Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Komentář odborníka na ojetiny: Proč se tolik mluví o stáčení tachometrů?

Prodejci ojetin aktivně proklamují, že jsou „proti“ stáčení a oni že auta rozhodně nestáčejí, pár jich to dokonce pojalo jako jakýsi „boj se stáčením tachometrů“.
Zpět na článek
25. 8. 2012 15:27
25. 8. 2012 19:10
27. 8. 2012 07:52
27. 8. 2012 08:50
25. 8. 2012 16:50
25. 8. 2012 18:14
25. 8. 2012 19:11
25. 8. 2012 20:36
25. 8. 2012 19:50
25. 8. 2012 20:32
26. 8. 2012 08:32
26. 8. 2012 13:48
26. 8. 2012 21:45
27. 8. 2012 09:54
26. 8. 2012 13:56
26. 8. 2012 20:18
26. 8. 2012 20:21
27. 8. 2012 09:11
27. 8. 2012 09:10
27. 8. 2012 17:51
28. 8. 2012 13:12
27. 8. 2012 22:08
28. 8. 2012 11:34
28. 8. 2012 17:41
28. 8. 2012 19:51
28. 8. 2012 21:21
29. 8. 2012 20:02
29. 8. 2012 22:17
25. 8. 2012 20:37
25. 8. 2012 21:18
26. 8. 2012 09:13
26. 8. 2012 11:43
28. 8. 2012 18:53
27. 8. 2012 07:09
25. 8. 2012 15:27
anketa
celkem malo moznosti ktere nemuseji vzdy sedet na odpoved pripadnych hlasujicich, ja bych treba odpovedel ano, ale rozhodne ne ve spojeni s bohuzel, ja koupil stocene a velice rad, ne vzdy je stocene tacho na skodu
Rozbalit vlákno
3
25. 8. 2012 19:10
Re: anketa
Naprostej souhlas, přecy nebudu věřit u 8 let starý 626 v plný výbavě 78.000km co měla na tacháči, prostě jsem ten údaj ignoroval, ostatně i u již bývalého auta, jsem na to sice přišel až při důkladném úklidu, kdy jsem našel za ručkou zapadlou fakturu ze servisu a zjistil, že je stočený cca o 150tkm. No a co, vždytˇdalších cca 250tkm mi sloužilo bez jediného problému (no dobře, uhlíky na alternátoru a startér při 0,5mio km :-) ) Né km, ale stav vozu je to co rozhoduje, tedy u mě ;-)
27. 8. 2012 07:52
Re: anketa
presne tak. tenhle clanek je v podstate placena reklama.
proc se v mediich resi porad dokola stocene tachometry ? protoze prodejcum v autosalonech stoji na place desetitisice neprodanych novych aut ktere nikdo nechce a je treba vystresovat spotrebitele vsemi prostredky, aby si nahodou nekoupili ojetinu. Od srotovneho, pres nesmyslne emisni limity a na ne navazujici zakazy vjezdu do eko-zon, ruzne poplatky pri preregistracich ojetin, hvezdicky NCAP a hysterii kolem bezpecnosti po medialni bubliny kolem stocenych km.
je to jen krize z nadvyroby, to je cele.
ojetin jsou takove mraky a jsou tak silene levne, ze je problem upichnout nova auta. Nikoliv vybrat perspektivni ojetinu za velmi dobrou cenu.
Avatar - S8
25. 8. 2012 16:50
Par stovek?
Opravdu se mi líbí inzerce tohoto typu, protože když chci koupit ojeté auto, "odborník", kterého si objednám má jinou motivaci než já. Potřebuje mi nedoporučit téměř žádné vozidlo, protože to znamená, že budu hledat dál a budu mu platit dál a dál za jeho posudky ojetin. Jeho nezajímá, aby mě ochránil, ale aby ze mě vytáhnul co nejvíc peněz...

Vede z toho jen jedna cesta, která se podle mě z dlouhodobého hlediska prostě vyplácí - koupě nového auta.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - escorpion
25. 8. 2012 17:02
Re: Par stovek?
Pri kúpe jazdenky nie je od veci zájsť do autorizovaného servisu, kde Vám auto skontrolujú, prípadne overia históriu (napr. u BMW z kľúča). Nie všetky jazdenky musia mať stiahnuté km. Otec jazdí 8 rokov fábiu a má najazdených 60 tisíc km.
Kúpa nového auta je fajn, ale nie každý na to má a v prípade vyššej strednej triedy, ceny padajú veľmi rýchlo. Nové auto za 55 tisíc, po 3 rokoch za 17. Čím drahšie auto, tým väčší pokles hodnoty ...
25. 8. 2012 18:14
Re: Par stovek?
z dlouhodobeho hledika bych treba ja osobne diky tehle vasi rade utratil asi 15x tolik jen proto, ze bych mel nove auto,... no ja radsi ty penize utratil lip nez za par set kilo noveho plechu, plastu, gumy a dalsich matrialu ktere by udelali uplne tu samou sluzbu jako ty z druhe/Xte ruky :-)
25. 8. 2012 19:11
Re: Par stovek?
:yes: Ámen :-)
Avatar - S8
25. 8. 2012 20:36
Re: Par stovek?
Chápu, že investice do padesátí párů pohorek je taky dobrá, ale třeba u mě by provozní náklady stály víc než benzín, protože já na kilometr chůze prostě sežeru víc než V8 v benzínu :-)
25. 8. 2012 19:50
Proc?
"...Proč se tolik mluví o stáčení tachometrů?..."

Odpoved je jednoducha: pretoze stacanie tachometrov ojazdenych aut uz dosiahlo rozmer epidemie! Robi sa to tak drzo, ze to uz nema problem objavit ani amater. A cim viac sa staca, tym viac bazarovi xindli vykrikuju ze zrovna u nich nestocili ani roletku v kufri...
Rozbalit vlákno
0
25. 8. 2012 20:32
Do doby
než přestanou lidé kupovat tachometry místo aut se situace nezmění. Nabídka pouze uspokojuje poptávku. V žádném případě neobhajuji stáčení, ale trh nabízí vždy jen to co spotřebitel žádá ;-\
Rozbalit vlákno
19
26. 8. 2012 08:32
Re: Do doby
"...trh nabízí vždy jen to co spotřebitel žádá..."

