Věřte nám, že to neděláme z osobní posedlosti Rapidem. A dokonce ani proto, že by nám za to Škodovka zaplatila, jak jsem si také někde přečetl. My v redakci jsme jenom takovými kormidelníky obsahu – o tom, co se bude psát, rozhodujete vy. Článek o Porsche sice v komentářích pochválíte, ale za čtyři dny si ho přečte jedenáctkrát míň lidí než první dojmy z Rapidu za dny dva. Tak to v ČR prostě je ;-)
Já nevěděl že občané ČR jsou tak bohatí, že všichni kupují samé Mercedesy, Audiny a Porsche. Když Rapid je pro ně "úplně obyčejné auto".
Tyhle komentáře jako jsi napsal už jsou docela trapné... ;-\
Pevně věřím, že si pan redaktor dělal jen legraci, což se mu podařilo, protože takhle od plic jsem se dlouho nezasmál. A pokud si legraci nedělal, tak ať mu za trest visí jak ten háček >:-[]
a všiml sis tý hadičku jak visí u zadního kola??? >:D je vidět že i na hadičkách nešetřili a udělaly je delší >:D nebo možná kvůli háčku na kabát nezbilo na háček na brzdovou hadičku >:D třeba bude ve vyšší výbavě za příplatek nebo bude akce že bude k motoru TDI zdarma >:D
V základe Rapid nabídne motor z kosačky Mountfield 0.12l o výkone 3kw , brzdový pedál a spojku , plyn je za príplatok 63 tis kč . Taktiež za príplatok 35tis. kč môžete získať paket "Comfort" ktorí obsahuje až 2 predné sedadlá zo Citiga a keby ste chceli niečo pre fajnšmekrov je tu paket "Comfort ++++++++" za 180ti. kč ktorí naviac ešte obsahuje zadnú radu sedadiel a čelné sklo !!!!!!!!!! :-)
Kdybys věděl jaké jsou rozdíly např. o O2 ambiente a O2 tour tak by ses nejspíš nesmál ;). Ale chápu že neznalému to směšny asi přijde :-!
V tour verzi jsou osekané takové věci, které si člověk neuvědomuje že že v autě lze odstranit :)
Já ty směšné rozdíly, které škodovka v ceníku má, znám, třeba jen v houkačce... ale zdůrazňování háčku v 21. století v hodnotě 50 haléřů je opravdu směšné. 8-s
Směšné to sice je, ale když to tak v globálu čteš, jak to funguje >:-[] ...Nebo-li řečeno s klasikem: Jak primitivní !!! Ale jak účinné >:-[] ...
viz únava materiálu:[odkaz] .............. >:-[]
Prej duraz na aerodynamiku. Kolik je tedy hodnota Cx???
Prej to ma treti tesneni. A co druhe tesneni dveri??? Take chybi jako u vetsiny koncernovych aut???
ropy je ešte stále dosť,ceny palív sú nádherne vysoké,tak prečo nedať zarobiť producentom ropy a rafinérkam?!
už dávno-pradávno sme sa učili že ak je cx vysoké,tak je vysoký aj aerodynamický odpor a aj spotreba paliva.
VW-das auto-Ihren hohen Kraftstoffverbrauch!!!
špatně chápeš. Já nepoukazuji na cx=0,30. Já poukazuji na "byla věnována zvláštní péče". Když něčemu věnuji zvláštní péči, tak to obvykle dopadá lépe než je běžné :-!
Takze to co jsem psal pred mesicem se stava skutecnosti. Cx=0,3 coz mela auta liftbacky skoro pred 20 lety. Tady se ukazuje jak je daleko vyvoj ve Skode. Takove Cx mely liftbacky skoro pred 20 lety >:D
[odkaz]
máš pravdu-nejaké cca.3-4 cm plechu na dverách z pravej aj ľavej strany ušetrí koncernu nejaký ten milión eur.možno.hospodársky výsledok bude opäť skvelý-robotníci v nemecku budú mať zasa vyššie odmeny! >:-[]
Chlapče, najprv nejak vydrž základku, potom odporúčam strednú školu technického smeru, výšku ti odporúčať radšej nebudem... Potom naberaj pár rokov prax a až potom, keď poriadne porozmýšľaš, skús niečo napísať. Možno to konečne bude mať aj hlavu a pätu. Takto si tu za oslíka. Rýpeš do vecí, o ktorých nemáš ani šajn.
1. těsnění kolem dveří - co je na něm tak vyjimečné? Vůz podle mě má jen dvojité těsnění, a to ne všude. Tedy přesně to, co měla již Octavia v roce 1996... Částečně dvojité těsnění má dnes i Dacia Sandero...
2. směrová světla umístěná na vnitřní straně předních světlometů pro mě působí vždy divně a nelogicky.
3. průvlak na lyže bezpochyby bude jen v Elegance...
4. víčko nádrže na klíček... Fakticky simply clever klíčenka...
5. doposud ani zmínka o měkčených plastech 8-s to bude tragédie, nebo že by díky krizy už byly "out"?
6. kufr ani zdaleka nevypadá tak objemně, jako v Octavii 1. generace. Asi bude objem měřen sofistikovanější metodikou.
7. TDI-CR je v tomhle hlučné? No to jsem zvědav na HTP, to bude sonáta z vídeňské opery...
8. délka sedáku Thalie vepředu je 48 cm. Zde se Rapid(ně) zkrátily...
Myslím, že pokud bych měl přirovnat Rapid k naší politické scéně, tak by jeho vývoj měl na starosti kalousek. V řeči VW vyřešili další záludný úkol - "které díly k sobě pasují".
No nic, jestli tohle nebude stát v activ(ním) holobytu s třemi hrnky pod ceníkových 249 tis., tak ... nevím, čím existenci tohoto modelu z pohledu zákazníka obhájit :-!
:yes:
istotne všetci "ocenia" tie nádherne pohodlné 43 cm. dlhé predné sedáky!!!to asi navrhovali pre škôlkárov.
rapid bude riadny "prúser".šetrilo sa evidentne všade!fuj VW koncern!
myslím, že Octavia III nebude ošizená, jen si budeš muset oproti ostatním konkurentům za tu "neošizenost"... připlatit. Jinak ti bude vwysvwětlovwáno, že Rapid předčí konkurenci nižšís třední třídy, protože má voe ŠKRABKU! Kdo tohle má? Ani S-kový Medvěd nebo Bawor 7mého nebe...
Napriek tomu všetkému to predávané auto bude (tým ho neobhajujem, ale občas tú Škoda mániu na ČR/SK trhoch nechápem). U nás ide vždy v prvom rade o cenu a automobilky s rozumne nastavenými cenami od proste u nás idú :-)
Doba je zlá, lidi se dívají hlavně po ceně a ne po kvlaitě a v tom chtěl VW taky zazářit, což on umí. Jen doufejme, že v takových opatřeních se nebude dále pokračovat. Tak hlavně, že zase budou rekordní zisky...
Jen mě budou zarážet ti, co si tohle koupí i poté, co vyzkouší třeba stejně drahého Ceeda v kombíku... aby na tohle šetření nedojeli, i když to při znalosti kupců je dost nepravděpodobné.
Ale jistě, kdyby to bylo levné, tak dejme tomu. Ale upřímně - reálně bych za Rapidní holobyt dal tak 220 až 230 tis. Za slušně vybavený Rapid s TSI 280. Tím slušně vybavený myslím komplet elektrika, ESP, bagy, zima, hudba. A to bych viděla jako opravdový strop, za 280 už bych raději šel do nižší střední, kde spousta z těchto prvků je již povinností v základu.
To není o tom, jestli šetřím nebo ne. Já tedy nikdy nešetřil způsobem, že bych vyhodil 300 papírů a říkal tomu "šetření" ;-)
No musím uznat, že novej Ceed je moc pěkný auto. Zdá se poctivě udělaný. Kolega si ho nedávno koupil a byl jsem velmi mile překvapen. Bohužel ta 1,4 je nic moc. S tímhle motorem bych si to teda nekoupil.
Já teda jel 1,6W GDI v nové i30 a 1,6 CRDi v starém Ceedu a tak nějak se mi lépe jelo s 1,6 CRDi. No, těžko říct, možná prostě jsem se vyjímečně neshodl s Rastou.
všechno je to pravda pravdoucí, ale bohužel i tak bude Rapid nejprodávanějším autem v ČR v roce 2013. O titulu "Auto roku" také nemusíme spekulovat, že ? :'-(
1. Druhé tesnenie dverí má zmysel, len ak sú dvere samotné dostatočne odhnlučnené, resp. už konštruované s ohľadom na minimalizáciu vibrácií.
2. Súhlas. Smerovky z vnútornej strany, to je jak škrabať si ľavé ucho pravou rukou. Neviem, robia to všetci, alebo je to viac-menej "špecialita" VW?
