Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přívěsné vozíky na 130 km/h: Nejrychlejší palety na světě

Na pohled se mohlo zdát, že redaktoři Světa motorů vyvezli dřevěné podlážky na výlet. Ve skutečnosti jsme ověřovali, že už s nimi ve vozíku nemusíme brzdit dálnici.
Zpět na článek
15. 8. 2012 19:56
15. 8. 2012 20:02
15. 8. 2012 20:29
15. 8. 2012 20:36
15. 8. 2012 21:08
15. 8. 2012 21:45
15. 8. 2012 22:07
16. 8. 2012 08:20
15. 8. 2012 20:35
15. 8. 2012 20:41
15. 8. 2012 21:09
15. 8. 2012 21:43
16. 8. 2012 07:23
16. 8. 2012 07:31
15. 8. 2012 21:03
15. 8. 2012 21:24
15. 8. 2012 21:44
15. 8. 2012 23:03
15. 8. 2012 23:00
15. 8. 2012 22:15
16. 8. 2012 06:48
16. 8. 2012 17:34
16. 8. 2012 17:36
16. 8. 2012 12:57
16. 8. 2012 16:02
31. 7. 2017 16:51
15. 1. 2018 01:16
4. 2. 2018 12:06
Avatar - Jarda92
15. 8. 2012 19:33
Vozík Agados 130km
Abych pravdu řekl, tak mám identický vozík, který jste Vy testovali. Já osobně jsem s ním plně spokojen, protože větší rychlostí než 130km/h si s ním stejně netroufnu. Jediný co mi u něho docela vadí jsou ty světýlka na přední části vozíku. Při couvání v noci mi svítí přímo do zrcátek. ;-) .... ale jinak si myslím, že rychlost 130km/h nebyl špatný nápad, naopak mi to velmi vyhovuje :yes:
Rozbalit vlákno
6
15. 8. 2012 20:33
Re: Vozík Agados 130km
Taky si myslím, že to je dobrý nápad :yes:
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:41
Re: Vozík Agados 130km
Já si osobně myslím, že to až tak dobrý nápad není: [odkaz]
A to je takový typický obrázek včetně toho nářečí. Osobně se mi stalo, že jsem jel po silnici 48 ještě s Fanoušem s přívěsem 120 (bude to už pár let)... je tam 90... a říkám si, že jedu nějak moc rychle. V tom mě předjel polák s Vitem a na přívěsu měl Yaris... a předjel mě hodně suverénně, odhad cca 150+... A teď s přívěsem na 130/h to mají už jen o 20 km/h nad limit, což tolik peněz za pokutu nestojí... ;-\
Avatar - Jarda92
15. 8. 2012 21:29
Re: Vozík Agados 130km
Jo, někteří "řidiči" jezdí jako prasata, ale to neznamená, že je vozík na 130km/h špatný nápad. Ještě před pár dny jsem jezdil v práci s vozíkem na 80km/h a bylo to hrozný >:D , ale jakmile jsem si koupil tento Agados, tak jsem nepostřehl ani jeden moment, kdy by mi ujel do boku, nebo se nějak houpal za jízdy, protože byl vždy naložen. Je dobře konstruovaný a nemám proti ovládání ani jednu negativní reakci. Záleží prostě jen na řidiči ;-)
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 22:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 22:03
Re: Vozík Agados 130km
Prohlížel jsem si je před Bauhausem oba, jak 100, tak 130 a rozdíl jsem nenašel, teda krom nálepky :-O
15. 8. 2012 22:58
Re: Vozík Agados 130km
posledna veta ja pravda,ale je dost vodicov, ktori pri prvej jazde s vozikom poletia povolenych 130 a to moze dopadnut fatalne zale. Rozbehnut auto s vozikom na tu rychlost az taky problem nie je (teraz nemam na mysli auto + obytny prives), ale zabrzdit tu supravu nie je ziadna zabava. Staci zopar dlhych kopcov-klesani, uvarene brzdy a potom uz len dufat co dalej. Pripadne "blbost" ako zle rozlozeny naklad, podcenenie nerovnosti (odskakovanie v zakrute) a tragedia je na svete. V sucasnosti casto vidim male auta s privesom, ktore mna obiehaju , pricom ja mam tempomat na 115-120km/h
15. 8. 2012 19:56
Super
To bude zase mrtvých. Až se takový vozíček roztancuje na příčné nerovnosti to je pak zadel :no: Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně ;-\ Není náhodou apríl?
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2012 20:02
Do 3,5 t
Platí ovšem pouze tehdy, nepřekočí-li hmotnost celé soupravy 3,5 t, pak je opět povoleno pouze 80 km/h.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 20:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:36
Re: 80
Tady souhlas. Sice 1200 kg to už asi nemáš běžný přívěs za třeba Fabku, ne? Já na náš dám tak 600 kg, více ne, to už jednou odnesla náprava, ale i tak jedu krokem.
A prázdný přívěs umí být jo záludný, hlavně ty větší.
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 21:45
Re: 80
Ta guma nám uvnitř zatím drží, ale praskl nám ten "plocháč", tak se zpevněval objímkami. Jo, když nakládá nakládač, tak se to občas neodhadne...
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 22:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 8. 2012 08:20
Re: 80
Tyhle lidi nikdy s vozíkem nejezdí, ti mají auto jen pro zábavu, ne pro práci a dopravu. Jak pak můžou testovat kvalitu vozíku? Tu neurčuje rychlost, ale spíš provedení korby, materiál korby, pevnost korby a tvar korby. U menších vozíků ještě možnost ho postavit na výšku do garáže.