Lenze prave to v tomto pripade neplati. Ak niekto hlada auto co ma najazdene do 100.000km (nech uz ma na to akykolvek dovod), preco mu teda trh ponuka voz na ktorom 250.000km stocili na 92.000km? V tomto pripade trh rozhodne neponuka to co spotrebitel ziada! On nechce auto ktore ma na tachometri 100.000, ale auto ktore realne tolko najazdilo. Opakujem, nech uz ma na to akykolvek dovod, je to jeho vec...
26. 8. 2012 13:48
Re: Do doby
Ano přesně jak píšeš. Zákazník chce auto se 100 tkm na tachometru proto jej stočí z těch 250 tkm. Tak že mu nabídnou pouze to co chce a po čem touží :no: a to že to není reálný nájezd už je jedno hlavně že je na budících 100 tkm a je spokojenej jak dobře koupil. Je to pouze o znalostech kupujících které jsou v 99% nulové a proto si koupí kdejaký kus jen proto že má na budících málo km :no:
26. 8. 2012 21:45
Re: Do doby
Vidim ze moja veta "On nechce auto ktore ma na tachometri 100.000, ale auto ktore realne tolko najazdilo" bola pre teba prilis zlozita na to, aby si ju pochopil...
27. 8. 2012 09:54
Re: Do doby
Pro tebe a né jen pro tebe je stěžejní údaj stav tachometru tak že nejjde o realitu jen o pocit. Aut starších 6 let s nájezdem 100 tkm je jako šafránu a když to bude 4 leté auto tak je 100 tkm moc to by mělo mít přece max tak 50 tkm, šupa a jsou tam. Je to jen o hloupostí lidí o ničem jiném jak už jsem pasl výše.
Avatar - Wikidy
26. 8. 2012 13:56
Re: Do doby
musis si uvedomit jednu vec, v cechas jsou lidi naprosto debilni... kazdy chce mit na budiku co nejmene (napr. 6-7 let starou naftovou ochcafku nebo golf, najeto do 130t km), ale ty auta temer neexistuji... kdyz nedko vidi peknou ochcafku, ktera ma namotano poctivych 220 s pravidelnym servisem, tak kolem ni sichni chodi a krouti nosem, ze to ma moc najeto a ze je cely auto odlitane... pozustatek z dob komunismu, kdy starej zigul nebo schade najela 100t a motor musel jit na generalku... dneska auta pri dobrem zachazeni najedou minimalne 400 a je jedno, esli dacie, kia, schade, renault a pod... ale ti vesnicky idioti co chodej po bazarech proste auto s nejtymi 250t km nekoupi, a kdyz uz se treba smiri, tak jim to zas rozmluvi nakej chytrej znamej v hospode a jsme zase tam. marginalnim problemem je proste to, ze ZAKAZNIK V AUTOBAZARU CHCE BYT PODVEDEN!!!
26. 8. 2012 20:18
Re: Do doby
Vesnický idioti? Myslíš, že je měšťák chytřejší než člověk z vesnice, ty hlupáku?
26. 8. 2012 20:21
Re: Do doby
Nesmíš brát rodilého Pražáka tak vážně. Nikdy nebyl za hranicí města a rodiče mu neřekli že za ní je taky ještě život. Vesnici bere jako mimozemský jev tudíž něco víc než on sám ;-)
Avatar - Wikidy
27. 8. 2012 09:11
Re: Do doby
rodilej prazak??? to by byla pro mne pocta, bohuzel rodilych prazaku je minimum, drtiva vetsina jsou akorat naplaveniny, co maj nos nahoru.. jinak pochazim z mesta cca 50t obyvatel, panelakove dite...
Avatar - Wikidy
27. 8. 2012 09:10
Re: Do doby
nemyslim, ze mestak je chytrejsi, ale 90 % techto zajemcu jsou opravdu lide vesnickeho puvodu, s nizsim vzdelanim, kteri chodej pro rozumy do hospody... neni dulezite, jakou adresu maji na obcance. dulezite je kde vyrustali...
27. 8. 2012 17:51
Re: Do doby
Tak jak ty lidi nazýváš? Z jakého důvodu ty měšťáckej inteligente?
Mě by zajímalo, kde si sebral tu procentuální hodnotu. Já bych řekl, že si si pro ní šel do hospody k vám na sídliště, nemýlím-li se? Nebo myslíš, že lidi na vesnicích mají méně peněz než měšťák, že se musí ubrat ke sbírání rozumů v hospodách a následnému kupování ojetin? Ty naivní hlupáčku >:D

Na těch 31let to je slušně podprůměrná inteligence.
28. 8. 2012 12:03
Re: Do doby
tu hodnotu jsem vzal ze sve prace, pracuji totiz v autobazaru a ty lidi vidam dnes a denne... a to nemyslim jen ty, kteri auto skutecne koupi, ale i ty, se kterymi mluvim jen nezavazne a posloucham jeiich namitky, proc ten konkretni vuz nechteji.... o mnozstvi penez to absolutne neni, take to neni o cene vozu ani o jinych aspektech, je to pouze o tom, ze ten a ten vuz si proste lidi nekoupi, protoze ma moc najeto... chces konkretni priklad??? Passat 2002, 1.9 TDI 96kW, najeto 263tis km, serviska pravidelne vyplnovana do 255tis km, pouze servis volkswagen, po rozvodech, oleji, brzdovka vymenena, 1. majitel, protokoly o nemecke STK... sednu jezdim nestaram se, pri dovozu vymenen pouze kryt praveho svetla, byl praskly... myslis ze to auto nekdo koupi??? uz jsem o nem mluvil minimalne s 50ti zajemci, nakonec to stejne skoncilo na tom, ze to ma moc najeto, nebo ze se rozhodne a na druhy den volal, ze mluvil se znamym, at to nebere, ze to ma moc najeto...
28. 8. 2012 13:12
Re: Do doby
Ty máš dva nicky?

A tim všim, co si napsal, si chtěl říct, že tohle udělá jen člověk z vesnice.. Jasné.
Avatar - Milord_79
27. 8. 2012 22:08
Re: Do doby
"...trh nabízí vždy jen to co spotřebitel žádá..."

