aj to najdrahsie auto ma tiez len 4 kolesa volant motor brzdy a tiez musime do neho tankovat palivo, dolievat olej, robit servis .... a pod...... a aj to najdrahsie auto je v mestskych zapchach pomalsie ako pesia chodza a aj to najlacnejsie auto ma v meste dopravi rovnako a spolahlivo ako aj ten najdrahsi najnepraktickejsi sportiak.
Navyse kto ma miliardy na ucte pre toho je aj veyron len taka sunka za par euracov ktorych si moze kupit aj 100 takze tito ludia sa autami nemusia ukazovat lebo auto je dnes uz prizemne, oni maju jachty, lietadla, cele korporacie, vlastne ostrovy .... a tak sa nemusia vybijat na extra autach
ja mat miliardy tak si kludne jazdim aj v nejakom klasickom medaku SLK a auta neriesim...takze tych ludi plne chapem, to len ten co ma malo a sa chce ukazat tak si kupi to najdrahsie auto a potom trie biedu, ten kto ma na viac tak ten to nepotrebuje davat najavo
auto dava cloveku falosny pocit luxusu a niecoho ako by som to povedal: je to nieco ako vlastny svet - clovek zasadne do draheho auta a uz ma zrazu pocit ze je akysi mudrejsi sikovnejsi silnejsi ze sa mu nemoze nic stat, neviem ako teda v zahranici ale aspon na slovensku si ludia myslia ze s drahym autom si kupuju nesmrtelnost rozum neporazitelnost ... ja som vsak bohuzial tieto atributy nikdy v seriovej ani doplnkovej vybave u ziadneho auta nevidel, prave naopak, cim drahsie auto tym je vacsia sanca ze v nom sedi nejaky hnup aspon teda na slovensku to tak plati...
auto bude vzdy autom - a vzdy bude potrebovat sofera cloveka, ktory sa o neho bude starat a da mu patricnu lasku, hovado v drahom aute nie je hodne ani toho auta a ani tak drahe a pekne auto si taketo hovado nezasluzi, preto jazdime slusne a starajme sa o to co nam v zivote robi radost. Zivot je kratky preto ma udivuje ako kazdy sa vsade ponahla riskuje nadava plasi sa, je nervozny .... verte ci nie....zivot je o inom ako o nejakom dokazovani si niecoho....zivot je krasny len luda si ho sami se.ruuu a potom sa stazuju
niekomu urobi vacsiu radost nove twingo ako inemu novy boeing takze radost a zivotne stastie je to co si za peniaze nekupime :yes:
takze ja tych miliardarov plne chapem ... su nad vecou vacsinou tito ludia uz nieco dosiahli preto nepotrebuju na vytunenych nadupanych srac.kach tuuurovat na kazdej krizovatke aby ich kazdy videl aki su cavovia. Nemusia ohrozovat seba aj inych aby si ich kazdy vsimol ;-) a padal z nich na zadok, oni su o nejaky level vyssie a nad vecou
S väčšinou musím nečakane súhlasiť :yes: . S tým odstavcom ohľadne Slovákov nie. Ja totiž neviem čo všetci furt majú za problém. Ja keď sadnem do auta, tak 99% kolegov vodičov ma ani neohrozuje ani neobmedzuje, väčšinou sú vodiči ohľaduplní a rozumní. V aute sa cítim pomerne bezpečne a pohodlne. Samozrejme občas sa vyskytne blb (to 1%), ale to absolútne nesúvisí s obstarávacou cenou auta, ani s dĺžkou vlasov. Rovnako blbá môže byť (dlhovlasá :)) blondína v X6 ako vystrihaný sopliak v Saxe a obaja vám na ceste môžu zavariť rovnako.
Drahá auta přece nejsou o tom, že do nich nemusíte dolévat palivo, nebo že se s nimi dostanete někam rychleji. Jsou především o tom způsobu, jakým se tam dostanete. Luxus, krásný design, doplňky, zvuk motoru atd. atd. Že jste na tom ve Ferrari v zácpě stejně blbě jako někdo ve stodvacítce, to je pravda, ale o tom to vůbec není.
