Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X1 xDrive20i – Od všeho trochu

Dvoulitrová X1 je vstupenkou do světa benzinových „terénních“ BMW s pohonem všech kol.
Zpět na článek
4. 6. 2012 10:31
4. 6. 2012 13:22
4. 6. 2012 13:23
4. 6. 2012 13:57
5. 6. 2012 09:15
4. 6. 2012 14:01
5. 6. 2012 09:16
4. 6. 2012 14:52
5. 6. 2012 09:16
4. 6. 2012 23:42
5. 6. 2012 07:21
5. 6. 2012 09:18
5. 6. 2012 12:51
5. 6. 2012 09:17
5. 6. 2012 12:46
5. 6. 2012 12:57
4. 6. 2012 21:29
Avatar - Ham.
4. 6. 2012 08:57
Bez bonusů proti dieselu?
Minimálně kulturou chodu (chvění, hluk) je 20i proti 20d jinde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 10:31
úhel pohledu
Souhlasím s tím, že vedle variant 20d a 28i nedává pořízení varianty 20i moc smyslu, i když 165tis. rozdílu v neprospěch 28i jistě pádným argumentem je a zvukový komfort je zas ve srovnání s 20d také podstatně vyšší. Na druhou stranu, srovnám-li tohle auto s vedle testovanou CX-5 2,0 G AT, která cenově moc vzdálená není, pak tato motorizace X1 smysl dává. Jakkoliv je CX5 výborné auto a na konto motoru 2,0G bylo napsáno mnoho pochvalných vět, pak odpověď na otázku, jestli do auta této kategorie dát vypilovaný čtyřválec nebo vypilované turbo, byť v udušené variantě, je celkem prostá, stačí pohled na hodnoty výkonu, průběh točivého momentu a zrychlení. X1 20i není ve své modelové řadě nejlepší volbou, ovšem ve srovnání s benzinovými motorizacemi konkurence za daný peníz volbou velmi dobrou je.
Rozbalit vlákno
9
4. 6. 2012 10:56
Re: úhel pohledu
Onu CX5 bych možná spíše srovnával s X3... A ta by vycházela z cenového srovnání podstatně hůře.

Jinak existuje spousta lidí,co naftu z různých důvodů v žádném případě nechtějí a 28i je pro ně již v autě této velikosti extrém. Podle mě tato varianta rozhodně má opodstatnění. Možná bych se dokonce nebál polemizovat o dokonalé benzínové variantě pro X1. Obzvláště když uvážím,že tento model budou v drtivé většině případů řídit ženy a bude sloužit jako druhý,nebo třetí vůz v rodině, kde diesel absolutně nemá smysl...

