fluence, mazda3, cruze a dokonca aj elantra su o triedu vyssie, tak ako corolla, focus sedan ci po novom aj astra sedan. prirodzene, cenovo mozu niektore z tych aut rapidovi konkurovat, ale skutocna konkurencia v ramci triedy sa este len ukaze - peugeot 301 a citroen c-elysee, dalsi budu pravdepodobne nasledovat.
Taky mám pocit, že je Rapid díky šířky o třídu níže než nižší střední. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale místo na kolena nestačí, když si není kam dát loket a 10 cm je sakramentsky velký deficit.
Aha, takže pro tebe je setsakra složité se ve dvou poskládat do auta, co? 8-s
Neříkám, že větší šířka je k ničemu, ale pokud sednou do auta 4 lidi, tak jediné, co je bude limitovat, je právě ne/možnost natáhnout si pohodlně nohy.
Říkám, že 10 cm rozdílu na šířku pozná každý, sakramentsky. Ty nepoznáš rozdíl v šířce interiéru Fabie a Octavie? :-O8-s
Na kolena je ve většině konkurentů z nižší střední třídy místa srovnatelně, kulhá možná tak Mazda 3hb, Bravo, jinak je to velmi vyrovnané. Pokud se bude cenovkou řadit Rapid k nižší střední, tak mu bude chybět šířka.
Vzhledem k mé zcela normální postavě nepotřebuji na šířku nijak extrémně mnoho místa. Ale díky mé nadprůměrné výšce, první čeho si všimnu, když si do auta sednu, kolik my zbylo/nezbylo na nohy a kolena.
Tedy osobně snesu v interiéru užší auto, než kratší, protože do krátkého se vůbec neposkládám.
Nejde o to, co potřebuješ ty, ale co dané auto nabízí. To by se tu mohl přiřítit Wolff, že má 150 cm a stačí mu místo vzadu s Bravem. Na šířku je to prostě podprůměr na nižší střední a tak tak průměr na malé vozy.
Samozřejmě, neodepíše u těch, kteří si tu konkurenci v nižší střední neprojdou. Ti, co to udělají a nepůjdou jen pro svou milovanou značku, tak si tohoto musí všimnout... pokud neutekli z Březinky.
Až to do tebe někdo z boku načadí pořádně vytuněnou hustokárou s načipovanými el. stahovačkami, oberkřídlem pro vzlet do vesmíru nebo jakýmkoliv jiným strojem, grejdr či Pendolíno nevyjímaje, tak budeš sakra rád za každej cm šířky :-!
A dlke testu naměřili pánové u Rapidu 142 cm, což je nějakých 5 cm pod průměr kompaktů a takový slušný výkon v malých vozech, i když třeba bráška Polo je na tom lépe.
Pro mě osobně je šířka velmi důležitým faktorem, ale v rámci binárního uvažování - 1/0 - vyhovuje/nevyhovuje. Zkrátka v autě velmi často jezdím ve dvou, s (nádhernou) spolujezdkyní a překážet si lokty je prostě ... nepřípustné.
A abych předešel různým narážkám - to ostatní je naše věc. Ale moc fajn věc, o tom žádná ;-)
A Rapid je (bohužel) opravdu úzký - reálně vyzkoušeno (v rámci jízdy, sakra ;-) . )
Podle čisel ktere jsi t dal tak hadam že jsou ze zdejšich stranek. Takže už to je špatně protože tu maji tolik nasekanych chyb že se neda na to spolehat.
Jinak pokud se nepletu tak tu šiřku naměřili vzadu. Navic si puvodně psal že je to tak tak pruměr a on je to spiš nadpruměr až špička třidy B.....
No spíše průměr, najdou se i prostornější a i méně prostorní. Z druhé strany není žádné auto nižší střední, kam cenou bude víceméně zapadat, které by bylo užší.
A ano, je to z místních stránek. Bohužel, zdroje se hledají těžko...
Ty si tu svou krabičku o třech válcích nepřestaneš obhajovat, co? Smiř se s tím, že je a zůstane nejužší uvnitř v celé třídě a i o třídu menší auta poskytnou více místa.
Z Octavie II jsem do Fabie II přesedal mockrát a řeknu ti, že je to jako přesednutí z nižší střední do mini aut. Vpředu si nastavím místo na nohy jak chci, co mě zajímá, to je šířka. Odmítám se na loketní opěrce na dlouhých trasách neustále strkat se spolujezdcem. Místa vzadu je v nižší střední víceméně na kolena všude dost, někde více (308), někde méně (Mazda 3), ale pořád je to jako celek jiná jízda než se kodrcat s o třídu menším autem.
nevím, jestli je vzdálenost sedadel od sebe stejná u Octavie II jako u Fabie II a dost silně o tom pochybuji, ale napsat, že raději pojedu ve Fabii II, to je jak napsat, že raději České dráhy než SNCF 8-s:no:
Navíc sedadla Fabie II jsou vyloženě natěsnané vedle B-sloupku...
Kupředu levou, zpátky ni krok! >:D Ty jseš korunovaný vůl ;-)
Když jsi u těch státních komunistických firem, tak státní podíl ve Škodovce je větší než státní podíl v Renaultu.
Jizda ve Fabii je tak pro buznopar. Ja když vidim z čelniho pohledu jak 2 lide sedi ve Fabii tak nevim proč ale vybavi se mi autička z kolotoču. Rozdil 1-2cm nějak znat neni ale nad tuto hranici už je to sakra rozdil a větši pocit svobody.
Ja jsem za nadpruměr a to jednoznačně. Protože neni vyjimkou kdy vnitřni šiřka je pod 1.4m. Nicmeně zařazenim je to spiš segment B než C to každopadně.
V naměřenych mirach je dobry SM. Tam to opravdu +- 1cm sedi. Osobně ověřeno jak na Focusu tak na Golfu.
Hezká čísla, ale nic moc neříkají.
Já mám dvojkový Focus s vnitřní šířkou v předu 145cm (vnější 184!). Řeklo by se celkem ujde, ale středová konzole to dokonale pohřbívá. Na místě spolujezdce se do šířky můžou rozvalovat leda anorektičtí trpaslíci.
Jak Trapné zmínit Bravo, které patří mezi nejprostornější ve všech směrech ve své třídě. Zkus se podívat zde: [odkaz] [odkaz] asi jsi zapomněl, že nemůžeš používat nejzažší rozměry. tzn. že nikdo ve předu nesedí úplně v předu a tak rozdíli v podélném směru tam skoro nejsou, ale na šířku to je jiná. :-!
Bravo má uplně jiný problém - po 100tis km je na odpis. Kolega kupoval Bravo 1.9JTD (110kW) jako nové v roce 2008 a ve 120tis km (loni) se toho rychle zbavil ;-) Motor šel jak řechtačka, plasty v interiéru vypadali jak po 20 letech provozu. Servis vidělo to auto skoro každý měsíc >:D Nevidět ho na vlastní oči, tak nevěřím... Možná, že měl prostě jen smůlu na vadný kus... :no:
Aky majitel, take auto. Ked je prasa a neumyje interier za cele roky, inak to vyzerat nemoze.
V robote mal kolega 3roky fabiu1, auto vyzeralo skoro ako nove. Na 5mesiacov ho dostal iny kolega a to auto vyzeralo ako 15rocne a vnutri sa dali sadit zemiaky.
Snad neveris tomu, ze sa ten motor pokazil sam??? 8-s
Bravo je nejprostornější ve své třídě? Já snad padnu >:D Přestaň si tu obhajovat vlastní garáž a běž se podívat co je prostornost třeba do 308, Golfu, i30, Ceedu, C4 atd... tahle auto jsou na tom podstatně lépe než Bravo.
Jde vidět, jaký jsi překrucovač faktů. Napsal jsem, že patčí mezi nejprostornější. A rozměry i30 a Golfu vs. Bravo si můžeš porovnat v odkazech, co jsem dal. 308, C4 nic proti nim, ale GOLF zrovna prostorný není. >:-[] Ono se naestačí jen dívat, ale musíš si sednout a projet se. Bravo má stejně velké sedáky vpředu, vzadu a tak zvenku působí, že tam nemůže být místa na nohy, ale když si sednu za sebe s mým 1,9m, tak vím, že tam místo je >:D
Během dvou týdnů jsem projel a odzkoušil jak vpředu, tak vzadu téměř celou nižší střední třídu, tím téměř myslím absenci Guilletty a MB A-classe, když tu zatím není a Bravo je vzadu jedno z nejméně prostorných v třídě, hlavně v místě na kolena vzadu, což dokládají ty tvé otázky.
