Novinky
To bude zase mrtvých. Až se takový vozíček roztancuje na příčné nerovnosti to je pak zadel :no: Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně ;-\ Není náhodou apríl?
Platí ovšem pouze tehdy, nepřekočí-li hmotnost celé soupravy 3,5 t, pak je opět povoleno pouze 80 km/h.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tady souhlas. Sice 1200 kg to už asi nemáš běžný přívěs za třeba Fabku, ne? Já na náš dám tak 600 kg, více ne, to už jednou odnesla náprava, ale i tak jedu krokem.
A prázdný přívěs umí být jo záludný, hlavně ty větší.
A prázdný přívěs umí být jo záludný, hlavně ty větší.
Tyhle lidi nikdy s vozíkem nejezdí, ti mají auto jen pro zábavu, ne pro práci a dopravu. Jak pak můžou testovat kvalitu vozíku? Tu neurčuje rychlost, ale spíš provedení korby, materiál korby, pevnost korby a tvar korby. U menších vozíků ještě možnost ho postavit na výšku do garáže.
Mimochodem - když jedu po dálnici, tak stejně polovina aut jede tak 110 (opakuji - aut, ne náklaďáků). A to žádný vozík nemají. klidně pojedu s vozíkem 100, to není žádný problém.
Mimochodem - když jedu po dálnici, tak stejně polovina aut jede tak 110 (opakuji - aut, ne náklaďáků). A to žádný vozík nemají. klidně pojedu s vozíkem 100, to není žádný problém.
Každý denna silnici potkávám lidi, kteří jaksi... nepřemýšlejí... často v kombinaci "neumí". Koho z těch, co po dálnici budou pádit 130 km/h "bo přece můžu, vole" s naloženým přívěsem napadne, že stačí přívěs rozhoupat a vrátit jej do původního směru nezvládne často ani nejzkušenější řidič?
Osobně s přívěsem jezdím relativně, na běžné neprofesionální poměry, často, s přívěsem normovaným na 80 km/h jsem už několikrát jel 120 km/h a jízda byla na rovném povrchu v pořádku, ale stále si nedokážu představit 130 km/h v rukou blbce.
Spíše by mě zajímalo, jestli řidiči, co takto rychle umí jezdit s přívěsem vpřed, umí stejně rychle s ním i zacouvat... ale to už je vyšší řidičská, na to nestačí dát jen bezmyšlenkovitě pedál plynu na podlahu.
Osobně s přívěsem jezdím relativně, na běžné neprofesionální poměry, často, s přívěsem normovaným na 80 km/h jsem už několikrát jel 120 km/h a jízda byla na rovném povrchu v pořádku, ale stále si nedokážu představit 130 km/h v rukou blbce.
Spíše by mě zajímalo, jestli řidiči, co takto rychle umí jezdit s přívěsem vpřed, umí stejně rychle s ním i zacouvat... ale to už je vyšší řidičská, na to nestačí dát jen bezmyšlenkovitě pedál plynu na podlahu.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ne, ale vezl jsem po D1 skříň s zrcadlem, taky do prvního sjezdu >😁
Já tamtudy vezl loď a nadával jako smylsů zbavenej, protože to bylo strašný, do levýho jsem nemohl... Katastrofa... 😄
Motorku ne, ale stojan(cca 160kg) s dvojskly 240x210cm 2 ks á 120kg. Z práce jsem si to domu vezl 10 km za 626 a bylo to takřka neřiditelný 50km/h strop. Doma jsem to přepřáhl za Mitsu space wagon a 150km do Chomutova k tchýni naprosto v pohodě. Holt rozdíl v hmotnostech aut cca 600kg je sakra znát a po dálnici to bylo parádně stabilní i při 80km/h(vozík je do 100km/h), jen do zatáček jsem musel hodně opatrně kvůli vysokému těžisti. >😒]
PS: vozík má užitečnou hmotnost 600kg a space wagon má vepředu dvoupístky s deskama jak z náklaďáku (brzdy z Eclipce) a i vzádu ventilovaný kotouče.
PS: vozík má užitečnou hmotnost 600kg a space wagon má vepředu dvoupístky s deskama jak z náklaďáku (brzdy z Eclipce) a i vzádu ventilovaný kotouče.
