..vzhledem k tomu že u "prémiových" vozů střední třídy souběžně vyráběných s tímto MONDEO-em se setkáme s 3válci (podobných objemů) = je Ford (nejspíš) jen "trochu napřed" před ostatními... ;-)
Ale MÁ.. ;-)
..ve zbytku světa (za českými hranicemi) se NEmění ani moje příjmeni ani ten název Mondeo :-)
Těmi "doplňky" vzadu si pomáhá JEN čeština.. (a asi slovenština? ;-)
Rádio ale přece NENí jméno, název atp.
Když je můj český "šéf" (www.hifi-voice.com) s manželkou jedno zda v Německu či v Číně - byť je pro ně její jméno TĚŽKO vyslovitelné (+ to "ová" na konci na ně působí "divně") SNAŽí se ho vyslovit TAK jak JE "Březinová" (to "ř" se jim sice samozřejmě NEpovede, ale "snaží se" :-)
..kdežto když do Prahy přijede Lucy Liu, hned se jmenuje Liuová :yes::yes:8-s
PS: Myslím že tohle je "chybka" češtiny (kterou "způsobil" Mistr Jan Hus - mám takový dojem, že mi někdo říkal...?) Mondeo má být (dle mne) Mondeo a Vanessa Mae se NEjmenuje Maeová ;-)
Na Slovensku to došlo do takého extrému, že keď sa pani po manželovi volá Vadkerti, príchodom na Slovensko sa jej do dokumentov (napr. občiansky preukaz) meno ZMENÍ na Vadkertiová. Nejedná sa len o písomný, či hovorový prejav v novinách, či TV a pod.
Tak myslím že od septembra tohto roku už s tým -ová na Slovensku nie je problém. Zmenil sa zákon, takže niekedy medializovaná p. moderátorka Andrea Vadkerti sa už opäť nemusí volať VadkertiOVÁ.
Čo sa týka názvu áut prikláňam sa k nesklonnosti. Obzvlášť najväčší problém je s názvom napr. Kia. Podľa slovenského pravopisu by to malo byť nesklonné, takže VŽDY Kia a žiadne
- vykonali sme test s KIOU Rio ale správne je - vykonali sme test s KIA Rio.
takže taktiež - vykonali sme test s Ford Mondeo.
Lenže "novinármi" sa stávajú častokrát ľudia, u ktorých postačuje jedna základná požiadavka, že si nespletú Ford a Hyundai.
Toľkoto okienko slovenskej gramatiky.
Už len na pobavenie. Asi pred pätnástimi rokmi som vybavoval dokument pre talianske úrady (sociálne a dôchodkové poistenie), že pani Nováková je tá istá osoba ako pani Novak. Neskôr sa pani Novak vydala za pána Manzonni a keďže svadba bola na území Slovenska prijala meno pani Manzonniová. Takže k dokumentu o potvrdení dievčenského mena pribudlo potvrdenie, že pani ManzonniOVÁ je manželka pána Manzonni, ktorá sa volala pani Novak a je tou istou osobou ako pani Nováková.
(*v ukážke boli mená postáv pozmenené)
Z technickeho hlediska se jaksi ztraci vyhoda downsizingu, nema cenu resit usporu nejakych 40 kilo na malickem pidimotoru u auta s pohotovostni 1.5 tuny.
U auta s pohotovostni 900 kg to uz smysl ma.
Jinak jsem zvedavej, jak ten motor vydrzi ty "kratkodobe" zvysovacky vykonu, kdyz ten zvyseny vykon bude potrebovat imrvere, pri kazdem rozjezdu, pri kazde zmene rychlosti... 1.5 tuny prazdne auto a 170 Nm 90kW ... tam moc rezerva neni. Pedal plynu se s podlahou bude kamaradit hodne casto.
A jak se to bude opravovat.. kdyz je vsecko v kuse?
Mondeo s perspektivou 200tkm najet a zahodit.... tak to fakt nevim. To se asi nevyplati ani kdyby to jezdilo za litr benzinu na sto km. Coz urcite nebude... spis tak za sedm.
Vlastní svezení s turbomotůrkem bude jistě daleko příjemnější a dynamičtější než s chcíplou jednašestkou. Problém spíše je, jak takový motor přijme zákazník u auta které velikostně přesahuje do vyšší střední. Tříválec ve Fiestě je prostě "politicky" zcela korektní. Ve Focusu asi možný, ale v Mondeu bych počkal rok, dva než se ukáže jak tento motor přijmou lidé právě ve Focusu. Pokud si ve Focusu vybojuje "čest a slávu" tak asi nic nebrání vrazit jej do Mondea. Současné narvání všude mi přijde trochu zbrklé.