Bravo: 620 / 830
i30: 570 / 860
Golf: 610 / 920
na toto můžu říct to samé, co jsem již řekl. "asi jsi zapomněl, že nemůžeš používat nejzažší rozměry. tzn. že nikdo ve předu nesedí úplně v předu a tak rozdíli v podélném směru tam skoro nejsou, ale na šířku to je jiná."
raději Ti to srovnám:
Hyundai i30
a) podélný prostor vpředu vzadu (součet) min/max (mm): 830 / 1060 570 / 860 (1690/1630)
Volkswagen Golf
b) podélný prostor vpředu vzadu (součet) min/max (mm): 800 / 1080 610 / 920 (1720/1690)
Fiat Bravo
c) podélný prostor vpředu vzadu (rozdíl) min/max (mm): 880 / 1080 620 / 830 (1710/1700)
Takže se podélnost stírá. výška a šířka je taktéž důležitá.
A bezpečnost, kdy Tě naboří auto z boku je právě, to co potřebuješ, či-li i šířku vozu, ne jen délku. Octavia je taky delší než BRAVO a má jen 4 hvězdičky od EuroNCAP.
Co myslíš, že test Brava je 4 roky starý? Teď je to auto vevnitř menší, nebo co? ;-)
Jenže musíš počítat taky s tím, jak vysoko sedíš, pokud nízko, tak potřebuješ více prostoru pro nohy než výše.
A nemíním se tady s tebou hádat, já si odzkoušel svoje a svoje projel, Bravo má své světlé stránky, ale prostornost vzadu a podvozek to rozhodně není.
Za 4 roky se nezmenšilo, ale třída je zase o kus dále.
;-) OK, vzadu v Bravu stejně nesedím, ale na středu se kvůli opěrce s držáky na nápoje dlouhodobě stejně sedět nedá, ale pro 4, kdy vzadu sedí lidi do 175, tak je pohodli dost i na nohy i na lokty. Ano chce to od FIATU novější model a to 500l Bravo nahradí, ale po letech jako Nissan zjistí, že by hatchback střední měli vrátit. :no:
Já osobně bych hodně rád viděl současné Bravo v kombíku... podle mě se Maree i Stilu v kombíku dařilo a je toho škoda. Navíc motory jsou parádní, minimálně 1,6 diesel a 1,4 T 88 kw, toho jsem si vyloženě zamiloval a dokázal bych mu odpustit i tu spotřebu. Pro 175 cm lidi určitě místa dostatek ;-)
Já po jízdě musel říct, že je Bravo trochu neprávem opomíjeno, hlavně bylo z počátku, dnes ke konci výroby, kdy konkurence šla vpřed, už to i chápu. Ale v době uvedení bych vůbec nepochopil toho, kdo dal přednost třeba Ceedu I a i30, v první generaci byli tvrdí a neskutečně ubouchaní, to Bravo je jen tvrdé, tolik nebouchá.
Mareu v kombíku jsem měl a je škoda, že neudělali Mareu II z Brava, výhody Marei psát nemusím, ale už jen multilink vzadu. Bravo 1,4 T-jet 88 Kw mám a dlouhodobě, 7,1l mimo město to žere 5,5, ve městě i 9, ale dá se i město zvládnout do 7,5l, ale když na těch křižovatkách, každý chce závodit :-)
Bravo 1,4 T-jet 88kw, má navíc super rozdělenou hmotnost, téměř 50:50, takže kola jsou stejně tlakována, a rozchod kol v předu a vzadu je stejný, což na průjezd zatáček je taky velmi pěkné. Ano, nárazy to tlumí pěkně na to jak je to tvrdé, Marea je netlumila téměř vůbec. No Focus, nebo Mondeo to není, ale toto auto je stavěné pro italské silnice, ne pro české, takže proto to není zde považováno za dobrý podvozek. Ceed a I30 vítězí nad Bravem právě díky kombíku, což je škoda. Navíc příchod Delty snížil bravu prodeje, ale odchod Marei, Stilla SW a 159 SW je velký omyl koncernu FIATU a bude se dlouho vzpamatovávat. ;-\
Rapid patří mezi auto od kterých nečekám že se v nich napříč natáhnu a usnu. Co se týče prostoru v příčném směru mě spíš zaráží a irituje Q7, A8, prostě auta které vypadají velké a po usednutí se v nich cítím stísněnější než ve Felicii a to doslova. Znám človíčka který se od Octavky naskládá sice s problémy, ale jde to. Když si poprvé sedl do vysněné Q7 zhroutil se mu svět. S výškou 174 cm a váhou 85 kg mi prostorově vyhovuje 99% aut. Má li někdo 185 cm a k tomu ještě 130 kg nemůže si hledat auto v nižší střední a snad ani střední třídě. Bohužel ;-\ Co se týče prostoru na zadních sedadlech pro kolena nebudu to řešit pokud nejsem TAXIKÁŘ. Znám spousty lidí kteří tohle řeší a jsou sami natož aby měli děti. Proč, Kdo řídí ze zadní sedačky?
"Atlis" - přesně, konkurencí pro Rapid je Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Fóbie kombi a možná Renault Fluence. Ten článeček mi připadá jako další PR masáž, Škodivka se vždy snažila z Oktávky udělat střední třídu a teď z Rapida nižší střední, cenou ano, ale bohužel jen cenou.
U Cruze autor tvrdí, že jeho výhodou je více karosářských verzí, ale nikde jinde tuto výhodu neudává, ať už u Mazdy 3 (hatchback) nebo u Fluence. Chápu, že to leckoho zmate, že se auto jmenuje jinak, ale hatchback a kombi se jmenuje Megane (má trochu jiný podovozek, ale podobnou cenu) a totéž platí o Elantře a i30.
Tohle je spíše takový článek "aby se neřeklo". Těch konkurentů je opravdu hodně a při cenovém rozpětí, které zatím Škodovka vypouští do světa, to může být cokoliv od dobře vybaveného Citigo po základní modely střední třídy...
Ty Ronaulte, a temi výhodami ohledně karosářských variant ma autor pravdu, az na Mazdu 3. Sami výrobci definují jak Fluence, tak Elantru jako samostatný model, tak sem Megane ani i30 netahej ;-) Jistě jsou technicky s přízněny, ale kteryýmodel v poslední době není ? >:D
Jinak konkurence pro Rapid bude rozhodne prave Fluence a Cruze. Další to bude určitě nový P301. Ostatní auta v testu jsou jen do počtu... Jejich prodeje jsou nic moc, což je třeba u Mazdy velká škoda, 3 jezdí skvěle... Aveo je mimo, Elantra je designem nezkousnutelná a po pravdě jsem ji viděl na silnici asi jednou. No a Linea? České zastoupení Fiatu na ní přímo se*e, takze neni vidět ... ;-)
Mazda 3 sedan 1,6 77 kW CE 328 900 Kč - ESP, 6x airbag, pal PC, radio s CD, klimatizace. Pokud by šlo o "statisíce", tak by musel stát Rapid 128 900 Kč, což těžko očekávat. Už i Mazda šla s cenou níže.
Prosím tě, zkus jednou uznat svou chybu. Pokud tady totiž budeš argumentovat, že akční cena na oficiálních stránkách dovozce neplatí, ačkoliv ji mají všichni,tak ztratíš veškerý kredit.
Na co narážím je fakt, že cenu Rapidu v tuto chvíli nikdo nezná. Proč ho tedy srovnávat s konkurencí, jejichž ceny známé jsou? Má to podloženou logiku?
České prodeje asi nebudou pro Rapid rozhodující a Rapid alespoň na západ od nás moc konkurence mít nebude. Rozhodně to nebude Fluence, jehož cena je vyšší než u Octavie. Nějakých 21 000,- Euro si asi za něj Škodovka neřekne. Škodovka se zařadí mezi Logana a sedany nižší střední třídy a zůstane skoro bez konkurence. Škoda se vždy snaží nabídnout o něco větší auto oproti konkurenci za nižší ceny a zatím se ji s touto strategií daří. U nás si samozřejmě může dovolit mnohem víc a taky to s Rapidem zkusí a věřím, že i za vyšší ceny si najde víc zákazníků než o něco výš postavená konkurence.
Chleba se stejně bude lámat někde v Turecku nebo Rusku. A počítám taky, že by se Škodovka mohla podívat i do Jižní Ameriky. Rapid pro ten trh ideální. Jen pro výše uvedené trhy už Rapid nebude tak fotogenický. S větší světlou výškou už to bude jako Fluence. :-)
Do Jižní Ameriky těžko. To by museli mít slušnou atmosféru na biolíh a to je něco, o čem ve Schóda Autó neslyšeli. :'-(
Jak řekl zástupce vw v Autosalónu, biosložky jejich super-mega-giga turbíčka nežerou.