Takze pokud si pujdes koupit parek a budes chtit aby mel 99% masa a on ti reznik vyrobí a proda (stoci km) parek co ma jen 10% masa ale tobe bude chutnat tak je vse OK? Ty budes ko...t ze jsi to nepoznal a reznik machr ze je tak sikovnej ze to umi vyrobit a da Ti k tomu i falesnej doklad (servisku) a ve vysledku je sve v pohode protoze ses dobre najedl? :-)
A kdyz si trh zada 99% masa ale nejde to za bezne ceny koupit tak je spatne ze vubec nekdo muze premyslet ze je to takle spravne veci FALSOVAT!!!! To je, uplne zvracena moralka!!!! Chce se mi blejt je to jako v politice!!!
28. 8. 2012 11:34
Re: Do doby
Neříkal jsem že je to v pořádku. Pokud si lidé žádají levné potraviny mají je mít. Každému je jasné že mezi párkem za 120,- kg a 40,- kg bude markantní rozdíl. A pokud někdo kupuje ty za 40,- tak proč by je obchodní / řezník nenabízel? Chtěji kupující 8 let staré auto s nájezdem 100 tkm což je v 99% nemsmysl tak jim to trh nabídne. Lidem nejde o stav ale o nájezd a to je ten zásadní problém. Dát auto dohromady je nákdlanější než mu tam namotat oněh spásných 100tkm a to že je to vrak? To nikoho netrápí!!! Auto které má najeto 180 tkm a je naprosoto vpořádku nemá v téhle zemi šanci narodej, asi tak. :no:
Avatar - Milord_79
28. 8. 2012 17:41
Re: Do doby
Ja rozumim ale reznik nemuze prodavat mouku a kuze a nalepku tam dat ze je to maso :-)
Proste je toto zvracene mysleni!!! Je me jasne ze v poctivem svete pokud by auto melo mit do 100tis km bude cena treba o 1/3 vyssi! Ti ze se km zacali stacet a brat to jako samozdrejmost a zikat mate kupovat podle technickeho stavu...je blbost nerikam ze auto nenatoci 500 bez problemu jde i o bezpecnot celkovou unavu materialu atd proste pokud chci auto se 100tis km ma to mit najezdeno!!! Rad si priplatim ale vim ze to není realne poctive auto koupit!!! 100-200tis km kdo to zarucene pozna dle tech stavu? NIKDO!!! Proste poctivej prodej je problem!!! I Cebia se da oklamat!!! Asi by bylo vhodne pocitadla uplne zrusit!!! Nechat tam jen denni a pocitac by jen oznamil ze se ma na servis!!! :-)
28. 8. 2012 19:51
Re: Do doby
Podle technického stavu to nepozná samozřejmně nikdo. Jelikož 90% aut v bazarech je ve stavu kdy bych typoval že má najeto minimálně 500tkm a jso minimáoně třikrát přes střechu a ono je na buídkách 150 >:D Jde o to že auto staré 6 let se 180tkm nemusí být vrak, naopak mnohdy bývá v lepším stavu než 4 letej kus se 100tkm. Jde jen o předchozího majitele. Druhá věc je ta že neznám moc lidí kteří si koupí ojeté auto a najedou víc jak 10 tkm ročně, tak že kousek s najetýma 180 tkm jim vydrží minimálně na deset let pokud se pod jejih "urputnou" údržbou dřív nerozpadne.
Avatar - Milord_79
28. 8. 2012 21:21
Re: Do doby
No asi se motame v kruhu pokud vetsina lidi jak rikas..... si kupuje ojete auto a pritom nenajede vic jak 10tis km rocne (treba z me rodiny 80%) :-) proc je tak malo aut co maji 5-10 let a nemaji 100tis km :-! A myslim ze asi nebude velkej rozdil v najezdu km za rok u novych a starsich aut!!!

Porad to neresi to ze kdo umyslne upravi stav km na pocitadle je PODVODNIK a zaslouzil by useknout ruku!!!! Stacilo by takhle potrestat 10-20 lidi a bylo by vse OK >:D
29. 8. 2012 20:02
Re: Do doby
Je o to jaké auto. Třeba Passat bude mít jen těžko 100 tkm už po 4 letech, naopak Suzuki Sfift bude rád že 100 tkm pokoří za 7 let. Je až s podivem kolik lidí v důchodovém věku si koupí nové auto PŘEJi JIM TO a ti nenajedou 100 ani za 12 let. Hledá li někdo Passata, Superba, A6, Octavii, Golfa poslední dvě převážně v naftě nemá téměř šanci koupit 4 leté auto s nájezdem pod 100 tkm. Nechápu ani to že většina lidí kupuje auta v bazarech a nepřímo od majitele, udělat si výlet byť 100km od domova podívat se na auto není až takový problém, je to jen pohodlnost. Neomlouvám nikoho že stáčí tachometry,ale mohou si za to lidé svou hloupostí. Useknout ruku by si zasloužil každý podvodník.
Avatar - Milord_79
29. 8. 2012 22:17
Re: Do doby
SEKAT A SEKAT A SEKAT >:D :-! >:D :-!
Avatar - Bristol
25. 8. 2012 20:37
tacho
no ale když jsou lidé hloupí, tak ten bazarník ani jinak nemůže, kort když to u nás stále není trestný čin... ;-) ono já když někdy vidím, jak lidé nakupují ojetinu...tak to přímo láká k tomu je vochcat... :yes: >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2012 21:18
Re: tacho
hloupost. Trestný čin to je již dnes, pokud škoda přesáhne 5 tis. Kč. Což u stočení přesáhne. To, že se vymyslí nový paragraf přímo na stočení km je naprosto naivní představa, že se tomuto jednání zamezí.
Problém totiž není v prokázání stočení, ale v prokázání toho, kdo stočil... A to ani další stovky paragrafů nevyřeší. Navíc kde není žalobce, není ani soudce. Problém je ryze na straně zákazníků - chtějí nemožné. Již dnes lze vybírat mezi slušnými ojetinami s prokázaným původem. Poptávka ale není nijak majoritní. Proč? Protože takové vozidlo je dražší...