To je taky pravda. Zkoušel jsem atmo 1.6 v prvním a druhém Focusu a byl jsem trochu překvapen, čekal jsem od kompaktu se 100 kobylami trochu víc, s novými downsizovanými motory zatím zkušenost nemám, ale projev foukaného 3válce kritizovali redaktoři už u focusu, v o dost vetším mondeu to asi nebude lepší.
viem priamo porovnať atmo 1,6 85 kw (focus C-max) a 1,0 EB 92 kw (focus III) jazdná dynamika minimálne o triedu vyššia z Ecoboostom a spotreba nižšia o 1,5 l/100 km
Ta hrana, na kterou to narazí, není jen z hlediska image, ale je i technická, downsizing dává smysl v určitých proporcích velikosti auta k výkonu motoru, výhoda turbeného motoru s nižším objemem je v tom, že při menší zátěži si vezme méně než srovnatelná atmosféra, jenže pokud překřočíš proporci, a turbený jednolitr budeš muset ždímat k rozhýbání min. patnáctiset kilo, pak jsou výhody downsizingu pryč. Necháme se překvapit, jak to mondeu bude fungovat v praxi.
No, bez ohledu na to, jak velký je v autě motor, máš-li nějaké dynamické požadavky, potřebuješ na ně vždy víceméně stejný výkon. Na to, aby si dostal dostatečný výkon z takhle malého motůrku, potřebuješ malým objemem prohnat zhruba stejně paliva, jako větším motorem, ale v malém máš obrovské čerpací ztráty. Takže jak píšeš, v malém autě proč ne, ve velkém spíš ne.
Počkejte, jaké ušetření hmotnosti ? Třeba u Focusu je 1.0 EB naopak o několik kilo těžší za druhé všemožné příslušenství navíc taky něco váží (dodatečné tlumící materiály, šestistupňová převodovka atd).
A jestlit to vydrží ? Těžko říct, v každém případě si je Ford vědom velkého namáhání toho motůrku a aplikoval tam několik "staromódních" řešení jako je ten litinový blok nebo rozvody řemenem.
Ja by som ten motor asi neriskoval ani vo Focuse, o Mondeu ani nehovoriac. Navyše tej "deklarovanej" spotreba sa vo viacerých testoch naozaj ani len nepriblížili. Tak ale čo už urobíme s tým hlúpym downsizingom ;-\
prijde doba, kdy budem nasim detem rikat..jo kdysi jsem jezdil autem co melo 1.3 a 4 valce,to je 2x tolik vseho co dnes,u dvoulitru uz to bude scifi,to v tu dobu uz nebudou mit ani dodavky..bohuzel(
ja si predstavuju motory blizke budoucnosti nejak takhle:
[odkaz]
[odkaz]
zadne tepelne ztraty na hlave valcu, zadne priblble rozvody, naopak bez turba nebo podobneho udelatka se to ani nenastaruje >:D
Uz by to podle me bylo davno ve vyrobe, kdyby to nemelo jeden malickaty hacek ... vysoke emise, potize s mazanim....a ekofasisti.
Takovy diesel ma jeste vyssi merny vykon na jednotku hmotnosti nez lecktery benzin pri zachovani vyhod dieselu ... vysoka tepelna ucinnost, spolehlivost a blbozvzdornost.
>:D >:D
Vrrrr mraciim se, vrrr, jsem strasne zlej dynamickej Ford, vrrr odvezu 5 lidi a bagly na letni dovolenou vrrrrr ... hej, nehamtej tak po tom plynu, nebo mi motor vypadne na cestu :-! asi tak nejak.
A k te hranici 1.6 jsi prisel jak ? 300HP atmo 5litr z 80tych let jezdil v kombinaci 13l na sto, dnesni na krev downsizovane oturbene benziny jezdi ve stejne tezkych autech se stejnou dynamikou a vykonem - za 11l na sto. Pravda, umi to i za sedm, coz ty petilitry urcite neumely, ale jedine v naprosto nerealnych podminkach eurotestu. Na druhou stranu takovy petilitr v8cka byl pri 300tkm na konci zabehu, zatimco dnesni motory jsou po smrti, nektere i 2x.
no a proc by automobilka vyvijela neco, co najede 500tis km bez zavaznejsi poruchy??? vzdyt pulka evropy dela v automotive, tudiz potrebuji maximalni obratkovost novych vozidel. kostrukteri jsou primo placeni za to, aby navrhovali soucastky na max 300tis km, pripadne zaruka a +/- 2 roky, aby z toho nebyla takova ostuda. vse ostatni, co to auto najede, je uz jaksi nad zivotnost vozu.
cim novejsi auto, tim vetsi ausus...
1,0 EcoBoost homologován pro nové Mondeo je klasické "oblafnutí" připitomělých norem EU. Co na tom, že ho nikdo kupovat nebude, je třeba papírově plnit snižování emisních hodnot u všech modelových řad...
suhlas..... a najhorsie je ze toto je trend dnesnej doby..... lepsie to uz nebude, cely system pocnuc financnictvom, sposob zivota a vlastne to uzivanie si a obohacovanie sa na somarinach sposobi ze ludstvo skonci skor ako si to uvedomi.....
stare zlate casy ked auta boli este autami a robili sa pre zakaznika pre radost pre ucel a pre pomoc ludom su prec.... miesto toho prisla doba nezmyselnych noriem predpisov bezpecnostnheo sialenstva kdejakych technickych vychytaviek ktore su relane zakaznikovi na nic...