Toť můj názor :-)
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 10:59
Re: úhel pohledu
Nedávno jsem se tu vypisoval o výběru SUV téhle třídy, nakonec jsem jmenovanému po projetí relevantní konkurence doporučil právě CX5. Ale konkurence je to jednoznačně pro X1, X3 je prostě o třídu výše, jak prostorem tak celkovou úrovní, motorizace, možnosti vybavení auta. ;-)
4. 6. 2012 11:17
Re: úhel pohledu
No tak to určitě! Přeci jenom porovnáváš mainstream s premií,což snad ani nelze. Bylo by pro BMW smutné,kdyby "celkovou úrovní,motorizací a možnostmi vybavení auta" byly tyto vozy na stejné úrovni. Ale velikostně je CX5 přesně mezi X1 a X3. Šířkou vozu a vnitřní prostorností se ale více blíží k X3,než k X1 :-)
4. 6. 2012 11:06
Re: úhel pohledu
Přesně tak x1 je malá, jak vevnitř tak kufr a cenově je jinde. S x3 je to vyrovnanější, ale je o dost dražší, má samo výkonnější varianty motorů což k bmw patři. Spíš bych asi šel jak v bmw i mazdě do dieslu.
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 12:28
Re: úhel pohledu
V cx5 sedíš výše působí vzdušněji, délkové poměry nemá x1 o nic horší, troufám si tvrdit, že vyšší člověk si v ní i lépe sedne. Kufr ano, tam je velikostní rozdíl znát. Jinak cenově si nemají co vyčítat, jak tady čtu, tahle verze cx5 stojí necelých 800k, x1 20i s AT je cca 820k teď s joy packetem za 160k zdarma, a tam je prakticky vše potřebné. Jinými slovy, žádný cenový úlet tu není. X3 je ale jinde, možná by se s přivřením oka dala porovnat v základním dýzlu, ale jako model stojí jinde, o třídu výše.
4. 6. 2012 13:34
Re: úhel pohledu
Cx5 je větší než x1, hlavně teda na šířku a na výšku, podelné už to taková výhra není, ale co je to platné když má x1 kufr jako golf, na papíře jako že litry jsou v reálu teda ne. Když už jsme u těch kufrů, tak ani x3 zrovna neválí. Takže je to spíš pro singly nebo páry bez dětí. Z mýho pohledu má teda větší smysl x3 nebo teda cx 5. Je fakt že s tím paketem je x1 relat výhodná.
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 13:47
Re: úhel pohledu
No mě právě nepřišlo, že by byl kufr cx5 větší o papírových 80 litrů než ten v x1. X3 má v rámci své kategorie kufr naprosto o.k., právě ve srovnání s cx5 bych řekl, že papír mnohem více odpovídá reálu. Ale prostor není úplně to o co tu jde, mluvíme-li o zařazení do třídy, takové mondeo má větší kufr než bmw 5, a je to auto o třídu níže. X3 se jako model s cx5 srovnávat nedá, tam kde x3 začíná, cx5 končí. Myslím motorizace, výbavu, míru indvidualizace atd., že je prostorem X3 větší jen o kousek v tomto ohledu nehraje roli. CX5 je z hlediska postavení na trhu konkurencí pro X1, přestože iksjednička je více crossoverem a cx5 zase více klasickým SUV.
5. 6. 2012 12:04
Re: úhel pohledu
Se zařazením souhlasím je to konkurence pro x1, ale pro mě je priorita spíš vzdušnost a komfort na cestě a to splnuje pravě cx5 včetně naladění podvozku a x3 než x1, která je sportovnější. Já moc papírovým litrům nevěřím, realita je většinou o dost nižší. Pokud budu ještě rýpat v kufrech tak x1 ho má mělký, takže tam ty litry nejsou, x3 a cx5 jsou na to podobně lehce přes 400 litrů, což už je dostačující pro využití nejen ve dvou.
4. 6. 2012 12:09
Re: úhel pohledu
Ačkoliv píšou nevýrazný, pak já píšu...projeďte Skyactiv a pak 2,0i. Co se týče pružnosti, tedy toho jak motor reaguje na sešlápnutí plynu, tam Mazda, ačkoliv je motor jinak dobrej ztrácí...a to výrazně.
Pro takový to 2. až 3. auto v rodině bych přesto preferoval Mazdí nebo bavorácký benzín a to i do města.
4. 6. 2012 11:18
ZASE TY PŘÍPLATKY
Jestli bych mohl poprosit Aleši, můžete nám tu vypsat detailně ty samozřejmosti, které jsou v dané kategorii jinde u konkurence zdarma nebo výrazně levněji? Stačí 5-10 příkladů. Velice děkuji.T.
Rozbalit vlákno
23
4. 6. 2012 12:11
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Ale bylo by fajn zmínit, že spostu prvků nyní dostane klient X1 zdarma v rámci paketu JOY, servisní paket navíc atd...
4. 6. 2012 13:01
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
webpajo, to tu neumíš připomínat. Pokud něco takového uvede zkušený tester, jistě zná všechny okolnosti návrhu nového auta naprosto podrobně ;-)
4. 6. 2012 13:28
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