Avatar - Bristol
26. 8. 2012 11:43
Re: tacho
přesně tak...kdo tomu věnuje trochu času a peněz tak ochcán nebude...nejhorší je prostě podlehnout syndromu vysněného auta když před vámi stojí nablýskaný CLK 230 kompressor, s litejma origo amg kolama, najeto 120tkm, nebouráno a to vše za báječných 90 tisíc...tak v tom asi nějaká bouda bude...je to již trestné? Já měl za to, že postižitelné je to v německu...
28. 8. 2012 18:53
Re: tacho
Jenže většina si to holt asi neuvědomuje..
25. 8. 2012 22:03
Koupit ojetinu?
Koupi ojetiny lze doporučit jen lidem, kteří na žádné nové auto nemají. To znamená, že nedají dohromady víc než 50-100 tisíc. Potom údaj na tachometru není důležitý. Rozhoduje jen technický stav, který je potřeba posoudit bez ohledu na ujeté kilometry. Vždy je potřeba počítat s nenadálými výdaji a penězi na běžnou údržbu, proto je lepší kupovat auta s jednodušší a prověřenou technikou, kterých je všude plno a porucha člověka nezruinuje. Kdo má nad 100-150 tisíc a koupí si ojetinu, je prostě slušně řečeno nevyzrálý nebo miluje riziko. Neplatí pro kupující nějaké srdcovky, u které nebude vadit třeba i delší odstávka při neplánované závadě.
Drahé ojetiny nemá cenu kupovat. Stejnou službu většinou udělá nové auto nižší třídy a ne tak zvučné značky. Nemá cenu si kupovat původně drahou ojetinu aby sousedi záviděli a potom krvácet na drahém servisu a provozu.
Ojetina je proto levná, že je opotřebovaná - to je potřeba mít stále napaměti. A kdo z nás je vševěd aby věděl, že ten lak je na 7 let staré plečce jako nový protože na autě byly komplet folie, neošlapané padály jsou vyměněné, interiér je profesionálně vyčištěný nebo přemontovaný z bouračky? Nikdo od pohledu nepoznáme, že za týden přestane fungovat turbo, praskne hlava, zkolabuje elektronika kvůli oxidaci, bude potřeba řešit DPF, drahé vstřiky, atd.
Dnes lse sehnat menší nové auto od 150 tisíc. Slušné, velké nové auto už kolem 200 tisíc. Se zárukou, téměř bez rizika. Bez neustálého řešení opotřebení a poruch. S nižší spotřebou než u starého auta - motor není opotřebovaný. S větší jistotou, že člověk dojede tam kam potřebuje.
Rozbalit vlákno
22
25. 8. 2012 22:51
Re: Koupit ojetinu?
Niektoré tvoje "úvahy" fakt stoja za to... Vychádzaš z nesprávnych základov, niečo ako keď sa masíruje ľuďom do hláv, že "tým, že sa nezúčastníte parlamentných volieb, nejavíte záujem o osud spoločnosti"... Potom z toho môže vyjsť len podobná vtákovina, ako z úvah, že len ten kto nemá na nové si kupuje ojazdené, alebo že človek má pri novom aute väčšiu istotu, že príde do cieľa svojej cesty... čo je pri dnešných autách teda poriadna hlúposť.
27. 8. 2012 08:06
Re: Koupit ojetinu?
jj. drahy megacruiser, zapominas na jednu vec, ze jsou ruzne duvody pro koupi ojetiny.
Treba funglovka za 350tisic lehounce ojeta za 290 tisic je pro nekoho lakava nabidka, protoze dostane v podstate nove auto jen s tim, ze najelo 5tkm nekde na predvadeckach.
Anebo nekdo kupuje sportak, ktery novy stoji milion, ale jeho minula generace ktera neprodelala facelift ale technicky je to to same stoji ojeta 350 tisic, protoze je dva roky stara a ma najeto 20 tkm.
No a v neposledni rade jsou lidi, kteri koupi treba Tipo za 35tisic, rok s nim pojezdi do prace a pak ho prodaji za 25 tisic, kdyz jsou sikovni a koupi zas neco podobneho. ;-)
25. 8. 2012 23:50
Re: Koupit ojetinu?
ked mi das slusne nove auto kludne aj za 100 tis. kc, tak ho s radostou od teba kupim, ty mudrlant..."milujem" ludi, ktori vypustaju taketo perly. alebo ze vraj "7 rokov stara plecka"... ty si jednoducho mentalne naruseny a nikto ti tie tvoje chore nazory nevyvrati. ale velmi sa mi paci ako postupne zvysujes tu cenu noveho auta >:D zacalo to 50-100 tisicami, cez 100-150 a nakoniec si skoncil pri 200 ... jednoducho to uz same osebe ukazuje tvoj nezdravy sposob uvazovania. ale pre tu srandu mi mozes napisat aj ake "mensie" nove auto je za 150 tisic. ale najprv poprosim tie medzi 50-100 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
26. 8. 2012 00:30
Re: Koupit ojetinu?
Za 150 tisíc: Panda, Twingo, Thalia, do 170 dále C1, 107, Sandero. Možná je jich i víc.
Pokud má někdo ušetřeno už kolem 50-100 tisíc, je lepší si zbytek půjčit, což jde většinou i bezůročně než vzít starý střep s nejistou minulostí a ještě nejistější budoucností. Za 150 tisíc - lze vybírat z mnoha nových aut, viz výše. Za cenu kolem 200 tisíc už lze sehnat třeba Lodgy, což je hodně velké, moderní auto.
7 let staré auto je už technicky opotřebované, hlavně když má vyšší nájezd na špatných cestách v ČR a bylo v ČR servisované. Plno dílů bude na výměnu, údržba se začne prodražovat. Nové auto má vždy záruku, za minimální příplatek je možné mít záruku třeba i 5 let. Staré auto se v dnešní době prostě vyplatí málokdy, podle zkušeností i známých je nové auto vždy lepší volba, i když se jedná třeba o Renault nebo Dacii.
26. 8. 2012 01:02
Re: Koupit ojetinu?