Nevím tedy jaké oblafnutí máš na mysli. Ale flotilová spotřeba na automobilku se vypočítává z prodaných kusů. Pokud se Mondeo 1.0 EB nebude prodávat, žádné emise se fordu nesníží...
"Emise budou vypočítány jako průměrné emise všech modelů vyráběných určitou automobilkou (tzv. flotilový průměr), nikoliv za jednotlivá vozidla". Tak nevím, jestli je to podle počtu prodaných vozidel té či oné motorizace. Kdyby chtěli zákazníci například jenom dvoulitry, které by třeba byly nad limit, tak by po určitém počtu prodaných kusů jim museli prodejci požadovaný dvoulitr zakázat s tím, že už jich bohužel prodali moc a je teď je třeba, vzhledem k emisím, prodávat 1,0 EcoBoost...
oni to tak resi... akorat nic nezakazuji, ale nasadi ceny.
Anebo si myslis, ze poradnej motor s poradnym vykonem a par extras navic stoji vyrobne 2x tolik jako zakladni model ? Nestoji. Ale vyrobci ho za 2x vice bezne prodavaji.
Pokud veris vyrobcum pohadky o tom, ze to je necim objektivne podlozene, tak gratuluju k naivite. Je to cele jen cenova politika.
Tady přece není třeba hned za každou cenu definovat moji či tvoji naivitu. Zkus si ještě jednou přečíst citaci z vyhlášky EU o způsobu výpočtu a hlavně to slovo "vyráběných". Marně hledám, ale o "prodaných" tam není ani slovo.
mondeo mkiv ludia s radostou kupovali s 1.6 120k, budu kupovat aj 1.0 125k. jazdit to bude prijemnejsie ako ta atmosfera a ci to nieco vydrzi sa estelen ukaze. vacsina z vas nikdy mondeo nekupi, takze vam to moze byt ryba. a ak uz sa niekto z vas k mondeu dopracuje a nebude kupovat ambiente bez lakovanych kluciek, pravdepodobne siahne alebo po diesli (kludne aj 1.6tdci) alebo bo vybornom 1.6 EcoBoost, ktory by mal mat teraz uz plnych 182k.
Hovadina to je, ale od Fordu.
"Bezva" marketingova myslenka, narvat stejny motor od Fiesty po Mondeo a rozlisit to jen nachipovanim, primo vidim ty davy kravataku, kteri si navzajem poklepali po ramenech.
Ale clovek nemusi byt zrovna vystudovany inzenyr, aby mu docvaklo, ze co na papire a v eurotestech vypada uzasne nemuze v realnem svete fungovat.
Rozhodne trh a to zejmena trh ojetin. Moje predpoved je, ze cena ojeteho 3valce 1.0 se po 5-6 letech bude limitne blizit nule.
Víš proč ten motor cpou i do Mondea? Protože poplatky a daně z dopravních prostředků se v mnohých zemích odvozují od váhy a emisí - takže jako základ a lákadlo to poslouží dobře.
S motorem je podle mě vše v pořádku, takový JDM Daihatsu Boon X4 měl z jednolitru ještě větší výkon a ta auta nemají sebemenší problém (tady čerpám jen z pár rozhovorů a četby vláken na fórech).
co furt melies o marketingu. ak by si platil dane od emisii, tak si rozmyslis, co do svojeho auta kupis. a ako som uz povedal, to ze to v tom aute bude neznamena, ze si to musis kupit nie? do focusu tiez davaju 1.6 85k, ale najziadanejsim motorom je 1.6eb 150k...
Jo, s tema emisema mas castecne pravdu, i kdyz asi jinak, nez si myslis. Pokud ted mame Euro5 a do 2014 Euro6, tak je celkem zbytecne kupovat auto na X let s patricne dimenzovanym motorem, kdyz dost mozna uz za 2 roky budes platit penale na nejake nove nobl ekodani ze nemas Euro6 a za 5 let s tim nevjedes do kdejake nizkoemisni zony v HorniDolni, protoze to bude podle normovacu EU stary a zivotnimu prostredi nebezpecny strep. ;-)
Ja se jen smeju a jsem vazne zvedavy, kdy tohle ekobesneni skonci.
Jsme uprostred spiraly ktera nas vede do pekel a nabira to pekne rychle obratky.
Živo si pamätám diskusiu keď VW oznámilo nasadenie 1,4 TSI do Passata, niečo podobné ako sa to rozbieha tu pod Mondeom... Nikto v tom nesedel a netestol, tak treba počkať so súdmi. Otázka je skôr či zákazníci príjmu auto tejto triedy s litríkovým oturbeným trojhrnkom 8-s Nakoľko sa v tejto triede preferuje hlavne nafta budú jeho predaje okrajové, tak ako boli predaje základnej 1,6-ky...