Myslím, že škodovka švédům dávala oktávky 1.6MPI s možností spalování E85 (FFV), když budou chtít někde Rapida šmelit, tak by určitě nějakej takovej starší motor s FFV oprášili a nacpali do Rapida
Neříkám, že na jiném trhu nemůže Rapid dávat smysl. U nás ale vidím prostor velmi omezený. Prodeje budou bezpochyby dobré, ale rozhodně ne z důvodu nabízené hodnoty za danou cenu. Ale z důvodu Škoda.
už zrovnávajú.lebo "simply clever" si to asi vyžiadala.
ozaj,skúste tiež porovnať také parametre ako dĺžka sedáka predných sedadiel,ovisnutie kábla na podvozku,materiál podlahy kufra,otváranie veka nádrže kľúčom,....
ešteže má nový rapid navrch tou škrabkou na veku nádrže! 8-s
ale páči sa mi že ste tam zaradili aj octaviu2 ktorá je technicky a rozmerovo úplne niekde inde,vyššie a lepšie!
fiat linea je v technicky aj opticky v podstate punto s kufrom nieco ako thalia je clio s kufrom, urcite teda fiat linea aj ked ma velky razvor nie je konkurent rapidu....mozno rozmerovo ano ale technicky moralne aj imidzovo je linea o triedu nizsie ako rapid.....
no a taka mazda 3 sedan je nieco podobne ako v pripade rapida s lineou akurat ze tu taha rapid za kratsi koniec....mazda 3 sedan lovi vo vodach octavie lancera aurisu focusu......nie je cenovo ani imidzovo priamy konkurent rapidu a je jedno ze ma kufor ako rapid....niektore auta ponukaju kombiky alebo aj sedany alebo len hatch.....rozhodne mazda ma inych konkurentov ako rapida.....
octavia je tiez inde.....
najblizsim konkurentom rapidu je cruze a fluence ale aj tu sa da polemizovat ;-) kedze napr taky cruze so 120kw dieslom je ine kafe ako 77KW tdi v rapide...navyse cruze je uz od sameho zakladu za holu cenu plnohodnotne auto bez kompromisov.....
ja to vidim tak ze rapid bude brat tu a tam par zakaznikov od roznych inych modelov ale celkovo auto ako take nema priameho vazneho konkurenta snad len fluence...
ja to vidím asi tak že redakcia nás už pomaly pripravuje na cenu novej octavie3 ktorá bude asi hodne vysoká a preto ľudovou škodovečkou bude len fabia a rapid.octavia3 bude asi luxusný tovar.a to je škoda. :'-(
jak se vyhnout zbytkům z koncernové kuchyně :yes: Rapid je naprosto jednoduchý a přímočarý model. Zaujmout může jen kufrem a cenou.
Je až neuvěřitelné, jak jednoduchý model platí na českého motoristu - kombinace 500 l + liftback a chalupář je spokojený. Je jedno, jak pohodlné to je, prostornost interiéru? Odhlučnění? Materiály? Výbava? Výkon? Kdo se v tom má vyznat...
1/4 melounu, to je mantinel pro Rapida 1.2 TSI Ambition, který stanovil Mégane Generation. 1/4 melounu je racionálně ospravedlnitelná cena :-!
...trochu "podceňuje" Peugeot 301 (a jeho Citroën C- něco "dvojče") které do prodejů příjdou cca stejně s SEATem Toledo a RAPIDem (a budou jistě také ŠIRŠí uvnitř a s hezčí palubkou :-)
Hej, na C-Elyssé a 301 som zvedavý aj ja, hlavne preto, lebo povedali, že sa má jednať o autá do náročnejších podmienok...
Ináč z daných áut by som chcel buď Cruza alebo Aveo...
Jo to by bylo BEZVA kdyby svět takhle "hezky" TEORETICKY fungoval.. :yes::-)
PS: Ach a napsat že soupeřem SEATu Toledo a škody Rapid (technikou vlastně vozu VW Polo Sedan) je Mazda 3 je opravdu TĚŽKÁ URÁŽKA.. :no: ;-\ :no:8-s
..jen škoda že se asi nikdy NEdozvím zda tuhle BUBOST autor napsal ÚMYSLně nebo... ;-)
Vůbec NEjde o DESIGN! Technicky! Že "technicky" je to víceméně vw Polo sedan...
PS: Jo a že sedadla (v Toledo/Rapid) jsou "nicmoc"
PPS: Jinak to s tou použitou technikou (kdy designem a velikostí) je vůz "vydáván" za něco "víc" je přece "běžná" vw taktika ("osVWědčená") jak u Octavie (že to je mírně "zlevněný" - s levnějšími díly - Golf s batohem ví snad KAŽDÝ, přeste to pro mnéhé je vlastně vůz STŘEDNí třídy). Že SUPerb je tecnicky také jen Golf také není až takové tajemství a přesto je pro některé skoro vozem VYŠŠí střední no a stejná "taktika" je použita i zde = nej"dostupnější" (abych to řekla HODNĚ "slušně" ;-) ) technika z nabídky a na ní postavená trochu "přerostlejší" karoserie presentovaná jako vůz VĚTŠÍ/vyšší třídy než technika pod kapotou = seat Toledo/škoda Rapid :-)
Jen jsem myslel, že kdyby to byla kopie Pola sedan, jak naznačuješ, mělo by se to promítnout i do tvarů. To je ale jaksi pravdivé jen u indického Rapidu. Sedadla do toho nepleť, ani Octavii, ani Superb (které JÁ do vyšších tříd opravdu neřadím).
Spíš se rozepiš, kde jsi přišla na to, že Rapid je Polo sedan, a v čem přesně se to projevuje.
Já toho přečtu "strašně" MOC a kde odkud co bylo je trochu těžké určit - v lepším případě si pamatuji jazyk v kterém to bylo napsáno... :-)
..tohle bych snad tipla i na češtinu?
Proč do toho "neplést" sedadla?? (nemýlím-li se, bylo to ve stejném článku
PS: No a co PŘESNĚ je použito za techniku u (evropského) Toledo/Rapid VÍME = co řešíme, JE to vůz (technické úrovně) Polo sedan, ne? ;-)
Tipuji, že toho čteš tak moc, že už nedokážeš odlišit informace o Rapidu jednom a Rapidu druhém - indickém. Sedadla do toho nepleťme, protože jak jsi (téměř) správně napsala, řešíme technickou spřízněnost nového Rapidu s Polem sedan. A tu, ať se snažím jak se snažím, nenacházím. Nejen, že je kompletně odlišná karoserie, ale mám zato, že i odlišný podvozek. KDE je tedy ta tvá podobnost?
Kdo s tímto autem jel mi musí dát za pravdu. Již podle popisované techniky je jasné, že rapid bude daleko za. A aby soupeřil s nejlepším sedanem v nižší střední... to nejde. Mazda 3 je svým projevem naopak soupeř pro auta z vyšší třídy než je ona sama.
Leda jízdně, posazem a řazením. Atmosférické benzíny moc nestíhají, prostornost slabší, dojem z interiéru taky nic moc... na konkurování vyšší třídě to je málo. Ale třeba s naftovým motorem je to opravdu dobré svezení.
No mě a stejně tuším na autowebu sednul 2.0 atmo. Super svezení. Já asi mám od auta požadvky hlavně na ty jízdní vlastnosti. Interier je strohý, ale funkční. A celkově z toho auta mám takový ten bytelný pocit.
To zase jo, taky bych ten interiér skousnul, řazení a pocity jsou veskrze výborné. Jen prostě ne všichni v této třídě touží po řidičském autě a řidiči zase potřebují alespoň dvoulitr. Při dnešních ekonormách to chce buď turbobenzín, přiběhnout s nějakým Skyactivem a nebo prostě zvolit hodně chválený diesel.
No mazdu 3 má s 2litrem můj děda, právě proto že nechtěl turbo a že chtěl atmosféru, která trochu pojede, protože dobře ví že to auto už s ním dožije .... Co tak vidím tak dost těch 3jek je mezi důchodci. Souhlasím s tím, že nějaký turbo by tomu slušelo. Ale zase je dobře, že je na výběr i alternativa.
:yes::-)
PS: "plně" SOUHLASím - to autor opravdu PŘEHNAL!
