Tak tak, Serjoža pořád jen slibuje skutek utekl...
A myslím že Alfa žádný terno v USA neudělá, jedna už se tam prodává - DART. A už i americká média si všímaj toho že se prodává, no jak to říct kulantně - mizerně.
Silácká slova zdejších italian fans o tom jak nahradí Avenger sou tak víc než úsměvná - Dart v srpnu 3045 ks a Avenger 7973 ks. O červenci a červnu se radši u Dartu zminovat nebude, jasně byl to počátek prodejů, ještě nebyl u všech dealerů atd ale i tak to byla celkem tragédie.
A co sem zaslechl pár inforamcí na us forech, nějak napnuje nadšení s verzí s manuálem a potichu se začla objevovat i kritika i slavný turbomotor fiat :-)
K tomu dartu- predá sa ich skolo polovica čo avengerov a to ešte (ako sám priznávaš) neboli u všetkýh predajcov. To nie sú katastrofické čísla, alebo áno?
Osobne som však presvedčený, že Alfu za oceánom žiadny druhý život nečaká.
Velky Sergio uz toho tolko narozpraval, ze biblia je uplna beletria. Nech daju najprv do poriadku AR a Fiat v Europe a potom nech sa chabru dalej. A hlavne nech uz zacnu vyrabat nove zmysluplne modely.
to sa tam skor do ameriky pesi cez more dostanem ako kym tam pride alfa romeo, uz 10 rokov pocuvame o tom legendarnom navrate legendarnej alfy na americku podu..... a stale to nejde.... 8-s
ked nechce alfa zaniknut mala by s tym nieco robit... len predaje v taliansku jej na prezitie stacit nemozu, dokonca sa divim ze este neskrachovala... lebo pred par rokmi som jej daval len par rockov zivota... ale ono to pride... lebo taliani su neschopni
Člověku by snad i naskočil škodolibí úsměv směrem k panu účetnímu, ale velmi rychle to přejde, protože tohle si Alfa opravdu nezaslouží. Tak snad už jen to VW.
VW nestaci uz ani na Seat. Dalsi znacka ktera by produkovalo stejny auto si mylsim nema smysl. VW jede na prodeje a vydelek a to s Alfou zrovna nejde dohromady. Navrat do USA bude tezky, Evropa jde do kyticek a rusko cina to asi taky nevytrhnou. Nevim jestli by to koncernu pomohlo k necemu. Ty bys koupil Rapida se znakem Alfy?
Nemyslim, jen jsem uvedl jednu moznost. To preci neni lowcost, to je preci auto emocione, ne? Unifikace by Alfe neprospela a prodeje si myslim nezvedla. Proste tam nevidim pro vw potencial, jak v Evrope, tak v USA a na dalsich trzich si nejsem take jist.
To jsou zas plky o hlupacich, radsi jdi poradit koncernu, kde to vazne, ze se Seat neprodava.
Mam na mysli unifikaci kterou predvadi koncern, tj. totalni, tj. jedno auto a 3 odznacky na kapote >:-[]
Ty si především uvědom, že tu píšeš jednu blbost za druhou. VW je nezdravější koncern Evropy, že má nějaké problémy Seat, to koncern klidně a naplno přiznává a nepokouší se to tutlat jako ostatní. A jde vidět, že pracuje na zlepšení.
Ta maximální unifikace se týká pouze a jen těch nejlevnějších modelů, kam by Alfa rohodně nepatřila. To ti stále nějak nedošlo.
Proto, abys napsal něco hoodně zajímavého, se klidně psotavíš do role hlupáka. :no:
Chapu ze nejsi schopen kouknout dal nez do evropy, ale tady budou prodeje klesat. Mne jen doslo, ze Seat mel plnit urcitou roli a nakonec to sklouzlo tam kam to sklouzlo. Vzdyt preci neni problem udelat poradny auto a misto Alfa na nej nalepit Seat, ne? Jinak bych to ukoncil, pac to nema smysl ;-) Ja tam ten potencial moc nevidim, ty jo. Rozdil je v tom, ze ty ho tam vidis, protoze Alfa ma minulost, ja ho tam nevidim, pac tu koncern zabije ;-)
"Tady právě vůbec nejde o to, udělat pořádný auto a něco na něj nalepit, protože takthle (jak si sám myslíš) to prostě ve světě nefunguje."