Mimochodem - když jedu po dálnici, tak stejně polovina aut jede tak 110 (opakuji - aut, ne náklaďáků). A to žádný vozík nemají. klidně pojedu s vozíkem 100, to není žádný problém.
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:34
A co ti, co neumí...
Každý denna silnici potkávám lidi, kteří jaksi... nepřemýšlejí... často v kombinaci "neumí". Koho z těch, co po dálnici budou pádit 130 km/h "bo přece můžu, vole" s naloženým přívěsem napadne, že stačí přívěs rozhoupat a vrátit jej do původního směru nezvládne často ani nejzkušenější řidič?

Osobně s přívěsem jezdím relativně, na běžné neprofesionální poměry, často, s přívěsem normovaným na 80 km/h jsem už několikrát jel 120 km/h a jízda byla na rovném povrchu v pořádku, ale stále si nedokážu představit 130 km/h v rukou blbce.

Spíše by mě zajímalo, jestli řidiči, co takto rychle umí jezdit s přívěsem vpřed, umí stejně rychle s ním i zacouvat... ale to už je vyšší řidičská, na to nestačí dát jen bezmyšlenkovitě pedál plynu na podlahu.
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2012 22:59
Re: A co ti, co neumí...
130km/h v rukach blbca, pripadne krizove brzdenie, alebo spatny povrch
Avatar - Thomas89
16. 8. 2012 09:22
Re: A co ti, co neumí...
v rukou blbce je i 80 docela dost
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 20:35
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:41
Re: dotaz
Ne, ale vezl jsem po D1 skříň s zrcadlem, taky do prvního sjezdu >:D
Avatar - petrumr
15. 8. 2012 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 21:43
Re: dotaz
Ani ne, tak nějak jsem to v duchu předpokládal, že sjet bude třeba ;-)
16. 8. 2012 07:23
Re: dotaz
Já tamtudy vezl loď a nadával jako smylsů zbavenej, protože to bylo strašný, do levýho jsem nemohl... Katastrofa... :-)
16. 8. 2012 07:31
Re: dotaz
Motorku ne, ale stojan(cca 160kg) s dvojskly 240x210cm 2 ks á 120kg. Z práce jsem si to domu vezl 10 km za 626 a bylo to takřka neřiditelný 50km/h strop. Doma jsem to přepřáhl za Mitsu space wagon a 150km do Chomutova k tchýni naprosto v pohodě. Holt rozdíl v hmotnostech aut cca 600kg je sakra znát a po dálnici to bylo parádně stabilní i při 80km/h(vozík je do 100km/h), jen do zatáček jsem musel hodně opatrně kvůli vysokému těžisti. >:-[]
PS: vozík má užitečnou hmotnost 600kg a space wagon má vepředu dvoupístky s deskama jak z náklaďáku (brzdy z Eclipce) a i vzádu ventilovaný kotouče.
15. 8. 2012 21:03
podvalník
Vozíme auta na závody na různých přepravnících (jednonápravové i dvou) a musím říct že jet s tím víc jak 80 bych si opravdu netroufl. Ta hmotnost jde neskutečně cítit a dovedu si představit jaké má podobný vozík setrvačné síly nemluvě o tom, že těžiště je vysoko nad nápravou. U těch menších to jde, ale celkem se tohoto limitu děsím. Nejde ani tak o ten limit jako spíš hlouposti uživatelů. Jede se na dřevo a naloží se toho co nejvíc, vozík přetížený a letí s tím jak blázen. Samolepka na vozíků říká 130 tak proč ne ;-\
Celkově si myslím, že v tomto směru je mezi řidiči jen malá osvěta a mělo by se o tom více diskutovat.
