Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maserati chce prodávat 50.000 aut ročně, plánuje tři nové modely

66 komentářů

wolff
Ač fiatista (tak trochu), tak už také apeluji na redakci, aby tyto články už nedávala... O tom co BUDE, stačí napsat tak...třikrát.. a pak už by to stačilo... Rozumím tomu, že když se tento článek objeví na Italiaspeed, je nutné ho přidat i sem...,ale já bych prosil... dejme sem článek o Maserati až aspoň jeden z trojice uvedených reálně vjede do showroomu...
Děkuji.

Takhle už to spolu s dalšími články opravdu vypadá, že celý Fiat řídí jeden impotentní, infantilní nesvéprávný BLB (a ona to reálně asi nebude tak úplně pravda, že?).
cuoresportivo
Ten výše jmenovaný neřídí Fiat, ale Auto.cz. Celý je to tady posraný. V tomhle duchu byl předtím časopis Autocar, samý přiblblý rozhovory s "modelkamiů, atp... Kam teď budem chodit? Tyhle *** nejsou snad jen autorevue.cz...

Červenka je blb! Korunovanej!
Avatar - Ham.
Ham.
A proč by to zde nemohlo být? Fiat minulý týden vydal zprávu co hodlá dělat v Maserati v nejbližších letech a všechna motoristická média to otiskují. Co je na tom proboha špatně?
A mimochodem i Italiaspeed to v pátek opsal odsud😒br /> [odkaz]
wolff
Ne ne a ne....
Avatar - Ham.
Ham.
;-\ hm, logická odpověď plná argumentů.
wolff
Argumentů netřeba...
Místní šášula je toho důkazem..

Asi tak.
Mr.Murphy
je potřeba rozlišovat tiskové prohlášení z "mediální ofenzivy" tak před dvěma lety a prohlášení současná....

Management Fiatu před těma dvěma rokama podcenil, že Itálie se může tak rychle sesypat a plánoval v Itálii spoustu projektů atd. Bohužel to dopadlo tak, že v Itálii jde všechno do kopru, dopravci blokují fabriky atd.

Za těchto okolností můžeme všichni děkovat bohu, že Fiat spoustu věcí odložil a v Itálii nic nového nerozjíždí, protože by to mohlo dopadnout opravdu tragicky....

Pravda nicméně je, že vývojové projekty mimo Itálii (Brazílie, USA, Srbsko....) běží podle plánu a všechno funguje.

Takže SNAD už skončil ten chaos posledních dvou let a pokud teď Fiat prohlásí, že má připravnené výrobní kapacity pro nový model (což mimochodem u odložené Giulie atd. nikdy neřekl - jenom říkali, že to auto chtějí dělat, ale nikdy konkrétně neřekli kde), tak už opravdu tento nový model světlo světa spatří....

Já to (i přes zevrubnou znalost faktů....) vidím celkem pozitivně.... Samozřejmě, prodejní cíl 50.000ks je.... zajímavý.... ale všichni víme jak to je. U F500 se taky někde pláclo 50.000ks v USA ročně a přitom i těch 30tks je reálný úspěch....
jossalito
Je zajímavé, jakou máš buď špatnou paměť, nebo sklon si věci nějak přibarvovat a vylepšovat. V USA se pětistovky za rok 2011, kdy chtěli prodat nějakých 50 tis, kusů, prodali necelých 20 tisíc. Žádných 30, jak zde zmiňuješ. Byla označena dokonce za jeden z největších propadáků roku 2011.
Mr.Murphy
že někde něco "bylo označeno" za propadák, mě nezajímá.... lidi toho napíšou.... 😉 Já vím, kolik se F500 vloni v USA prodalo, jenže ona se tam taky neprodávala celý rok, že? Přesně se prodávala od března 2011 (a to se v březnu prodalo jen 500ks jako zaváděcí edice).

za první kvartál 2012 se prodalo jen v USA (bez Kanady) skoro 9.000 F500.... Čili těch 30tks je zcela reálných... a o tom jsem psal.... (odkaz zde: [odkaz] ). Akorát jsem to nenapsal dost přesně, čili aby to pochopili i lidi, kteří úplně nemají přehled....
jossalito
Psal si o tom, co se stalo (o reálném úspěchu za rok). Ne co bude.