To si nemyslim ja, to si mysli u vyrobce Rapidu a Toled ;-)
Tak tady se musím jossalita zastat. Alfa, pokud by byla v koncernu, takby dělala auta mezi VW a Audi, tedy roli co měl plnit Seat (a neplní). Tedy dostupnější než audi, ale sportovnější než VW, tzn. low cost jako Rapid by se u ní rozhodně neobjevil ;-)
Co se týká unifikace, tam je myšlenka jasná = úspora nákladů, ale jiné naladění komponent. Alfě by to 100% prospělo a byla by úspěšná >:D
Tak mi rekni co se zmeni, kdyz na Seata strcis znak Alfy? To neni o odznacku, ale o aute, kdyby bylo navrzeny tak jako vw a audi, tak jak to melo plnit funkci, tak to proste plnilo. Koncern chtel udelat z ho.na bic a to se moc nepovedlo. Ted kdyz prichazi krize, bude mozna Alfa za levno, ale prinos v prodejich tam nevidm. Koncern by mel spis premyslet jak prodat Seat cinanum. Skoda, vw, Audi je dle meho pro koncern akorat. Toyota pouiva 2 znacky a prodeje vetsi ;-)
Je to easy. Nikdo nechce dávat na kastli Seatu logo Alfy. Spíš to bylo o tom, že by Alfa použila koncernovou platformu a zatlačili by na kvalitu zpracování interiérů a detailů, případně by mohl převzít např motor 1750 TBi. Desing by zůstal Italský, tedy to co má smysl a co Alfy prodává ;-)
Seat by pak mohl jít cestou low endu a konkurovat Dacii. Tam se na značku nehledí, tj mohl by konečně být úspěšný... :yes:
Daihatsu se počítá samostatně, Hino jsou pouze náklaďáky. Tedy máš tři značky, které se počítají do globálních prodejů Toyoty jakožto koncernu. U VW se taky nepočítají divize užitkových vozidel a nákladních aut (koho VW vlastní, Scanii?)
Já bych to postavení viděl ne na příme spojnici VW - Audi, ale ještě trochu vedle. Vzhledem k tomu, jak má koncern vyprofilované značky a jak jsou postavené na trhu a jak se značkami pracuje bych si klidně vsadil, že by Alfu profiloval mimo mainstream.
Umím si představit např. roadster ve stylu MX-5 (ano, 4C), který by klidně VW umělo vyrobit také, ale pro VW je příliš odvážný/nekonzervativní a pro Audi nízko. Pro Seat uplně mimo.
Takhle by se to vidět dalo také, rozhodně by koncern Alfu nenechal se trápit jako Serjoža ;-) Alfa Romeo má ohromný potenciál, lidi tuhle značku znají a chtějí ji, ale nemají si co koupit. Spider neni, střední třída už neni, žádné malé Coupé, MiTo je o ničem a Giulietta (trhák to taky neni) na všechno sama nestačí :no: Slyší jen a jen sliby a to pořád dokola...
Přitom se stačí podívat jak bohatou historii má tahle značka, nad tím srdce musí zaplesat :yes:
Design jejích modelů byl prostě parádní, spoučasný mě moc nebere - MiTo, Giuliatta - vykulený přední části. 159, Brera, 156, 145-7, Spider jsou pořád velmi pěkné :yes:
Realistická alternatíva sa rysuje nasledovne: v seate to zabalia a začnú namiesto starých audín búchať tie nové. Resp. VW alebo Škodovky.
Alfa to zabalí taktiež a po prevzatí koncernom VW začnú platiť vo všetkých Talianskych závodoch prísne pravidlá kontroly kvality, načo 90% kmeňových zamestnancov AR spácha rituálnu samovraždu.
Ty seš blbej, válím se smíchy už snad 10 minut......:-)
Akorát ta sebevražda nebude rituální (jako v Japonsku), ale virtuální (je to Itálie), povyk Teď se zabiju, umírám, jsem mrtvej, aha - von se nikdo nedívá, hup na nohy a pryč....
Jinak ono v té Itálii možná jde míň o dělníky u pásů, jako o schopnosti bílejch límečků na všech možnejch pozicích....problémy s italskými výrobky se často týkají servisu, náhradních dílů, dodacích lhůt, kompletnosti dodávek, ofsitových věcí, ale také schopnosti spolupracovat, koordinovat sebe sama (o ostatních ani nemluvě).......manuál je otázkou drilu. To co vejš a dál a závisí na dobré vůli, schopnosti myslet a jednat v souvislosti s logikou a třeba i dobrými mravy už se jen tak nadrilovat nedá.