3. Lyže vídam zväčša na streche, kto pravidelne lyžuje, býva obvykle vybavený, a nepchá lyže do interiéru. Ale za blbosť považujerm delenie zadných sedadiel - pre jeden dlhý tenký predmet musíš sklopiť väčšiu časť zadného sedadla, ak sklápaš aj predné, okrem šoféra sa odvezie už len jedna osoba. Logickejšie by bolo opačné garde - 1/3 vpravo a 2/3 vľavo
4. Nádrž na kľúčik, to je fakt "šikovné" riešenie. Ešteže tam pasuje kľúčik od zapaľovania. Ale ak bez kľúča v zapaľovaní nefunguje rádio jak v mojom služobáku, potom bude počas tankovania posádka auta pekne nervózna, že musí sedieť bez kultúry...
5. Tvrdé plasty nie sú tragédia. Beztak bývajú tie mäkké plasty väčšinou navrchu palubky, a tam, kde si oprieš koleno, je to tvrdé jak kameň. Viac záleží na tvaroch, aby nikde nebola nevhodná hrana, ktorá permanentne tlačí tam, kde nemá. To by bola tragédia.
6. Objem kufra neoveríš. O praktičnosti si urobíš úsudok sám. Výhodou je, že dovnútra nezasahujú žiadne tiahla ani závesy.
7. Na odhlučnení sa asi dobre šetrí. Fluence s dieslom bol o kvapku hlučnejší, ako moje Kangoo s rovnakým motorom. Trochu prekvapenie. Ale šetriť treba, v tomto sú všetci asi rovnakí.
8. Krátky sedák poteší drobné dámy a nepoteší dlháňov. A naopak. Viac si cením dobrý tvar - prehnaná tvrdosť sedačiek tiež nepoteší.
9. Cena "už od..." nie je smerodatná. Aspoň u Škody nie. Stráviteľný voz vidím tak na 350-400 tisíc.
Tak možno to bol aj výsledok kolegovej jazdy, ktorý má nohy ako drevorubač... To auto proste dostávalo zabrať, to je pravda. Moje Kangoo je fakt tichučké, má fajn motor a skvelé aditívum v oleji. ;-)
Já jsem Fluence nijak nevytáčel, jel jsem jen v pro diesel ideálních otáčkách. Pokud to samozřejmě někdo zbytečně vytáčí tam, kde to nemá smysl, tak je motor slyšet.
2. směrovky uprostřed občas bývají. A já vždy jen nechápavě koukám a říkám si - to opravdu nešlo jinak?
5. nezmiňování měkčených plastů jsem vyzdvihl z důvodu, že je to častý argument zaříkávačů VW.
9. Rapida za 350-400? Vždyť za to máš Golfa se silnějším 1.2TSI s ESP, dobrým audiem, 2zónovou automat. klimou, komplet v elektrice, ESP, komplet bagy, tempomat, kožený paket a další 8-s Jasně - Golf VII už půjde s cenou nepochybně výš a komfortní prvky typu aut. klima nebo tempomat v základu určitě mít nebude... Ale 300 je za Rapida rapidně vysoká cena, podle mě.
Podľa skúsenosti s každým prvkom výbavy navrch ide cena rapídne hore. Keď sme pre manželku brali Yarisa, a výsledná cena s trojvalcom a vhodnou výbavou dosiahla hranicu 10.230,-€, uvažoval som, či to nie je priveľa. Porovnal som ponuku Škody, a s približne zhodnou výbavou (niečo málo chýbalo, a nie čo málo zas navrch), s o niečo kratšími zárukami vyšla Fabia HTP drahšie skoro o 250,-€...
Za Rapida je 300 vysoká cena, ale budú aj drahšie. Lepší motor a kompletnejšia výbava vždy niečo stoja, jednoduchá konštrukcia a lacnejšie plasty cenu zas až tak nestiahnu.
Ty "velike" blinkry budou urcite i dosti viditelne zpredu, az se k nim rozsviti potkavaci svetla ;-) >:D
Mekceny plasty by mely byt na spravnych mistech, pac ohrabavam max vyplne dveri, pravou holeni a kolenem tunul a kozenej volant. Takze jestli bude pekne kresba na pristrojovce tak je mi matros putna, coz ale u Sade moc necekam. Ze by byl vypolstrovany tunel pro pravacku molitanem a perforovanou kuzi asi nema smysl doufat ;-) Ten obr sirokej tunel bude asi nej pecka. To bylo "vypraveni" o designerech a ergonomii ;-\
Mudro mudro, dobre postrehy.
Taktiez ma zarazilo, co splietal o nejakom TRETOM tesneni???
3 tesnenia ma trieda Rolls Royce, Bentley a podobnych vozidiel.
Rapid NEMA ani uplne dvojite tesnenie, vidiet to v case 1:09 a na tej kope fotiek.
Tie ich role, ktore odohrali vo videu su ako z detskeho divadielka, PR blaboly citane z televiznej citacky.
Tak jsme to viděli. Auto i testéři filmově obstáli na výbornou, pořadí je následující
1. Lukáš
2. RAPID
3-4. Zbytek týmu, zde je to vyrovnané
Přesto bych raději než Lukáše koupil Rapida... A proč?
No především proto, že to auto neskonale krásně vypadá (trochu jsem se nyní zamotal, Lukáš samozřejme též...) , má neuvěřitelnou jiskru (jasně, Lukáš...), a styl, styl, který je v dané třídě jinde nedohledatelný (jasně. Lukáš....), no a ten výfuk... hergot raději to ukončím.
Kdybych měl hledat nějakou premiérovou analogii, pak s razancí třídní "prémie" bych Rapida rovnal k prémiéře Mercedes-Benz A-klasse. Jsem dokonale očarován, Rapid-klasse sedí na silnici, má sportovní esprit, nepostrádá přiměřenou míru pohledového luxusu... no prostě Jozef Kabaň... na hrad.
P.S. Stav se do fronty, protože takový majstrštyk za tři kila ti nenabídne na tomto světě (ano ano) opravdu nikdo.
SLOGAN - RAPID, vůz, který budeš závidět i sám... sobě :yes:
Jo, Fluence je fešák :yes: Hlavně ta záď, to je něco... a ani jízdně si nehraje na něco, co není, čili se o něm nedá říct, že je tvrdý jak Rapid... a dokonce je uvnitř i dobře odhlučněný... no, máš recht, Fluence vede.
Fluence je oproti Rapidu vzor rodinného vozu :-! Prostornost, komfort, odhlučnění, cena, spolehlivost... myslím, že ve všem bude lepší než Rapid >:-[] Takže pro Rapida hovoří opět a zase - přístupnost a variabilita kufru. Nic víc.
Zatím jsem s Rapidem nejel, ale co není může být, že jo... ale vidím to dost podobně. Možno by to chtělo ještě 1,2 TCe do Fluence. Z druhé strany do Fluence můžeš mít trochu archaický, ale téměř nezničitelný 2,0 16V
Jak pozerám, v Čechách beží na Fluence pekná akcia...
81 kW, benzín 1.6 vo full výbave za necelých 315, s dieslom 1.5 za 370, za rovnakú cenu 370 aj spomínaný benzínový dvojliter...
Základný diesel za 310 a benzín za 265...vrátane klímy. To som zvedavý na odpovede konkurencie.
Zde je nutná jemná avšak zřetelná korekce, neb počítám, žes tu právě dost vystrašil některé táty od rodin se vkusem... >:D;-) Jak Fluence tak Rapid jsou vozy určené méně majetným lidem k tomu, aby důstojně jezdili. Oba dva vozy pak od sebe liší základní charakter - pro kloboukáře, sběrače hub a lesních plodů, malopěstitele lusků a podobné lidové tvořitele je vizáž turecké fluence jistě uspokojující, ti ostatní, tedy moderní mladé rodiny, rodiny se vkusem, mírou pro proporce a moderní tvary, ty samozřejmě volí Rapid.
Tohle je diskuse o základním vnímání automobilové krásy. Ty jsi evidentně týpek, jemuž to turecké baroko naplňuje požadavky. No a jsou jiní, kteří spatří Rapida v jízdě a mohou konstatovat - "jo, to je vono". A to je všechno, Ronaulte. Pokud o Fluence x Rapid chceš diskutovat se mnou, pak bys měl vědět, že moje estetika mi velí u fluence, že nic otřesnějšího na silnicích neexistuje. Neharmnonické, bez proporcí, jak píši nahoře - bačkora. Chápej, to je o vnímání charakteru aut, o signálu, které auto vysílá kolem sebe a o tom, kdo tyhle signály přijímá a jak je vyhodnocuje. Pokud ty nevidíš tu designovou nadstavbu Rapida, nepadá tzv. do tebe, pohybuješ se esteticky jinde. Nechci se opakovat, ale je to stále dokola, podívej se na svoje boty, na svoje hodinky, na svojí tašku do práce, na křeslo, které si třeba zítra chceš jít koupit, filmy, které tě oslovují, knihy, které rád čteš atd. atd. prostě o tom všem to je - někdo je paf z turecké taburetky, někomu lahodí boleslavské techno.
Liftback je z pohledu užívání "sedanosních" karoserií to nejlepší, nejpraktičtější, co můžeš pořídit.
A proč by měla mladá rodina kupovat sedanózní karoserii, když v době kombíků a různých MPV mají mnohem zajímavější volby?