Souhlasím s tím, že auta člověka provokují k určitému chování. Ve sportovním a agresivním interiéru je člověk daleko nabubřelejší a chová se na silnici agresivněji, než někdo ve Volvu. Pamatuji si, že to tady na auto.cz bylo v jendom článku podpořené i nějakou studií.
To, že mají občas bohatí lidé celkem obyčejná auta, má řekl bych následující vysvětlení:
1) auta je, jak jste zmínil, nezajímají (i takoví lidé existují), utrácejí do něčeho jiného (jachty, vily, alkohol)
2) svá luxusní auta neukazují a prohánějí je po okruzích na privátních závodních dnech nebo je mají zamčená v garáži
3) nechtějí provokovat
Je spíše rysem omezených zbohatlíků, že musí mít nejlepší a nejdražší všechno. Případně ještě pozlacené nebo posázené diamanty. Pokud má miliardář auta jako koníček, pořídí si auto/auta svých snů. Pokud ne, nemá jediný důvod si superluxusní auto kupovat. Skutečně bohatí lidé totiž už nemají nějaké machrování zapotřebí. Ballmer, Zuckerberg nebo Buffett nemusí přijet ve Ferrari, aby získali respekt.
Samostatnou skupinu tvoří výherci loterií a nejrůznější "celebrity", o jejichž finanční gramotnosti svědčí zejména to, že přijdou-li náhle o zdroj svých příjmů, do roka se topí v dluzích bez ohledu na to, kolik milion či miliard jim ročně plynulo.
Ve východní Evropě je ještě poddruh zbohatlíka zvaný "pijavice". Tento parazituje na státním rozpočtu a superluxusní vůz ještě "akcesorizuje" cedulkou invalida a snadno zapamatovatelnou SPZ v měřítku 1:3 natištěnou na samolepce.
Pravda. Pokud to není tvůj koníček, tak je hloupost za to utrácet. Mne osobně kolikrát spíš překvapí oblečení takových lidí. Nemluvím o značkách, ale o stylu. Asi jsem příliš konzervativní. Největší extrém z nich je asi Kamprad. Umírněný ve všech ohledech. A pokud vím, Dell vlastní (vlastnil?) Carreru GT. Normálně se o takové věci nezajímám, ale Carrera GT je jedno z mých oblíbených aut, takže jsem na tuhle informaci kdysi dávno, když se ještě prodávala, narazil.
"To Warren Buffett, americký investor známý svoji spořivostí, si koupil Cadillac DTS, aby podpořil koncern General Motors" - takhle by to mělo vypadat u všech...
Schmidt v Priusu, Zuckerberg v Acuře? Co to proboha je? :-)
S tím Porsche 959 mi to přijde k smíchu. To jako musí Gates každý rok zajet na nějaký úřad a ukázat jim tachometr kde mu zkontrolují kolik najel? Nehledě na to, že nebude takový problém v extrémním případě tachometr vždy před takovou potenciální kontrolou stočit. Takovouhle kravinu můžou vymyslet jen v Americe. >:D
Myslíš kravinu: auto nesplňuje homologaci tak mu dáme vyjímku, ale omezíme mu nájezd ať je to jenom "nedělní auto"? To máš pravdu, v EU tě s tím prostě nenechají jezdit a nikdo se s tebou bavit nebude.
na youtube v kanali Drive o tej homologizacii hovorili. Bolo to vo filme o Pagani. Aby splnili všetky crash testy pre US trh, tak musia zničiť sa mi zda 12 aut. Pri malokusovych seriach a extremne drahych autach sa to asi neoplati.
Neviděl jsem to a nechcu kecat. Ale je tu takový důležitý a zajímavý kulturní rozdíl. V evropě ti homologaci musí potvrdit třetí osoba (zkušebny a tak). V sev. americe si za to zodpovídá každý výrobce sám. Tím spousta pro nás "vtipných" zpráv o svolávačkách v americe trošku dává smysl.