Vozíme auta na závody na různých přepravnících (jednonápravové i dvou) a musím říct že jet s tím víc jak 80 bych si opravdu netroufl. Ta hmotnost jde neskutečně cítit a dovedu si představit jaké má podobný vozík setrvačné síly nemluvě o tom, že těžiště je vysoko nad nápravou. U těch menších to jde, ale celkem se tohoto limitu děsím. Nejde ani tak o ten limit jako spíš hlouposti uživatelů. Jede se na dřevo a naloží se toho co nejvíc, vozík přetížený a letí s tím jak blázen. Samolepka na vozíků říká 130 tak proč ne ;-\
Celkově si myslím, že v tomto směru je mezi řidiči jen malá osvěta a mělo by se o tom více diskutovat.
Celkově si myslím, že v tomto směru je mezi řidiči jen malá osvěta a mělo by se o tom více diskutovat.
Diskotuvať nie, skôr reálne s tým učiť jazdiť... Ad 130 - ten vozík to určite zvládne, len či to zvládne ten medzikus medzi volantom a sedačkou...
Tak tak chyba není ve vozíku, ale v jeho uživateli. Přetížené vozíky jsou celkem běžně k vidění. Viděl jsem i nehodu kdy v zatáčce vypadla z vozíku klec s prasetem. ;-\
Obaja máte pravdu. Ale výsledkom bude, že sa bude jazdiť 130 s vozíkom, a aby nebol nebezpečný a neletel permanentne vo vzduchu, bude povolená jeho vyššia hmotnosť. Aby to autá utiahli, budú mať vyšší výkon a aby sa ľuďom pri havárke až toľko nestalo, budú zas prísnejšie nárazové skúšky a silnejšie deformačné zóny, váha porastie, a preto aj výkon a o nejaké desaťročie aj rýchlosť možno na 160, veď prečo nie, keď to autá a vozíky zvládnu, ale pre bezpečnosť bude povolená zase vyššia hmotnosť, vyššie výkony a predpísaná vyššia pasívna bezpečnosť.....
Len IQ medzi volantom a pedálmi bude nezmenené, poprípade i postupne nižšie...veď autá sú dostatočne bezpečné...... 8-s
Len IQ medzi volantom a pedálmi bude nezmenené, poprípade i postupne nižšie...veď autá sú dostatočne bezpečné...... 8-s
presne kvoli takemu ***ovi co si prevazal na korbe auta v noci po dialnici gauc ( a samozrejme mu spadol) som mal celnu zrazku s mojim 2 tyzdne novym autom.
Tymto by som chcel redakcii zablahozelat k tomu ze pomahaju takymito clankami zabezpecit, aby takych ***ov bolo na cestach viac.
takze vsetci pripnut voziky, nastartovat auta a podho na dialnicu.
CHORE
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Tymto by som chcel redakcii zablahozelat k tomu ze pomahaju takymito clankami zabezpecit, aby takych ***ov bolo na cestach viac.
takze vsetci pripnut voziky, nastartovat auta a podho na dialnicu.
CHORE
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Taky mám pocit,že se někdo v SM lehce pomátl na rozumu.Konstr.vozíku je jedna věc,ale naložení,upevnění,rozložení nákladu,těžiště hmotnosti(skrz setrvačné síly),těžiště boční plochy (skrz aerodynam. stabilitu při bočním větru, a ten na dálnici někdy rozhodí i samotné auto,natož soupravu). K tomu přidejme lidi,co hodí na střechu box,aby odstěhovali max. věcí a je na průsery zaděláno.Jízdní vlastnosti auta a vozíku jsou také hodně jinde.Úžasný nápad... asi se hoši v SM dlouho vozili Rapidem,nebo co...a j€blo jim v palici. :-!
Raz ma jeden taky "vozikovy pretekar" predbiehal na dialnici, a bol to teda zazitok. Neviem ci to bolo vetrom, alebo len nerovnosti na ceste, ale ked sa zaradoval predomna, rozkmitalo mu to tak, ze vozik sa utrhol a vyletel z cesty (nastastie na pravu stranu, nie do protismeru) a jeho auto stiahlo na zvodidla. To vsetko sa odohralo pri ~130km/h! No vtedy som mal fakt "dost", vyhol som sa mu len velmi tesne...