Pokud chceš hovořit o designové škole, která tě tak oslovuje, že ji falešně označuješ za jediné správné řešení, tak se podívej třeba na Audi, třeba A4, A3, A7, to jsou sochy, proporce, tvary, vše OK. Pokud někdo toto vyznává a obdivuje, není problém. Ale Rapid? Na každém kusu karoserie jde vidět kompromisy, které se dělaly a to jak ze strany nákladů (budiž), ale ještě více ze strany toho, aby tohle auto nevypadalo úplně stejně jako jiný produkt koncernu. Výsledek je hrozně disproporční, ačkoliv si to nechceš přiznat. Z boku zarazí krátká příď, která nesedí k dlouhé zádi. Navíc opravdu nelahodící je schod mezi hranou blatníku a kapotou. Vše korunují přední světla, která jsou téměř vodorovná, ale auto má z boku stoupající linii. Což o to, i to se dá zakompovat, ale to by vnější linie předních světel musela opisovat linii boční, což nedělá a vytváří tak nesourodý prvek.
A pak ta maska... ta mi připomíná Daewoo Tacuma. 8-s Záď by se dala zkousnout, jen tedy linie střechy díky liftbacku je dost vypouklá. Tak snad to alespoň ocení ti vzadu, ale podle toho, kolik vidím prostoru nad hlavou ne zrovna vysokého pana Vaverky, tak zázraky se konat nebudou.
A interiér? Jaká bude prostornost, to těžko soudit. Dle fotek s figurantem výšky cca 165cm to vypadá prostorně, ale posuňme přední sedadlo na referenční velikost 185 cm a nemusí to být nic extra. A ona Oktávka taky není ta nejprostornější v třídě, přitom ta je širší než Rapid, takže opět budeme mít úzké auto a la Fabia. Mimochodem, Fluence nabízí na šířku místa dostatek.
Proti tvarům nemám výhrady, ale že se dá udělat interiér uvnitř s pocitem komfortu a kvalitních materiálů uvidíš ve Fluenci. Redaktoři určitě nedostali základní model a podívej se na ta sedadla a jejich materiál... [odkaz] a podívej se na materiál a obšití sedadel Fluence: [odkaz]
A teď perla z Rapida, která snad odpudí všechny: [odkaz] To je snad blbý vtip ta loketní opěrka?! To je přece loketní aftermarketová loketní opěrka do Octavie první generace. A opět stejný koncernový problém, jak zatáhnout ruční brzdu? Takhle to dělají jiní u lowcostových modelů: [odkaz]
A jaká bude jízda? Uvidíme, ale pokud Vaverka tvrdí, že je tvrdší, tak to bude prkenné.
Podle těch cen, co se šíří internetem nevidím moc smyslu. Stačí se podívat jen na Golfa, po všech stránkách lepší a za nižší cenu. Když už jsem VW fan, tak aktuálně nepřemýšlím o Rapidu, ale běžím pro poslední kusy Golfu (klidně Variant, když už musím mít velký kufr za každou cenu) aktuální generace a pozpěvuju si, že jsem koupil výborné auto, které se nedělalo jen proto, aby výrobce co nejvíce vydělal.
Neřešme zbytečnou věc, máš jiné voko, jiný vkus. Proto nemá ani význam ti psát, aby ses "učil" nikoliv od průměrných, nýbrž vždy od těch nejlepších, tedy ti nemá význam psát, aby ses učil od takových tvůrců karoserií, jakými jsou Mercedes-Benz, AUDI, BMW, nemá ti ani tudíž význam psát, abys hledal designovou paralelu, designové souvislosti například mezi Fluencí a MB-C >:D či mezi BM-C a Rapidem, ty bys to totiž neviděl.
Loketní opěrka je ve vztahu k ručce brzdy vskutku v podivuhodné poloze, s tím souhlas. Jízda bude výborná, o tu starost mít nemusíme.
Není, Klaudie, je to o chlapském vkusu, o schopnosti vidět, a to i v širších věcných souvislostech. Rapid je designově tak dokonalým vozem, že jakýkoliv třídní papírový konkurent vedle něho vypadá jak nepovedený žert. Fluence holt je na logické ráně, tak to schytává asi nejvíce.
Vnímá-li mladej kluk fluence jako designově to pravé auto, je u něho někde v rovině chlapského chápání aut někde velká chyba. Ale je to jak píši nahoře, o tom nemá význam debatovat. Jsou lidé, které uhrane fluence, no a pak jsou lidé, kteří "vidí" Rapida :-)
Je. Nemáš prachžádné argumenty, prostě nic. Rapid je naprosto disharmonický, vidí to Ronault, vidím to i já. Tohle není o vnímání. To je o tom, že si lžeš do vlastní kapsy...
Označit Fluence za vůz "bez proporcí", to mluví za vše. Nehovořím, že se ti musí Fluence líbit. Ale jestli má něco naprosto v pořádku, tak to jsou proporce.
Nemám nic proti koncernu a ty to dobře víš, ale Rapid se opravdu rapidně nepovedl. Toledo přesně dotahuje ty detaily, kterými u Rapida shodili celý vůz.
Hezčí levný sedan než Fluence ...? Fiat svojí Lineu právě dost pokazil a Cruze... ano ten bych pasoval na nejhezčí levný sedan. Bohužel pro něj, vzhled není vše...
Ten tvůj chlapácký vkus... to je totální nesmysl. Problém je, že jediný vkus, který ty máš, je ten rádoby chlapácký. Jenže ty ten chlapácký styl považuješ za pravdu 8-s
Ručka není v podivuhodné poloze, ale je to špatná a zvrzaná poloha. Tady se nehodí žádný eufemismus.
A příště prosím zkus argumentovat a rozebrat mé výtky, ne tady hned psát o tom, že nemám vkus. Pokud sis totiž všiml, tak jsem design Rapidu hodnotil tvými měřítky, tedy dle Audi.
Nemám co rozebírat, až si na Rapida sáhnu, pak ti to napíši. Nejde o chlapácký, nýbrž chlapský vkus, v tom je velký rozdíl. Nech to plavat, ty zabíráš na Alfrédy >:D já ti píši, OK, takovejch je, však je znáš. No a vedle Alfrédů jsou tu ještě jiní, třeba právě ti co "vidí" Rapida. Neřeš to, jakmile tu fluenci vnitřně cítíš, půjde to s tebou takhle celý život. To nemůžeš změnit. To jsi ty.
Promiň GTI, ale s tebou je to zase jak s blbcem. Píšu ti jasně, co je na Rapidu špatně i z pohledu tvých měřítek a tvého "vkusu", ale ty zase začneš s tím stejným dookola. Podívej se na Rapida hledej ty nesmysly a nepodarky, které na autě jsou. Neříkám, že je nemá Fluence, ale o tom není tenhle článek a psal bych tady taky poměrně dlouho.
To jste vy, Alfrédi ;-) jakmile někdo upozorní na váš vkus, už lítají sprostá slova... Na Rapidu nejsou nepodarky. To co ty za nepodarok považuješ, například tu strohost světel, to jiní vnímají jako třídní očistný démant.
P.S. Nic jiného tu celou dobu nepíši. Tak to na světě už je. Dokonale potvrzuješ toho Alfréda, dole pláčeš za to, že máš malou výplatu, tady horuješ za bačkoroidní fluenci. Jo, tyhle typy znám.
Víš co je na tom nejlepší? Že já nikde o sobě nenapsal ani zmínku >:-[] a naopak jestli něco kritizuji na Rapidu, tak je to lacinost v každém detailu.
Samozřejmě, pokud by Škoda přišla s cenou okolo 240 tis. za Rapidní HTP, tak beru moje slova zpět. Ale pokud mám na základě objektivních skutečností hodnotit design, tak Toledo ukazuje, jak to mělo dopadnout. Ano, Toledu dávám :yes: Ale Rapid? Ne, ten vážně oproti studii Rapidně nezvládli :no:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Blbec není sprosté slovo. Klidně můžu napsat, že je to jako s intelektuálně slabším jedincem.
Tys to s těmi světly nepochopil, viď? Nenuť mě vynechat z té věty "jak"
To je velmi sprosté slovo, bez schopnosti elegance ve vyjadřování si to někde napřed trénuj nanečisto. Alespoň tedy ve slušné společnosti jsou slova, která se neužívají. Pochopil jsem tě, chápu tě i v tom, že seš Alfréd. Nic proti.
Slovo blbec používali i velikáni jako Werich: "Bůh stvořil člověka, ale nedal si to patentovat, a tak to teď po něm může dělat kdejakej blbec."
Chceš snad zpochybňovat slušnost pana Wericha?
Už x-tý krát dokazuješ, že mudruješ v oblasti, kde by si mal mlčať. S dizajnom si proste netykáš a v tvojom prípade by bolo chlapské jedine si priznať pravdu.
Máloktoré auto má od dokonalosti ďalej ako Rapid. Tento model je lacný z každej strany, doslova to z neho kričí - ostáva dúfať, že tento fakt sa nebudú snažiť vyvracať cenníkom. Jediným plusom je objem kufra a prístup do neho, a tým pozitíva končia. Je to hrča na kolesách s tragickým interirérom plným lacných tmavých plastov. Popravde neviem, pre koho to auto je. Koncern má dosť modelov, ktoré sú o úroveň vyššie, a za podobné ceny jak tento nelogický zlepenec.