A mimochodem, v sedmdesátých létech byl FIAT snad největším evropským výrobcem aut - doporučuji skvělý ruský dokument Žigulík - ikona socialismu, i to je o Fiatu.
Alfa by se měla především zamyslet co che vyrábět a prodávat. Nikdy jsem Alfu něměl tak píšu co mám od lidí co novou Alfu mají. Je den má Juliii v ve čtyřlítku. Super kára jen je relativně často v servisu. Další má Mito v naftě, a s tím nafťákem pořád něco je. Ale dneska Alfa už nic jiného nevyrábí. osobně si myslím že italové mají položit Lanciu a vše vložit do Alfy. V segmentu co vydělává peníze nic nemají. Nemají SUV ani fleetové auto typu sedanu či kombi. A nějaké rozumné kupé taky nemají. Pořád se hovoří o nových modelech, a ty jsou v nedohlednu. Osobně si myslím že Alfa bude vždycky prodávat kolem 150tis aut.
Ono to chtelo aplikovat americkej (japonskej) model aut, tedy trochu levnejsi vnitrek nez v evrope ale s dobrou spolehlivosti. Na spolehlivost nam v USA dojizdi spousta evropy, pocinaje Renaultem v 70.letech, Alfa v 90.letech a koncernem dnes konce ;-) >:-[]
Slo spise o model auta, ktery mel, ma a budu mit sanci na dobre prodeje.
To ze se koncern pomalu odlepuje ode dna z posledni mista na predposledni je mi vcelku sumak. Osobne bych chvalil, kdyby to spise bylo v tempu, co predvadi, zde pomlouvany, korejec ;-)
Alfa se zamýšlet nemůže, zamýšlí se Marchionne. A nevím, jak to dělá, ale přes prakticky totální NIC v nových modelech je koncern v černých číslech, je postavena nová fabrika v Srbsku (Kragujevac) na 500L a v Itálii fabrika na nové Pandy. Dva modely Alfy současné doby je opravdu tragédie (myslím počtem modelů!). Píšeš o dvou lidech, co novou Alfu mají a jejich sdělené zkušenosti. No, já mám zkušenost osobní i sdělenou od uživatelů Alf a z toho mála, co jsem slyšel (těch uživatelů bylo víc než 2), panuje z jejich strany spokojenost. Já užívám k ježdění naftové Bravo2, motory budou asi stejné ve Fiatu jako v Alfě a po 2,5 roku a 84 tis. km nevím (kromě výměny olejů a filtrů), co je servis, proto budu tento koncern díky vlastní zkušenosti obhajovat. Na styl JPP (jedna paní povídala) nevěřím, proto ani negativně nehodnotím např. tady milionkrát přetřásané motory TSI s jejich rozvodovým řetězem, protože nemám osobní zkušenost a auta koncernu VW se mi (skoro všechna) vizuálně líbí zvenku i zevnitř. Na Seatu je vidět, že ani VW nemá patent na rozum, podobně jako Mercedes s Maybachem atd. Marchionneho bych hodnotil až tehdy, když za sebou zvenku zavře dveře v Turínu.
No nevím o jakých nových modelech a číslech mluvíš? Alfa nemá žádný nový model a je pořád v mínusu. Psal jsem o dvou známích s Alfou, neb neznám více lidí co by si novou Alfu koupili. To znám více lidí s X5 A6 atd. Na to jak se Alfa málo prodává, tak reference na spolehlivost nejsou nic moc, za ty peníze. Ale možná u Mita to bylo dané tím že je to nafťák ( v zimě) a Giulietty tím že max vybavená ( quadrifoglio verde). To že Fiat staví nové fabriky je OK, ale Alfy se to vůbec netýká.
Jde o to že amíci nejsou blci. Takže pokud tam Alfa chce prodávát, musí rozšírit nabídku modelů, zlepšit kvalitu nebo snížit ceny.
Fiat žádné nové fabriky nestaví. Maximálně upravuje ty stávající. JardaK neví, o čem mluví. Fabrika v Kragujevaci je stará víc jak čtyřicet let a začínala na licenčních Fiatech. 128ku s výklopnou zádí (na svoji dobu docela originální auto) pod názvem Zastava 1100 měl kdysi můj táta. Takže nic nového, pouze rekonstrukce a adaptace. Výroba Pand byla přesunuta do Pomigliana k Neapoli do rekonstruované stávající fabriky a velmi "moudře" byla vyvedena z Polska (kde s kvalitou a výrobou celkově) nebyly problémy.