Rozbalit vlákno
6
15. 8. 2012 21:24
Re: podvalník
Diskotuvať nie, skôr reálne s tým učiť jazdiť... Ad 130 - ten vozík to určite zvládne, len či to zvládne ten medzikus medzi volantom a sedačkou...
15. 8. 2012 21:44
Re: podvalník
Tak tak chyba není ve vozíku, ale v jeho uživateli. Přetížené vozíky jsou celkem běžně k vidění. Viděl jsem i nehodu kdy v zatáčce vypadla z vozíku klec s prasetem. ;-\
15. 8. 2012 21:45
Re: podvalník
Obaja máte pravdu. Ale výsledkom bude, že sa bude jazdiť 130 s vozíkom, a aby nebol nebezpečný a neletel permanentne vo vzduchu, bude povolená jeho vyššia hmotnosť. Aby to autá utiahli, budú mať vyšší výkon a aby sa ľuďom pri havárke až toľko nestalo, budú zas prísnejšie nárazové skúšky a silnejšie deformačné zóny, váha porastie, a preto aj výkon a o nejaké desaťročie aj rýchlosť možno na 160, veď prečo nie, keď to autá a vozíky zvládnu, ale pre bezpečnosť bude povolená zase vyššia hmotnosť, vyššie výkony a predpísaná vyššia pasívna bezpečnosť.....
Len IQ medzi volantom a pedálmi bude nezmenené, poprípade i postupne nižšie...veď autá sú dostatočne bezpečné...... 8-s
15. 8. 2012 23:03
Re: podvalník
posledna veta vystihuje podstatu problemu...rozbehnut sa s vozikom na 130km/h problem nie je, ale zvladnut prudke brzdenie, alebo rozkyvanie supravy uz problem byt moze. Cim vyssia rychlost, tym tazsia situacia, menej casu a fatalnejsie nasledky
15. 8. 2012 23:00
Re: podvalník
vozik to zvladne, len aj ten medzikus musi prisposobit jazdu a mysliet na to, ze taha ten vozik
15. 8. 2012 22:15
neuveritelne
presne kvoli takemu idiotovi co si prevazal na korbe auta v noci po dialnici gauc ( a samozrejme mu spadol) som mal celnu zrazku s mojim 2 tyzdne novym autom.

Tymto by som chcel redakcii zablahozelat k tomu ze pomahaju takymito clankami zabezpecit, aby takych idiotov bolo na cestach viac.

takze vsetci pripnut voziky, nastartovat auta a podho na dialnicu.

CHORE

:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
9
16. 8. 2012 06:48
Re: neuveritelne
Taky mám pocit,že se někdo v SM lehce pomátl na rozumu.Konstr.vozíku je jedna věc,ale naložení,upevnění,rozložení nákladu,těžiště hmotnosti(skrz setrvačné síly),těžiště boční plochy (skrz aerodynam. stabilitu při bočním větru, a ten na dálnici někdy rozhodí i samotné auto,natož soupravu). K tomu přidejme lidi,co hodí na střechu box,aby odstěhovali max. věcí a je na průsery zaděláno.Jízdní vlastnosti auta a vozíku jsou také hodně jinde.Úžasný nápad... asi se hoši v SM dlouho vozili Rapidem,nebo co...a j€blo jim v palici. :-!
16. 8. 2012 08:25
Re: neuveritelne
Raz ma jeden taky "vozikovy pretekar" predbiehal na dialnici, a bol to teda zazitok. Neviem ci to bolo vetrom, alebo len nerovnosti na ceste, ale ked sa zaradoval predomna, rozkmitalo mu to tak, ze vozik sa utrhol a vyletel z cesty (nastastie na pravu stranu, nie do protismeru) a jeho auto stiahlo na zvodidla. To vsetko sa odohralo pri ~130km/h! No vtedy som mal fakt "dost", vyhol som sa mu len velmi tesne...