...no právě >:-[]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Paket Joy je ale jedna pevně daná konfigurace, nepletu-li se, navíc časově omezená. Ty "samozřejmosti" (a uvozovky tam nejsou náhodně) jsou téměř celý paket Advantage Plus a Drive Comfort - konkrétně třeba tempomat, automatická kliamtizace, loketní opěrka, střešní ližiny... A taky to, že ceník požaduje příplatek za věci jako šedé části "terénních" plastů nebo hezčí design 17palcových kol.
4. 6. 2012 14:24
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Děkuji Aleši, ale já se neptal na pakety. Já se ptal pouze na "samozřejmosti", které má konkurence zdarma, zatímco u bmw se za ně platí. Čili kdo z konkurence má tedy např. tempomat, automatickou klimatizaci, loketní opěrku nebo "hezčí " design 17palcových kol v základu? Vámi uváděné šedé plasty jsou naopak základ, stejně jako ližiny. Ostatní " crossové oplechování" či ozdobné ližiny jsou za příplatek. Navíc nechápu, proč by měla být loketní opěrka v základu, když jsou uživatelé, kteří ji vyloženě nechtějí....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Jistě se shodneme na tom, že VW Tiguan není ani levné, ani v základu přehnaně vybavené auto. Kombinace 2,0 TSI DSG (s výkonem 132 kW plně srovnatelná s tímto BMW) má za 777 tisíc tempomat, stříbrné střešní ližiny, sportovní sedadla s kombinvoaným čalouněním, kožený volant... Samozřejmě i tam je dost za co připlácet, na druhou stranu jsou výbavové pakety podstatně levnější než u BMW. A za necelý ceníkový milion bude Tiguan už pěkně "našlapaný".
A zde v diskusi zmíněnou Mazdu CX5 za 770 tisíc není vlastně čím dovybavovat - přitom má ve standardu podstatnou část příplatkových výbav BMW.
Tímto směrem ten bod míří a neplatí to jen pro BMW, ale i pro Audi Q3 a v určitých souvislotech i Range Rover Evoque. Pochopitelně to k prémiovým autům dnes patří a je věcí každého zákazníka, jak se s tím vypořádá.
4. 6. 2012 14:45
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Obávám se, že ale srovnáváte úplně jiné kategorie. Předpokládám, že se stále bavíme o prémiové třídě. Sem Vaše argumenty vůbec nepatří. To se sem dá také rovnou napsat, že máme za tuto cenu např. 2,5ks Dustra.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Jistě, ale toto jsou srovnání, se kterými musí prémiové značky počítat, když se pustily do světa "obyčejných" aut. Zvlášť když výkony daného auta jsou v zásadě obvyklé, prostor tradičně pod průměrem, a tak zbývají jen jízdní vlastnosti, protože designem nebo provedením interiéru je X1 sice zajímavá, ale rozhodně ne nějak dramaticky nad konkurencí.
Kupující má určitě právo uvažovat v širších okruzích. A jistě existuje taková klientela, která chce BMW a nic jiného, to pak ale asi nebude končit nákupem prostřední benzinové motorizace, která ničím výrazně neohromí, a střídmější výbavy.
4. 6. 2012 15:00
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
V tom se asi neshodneme. BMW ani jiné prémiové značky se do žádného "světa obyčejných aut" nepustili. Pouze vytvořili první nejdostupnější modely a to jako lákadla pro vstup obyčejného člověka "neobyčejného světa aut". To pouze uživatelé vytváří iluzi, že mohou mít za ty peníze něco jiného, zpravidla lepšího. Mě osobně přijde naopak naprosto logické, že když má doma pouze značku BMW, nepůjdu k VW, nebo dokonce k Mazdě, jen proto, že bych měl navíc stříbrné ližiny. To je z pohledu uživatele BMW naprosto nelogický krok. Navíc ty úspory při nákupu jsou v celkovém naprosto relativní.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
To ano, ale ti zákazníci někde musí být, nespadnou z nebe. Mně se právě jako reálný profil kupce zdá člověk, který by koupil drahé kompaktní SUV od mainstreamové značky. BMW ho musí přesvědčit, že má smysl připlatit si za X1. Dle mého to paradoxně nebude složité u turbodieselu, nemusí to být složité ani xDrive28i, zatímco tento motor vnímám jen jako položku v ceníku. při podílu dieselových X1 se hraje o jednotky prodaných kusů. O to je ale zajímavější mít v databázi i tento test
4. 6. 2012 15:58
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Přiznám se, že Vašim argumentům nerozumím. Je to nějaké smíchané. Pokud doma vlastním BMW, např. jezdím X5 a chci třeba ženě koupit "malou krosku" pro pojíždění s dětima do školky, tedy 5-10 km denně, a chci zůstat ve stejném servisu, koupím např. X1 v benzinu. Ostatně v naftě tady kdosi z redaktorů tepe již X dílů, že to je přesně ten okamžik, kdy nemá diesel nejenže smysl, ale je to dokonce o jeho zničení.