:-) Klaudie, nyní špatně, špatně cílíš. Vím, že vysvětlovat někomu, kdo cení design scenika a zatracuje touran, o krásách rapida, je marná snaha. Zde se nabízí jen jedno doporučení - prosím tě, nezapomeň narovnat tu umělohmotnou valašku, ci máš na zdi nad sekretářem... ;-)
Však to znáš - vixlajvantovej kostičkovanej ubrus, na něm hořčičák a v ní umělohmotné konvalinky... skrápěné paprsky světel lustru skoro z Kamenického Šenova... ;-)
Tá prvá veta sedí dokonale na teba. Cieliš veľmi zle - ja Tourana voči Scénicu zatracujem z praktického pohľadu, nie pre dizajn. Tam to spravil kolega Ronault úplne dokonale, tak načo zbytočné opakovanie... Konečne pochop, že
A čo sa tej tvojej plastovej valašky týka - v tejto chvíli je to tvoj gól do vlastnej siete. Materiály v Rapide na tie vo Fluence nemajú už od pohľadu. Čistý "póvl", voči striedmej elegancii. Dizajnom, aj kvalitou materiálu.
Jdi už někam s tou fluencí, jestli nevidíš tu designonovou zoufalost, vezmi někde lekce koukání. Klaudie, sakra! Včera, když jsem shlédl to horní video, tak to se mnou normálně šlehlo. Znáš to sám, statické snímky nevypoví tolik jako pohyb, no a když se Rapid předvede kolem dokola, je znát, že ten vůz (díky Kabaňovi) pobral obrovskou porci klasy a stylu. Doslova a do písmene budoucí bestseler.
Rapid snad kromě zadní partie není špatný. Docela se podařilo design Octavie udělat v aktuálním duchu VW. Je to Octavie inspirovaná Jettou. Škodovce samozřejmě změna designu pomohla. Barokní fabie, superb a octavie možná ocení zákazníci v Asii a je dobře, že Škodovka nezapomněla i na ty evropské. Další mladý světový designér už dělá na FL Fluence a Alfréd to jistě, jako správný eurodědek taky ocení.
[odkaz]
Máš oči a nevidíš. Potrebuješ kurz čítania a pochopenia písaného textu? Píšem o interiéri. Skús si nasadiť dioptrie a prečítať si to ešte raz. Interiér Rapidu je tragický, a za tým si stojím. Interiér Renaultu Fluence je pekných pár úrovní nad ním.
Ono je to vcelku logické a jinak to ani být nemůže. Interiér Fluence totiž je plnohodnotný interiér Mégane s výměnou digitálních budíků za analog, kdežto interiér Rapidu je výsledek pečlivého vývoje - jak vyvinout interiér s co nejnižšími výrobními náklady :-!
sakra,GTI-čko,mám na účte odložených cca. 15-17 tisíc € na kúpu nového auta.čo radíš kúpiť-škrabku v nádrži technologicky starého auta alebo poriadne auto bez škrabky? >:-[]
co vravis na tie kratke sedaky? Ked to spomenuli v porovnavacom teste na 508 tak si to dost sprdol, zaujima ma preco si to nespomenul v ziadnom z tvojich prispevkov ked ti to na 508 tak vadilo?
hmm.. to nebola relevantna odpoved, ci do rapidu si budu sadat iba nizsi ludia? Sedacka vo fabii je pre mensich ludi ako v octavii?Tu vidno ako pouzivas dvojaky meter na auta. Ale v pohode, o tom uz vsetci vedia, len som to chcel mat takto na "papieri" pre neskorsiu konfrontaciu ;-)
má auto dlouhý rozvor... A to prečo? Jak tato kombinace souvisí s tím, kolik plechu navíc dají mezi tyto části? Nemůžu jinak, ale musím se vyjádřit v tom smyslu, že ti "novináři odborníci" jsou žvanilové.
To mi taky nejde do hlavy, co tím pán Vaverka myslel. Kdyby řekl "díky přední části z Fábie a zadní z Octavie první generace to je úzké", tak to beru, ale takhle?
že nedostatky rapidu sa odstránia príchodom nejakej jeho inej verzie-napr.kombíku.kde sa až tak nebude šetriť na podstatných veciach-napr.predných sedákoch.
Ac je to pro zakaznika spise minus, tak Skoda vnimana jako lowendova znacka udelala dle meho i dobry krok. Prodeje v evrope klesaji a krize se nemilosrdne opet blizi. Proto je dobre pro automobilku vyrabet model, ktery ma nizke naklady a je zde prostor pro dlouhodobe snizovani prodejni ceny a vyrabet stale se ziskem. Takze lide u nas snad budou mit praci i na dalsich cca 10 let kdy si tento "skvost" bude drzet dobre prodeje. vw (Sade) zacina stavet ta prava auta pro svou konkurenci (Dacie) ;-)
PS: Jelikoz bude potreba "vyhodne" vyrabet a prodavat i OIII, tak verim, ze bude na podvozku americke Jetty, tedy skoro to same co Rapid ;-)
Odkrytou plechařinu v kufru pojmenujeme "poctivější nosník"?
Na zadní sedadla se posadí nejmenší muž z testujících aby to opticky vypadalo dobře a on nám všem sdělil, že je tam místa jako v Oktávce a to dokonce i nad hlavou?
Tak mě napadá, jak asi půjdou vidět za slunečného dne ty boční mikro směrovky v blatnících, když ty hlavní jsou doslova utopené v úkosu hlavních světlometů a ještě k tomu na vnitřní straně?!
A co ten ostrý roh dveří, jak už tady zmínil diskutující výše?
No a pokud pominu tu hnusnou anténu, tak mi stále lítá v hlavě otázka, jaký asi musí mít "vývar" na těch klikách, které snad mělo každé koncernové auto od poloviny 90-tých let ... 8-s
tak vacsiu vtakovinu som uz davno nepocul, skus ist do afriky na par dni ;-)a omrkni si tie majetkove pomery vacsiny obyvatelov a skus im to tam vysvetlit chlapcom ze si za to mozu sami ze su v takej brinde akej su
mnohe veci neovplyvnis a ked sa narodis v nespravnej rodine na nesprvnom mieste na svete a v nespravnom case tak ziadne svoje majetkove pomery neovplyvnis a ani za to nemozes ze budes zit v pomeroch akych budes zit....nic nezmenis lebo budes spokojny tak ako budes zit.
NEmůžeš. Determinanty socioekonomického postavení začínají právě už rodinou, známostmi, vzděláním, výběrem povolání atd.
Když je někdo učitel (a ti na tom nejsou zdaleka tak špatně...), tak těžko může za svůj příjem peněz. Jasně - řečí rádoby pravicových omezenců ho nikdo nenutí být učitelem a může jít třeba... zprostředkovávat armádní zakázky, že 8-s
Vím, že ty se zeptáš rovnou - a kdo za tvoje výdělky je tedy zodpovědný? Santa Klaus? Ale na to je odpověď jednoduchá - společnost. Ta ovlivňuje, jak se kdo má. Dřív to byly dělnící, dnes ekonomové, právníci a ajťáci. Ale říkat někomu - nejsi ajťák, tak máš smůlu, byla to tvoje volba... :no: Až budou tvoje děti chodit do školy a budeš nadávat na to, kdo je učí, až si zlomíš nohu a výsledek léčby nebude takový, jaký by mohl být, tak si vzpomeň. Společnost prostě nedoceńuje mnohé profese a ty říkáš, že tihle lidé si za svoje výdělky mohou sami 8-s:no::-!
Ty to vidíš vyhroceně a odpovědi hledáš všude kolem jenom ne u sebe. Aby za tvou mzdu byla odpovědná výhradně společnost, to by bylo sakra jednoduché žití. Neargumentuj extrémem, argumentuj životem, tedy nikoliv vojenské zakázky, ale tvá speciální dovednost ti může přinést jak uspokojení z práce či z podnikání, tak třeba vyšší výdělek, zisk. Je to přece prosté.
Společnost nikdy nebude doceňovat profese tak, jak by si pracovníci v těch profesích přáli. Vždy to bude též o "poslání", o poslání učitele, o posláné lékaře, neboť spokojenost nezajišťuje jen výše mzdy či platu, ale též spokojenost profesní, lidská. Ovšem mít zavřené oči a dělat tu jako že tvá mzda o tobě nic nevypovídá, to je příliš... zbabělé...
Konečně, argumentuješ-li učitelem či lékařem, pak v těchto profesích přece existují též velké výdělkové rozdíly, a samozřejmě jsou odvislé od individuálních schopností daných lidí. Mistrovský operatér, například, si i zde může vydělat veliké peníze. Jistě zasloužené.
Tak postupně:
1) já ale nikde nenapsal, že za dané výdělky může VÝHRADNĚ společnost... ;-)
2) jenže problém je v tom, že za "poslání" si ani v showroomu Škoda nic nepořídíš.
