BMW rozšiřuje nabídku vznětových motorizací modelu X3 směrem dolů. Provedení sDrive18d navíc jako jediné u současné generace nedisponuje pohonem všech kol.
3GT bude ale o neco drazsi ne? :-) S trojkou souhlas, dobre nakonfigurovana je dokonala odpoved na BMW kritiky, kteri tvrdi, ze dneska delaji uz jen obludy typu X6 :-)
Fakt? Pokud "vim", tak jezdis 3er a 5er, tam snad nemuze byt problem...? :-) Me ted o vikendu vytocili diletanti silnicari na vysocine... Krasna zapadla okreska, cedule 30, kilometr a půl jedu pomalu, koukam, proc jako, nikde nic, zrychlim a najednou prask, zrovna na pomezi ostryho slunka a stinu, neviditelnej zacatek frezovani, bez jakykoliv dalsi cedule... Skoda nastesti zadna, ale takovejhle pristup me dovede ***h :-)
Já to nestavím tak, proč X3 když je tu 3er, ale proč X3, když je tu mnohem lepší auto, 3er. Ten pohon není tolik podstatný, ale protože je 4x4 jeden z logických argumentů pro SUV, tak říkám, že ve verzi bez něj dává horší auto X3 vedle mnohem lepšího auta 3er už velmi malý smysl, resp. zbývá tu jako argument už jen vyšší posaz.
Tak to já beru u SUV jako jediný racionální argument vždy jen ten vyšší posaz a relativně vyšší světlou výšku vozu. Ze zkušenosti bych ale řekl, že 95 procent kupujících SUV si ho ve skutečnosti kupuje prostě jen proto, že jim v takovém autě "narostou koule" víc, než v klasickém (mnohdy mnohem praktičtějším) kombíku s pohonem 4x4 (a možná se v něm cítí i trochu bezpečněji)... Prostě SUV mají svoji skupinu zákazníků ať již mají pohon 4x4,nebo nemají...
Tak moje žena koule nemá, a její preference SUV je už nevratná, argumentuje větším pocitem bezpečí (najezdí přes třicet ročně po ČR) a lepším přehledem v provozu díky vyššímu posazu. Proti gustu... Ale to pořád mluvím o "plnotučném" SUV, tj. vč. 4x4, Je to nejspíš jen můj iracionální pohled, ale bmw si umím představit jen jako zadokolku s jedinou výjimkou, SUV, protože SUV si zase neumím představit jako dvoukolku. ;-)
Ne že může,ale má... A té dinarově evidentně narostly (v dobrém slova smyslu) podle toho, co Dinár píše... Tohle je dle mě smysl SUV, jak ho již ostatně popisuji výše. Upřímně-nejen dinárova žena by asi ani nepoznala,že její SUV má,či nemá pohon 4x4...
Nevím, co si představuješ pod takým pojmom "nepoznala", ale představa, že bys např. na už jen mírně zasněžené/namrzlé silnici nepoznal třista koní na zadní nápravě 2,3 tunového SUV obutého do 285mm gum, je pro mě docela úsměvná. Jinými slovy, to by poznala i ta moje žena, i když ta to snad nepozná, protože X5, doufám, o awd nepřijde. ;-)
A proto nechápu X3 coby rwd, je to taky skoro dvě tuny železa, člověk co si koupí tuhle 18d a pak si pojede zalyžovat, bude hrubě litovat "uspořenou libru". ;-)
Já jezdím běžně na lyže i s předokolkou,nebo zadokolkou... Jasně, 4x4 je 4x4. Ale to by pak 90 procent lidí nesmělo v zimě na silnice :-) A ztěch deseti procent,co tu čtyřkolku mají si přiznejme,že 9 procent vozí 350 dní v roce ten pohon 4x4 zbytečně...
Já jsem prožil se zadokolkou x zim, přesto dvoutunové suv s náhonem na zadek bych si na lyže nevzal, v tomhle prostředí bude mít problém naplnit obsahem zkratku SUV. Předokolka je při podobné váze u takového auta mnohem menší problém.
Takhle to ale funguje napříč celým trhem. Vždyť i ostatní SUV mají polovinu prodejů ve verzích 4x2 jen kvůli vyššímu posezu a té mase plechů okolo, dávající představu vyšší bezpečnosti.