Co se týče 28i, to se obávám, že je cenově tak mimo, že naopak běžný uživatel po této verzi nemá v úmyslu sáhnout.

Důvodem volby mezi 20i a 20d vidím pouze potenciální náklady na provoz, nikoli provoz samotný. Sice je možné, že se najdou závodníci i v této kategorii, ale opět, hlavní proud to není a nebude.

PS:Omlouvám se, ale vnímám, že se stále vyhýbáme odpovědi na ty "příplatky zdarma u konkurence" Já dosud nic nenašel krom toho, že si můžu koupit levnější auta.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Ano, to je celý ten problém. Zatímco BMW 5 má nějakých 5 podobně naceněných konkurentů, X1 bojuje v celé plejádě kompaktních SUV, a tak se nemůže ubránit srovnání s levnějšími auty. Ty modely, co zde zatím zazněly, jsou dle mého právoplatnou alternativou - a to se stále držíme v rámci jednoho segmentu, což neplatí při výběru auta vždy.

Určitě existují případy, kdy si někdo třeba k X5 přikoupí X1. Ale menší modely prémiových značek mají rozšiřovat okruh zákazníků a mají přetahovat movitější klientelu mainstreamových značek. Na tom ta filozfie stojí, protože trh není nafukovací. BMW nestojí ani tak o to, aby si někdo koupil X1 místo řady 1. Ty nové modely mají výrobu navyšovat a ne přeskupovat. Ideálním scénářem je, že do X1 přesedne někdo právě z Tiguanu. Pro to musí mít pochopitelně důvody a politika cen a výbav je u prémiových značek obecně argumentem proti. Ve vyšších segmentech je to více méně jedno a můžeme si nad tím leda tak nezávazně povzdechnout. Tady už ale reálné alternativy existují, a tak se hodí poměřovat, zda je třeba X1 o tolik lepší auto, o co je dražší než Tiguan nebo CX5.
4. 6. 2012 16:26
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Vy si přejete, aby se lidi rozhodovali mezi Tiguanem a X1 na základě ceny. Podle Vaší logiky by muselo BMW prodávat za cenu fábie a byl by ještě dostupnější masám. BMW chce pochopitelně více zákazníků, ale stále platí, že ho nemůžou mít všichni z důvodu vyšší kvality.
Nebo se snad domníváte, že jsou kvalita i technologie BMW shodné s Vámi uváděným mainstreamem? Znovu opakuji, že X1 nebojuje s mainstreamem. Ono začíná tam, kde mainstream končí.

PS:Nějak mi dáváte více otázek než odpovědí. Co teď s tím dieslem 20d oproti benzínu 20i?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Vůbec ne, vy v mých odpovědích vidíte něco, co není ani v pozadí těch úvah. BMW X1 má jednoduše konkurenci nejen u Audi, ale i v podobě levnějších, technicky obyčejnějších aut méně věhlasných značek. A ta auta v mnoha ohledech kritickým pohledem snesou srovnání. Proto stojí za zvážení, zda to, co BMW přináší navíc, stojí za tu vyšší cenu. příklad nejdete třeba zde [odkaz] A i manažeři daleko v Mnichově by se takovému pohledu nevyhýbali (a samozřejmě by sázeli na své vítězství).

Nechci, aby BMW stálo jako levné auto stejné velikosti. Ale když na jedné straně říkám, že ovladatelnost je mezi SUV špičková, na druhé straně říkám, jinde získáte srovnatelné auto za méně peněz. Je to o osobních prioritách.

Já bych dal přednost 20d před 20i, ten benzinový motor mě nepřesvědčil a z testu je to myslím zřejmé. S 28i by to bylo možná jinak, ale nákup takového auta neřeším, a proto nedokážu zodpovědně říct, zda bych nakonec neskončil u dieselu. A přiznám zcela otevřeně, že argumenty by pro mě byly spotřeba a možnost se toho auta jednou "zbavit".

