Na pohled se mohlo zdát, že redaktoři Světa motorů vyvezli dřevěné podlážky na výlet. Ve skutečnosti jsme ověřovali, že už s nimi ve vozíku nemusíme brzdit dálnici.
Abych pravdu řekl, tak mám identický vozík, který jste Vy testovali. Já osobně jsem s ním plně spokojen, protože větší rychlostí než 130km/h si s ním stejně netroufnu. Jediný co mi u něho docela vadí jsou ty světýlka na přední části vozíku. Při couvání v noci mi svítí přímo do zrcátek. ;-) .... ale jinak si myslím, že rychlost 130km/h nebyl špatný nápad, naopak mi to velmi vyhovuje :yes:
Já si osobně myslím, že to až tak dobrý nápad není: [odkaz]
A to je takový typický obrázek včetně toho nářečí. Osobně se mi stalo, že jsem jel po silnici 48 ještě s Fanoušem s přívěsem 120 (bude to už pár let)... je tam 90... a říkám si, že jedu nějak moc rychle. V tom mě předjel polák s Vitem a na přívěsu měl Yaris... a předjel mě hodně suverénně, odhad cca 150+... A teď s přívěsem na 130/h to mají už jen o 20 km/h nad limit, což tolik peněz za pokutu nestojí... ;-\
Jo, někteří "řidiči" jezdí jako prasata, ale to neznamená, že je vozík na 130km/h špatný nápad. Ještě před pár dny jsem jezdil v práci s vozíkem na 80km/h a bylo to hrozný >:D , ale jakmile jsem si koupil tento Agados, tak jsem nepostřehl ani jeden moment, kdy by mi ujel do boku, nebo se nějak houpal za jízdy, protože byl vždy naložen. Je dobře konstruovaný a nemám proti ovládání ani jednu negativní reakci. Záleží prostě jen na řidiči ;-)
posledna veta ja pravda,ale je dost vodicov, ktori pri prvej jazde s vozikom poletia povolenych 130 a to moze dopadnut fatalne zale. Rozbehnut auto s vozikom na tu rychlost az taky problem nie je (teraz nemam na mysli auto + obytny prives), ale zabrzdit tu supravu nie je ziadna zabava. Staci zopar dlhych kopcov-klesani, uvarene brzdy a potom uz len dufat co dalej. Pripadne "blbost" ako zle rozlozeny naklad, podcenenie nerovnosti (odskakovanie v zakrute) a tragedia je na svete. V sucasnosti casto vidim male auta s privesom, ktore mna obiehaju , pricom ja mam tempomat na 115-120km/h
To bude zase mrtvých. Až se takový vozíček roztancuje na příčné nerovnosti to je pak zadel :no: Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně ;-\ Není náhodou apríl?
Tady souhlas. Sice 1200 kg to už asi nemáš běžný přívěs za třeba Fabku, ne? Já na náš dám tak 600 kg, více ne, to už jednou odnesla náprava, ale i tak jedu krokem.
A prázdný přívěs umí být jo záludný, hlavně ty větší.
Tyhle lidi nikdy s vozíkem nejezdí, ti mají auto jen pro zábavu, ne pro práci a dopravu. Jak pak můžou testovat kvalitu vozíku? Tu neurčuje rychlost, ale spíš provedení korby, materiál korby, pevnost korby a tvar korby. U menších vozíků ještě možnost ho postavit na výšku do garáže.
Mimochodem - když jedu po dálnici, tak stejně polovina aut jede tak 110 (opakuji - aut, ne náklaďáků). A to žádný vozík nemají. klidně pojedu s vozíkem 100, to není žádný problém.
Každý denna silnici potkávám lidi, kteří jaksi... nepřemýšlejí... často v kombinaci "neumí". Koho z těch, co po dálnici budou pádit 130 km/h "bo přece můžu, vole" s naloženým přívěsem napadne, že stačí přívěs rozhoupat a vrátit jej do původního směru nezvládne často ani nejzkušenější řidič?