PPS: Napsat že vw Polo sedan (v "oblečku" škoda Rapid/seat Toledo) je SOUPEŘ (povedeného vozu nižší střední třídy) pro Mazdu 3 :yes::yes::-)
(ode další - již 2hý - návrh na Zlatý ventilek ;-)
Proč by tam neměla Mazda být? Snad jen proto, že nejde o auto pro rozvojové trhy. To ale Rapid s podvozkem, který je zde prezentovaný taky není. V tom má Rapid blíž k Mazdě. Fluence je naopak s podvozkem pro horší cesty (větší světlá výška, komfortnější nastavení). Rapid se samozřejmě bude také vyrábět se zvýšeným podvozkem a samozřejmě, že pak bude trochu hůř vypadat a hůř jezdit na lepších cestách. Cenou zase bude Mazda 3 blíž k Fluenci, protože je Mazda 3 jen o málo levnější.
No protože to je vůz ZCELA "mimo" kategorii (techniku) vw Polo sedan, nebo-li této generace SEATu Toledo/škody Rapid! ;-)
Mazda 3 je (docela VYDAŘENÝM) soupeřem pro vw Golf/Jetta atd. :-)
projevem snad. Základní 1.6 je ale podle parametrů docela starý motor ... jak spotřeba, tak výkon. Vycházím jen z čísel, máte -li někdo zkušenost, pište..
Prázdninové diskuse ber s velkou rezervou, jednak píší v nebývalé míře před i pomaturitní plakáti a gallardi, jednak se v těch dusnech vaří mozkové závity i jinak poměrně konzistentním diskutérům. Ostatně poté, co jsme se tu vedle dozvěděli, že tohle - [odkaz] je kabina snů pravých přírodních garážových eurodrzků, si na tyto letní měsíce vyhrazuji na diskuse jen prsty, neboť zapojovat mozek snad ani nemá význam. Přesto ještě dnes učiním výjimku a něco ti napíši.
Design Rapida všechny horní "konkurenty" deklasuje i za bezměsíčné noci. To auto nemá designovou chybičku. Ukázalo se, že mistr Kabaň je Mistr nad Mistry. Talentovaný mladý muž, který do eurodesignu významně promlouvá a především ještě dlouho významně promlouvat bude. Obrovským designovým kladem Rapida je jeho jasná nota, přímé garážové vizuální poselství, auto, jehož ozdobou je především to, že není zdobné. Jedná se o jakousi třídní vizuální prémii.
Rapid současně v daném (levném) třídním subsegmentu představuje ještě jednu novou dimenzi, a tou je zjištění, že s levným vozem nemusí člověk rovněž pořizovat "levný" design. Rapid nad svojí konkurencí ční významnou estetickou, designovou čistotou až průzračností. Ceňme tohoto rysu, neboť je to právě tento rys, který vytváří ve společnosti ty správné hodnotově garážové balance. Rapid stojí pevně na designovém třídním vrcholu, je produktem s nímž budeme dalších sedm let poměřovat všechny ostatní, je jakousi designovou referencí, vypovídá o vrcholných kvalitách třídy.
Prostě někdo ocení tohle - [odkaz] a já skromně připojuji velmi vřelé a upřímně oslavné designové ovace - :yes::yes::yes: a někomu holt lahodí například toto - [odkaz] 8-s8-s >:-[]
Výhoda pak spočívá v tom, že to, jaké auto si postavíme do vlastní garáže, závisí výhradně na každém nás. Tedy je to samozřejmě výhoda jen pro... některé z nás, ale v tom ty mi jistě velmi rozumíš...
V malých autách bude možno na "dizajnovo triednom vrchole" >:D
Asi Ti nedochádza, že toto je lowcostové auto a Škoda to otvorene priznáva .... ináč povedané konkurent pre rodinné menšia autá ako ix20, i20, Venga, Fabia Combi, Thalia, C3 Picasso a pod., kde uprednostňuje viac priestoru na úkor techniky ...
Dizajnovo naozaj nevyzerá zle, ale to pre cieľovú skupinu nie je až také podstatné .... tí čakajú hlavne na tú cenu ....
No zas na takú Kiu Rio určite nemá .... ale Fabiu jasne deklasuje ;-)
Problém lowcostových Octavii bol v tom, že za "vyholenú" Tour mohol u konkurencie kúpiť plnohodnotné auto nižšej strednej triedy ....
Rapid je - aspoň predpokladám - postavený tak, že obetuje časť techniky za nejakú tú výbavu a lepšie motory .... čiže bude vyváženejším členom "medzitriedy" ako doteraz Tour.
Postaviť dobrú cenu pre Rapid je teraz kľúčová úloha ..... rátam cca 10 % viac ako Škoda Fabia Combi ....pri porovnateľných výbavách ....
Zcela souhlas. Dokonalý lowendový design. Tedy téměř, bratrsky zůstal samozřejmě prostor pro dokonalé auto emocion :yes:
Teď už zbývá jediné - zveřejnit lowendovou cenovku 1.2 TSI Ambition za 250... Kdo přeci jen míří výš, dostává sedmero alternativ, jak se vyhnout zbytkům koncernové kuchyně :-!
Špatně čteš, právě, že "prémiový" design ve značkovém základu. Lowendovým designem oplývá konkurence, a tedy v tom je ukryto vizuální kouzlo Rapida. Pokud tohle nevidíš (viz. mé horní odkazy) nezbývá než ti vyjádřit celoživotní upřímnou garážovou soustrast ;-)
250 by bylo jistě báječných, ale vidím to někde (od) 280, a pokud tedy bude slušně vybavený model za třitři, byla by to trefa. Pocitově, vjemově, právě přes třídní nevídanou estetickou klasu, je však RAPID autem někde v rovině kolem půl miliónu, takže je tu dostatečný polštář. A protože o zdejší prodeje nemusíme mít obavu, ocenil bych, kdyby ŠKODA vyšponovala zpočátku cenu poměrně vysoko, klidně i nad hranu třídy. Časem pak lze méně vybaveným modelem s cenou klesnout.
garazova uprimna sustrast nie je na mieste - chces vozidlo, ktore nenadchne ani neurazi? Ber rapida, alebo alfreda. Chces nieco "svalnate"? Ber cruza. Vyber je velky, takze kazdy si dojde na svoje :-! . Cena je taktiez plus minus podobna, takze cenovy rozdiel by nemal hrat pri vybere z tychto aut prve husle ;-)
Takže to se zase vracíme k fenoménu ikea - taky "prémiový" švédský design ve značkovém základu. Máš zcela pravdu - tohle přirovnání na Rapida sedí, jen to švédský se vyměnilo za český :yes:
Můžeš mi napsat v čem je přínos mistra Kabaně. Snad ne v tom, že dokázal naroubovat masku Škodovky na Passata. Nebo v tom, že dokázal zmenšit Jettu?. Čekal jsem od něj, že dokáže dát Škodovce tvář a on místo toho jen přidal novou masku k aktuálnímu designu VW. Asi to bude úspěšné, protože levný VW se bude dobře prodávat, ale pro mě je to málo.
[odkaz]
[odkaz]
Prinos mistra Kabane je vo vytvoreni masturbacnej modly, ktoru si mistr vseho-intelektu-rozumu-ministerstvo pravdy vytesal nad postel a rovnaky postup bezodkladne vyzaduje od vsetkych navokol.
Hornímu výběru moc nerozumím, trochu mi to rozhazuje mazda 3, jakkoli o ní nemám neuvážené představy, přesto mi vychází více jako konkurent mégana, C4 apod. Na druhé místo bych nedal nic, neb všechno je pro mne absolutně ale absolutně nepřijatelné.
Problém je vtom, že u tebe není měřítkem designu estetika, jako u normálních soudných jedinců, ale koncernová příslušnost. Ještě, že VW neinvestoval v Rusku. To bychom tu jistě četli tvoje ódy na konkurenci deklasující vycizelovanou karoserii Lady Kaliny >:-[]
"Design Rapida všechny horní "konkurenty" deklasuje i za bezměsíčné noci." - ano, a prave vtedy >:D ked je tma a nie je vidiet :P
Rapid vyzera dost dobre GTI, v tom problem nie je. Problem je v tom, ze auto.cz ho porovnava s autami o triedu vyssie, co je tak trosku mimo misu. Ano, cenovo sa moze Rapid niektorym z nich priblizit, ale tym sa veskera podobnost konci... Historia sa opakuje - Superb niekto silou mocou tlaci do vyssej strednej, Octavia tu bola vzdy na hranici nizsej strednej a strednej, teraz je tu Rapid, ktoreho niekto na silu tlaci do nizsej strednej, ale on tam jednoducho nepatri...