Vycházíš z mylného předpokladu, že se každej při nákupu auta řídí rozumem. Většina lidí prostě chce to nejlepší možný za danou cenu, pokud možno nový a s co nejlepší výbavou. Většina lidí prostě potřebuje dopravní prostředek pro sebe a pro rodinu. Ne každej. Badge snob si spolu se svou luxusní ojetinou kupuje pocit, že je něčím víc, než čím ve skutečnosti je, kupuje si pocit, že je úrovní nad obyčejnými kupci nových aut nižší střední (přestože za auto utratil to samý). Každej máme jiné potřeby. Někdo potřebuje vozit rodinu, někdo si potřebuje připadat jako honorace. Krása je v tom, že všichni máme svobodu vybrat si podle sebe.
26. 8. 2012 10:47
Re: Koupit ojetinu?
Proč badge snob? Nejde o povyšování se nad druhými. Jde o to, že člověk od auta něco očekává a nové levné mu to nenabídne. Už vidím, že si člověk, který potřebuje auto na časté dlouhé dálniční přesuny a pohodlnou přepravu rodiny, vybere radši novou Pandu v základu než ježděnýho Passata v TDI. V té ceně kolem 200 tis. se rozumné auto koupit prostě nedá, to jsou nákupní tašky. Proto se opravdu nedivím, že lidé sahají po ojetinách. Já teď jezdím nové auto, ale příště asi taky sáhnu po nějaké ojeté německé prémiovce. Ale ne kvůli egu, ale kvůli tomu, že levnější značky nedodávají naftové šestiválce. A kupovat nové nechci, to mi přijde jako škoda peněz.
26. 8. 2012 11:32
Re: Koupit ojetinu?
no tak po prve na slovensku jedine auto s cenou len kusok vyssou ako 150 tis. je ta thalia za 157 tis. kc (prepocital som cenu v eurach z oficialneho cennika), ostatne su od 165 vyssie. a vsetko su to male auta, okrem tych dacii. a osobne by som si teda radsej zobral 4 az 5 rocne auto v dobrom stave do 5000€ (co je len nejakych 125 tis kc), ktore vydrzi pri pravidelnej udrzbe minimalne takisto ako nejaka dacia. vacsina ludi, ktora si kupuje ojazdene auto nechce zrovna nejaky luxus, ale normalne auto a nie to najlacnejsie, co sa da na trhu zohnat nove. a za 6000 € (asi 150 tis kc) uz je aj pomerne nove auto s nejakou tou vybavou (klima, elektricke okna) ako napr. dvojrocna nova fabia, ibiza, yaris, v trojrocnych je dalej napr. punto, grande punto, clio, C3 a potom so stupajucim vekom idu stale vacsie auta. a to som vsetko len tak zbezne pozrel a vacsina mala najazdene do 50 tis km a nehladal som ani ziadne extra machroviny. jednoducho niekto, kto nechce miniauto a ani daciu a ma rozpocet do 200 tis. (pritom vela ludi, ktori idu kupovat ojazdene auto ma este aj ovela nizsi rozpocet...), tak si musi kupit jazdene. a nie je to ani o nejakom machrovani s 12 rocnym bmw. aj do novych aut treba davat nejake prachy a mam kamosa, ktory mal donedavna fabiu rv 2001 a nezruinovavala ho, takisto my sme doma mali kedysi asi 12 rocny peugeot 306 a nebolo treba donho nejako vrazat, tak preco to pises tak, ze ojazdene auto, ktore ma okolo tych 5 rokov musi byt zakonite zrut penazi ? myslim, ze nejake normalnejsie auto, s pravidelnym servisom, ktore ma do 100 tis km pri rozumnom style jazdy je uplne bezpecne kupit aj na 10 rokov, aj ked uz samo ma povedzme 5. 15 rocne auta dnes uplne bezne jazdia a nestoja majland. niektore samozrejme ano, ale tam su vacsinou ine faktory, ktore sposobili to, ze sa to auto predrazuje.
Avatar - Wikidy
26. 8. 2012 14:05
Re: Koupit ojetinu?
vyjmenoval si to krasne, ale taky se podivej, co za 150tis dostanes:
1.) Panda - male mestske vozitko, neni spatne, ale jako rodinny vuz opravdu ne...
2.) Twingo - to same co Panda
3.) Thalia - levny turecky srac s vybehovou technikou renaultu (pod kastli je technika z CLIA II), za 150 mas pouze zakladni model ktery ma ABS, 2x airbag, kola, volant, kastli a motor... jinak nic, absolutne nic...
4.) C1 - v tom bych se bal vyjet na silnic, kdyz mne trefi nejaka blondynecka s vysoulozenou X5 tak ze mne nezbyde na silnici vubec nic.
5.) 107 - to same co C1
6.) Sandero - jedine jakz takz velike auto, ktere by mohlo suplovat rodinny vuz, ale je to proste levna rumunska plechovka, rikam tomu FAVORIT DNESNI DOBY... zabouchnes dvere a vzpomenes si na tatinkova firemniho formana... ale to je asi nejrozumnejsi volba...
26. 8. 2012 00:25
Re: Koupit ojetinu?
Sice v zásadě souhlasím, ale tu hranici bych nastavil spíš kolem 350 tisíc. Za 350t se dá pořídit dostatečné nové auto pro čtyřčlennou rodinu. Chápu, že ne každý si to může dovolit. A někteří lidé si skutečně nemohou dovolit vydat víc, než 50-100 tisíc. A ti si nic nového nekoupí a taky potřebují jezdit. Druhá věc je, že je tu celkem dost lidí, kteří těch 350 tisíc dohromady dají, ale raději si koupí čtyři roky starý executive. A svět tak funguje, Němci mají kam odkládat svoje luxusní ojetiny a díky tomu si tady ti, kteří po tom touží, můžou hrát na honoraci. Každého svobodná volba.
26. 8. 2012 10:52
Re: Koupit ojetinu?
Souhlas, ale jak píšu výše - někdo třeba požaduje od auta vyšší výkon a pak mu nezbyde nic jiného, než koupit tu ojetinu z Německa. Já jsem poměrně nenáročnej člověk, nepotřebuju skoro žádnou výbavu, ale ten výkon mám rád. Takže když začnou montovat do oktávky 3.0 TDI, klidně si jí koupím novou >:D
Avatar - Wikidy
26. 8. 2012 14:08
Re: Koupit ojetinu?
musis si uvedomit situaci v CR - v dnesni dobe 61% obyvatel nedosahne na prumernou mzdu, tudiz je vuz za 350t pro ne absolutne nedostupny a jsou radi, ze usmudlaji treba 60-80tis nebo si vezmou na tri roky uver na 150tis... neresim tupce, ktery si myslej, ze si koupi auto a 40 a 5 let na nej nehrabnou, to je scista debilita, ale kolem 100t uz koupis solidni ojetinu, ktera ti nejakej ten patek vydrzi....