No vidíš a taky s tím Superb jezdí. Parametrově jsou to stejně výkonný motory. Vůbec se nedivím tomu, že to do Mondea naroubovali. Kdo nechce tak si to nemusí koupit. Víš ale jak díky lehkýmu motoru vydrží přední náprava a zavěšení kol. Tím, že na tom nebude ležet těžký motor bude ten podvozek věčný. Na druhou stranu v zimě se s tím asi nepůjde díky lehkýmu předku na sněhu ani rozjet. Inu něco za něco. ;-\
Skúšal som tú 1,4 TSI a nepochopím, nad čím sa redaktori v testoch rozplývajú. Je to stále len lacný nekultivovaný motor malého objemu, ktorému nafúkli výkon. V prípade litrového trojvalca to nebude inak a do tejto triedy je snáď rozumným minimom taká 1,6 s turbom alebo vyššie...
Vraj ma tento motor podorych A4, to si ho v Mondeu blondiny pomylia s aku ;-) Ked je Ford taky macher, nech z tohto motora urobia V6 na velkosti A3 :-) Ale vazne, zaujimal by ma hlavne psychologicky efekt na kupcov...aky motor tam mas? Skoro ako ako susedova Corsa ale s turbom... ;-\ Ale mozno Ford prekvapi a Mondeo sa inspiruje Sky-Madzou a bude vazit do 1,3 tony.
Mel jsem moznost ridit Focus 1.0EcoBoost v kombi verzi a taky sem tomu nechtel verit ze to pojede. Ale to jakou ma ten motor dynamiku je proste uzasny. Dokonce i zvuk se jim povedl. Nepatrne pripomina i zvukove diesel. V CR sice nemame specialni dane na emise, ale treba v Holandsku, Spanelsku, UK....tam to podle mne bude hit. Myslim ze jako zakladni motor do Mondea to je opravdu dobra volba....hold platit mene na danich/poplatcich chce kazdi. Jen se bojim toho ze jednou takhle CO2 nakaza prijde i do Cech a nase vlada se toho chytne......
No tak to je fakt masakr. 1.0l turbobenzin s turbodieselovým zvukem. Hůř už to snad popsat nešlo >:D
Btw myslím, že se pár blbů najde, co si tenhle motor do Mondea koupí. Rozumnou hranicí je 1.6 ecoboost se 118kW/240Nm. Vše níže se bude s autem dost trápit :no:
Tak to si nedokážu představit, jak se s podobně těžkým autem v první generaci Mondea trápily 1.6 (90PS), 1.8 (115PS) a 2.0 (130PS). To ti blbci kupovali asi jen STčka ....
a me se lidi divej ze chci do 1.7-2tunove ojetiny 6-8 valec nad 3 litry >:D , radsi ani nechci vedet jakou zivotnost takoveto "motory" budou mit (i petlahev ma vetsi objem >:D )
jsem zvedavej na recenze takoveto ojetiny treba za 5-8 let a s najezdem poctive stocenych treba 3-4 set tisic >:D
pokial ten motor vydrzi 300-400tisic, tak si mozu vo forde gratulovat. mimochodom ten kto najazdi za 5-8r tolko kilometrov, nebude kupovat litrovy benzin...
priemerny rocny najazd u nas je 15tis rocne, takze ak ten motor v aute ma podla fordu bez zavad vydrzat 250tis, znamena to, ze s tym niekto bude jazdit takmer 17r. ukaz mi jedno auto bez poruch po 17r...
no jiste. pretoze nemci jazdia vsetci po 150tis rocne vsak ;)
kamoska byva 10km od nurburgringu, ma scirocco 1.4tsi 122k, viper green, na 18" interlagosoch, rocne najazdi 10tis km a na ringu nebola ani raz. your argument is invalid.
Nemci nejazdia veľa, lebo kamoška nenajazdí veľa... To je teda logika...
Vo všeobecnosti, Nemci sú jednými z najväčších cestovateľov v Európe, ak niekto veľa jazdí, tak práve Nemci.
to bol prachsprosty priklad toho, ze su ludia, ktori jednoducho nepotrebuju mat pod kapotou 200k a nenajazdia rocne milion kilometrov. kto bude chciet jazdit vela, kupi diesel. kto bude chciet mat velke auto, ale jazdi malo, kludne moze kupit maly motor.