Je to asi stejné, jako kdyby někdo prohlásil, že v Mladé Boleslavi se postavila nová fabrika na Rapida....pravda je, že se tady rozšířila výrobní základna instalací další linky, tedy to samé co v Pomiglianu.
Propady v Evropě FIATu a spol. se zatím daří kompenzovat díky Chrysleru v USA a nejen tam, ale vlastní FIAT a spol. je v Evropě v červených číslech a nejen letos.....
Vím moc dobře, o čem mluvím, jenže ta přestavba byla o něčem víc, než jen o přípravě na nový model, takže se to objemem investic dá přirovnat k nové fabrice. Kdyby se začala znovu dělat Tatra v Příboře, taky bys taky tvrdil, že to není nová fabrika, byť by se od základu přestavěla? No dobrá, nevyjádřil jsem se naprosto přesně, takže Fiat "přestavěl" fabriky v Srbsku a Itálii, stačí? Myslím (nemám jistotu), že ale od základu staví něco v Číně pro model Viaggio, ale doufám, že to zase neschytám, že nevím, o čem mluvím?! Podstatou mého předchozího příspěvku ale bylo, že je zvláštní, jak přes absenci nových modelů a nepřítomnosti na trhu v USA zůstává Fiat v černých číslech, fabrika v Kragujevaci tam byla jen pro pochopení, že se Fiat aspoň o něco snaží! Že je Fiat v propadu v Evropě, snad tady víme všichni (kupodivu i já, milý BeraneKa!)
Slibotechna Alfy Romeo je důkazem, že ten čas opravdu kvapí >:D Giulia měl být představena...letos ;-\ a nic, další odklad o dva roky. Jak to chtějí přežit o dvou modelech z nichž jeden v prodejích vytrvale klesá a druhý model tato fáze čeká, nevím. Zlepšení v nedohlednu...
Pro Alfu by bylo nejlepší kdyby ji koupil koncern VW. Ano, je tady argument se Seatem, ale tam je hlavní problém v tom, že Seat nemá žádnou prestiž jako Alfa a navíc u Seatu to celé ***a modelová politika. Seat má nádherné studie, Bolero, Tango atd, ale pak uvede na trh Toledo, mám na mysli předchozí generaci a lá Altea. U Seatu prostě byl tohle hlavní problém, že nedokázal ty studie dotáhnout do sériové výroby. Podobně jako teď nový Leon, kterému předcházela nádherná studie Ibe.
Alfa se takhle už několikrát obrozovala, trvá to od roku 1997, kdy představili model 157. A pokaždé to dopadne stejně. Pze u Alfy je hlavní problém spolehlivost a kvalita. A to, že koncern dělá auto, která jsou kvalitnější, to je fakt. O Audi ani nemluvě. Ano, zase se tady spustí debata o tom, kolikrát byl koho Passat v servisu. Ale jen si sedněte do Golfu a třeba do Peugeotu 308 a víc nemusíme vysvětlovat. A teď se PSA diví, proč jdou do...
A dalším faktem je, že kromě Seatu všechny značky pod křídly VW jedou. Koncern by dokázal potenciál Alfy využít naplno a argumenty o unifikaci...Jakože nová Gulia má vycházet z Dodge Dart. To není unifikace? Je a dost na ... nějaké komponenty sdílí i takové značky jako Bentley a Lamborghini. A jak jedou. Nevěřím tomu, že kdyby tyhle značky fungovaly samy nebo pod křídly jiného koncernu, že by uváděly na trh tolik novinek a tak pravidelně. Dopadlo by to jako s Alfou. Roky by se kecalo o uvedení nových modelů a pořád by se to posouvalo.
Faktem je, že koncern prohlásil, že další značky kupovat nechce, ale právě značka jako je Alfa koncernu chybí. Ať se zbaví Seatu a koupí Alfu.
Já bych to upravil ještě trochu - Alfa 157 neexistovala a 159 se dělá (myslím) od roku 2006 coby nástupce modelu 156. Dart opravu vychází z Giulietty, resp. z nové koncernové podvozkové platformy.
Ani to ještě není zcela přesné, protože výroba Alfy 159 skončila již někdy koncem loňského roku. Nyní se již pouze doprodává. Jinak jen pro zajímavost - celkem AR 159 (sedan i SW) vznikla v letech 2005-2011 v celkovém počtu kolem 250 000 vozů. Brery bylo v letech 2005-2009 18 515 kusů, od ní odvozeného Spideru 12 016 kusů....