Mimochodom, ked uz hovorime o vozikoch pre taketo rychlosti, stalo by za to spomenut, ze existuje aj nieco ako "ESP pre voziky", skratka stabilizacny system ktory pribrzdovanim praveho alebo laveho kolesa zabrani rozkmitaniu, alebo vyboceniu pri brzdeni. Povedzme ze s takym by sa dalo ist aj rychlejsie, ale s klasickym jednoduchym (a nedajboze este aj nebrzdenym) vozikom ist 130? Ciste blaznostvo...
Mimochodom, ked uz hovorime o vozikoch pre taketo rychlosti, stalo by za to spomenut, ze existuje aj nieco ako "ESP pre voziky", skratka stabilizacny system ktory pribrzdovanim praveho alebo laveho kolesa zabrani rozkmitaniu, alebo vyboceniu pri brzdeni. Povedzme ze s takym by sa dalo ist aj rychlejsie, ale s klasickym jednoduchym (a nedajboze este aj nebrzdenym) vozikom ist 130? Ciste blaznostvo...
ESP pre voziky sa nazyva ATC, znamy, ktory sa zaobera instalaciou tohoto systemu mi to ukazal v praxi na velkom privese. Lenze malokto si ten system namontuje na maly vozik, kedze cena tohoto systemu prevysuje cenu maleho vozika
mě přijde že klukům SM fakt hrabe.... 😲
Nedávno lekce "plachtění", dnes zas s vozíkem 130.... bože kriste....
Opravdu se těším, až mi náklad nějakého idio*a přistane na autě.... :no:
Nedávno lekce "plachtění", dnes zas s vozíkem 130.... bože kriste....
Opravdu se těším, až mi náklad nějakého idio*a přistane na autě.... :no:
Tak to ti naozaj neprajem zazit, ja som to schytal uz na ceste v rychlom pruhu, a kedze to bolo zabalene v tmavych plachtach a bola skoro polnoc, nebolo to vidiet a zbadal som to na poslednu chvilu. Takze celna zrazka v slusnej rychlosti. Mal som stastie ze mam X-trail, tak som to tlacil pred sebou a neskoncilo mi to na skle a v kabine.
Kazdeho blazna co ide s nakladom na dialnicu by som poslal do......
Chce si prevazat naklad, ok, ale po okreskach a nie hrat sa na pretekarov na dialnici.
Kazdeho blazna co ide s nakladom na dialnicu by som poslal do......
Chce si prevazat naklad, ok, ale po okreskach a nie hrat sa na pretekarov na dialnici.
copak tyhle prckové...na R7 jsem kdysi měl tu čest s někým kdo jel z okruhu v Mostě...T4ka na platě nějaký auto a 135+..škoda slov.Tady opravdu nejde o rychlost,ale o náklad. Už mi na autě jednou přistálo něco z cizího přívěsu..naštěstí jen balíky papírovejch utěrek...
"Ale když tiskneme pedál k podlaze v připojovacím pruhu tříproudé komunikace, říkáme si, že po...." Kolik vás to auto řídilo? Co je to za pitomost psát dojmy z jízdy v plurálu?!! 😲
Nevím, školy nemám, ovšem podle mého názoru je konstrukční rychlost přívěsného vozidla a maximální povolená rychlost vyhláškou, úplně něco jiného. Je sice pěkné, že jsou vozíky "otypované" na vyšší rychlost, nicméně pokud dle vyhlášky platí maximální povolená rychlost mimo obec a na dálnici 80km/h, tak pakliže řidič pojede více, koleduje si IMHO o sankci....
Co to psalo za individuum? Navíc argumentovat v článku tím, že starý golf má problém rozjet se na 130? To jste měli problém sehnat auto s koulí od některého ze zastoupení?
+ Info, že to existuje
- amatérský článek
+ Info, že to existuje
- amatérský článek
Skoda, ze tu nepisou, co udela prazdnej vozik pri teto rychlosti (130) kdyz na dalnici najede na terenni nerovnost (schody v panelech)... ze pak to uz neni vozik, ale vetron tazeny na tyci, ktery poleti chvilu za autem a pak uz svojim smerem....
Dale tu docela chyni i poznaka o tom, ze i tazne zarizeni na aute ma jistou homologaci pro vrtikalni zatizeni od vleku a rychlost tazeni a to je treba take dodrzet.