mam zname u Hamburgu a rocne najezdi asi 250-300 tisic, a co to jako vypovida o prumernem najezdu prumerneho Nemce? nic, stejne jako tvuj priklad ;-) a diesel nemaji, maji BMW3 v benzinu s LPG
250-300 tisic ročně? V osobáku? A co, prosim tebe, dělají? Kdyby to najezdili dodávkou, proč ne, ale aji tak by to znamenalo denně tisícovku (zhruba 250 pracovních dnů). Nebo kdy vlastně dělají, když celý den vlastně jezdí? Zase si z nás nedělej srandu :-|
rekl bych ze naklady na letadlo by mnohanasobne prevysili naklady na auto, nehlede nato ze s letadlem asi stezi zajedes nekam do centra mesta, a otolik rychlejsi to letadlo zase nebude, omoc asi ne :-) evropu krizuje az neskutecne velke mnozstvi ruznych kombiku a vanu slouzicich jako kuryrni sluzba
a veskutecnosti netusim zda ta spolecnost nema i letadla za timhle ucelem, mozna ma :-)
To bylo jenom popíchnutí. Ve skutečnosti jsem si, až doteď, neuměl představit zaměstnání, u kterého se dá najezdit osobákem takový ranec. Ale tak když mají každý den co rozvážet, proč ne. A snad si ani nechcu představit, co převážejí, když se odesílateli/přijímateli oplatí zaplatit desetiisíce za doručení. Tedy počítám, že když člověk něco někam celý den autem veze a druhý (nebo jiný den) valí zpět, že to nebude stát jako poštovní známka :-) )
jak jsem to kdysi pri vyzvidani pochopil, tak zasilka nebejva jedna, ale spis nekolik a to +- po ceste, a to same pak pri ceste zpet, ale zaroven toho neni tolik aby se to vyplatilo posilat dodavkou nebo nakladakem, proste takove PPL v "malem" aute zamerene jen na firemni klientelu :-)
typuju ze vetsina zasilek jsou lejstra k podpisu, prototypi do reklam ktere by bezneho kuryra neprezili a podobny drobnosti
V časopise SM kdysi psali o Peugeotu 206, který měl na hrbu skoro milion kilometrů a ten taky jezdil jako "kurýr" mezi ČR a Itálií ... to auto se v podstatě nezastavilo. Letadla vyjdou dráž, logisticky je to náročnější (letiště jsou daleko od center měst) a taky se jimi některé věci nedají převážet.
Každá kuriérna služba má zberné miesta. Ich vzdialenosť nie je nikdy väčšia cca ako 250 - 300 km, to len preto, aby sa dodržali európske predpisy o dĺžke výkonu práce vodiča. Takže vodič nesmie za deň (24 hodín) najazdiť viac ako 8 až 9,5 hodiny. Za ten čas s vykládkou a nakládkou nespraví reálne viac ako 500 - 700 km. Tzv. mestský kuriér zbiera zásielky do miestnej pobočky napr. okresného významu. Odtiaľ to vezie už iné auto do zberného miesta. Tam sa to všetko preloží a vezie to už iné auto, ktoré pravidelne pendluje medzi zbernými miestami. Takže, kým sa prevezie zásielka napr. z Prahy do Košíc, preloží sa i dva - tri krát, kým to príde na miesto určenia. Jednoducho, nikto nevyšle kuriérske auto na Trasu Praha Košice. Popravde toľko kilometrov 250-300 000 nespravia ani kamióny veľkých logistických firiem. A to na Slovensku poznám ľudí z STD Donivo, či taliansky Arcese.
Takhle mi to přijde spíš jako "obyčejná" doručovací služba. Měl jsem za to, že kurýr bude něco exkluzivnější a že klíďo pojede tu trasu praha - košice sám, protože náklad je moc cennný na to, aby s ním na mnoha místech manipulovalo tolik lidí. Ale nevim, zkušenosti s EU kuriérní službou nemám.
nektere to tak asi maj, jine zase ne, ale pocitam ze to co popisujes je prave ten typ dopravy jako PPL, UPS, DHL, FedEx a podobne, kuryri ale budou asi krapet jinci, rychlejsi a bezpecnejsi preprava
Podívej se jakých výkonů dosahujou atmosférický motorky. Z atmo litru není problém vytáhnout 200 koní a to navíc při praseckých otáčkách a taky vydrží. Já mám starou Suzuki 550 ccm, (65 koní) která má nalítáno asi 70000 km a motoru nic není. Tady ten motor je přifouknutej točí normální otáčky jako každý jiný motor. Nevidím důvod proč by to nemělo 200 000 vydržet. Ale rozhodně bych se ho nebál. Rozhodně lepší volba než nějaký TDCI, kterýmu na 100 000 kixne za 50K čerpadlo a na 150 000 dvouhmota za 30K
porovnavat motorku a auto je uchylny, ty motory maji uplne jiny servisni intervaly,casto uplne jinej typ provozu a majitele tomu taky casto davaji uplne jinou peci, pochybuju ze by si nekdo dobrovolne koupil treba ojetou motorku s najezdem 300tisic km >:-[]
a nejaky TDCI me naprosto nezajima, diesel me do auta nesmi pokud to nebude autak na tahani lodi >:D
vůbec to není úchylný evidentně si nic nepochopil. No nic mysli si dál co chceš třeba, že se ten motor na 50K rozpadne. Stejně to je jedno a i přes tvé moudra se to bude vesele prodávat.
motorky jsou tam, kde by byla auta, kdyby nezili ekofasos a urednici nevymysleli dane, ekolimity a vyrobci by se nehnali za hvezdickama NCAP.
podle me by realne mohla byt dneska bezna spotrebni nizsi stredni trida s hmotnosti pod jednu tunu, s vysokootackovym atmo dvoulitrovym sestivalcem kolem 280 koni vcetne patricneho kroutaku a plocheho prubehu krivky tociveho momentu, s hezkou vykonovou spickou nahore.