A já ti říkám, žes to napsal blbě.
Mr.Murphy
neslovíčkař se mnou a řeš podstatu, o kterou mi jde: myslel jsem to s ohledem na tento rok a hlavně s ohledem na to, že ikdyž nesplníš plán, ještě pořád to může být úspěch.... Aneb jak sám říkáš: "plány jsou jen marketingové kecy"... že?

Aby se ta F500 letos neprodávala líp jak Mini, co?
😉
jossalito
Ano, jsou to mé slova a beru je tak, jak jsem je dřív napsal. Bohužel v podání Italů tyhle kecy dostávají zcela nový rozměr.

Osobně nevěřím tomu, že by pětistovka mohla trumfnout Mini. Nemá nabídku modelů, ani verzí, je moc prťavá a velmi brzy vyčerpává klientelu. Viz evropské již několik let stále klesající prodeje.
Avatar - sendador
sendador
ono i ty jeji evropske stale klesajici prodeje porad v pohode staci na druhe misto ve sve tride. Navic za Pandou pouzivajici stejnou techniku. Kdepak, F500 bylo a stale je velmi uspesne auto.
jossalito
To máš pravdu. Na Fiat je to obrovský úspěch.
Avatar - gld
gld
50 000 kusov ročne? To skončí plačom..
wolff
To ani nemusí..., ale až to bude (aspoň ta modelová ofenzíva), tak se bavme o prodejních číslech...

Ad prodejní čísla... Fiat 500 se s uvedením Abarthu v USA zase rozjel... Je to jen o produktu a podpoře prodeje... Oni se pomalu, ale jistě učí..., že s jedním modelem a bez podpory nic neprodají...
GTI
Článek potřebný, informace příznačná. Rozhodně nechápu kritiku kritiků, jimž právě horní informace zde vadí. Copak se tu někdo diví tomu, že zase třeba Škoda prohlásí, že v dohledné době hodlá atakovat jeden milión? Pravdou ovšem je, kolik je tu diskutérů, kteří věří Škodě a kolik těch, kteří věří Maserati...

Padesát tisíc aut... 😄 500 prodejců 😄 Každý prodejce dva kousky týdně 😄 Ráj bude. Už brzy...
Avatar - euro89
euro89
Jedna věc je něco chtít a druhá je na to reálně mít. Když přišla na trh současná Delta, tak jsem četl prohlášení účetního, že se chystá modelová ofenzíva a že v roce 2012 bude Lancia prodávat 300.000 aut ročně. A kde je realita? Prodeje třetinový, od prohlášení představila Lancia jen luxusnější Pandu a přelepuje znáčky na americkejch křápech. :-! :no: Takže když bude Maserati prodávat 20tis. aut ročně, můžou být rádi. Tedy minimálně do doby, dokud v čele Fiatu bude Sergio "Fantozzi" Marchionne.
Mr.Murphy
Fiat pod SM dělá víc aut a je na tom finančně líp než před jeho příchodem.... Že se tobě ty auta nelíbí je jistě podstatná informace, nicméně akcionáře Fiatu asi spíš zajímají ty čísla....

PS: pravých Lancií je plný mobile.de v sekci veteráni, stačí si vybrat a našetřit eura....
Avatar - del42sa
del42sa
no Fiatu se pod SM rozhodně daří líp. Je to vidět. Všechny značky koncernu chrlí jeden nový model za druhým, když Sergio vydrží ve vedení ještě dalších dvacet let, tak možná vydají i tu nástupkyni 166tky >😒]
Mr.Murphy
problém je, že ty novinky přicházejí všude jinde jen ne v Evropě.... Chápu, že tak daleko běžný čtenář nevidí.... 😉
Ale asi nepopřeš, že jak prodejní, tak finanční ukazatele jsou oproti éře "před SM" dobré.... A to tomu rozhodně nešéfuje v kdovíjak příznivé době....

Chápu, že zrovna ty ses těšil na nástupce 166 a měl nachystaného 1,5 míče, aby sis pro něj do Imofy zaběhnul hned jako ho vydají.... Bohužel SM se neumí zavděčit všem.... :😉
jossalito
Otázkou je, jak moc jsou ty finanční ukazatele zlepšené (vý)prodejem kde čeho jen ne aut.
Mr.Murphy
tak v těch číslech se dají dohledat i čistě provozní údaje, očištěné o kapitálové operace... A i ty jsou, světe div se, pozitivní....