3) to je právě ten problém. Peníze totiž nejsou odvislé od HLAVNĚ A JEN od schopností, ale v tom, jestli jsi ve fakultní nemocnici, nebo v té zřizované krajem či na soukromo. Přitom vůbec neplatí, že šikovný lékař v krajské nemocnici je na tom lépe jako neschopný primář v té fakultní s těmi správnými známostmi... A tak to, bohužel, chodí všude 8-s Tedy peníze zaslouženě... no velmi často ne.
Stejně tak učitel - myslíš si, že kvalitní učitel, kterého to opravdu baví, bude zaslouženě odměněn? Nebude - a víš proč? Protože ho baví učit a proto se nehrne na funkce. Učitel, kterého baví učit, nikdy nepůjde dělat ředitele atp.
Nepotřebuji nic hledat. Jen jsem tady napsal pár svých postřehů z videa a taky z fotek ... A věřím tomu, že je to jen špička ledovce, protože tenhle poslepovaný "nue wagen" bude mít v reálu těch přehmatů mnohém více.
Jo a máš pravdu. Na Rapida skutečně nemám. Ale musím to upřesnit, už nemám. Koupil jsem před třemi měsíci skutečně kvalitní auto. Naštěstí to nemusel být žáden koncernový slepenec ... ;-)
ono ako to tak pozorujem tak indický a český rapid vlastne nie sú až tak rozdielny.
takže škoda ako low-end social car dopadla pod patronátom vw dosť mizerne.
stále dúfam že novú fabiu a octaviu3 hoši z boleslavi nedovrzajú ako toto technicky staré vozítko v novom kabát/ň/iku-rapid.
Je zvláštní, jak je náhle největším problémem světa pozice směrovek u Rapidu, používaná již u tolika různých modelů (ne že by mi přišla rozumná), nebo velikost těch bočních - používaných u Škody dodnes od dob Octavie 1. Podobně nesmyslné mi připadají výtky ke tvaru antény a klik. Roh dveří není řešený šťastně, ale ani to není vůbec nic nového. Ale hlavně, že se něco najde, že.
Ten kabel co tahá rapid po zemi to je bleskosovod?
Ten kabel co tahá rapid po zemi to je bleskosovod? Nic jiného co by měl tahat mě nenapadá, myslím že staré rapidy za sebou taky tahaly nějaké pásky pro případ úderu blesku... [odkaz]
Re: Ten kabel co tahá rapid po zemi to je bleskosovod?
Moc děkuji za odpověď, již to začínám sledovat v provozu a opravdu je to tak. Do teď jsem si myslel, že automobily kterým něco čouhá z podvozku 5cm nad komunikaci jsou v poruše a ono je to vážně tak že je to záměr výrobce...
neviem, co stale na to auto kydate. jo, tu na strankach sa to clankami uz kusok prehana, ale...pre tento region to auto ma myslim svoj vyznam.
co sa auta tyka, bude to o nieco rozmernejsia alternativa k malym autam za nizsiu cenu. bude zalezat na cenovej politike predajov, ale po nejakom case to snad zachrania rozne akcie a zlavy. lacnejsia alternativa k octavii komu je fabia primala.
co sa tyka toho, ze su pouzite stare konstrukcne prvky: no a co? cesty sa za tych 15 rokov nijako nezmenili, ak tie cesty zvladala prva octavia, aky problem bude mat rapid? ja prave ocenujem vyuzitie osvedcenych konstrukcnych rieseni. kebyze sa vyraba octavia I s novou palubovkou a upravenym exterierom, nie je o com. nenarocne a spolahlive auto, ktore pozna kazdy automechanik v hornej dolnej.
vyhrady mam k recezentom: ak viete, ze pocas sceny budete cely cas vykruteni bokom ku kamere, tak si jemine prehodte predtym ten mikrofon, polku vide vas nebolo poriadne pocut. toto dokazem pochopit pri live vystupoch, ale ked je cas scenku naplanovat, myslite i na to
Tak jak je pro některé zdejší kritiky problém logo na kapotě, o čemž není pochyb, tak pro tebe je problém logo na kapotě všech ostatních značek, které neprodáváš. Potrefená husa se prostě ozvala.
Za prvé bych vám chtěl poděkovat konečně za videotest. Konečně! Alě, hoši, zapracujte na tom, Ringier Axel Springer vydělává prachů jako šlupek, myslím že si můžete dovolit najmout několik dalších lidí, kteří vám s videotesty pomohou. Musíte tam přidat tu "šťávičku". Takto je to nemastné, neslané. Zkuste si vytvořit vlastní styl testů, něco jako video testy Libora Zezulky. Alespoň jednou za týden se na nějaký jeho test na netu podívám, vždy mi zvedne náladu, hlavně test Fabie 1.4 TDI jak to tam tuní, z toho chcípám vždycky. A nějaká slečna jako Hanička by tam taky mohla občas být... >:D:yes:
Za Rapida ma u me Skoda uznani. Znovu postavila automobil na urovni, velikostne genialni, bez zbytecnosti, skvele auto pro nenarocny trh cele Evropy.
Pustim se zde do kratke spekulace.
Proc automobilka vytvorila Rapida? Ma CItigo, Fabii, Octavii, Superb, Yeti, Roomster. Tudiz ma nabidku ve vsech zakladnich tridach. Naco tedy Rapid? Velikostne mezi Octavii a Fabii.... Napada me, Octavia v posledni dobe byla velice uspesna, na mnoha trzich prodejni jednickou, pricemz za ni zustava i Golf. Octavia se stala vyberem racionalne premyslejiciho zakaznika, ktery by si jinak poridil prave Golfa. Osobne si myslim, ze prave Octavia je dnes na uplne spici evropske nabidky v nIzsi stredni stride. Skode ale bylo do vinku dano, ze ma jit o levnejsi vetev koncernu zamerujici se na rodinu. Tudiz v hierarchii az za Volkswagenem a Seatem. V zadnem pripade nemela byt konkurenci pro Volkswagen a Octavia uz vubec ne konkurenci pro Golf. Nastava dilema. Prehodnotit politiku koncernu, zdrazit Skodu? To by pouze poslalo zakazniky Skody ke korejske konkurenci. (zaroven by nemec nikdy neprekousl, kdyby ceska Skoda byla hodnotne vyse nez nemecky wagen)
Zde prichazi na scenu prave Rapid. Automobilka nabidne vuz, ktery ma vsechny komponenty, na ktere zakaznik Octavie slysi. Techniku VW, libivy vzhled, velky kufr a to vsechno za nizsi cenu. Ten samy, racionalne smyslejici zakaznik zbystri a misto Octavie si prijde pro Rapida, kteremu Rapid v porovnani s Octavii staci. Timto zakaznik zustane u koncernu VW, Golf se stane prodejni jednickou a Octavie zustane pod nim, tak jak ji bylo predurceno. Zaroven Skoda ziska nove zakazniky, kteri si drive nemohli Octavii financne dovolit. Vsichni jsou spokojeni. Bravo Skoda, bravo Volkswagen.
P.S. Rapid v plne vybave, se vsim vsudy, bude jiste vynikajici nabidkou. Preji uspech.
Mariánku, to není spekulace, nýbrž "špekulace" :-) Nepouštěj se na tenké ledy. Octavia nejde proti golfu, je to liftback, navíc v třetí generaci bude posazena ještě výše, než dosud, tedy někam na doslovnou počáteční hranu střední třídy. Modelová linie je tedy jasná - Rapid, Jetta, Octavia, Passat, Phaeton. Je to výborně prostřídané, to víš Volkswagen, mistři aut ;-)
V hodnocení Rapida ses "dopustil" u tebe nevídaného realismu, jo, je vidět, že vyspíváš, a to se cení, už to tolik nechrastí plakáty jako dosud :yes:
Jestli to dobře chápu, pak Octavia III lift bude střední třída, protože je delší než HB od konkurence a Octavia III kombi bude nižší střední třída, protože bude stejně velká jako ostatní kombíky z nižší střední. :-)
Proporce nynejsi Octavie jsou genialne promyslene. Nabizi vic nez konkurence. Take diky tomu je tolik uspesna. Od pristi generace poroste jak rozmerove, tak cenove, coz ji posune o tridu vys, kde jiz jeji trumfy fungovat nebudou. Aspon ne do te miry jako dosud.
Proc by melo? Pokud octavia vyroste, tak to bude mozna lehce nad uroven jetty, tj. stale dost pod passatem a jeste vice pod superbem. Prostoru je tam dost a jestli chce skoda do roku 2015, nebo do kdy, zdvojnasobit mnozstvi modelu, tak nejake vyskrtavani tech soucasnych rozhodne neprichazi v uvahu.
Opravim te GTI. Octavia by nemela jit proti Golfu, realita je vsak jina. Liftback, nebo hatch, Octavia je za dany peniz vice auta pro prakticky smyslejiciho cloveka nez Golf. Pritom technika je totozna. Proto ten posun trid. Octavia III poroste, cena vsak take. To je prave duvod Rapidu. Nahrada za Octavii, auto, ktere jiz proti Golfu nepujde, protoze hodnotne jde o automobil podstatne nize nez je dnesni Octavia vs. Golf.