No a v neposledni rade je treba pamatovat i na to, ze ta informace o moznosti jet 130 km s jizdni soupravou neplati v CR dle aktualnich pravidel silnicniho provozu. Je to pouze prani vyrobce, ktere nema zakonnou podporu. A to i kdyz to je na vleku napsane, viz... pravidla silnicnoho provozu...
§ 18: (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla, a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
Pricemz zakon definuje toto😒br /> $2: g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
i) jízdní souprava je souprava slozená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel
No a ten § 18 bod 3) mluvi o "ridici motoroveho vozidla" v casti, kde je uvedeno 130 km/h, cemuz ale z definice neodpovida ridic jizdni soupravy!!! Ten je zde v casti pod pojmem "Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80". Takze z toho plyne, ze s vlekem jet v CR maximalne 80 km/h, coz dovoluje platna legislativa.
Pozor na to !! Je treba cist vety cele a i s definicema.
h.
Dale tu docela chyni i poznaka o tom, ze i tazne zarizeni na aute ma jistou homologaci pro vrtikalni zatizeni od vleku a rychlost tazeni a to je treba take dodrzet.
No a v neposledni rade je treba pamatovat i na to, ze ta informace o moznosti jet 130 km s jizdni soupravou neplati v CR dle aktualnich pravidel silnicniho provozu. Je to pouze prani vyrobce, ktere nema zakonnou podporu. A to i kdyz to je na vleku napsane, viz... pravidla silnicnoho provozu...
§ 18: (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla, a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
Pricemz zakon definuje toto😒br /> $2: g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
i) jízdní souprava je souprava slozená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel
No a ten § 18 bod 3) mluvi o "ridici motoroveho vozidla" v casti, kde je uvedeno 130 km/h, cemuz ale z definice neodpovida ridic jizdni soupravy!!! Ten je zde v casti pod pojmem "Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80". Takze z toho plyne, ze s vlekem jet v CR maximalne 80 km/h, coz dovoluje platna legislativa.
Pozor na to !! Je treba cist vety cele a i s definicema.
h.
Má zkušenost je taková, že velké riziko představují předjíždění řidiči, kteří nečekají, že auto v levém pruhu má za sebou ještě vlek a když např. dojíždí kamion a snaží se co nejdříve zařadit vlevo může nastat problém.
Celkem by mě zajímalo konstrukční řešení tlumení nápravy, protože s obyčejnou torzní tyčí si to dost dobře nedokážu představit. Ostatně dost napovídá popis chování vleku bez nákladu v tomto článku..
Celkem by mě zajímalo konstrukční řešení tlumení nápravy, protože s obyčejnou torzní tyčí si to dost dobře nedokážu představit. Ostatně dost napovídá popis chování vleku bez nákladu v tomto článku..
Zdravím, my jsme vozík kupovali přímo v brněnském obchodě For Trucks - [odkaz] - mají příznivé ceny, milý personál a z vlastní zkušenosti můžu říct, že i kvalita jejich zboží je na velmi vysoké úrovni. Doporučuji 😄
Zdravím vozím auta z Německa někdy dvě někdy tři mám podvalníky od přívěsy HK malý dvou nápravový hmotnost cca 600kg a dvouvlek se třemi nápravami o hmotnosti cca 900kg oba jsou homologované do 130km/h a při správném vyvážení se nezavlni ani při 130tce ani na nerovnostech na dálnici předjíždíme skoro všechny tedy pokud se zrovna neplazim do kopce 80tkou nejdůležitější je vyvážení přívěsu pak ani nevíte že nějaký tahnete a při prudkem brzdění je důležitý prislapnout brzdu a jakmile cítíte že se přívěs začne brzdit tak trochu povolit a pak znovu pořádně šlápnout na brzdu když půjdete na tvrdí na brzdy hned tak vás to rozhází a nejspíš to někam zahodite
A to je takový typický obrázek včetně toho nářečí. Osobně se mi stalo, že jsem jel po silnici 48 ještě s Fanoušem s přívěsem 120 (bude to už pár let)... je tam 90... a říkám si, že jedu nějak moc rychle. V tom mě předjel polák s Vitem a na přívěsu měl Yaris... a předjel mě hodně suverénně, odhad cca 150+... A teď s přívěsem na 130/h to mají už jen o 20 km/h nad limit, což tolik peněz za pokutu nestojí... ;-\