Ale narovinu - ty to nechceš řešit, ani tě to moc nezajímá.... Jen tě baví nade vším o Fiatu pochybovat a bez hlubší znalosti faktů to relativizovat.... Čili nemá smysl moc to s tebou řešit....
jossalito
Já se jenbavím na tím, jak máš krátkou paměť. Nic víc. 😉
Avatar - del42sa
del42sa
auta kupuju výhradně na firmu, takže 1,5 míče mít nepotřebuju, ani utíkat do Imofy, ale chápu, že se chudák Sergio opravdu nemůže zavděčit všem, ať se snaží jak se snaží >😁

PS: takové účetní kouzla, které předvádí Marchionne ve Fiatu už dělali mnozí před ním, například v Lehman Brothers 😉

Skomírající portfolio modelů a postupný několik let trvající odliv zákazníků Fiatu podává věrnější obraz o jeho stavu než ukazují účetní uzávěrky.Navíc nebýt Chrysleru, je Fiat úplně na odstřel ( sázka na tuhle kartu tomu filutovi Sergiovi vyšla, to se musí nechat )
Avatar - Anonym
Anonym
Nebýt Jižní ameriky a Chrysleru, ano, tak to rovnou může fiat zabalit, Ferrari někomu prodat a jít domů >😁
Avatar - ethicon
ethicon
keby ...keby neboli iné ako európske trhy nejedna renomovaná automobilka by mala predaje v úplne iných číslach, to Fiat má byt výnimkou?? či iba pri Fiate je zlé, že predáva aj na iných trhoch...som zvedavý ako sa premietnu do predajov napríklad zmeny na čínskom trhu...samozrejme v negatívnom zmysle...čínanom sa príliš nepáči prítomnost a rast niektorých europskych automobiliek na ich trhu, koho to postihne si dosadte sami...
jossalito
"čínanom sa príliš nepáči prítomnost a rast niektorých europskych automobiliek na ich trhu"
- to je nesmysl a kec.
Najdi si, jaké jsou podmínky pro stavbu fabriky v Číně. Vždy musíš mít místního partnera. U VW je to SAIC a FAW.
Číňanům to žádné vrásky nedělá.
wolff
Já jen jednu poznámku.
Já sem přesvědčen, že nebýt Chrysleru, tak to evropské portfolio dnes vypadá přeci jen úplně jinak...

Ono postavit Chrysler na nohy stálo nemálo času, úsilí a peněz...
jossalito
Z obrození Chrysleru může především sám Chrysler a taky americká vláda. Až někde daleko po nich je Fiat. :-!
Avatar - ethicon
ethicon
tak potom Fiat získal väčšinu prakticky bezúčelne a obroda Chrysleru by sa podarila aj bez neho? zaujímavý ekonomický pohlad...teraz si v tom Chrysleri musia vlasy trhať, kedže sa predali bez toho aby to bolo vôbec potrebné... >😁
jossalito
Nezapomínej, jakou vysokou půjčku od americké vlády získal Chrysler. Fiat peníze do Chrysleru nepřinesl. A peníze, ty jsou při vývoji vždy potřeba.

Najdi si články z té doby.
Avatar - ethicon
ethicon
pôžičky boli podmienené tým, že Chrysler bude mat strategického partnera-investora, inak by nedostal nič, pokial viem všetky ich splatil aj vďaka Fiatu...predsa nie je pravda, že Fiat tam nič neinvestoval, aj "vďaka" tejto akvizícii Fiat neobnovuje modelové portfólio tak rýchlo ako by mal...aj ked si tu robíte posmešky z Marchioneho si myslím, že presne vie čo robí, predvídal rast trhov v USA a dobre vie, že potenciál rastu v Europe Fiat príliš velký nemá, čiže má obmedzený manévrovací priestor...myslím, že čas ukáže, že jeho rozhodnutia z dlhodobého hladiska boli a sú pre Fiat správne..
jossalito
Já Fiatu a SM neupírám jeho vedení Chrysleru.
Jen říkám, že jakmile se Chrysler odlepil ode dna, nebylo to jen (a vůbec ne z největší části) schopnostmi SM, ale především americké vlády, která lidem doporučila opět nakupovat domácí produkci, a poté taky díky zaměstnancům Chrysleru, kteří nekapitulovali a dál připravovali nové modely.

To co vidíš na cestách a ten úspěch a růst Chrysleru je díky jemu vyvinutým modelům, díky jejich plánům do budoucna.

První dítko Fiatu a Chrysleru je Dodge Dart, který se ovšem ještě ani neprodává (2013), takže statistiky Chrysleru nijak ještě nevylepšil.