Nevím podrobnosti těch legislativ, ale jsou tam rozdíly. Těžko říct proč se ruší 12 aut a kolik z toho je "zbytečných". Když to řeknu blbě, můžou si podle homologačních požadavků vybrat zajímavé trhy a na ty ostatní se *. Ale byrokrati celého světa se to pokouší sjednotit, takže třeba jednou zničí pár aut na crash testech a můžou prodávat všude.
Nechceš mi tu pls hodit odkaz na to videjko? Popř. do SZ. Dík :-)
Pokud nevíme podrobnosti tak těžko říct jestli to byla zásadní věc nebo formalita. A pokud to byla formalita tak je takováhle vyjímka podle mně přijatelné řešení pro obě strany.
Aneb věčné téma ,,podívej se do garáže, to co tam vidíš jsi ty sám,, nebo ,,Prémiový lidé v prémiových autech,, ... Taky jde krásně vidět, že je to blbost. Auto o člověku nevypovídá vůbec nic. To si myslí jen češi a podobné.
Když otevře garáž třeba výše zmíněný Kamprad, tak se kouká buď na staré Volvo nebo na Octavii. Vypovídá to o něm jen to, že je prostě škrt na peníze. A on opravdu je.
Něco podobného může tvrdit pravidelný návštěvník diskusního fóra o automatických pračkách nebo lednicích: "'Podívej se na svůj domácí spotřebič a diváš se do zrcadla..."
Spotřební zboží jako spotřební zboží. Nevidím důvod protěžovat automobil :-!
Avantime, tvoje dětinské a idealizované názory nemají s reálným životem téměř žádné styčné body. Už včera ti to psal GTI, tam jsi byl naprosto mimo, dneska to není o moc lepší.
Podívej se i na to, co a jak píšeš, mluvíš, jednáš, zastáváš...Panebože, ten do nebe volající, a "zasvěceně" tvářící se nesmysl žije a má tuhý kořínek...Moudra šesté cenové, ale jak zabírají...Ostatně jako každý pořádný plevel... 8-s
Máš zajímavé kamarády. A nemůže to být třeba taky tím, že nevidí důvod proč by si kupovat jiné auto ? Třeba mu jsou auta úplně putna a tak jezdí ve starém volvu ... Nebo třeba má na to auto nějaké vzpomínky a tak se mu nechce dávat z garáže. Nebo taky s tím autem provozuje jisté praktiky, které tu budou taky oblíbené a do tohodle typu se zamiloval. Jak sakra můžeš vědět proč to auto má ?
Ty jen a opět hledáš zase nějaké kličky, abys obhájil svůj menšinový názor. Tady se ale bavíme o průměrných lidech a ti, když si auto vybírají, odráží to právě jejich osobnost. Nebo si oporavdu myslíš, že si kupují právě takové auto, které se líbí sousedovi? Ale jdi...
Je tolik faktorů podle čeho si lidi vybírají auta ( a někdy jsou opravdu bizardní) ,že u nikoho koho neznáš nemůžeš s jistotou říci proč si koupil zrovna toto auto.
Ne já se nebavím o tom jak to GTI tady krásně otočil - to ale pak nemá nic společného s autem, protože to je tak všude. Každý si kupuje auta, pračky, žehličky, domy, lodě, letadla podle svých nálad. Každý ví proč si to koupil. Voni to vždycky takhle otočí. Já se bavím o tom, že podle auta NEpoznáš člověka, který v něm sedí a už vůbec NEmůžeš ani říct proč si to auto koupil, jaký je, kolik má peněz, jestli je chytrý a nebo hloupý a nebo jestli je ,,prémiovější,, než ostatní. Tak jak to prezentuje/í jinde.
Jasne, ty to rict nemuzes, ale on to o sobe samem rict muze. On sam vi, proc ma to konkretni auto, lod, letadlo, hodinky, kerku, knir, svetr, bla bla...