27. 8. 2012 06:59
Re: Koupit ojetinu?
Nic ve zlém, ale to je snad normální, že medián výplaty je níž než aritmetický průměr. Ovšem to o vozovém parku, ba ani o celkové finanční situaci nevypovídá naprosto nic. V USA je tomu tak taky a jezdí v úplně jiných kárách než my.
Podstatná je výše toho platu. Pokud bude medián 8000 a průměr taky 8000, budeme v háji. Pokud bude medián 200 000 a atrtimetický průměr 300 000 (ještě větší nepoměr), budou i průměráci těžce ve vatě (nebo hyperinflace).
Avatar - Wikidy
27. 8. 2012 09:15
Re: Koupit ojetinu?
ale ja seru na nejake mediany a hyperinfalce a podobne ekonomice odborne termity... podstatna je koupeschopnost obyvatelstva a ne statistiky. A netahej sem USA, tam je situace diamteralne odlisna, hlavne co se tyce objemu zobzi, ktere si muzes koupit za mzdu obycejneho delnase...
27. 8. 2012 10:13
Re: Koupit ojetinu?
Vysoulozena X5 >:D >:D :yes: :yes:

Jeste jeden poznatek k tem zakladnim Thaliim, Pandam classic, Twingum a Kolincatum... pro normalniho ridice je docela vetsi prusvih, ze ta auta jsou mala, uskakana, nestabilni a natolik plastova, ze kazdy tukanec zavani odlomenim kusu karoserie, zatimco na 3 roky stare ojetine za stejnou cenu obcas neco bouchne, zavrza a je vetsi sance, ze odejde nejaka zarovicka, ale i tak bude jizda komfortnejsi, jistejsi a bezpecnejsi (vetsi auto) a kdyz budu neco shanet, tak to pujde lepe sehnat z vrakace..
Ona neni hvezdicka NCAP jako hvezdicka NCAP a srovnavat nove miniauto versus 3 roky stara stredni, nedejboze 5 roku stara vyssi stredni anebo velke SUV... to by bylo kvikotu :-)
26. 8. 2012 08:36
Re: Koupit ojetinu?
nic v zlom, ale technicky stav do istej miery suvisi *aj* s poctom najazdenych kilometrov. Ak odhliadnem od inych faktorov, auto ktore ma nalietane 250.000km asi nebude v rovnakom stave ako ine auto, ktore natocilo stova 50.000km. A na to, aby si technicky stav naozaj dobre posudil, potrebujes dielnu a skuseneho automechanika. Treba si uvedomit, ze auta kupuju a pouzivaju aj ludia, ktori o nich nevedia prakticky nic, len to co sa dozvedeli v autoskole...
Avatar - Wikidy
26. 8. 2012 14:11
Re: Koupit ojetinu?
to se neda generalizovat, naftova ochcafka, ktera nalitala 250tis km po nemeckych dalnicich a byla pravidelne servisovana a nikdy nepoznala v podstate nic jineho nez tempomat a dalnici, bude v lepsim stavu nez stejny vuz, kterym deda jezdil akorat po ceskych doyebanych okreskach do kanflandu na nakupy a na dusicky po hrobech...
27. 8. 2012 06:47
Re: Koupit ojetinu?
Ktoru cast vyrazu "Ak odhliadnem od inych faktorov" si nepochopil?
26. 8. 2012 08:53
Re: Koupit ojetinu?
ty zavady ktere jmenujes spadaji do skrytych vad a daji se reklamovat i u ojetiny ;-)

"Koupě ojetého auta z autobazaru: prodávající odpovídá za vady, které má auto při převzetí kupujícím, ovšem mimo vady odpovídající míře jeho používání či opotřebení. Pokud se vada projeví v prvních 6 měsících a prodávající neprokáže, že vznikla až po převzetí vozu, považuje se za vadu existující při převzetí a prodávající za ni ručí. Po uplynutí 6 měsíců naopak prokazuje vadu při převzetí kupující. Vadu použitého auta můžete reklamovat nejpozději do 24 měsíců ode dne převzetí vozu. Dohodou lze tuto lhůtu snížit, maximálně však na 12 měsíců."
26. 8. 2012 08:56
Re: Koupit ojetinu?
Na auto jsem si vyhradil cca 150-200 tisíc a nakonec jsem koupil ojetinu za 100 tisíc. Proč ? Protože za tu cenu to bylo slušné auto a zbylo mi dost peněz na servis, přestavbu LPG a na samotné palivo. Turbo a DPF tam není, benzínové vstřikovače se nekazí a i kdyby, stojí pár korun. Prasklá hlava a kolabující elektronika ? Ano, to se může stát, pokud si vyberete nějaký šmejd. Jde prostě o to, vybrat něnáročné a spolehlivé auto.
Dnešní nová auta jsou stejnou sázkou do loterie jako starší ojetiny. Kupa elektroniky a zbytečných věcí, ošizené motory atd. Jistotou jsou dnes už jen Japonci, ale za vyšší cenu auta i servisu.
26. 8. 2012 09:26
Re: Koupit ojetinu?
Nákup jako takový vždy nese rizika. Ať kupuješ ojetinu, nebo nové. Pokud člověk neví, co dělá, tak ho nákup novoty nezachrání. Dá se mluvit o tom, že má větší šanci nepohořet. Já se třeba jistím, i když kupuji nové auto. Člověk nikdy neví, kdy narazí na zmetek. A spoléhat se na vstřícnost nebudu.
27. 8. 2012 10:23
Re: Koupit ojetinu?
nektera auta ani jinak nez jako ojetiny kupovat v podstate nejde / pro normalniho cloveka a 4 clennou rodinu.
kdo z vas si tady muze koupit jako treti auto do rodiny treba fungl novou MX5ku za 800tis, kdyz hlavni auto v rodine supluje neco ve stylu Roomstera a druhe auto v rodine predstavuje manzelcino Kolince...