Mimochodom, ked uz hovorime o vozikoch pre taketo rychlosti, stalo by za to spomenut, ze existuje aj nieco ako "ESP pre voziky", skratka stabilizacny system ktory pribrzdovanim praveho alebo laveho kolesa zabrani rozkmitaniu, alebo vyboceniu pri brzdeni. Povedzme ze s takym by sa dalo ist aj rychlejsie, ale s klasickym jednoduchym (a nedajboze este aj nebrzdenym) vozikom ist 130? Ciste blaznostvo...
16. 8. 2012 09:27
Re: neuveritelne
ESP pre voziky sa nazyva ATC, znamy, ktory sa zaobera instalaciou tohoto systemu mi to ukazal v praxi na velkom privese. Lenze malokto si ten system namontuje na maly vozik, kedze cena tohoto systemu prevysuje cenu maleho vozika
16. 8. 2012 17:34
Re: neuveritelne
Jezdit těmito rychlostmi bez stabilizace přívěsu je hloupost. Za ideálních podmínek možná, ale na to se nedá v praxi moc spoléhat.
16. 8. 2012 09:06
Re: neuveritelne
mě přijde že klukům SM fakt hrabe.... :-O
Nedávno lekce "plachtění", dnes zas s vozíkem 130.... bože kriste....
Opravdu se těším, až mi náklad nějakého idio*a přistane na autě.... :no:
16. 8. 2012 10:23
Re: neuveritelne
Tak to ti naozaj neprajem zazit, ja som to schytal uz na ceste v rychlom pruhu, a kedze to bolo zabalene v tmavych plachtach a bola skoro polnoc, nebolo to vidiet a zbadal som to na poslednu chvilu. Takze celna zrazka v slusnej rychlosti. Mal som stastie ze mam X-trail, tak som to tlacil pred sebou a neskoncilo mi to na skle a v kabine.

Kazdeho blazna co ide s nakladom na dialnicu by som poslal do......
Chce si prevazat naklad, ok, ale po okreskach a nie hrat sa na pretekarov na dialnici.
16. 8. 2012 17:36
Re: neuveritelne
Nebezpečné jsou zaplachtované a prázdné. Velká citlivost na boční vítr a žádný náklad, který by ho udržel na zemi. Po dálnicích se dá s nákladem jezdit bez problémů, od toho dálnice jsou, jen člověk musí používat hlavu.
16. 8. 2012 12:48
Re: neuveritelne
jojo já se tak tak vyhýbal matraci. 130 km/h ??? Klidně i 200 km/h , ale jen s prázdným vozíkem.
16. 8. 2012 16:09
Re: neuveritelne
Vieš, čo bude robiť prázdny vozík pri 200 km/h?
Avatar - KubikCv
15. 8. 2012 23:37
rejsink plaťák
copak tyhle prckové...na R7 jsem kdysi měl tu čest s někým kdo jel z okruhu v Mostě...T4ka na platě nějaký auto a 135+..škoda slov.Tady opravdu nejde o rychlost,ale o náklad. Už mi na autě jednou přistálo něco z cizího přívěsu..naštěstí jen balíky papírovejch utěrek...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
16. 8. 2012 07:14
Pluralis majestatis
"Ale když tiskneme pedál k podlaze v připojovacím pruhu tříproudé komunikace, říkáme si, že po...." Kolik vás to auto řídilo? Co je to za pitomost psát dojmy z jízdy v plurálu?!! :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - !GAS!
16. 8. 2012 09:06
Konstrukční rychlost X vyhláškou povolená rychlost
Nevím, školy nemám, ovšem podle mého názoru je konstrukční rychlost přívěsného vozidla a maximální povolená rychlost vyhláškou, úplně něco jiného. Je sice pěkné, že jsou vozíky "otypované" na vyšší rychlost, nicméně pokud dle vyhlášky platí maximální povolená rychlost mimo obec a na dálnici 80km/h, tak pakliže řidič pojede více, koleduje si IMHO o sankci....
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2012 10:33
úroveň článku
Co to psalo za individuum? Navíc argumentovat v článku tím, že starý golf má problém rozjet se na 130? To jste měli problém sehnat auto s koulí od některého ze zastoupení?