Takze proto ta veta zni - koukni na sve auto, koukas na sebe.
Ano kluci to já chápu, ale naopak to nefunguje. Já samosebou vím, proč všechno mám. Ale nikdo mě nemůže na základě nějaké věci přece soudit? Nemůže to ani odhadnout.
A on to snad nekdo tvrdi naopak, ty kluku?
Samozrejme, ze pouze a jedine podle auta cloveka nepoznas.
Ale jeho auto (a neni tim myslena pouze znacka, typ a cena, ale treba i to, jak jezdi, ci jak ho ma uklizene, nebo v jakem je stavu), jeho obleceni, jeho gesta, vyjadrovani, uces, jeho ciny - proste tohle vsechno jsou male stripky, ze kterych uz si muzes o kazdem cloveku slozit pomerne presny obraz.
Tudíž se oklikou dostaneme k tomu, že na rozdíl od světácky se tvářících amatérských dogma něco rozhodně bude na studiích, které byly prováděny v mnoha státech a dávají rovnítko mezi vlastněnou značku, povahové vlastnosti, atd... Chlapci, tím, že popíráte tyto studie ( a to pravidelně ), sami sebe umýváte "na cihlu" ...Dobrá rada nakonec - zanech intelektuálních "výpadů" - není to tvá parketa...
podle svých představ a finančních možností může je ale celkem rozdíl. Kupříkladu si můžu finančně klidně dovolit drahej telefon, ale k ničemu ho nepotřebuju, takže mám obyč. Někdo si může dovolit drahý auto, ale nepotřebuje ho, tak si ho prostě nekoupí.
Potřebný článek, jistě potvrzuje známé garážové pravidlo - jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si klidně můžeš myslet i o sobě.
Ještě než tu spustíš palbu ze zálohy, soustřeď se výhradně na sebe, vždy přemýšlej především o sobě - běž do své garáže a otevři vrata. Co myslíš, že tam najdeš, souseda? ;-)
Som blondava pipka s velkými kozami, vymletým mozgom a moj bezkrký silný chlap mi kupil do mesta BMW X6...teda pri pohlade do svojej garaze som viac,ako sused,ktory si na svoju oktavku setril 5rokov poctivej prace. :yes:
Ne, bavíte se o tom, že kdokoli má otevřít vrata své ( co to je - pronajatá, manželčina, manželova, developerova, půjčená...) garáže - nic víc...Jak to tak bývá, dobíhají vás vlastní "teorémové" nedostatky...
Poctivá práce je taková práce, kterou:
1) prvořadým produktem práce je služba nebo zboží, a ne zisk
2) neodíráš někoho jiného...
3) ... a proto se obyčejně moc dobře neuživíš
Typickou profesí, která se dá dělat téměř výhradně jen poctivě, je politik ;-)
Koneckonců stará česká přísloví praví:
- lež má krátké nohy,... pravda je paraplegik
- s poctivostí nejdřív pojdeš
- kdo nekrade, okrádá rodinu ...kdo lže, ten krade ... takže kdo nelže, ten okrádá rodinu
- kdo nekrade není čech hou hou hou (nebo to bylo jinak ... ;-) )
Samozřejmě...jen s malou modifikací pro v článku zmiňované: koukni do mariny, jsi než to, co tvá jachta a analogicky:koukni do hangáru.... :-) Takovej Sunseeker Predator dá zapomenout na garáž docela snadno. ;-)
Zcela špatně. Výměna Subaru za Jeepa o tobě říká, že chceš jet svou vlastní cestou. Že jsi postoupil z levelu allroad/SUV do třídy off-road... Nebo se pletu?
No dobře, ale když mě uvidíš v tom 20 let starém jeepu dokážeš aspoň minimálně odhadnout proč jsem si ho koupil ? Nebo víš dokonce jaký jsem člověk ? To že tady GTI, jossalito apod. napíšou nějaké neutrální vysvětlení tak to ještě neznamená, že jinde nepíšou nic o prémiových lidech o tom, že auto je jakýsi odznak tebe apod. Ty sám víš proč jsi si ho koupil, ale ostatní to neví a nic to o tobě nevypovídá.