Zatím ale Fiat cizopasí na Journey, 300C, 200...
Mr.Murphy
"cizopasit" se dá jaksi z podstaty slova na něčem cizím, ne? Fiat na Chrysleru spíš tak nějak "vlastnopasí".... 😉 Opravdu, perlíš.... :yes:
jossalito
Cizopasit z pohledu toho, že ty modely nijak nevyvinul (na tom má větší podíl Mercedes), ale používá je pro sebe.

Nezpochybňuji to, že Fiat je nyní většinovým vlastníkem. O tom to ale teď není. 😉
Mr.Murphy
prostě si tu firmu koupil a teď ji využívá, jak se mu to hodí.... To není žádné cizopasení....
A úplně mimochodem, ty naftové motory, které do těch aut bylo potřeba nabouchat, opravdu chryslerovské nejsou....
jossalito
Hele, jednou a naposledy. Chrysler 300C opravdu není Lancia Thema. Ani když jí přelepí všechny znáčky. Opravdu jí nikdy nebude.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky to tak zákazníci cítí. Zrovna sem se na srazu bavil s maníkem co říkal že jeho táta chtěl nové 300C, ale že pro Lancii si fakt nepůjde. No a tak si koupil něco od GM nakonec >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Naftové motory sou tam pro Evropu a tady se mimo Freemont prodá nula nula prd. Ale o tomsme vedli debatu minule vid, o neskutečném úspěchu Themy, která je zatím na cca 35-40% prodejích které měl 300C tady v evropě za srovnatelné období, Voyagery sou na tom plus mínus autobus stejně, takže taky žádný zlepšení který si Fiat sliboval, jak oproti Chrysleru navýší prodeje no a Flavia Cabrio, to bude taky dílo.....

BTW ve Voyageru ten stejnej nafták UŽ byl, to samý Wrangler. V Compassu je nafták od MB, to už bylo plánováno někdy v roce 2009 že tam budou místo VW.

Takže naroubovat fiatí motor do Fremonta ad V6 VM Motori do Themy a Grandčíra, to stálo přímo miliardu >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Fiat tam nic neivestoval, ukaž mi jedinou ivestici. žije se z předchozích projetků rozpracovaných za dob DaimlerChrysler a Cerberusu.

Jediný nový model pod režií fiatu je DART a ten pořád ještě není v prodeji. Takže tak. To co nyní generuje zisk, tak na to nemá fiat ale vůbec žádný zásluhy.
wolff
A máš pocit, že by někomu mělo stát za to reagovat na takovouto pitomost?
jossalito
A hle, dva se našli.

Asi to bude tím, že to není pitomost, ale popis tehdejšího stavu.

Že máš mizernou paměť, to tu ví úplně každý. :-!
Mr.Murphy
pořádně to rozjeď.... doteď jsi byl jenom otravný se slovíčkařením, ale teď konečně jsi to rozbalil (včetně smajlíku, na který máš snad copyright :-! :-! >😁 )

Příběh Chrysleru je krásnou story o poctivích zaměstnancích, kteří, navzdory protivenství, dále připravovali nové modely!! Po večerech, doma, nad petrolejkou >😁 A pak ještě pohomla vláda, která amíkům poradila, aby kupovali US zboží.... >😁 >😁 >😁

Pojď josíku, pojď, konečně jsi chytil ten správný drive >😁
jossalito
Nědělej ze sebe blba, myslím, že zrovna ty to nemáš zapotřebí. :-!
Mr.Murphy
píšeš tady fantastické hovadiny a já se bavím :yes:
Jenom slovíčkaříš, je to dokonale směšné >😁

Prostě "ti zaměstnanci, kteří nekapitulovali a dál připravovali nové modely", to tady nevypotil ani Barik.... >😁 Bravo :-! >😁
jossalito
A ty chceš snad tvrdit, že uvedené modely vyvinul Fiat?

Nebuď směšný. :-!

Jak se dostaneš do úzkejch, tak začneš psát neskutečný kraviny, doprovázené bláznivým smíchem.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne ty modely byly připravovány za Cerberusu. Njadi si fotky maskovaných prototypů Jeep GrandCheroke, podívej s na datum fotek a podívej se kdy tam vstoupil Fiat. A potom si můžeš dát repete s 300C a Chargerem. A podívejs e kdy se psalo o Pentastarech že se pracuje na noých motrech, bylo to tuším někd poč. roku 2008 kdy pronikly tyhle zprávy že Chrysler maká na nových V6.