Uz vidim tu rodinnou radu, kde by to proslo.
27. 8. 2012 12:50
Re: Koupit ojetinu?
tyjo zrovna sportak je asi jedine auto ktere bych si koupil jako nove, ale zatim jsem nedorost natolik abych takove musel vlastnit, a ze zrovna sportak ktery me se libi drahej nijak neni, ac dokaze pozpobit nejeden supersport s radech stovek tisic euro :-)
25. 8. 2012 23:17
Článok o ničom
Sú to samé všeobecné reči, o ktorých už dnes vie prakticky každý, že autobazáre stáčajú ... Keď už sa tomu toľké roky venujú, isto si robili aj podrobné záznamy o všakovakých fintách predajcov, dôležitých kontrolných bodoch pri každom modeli a podobne. Takže skutočne prínosný by bol článok, resp, prehľad modelov s ich charakteristikou, presnými miestami umiestnenia VIN kódov, inými dôležitými markantmi určujúcimi napríklad rok výroby vozidla, miesta na ktoré si treba dávať pozor pri obliadke (špecifické miesta pod tapacírkou...), miesta a ukážky toho, ako by mali vyzerať zvary karosérie na vytipovaných častiach, špecifické závady toho-ktorého modelu, ktorým treba venovať zvláštnu pozornosť a podobne... Proste taký veľký manuál pre kupca v autobazáre, aby vedel s dosť vysokou pravdepodobnosťou určiť aspoň to, či dané vozidlo aspoň ako-tak zodpovedá proklamovaným údajom predajcu, vedel si ich pár sám vytipovať a potom si so sebou zobrať aj toho odborníka, aby posúdil tých pár vytipovaných... Lebo bez toho to asi v praxi naozaj vyzerá tak, že kupec si vyberie pár áut cez internet, zoberie odborníka a ten pri obhliadke vozidiel má veľmi ľahkú prácu, lebo veľká väčšina z nich je skoro pravidelne a evidentne "cinknutá"... Niekedy stačí aj pohľad na ŠPZ a trochu logiky ;-) .
Rozbalit vlákno
4
26. 8. 2012 11:05
Re: Článok o ničom
Přesně, prázdnej článek a samé všeobecné řeči.
Avatar - Wikidy
26. 8. 2012 13:59
Re: Článok o ničom
pozor, neplet si pojmy s dojmama a mobilizaci s kanalizaci... autobazar jako takovy kilometry neupravuje, nebo max v 1% pripadu... nejcasteji staci prekupnici v D (nemci uz davno ksefty s autama nedelaji, je to samej turek, armen, rumu, ukacko, bulhar a podobna verbez) a pak dovozci, kteri auto privezou do cr a vyridi CZ doklady...
27. 8. 2012 00:53
Re: Článok o ničom
Samozrejme, ružové okuliare nenosím, ale to 1% stáčania km v prípade autobazárov si trochu "prestrelil"... Poznám veľa prípadov len zo svojho okolia a takisto je toho plný net, že súkromná osoba predala auto autobazáru a potom si to svoje auto pozrela v ponuke toho bazáru na nete, a najazdené kilometre pri vozidle boli úplne niekde inde ako realita... Ak by to aj medzičasom prehnali cez nejakú ďalšiu osobu, bolo to ich vedomé konanie za účelom stočenia kilometrov. Napokon aj brat zo svojej firmy predáva opotrebené služobné vozy do bazárov kvôli rýchlemu cashu a to sú práve prípady, keď auto je pomerne mladé 3-4 roky, ale má veľký nájazd a bazárnici sa mu vždy potešia s odôvodnením, že pre nich je podstatný rok výroby a ten je v poriadku zdokladovateľný a s kilometrami si už poradia... Koľko má to auto neskôr v ponuke "najazdené" nemusím písať... Bohužiaľ je z toho tak nechutný biznis, že lož je tu doslova pracovným nástrojom, poznám to aj ja z mojich návštev autobazárov, nikdy neodolám a keď mám čas, tak zo zvedavosti sa tam zastavím ak je možnosť. Koľkokrát je to také okaté, že predajca "neustojí" ani 2 otázky a to len stojím pred autom. Najhoršie na tom je, že ja viem, že autobazáru museli byť tie "2 otázky" jasné už pred odkúpením vozidla a napriek tomu uvádza klamlivé údaje o vozidle... A tým je povedané všetko a ďalšie otázky netreba :no: .
Avatar - Wikidy
27. 8. 2012 09:23
Re: Článok o ničom
musis si ale neco uvedomit... prekupnik, kerej ma placek 20 na 20m ohrazeny plotem, na nem jednu unimobunku a 15 pofidernich vraku, neprovozuje bazar, ale vetesnictvi, pripadne vrakoviste... staci se projet par vesnicema a uvidis, kolik takovych "bazaru" uz skoncilo, kdo si jde koupit auto k temto pokoutnym existencim, koleduje si o pruser...
26. 8. 2012 10:06
proto radeji noveho lodgy
nez pochybnou M6. no ale to by bazarovej kovboj neprezil, pred sousedy by se hanbou propadl ;-)
Rozbalit vlákno
3
26. 8. 2012 10:59
Re: proto radeji noveho lodgy
casto to nebude o hanbe pred sousedy, ale o komfortu, sousedi me videli v autech jako Taunus, Skoda100,120, Clio, nebo Audi A8, a nestydel jsem se ani v jednom

at se lodgy snazi jak chce, porad je to jen "levne" auto ktere proste nedosahne vybavou, motorizacema a dalsima faktorama ani na 15 let starou vyssi stredni tridu-luxusni (dnes vpodstate stredni a vyssi stredni), nabidne me snad lodgy 6-8 valcove motory? (pochybyju ze motory v lodgy vydrzej najezdy jako stare dobre jednoduche 6-8 valce) 2-3 zonovou klimu? elektriku kde si jen vzpomenu od zrcatek as po sesle ve kterych sedi posadka nebo treba dovirani dveri? a co me treba zajima hodne, poradnej "nesmrtelnej" automat?