Btw: Jebku si kupuju, protože chci velké 4x4 auto a nechci za auto dávat více jak 50 000, protože se chci naučit si na autě udělat všechno sám a to na nových nejde a to mě štve. Taky mi přijde, že krásná skvělá auta lidi zahazují a prodávají za malý peníz z důvodu větší spotřeby a já jsem o nich sníval a dnes si je koupím. Budu jich mít na zahradě deset, takovou malou car zoo a budu se o ně starat a sám si je opravovat. Divnej důvod ... mé okolí ho taky nechápe. >:D
Vlastní cestou...a ako by si ho hodnotil,kebyze vies,ze doma ma male deti,ktore potrebuje kazde rano vozit do skoly...zenu aj seba do prace,obcas na nejaky vylet ci dovolenku do chorvatska etc. A on si kupi 20rokov stary Jeep! ;-)
Tak pokud ho nebude mít jako primární auto v rodině, ale jen tak pro radost, tak tu koupi ještě dokážu pochopit. Ovšem živit takovou uchlastanou jarmaru bych teda nechtěl.
Stačí se podívat na sbírku Jaye Lena, není to dolarový miliardář (podle google: 150mil USD), ale má rád auta a tak ty prachy sází do garáže. Na druhou stranu, je fakt, že ten jeho ksicht stejně pozná každej, takže nenápadný obyčejný auto je mu k ničemu, jakmile z něj vyleze. :-)
Je prostě nutné přijmout fakt, že pro někoho je auto jen dopravní/výrobní prostředek, nikoliv zdroj potěšení. To, že mezi miliardáři je to stejné, nemůže nikoho rozumného překvapit.
Nevim, kdo tady ty clanky pise a kdo dodava fotografie, ale jmenovat napriklad Rolls Royce Phantom v clanku a vzapeti dat uplne jiny model mezi fotografie ve mne vyvolava pocit, ze tam sedi nekdo, kdo by o autech urcite nemel psat clanky a kdyz jestli ano, tak ne na severu velikosti a navstevnosti typu auto.cz .... (a to si jeste myslim, ze je tento clanek akorat odnekud prekopirovany)
to jen dokazuje, že auto samotné není vždy a pro každého měřítkem životní úrovně člověka...jsou lidé(jako např. Dotcom, či nějací ruští mafiáni) co si na sbírce všemožných superluxusních vozidel potrpí...když je to jejich koníček tak proč ne...je to krásný koníček, který však vyžaduje dost velké finanční možnosti...a tu drtivá většina z nás nemáme...bohužel
ještě k tomu GTI mottu "jsi než to, co tvůj vůz" ano bezpochyby platí...(v některých případech doslova) ale dle mého tato věta má značné trhliny...a to je míra ochoty se nechat ovlivnit okolím...aspektů je mnoho: ekoterorismus, práce(manažer, lesník, zedník, autorizovaný prodejce některé ze značek), sociální skupina, reklamy, komplexy méněcennosti...a v neposlední řadě skupina lidí co auto nevlastní a jezdí tím co jim dají na firmě/partneři/doma nebo popřípadně nejezdí vůbec(mladí/staří obyvatelé velkoměst)...toto všecko brání lidem ať už vědomě či podvědomně se svobodně rozhodnout jaký ten vůz si teda vlastně koupit...a tohle všecko platí i o všech ostatních věcech jako je dům, oblečení, kolo, sluneční brýle, účes, dovolená atd...
Víme stejně prdlačku kdo v čem skutečně jezdí. Takový Bill Gates je podle článku skromný, protože má staré porsche. On nic jiného nepotřebuje. Pro pohybování po Světě má soukromý tryskáč za 900mil. A po příletu ho vozí řidič. Ať si každý jezdí v čem chce, není to moje věc. Lidi podle aut nikdy nesoudím.