Takze, pokud si nekdo chce poridit Skodovku v nizsi stredni, ktera svou hodnotou predci i Golf, mel by spechat. Zacatkem pristiho roku uz nebude mit z ceho vybirat, proti Golfu uz Skoda nebude mit nez Rapida.
Ty to vnímáš dobře, jen na toho golfa moc násilně roubuješ buď Octavii nebo Rapida. I dnes má v Česku Golf svá jistá prodejní čísla, jsou lidé, kteří programově jezdí hatchbacky, a samozřejmě jsou lidé, kteří kupují sedany/liftbacky, ti si samozřejmě jdou pro Octavii. Jistý možný střet by se dal vystopovat pouze v kombumitacích, ale tohle je tak silná parketa Octavie, že se tu ani moc nesnaží Golf vystrkovat růžky.
S nájezdem O III. souhlas, i když nyní mě napadá, že by měl povyrůst též Golf, aby to nedopadlo nakonec tak, že stav bude neměnný, pouze do prostoru pod Octavii vjede Rapid, který tedy asi bude větší, než Fabia III. No, je to na velké dumání :-)
Jelikoz je na zahranicnich trzich cena octavie o dost nizsi, nez cena golfu, tak se cena vyrostle octavie (pokud tedy opravdu vyroste) s golfem maximalne srovna, tj. bude stale lepsi volbou. A CR je prilis maly trh a golf tu ma dobre prodeje, takze kvuli nam to urcite nedelaji.
to je ten mackopes o com pisem a pri pohlade zboku to pekne vidiet ako keby to auto bolo robene z dvoch aut....zadna cast od B stlpika mi vobec nesedi s prednou castou pri pohlade zboku...ten bocny profil je skutocne akoby vytvoreny z dvoch roznych aut....celok to maskuje ale lepsie oko vidi...... ;-)
vo videoteste sa pise ze chybaju 6st prevodovky.....asi maju na mysli len pre motor TDI, kedze 1.2 TSI a 1.4 TSI ich maju nie? Alebo ani tie nie? Nejasnosti pribuda a tie hranate dvere s tymi trciacimi rohmi vyzeraju fakt nebezpecne....prve co bude tak si sofer na tom roztrhne koselu alebo pride dieta k urazu....ako toto mohlo prejst do vyroby neviem....ved tie predne dvere pri otvoreni su hotova zbran....nepaci sa mi to.........cele auto ma kopec chyb ci uz malych alebo vacsich a roznych kompromisov....a casom sa najdu dalsie....to auto ma velke rezervy skoda....cakal som viac, podstatne viac na dmnesnu dobu.....ani odhlucnenie v kabine nebude idealne......hlavne ze to ma 550L kufor ktory bude kazdemu na nic.....
majster kompromisov a setrenia na nevhodnych miestach citigo ma zdatneho konkurenta - je nim rapid, bravo
Paci sa mi ten "dravy" look co ma Rapid zpredu. Celkovo ale podla mna maly sedan(liftback) nikdy nebude uplne proporcne dokonaly, co vidno aj na Rapide.
Co je dolezitejsie je podla mna to, ze tento novy look bude pouzity aj na vyssich triedach (octavia, superb).
Nemenej dolezite je ale podla mna vytvorit podobne podareny zadok. Co sa na Rapide uplne nepodarilo.
Podobny problem vidim na Forde Mondeo. Famozny predok ktory podla mna stale nema konkurenciu, zabija pre mna odflaknuty fadny zadok.
To víš, konečně představila Škoda lepší vůz, než mám. Tak jsem rozladěný >:D:-!
Nehodnotím podle stáje, hodnotím podle výsledku. Je to jako by mistr světa akrobatických skoků do vody v dokonalé formě přišel na odrazový můstek, výborně předvedl 95 % svého čísla a pak... nezvládl dopad a zlomil si vaz :-!
No skoro mám pocit, že jsi vyřešil rovnici: Citigo + 249 l = Rapid. Jen ta soustava rovnic Citigo + 100 tis. Kč = Rapid dohromady dává jen imaginární řešení >:-[]
Jenže je tam jedno zásadní ALE: zatímco Cígu se dá leccos odpustit, protože je to opravdu jen levný vozíček do města a třeba konkurence z Kolína taky příliš neladí, tak tady se bavíme o voze, který bude zřejmě cenově srovatelný s C4, Mégane a dalšími 8-s
Jinak ale podepisuji :yes:
Vlastnil jsem Rapida 136R.No proti prvorepublikovému rapidu nic moc.Ale tato 3 generace je patlanina z toho co zbylo ,aby se to nevyhodilo.Ušetřili kde mohli.Z videa vím, že odrbali bezpečnost a šetřili na kvalitě plechu a torzní tuhosti.Takže za pár recyklovaných plechů a polomotorů se zaplatí stejně jako za kvalitní auta renomovaných značek.Odpor vzduchu je směšný.Jako sedan s kufrem by měl mít cca cx0,25. moje staré plečky mají cx 0,25 a 0,21!!!jízda je trochu utlumená-v překladu to mlátí jako prase a vytřese z tebe duši..jako všechny VW...Motor jezdí za 5 litrů.Ovšem evropská unie uznala že naftové motory a-zplodiny z nich jsou rakovinotvorné.Nechtěl bych býti 2-3-4- majitelem .Nerad opravuji a vrážím do ojetiny.Ovšem vstřiky,turba,filtry pevných části aj.jsou dnes spotřebka na 3roky pak ámen. :no: Škoda že ŠKODA jde někam do číny.......... :-(
no začínám mít pomalu, ale jistě pocit, že co škodovka ušetřila na vývoji-teda pokud vůbec nějaký ten vývoj proběhl tak narvala do této brutální marketingové masáže
Rapida v současné podobě vnímám tak nějak jako koncernový výprodej všeho co na skladě zbylo-aneb vymyslet způsob jak prodat něco co už se v původním balení neprodá a nebo prodá zle
jinak řečeno: vememe přední nápravu z fabky, zadní z oktule I-aby se něřeklo tak to trochu vyladíme aby to nejelo tak zoufale jako oktule I-která byla jízdně podprůměrná už v době svého vzniku-ale tak dobrá jdeme dál, podvozek bychom měli hotový, motory-no nacpem tam vše co už dávno fachá všude jinde v koncernových strojích+poladěné HTP kvůli lákavé ceně od, ořízneme výbavu na minimum, takže získáme dá se říct líbivější variaci na fabii junior v základu a kdo chce víc tak tomu tam nacpeme cenovku o třídu vejš
jsem trochu smutný z nabídky motorů-osobně stále doufám že se tam dostane alespoň 2.0TDI 81kW jako dieselový vrchol nabídky. V současné známe konfiguraci pokud vynecháme vyloženě soc-domov důchodců v podobě HTP, tak nám zbývají obě TSi s pošramocenou pověstí a dvě výkonové varianty 1.6TDI...77kW jezdí docela solidně v octávii II, věřím že v rapidu to bude též solidní motor a zřejmě tak nějak jediný vhodný. také mě mrzí že tam není 1.6MPi 74kW to si myslím, že by byl jeden z hitů kdyby byl základ např. někde okolo 320 tisíc
shrnuto: Chevrolet Cruze může být i přes své relativní stáří v klidu, v době kdy má 3 karosářské varianty, základních 91kW a vrcholných 120kW a 1.4T se 103kW příchází dražší a novější rapid ovšem se starým podvozkem z přelomu tisíciletí, se základem na 55kW a vrcholem na 90kW(naftovým dokonce na mrzkých 77kW) a jedinou karosářskou variantou
ano v čechách bude rapid jistě v top3 ale v globále se nic nemění, Cruze bude dál prodávat přibližně tolik co celá škochtle dohromady... :-)
nemyslim si, ze vas ukazovatel navstevnosti je spravny... pocet navstev clanku vs dopyt po informaciach o rapide...
skor by som videl dovod zvysenych navstev, kvoli diskutujucim a HLAVNE tym, ktori tu robia "divoku" krv...
je vsetkym jasne, ze sa jedna o provokaterov typu gti, josalito, wl a pod...a vieme, ze niektori z nich su vasi zamestnanci... (ved kto by sem mohol po zopar vyhruzkach panom josalitom zverjenit IP adresu) len ten, kto ma pristup k vasim IT...
provokativny nazor = viac prispevkov v diskusii = viac klikov na stranku = ZVYSUJUCA SA HODNOTA REKLAM na auto.cz:no:
Člověk aby se tu bál pomalu napsat příspěvek. Osočování z provokatérství nabírá na razanci, kolega aby si tu nakonec sjednal vedlejšák v redakci... počítám, že s nájezdem Octavie 3 to tu skončí hromadným garÝžovým >:-[] haraki...kirikiký. Půjčte mu někdo mokrej hadr, ať mu přestane vřít "mozok".