Osobně s přívěsem jezdím relativně, na běžné neprofesionální poměry, často, s přívěsem normovaným na 80 km/h jsem už několikrát jel 120 km/h a jízda byla na rovném povrchu v pořádku, ale stále si nedokážu představit 130 km/h v rukou blbce.
Spíše by mě zajímalo, jestli řidiči, co takto rychle umí jezdit s přívěsem vpřed, umí stejně rychle s ním i zacouvat... ale to už je vyšší řidičská, na to nestačí dát jen bezmyšlenkovitě pedál plynu na podlahu.
Motorku ne, ale stojan(cca 160kg) s dvojskly 240x210cm 2 ks á 120kg. Z práce jsem si to domu vezl 10 km za 626 a bylo to takřka neřiditelný 50km/h strop. Doma jsem to přepřáhl za Mitsu space wagon a 150km do Chomutova k tchýni naprosto v pohodě. Holt rozdíl v hmotnostech aut cca 600kg je sakra znát a po dálnici to bylo parádně stabilní i při 80km/h(vozík je do 100km/h), jen do zatáček jsem musel hodně opatrně kvůli vysokému těžisti. >:-[]
PS: vozík má užitečnou hmotnost 600kg a space wagon má vepředu dvoupístky s deskama jak z náklaďáku (brzdy z Eclipce) a i vzádu ventilovaný kotouče.
Vozíme auta na závody na různých přepravnících (jednonápravové i dvou) a musím říct že jet s tím víc jak 80 bych si opravdu netroufl. Ta hmotnost jde neskutečně cítit a dovedu si představit jaké má podobný vozík setrvačné síly nemluvě o tom, že těžiště je vysoko nad nápravou. U těch menších to jde, ale celkem se tohoto limitu děsím. Nejde ani tak o ten limit jako spíš hlouposti uživatelů. Jede se na dřevo a naloží se toho co nejvíc, vozík přetížený a letí s tím jak blázen. Samolepka na vozíků říká 130 tak proč ne ;-\
Celkově si myslím, že v tomto směru je mezi řidiči jen malá osvěta a mělo by se o tom více diskutovat.
Tak tak chyba není ve vozíku, ale v jeho uživateli. Přetížené vozíky jsou celkem běžně k vidění. Viděl jsem i nehodu kdy v zatáčce vypadla z vozíku klec s prasetem. ;-\
Obaja máte pravdu. Ale výsledkom bude, že sa bude jazdiť 130 s vozíkom, a aby nebol nebezpečný a neletel permanentne vo vzduchu, bude povolená jeho vyššia hmotnosť. Aby to autá utiahli, budú mať vyšší výkon a aby sa ľuďom pri havárke až toľko nestalo, budú zas prísnejšie nárazové skúšky a silnejšie deformačné zóny, váha porastie, a preto aj výkon a o nejaké desaťročie aj rýchlosť možno na 160, veď prečo nie, keď to autá a vozíky zvládnu, ale pre bezpečnosť bude povolená zase vyššia hmotnosť, vyššie výkony a predpísaná vyššia pasívna bezpečnosť.....
Len IQ medzi volantom a pedálmi bude nezmenené, poprípade i postupne nižšie...veď autá sú dostatočne bezpečné...... 8-s
posledna veta vystihuje podstatu problemu...rozbehnut sa s vozikom na 130km/h problem nie je, ale zvladnut prudke brzdenie, alebo rozkyvanie supravy uz problem byt moze. Cim vyssia rychlost, tym tazsia situacia, menej casu a fatalnejsie nasledky
presne kvoli takemu idiotovi co si prevazal na korbe auta v noci po dialnici gauc ( a samozrejme mu spadol) som mal celnu zrazku s mojim 2 tyzdne novym autom.
