Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
esper
"Nedotáčivost auto na běžných silnicích nepozná, jediný limit je v absolutní hmotnosti auta, kdy v zatáčce začne celé auto pomalu klouzat ven" >😁 >😁 >😁 to klzanie auta von sa vola nedotacavost >😁
Ne, "nevolá".
Možná maximálně neutralita. Při nedotáčivém smyku jde auto čumákem ven.
Možná maximálně neutralita. Při nedotáčivém smyku jde auto čumákem ven.
"auto jde cumakem ven" a zvysok auta zostava v maximalnej neutralite.......
"Nedotáčivost auto na běžných silnicích nepozná, jediný limit je v absolutní hmotnosti auta, kdy v zatáčce začne celé auto pomalu klouzat ven."
Co řešíš?
Co řešíš?
podla mna ti ironicky naznacoval, ze si zle vykladas pojem neutralita >😁 lebo keby to bolo podla tvojho vykladu, tak vacsina aut je neutralnych, ked ich to len vyhadzuje von zo zakruty vo vyssej rychlosti, takze aj nedotacavost je v podstate neutralita podla teba, lenze predok je viac vytoceny smerom von, ale inak je to auto neutralne >😁
Ja len to, ze ked sa cele auto v zatacke zacina pomaly klzat von, tak je nedotacave a nie maximalne neutralne. Ale aby si ma zle nepochopil, to je definicia, to nie je zla vlastnost. Totiz, sucasne moderne prednokolky maju posunuty limit, ked sa zacnu klzat pomaly von, velmi daleko a ja osobne ich preferujem viac ako zadokolky.
ale vola >😁
neutralita je ked to stale ide tam kam zatocis. no kazde auto pri urcitej rychlosti zakonite dospeje k nedotacavosti (v drvivej vacsine pripadov) pri zatacani vo vysokej rychlosti a bez nejakeho carovania s pedalmi. cim je auto tazsie a adhezia pneumatik nizsia, tym nizsia rychlost staci na vyvolanie nedotacavosti. a ked auto ma tristo kil navyse, tak je jasne, ze bude viac nedotacave ako bez tych 300 kg. pretoze je to velka zotrvacna hmota, ktorej smer sa tazko meni, takze to auto "klza smerom von zo zakruty", t.j. je nedotacave. ziadne, ze neutralita...
neutralita je ked to stale ide tam kam zatocis. no kazde auto pri urcitej rychlosti zakonite dospeje k nedotacavosti (v drvivej vacsine pripadov) pri zatacani vo vysokej rychlosti a bez nejakeho carovania s pedalmi. cim je auto tazsie a adhezia pneumatik nizsia, tym nizsia rychlost staci na vyvolanie nedotacavosti. a ked auto ma tristo kil navyse, tak je jasne, ze bude viac nedotacave ako bez tych 300 kg. pretoze je to velka zotrvacna hmota, ktorej smer sa tazko meni, takze to auto "klza smerom von zo zakruty", t.j. je nedotacave. ziadne, ze neutralita...
Tys tam vyčetl něco, co v tom článku vůbec není. :-!
ja som to nevycitaval z clanku. ja len viem ako sa prejavuje nedotacavost a pretacavost. su tri stavy: 1. pretacavost - auto zatoci viac ako je potrebne do zakruty zatocit a zadne kolesa "predbehnu" predne, nastava vacsinou smyk a potom auto ide bokom/zadom tak ci tak von zo zakruty (ak ma stale vysoku rychlost), 2. neutralita - auto ide tam, kde su nasmerovane riadiace kolesa, proste ako po kolajach, 3. nedotacavost - auto je vyhadzovane von zo zakruty, pricom sa nemeni alebo len mierne meni jeho celkovy uhol natocenia. ano v tomto pripade moze predok klzat viac ako zadok, ale stale je to nedotacavost. akonahle zacne auto plynulo "klzat von", tak je nedotacave. takze sa neda povedat, ze auto nie je nedotacave, ale v zatackach zacne pomaly klzat von >😁
Je zcela jasné, espere, že vůbec nic nevíš o pojmech - nedotáčivost, neutralita a přetáčivost. Doporučuji doplnit vzdělání.
Já bych nepoužíval "doplnit", ale pořídit. Tyhle pojmy alespoň mně říkali i v autoškole...
Ta jeho definice mi připomíná NeedForSpeed
Ta jeho definice mi připomíná NeedForSpeed
Minimálně by si mohl zjistit, že existuje něco jako neutrální smyk. Tedy přesně popisovaný jev, kdy odstředivá síla auto vytlačuje a to klouže všemi čtyřmi koly ven. Nicméně ten se objevuje hlavně u čtyřkolek, protože smyk hnané nápravy může být dílem řidiče. Udržet perfektní rovnováhu na hnané nápravě, aby předek i zadek ztratily přilnavost najednou, je ošemetné.
Tak tak, ale prostě někdo si pod neutrálním autem představuej auto, které jede tam, kde ho pošleš v jakékoliv rychlosti a jakýmkoliv směrem... prostě need for speed s cheatem >😁
Ano, je třeba vzít v úvahu několik proměnných, při posuzování charakteru vozu z hlediska přetáčivosti - nedotáčivosti. Jak uvádíš, hraje ne nevýznamnou roli např. "práce s plynem", rozložení hmotnosti resp. nákladu a pod. Pro posouzení, jaký má auto charakter proto nestačí projet jednu nebo dvě zatáčky na limitu nebo na volné ploše jet dokola až do počátku smyku. Zkušený řidič vlastnosti auta odhalí poměrně brzy a není k tomu mnohdy ani potřeba moc "násilí". Rozhodně hodně plynu nebo brzdění byť jen motorem při průjezdu zatáčkou může ovlivnit chování zkoušeného auta tak, že z přetáčivého chování se stane nedotáčivé a naopak.