Hlavně to nikdy, nikdy nebylo tak do očí bijící. Vůz s přední nápravou z Fabie a zadní z 15 let staré Octavie, šířkou na úrovni malých vozů, budeme porovnávat s právoplatnými zástupci nižší střední třídy?
To srovnání zřejmě (bohužel) nebude zcela od věci, protože to bude za podobný peníz 8-s
Ne že by Rapid konkurenty deklasoval, ale na první místo bych ho zatím asi postavil... možná bych váhal u Cruze.
Že nemá chybu bych taky nenapsal. Chybu neměl koncept, Rapid ovšem se ctí čelí nutným úsporám. Souhlasím, že lépe to asi zvládnout nešlo... přesto, některé problematické partie si raděj prohlédnu osobně.
[odkaz]
Umíš si tady představit o 2" menší kola? Já bych si uměl představit o 2" větší... to by byla paráda :-).
Edit: první místo co do designu exteriéru, aby bylo jasno.
Je jasno. Jistě, správná kola dělají to správné auto :-) Styl vozu je též jasný, drobnosti dané technickým řešením světel a pod nejsou podstatné, podstatné je, že všechny ty bárbínovské kreace klesají v kolenou. Sázím, že v jízdě to bude to nejlepší, co lze v dané (sub)třídě pořídit.
p.Vaverko,uhorková sezona ci zase hulite travu z Boleslavy?
Porovnavat jeden z najkrajsich a najlepsich sedanov v triede Mazda3 s tymto odporným českým lacne vyzerajucim predraženým nepodarkom je asi na diagnozu,aj ked to bude len v teoretickej rovine! :-)
To radšej mlčať, ako rozprávať báchorky o "výnimočnej" závade ..... ktorá je "výnimočná" hlavne preto, že ju značkové servisy nechcú uznať .... a uznajú ju len "vytrvalcom" čo sa nedajú odbiť ....
kecy, kecy kecy. VW problémy přiznal, příčinu odhalil a zjednal nápravu. Hyundai problém nepřiznal, nezjednal nápravu a vše je naprosto OK. A ix 20 dál odskakuje a má mizernou zadní napravu 8-s
No a nakonec se to stejně všechno bude prodávat dál ;-) ix20 si budou dál kupovat důchodci, jelikož se jim do toho dobře nastupuje a VW bude dál vesele produkovat 1.4TSi v modifikované verzi ve 100tis sériích a všichni budou spokojeni >:D
Problem ix20 spociva viac v pouzitých tlmicoch - tie su nepodarok ...ale to je jedina vec,inak je to super kára...radšej bych ju ako Rapid (za tie prachy 100x lepsi kauf). O odskakovaní...no ešte som to nezažil...ale zažili to viacerí na iných autách,ne len Hyundai.
V kazdom pripade tu nerozoberajme nejaky Hyundai,pokial su neni argumenty k porovnaniu s Rapidu a Mazdy 3...
V čom spravilo VW napravu? Pokial si to zakaznik nevsimne...má smolu až pokial to nepraskne,2x smolu ked to prdne po 2rocnej zaruke,to je jako naprava? A netyka sa to len 1,4TSI ale aj 1,2TSI predsa...
U ix20 je fakt viac pruser samotne tlmice (Korejskej vyroby) jako samotna naprava...na druhu stranu,skače aj buchoce aj bráchov Civic 8G a podobne...
1. zadní náprava je (soudě dle ohalsů samotných majitelů ix20) dokonce až nebezpečná, koneckonců test SM to potvrdil. Nejedná se přitom jen o tlumiče, ale i o uchycení. Údajně lze svépomocí upravit! Tohle je jak z dob Š105, doma dodělej...
2. VW zjednal nápravu tak, že nekvalitní díl už do montáže nepustil. Navíc upravil konstrukci motorů, aby zamezil přeskočení, úprava ŘJ - po nastartování drží cca 1 min. vyšší volnoběžné otáčky, aby došlo k preciznímu napnutí.
3. Není pravda, že po 2 letech máš smůlu. Prodloužili kulanci a do 6 let (a nájezdu myslím 200 tis. km) ti bezplatně rozvody vymění. Tak nevím, co bys chtěl víc. Jestli nevydíš rozdíl v přístupu Hyundai a VW, tak jsi slepý. Koneckonců Hyundai ani nikdy nepřiznal potíže s kvalitou laku...
1. NEbezpečna...neviem,ale už som šlahol aj do hlbokych jam aj vo vyššej rychlosti som okrem poriadneho buchotu nic neobvykle nespozoroval...a prispevky niektorych akože "rýchločlenov" na fore typu v 40ke mi o meter ustrelil zadok do strany, bych bral s rezervou...vzhladm na to,ze to bol aj jeho prvy a posledny prispevok
Tym nehovorim,ze tam problem nie je.
3. V Autobilde.de pisalo hodne nespokojných,ze slubovanu 100% bezplatnu kulanci jednoducho nedodrzali...
Druha vec,nechcem zastavat Hyundai,aj ked ma serú,ale okrem SM nikto na to ešte neupozornil - co je skoda (aj pre mna)...myslim tym fundovane casopisy v EU...neviem prečo...mozno ix20 pre zapad montuju s lepsimi tlmicmi a auto sa lepsie sprava. U VW na to musel upozornit tiez samotny nemecky Autobild...az potom VW zistil vadu.
ale ta náprava tak, jak je, bezpochyby zvládne možná 95 % situací. Jenže problém je, že když budeš potřebovat, aby tě podržela, tak tě nakopne... Mimochodem, vyzkoušej si losí test. Budeš určitě nadšen >:-[]
Bod 1. a 2. súhlas .... nové motory snáď budú fungovať ....
Bod 3 každé predĺženie záruky niečo stojí a preto to rieši VW len nejakou smiešnou "kulancí" ..... a nie predĺžením záruky - lebo tá sa týka väčšiny vozidla ....mimo batéria, žiaroviek a pod.
Čo sa týka laku tak po troch rokoch mi u Kie sami opravili pri servise nejaké poškodenia, ktoré som považoval za opotrebenie a po 4 mi oravili drobné poškodenie na spodnej časti karosérie ..... dodnes neviem, či som to neurobil niekde ja .... ale uznali a opravili to bez dlhých rečí ....
Ak to zhrniem, tak sa mi splnil môj predpoklad, že mimo bežného servisu nebudem platiť nič ..... a to 5 rokov ....ešte mám 2 roky na motor a prevodovku
A preto znovu kúpim Kiu, kde sa nebudem musieť dohadovať o opodstatnenosti reklamácie (ako u Hyundayu) a ani sa báť, že mi niečo odíde po dvoch rokoch záruky (VW).
Jednoducho fungujúca dlhá záruka je u mňa na prvom mieste a pokým nebude mať Rapid, alebo iná Škoda aspoň 5 ročnú s limitom min.150. tis. km tak je mimo môjho záujmu bez ohľadu na "úžasnú" cenu či techniku ...
No vidim že notovani vam jde dobře. Dokonce i znamosti jsou co jim bylo ukřivděno. Chudačci jedni.VW na ně udajně hodil bobek to jsou ale darebaci. Sakra to musi byt chudaku za těch let s miliony prodanych motorizaci TSI. Takže ještě jednou kde je nějake ofiko od korejcu ? To od VW existuje a řeši tak jak ma.
Tam ju presvedčili, že ten rachot je "normály a tak to má byť" .... zaujímavé, že jej servis zopakoval ten istý postup "riešenia" akú tu na fóre opisovali i iní "výnimoční" zákazníci čo sa sťažovali .... takže sotva náhoda ... skôr "riešenie a la VW"
Až na môj podnet to preverovala cez kamaráta a až potom "riešili ako sa má" ....
Myslím, že jednoducho vo VW vyhodnotili, že síce je to "prúser", ale lacnejšie je kašlať na tých pár tisíc zákazníkov ... bude to lacnejšie, ako zvolávačka a riešenie problému ....
Tomu odpovedá i to kydanie na dodávateľa, čo je tak na úrovni marxistickej ekonómie, ktorú ešte poznáme zo socíku ... to nie my, to počasie .... dodávateľ .... atď. ...
Možná že má mizernou nápravu jako zbylých 90% soupeřů ve třídě, ale to tak vše. Lepší podvozek v rámci třídy má jen opel meriva, která je podstatně těžší. Odskakují všechny auta z torzkou to je známá věc. Navíc to auto má proplém spíš s přední nápravou, ale to je jedno. Spousta lidí se tady vyjadřuje k něčemu o čem nic neví.