+ Info, že to existuje
- amatérský článek
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2012 12:57
skoda
Skoda, ze tu nepisou, co udela prazdnej vozik pri teto rychlosti (130) kdyz na dalnici najede na terenni nerovnost (schody v panelech)... ze pak to uz neni vozik, ale vetron tazeny na tyci, ktery poleti chvilu za autem a pak uz svojim smerem....
Dale tu docela chyni i poznaka o tom, ze i tazne zarizeni na aute ma jistou homologaci pro vrtikalni zatizeni od vleku a rychlost tazeni a to je treba take dodrzet.

No a v neposledni rade je treba pamatovat i na to, ze ta informace o moznosti jet 130 km s jizdni soupravou neplati v CR dle aktualnich pravidel silnicniho provozu. Je to pouze prani vyrobce, ktere nema zakonnou podporu. A to i kdyz to je na vleku napsane, viz... pravidla silnicnoho provozu...

§ 18: (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla, a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

Pricemz zakon definuje toto:
$2: g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
i) jízdní souprava je souprava slozená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel

No a ten § 18 bod 3) mluvi o "ridici motoroveho vozidla" v casti, kde je uvedeno 130 km/h, cemuz ale z definice neodpovida ridic jizdni soupravy!!! Ten je zde v casti pod pojmem "Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80". Takze z toho plyne, ze s vlekem jet v CR maximalne 80 km/h, coz dovoluje platna legislativa.

Pozor na to !! Je treba cist vety cele a i s definicema.
h.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rampa89
16. 8. 2012 16:02
Zkušenost
Má zkušenost je taková, že velké riziko představují předjíždění řidiči, kteří nečekají, že auto v levém pruhu má za sebou ještě vlek a když např. dojíždí kamion a snaží se co nejdříve zařadit vlevo může nastat problém.

Celkem by mě zajímalo konstrukční řešení tlumení nápravy, protože s obyčejnou torzní tyčí si to dost dobře nedokážu představit. Ostatně dost napovídá popis chování vleku bez nákladu v tomto článku..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
17. 8. 2012 10:31
Každej kdo zná Buráka
mi potvrdí, že 180 může jet i auto s plaťákem, na kterým je naložený další auto ;-)
Rozbalit vlákno
0
31. 7. 2017 16:51
Vozík
Zdravím, my jsme vozík kupovali přímo v brněnském obchodě For Trucks - [odkaz] - mají příznivé ceny, milý personál a z vlastní zkušenosti můžu říct, že i kvalita jejich zboží je na velmi vysoké úrovni. Doporučuji :-)
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2018 01:16
Re: Vozík
Děkuji za tip, Ivanko. Já zase z vlastní zkušenosti doporučuji [odkaz] Mají také super ceny a mnohem širší výběr. Nedávno jsem si od nich vozík kupoval a jsem s ním maximálně spokojený.
4. 2. 2018 12:06
Podvalník
Zdravím vozím auta z Německa někdy dvě někdy tři mám podvalníky od přívěsy HK malý dvou nápravový hmotnost cca 600kg a dvouvlek se třemi nápravami o hmotnosti cca 900kg oba jsou homologované do 130km/h a při správném vyvážení se nezavlni ani při 130tce ani na nerovnostech na dálnici předjíždíme skoro všechny tedy pokud se zrovna neplazim do kopce 80tkou nejdůležitější je vyvážení přívěsu pak ani nevíte že nějaký tahnete a při prudkem brzdění je důležitý prislapnout brzdu a jakmile cítíte že se přívěs začne brzdit tak trochu povolit a pak znovu pořádně šlápnout na brzdu když půjdete na tvrdí na brzdy hned tak vás to rozhází a nejspíš to někam zahodite
Rozbalit vlákno
0