Tymto by som chcel redakcii zablahozelat k tomu ze pomahaju takymito clankami zabezpecit, aby takych idiotov bolo na cestach viac.
takze vsetci pripnut voziky, nastartovat auta a podho na dialnicu.
Taky mám pocit,že se někdo v SM lehce pomátl na rozumu.Konstr.vozíku je jedna věc,ale naložení,upevnění,rozložení nákladu,těžiště hmotnosti(skrz setrvačné síly),těžiště boční plochy (skrz aerodynam. stabilitu při bočním větru, a ten na dálnici někdy rozhodí i samotné auto,natož soupravu). K tomu přidejme lidi,co hodí na střechu box,aby odstěhovali max. věcí a je na průsery zaděláno.Jízdní vlastnosti auta a vozíku jsou také hodně jinde.Úžasný nápad... asi se hoši v SM dlouho vozili Rapidem,nebo co...a j€blo jim v palici. :-!
Raz ma jeden taky "vozikovy pretekar" predbiehal na dialnici, a bol to teda zazitok. Neviem ci to bolo vetrom, alebo len nerovnosti na ceste, ale ked sa zaradoval predomna, rozkmitalo mu to tak, ze vozik sa utrhol a vyletel z cesty (nastastie na pravu stranu, nie do protismeru) a jeho auto stiahlo na zvodidla. To vsetko sa odohralo pri ~130km/h! No vtedy som mal fakt "dost", vyhol som sa mu len velmi tesne...
Mimochodom, ked uz hovorime o vozikoch pre taketo rychlosti, stalo by za to spomenut, ze existuje aj nieco ako "ESP pre voziky", skratka stabilizacny system ktory pribrzdovanim praveho alebo laveho kolesa zabrani rozkmitaniu, alebo vyboceniu pri brzdeni. Povedzme ze s takym by sa dalo ist aj rychlejsie, ale s klasickym jednoduchym (a nedajboze este aj nebrzdenym) vozikom ist 130? Ciste blaznostvo...
ESP pre voziky sa nazyva ATC, znamy, ktory sa zaobera instalaciou tohoto systemu mi to ukazal v praxi na velkom privese. Lenze malokto si ten system namontuje na maly vozik, kedze cena tohoto systemu prevysuje cenu maleho vozika
mě přijde že klukům SM fakt hrabe.... :-O
Nedávno lekce "plachtění", dnes zas s vozíkem 130.... bože kriste....
Opravdu se těším, až mi náklad nějakého idio*a přistane na autě.... :no:
Tak to ti naozaj neprajem zazit, ja som to schytal uz na ceste v rychlom pruhu, a kedze to bolo zabalene v tmavych plachtach a bola skoro polnoc, nebolo to vidiet a zbadal som to na poslednu chvilu. Takze celna zrazka v slusnej rychlosti. Mal som stastie ze mam X-trail, tak som to tlacil pred sebou a neskoncilo mi to na skle a v kabine.
Kazdeho blazna co ide s nakladom na dialnicu by som poslal do......
Chce si prevazat naklad, ok, ale po okreskach a nie hrat sa na pretekarov na dialnici.
Nebezpečné jsou zaplachtované a prázdné. Velká citlivost na boční vítr a žádný náklad, který by ho udržel na zemi. Po dálnicích se dá s nákladem jezdit bez problémů, od toho dálnice jsou, jen člověk musí používat hlavu.
copak tyhle prckové...na R7 jsem kdysi měl tu čest s někým kdo jel z okruhu v Mostě...T4ka na platě nějaký auto a 135+..škoda slov.Tady opravdu nejde o rychlost,ale o náklad. Už mi na autě jednou přistálo něco z cizího přívěsu..naštěstí jen balíky papírovejch utěrek...