Jeste si nekolikrat asi budete muset precist tu vetu, ono to neni ani hodnotici veta, ackoli se ji tak snazite chapat, pritom v ni neni implikovano zadne hodnoceni, ani tvrzeni o tom, ze by garaz, nebo obsah garaze v souvislosti na hodnote vypovidalo o tom, jestli je ten clovek vic, nebo min.
Spatne panove, ta veta jen vypovida o tom, dle jakych kriterii si ten dany jedinec vybira auto, tot vse, a tim to auto je jasnym obrazem majitele.
nekdo tvrdil, ze treba clovek si kupuje auto "pro sousedy"... tak prosim, a to v tom pripade nevypovida o tom jaky je clovek? O tom, ze si nevybira to a tak jak by on sam chtel?
nepotrebuje vlastniť luxusné auto ako súkromná osoba, keďže ich má vo firmách, najčastejšie aj so šoférom.;-) Okrem toho aj nejaké to lietadlo, loď a podobne. Načo by v súkromnej garáži skladoval ďalších x kúskov?
Takže výpovedná tohoto článku je totálna nula, lebo to čo majú títo ľudia v garáži ani náhodou nehovorí nič o tom čím jazdia.
Súhlasím a nesúhlasím. Okrem mylnej predstavy, že akcionár má čo do činenia s firemným majetkom (nemá) by to rovnaké malo byť aj u toho podnikateľa či zamestnanca. Na dovolenku môžeš samozrejme ísť, ale svojím autom, nech sa páči. Legislatíva Ti urobila ústupok v tom, že môžeš použiť aj to firemné auto, ale v tom prípade je takáto cesta predmetom zdaniteľného plnenia a mali by Ti to strhnúť z výplaty. Ak si dosť vysoko, tak Ti aj patrične platia a fakt nestojí za to riskovať svoju pozíciu napr. kvôli zneužívaniu firemného majetku...
Súkromné vs. firemné autá? Neviem ako to máte vy, ale to fir
Dobre sa to číta, že oni tí miliardári vlastne ani nemajú nič nedosiahnuteľné, že? :-) Trochu zamakaj, drv jazyky a možno si niektoré z uvedených áut kúpiš ;-) Ak by si chcel na "vyššie poschodie", tak musím makať viacej, ako tu už bolo spomenuté, majú aj nejaké to lietadielko a jachtu. Spomínal som, že za par hodín trávených na súkromnej jachte si v pohode kúpiš luxusné auto? :-) Aha, zabudol som povedať, Billovi okrem spomenutého Porsche parkuje v dome viacej áut, ak si to dobre pamätám, tak má v dome 23 parkovacích miest a prázdne rozhodne nie sú ;-)
„Skutečně to z nich dělá žebráky,“ uvedl jeden z členů golfového klubu pro britský list Daily Mail, „tohle je velice prestižní klubu. Myslím, že mnoho lidí, kteří zde hrají, bylo vyvedeno z míry, když manželé přijeli ve škodovce. Hodně jsme se tím v klubu pobavili. Lidé sem přijíždějí v mercedesech a jaguarech a najednou nejbohatších pár, který mezi sebou máme, dorazí ve škodovce.“
ale za sebe bych řek, že když kouknu do svý garáže a uvidím tam ňaký auto, vypovídá to maximálně o mym vztahu k autům, příp. o mý aktuální finanční situaci. nic víc, nic míň. jakýkoli obecnější rádoby sociologický závěry postavený na vlastnění či nevlastnění toho kterýho auta, jsou totální ču-rá-ko-vi-na *. >:D >:D >:D
Souhlasím. Dokonce i s tím posledním slovem. Ostatně jako většina těch jeho "garážovejch" zvratků, nepatřičně rozvleklých a jakoby vypadly z pera Viléma Mrštíka. Takový styl, mimochodem již několik desítek let pasé i v literatuře, se samozřejmě k autům vyloženě "hodí". ;-)