Samozřejmě koupit si dieselové auto na roční nájez v řádu jednotek tisíců, resp. systematicky krátké popojíždění, nemá smysl. Otázkou taky je, jestli pro takové použití má vůbec smysl X1. Kdo zvolí tuto kombinaci, ten nejspíš nad případnými potížemi mávne rukou.
4. 6. 2012 16:58
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Ano, lze je porovnat v jistých ohledech, ale v celku jsou prostě ta auta, o kterých píšete, navzájem mimo své kategorie. To " v jistých, nebo v mnoha ohledech" je poměrně podstatné vyjádření. Tady jde totiž o celek a ne jen o nějaké kousky auta.

Jistěže pokud budu hledat poměr výkon cena, tak mohu taky dojít k Dustrovi. Vaší optikou je levnější, technicky jednodušší a ve výsledku udělá stejnou práci. Ovšem námitka: jízdní vlastnosti...Zmínil jsem však "mnohé ohledy", tedy jsou auta srovnatelná.

Osobně Vám zde mohu sdělit, že bylo daleko jednoduší se zbavit jednoho dvoulitrového benzinu od BMW než dvou dvoulitrových dieselů. Do této debaty se raději nepouštějme...

Závěrem jen opakuji, že většina lidí přirozeně diesel pouze z provozních důvodů. Kdyby ten cenový rozdíl k 20d nebyl tak nepatrný jak je, prodejnost 20i by byla mnohem vyšší. Nižší dynamika by nikomu nevadila.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Duster je ale úplně z jiného světa. Má 4 kola a může mít 4x4, tím podobnost s BMW končí. Proti X1 je totiž horší úplně ve všem a dost výrazně. To není o tom lehce snížit nároky v několika oblastech a dospět k levnějšímu, avšak stále srovnatelnému autu. Rozdíl X1-Duster pozná i úplný amatér bez jakéhokoliv zájmu o auta, naopak rozdíl mezi X1 a Tiguanem nebo CX5 je o specifických ohledech a mnoha zákazníkům na nich záležet vůbec nemusí. A nebo trochu ano, ale v konfrontaci s cenou na to rádi zapomenou.

A co se týká motoru 20i, já bych ho, tak jak jsem ho poznal v X1 (v jiných modelech může působit jinak), nechtěl. Přitom s takovou 116i nemám žádný problém a můj názor je přesně opačný.
4. 6. 2012 17:17
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Dobře zkusíme to tedy jinak:
bmw1=golf, mazda3,focus
nebo passat, mazda6,mondeo =bmw3?

Podle této rovnice jsou tato auta v mnoha ohledech podobná a nemá tedy smysl vydávat nehorázné peníze za BMW. To je ale pohled kompletně špatně.

Sám jsem "pár" km najezdil s Tiguanem 1.4Tsi a Bmw X123d. Mazdu neznám.Nehodnotím dynamiku. Avšak nadšení a radost z obou aut byla zcela rozdílná. Nedokážu si představit člověka, který se reálně rozhoduje mezi Tigim a X1. Jsou to zcela jiní lidé. Mají jiné možnosti a jiný pohled na svět. Tato klientela se vůbec neprotíná.

Už se točíme v kruhu, diskuze přestává mít smysl. Odpověď jste mi nedal, ale i přesto velice děkuji za trpělivost a Váš čas ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Problém ale může být i ve srovnání základního VW a vrcholné X1. Když přeskočím k autům, se kterými mám zkušenost - určitě bych dal přednost GTI před 116i. A naopak základní Golf nemá ve srovnání s lepší jedničkou nejmenší šanci. Ale to je spíš o tom, že dnes je nabídka různých verzí jednoho modelu u každé prosperující automobilky natolik široká, že dvě verze z protichůdných pólů mohou být vlastně naprosto rozdílná auta.
4. 6. 2012 17:52
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Přeci jenom ještě reaguji s jiným svým pohledem. Zatímco Tigi-uživatel volí tuto 4kolku jako hlavní, a tedy vysněný, rodinný vůz pro rodinu, tak X1 uživatel volí toto auto jako levnější a tudíž druhou alternativu do rodiny.