Tak tedy - myslím by tu měla velmi zřetelně zaznít pochvala slovenskému designéru, Jozefu Kabaňovi. Je to mladý člověk (nar 1973) avšak překypuje talentem. Svá (stupendijní) studia pod vedením koncernu VOLKSWAGEN zahájil na prestižní londýnské Royal College of Art, která je považována za jednu z nejlepších vzdělávacích institucí v oblasti designu. Studia úspěšně zakončil a zahájil nepřehlédnutelnou praxi v automobilovém designu. Od Volkswagenu vyslán k AUDI, aby poslední roky pracoval ve funkci šéfa designu ŠKODA.
Výsledky jeho práce, výsledky práce jeho týmu máme nahoře. Můžeme být hrdí na práci Mistra Kabaně. Jeho cit pro jemnou krásu, schopnost tvořit originální tvary, tvary, které zásadně promlouvají do designu automobilů jak dneška, tak zítřka, jsou jedinečnou vizitkou celé automobilky. Mistr Kabaň přetváří dobu a je dokonalým designovým předvojem. Dokázal neuvěřitelné, dokázal vytvořit levný malý vůz s vizáží takřka prémiového modelu, dokázal posunout vnímání designu v levných segmentech do výšin uměleckých počinů, současně pak modelem RAPID přetvořil firemní vizuální standard na doslovnou evropskou špičku.
V kontextu konkurence patří Mistr Kabaň k několika výjimečným světovým talentům, které tvoří elitní vrchol světového designu aut. V aktuálních souvislostech je cenné především to, že svůj um, svůj talent, svoji pracovitost a své představy realizuje u naší krásné automobilky Škoda. Jedná se o zcela ojedinělou záležitost – na mainstreamovém (ausgerechnet „levném“ vozidle) pracuje jeden ze světově nejlepších designérů. Tuto skutečnost lze jistě přirovnat k „bangleovské“ prémiové revoluci, kterou před lety prošla automobilka BMW.
Šok, který RAPID vnesl do řad konkurenčních oponentů je zřetelný. Doslova ledová sprcha, kterou svým jiskřivým, ostrým a vyhraněným designem Rapid spláchl všechny ty buchtoidno bárbínovské konkurenční počiny, má razanci pěsti z křišťálu.
Veselme se, chvalme Škodu, chvalme Mistra Kabaně – vždyť světlo světa spatřil vůz, který boří hradby tříd, vůz jehož vizuální stránka má hodnotu garážového démantu.
Nesúhlasím. Ten chlapec vie byť v správny čas na správnom mieste, ale z pohľadu tvorby je to ťažký podpriemer. Kam vietor, tam plášť, však preto je u VW Group...
Tolik textu o ničem. Stačilo Josef Kabaň :yes: ...
Jinak vcelku souhlas, jen ten příběh má pokračování...
JK odvedl skvělou práci, Mission L byla velmi slibná studie. Jenže pak bylo dílo předáno ekonomickému oddělení a ... nastaly škrty. Jediným hlediskem se stala levná výroba. A tyto detaily naprosto shodili skvělou práci JK, i když upřímně - oprášení designu první generace Octavie... to není žádné terno.
Velmi mi to připomíná veleslavného Fazola, který taky coby krásná studie od Bertoneho... tak nějak zmizel jak mlha po východu slunce. Kde jen ti soudruzi mohli udělat chybu :-!
Dá sa to aj tak povedať, ale je to presne o tom, čo píšem - kam vietor, tam plášť. Le Quément sa za svoje kreácie bil, vo VW ošetria pekný návrh peniazmi a dizajnéri to pre pokoj duše so zohnutým chrbtom zrealizujú...
Nehovorím, že Civic je krajší, ale prístup je diametrálne odlišný, a podstatne sympatickejší, hoci samo auto tiež nesadne každému.
GTI a jeho dlhá úvaha a povzdychy nad prácou dizajnéra kabáňa sú už chorobné.
ok,dizajn je vec individuálna a každému sa páči niečo iné.
ale prečo si gti neprizná že kabáň len nakreslil nové plechy na starú octaviu 1 aj s celou takmer 20 rokov starou technikou vw?
rapid JE technicky STARÉ auto!!!dokonca nemá ani vysokopevnostnú oceľ a výstuhy ktorá sa dnes používa už dlho rokov!
odhadujem že v teste NCAP bude mať rapid asi tak 4*,podobne ako stará octávia.toto je progres a pokrok škodovky?a kam-späť pred 20 rokov?
Chápejme zoufalství, jakým právě prochází diskusní Alfrédi. Po sprše překrásných snímků našeho překrásného RAPIDa přišla jedna vizuální informace cílená rovnou do vazu - RAPID stojící, RAPID jezdící. Právě v pohybu vynikne úchvatnost a jedinečnost karoserie RAPIDa.
[odkaz] [odkaz] [odkaz] BRAVO BRAVO BRAVO
No, dejme si pár snímečků:
[odkaz] 8-s8-s
[odkaz] :*):*)
[odkaz] >:-[] >:-[]
Děkuji, malá ukázka mi stačí, prosím vás neví někdo, kde se tu prodává Rapid? [odkaz] [odkaz] :yes::-!
Myslím že vyhráváte bludišťáka za nejtajuplnější příspěvek v celé diskuzi. Absolutně nechápu co jste těmi odkazy chtěl říct. Jako že jsou focené ze stejného úhlu???
Zúfalstvo cítiť z teba. Vyzerá to na zlepený zadok z toho, že sa väčšine Rapid proste nepáči, a ten zbytok by si ho tiež nekúpil, pretože má na viac ako lacné a ešte lacnejšie vyzerajúce auto. Máš nejaké provízie z predaja? >:D
Mimochodom, prvé tri fotky sú vpohode autíčko - si z toho šokovaný?
Ten bavoráčik sa tiež celkom dá, aj keď to je už trochu z misy.
Ale čo ten žobrák na konci?
Na tej sivej foto vyzera akoby dostalo bagrom cez drzku, pada mu rypak dole.
Na druhej v bielom mu to slusi, lenze, nehnevaj sa; to auto zaspalo dobu. Vyzera odtial staro a je tak tuctove, ani si ho nevsimnes v premavke.
Po shlédnutí všech fotek a videí vidím největší otazník nad interiérem. Totiž... rozvržení i architektura přístrojovky jsou v pořádku, ale šetření na detailech se tu projevuje: Tvrdé plasty, nevzhledné potahy sedaček s krátkými sedáky a zřejmě i opěradly, nešikovně řešená loketní opěrka kolidující s ruční brzdou, laciná tlačítka pod klimou a vstup na USB jako kdyby si ho tam redakce namontovala sama.
Jistě, je to lowend a takové věci k tomu zkrátka patří, Škoda snad nikde únosnou míru nepřekročila a oproti Dacii je to (samozřejmě) první liga. Jenže nejčastěji zmiňovaný konkurent Fluence hraje extraligu... co u mě Rapid získává ostře řezanou přídí oproti tupé masce Fluence, o to lépe působí zpracování detailů interiéru v Renaultu, třeba opěrek hlavy. Aspoň podle fotek.
Emele, fluenci sem už raději netahejme, je to nedůstojné Rapida. Máme-li hledat modelovou paralelu k Renaultu, pak škodovácký designový standard drtí s přehledem dokonce i mégana. Neexistuje úhel, v němž by byl mégan propracovanější. Tohle je samozřejmě dáno tím, že Škoda opravdu hraje první mainstreamovou designovou ligu, která svou kvalitativní třídu nejen definuje, ona jí dokonce v mnohých ohledech i převyšuje. Je pak naší radostí, že levný model od Škody dokáže svou dokonalou krásou doslova zadupat do země třeba toho mégana.
Nekritizuj prosím sedadla, na nichž jsi zatím neseděl, v tomhle to Škoda umí, nemám starost, že by se v Rapidovi sedělo špatně. Dej si detaily přístrojové desky, struktura povrchů je jedinečná, je to "dospělé" auto v nejlepším slova smyslu.
[odkaz] [odkaz] vždyť to je závan prémiovosti. A toto - [odkaz] to je uživatelská radost...
Ačkoliv s vámi v drtivé většině příspěvků souhlasím tak zde nikoliv. Francouzi a Italové jsou v designu interiérů i exteriérů o deset let napřed. Vždy to tak bylo je a bude.
V materiálech užitých na správném místě a technických finesách nikdy, ale v designu???
V technických finesách bývají němci taky pozadu. Jak dlouho koncernu trvalo než udělal ovládání rádia na volantu, jak dlouho jim trvalo než přišli na to, že navigace nepatří ke kolenům, ale co nejblíže k zornému poli atd. A materiály... no zrovna Megane nebo Scénic jsou na tom hodně dobře, stejně jako C4 a i trochu starší 308 je na tom dobře.
Stačí se podívat na srovnání Passat Alltrack a Peugeot 508 RXH. I sami automobiloví novináři konstatují, že v interiéru vyhrává jednoznačně RXH, má pohodlnější sedačky a interiér nevypadá jak z 10 let staré školy...
Ano ano, celkem takticky mluvíš zejména o designu, a tam s tebou musím souhlasit - tedy, tam s tebou rád souhlasím, jsem chtěl říct :-). Megane i Fluence jsou poněkud unylá auta, bez zvláštní jiskry... u Meganu to platí zejména pro 5dv. před faceliftem a předek Fluence je ještě slabší. Naproti tomu Rapid je paráda, hezčí než Octavia II i Megane III, za mě není o čem diskutovat, tohle je rozdíl třídy.