A ted ty vyhozené penízky - zrušení programu EV, zrušení rozestavěné fabriky na dvojspojky Getrag, zrušení delarství v evropě do kterých byly taky investovány nemalé prostředky.
Takže můžete vzít kalkulačku a spočtnout si, kolik desítek milionů dolarů vylítlo oknem a zapatili to američtí danoví poplatníci.

Jak to bylo řečeno, chrysler profituje na RAMkách - generace představená za Cerberusu, TaC/Caravan - představeno za DaimlerChrysler, Chargeru/300 - připraveno do výroby za Cerberusu; Journey - DaimlerChrysler ; a 200/Avenger - Daimler + facelift připravován Cerberusem.

Opravdu velké zásluhy Fiatu.

To je jako kdyby někdo koupil SAABa dva měsíce před tím než plánovli uvést tu poslední generaci 9-5ky a začal se bít v prsa že on má zásluhy na tomto modelu >😒]
figurka
:yes:
By mě celkem zajímalo, kam směřuje vývoj Chrysleru pod vedením Fiatu. Co budou další novinky do budoucna a mám trochu obavu, aby mi časem nebylo Chrysleru líto. Ta jejich snaha a pokrizový vývoj jsou mi symaptické.
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě, fiat slízl smetanu....Ale základ odřel Daimler Chrysler resp. Cerberus kterej to měl před Fiatem.

Ono získali 30% podíl zadarmo, získali vládní půjčky a ty chrysler splácel ze svého provozního zisku. Fiat do toho neinvestoval dolar. Ten dal akorát pár šupů za těch 25% podílu, jinak ho akvizice Chrysler nestála nic.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, to úsilí nám tu prosímtě předvěd, to bude hrozně zajímavý ten výčet. Koupit si 20% od US a kanadský vlády a zbytek dostat zadarmo, uvést do prodejů připravené nové generace GrandChereokee, 300C a Chargeru, dovést do konce rozpracovaný projekt Viperu a pokračovat v prodejích stávajících modelů popř. jim udělat malý facelift, který už se chystal za Cerberusu. Taky stálo hodně úsilí vyrobit Pentastary, které už byly před pčíchodem Fiatu přirpaveny k sériové výrobě. >😁 >😁 >😁 >😁
Mr.Murphy
největší úsilí bylo potřeba vynaložit na to, aby člověk vydržel tvoje věčné ukřivděné spamování na téma "jak zlý Fiat neférově ovládl krásný, poctivý a úspěšný Chrysler".... 8-s >😁
Jinak Fiat na tom sviňsky vydělal, ostatní jsou pitomci, že si tuhle zlatonosnou slepičku nechali frnknout.... 😉
jossalito
Ostatní nejsou pitomci, ostatní mají i vlastní schopnosti na to, aby dokázali fungovat se svou "starou" výrobou.

Kdyby Fiat neschlamstnul Chrysler, tak by byl v současné době v pořádné *. A osobně je mi tedy Fiat mnohem blíže, než produkce Chrysleru.
Mr.Murphy
přesně, všichni věděli, že to je trefa, ale vlastní hrdost a víra ve vlastní schopnosti jim nedovolili tak levně získat prosperující automobilku.... 😉

třeba takový VW si určitě tehdy říkal.... Jo jo, koupit Chrysler, to je moc snadné.... Raději pojedeme za Japoncema do Suzuki a pořádně se s nima pohádáme - to je pro nás pořádná výzva! :-!
jossalito
VW nemusí řešit takové existenční problémy jako Fiat. A pokud budeš schopen i střízlivě uvažovat a vzpomeneš si, tak sám VW prohlásil, že doba nákupu značek je již za nimi a dále to pro ně nemá smysl.

Fiat nakoupeno nic neměl, proto se hrnul a i teď hrne kdekoliv, kde ucítí aspoň malou šanci. Protože pořád ještě není zachráněný.
Mr.Murphy
podle tohoto článku spolupracuje VW se Suzuki od konce roku 2009 [odkaz]
Fiat spolupracuje s Chryslerem od začátku roku 2009 [odkaz]

Čili obě ty akvizice se udály +/- ve stejné době (spíš Fiat s Chryslerem začli dřív....)
Takže tvoje teorie, že VW Chrysler nepotřebovalo, protože doba akvizic už "byla za ním" poměrně pokulhává.... 😉

Ale nevadí, zkus to zas pro změnu s něčím jiným.... :-! >😁
jossalito
Ty seš fakt mimo. VW má v Suzuki podíl. Není vetšinový a není tam ani šance, že by ho nějak získal, což ovšem věděl, když do Suzuki vstupoval. Vytvořil alianci, tedy spojenectví, o žádné převzetí se nepokusil a neměli to ani v úmyslu. (specielně pro tebe, je rozdíl mezi nákupm značek, o čem jsem já psal a pak vytvářením spojenectví, což je bežné i v dnešní době)

Ale to jsi očividně nevěděl zase ty.