26. 8. 2012 17:59
Re: proto radeji noveho lodgy
mas pravdu ze dnesni auta uz nam nenabidnou to co drive. v rodine mame jednoho skopka 2,9 automat executive a to je porad dneska korab, ale na cestu k mori bych se s tim uz nevydal no to ostatne skodovkou taky ne.
26. 8. 2012 22:31
Re: proto radeji noveho lodgy
tak to ja svemu "vraku" plne duveruju, a nemam problem s nim jet klidne napric evropou :-)
26. 8. 2012 11:46
Vlastní zkušenost
Před cca 7 - 5 lety jsme kupovali 4 ojeté Škody Pickup do firmy. Každou v jiném bazaru. Všechny byly přibližně stejně staré, nájezd cca 130 - 160 tis. km. Postupem času jsme zjistili, že úplně v nejlepším stavu bylo auto od firmy Auto Hlaváček z Olomouce, poté z Olfinu (Auto Plus z Trutnov) a AAA Praha. Naproti tomu poslední kousek od "specialisty na užitková vozidla" (jak se autobazar Trotina nazýval v reklamách) se zjevil jako dokonalý šrot. Tachometr měl 160 tis. Po koupi nám nabídli prohlídku ve svém nedalekém firemním autoservisu, kde nám jeho pracovník vysvětlil, že několik let předtím pracoval přímo ve Škodovce. Proto zná tyhle pickupy jako své boty a jestliže budeme jezdit auto servisovat sem, tak dostane nejlepší péči. S díky jsme odmítli, jelikož jsou trochu z ruky. Při následné výměně oleje v servisu, kam vozíme všechna naše auta z motorového prostoru vypadl lísteček, že "příští výměna oleje je na 368.000 km". Auto dodnes jezdí, ovšem díky svému nájezdu jeho servisování stálo více peněz nežli ostatní. Tímto chci jen říct, že někteří bazarníci vyloženě lžou. Díky stáčení km šroubují ceny na vyšší úroveň, kterou musí zaplatit zákazník dvakrát. Poprvé v kupní ceně, podruhé v servisu navíc...
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2012 07:09
Stáčení
Jo, koupil jsem si jednou ojetinu, stočenou z cca 90 tisíc na 60. A v podstatě jsem i tušil, že to tak je. Ale proč bych ji nekoupil, když byla jinak v pořádku a sloužila mi (a teď ji má manželka a funguje pořád) bez problémů dalších 6 let? Na novou zrovna nebylo, krátce předtím jsme kupovali a rekonstruovali byt...
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2012 10:57
moje skusenosti
viem o majitelovi ktory mam oktaviu kombi a po troch rokoch na nej nabehal 280tis, prisiel ju predat do bazaru a tam mu rovno povedali ze ju stocia...
auto preslo este cez dva baraze a skoncilo s 87tis km :-) vsak ten najazd za 3 roky akurat >:D
na druhu stranu ani stat ani automobilky nemaju snahu proti tomu bojovat
a pritom je to take jednoduche, vid toyota [odkaz] a tiez nie je problem aby bolo volne dostupna databaza z STK
a hned by bol problem so stacanim vyrieseny
este sa tu pisalo o skutocnom stave vozidla - priklad:
taxisluzba kupi trocha jazdenu oktavku (predvadzacie vozidlo) natiahne na nu zltu foliu, za rok-dva nejazdi 100-200tisKm vymenis volant, sedadlo vodica, pedale a ine viditelne opotrebovane veci, stiahnes foliu z laku a krasna 2,5rocna oktavka s 60tis je na svete...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
27. 8. 2012 11:25
Proč se stáčejí tachometry?
Protože to jde. Můžou za to přímo automobilky. Dneska už se mechanická počítadla nedělají ani v těch nejlevnějších autech. Všechny ty bláboly o tom, proč to musí jít, jsou od výrobců naprosto liché. Nejčastější argument je o výměně palubní desky po nehodě / poruše, aby se navázalo na minulý stav. Pche! Stačí vyměnit palubku, do servisní knížky napsat stav staré a stav nové, jako se to dělá třeba u repasovaných vodojemů a zabránit manipulovatelnosti počítadla. Takže kecy, kecy, kecy.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - cerrbion
27. 8. 2012 11:48
Re: Proč se stáčejí tachometry?
i servisni knizky se daji falšovat a běžně se to dělá, kromě toho spousty aut, zvláště starších 7mi let ji stejně už dávno nemá už z toho důvodu, že si takto stará auta většinou člověk spravuje, alepsoň u nás, svépomocí nebo u známého, protože nemá moc smysl jezdit do autorizovaného servisu, kde vše vyjde 3x dráž. Ten má smysl dokud je auto v záruce. Ještě stále je hodně lidí, co si základní věci udělají sami, destičky, olej a podobný prkotiny. Jinak komplet knížka se dá nechat zapsat kolem 10.000,- , pravda, že potřebujte známého, což se u stočeného tachometru o 150k a více vyplatí.
Spoléhat se na zápis v servisce je bláhové. Zásadní je stav auta bez ohledu na km, pokud jsem naprostý laik vezmu známého co tomu rozumí nebo nekupuju ojetinu nebo mám smůlu a riskuju, že koupím krám a je to jen má chyba. Pořád nadávat na to, že bazarníci nejsou svatí, nebo že se o mě má Velký bratr postarat a všechny nepravosti, křivdy, protivěnství ze života odstranit je vhodné pro malé děti ne pro dospělé svéprávné jedince.
27. 8. 2012 14:37
Re: Proč se stáčejí tachometry?
proto existuje neco jako elektronicka servisni knizka, zmeny v ni neudelate, ale zapis doni zapsat jde, tedy muze auto servisovat kdokoliv kdo ma internet, jakejkoliv dalsi majitel pak muze na zadost od automobilky dostat presnej vypis toho, co kdy a s jakym najezdem bylo na aute odelano, bohuzel tohoto se zatim chytlo malo automobilek
27. 8. 2012 14:36
Pro toho kdo zrovna kupuje auto užitečný článek, ale...
... uvítal bych, pokud by byl tento typ informací k dosažení v samostatné sekci, jako například moje.auto.cz, která by se věnovala informací ke koupi, provozu a prodeji auta, jako je to například na www.whatcar.com, protože takle článek zapadne, a dostat se k těmto informacím bude zbytečně zdlouhavé.
Rozbalit vlákno
0