Jenže vevnitř... z toho co jsem viděl řadím Rapid někam doprostřed mezi Fluence a... já nevím, nechci napsat Logan, ale nic jiného mě nenapadá. Pokud napíšeš, že Škodovka sedadla vždycky uměla, nemohu s tebou souhlasit. Ano, třeba i do Fabie se daly sehnat luxusní sportovní sedačky, ale ten základ žádné terno není. Vypůjčím si tu jeden snímek od Ronaulta: [odkaz] - tohle je jak ze Superbu, nemyslíš ;-)?
Nesúhlasím, Rapid vyzerá zvonku jak hrča, zďaleka nemá švih ako Fluence, ktorému škodí jedine väčšia svetlá výška. A tie detaily...
Čierny plast použitý v exteriéri je vskutku hnusný - dá sa čierny plastový dielec medzi svetlometom a maskou nazvať vydareným detailom? [odkaz] .
Osadenie predných hmloviek je otrasné [odkaz] .
Takto vyzerá zle nakopnutý zadok, akoby ho robili pred 20 rokmi Kórejci [odkaz] - ale pravda je, že im asi krivdím, toto vyzerá lepšie ako nový Rapid [odkaz]
Ako celok sa Rapid zvonka dá, ale ne zvláštnu pochvalu to nevidím, hlavne keď si človek všíma detaily. S interiérom máš úplnú pravdu, je tragický, to tu tvrdím od začiatku.
Dobrá, ohledně exteriéru se prostě neshodneme. Černý plast mezi světlem a maskou... ok, vytrženo z kontextu možná nic extra, ale v komplexu to funguje, alespoň pro mě. A na mlhovkách nevidím nic špatného. Mé jediné pochybnosti zůstávají ohledně proporcí a velikosti kol, rád bych viděl Rapid na nějakých 225/45/17 (a děsím se 185/55/14 nebo co bude v základu).
Interiér je pojatý pěkně, rozvržení se mi líbí (až na tu loketní opěru), jen se na něm příliš evidentně šetřilo. Na druhou stranu, pokud už mluvíme o korejcích... interiér nové i30 možná zpracováním udělal dojem i na šéfa VW, designem je to ale i pro mě moc velká divočina.
Každý podľa seba, niekto rád viac divočiny, niekto je usadlejší. Mne už dizajn interiérov VW lezie krkom, je to stále odvar toho istého, bez štipky nápadu.
Ale úplne súhlasím s tým, že to so šetrením preháňajú - resp. s tým, ako je to vidno. Lacnota tohto auta kričí z každého detailu, trčí z neho jak zo sedliackeho voza zle uložená slama - na všetky strany. Preto mám obavu, že trochu lepšia výbava a zakrytie lacných detailov zdvihnú cenu neúmerne vysoko.
Je potěšitelné, že se na venkovním designu v tomto pro Rapid nedůstojném duelu shodnem.
Emele, velmi upřímně - nemyslím. Je to doslovná estetická tragedie, včetně toho bílého obšívání.
Co tě vede k řazení kabiny Rapida po bok Logana? Vždyť ta kabina nemá jediný estetický kaz. Tvrdoplast je logická třídní rovina, tohle není Octavia. Tvrdoplast mi nevadí, jásám nad estetikou, nad stylem přístrojovky, nad povrchy (pohledově) a odtušuji i výbornou ergonomii [odkaz]
Chabé, chabé, chabé.
A čo sa ergonómie týka - pekne iritovať dokážu už len páčky pod volantom. Dlhé, s nevalnou pevnosťou, ale s nadmieru tvrdým chodom a dlhými dráhami. Opäť jedna z disciplín, kde je Škoda proste slabá.
Nene, po bok Logana ne... to jsem nenapsal. Psal jsem mezi Fluence a Logana... a to jen proto, že mě jiné auto než Logan nenapadlo, i na mě je to tvrzení trošku moc silné. Pokud bych měl napsat nějaké "po bok", pak tedy... Focus II, jako vyšitý.
Bílé obšití je věc vkusu a možná je na řidičově opěradlu i trošku nakřivo.. ale co říkáš na "skládané" nastavitelné opěrky hlavy?
Ergonomie - to jako že můžeš zatáhnout ruční brzdu jen když si sklopíš loketní opěrku? Ale jo, jinak se mi rozvržení kabiny taky celkem zamlouvá, jen prostě lacinost z detailů čiší více, než je dnes obvyklé.
tak jestli tam je asistent rozjezdu do kopce, tak v tom nevidím problém. Parkovací brzdu používám při parkování, a to ani asistent rozjezdu do kopce ještě nemám...
Dá se to celkem poznat i na pohled. Stačí se podívat třeba na detail vyklopeného kastlíku před spolujezdcem a jistá lacinost z toho čiší... na první pohled mě napadá paralela k Focusu II. Na měkčených plastech nejsou k vidění tak ostré hrany.
Tak uvidíme první produkční kousky Octavie, ale vzhledem k tomu, že interiér Fluence znám a vím, že na materiálech se nešetřilo, stejně jako se dělaly rozumné tahy a ne aftermarketové výtvory loketních opěrek, tak se obávám, že v tomhle je ta lacinost Rapida silně znát.
Pokud přeskočím to, že se na zadní sedačky vleze (s prominutím vůči panu redaktorovi) muž hodně malého až dětského vzrůstu a vepředu je uzoučká loketní opěrka buď pouze pro řidiče nebo spolujezdce tak kde mi z toho plyne nějaká výhoda? To jakože si můžu v kelly třeba při opravě vybrat jednoho z třiceti čínských výrobců komponent zadní nápravy oktávky nebo jak? To těžko... A co až se mi ošoupe to vedení brzd co si vláčí rapid pod sebou 5cm nad asfaltem? [odkaz]
Osobně jsem se s tím u žádné škodovky nesetkal ale z jakého materiálu je to vyztužení nad rezervou zde [odkaz] to je MDFka, dřevotříska nebo nějaký papír? Jako laikovi přes škodovky mi přijde že tam je něco dodatečně přidělané a navíc podle té barevné mapy že do kufru asi nějak zateklo...
Materiál bych přirovnal k sololitu. Neprohýbá se - no to je sice pravda, ale vypadá to otřesně.
Zvláštní, v kufru jsem už vozil vše možné od dřeva na topení, přes dlažby, cement, provozní náplně, nákupy a já nevím co, ale že by mi obsah kufru vytekl? To se mi opravdu nestalo.
Pilu vozím taktéž, poctivě na podložce a zabalenou. Nejsem lopata, abych si nechal do kufru vytéct olej nebo benzin. moje 4nohé zvíře vozím v interiéru, a živé :-!
zase bych tak neodsuzoval ty, kterým se Rapid líbí, holt každý má jiný vkus :-) ale co se mi tak zdá tak nejkrásnější na Rapidu byla studie, od té doby to šlo z kopce.. Prostě se to musí brát že Škoda bude vždy jen Škoda.. škoda no.. :-)
Porovnávaš neporovnateľné.
Zatiaľ čo tebou zmienené štúdie vyzerajú futuristicky a ich sériové sestry reálne, a pritom ešte šmrncovne a moderne, v prípade Škody je to šmrncovne vyzerajúca štúdia, a po nej neslaný-nemastný sériový produkt.
[odkaz]
To svetlo a pod nim to sikme lomeni narazniku, to vubec na sebe nepasuje. Jojo to je slusna prasecinka >:-[]
Jaky to haze pod svetlem stiny. To je slusna ubohost neudelat ani koncept poradne >:-[]:no:
Auto které si určitě najda své zákazníky stejně jako kterékoliv jíné. Není potřeba jej srovnávat s něčím jiným a psát zde rozsáhlé hanlivé názory na to či ono. Každému vyhovuje holt něco jiného. Někdo kupuje auto které chce a někdo zase výbavu kterou chce a je mu jedno v čem bude "zabalená". Ať tak či onak je to na každém co si koupí a co se mu líbí a cpát někomu svůj názor (jsi hlupák když nejezdíš tím co já) je ubohé. Svůj dojem a názor nemůžu nikomu nutit pouze sdělit.
Většinou to bývá tak, že když automobilka představuje nový model, tak ho "narve" téměř vším, co lze najít v příplatkové výbavě, ale zde, zdá se mi, že to více méně vypadá tak, jak bude většinově sjíždět z linky. Nebo snad je to vrchol co umí Rapid nabídnout? Potom pardon, ale zájem asi mít nebudu. A tím spíš při pohledu do interiéru, tedy palubní deska je ok (materiálně asi na tom bude hůře, ale soudím zatím jen podle fotek), i volant se povedl, ale ta sedadla "vyrvaná" ze Citiga v laciném dvoubarevném provedení se mi vůbec nelíbí, o tvaru ani nemluvím.. Konkurence jednoduše nabízí více, tedy podle mě. A už se velice těším na porovnání Rapid vs. Toledo. :-)