Spotreba nekde kolem 12ti pri sportovni jizde a po meste, 7l pri ekonomicke, 9l kombinace... vsecko realne udaje, ne nejake EU normovane nesmysly.
Vyvoj se ovsem ubiral jinym smerem. Tohleto co tu nastinuju jako bezne spotrebni auto na pojizdeni by podle dnesnich meritek byl puristicky sportak s silenymi ekodanemi ;-\
1.0EB som nikdy nejazdil, takze mozno som mimo, ale momentalne mam Mondeo s 2.0tdci 163k variantu a podla mna je to co sa jazdnej dynamiky tyka nevyhnutne minimum. Mam na nom cca. 48t km za posledny rok a pol. Nie je to ziaden sportovec, rezerva na predbiehanie na nasich preplnenych okreskach je ako tak. S tym 1.0EB si to predstavit neviem.
proc byste mel mit obavy, nikdo vas ke koupi nenuti, a dost mozna ze do toho ani nikdy nesednete. Ne kazdy clovek najezdi rocne 50k km a ne kazdy jezdi pres den nemecky autobahn 250kmh, takze nekomu v aute uplne staci i ten litr
Ano, "Zákazník je ovce" - tomu rikam argumentace :yes:
Jinak, Passat ma nejslabsi motor 77kw, Insignia 81kw, A4 88kw, 3er 85kw, a normalne jezdi, ale u mondeo s 92kw je tragedie kvuli nezvyklemu poctu valcu? Kdyz uz i BMW chysta pro 3er trivalec, co je na tom tak spatneho ze to bude nabizet i Ford?
MB w124 200E (zakladni model) mel v roce 1985 4-válec karburátor 80KW / 109PS na 1360kg, to dela 0.08HP na kilogram (docela spatonka, ze ?)
Mondeo Ecoboost1 2012 ma 92KW / 124PS ale na 1600 kg, 0.078HP na kilogram.
takze horsi pomer vykon/ hmotnost jak 27 roku stary medak. To myslim hovori dost jasne. Muzes argumentovat, ze moderni turbomotor ma vyrovnanejsi zatah, taky nejezdi s petikvaltem, ma lepsi aerodynamiku atd, atd, atd.
Ale uvedom si, jaky byl provoz tehdy a jaky je tedka.
A nezapomen, ze ten zakladni MB 2litr najel pres 300tkm normalne. Diesely klidne milion km. A kolik najede ten foukany litr v Mondeu ? Nikdo nevi...
No tak srovnani s 30 let starym autem je velmi informativni.
Je to pouze a jenom zakladni motor, rekni mi kdo z dnesni konkurence ma zakladni motor s pomerem vykon / vaha o hodne lepsim nez tento ford? a i kdyz prohledame ne jenom srovnatelna auta ale jakoukoli jinou tridu "obycejnych" aut, tak vetsina ma srovnatelne charakteristiky co se tyce vykonu na kg.
Na foru si kazdy kupuje auto co ma minimale atmosfericky V6, ale v realnem zivote je spousta lidi, kterym vykony, kroutaky, zrychleni a tomu podobna slovicka nerikaji vubec nic, a chteji proste auto, ktere je pohodlne odveze z prace domu. Anebo chteji V8, ale maji pouze na 1.0 eb. Muzete jim rikat ovce nebo jak chcete, ale takovych neni malo =/
nedavno sa v strednej triede ponukali atmo 1.6 s +-100 konmi a teraz sa rozculujeme nad oturbnymi 125 konmi, ktore budu pre jazdu vyrazne prijemnejsie. Nikto nas nenuti kupovat mondeo s tymto motorom, takze klud...
PS: v krajinch kde je kazdy gram co2, pripadne kazdy kon pod kapotou zdaneny sialenymi sadzbami moze mat tato motorizacia sancu na uspech ;-)
Nedavno se auta v tehle kategorii povazovala za obezni s 1300kg, ted maji v prumeru o 250kg vic. To zaprve.
A zadruhe, provoz se x nasobne zrychlil a zhoustl, pokud kdysi mel zrychleni pod 10 sportak, tak dneska to ma kazdej druhej jouda a pokud dodavky typu S1203 vytahly 90 po rovince z kopce, tak dneska to kdekterej tranzit v TDi vali 160 na pul plynu.