Amen. Ono vubec, na co se bavit o jizdnich vlastnostech u aut, ktere je nemaji ani v naznaku.
Neni nic horsiho, nez stridat jeden a ten samy den soukromou limuzinu a lowendove firemni hopsadlo. Kolikrat z toho ani neni videt ven pres A sloupky.Tem preposilovanym elektroposilovacum bez zpetne vazby, absenci poradnych stabilizatoru a skokum pres hrboly ala kamzik na chut taky neprijdu. Muzete se bavit o litrech kufru, o odhlucneni motoru a kol, o spotrebe, limitech CO2 a Euro5 a hvezdickach v Euro NCAP, ale k cemu to vsecko, kdyz vysledkem je dychavicny kockopes, ktery nesplnuje zakladni pozadavek - alespon trochu prijatelne jizdni vlastnosti.
Priznal, lebo musel .... ale naďalej presvieča zákazníkov, že ten rachot je "normálny" a "tak to má byť" .... a len "vytrvalcom" čo sa nedajú odbiť rieši závadu ....
To nie sú kecy, ale prípad čo som riešil s Golfom 1,4 TSI mojej kamošky. To,že si obdivovatelia kocernu nechcú priznať, že na nich koncern kašle nič nemení na fakte, že to je tak ....
Ten ix20 možno skáče, ale ide ..... určite sa narozpadne tak, že by oprava stála 5 tis. eúr ...
Osobne odsudzujem obe "riešenia" problémov čo predviedli obe firmy ...
No nevím, sice podvozek IX20 není žádné dělo ( mám s ní najeto 10 tkm ), ale auto se nenaklání v zatáčkách a na dobré cestě až zas tak moc neskáče ( na 16 palcových gumách ). A kupodivu je i docela tichý až na ty plastem nekryté podběhy, to odflákli, kameny pěkně tlučou ). Jo, auto má MIZERNÝ rejd ( poloměr otáčení ), mnohem horší než oktávka.
Přesně tak, u tohoto auta prostě zvolili určitý kompromis mezi agilitou a komfortem, auto dokáže být velmi rychlé v zatáčkách, řekl bych že je plně srovnatelné s ostatními auty ted beru v potaz nižší střední a na hladkých je neslyšné, na hrbolech je to horší, spíš přední náprava dostává zabrat. Navíc má mírně reagující esp což je výhoda. Nevyhodou komfortu je že má kola natěsnaný v rozích karoserie a to az extremnim způsobem, proto má takovou agilitu a trakci na úkor komfortu. V rámci ceny to asi nešlo o moc líp poladit, možná mohli zvolit lepší kvalitnější tlumiče.
Tohle je vcelku blábol, Mazda 3 není žádný "designérský klenot" i když mně se líbí. Její kvality jsou známé a jsou jinde. Jediná objektivní nevýhoda je že se jedná o sedan, to ale řeší varianta hatchback. Rapid bude mít smysl v lepších motorizacích a výbavách, tam už se ale jeho "lowendová" cena bude vytrácet.
Je to klenot! Samozrejme tym,co uznavaju impotentne auta ako skoda,VW sa pacit nebude :-)
Osobne nevidim ziadnu nevyhodu v tom,ze M3 je aj sedan...prave naopak sa mi paci asi aj viac...
Nelibi se mi ani jeden. Ale minimalně z předniho pohledu je na tom Rapid o dost lepe ale to neni tim že by to byl nějaky extra krasavec ale tim že Mazda 3 je z předniho pohledu troufam si řict škareda.
Jinak klenot v tehle třidě je Jetta.
Re: p.Vaverko,uhorková sezona ci zase hulite travu z Bolesla
Stejně TEORETICKOU jako třeba Jetta - prostě je NEsmysl aby tam byla napsána, NEmá tam co dělat, autor jí jako jednoho z NEJvážnější soupeřů SEATu Toledu/RAPIDu vůbec NEměl psát.. ;-)
Rapid fajn. Uvidime teprve cenu. Mazda 3 pro něj jistě konkurence nebude. Cenově bude o dost lepší, ve zbytku o dost hůř...
Tohle auto cílí na ty, co nehledaj super podvozek ale radši velký kufr. Takových je u škodovky spousta a když k tomu přidaj úsporný motor, odbyt je zajištěn. Ale že by to byl nějaký zázrak to tedy moc ne. Naštěstí pro Rapid, jeho třídní konkurence taky pěkně kulhá a ostatně co by ty lidi za ty prachy a velikost auta ještě chtěli... V čechách to ale pude jako vždy. Tady by se prodavala i multipla, kdyby měla logo škodovky >:D
:yes::-)
PS. Ale napsat že hlavním konkurentem vw Polo sedan (což tahle generace SEATu Toledo/škoda Rapid de facto je) je Mazda 3 - to je skoro stejná PERLA jako napsat o dvojičce Toledo/Rapid "NEJvětší ÁUTOmobilová UDÁLOST ROKU" - navíc oba "zplodil" STEJNÝ autor :-)
Nic takového jsem tam neviděl. Mazda 3 je samozřejmě lepší volbou, (a to i v základu 1.6), nicméně konkurent Rapidu to není, už jen proto, že Mazda je sedan, nicméně Rapid je liftback.
Mazda 3 je hlavně "o level" JINDE (čti "výš" :-)
...a zda (máme tu i vozy nabízející od jednoho modelu obě verze) sedan, nebo liftback - to už je spíš "drobnůstka" - někdo raději "to", někdo za "ono" ;-)
PODSTATNÝM se mi jeví, že (tato generace) Toledo/Rapid jsou v reálu "jen" převlečené vw Polo sedan a Mazda 3 je "soupeřem" GOLFu (nikolo POLOa :-)
Když se na to podíváš optikou automobilky, proč ne. Na spoustu zákazníků to funguje, tak proč to neakcentovat? To, že ten velký kufr využijí 1 - 2x ročně, to je v tu chvíli nezajímá. V zahraničí vidí člověk menší auta s tažným, to mi přijde logičtější. Protože ti lidé prostě nejsou ochotni dělat takové kompromisy ohledně motoru a výbavy, což je podle mně zcela normální, ale u nás bohužel ne běžné.
Cele porovnanie vyzera ako vycicanie diskusii o rapide za poslednych par tyzdnov.
S malym nevkusnym poskladanim dojmov, kde vlastne Rapid vychadza ako najlepsie premiestnovadlo.
Tak strucne az zavadzajuce a zbytocne.
Taky netuším proč vychvalují ten šílenej kufr. Je dlouhej jak tejden před výplatou, takže pokud se mi cokoliv zakutálí k zadním sedačkám - je problém. Já si do toho kufru šlápnu, ale menší lidi se musí opřít o často dost špinavý zadní nárazník. Ty sítě máme v octávce a jsou tak na dvě věci.
Pokud pominu otvírání dveří, asi nejlepší řešení kufru mělo nové Volvo V40 s tím jeho modulárním dnem.
Páte dveře jsou výhra jen pokud se otvírají dost vysoko a dají se pohodlně bez umazaní a vyvracení rukou zavřít :-)
Hrozně se mi líbí tak anketa na konci článku. Spousta lidí se tu bije v prsa, jak je ta Mazda 3 skvělá >:D Ona je, tedy pokud si jí někdo nakonec koupí. Podle SDA je prodej 1-6/2012 pouze 206 aut, např. podceňovaný Cruze jich má 2x tolik, 418ks, Fluence skoro 3x tolik 603ks.
Takže ve finále to dopadne tak, že v garáži bude stát něco uplně jiného, např právě Rapid, Fluence nebo Cruze ;-)
Spousta lidí (asi) ví, že Mazda 3 s VW Polo sedan alias příští generací SEAT Toledo alias novinkou škoda Rapid (naštěstí) NEmá moc společného (že proti nim hraje "jinou ligu" :-)
PS: Prodeje jsou pravda něco DOST jiného - tam o reálnou kvalitu apod. až tak moc NEjde ;-)
No to (bohužel) možná asi ANO.. :-|
..a "od toho" má být redaktor/recenzet autor textu/testu aby to čtenářům "vysvětlil"
(a ne psal že jde o "NEJvětší AUTOmobilovou UDÁLOST roku" ;-)
PS: No nicméně NĚKDE (tedy ne v česku) to "jak to (ve skutečnosti) se seat toledo/škoda rapid" je NAPSALI - a někde to nazvali AUTO UDÁLOST ROKU s "bonusem" že vw Polo SEDANu za soupeře přiřadili Mazdu 3 :yes::yes:;-)
To už je snad demence psat jedno a to same a ještě k tomu nepravdive věci. Než tu budeš rozsevat takove nesmysli tak si prvni ověř to jak se věci maji.
