zadní dveře, až 7 cestujících, velké (dvojité) odklopné střešní okno, a velká propustnost terénem. My jsme ji měli na zásobování chaty a jednu chvíli jsem s tím jezdil já. Opravdu zázrak, že se to nepřevrací a co to projede sněhem. Bomba.
Multipla v lidech nevyvolává jen zvracení (jak by se mohlo zdát), ale i radost. Ne nadarmo ji vlastnil herec Jaroslav Dušek, jehož myšlenky a názory nabíjí pozitivní energií. Espace prakticky vzato nestárne, což nelze říct o dvojici PSA.
On ani ten Sharan nevypadá na svou dobu vůbec špatně...
Multipla je mimoradne nepovedeny design a je svym zpusobem temer tak hnusna jako rendlik Analtime. Espace naproti tomu vubec velkoprostorovym vozem nebyl, staci si zmerit vzdalenost mezi stredem volantu a zadnimi dvermi. Zjistite, ze Passat Variant ma delsi loznou plochu. Takze vitezem zustava VW Sharan predchozi verze, ktera byla postavena na platforme Passatu. Jeji neprekonatelnost tkvi mimo jine take v tom, ze jako jedina z cele plejady pokusu jinych automobilek o zopakovani skvele konstrukce VW, disponovala pohonem 4motion, ktery k vozidlu s takto rozlozenymi hmotnostmi neoddelitelne patri. Naopak dost nepovedena je posledni verze VW Sharan, ktera je pro prakticky provoz prilis velka. Pokud se Skodovka odhodla k vyrobe neceho, co se bude podobat predesle verzi Sharanu a bude to k dispozici ve verzi 4x4 se svetlou vyskou Yeti, myslim, ze bude mit o uspech postarano.
Tak to by som nepovedal, ze "dost nepovedena je posledni verze VW Sharan, ktera je pro prakticky provoz prilis velka". ;-\ Medzigeneracny narast rozmerov nie je az tak velky (a je k veci pri tomto voze).
Nemas zensku optiku? :-) Moja manzelka mala na zaciatku na toto auto podobny komentar a mal by si ju vidiet teraz, ako sa bez problemov vykruca v podzemnych garazach (hoci so senzormi, uznavam). :-!
Myslim, ze ne. Zkusil jsem osobne a myslim, ze ten narust rozmeru tomu vozu neprospel. Kdyz s tim jedu, mam pocit, ze je to bliz k VW Transporter / Caravelle, nez ke staremu Sharanu. Na novem Sharanu mi take vadi ta sedadla pod podlahou. Ta vyjimatelna sedadla v predchozi verzi byla praktictejsi, nezabirala v aute zbytecne misto.
Po meste se samozrejme da jezdit i s vetsim vozem a zeny nepodcenuji. Ale pro ty zdejsi rozmery parkovacich mist je nekdy jen o malo vetsi auto uz prilis velke. Nezijeme v USA.
Mě se jeví rozměry Sharana, absolutně v pořádku, kdyby byl kratší, nevejdou se mi lyže do kufru :-)
Ale nevyjímatelná sedadla pro mě taky nejsou výhodou, musel jsem vzít 5 místnou verzi, protože v 7 místné, by si pes nesedl, málo místa na výšku.
Nový Sharan je v mnohom starý. Aspoň do svojej triedy nič nové nepriniesol. Čakal som priestrannejší interiér a pohodlnejšie sedenie, hlavne druhý rad sedadiel (o treťom ani nehovorím) je za trest. Skutočne, len tam namontovať detskú sedačku. Dospelí sa pohodlne neposadia - zadok skoro na zemi a kolenami si môžu zakryť uši... Zvonku auto sľubuje viac. Plus tie archaické tvary palubky... Nič na pochvalu.
Jednoznacne je to o uhle pohladu, Ada. Osobne oproti staremu Sharanu za volantom nevidim vyrazny podorysny narast. A uz vobec nie v zmysle, ze by bola preto "posledni verze dost nepovedena" :no:
Tiez, co sa tyka tych sklopitelnych sedadiel v podlahe. Je to jedna z veci, co ma pri novom modeli potesili najviac :yes: Je to fakt prakticke. Ked potrebujem niekedy sedadlo/sedadla odlozit, nemusim sa s nimi natahovat a vlacit ich vytahom z podzemnej garaze. Sklopim... vyklopim... podlaha zostava rovna a toho miesta v podlahe teda fakt vela nezaberaju :-)
BTW porovnavanie s USA. Jedno z najvacsich soferskych precitnuti europsky clovek zazije, ked si sadne napr. do Dodge/Ram vanu (tusim jedenastmiestneho) a vozi sa po tak uzkych cestach medzi dedinami, ktore by v CZ/SK snad ani nenasiel ;-) Velke auta ani v USA nie su vzdy pozehnanim :-)
vozidla pocas za 14 rokov (2 generacie beznych aut) hodne podrastli a narast velkosti sharanu az tak dramaticky nie je. Sedadla pod podlahou napr. mne vyhovuju. Neakceptovatelne je pre mna vyberanie sedaciek von z auta. Velkost sharanu nie je o vela vacsia ako passat kombi, takze az tak zle by som to s jazdou po meste nevidel
kolko sharanov malo 4x4 ked o tom tak basnis? V espace za volantom nemusis lezat, takze az tak extra dlhu loznu plochu nepotrebujes (na rozdiel od passatu)