Bylo by proto namiste, aby auta ve stredni odpovidaly soucasnemu provozu a stacily dynamikou aspon tem Tranzitum. I kdyz EU se nam snazi moci mermo vnutit svou predstavu, ktera nevychazi z reality, ale EU testu.
ne kazdy clovek breci kdyz jej predjede dodavka, spousta lidi po dalnicich jede 90 v pravem pruhu a je jim uplne jedno kolik koniku ma ten transit co profrcel mimo
blbe je, kdyz chces predjet traktor, ktery i s privesenym zemedelskym nacinim vali 50 km/h a tvoje nalozena a plne obsazena stredni trida nema ani tolik vykonu, aby predjizdeni netrvalo pul vecnosti :-)
takove auto je s odpustenim nanic.
s tim souhlas, ale dneska tech plne nalozenych aut jezdi tak 1 na 150 aut kde jede pouze ridic=) a kdo vice-mene casto jezdi s plne obsazenym a nalozenym autem tak doufam ze nezvoli litrovy trivalec
Zmyslom je asi len zníženie priemernej spotreby Fordov
Za krokom Fordu vidím len jediný racionálny dôvod - papierovo znížiť spotrebu svojich automobilov. Ak totiž automobilky prekročia stanovené normy, budú musieť platiť tučné pokuty.
Inak by som ale veľmi rád videl psychologický profil toho, kto si auto (nedávno ešte vyššej) strednej triedy kúpi s litrovým motorom. A prečo by pri aute za 600 - 700 tisíc šetril 20 tisíc za slabší motor.
Je veľa dôvodov, prečo si takéto auto nekúpiť. Uvediem len jeden. Je to presne ten istý, prečo si kúpiť auto s klímou, aj keď ju (napríklad zo zdravotných dôvodov) nebudem používať. Neskorší predaj. Auto s takýmto motorom, podobne ako auto bez klímy sa totiž ako ojazdené predáva oveľa horšie. A rozdiel ceny pri predaji môže byť o 5-6 rokov paradoxne ešte väčší ako rozdiel ceny pri nákupe.
Kym to budu recenzie vychvalovat tak sa to bude vyrabat...
Kym to budu recenzie a casopisy vychvalovat, ake je to super a nezmienia ze udaje o spotrebe su len pre srandu a daju sa dosiahnut iba na testovacom poligone, ze to nezrychluje atd... tak automobilky to budu vyrabat. Preco nikto nenapise ze ked chce aby to aspon podpriemerne islo tak to musi drzat v otackach, ze spotreba leti dramaticky hore a zrychlenie sa nekona o sviznej jazde nehovoriac???
Tymto by som rad pripomenul test kde 'stara' 1.8 bola najuspornejsi motor v realnom porovnani s tymito 'super novinkami'
Re: Kym to budu recenzie vychvalovat tak sa to bude vyrabat.
ono to otacky ani potrebovat nebude, jen si to poradne foukne a pusti benzin do vstriku... kazdopadne spotreba zazracne nevyjde, ty kone nejak zivit musis a ucinnost turbobenzinu je nekde uplne jinde nez u turbodieselu.
Konkreten pocitej tepelnou ucinnost cca 30% u turbobenzinu versus >50% u turbodieselu . Tedy skoro polovicni ucinnost a skoro dvojnasobna spotreba... coz odpovida realite.
Re: Kym to budu recenzie vychvalovat tak sa to bude vyrabat.
Dneska má srovnatelný turbobenzín vs. turbo nafta spotřebu cca. o 25% větší. Údaje majitelů ze Spritmonitor pro OII: 1.8 TSI 118kW - 8,23. TDI RS 125kW - 6,56. A to ten benzín co do dynamiky je navíc ještě dle oficiálních údajů lepší ...
Re: Kym to budu recenzie vychvalovat tak sa to bude vyrabat.
Účinnost benzínu a dieselu tak není výrazně rozdílná, určitě ne 30 % vs. 50 %. Hodně se zapomíná na to, že nafta má vyšší hustotu (respektive vyšší výhřevnost, pokud ji vyjídříme na litr paliva). Čili při stejné účinnosti spotřebujete dejme tomu 10 litrů benzínu nebo 9 litrů nafty.
Tím samozřejmě neříkám, že ten ecoboost bude úsporný ... když někdo bude chtít koně, bude je muset živit stejně jako u jiného benzíňáku.
Je to naprosto logický tah. Jednak si tím sníží spotřebu, a zadruhé - Škoda to samé plánuje se svým superbem. Dle toho, co mi bylo řečeno v automobilce, chtějí do všech svých aut narvat litrové ?válce, takže proč by nemohl být Ford první. Na druhou stranu, ten litrový trojhrnek je velmi, velmi dobrý motor, který bez problémů nahrazuje 4válec. Dá se říct že je to ten samý skok jako BMW se svým 4válcem nahradilo 6válce. Jednu vadu to jen má - charakter. Jinak tomu motoru nic nechybí.
Tož tak 8-s
Rozumím, že Ford chce nacpat nový motor do co nejvíce modelů. Rozumím že to dělá kvůli CO2, tudíž normované spotřebě. Chce zacílit na země, kde se platí daně či vjezd do města dle CO2. Chce ukázat jak je pokrokový a "ZELENÝ" ATD.
Ale nevím, kdo je jeho cílová skupina, která si do auta střední třídy koupí tříválec. At sebelepší. Mondeo je budgetová, flotilová záležitost. Většina Mondeii je firemních. Tím že auto hodně jezdí se hledí prvoplánovitě na náklady na palivo + servis + další prodej. A tady vítězí nafta případně 1,6T.