Takže vysvětlím, VW je největší akcionář s držením balíku nějakých cca 20%. Pak je tam asi dalších dest, kteří dají dohromady dalších cca 25% a dalších 55% vlastní asi 50 000 (padesát tisíc) drobných akcionářů. To jsou informace, které jsou normálně dostupné.

Asi jen blázen by si mohl myslet, že VW chtěl vykoupit od samotných japonců - jednotlivců akcie, aby získal kontrolu nad celou automobilkou.

Takže zkus to znova, zatím ty znalosti máš za pět. :no😒br />
PS: Jo, a hlavně nepřestaň, teď už fakt tupě, obhajovat cokoli, co má na sobě italskou trikolóru.
Mr.Murphy
nákup značky a nákup významného podílu je v principu to samé.... Prostě si tím firma pomáhá vstoupit tam, kde by to z vlastních zdrojů bylo složité..... Není to nic proti ničemu, někdy je to prostě efektivnější než se tam rvát s vlastní značkou....

Tak z toho nedělej vědu a nebreč, holt Fiat si takhle pomohl do Ameriky, VW si takhle chctěl otevřít cestu jinam....

Takže neslovíčkař, neblábol, že VW Alfu nechce atd. atd. Pro dnešek to ukočíme a dokonce ti dopřeji luxus posledního slova....
PS: :-! ..... >😁
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
a preto VW stale prehlasuje, ze chce kupit Alfu Romeo, lebo doba nákupu značek je již za nimi a dále to pro ně nemá smysl.

>😁
jossalito
Žádná oficiální nabídka NIKDY nepadla. 😉
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Ako vies, ze nikdy nepadla?Mozno si stari pani nechavaju nieco aj pre seba a nevytaraju vsetko novinarom. 😉
jossalito
Protože píšu o oficiální nabídce. Tu si pro sebe nikdo nenechá. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
VW nepotřebovalo vstupovat na US trh, to už tam dávno bylo. Fiat chtěl na US trh a vybudovat si tam vlastní továrny a zázemí by ho stálo 60x tolik než co dal za Chrysler.
Avatar - Anonym
Anonym
Víš Chrysler dopaltil na příchod krize a na to, že Cerberus měl bohužel jen vše rozpracováno a tyto projetky spolkly peníze. Krize přišla Pro cerberus v nejhorší možnou dobu, přijít o rok a půl později, v pohodě to ustáli.

A celé to odstartoval Mercedes, který už na konci před prodejem nechtěl už do chrysleru nic investovat, tím se ty nové projekty dost pozdržely....
Mr.Murphy
to jsou takové různé kdyby a ale.... prostě to šlo do kopru a Fiat to koupil.... Proč to furt okecávat, to je prostě realita....
Avatar - Anonym
Anonym
Ne to je realita.
Vžij se do role Mercedesu - rok přemýšlíš nad tím že se budeš něčeho zbavovat a přitom do toho budeš pumpovat destíky milonů na vývoj? Asi sotva, že. To je jako když budeš rok přemýšlet že asi prodáš svoje starý auto a před prodejem bys u něj udělal generálku za 100 litrů 😄))

A ted se vžij do Cerberusu - koupíš si výrobce, ten má rozpracováno x projetků, musíš do toho solit peníze a ted přijde krize, začnou klesat prodeje aut a dotbě klesá provozní ziska a dochází peníze. Ted z čeho platit vývoj a bez vývoje nebudou nový modely = prodeje by klesaly ještě víc. A si krásně v pasti. A v takový pasti se ocitl Cerberus.

Ovšem US vláda chtěla nějakou automobilku jako garanta. Jinak ty peníze mohla nasypat Cerberusu a on by to dotáhl taky sám, i bez Fiatu. Jenže oni se báli zřejmě toho, že Cerberus to n+komu střelí až se Chrysler postaví na nohy...