Už to že Toledo nikoliv a Rapid ano je... ;-)
No a NEJvětší AUTOmobilová UDÁLOST roku - sorry to musí být něco JINÉHO než použití nejlevnějších koncernoVWých dílů (nebo-li víceméně "VW Polo sedan v trochu jiném kabátku" :-|
PS: Že PRODEJně to bude (opět ne budOU, ale budEEE) úspěšný model - to je asi bez diskuzí...
PPS: Pokud je/by byl vůz s takovouto technikou a motory "NEJVĚTŠÍ AUTO UDÁLOST", tak to je svět aut pěkně "v .... ;-)
Největší událost pro ČR nebude Aventador ani nový McLaren, jde prostě o vliv na běžný život. Při retrospektivním pohledu se myslím shodneme, že za posledních 10 let automobilový život v ČR nejvíce ovlivnila Octavia II. Letos bude zlomový rok - nový Rapid, nová Octavia. Zatím je těžké předvídat, čeho budeme za pět let potkávat na ulicích víc... ale jisté je to, že jakákoliv konkurence by skákala nadšením metr do vzduchu při polovičních prodejích kteréhokoliv z těchto modelů.
Toledo je klon Rapidu (a nikoliv naopak!), i když možná na fotkách vypadá ještě o chlup lépe než Rapid, bude jeho vliv v ČR určitě menší... leda že by Seat zvolil nějakou hodně progresivní cenovou politiku, ale na tu asi nebude prostor.
Toledo i Rapid jsou hlavně "klon" VW politiky/taktiky.. :-)
..a technikou něco jako vw Polo sedan ;-)
PS: A čeho že bude za pár let k potkání víc? Ve strategiích vw to jistoJISTĚ mají "zanalyzované" (já bych skoro tipla Rapid - ale neb oni nám to NEprozradí, tak opradu "uvidíme" :-)
On to McLaren apod. NEbude ani nikde jinde - ale NEmusí to nutně být (a to DOOPRAVDY!) "směska" těch nejlvnějších (koncernoVWých) dílů.. :-|
PS: Kdyby někdo napsal že to bude (třeba) GOLF - ne"jásala" bych, ale to už je AUTO (tahle generace Toledo/škoda Rapid je hlavně .... směska nejlevnější dílů - to fakt NENí "NEJ AUTO událost roku"
Mno... koncernová technika ano, ale žádný klon Pola to rozhodně není a samotný VW žádné podobné auto nemá. Tohle není žádné Exeo.
Těžko říct nakolik je to politika koncernu a nakolik samotné Škodovky... a nakonec není to jedno?
A událost roku Golf? To možná bude pro Evropu, ale pro ČR není Golf nijak zásadní... předpokládám, že po zvýšení ceny nedosáhne ani na importní jedničku. Definuj jak rozumíš události roku...
Souhlasím s tebou, bude to Česká událost roku, ale ve finále v celé Evropě. Škodovka má slušně vybudovanou pověst v celé západní evropě a hlavně v Anglii. Bohatší země to budou brát jako druhé auto do rodiny a mladé rodiny jako první... V ČR to je jasná volba :yes:
Za chvilku tu máme další parádní kousek a to Peugeot 301 a jeho klon u Citroenu, navíc je tu ještě Cruze, tak bude z čeho vybírat :yes:
Božíčku vždyť to je STEJNÁ "technická úroveň" = ta nejLEVNĚJŠí technika co VW nabízí.. :-)
..na CO si tu hrajeme? Že "baštíme" MARKETINGu že tenhle technický slepenec je konkurentem (třeba) Mazdy 3 ;-)
PS: To snad i použité motory jsou "dál" než použitý technický základ vozu :-)
O čem to zase mluvíš? Nezajímá mě nějaká technická úroveň ani marketing. Já stále čekám, kdy mi konečně doložíš, že spolu tyto dva vozy souvisí - když o nich mluvíš jako o prakticky stejném autě.
No vidím že jeden z nás prostě CHCE "hrát" :-)
Představujete si že napíši něco jako: Vozy kategorie Toledo/Rapid jsou poněkud POD mým "hlubším" zájmem o auta a UZNÁVÁM že nejlevnější technika koncernu Volkswagen použitá na stavbu těchto modelů je trochu jiná, než (zřejmě) JEŠTĚ levnější technický základ pro škodu Rapid ve verzi pro indický trh"? ;-)
PS: Tak to MNE zas technická úroveň/použitá technika na ten který vůz docela ZAJÍMÁ.. :yes:;-)
..a NEdám/NEmám ráda (MARKETINGové) "okecávky" že to NEní "důležité" :-)
PPS: A když tak "dbáte" na technické "detaily" (Rapid for India vs Rapid pro česko a okolí), tak vás (stejně jako mne) muselo málem "trefit", když jste se dočetl že ona směska nejlevnější koncernoVWé techniky je hlavním konkurentem (docela povedeného) vozu nižší střední Mazdy 3, nebo?
Už jsem v této diskusi jednou psal, že mě Maza 3 v článku o konkurentech Rapidu překvapila, protože NEmyslím, že to konkurence je, NEmám potřebu si na něco hrát a NEmám potřebu dělat z Rapidu víc než je.
Že "to" není důležité jsem naznačil proto, protože to nejsou relevantní informace k naší debatě o podobnosti výše zmíněných modelů, o které jsi tu tolikrát nesmyslně psala.
Jo, design... to je jednoznačně nejsilnější zbraň Rapidu. Ono konkurence už má taky svá léta - Mazda je na trhu 9 let. Možná Cruze je schopen držet krok... a Elantra - jakkoli vyznává úplně jiný styl.
Z druhé strany - nikdo zatím neviděl Rapida jinak než s mlhovkama a na 16" litých kolech. Až se rozjedou prodeje na základních 14", možná se dostaví Citi-efekt.
Pokud na chvíli zapomenu na cenové kalkulace a zamyslím se, které auto bych nejraděj potkával v garáži, pak je pořadí celkem jasné - Mazda, Rapid, Cruze. Mimochodem, Cruze kombi vypadá doost dobře.
Pokial je dizajn najsilnejsou strankou Rapidu,tak to neni buhvico...uz teraz je ten dizajn totiz zastaraly...ale pravda,Rapid na 14kach s HTP bude ina lahodka,asi jako ked dali plechace novej i30ke :-)
jj ty plechový 14" budou mazec. Ještě by mohli jako u Fabky udělat černý nárazníky, místo pravýho zrcátka dát to naleštěný víčko od jogurtu a místo otáčkoměru Velký hodiny a bude to čupr trupr kára. >:D A určitě bude spousta lidí co si budou rvát rodidla, aby si takovou hajtru mohli koupit.
přeháníte. Češí jsou z velkého procenta národ praktiků a na ty kecy co si tady píšeme nedají. Prostě potřebujete v určité kategorii auto, do kterého natlačíte kočárek a 2 ratolesti. V této cenové kategorii moc konkurentů není.
kolem 300klacků. Možná ten CRUZE má slušnější kufr, ostatní zde jmenované až na starou oktávku jsou relativně menší. Myslím samozřejmě hb, lift nebo kombi - sedan vzhledem k malému otvoru do kufru není auto pro rodinu. Dá se samozřejmě uvažovat o staříkovi astra classic kombi nebo nějakých pro mě nepřijatelných renaultech, v jejichž kvality absolutně nevěřím.
jediná moje škodovácká zkušenost je firemní oktajda, kolegové ale mají oktávky/fabie už cca 7 let a bez problémů. Totéž spousta známých. Problémy spíš vídám kolem francouzů ...
Auto budu kupovat až za rok, v té době už budou nějaké reference na nové škodovky ... a upřímně, o nové škodovky se zajímám spíš okrajově, trochu mě děsí krok zpět co se týká podvozků ...jak rapid, tak oktávka a v rámci koncernu třeba i levnější audi a3.
Cruze za 300 klacků má 1.6 na 91kW, má klimu a tempomat a rádio a 16" kola (plechová) a kožený volant. Je klidně možné, že Rapid bude cenou konkurovat třeba Meganu Grandtour...