O tom, jaký charakter auto bude mít, rozhoduje koncepce pohonu, umístění motoru jako velmi hmotné součásti potažmo tedy rozložení hmotností na jednotlivé nápravy a i ve vztahu k momentu setrvačnosti ke svislé ose vozu (rozdíl např. motor podélně proti motoru napříč). Dále je důležitá i konstrukce jednotlivých náprav, případně i účast různých podpůrných systémů (samosvorné či elektronicky řízené diferenciály) stabilizační systémy a já nevím co ještě.
O tom, jaký charakter auto bude mít, rozhoduje koncepce pohonu, umístění motoru jako velmi hmotné součásti potažmo tedy rozložení hmotností na jednotlivé nápravy a i ve vztahu k momentu setrvačnosti ke svislé ose vozu (rozdíl např. motor podélně proti motoru napříč). Dále je důležitá i konstrukce jednotlivých náprav, případně i účast různých podpůrných systémů (samosvorné či elektronicky řízené diferenciály) stabilizační systémy a já nevím co ještě.
autista
Viděl jsem toto vozítko v akci před závodem MB, nebýt těch polepů, tak ani nevím, že je to elektromobil. Co se týká ceny, tak ještě, že jsem to nenabořil 😄
No zrovna tá cena je "malý" problém 😉
ta cena je jen diky tomu ze je to prototyp a je tedy nacenena individualne 😉 skutecna vyrobni cena toho auta bude jen mirne nad cenou normalni Oktavie, pri nehode by musely vychazet z ceny mnohem nizsi, silne pochybuju ze to maji pojistene v provozu na 10 mega >😁
František Richter
Spotřeba necelých 12kwh uz v roce 2012?! Kolik ten prototyp vážil? Enyaq se nedostane pod 15kwh i s nejlepšími hodnotami aerodynamického odporu mezi škodovkami. Uz se moc těším na EV kombík velikosti Oktavie 👍
Jan Müller
Dnes máme už druhý elektromobil, po Hyundai Kona Electric máme jako jediné rodinné auto Teslu model Y. Velmi zajímavý článek, který nemá žádné současné prvky nenávisti proti elektromobilům a ve své době byl i pravdivý. Dnes samozřejmě žádné školení před cestou nejde, dojezd 100 km mám když je baterie vybitá a podobně, kdo má EV tak ví.
a k poslednimu odstatvci, spis nez na zarice okolo silnic bych to videl na obcasnou indukci primo ve vozovce, kuprikladu ve smeru do kopce
PS> puvodfni reklamni prototyp na fotkach mel ve strese 3 oddily solarnich clanku, ma je i tento?
"nenabyje" 😊
A to již dnes existují články s účinností 40%. Pro ně si všechny dojezdy vynásobte 2ma. Pokrok nezastavíš. A to nemluvím o tom, že když si ty panely, jejichž cena padá neúprosně, postavíte doma na střechu na ploše třeba 20m2, tak už celý život nebudete potřebovat palivo.
Od tej účinnosti treba odčítať i napr. znečistenie, čo je hlavne v mestách poriadny problém ...
Vzhľadom na prirodzené "vybíjanie" a stratách pri prenosoch rátam, že by tie fotovoltaické články na streche by dokázali akurát tak +/- udržiavať stav v batériách .....
Stačí aby zasněžil👋zapršelo a výkon jde k nule, v noci, kdy teplota padá, nefungují vůbec a pokud nemáš velkou bečku, do které bys přes den topil, jsou prakticky k ničemu. Jo, možná na vytápění bazénu, tam nějaký užitek poskytují.
Tedy, ano, on funguje, ale pěkně mizerně.
Proč myslíš, že bys nemohl topit elektrikou z fotovoltaiky? Co s ní máš dělat?
Když se o něčem chceš bavit, tedy reagovat, bylo by vhodné, abys byl schopen komplexní reakce. Na vypichování různě nesmyslných částí, tu máme už jednu tetku.
Taky jsem byl skeptický, když otec s velkým nadšením pořizoval obyčejný ohřev vody na střechu. Rozmlouval jsem mu, že těch 50t, co ho to bude stát, se nikdy nevrátí.
Realita je taková, že řekněme od března do listopadu se voda ohřeje, když ne na naprosto horkou, tak alespoň na tolik, že stačí elektricky ohřát jen o pár stupňů.
Výsledek je ten, že zatímco někteří "skvělí" sousedi i v květnovém horkém dni večer v naší dědině zatopí tuhým palivem a já tak při běhání čmuchám ten smrad, ačkoliv jsem se těšil na čistý vzduch domů, tak u nás se netopí. Takže třeba tohle mě přesvědčilo, i když jsem se nechtěl dát.
A ty fotovoltaické články na střeše by podle mě v pohodě zvládly v létě "krmit" klimatizaci, což v mnoha autech funguje. Nechci se přít, ale tuším Superb minulé generace takové příplatkové střešní okno měl. Takhle ta černá střecha plní přesný opak, ještě interiér bude v létě více rozpalovat.
Nejlépe kombinovat s pasivním či nízkoenergetickým domem. Pak to člověka přesvědčí.
Ve starém baráku ten plyn či tuhá paliva pořeba stále je.
Samozřejmě plyn či tuhá paliva budou muset být, ale šlo poznat snížení nákladů na plyn po prvním roce. Otec to má někde napsáno, ale pokud si dobře pamatuju, tak nějakých 10-15 let návratnost je. Ale taky je to dáno tím, že to nebylo až tak nákladný systém, instalace si otec dělal sám, je to kutil >😒]
Za mně ale jo, při plánování domu bych s tím počítal, jen to lépe propojit se zbytkem, jak říkáš.