Dalším a možná nejdůležitějším je IMAGE. Protože, kdo by si koupil Hybrida od Lexuse, BMW, MB než kvůli IMAGE. A přijet někam Mondeem V3, tak se vám smějou za zády. Podobné to je u MB E250 CDI. Dobrej motor, ale čtyřválec. Tady se nosí V6. Prostě majitel chce jezdit ve velkém auto ale nemá na to, to je to co si lidi myslí.
U aut se racionalita nenosí. Jsou zde nepsané normy předsudky. A motor V3 ve střední třídě se bude prát s předsudky. Ač nemám předsudky, tak bych si ho nekoupil :-):-):-)
Tez me to zaujalo. Treba by V3 sel ... respektive by to ani nebyl tak V3 jako spis hvezdicovy ..plocha konstrukce 3 valce po 120 stupnu a klikovka uprostred.
Pripadne by ta konstrukce nemusela byt plocha a valce by byly situovane do 3D - plaste kuzele. Pak bych ale chtel (nebo spise nechtel) videt to uchyceni ojnic na kliku :-)
Proč by nemohl být V3 ? Volkswagen přece dlouhou dobu vyráběl motor v konfiguraci V5 o objemu 2.3 litru (někdy byl označován jako VR5, protože rozevření válců bylo tak malé, že obě řady měly společnou hlavu, ale to na věci nic nemění).
Není úplný nesmysl. Pokud by měl konfiguraci V5 (skutečně vidlicový motor), tak by jeho délka měla být menší než u řadového pětiválce a to by umožnilo jej "nacpat" i do motorového prostoru běžného malého auta.
Ano, samozřejmě. Ale to je spíše problém tří válců jako takových, nezávisle na jejich konfiguraci. Proto se celé 20. století čtyřtaktní tříválce prakticky nedělaly. Pokud to šlo, tak se dělaly čtyřválce, pokud měl být zdvihový objem hodně malý, tak se přistupovalo rovnou na dvouválce.
že většina zde diskutujících vlastní minimálně 6válce, u kterých pro jejich stáří polovina počtu válců stejně nepracuje, je představa vlastnichví podobně olítaného 3válce také jen s polovinou pracujích válců opravdu šílená.
:-!
neni to silena predstava, muzes byt klidne s funglovkou Mondeem na vylete nekde na Ukrajine a odejde ti treba jedna blba svicka.. a jsi v..... .
15 let stary sestivalec atmo te doveze k nejblizsi civilizaci, dokonce i stary ctyrvalec , ale oturbeny trivalec si za teto situace ani netukne , ani v nouzovem rezimu ne. ;-)
Tak, tak v nouzi jsem dojel 30km do práce a zpět, když mi kuna sežrala zapalovací kabel, překvapivě to i jelo a dalo to i na předjetí traktoru na okresce 8-s Mazda 2,0i 100kW a když na ni jsem hodnej, tak jezdí delší trasy za 5,5(stačilo odpojit zadní lambu- i tak projde na emisích bez problémů)
Podíval jsem se do kalendáře, jestli náhodou není apríl
... už u Focusu jsem nechápavě kroutil hlavou. U Mondea to nemá vůbec žádnou sleksou logiku ... tam bude malý motůrek ještě více zatěžován a spotřeba i oprotřebení bude vyšší. Kdo chce jezdit úsporně, koupí si ve střední třídě tak jako tak nafťáka. No a pak tu máme otázku image.
Celé je to jen o tom, že Ford tímto chce snížit flotilové emise CO2, protože v normovaném testu spotřeby dopadne malý motůrek dobře. Otázkou však je, zda se mu tato sázka vyplatí, protože zákazníci můžou tento motor v nabídce Mondea prostě ignorovat a pak by Fordu zbyla jen ostuda.
Re: Podíval jsem se do kalendáře, jestli náhodou není apríl
Je to usmevne minuly tyden jsem byl na akci fordu tady u nas v texasu a jasne bylo receno ze stezejni a nosny program nejprodavanejsiho modelu v usa Fordu F 150 je svete div se osmivalec .
Po prvnich zkusenostech zakazniku s 3.5 ecoboost se opet vsichni vratili ke klasickym 4.6, nebo 5.0 nebo 6.2 s V8 >:D
Proste tady pri zdejsich najezdech co se bezne jezdi si to kazdy dokazal spocitat ze turbo se oproti V8 nevyplati.
Takze jsem zvedav jak to dopadne v evrope jestli se jeste vrati ke spolehlive atmosfere pod kapotou.
Re: Podíval jsem se do kalendáře, jestli náhodou není apríl
Těžko říct, ale s atmosférami u evropského Fordu to vidím bledě. Zůstanou asi jen nejslabší 1.4 jako základní motory pro malá auta. Pro Ford Ka bude asi 1.2, ale ta je tuším od Fiatu.
Otázka je, kolik jich bude. To rozhodne o budoucnosti těchto nápadů...
Buď me rádi, že jme zažili zlatou éru dvoulitrů v obém "pohlaví". Pravděpodobně se už nevrátí ;-\