"Ale když tiskneme pedál k podlaze v připojovacím pruhu tříproudé komunikace, říkáme si, že po...." Kolik vás to auto řídilo? Co je to za pitomost psát dojmy z jízdy v plurálu?!! :-O
Konstrukční rychlost X vyhláškou povolená rychlost
Nevím, školy nemám, ovšem podle mého názoru je konstrukční rychlost přívěsného vozidla a maximální povolená rychlost vyhláškou, úplně něco jiného. Je sice pěkné, že jsou vozíky "otypované" na vyšší rychlost, nicméně pokud dle vyhlášky platí maximální povolená rychlost mimo obec a na dálnici 80km/h, tak pakliže řidič pojede více, koleduje si IMHO o sankci....
Co to psalo za individuum? Navíc argumentovat v článku tím, že starý golf má problém rozjet se na 130? To jste měli problém sehnat auto s koulí od některého ze zastoupení?
Skoda, ze tu nepisou, co udela prazdnej vozik pri teto rychlosti (130) kdyz na dalnici najede na terenni nerovnost (schody v panelech)... ze pak to uz neni vozik, ale vetron tazeny na tyci, ktery poleti chvilu za autem a pak uz svojim smerem....
Dale tu docela chyni i poznaka o tom, ze i tazne zarizeni na aute ma jistou homologaci pro vrtikalni zatizeni od vleku a rychlost tazeni a to je treba take dodrzet.
No a v neposledni rade je treba pamatovat i na to, ze ta informace o moznosti jet 130 km s jizdni soupravou neplati v CR dle aktualnich pravidel silnicniho provozu. Je to pouze prani vyrobce, ktere nema zakonnou podporu. A to i kdyz to je na vleku napsane, viz... pravidla silnicnoho provozu...
§ 18: (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla, a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
Pricemz zakon definuje toto:
$2: g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
i) jízdní souprava je souprava slozená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel
No a ten § 18 bod 3) mluvi o "ridici motoroveho vozidla" v casti, kde je uvedeno 130 km/h, cemuz ale z definice neodpovida ridic jizdni soupravy!!! Ten je zde v casti pod pojmem "Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80". Takze z toho plyne, ze s vlekem jet v CR maximalne 80 km/h, coz dovoluje platna legislativa.
Pozor na to !! Je treba cist vety cele a i s definicema.
h.
Má zkušenost je taková, že velké riziko představují předjíždění řidiči, kteří nečekají, že auto v levém pruhu má za sebou ještě vlek a když např. dojíždí kamion a snaží se co nejdříve zařadit vlevo může nastat problém.
Celkem by mě zajímalo konstrukční řešení tlumení nápravy, protože s obyčejnou torzní tyčí si to dost dobře nedokážu představit. Ostatně dost napovídá popis chování vleku bez nákladu v tomto článku..
Zdravím, my jsme vozík kupovali přímo v brněnském obchodě For Trucks - [odkaz] - mají příznivé ceny, milý personál a z vlastní zkušenosti můžu říct, že i kvalita jejich zboží je na velmi vysoké úrovni. Doporučuji :-)
Děkuji za tip, Ivanko. Já zase z vlastní zkušenosti doporučuji [odkaz] Mají také super ceny a mnohem širší výběr. Nedávno jsem si od nich vozík kupoval a jsem s ním maximálně spokojený.
Zdravím vozím auta z Německa někdy dvě někdy tři mám podvalníky od přívěsy HK malý dvou nápravový hmotnost cca 600kg a dvouvlek se třemi nápravami o hmotnosti cca 900kg oba jsou homologované do 130km/h a při správném vyvážení se nezavlni ani při 130tce ani na nerovnostech na dálnici předjíždíme skoro všechny tedy pokud se zrovna neplazim do kopce 80tkou nejdůležitější je vyvážení přívěsu pak ani nevíte že nějaký tahnete a při prudkem brzdění je důležitý prislapnout brzdu a jakmile cítíte že se přívěs začne brzdit tak trochu povolit a pak znovu pořádně šlápnout na brzdu když půjdete na tvrdí na brzdy hned tak vás to rozhází a nejspíš to někam zahodite