Nicméně příplatky nám zůstaly nevyřešené. Snad příště. Ještě jednou děkuji Lukáši za názory! ;-)
4. 6. 2012 14:42
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Aleši, tak omlouvám se, ližiny beru zpět...ostatní platí ;-)
4. 6. 2012 14:48
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Dnes se mi nedaří, samozřejmě platí oslovení Lukáši...;-) Moc se omlouvám
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Jasně, já vám rozumím, a proto jsem na to ani nijak neupozorňoval ;-)
4. 6. 2012 15:05
Re: ZASE TY PŘÍPLATKY
Další chybějící slova, další překlepy myšlenek.To je tak, když se dělá pět věcí najednou....Chjo. Věřím ve Vaši inteligenci, že mě pochopíte i v dalších odstavcích ;-)
Avatar - Bristol
4. 6. 2012 13:22
mizérie BMW
co se stalo s tou "radostí z jízdy" u BMW? zůstává to snad pouze u sloganu...tyto věty které v tomto testu čtu mi na BMW vůbec nesedí...kam odvál vítr ty návykové jízdní vlastnosti a nadšený projev motorů z mnichova...už jen tvrzení že některé mercedesy jsou řidičsky záživnější než protějšky z mnichova by mělo být pro BMW alarmem... :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2012 13:31
Re: mizérie BMW
BMW to dělá tak, jak to chtějí zákazníci. Kupci BMW nechtějí závodit, chtějí jezdit co nejkulturněji.
4. 6. 2012 14:55
Re: mizérie BMW
Přesně tak! BMW se bohužel vzdalo své tradiční klientely a zacílila na klienty Mercedesu. A Mercedes to s Audi dělá přesně naopak... Mýty o tom, že "zatáčka se dá projet pomalu, rychle, nebo BMW" jsou již minulostí! Je to smutné,ale je to tak ;-\ :no:
Avatar - Bristol
4. 6. 2012 19:08
Re: mizérie BMW
s tím souhlasím...asi čím dál více lidí jezdí jen proto že musí...jinak si nedokážu představit obrovské prodeje koncernových vozů a vozů toyota...a podle toho ten trh vypadá...do popředí se dostávají auta která s požitkem jízdy nemají nic společného...a výrobci kteří donedávna taková auta dělali začínají stavět stejná auta jako ostatní...alespoŇ že tu máme laděné verze BMW, automobilku Mazda, Subaru a v menší míře Ford...které alespoň trochu se snaží stavit řidičské automobily i pro lidi co nemají miliony na laděné bmw a mercedesy...
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 13:57
Re: mizérie BMW
Taková X3 20d v základu, tj. bez el. podvozku a servotronicu je autem, které si jízdním projevem nezadá třeba s usedle se profilujícím volvem, a měl-li bych být krutý, pak nevidím ani moc velký rozdíl mezi ním a nějakou Kia sportage. X3 s empaket podvozkem, nějakým šestiválcem, servotronicem je pak úplně jiná galaxie, ta auta spojuje jen označení X3.

Tohle ale neplatí u X1, to je zrovna příklad auta, kdy bmw dává náskok v zábavě do základu, takže kterékoliv malé suv, tuhle cx5 což je velmi dobré auto nevyjímaje, s ním v jízdních vlastnostech neudrží krok. Problém je spíše v tom, že utlumený 20i má tak "placatý" projev, že to auto působí jako tramvaj, a méně zkušenému člověku pak celé auto přijde takové nijaké, jenže x1 v tomto případě klame tělem. Pro mě osobně je zrovna x1 příkladem typického bavoráku, ve své třídě je to nejvíc auto pro řidiče.
4. 6. 2012 13:23
MÁŇA
Jsou vozy, u nichž se jak testy, tak potenciální očekávání čtenářů dokonale prolnou, setkají, a potvrdí obecný status daného vozidla. Tohle se dostavuje prakticky vždy, když jde o charakterově dominantní, referenční káru, samozřejmě káru, která je krásná, silná a zpravidla i náležitě drahá.