Nu, překvapení se nekonná. Rapid si důkladně prohlédlo a otestovalo několik nezávislých a výsledek je : zdrženlivý desig, průměrné jízdní vlastnosti, tvrdý a na rozbité silnice nepohodlný podvozek, nepohodlná sedadla (v Citigo jsou prý lepší) -tence čalouněné sedačky, radio za příplatek, chválí elektrokapalinový posilovač řízení, velká podobnost s Polem. Kritika se týkala i použitých materiálů v interiéru. A novináři nazývají Rapid hatchback :yes: Kdo potřebuje kufr s 500 litry? Mrtvou tchýni nacpu do 60litrového pytle na odpadky >:D
Dizajnerov skody by som ale v momente vsetkych vyhodil, na cele so sefdizajnerom, lebo na tieto otrasne skarede a zastarale tvary sa uz neda ani len pozerat, nieto ich este mat doma v garazi. Mam pocit ze VW ich plati za to aby robili skarede auta a tym padom nerobili konkurenciu VW... :no::no::no:
Nojo, to by byl určitě revoluční počin, vyhodit na hodinu všechny designéry. Škoda že jsi se do kanceláře generálního ředitele nedostal a vyhodili tě už na vrátnici ;-) .
To je stejne, jako by jste tesali "mramorovou" sochu z betonoveho patniku, ktery se nahodou povaloval napul hotovy ve skladisti. Se na to podivejte, sirka karoserie dana predni napravou Pola, podlaha dana Roomsterem, zadni partie tez predem dane.. neco mezi fabii a novou octavii.
Co na tom chcete postavit za zazrak...., kdyz uz v zadani je dane, ze si musi drzet rozpoznavaci znaky skodne, tj zadni lampy C a obdelnikovou masku se svislymi zebry a pevne jsou i rozmery, aby to zapadlo.
Takovym tem chytrolinum, co si na pocitaci nakresli nejakou vlastni "studii" do ktere ani nevejdou agregaty a ktere by nesplnily polovinu bezpecnostnich, technologickych a ekonomickych aspektu se to pak keca...
Ja designerum skody nezavidim a jejich nejvetsim trestem budiz, ze se na tuhle zmrseninu budou muset nekolik desitek let divat.
To uz je vazne sranda:
zatím co Fiat Linea nabízí dýchavičnou, letitou 1.4 s 57kW, rovná ho Rapid svým moderním tříválcem s drtivými 55kW...
Základ Rapidu bude stát jen o 30 tisíc víc než základ Linee - ale to nevadí, protože Rapid neobtěžuje majitele zbytečnostmi typu klimatizace nebo centrálu...
>:D
Jako sorry, ale jeden z dalších důkazů toho, jako auto.cz upadá. Tohle by nemohla myslet vážně ani moje babička, co auta poznává jen po barvách... Půlka těch aut není vůbec konkurencí pro Rapida :)))) Ale např. pro Octávku. Byl bych rád, když by se tento server přestal snažit vyrovnat v akčnosti bulváru, a přitlačil na pilu serióznosti, větší hloubky možná :yes:
Len pár vsuviek:
- Fiat Linea je po FL. Neviem, prečo stále dávate predchádzajúcu verziu.
- ak ste do porovnávania zaradili aj Mazda 3, určite tu má miesto aj VW Jetta či Ford Focus
- chápem a rešpektujem, že tu nie sú zaradené dvojičky Peugeot 301-Citroen C-Elysee, Kia Cerato a Dacia Logan 2. Chápem, že ide o pripravované novinky.
- Renault Fluence dostane na parížsky autosalón facelift.
- Žiaľ, priamy konkurent voči Rapidu/Toledu neexistuje, keďže ani jeden z modelov nie je liftback. Tým pádom Rapid bude vždy vyhrávať batopžinovým priestorom.
Tohle je teda pekelná konkurence 8-s Dá mi někdo alespoň jeden jediný důvod, proč si místo těchto "krasavců" nekoupit jeden z tradičních hatchbacků nižší střední? Cenově je to prašť jako uhoď...
a) Karoserie typu liftback
Ostatní auta doplácejí především na to, že jsou určena primárně pro mimoevropské trhy, kde jsou žádané sedany. U některých lze volit hatchbacky, které jsou liftbacku blíž.
b) Nejširší nabídka motorů (já bych si z ní ale nevybral). Nechápu osekanou nabídku motorů u Fiatu Linea nebo Hyundaie Elantra. Doba Favoritů s dvěma motory na výběr už je dávno pryč.
c) Český (a zároveň evropský) původ. Tedy lepší variabilitu výbavy a dobrou dostupnost i cenu náhradních dílů.
Z pohledu typického zákazníka už tedy zbývá zvěřejnit ceník.
a) Za výhodu berieš to, čo na väčšine trhu výhodou asi nebude
b) Čo je dobré na ponuke motorov, ak si z nich nevyberieš?
c) Za prednosti považuješ fakty, ktoré ešte nie sú známe.
Otázka teda znie:
Kde sú tie trumfy, ktoré uvádzaš v nadpise príspevku?
a), b) Bral jsem to z pohledu typického českého zákazníka.
Já nejsem typický, z mého hlediska je nabídka motorů největší slabinou Rapidu. Chybí solidní benzínový motor, jako například 1.6 16V, který bude nabízen jen mimo EU.
c) Je to obecné pravidlo, které bude s velkou pravděpobností platit i pro Rapid.
Na Rapidu je vidět, že interiér dělal stejný idiot co jej dělal ve Fabii a slovo ergonomie mu nic neříká. Nechápu jak může někdo narvat ruční brzdu pod loketní opěrku a navíc dát hlavici řadící páky pod úroveň loketní opěrky, takže nelze řadit s loktem na opěrce, tedy lze, ale je to velmi nepohodlné. Toho kdo to vymyslel by měli vyrazit.
Jo a taky by měli změnit dodavatele autorádií, protože to co je ve Fabii je katastrofa. To snad hraje líp i chrastítko od ťamanů. Snad už dodavatele pro Rapid změnili a nebude to taková katastrofa jako u Fabie.
Naprosto souhlasím. Já jako zastánce Fordu musím podoktknout, že Focus III kombi v akci pod 330 000 Kč! To jenom abych obhájil ty litry v kufru. Zbytek je nesrovnatelný.
>:D
Tak pro mě z výběru zde exceluje Hyundai Elantra; Mazda 3 je však taky moc hezká! Tam se však cenově dostaneme poněkud jinde (Elantra cca 300.000,-; Mazda 3 cca 400.000,-)... Pak by zde bylo taky docela zajímavé srovnání Rapidu s Hyundai i30. Co se týče rozvoru a šířky, tak je na tom samozřejmě i30 o dost lépe, což se např. projeví v o dost lepším prostoru v šířce interiéru a pak také ve větším prostoru pro nohy - hezky to bylo srovnáno např. v Dnes (13/9: Rapid versus Hyundai i30). Rapid bych ovšem nebral; mně se to prostě nelíbí, zvláště ta zadní část s těmi "klasik" zadními světly. Zlatá, nápaditá i30 >:D >:-[] ... a ještě bude hodně záležet na cenách... zatím za letošních 8 měsíců u nás je i30 nejžádanějším autem (dle SDA nepočítám v oné třídě tu "ohranou" Octavii)... Model i30 zaznamenal 34% nárůst prodejů oproti stejnému období loňského roku a je v srpnu 2012 i za období nejprodávanějším vozem segmentu C v ČR! >:-[]
Rapid se může srovnávat s Lineou a Aveem,....ostatní jsou úplně někde jinde,....autorovi testu doporučuji se podívat na Rapida zepředu,...pak pochopí,...pokud není "slepej" :no::no:
Je neuvěřitelné, kolik lidí vzrušilo srovnání Rapidu s Mazdou 3. Já si také myslím, že oba modely jsou z jiné třídy. Ale když si pořádně přečtete článek, tak hned první věta u Mazdy 3 je a cituji: "Sedan od Mazdy je spíše teoretickou konkurenci" Tak proč to tolik lidí zvedlo ze židle.
Len zo srandy som sa opytal mojich troch znamych majitelov Mazdy 3, ci by uvazovali o kupe Skody Rapid. Vsetko benzinove verzie, 2x jednasestka, jeden dvojliter.
Dvaja najskor netusili o co ide, tak som im ju na webe ukazal a popisal. S usmevom odmietli.
Treti sa ma rovno spytal na dusevne zdravie.
Takze tu Mazdu si asi mozete skrtnut, ta nie je pre socky, pardon, pre rovnaky segment zakaznikov.
To můžeme přidat Golf či Fokus atd. NE, Rapid má jediného přímého konkurenta a tím je nový Logan :yes: Desingově jsou si skoro rovni a jestli cenou??? Nu, to opravdu nevím :-!