Vořech hledej tam, kde jde o "běžnou" produkci, běžnou neikonickou produkci. Tehdy nastupuje výrazná objektivita testéra a ovšem též nastoupit má výrazná, poučená objektivita čtenáře. Přitom tyto tva úhly pohledu nejsou a nemohou ani být totožné z principu. Testér musí činit závěry absolutní - vlažnost motoru, rozsah základní výbavy, hadr na židlích. Na tobě pak je dokázat se orientovat. Účelem testu totiž není uchlácholit garážového prosťáčka, že nákup lowendové konkurence byl trefou století, neboť... "koukej Máňo, dyk ten bavorák je stejně vlažnej, jako ty v posteli..."

Tedy vlažnost bavoráka nevztahuj jak k Máně tak k relevantnímu zjištění pro své potřeby. Neboť.

Chceš dravečka, chceš ho v benzínu, nebo snad v naftě? Všechno BMW umí, nasyp vatu, děngy, škváru, love, škeble, chechtáky a máš ho v garáži.

Jenomže ty přece nechceš dravečka, tobě stačí ta testérova "vlažnost" (mimochodem, zrovna tuhle vlažnost bych ti přál zažít...) ty jsi vyspělý jezdec, který ví co chce - chceš jemně vrnící benzínový motor v prémiové kompaktní bavorácké krosce, chceš přesně tohle, nic jiného, ty se přece ve světě aut orientuješ, proto víš... Víš i to, že spolu s tímhle bavoráčkem získáváš mrštnou, přívětivou, jízdně špičkovou kočku. Kočku na mnoho set tisíc kilomterů. A tohle, to ti není schopen na prémiové úrovni zajistit žádný mainstreamový produkt.

A víš jak si to ověříš? No přece že ti nikdo nepoloží otázku - proboha, proč sis koupil v této třídě BMW X1? Avšak nekoupíš-li BMW a koupíš-li v daném segmentu něco jiného, každý se tě zeptá - prosím tě, proč sis nekoupil raději BMW X1? Odpověď moc dobře znáš, ale poslouchej se, až zrovna tuhle odpověď budeš vykoktávat někde v knajpě u piva.

To víš, prémiovou pravdu, tu najdeš výhradně v garáži, ovšem zpravidla v garáži těch... druhých.

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 14:01
Re: MÁŇA
Já přijdu, až nastavěj zrcadlo..., aha takže už ho nastavili, GTI už napsal. >:D :yes:
4. 6. 2012 14:52
Re: MÁŇA
Jak jinak, bravurní text GTI! ;-) :yes:
4. 6. 2012 23:26
Re: MÁŇA
:yes: Pohledem do tabulky zjistuji 0-100 za *vlaznych* 7,9 a max 215km/h. Jak rikal Jirka: Kdo z vas to ma?
Krom o trochu vyssi spotreby oproti dieselu ma ten motor samy vyhody. Urcite kultivovany, vic nez dostacujici na bezny provoz. Tester se moc namlsal minule, jak sam psal.
4. 6. 2012 23:42
Re: MÁŇA
čiplí Tdičko se tohodle předraženýho bavorskýho krámu udrží vpohodě...a rozdíl ve spotřebě je při svižnější jízdě min 4l/100 což je dost.
5. 6. 2012 07:21
Re: MÁŇA
Jo, to je von...čiplý (v tvém případě samozřejmě s hrubkou) TDičko... ;-)
5. 6. 2012 12:51
Re: MÁŇA
Ciply tedeicko ve stary B5 je samozrejme to nejlepsi, co muzes mit! ;-)
4. 6. 2012 21:29
...
Ten displej by som dal este mensi, este nizsie a font by som este zmensil... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2012 12:09
Klasické BMW...
Tak nějak nevím, proč jsou německá auta u nás tak oblíbená. Jsou spolehlivá, pořád stejná, a za tu cenu možná až trochu nudná. Ani tohle nejspíš nebude vyjímkou. Do terénu nepoužitelné a na silnici s ním bude každý politik machrovat... Co se týče mne, já si mnohem radši zajdu do Subaru a koupím si nový typ Forestera...
Rozbalit vlákno
0