Pro srovnání - Alfy 156 (sedan+SW) bylo v letech 1996-2007 vyrobeno 673 435 kusů, odvozeného kupé GT (2003-2009) 79 583 kusů. Myslím, že to nepotřebuje další komentář, použití platformy a benzinových motorů GM byla pro AR doslova katastrofa...
Měl jsem na mysli samozřejmě Alfu 156, která se stala Autem roku v Evropě. Od té doby se v pravidelných časech střídají články o obrození značky, jak koncern FIAT připravuje její renesanci a podobné žvásty.
Jinak dobré, že Dart vychází z Giulietty, každopádně Dart je dávno představený, ale nová Alfa se opět odsouvá.
Spíš jsem chtěl zkritizovat celou politiku koncernu FIAT a vyjádřit názor, že naopak politika koncernu VW mi přijde dobrá. A to, že by VW do Seatu nelil prachy není vůbec pravda. Naopak. Cpe tam obrovské peníze a třeba nový Leon má technologie, které nebude mít Octavia. A to samé už se stalo s Ibizou a současnou Fabii. Ibiza má od počátku nový podvozek spolu s Polem, Fabia nikoli. A přitom to není Seatu nic platné. Můj názor je, že je to prostě tím, že Seat nemá žádnou historii. Je to značka o ničem a z ničeho nic nevytvoříš, pokud s tím chceš mířit vysoko, což VW chtělo. V případě Alfy je to jiné. A pokud jde o design...má snad někdo pocit, že Bentley nebo Lamborghini vypadají jako německá auta? Nevěřím, že by škrtili Alfu pokud jde o design. Naopak.
Mam proste jinej nazor. Tady kazdy vidi minulost a tradici Alfy a ze kdyz to bude pod kridly koncernu ze to pojede. Duvod? Jde snad Alfe jenom o penize? Chce snad cpat koncern penize ve vyssi vysi do Alfy nez do vw? Proc to nedela u Seatu? Vzdyt by to asi zvladl, tak jako dostal na vyssi uroven Audi. Nekdo to vidi jako moznost pro koncern, ja tam vidim odepsani znacky se slusnou tradici. Motory koncernovi, design silne nemecky ovlivnenej, tedy to co dela Alfu Alfou by bylo fuc. Jestli jde koncernu o ten prodej 150tis aut rocne proc ne. Nemyslim si, ze ty co kupujou koncern by sli do Alfy a ty co koncern nechteji, tak by si dle meho Alfu taky nekoupili. Nevidim tu ani prostor mezi vw a audi, kor ne v Evrope, kde za chvili pujde o preziti a bude se honit kazdy euro. A reci, jako sedni si do Golfa a treba do americke Toyoty Corolly, kde je jiste vice tvrdych plastu, v USA take moc dle prodeju neobstoji, auto musi byt spolehlive ;-) Asi je muj uhel pohledu ovlivnen japoncema ;-)
SEAT ještě "nedávněji" vyráběl auta se sportovním šmrncem a úspěšně se účastnil WRC. Kdyby to o pár let později nezazdili, mohl být dnes SEAT respektovaná sportovní značka... stačilo místo aut typu Altea XL nabídnout nějakou mutaci Scirocca a bylo by. Doufám, že Leon je blýskáním na lepší časy...
Seat WRC chvíli jezdil, žádné větší úspěchy nedosáhl. Pak nějaké úspěchy ve WTCC, ale to je pořád málo na Alfu, která s úspěchem jezdila královnu motorsportu - F1.
To, že modelová politika Seatu zlomila vaz, to tu víme všichni. Nová Ibiza vypadá dobře (z venku), Leon je povedený celý.
Jenže úspěchy Alfy v F1 už jsou notně zaprášené, to už pamatuje jen starší generace. Dnes Alfa v motorsportu vidět není. WTCC nesleduju, ale WRC s Gardemeisterem, Rovanperou a Auriolem jsem sledoval.
Přes noc sportovní značku nestvoříš, ale troufám si tvrdit, že kdyby pokračovala účast v rallye, kdyby se o ní mluvilo v reklamě a kdyby byla odpovídající modelová nabídka, mohl být dnes Seat tam, kde VW možná chce mít Alfu.
Já bych to tak černě neviděl. Ono by se dalo bouchnout do stolu a říct, že Alfa na US trh vstoupí... ale pokud na takový krok není vhodná doba, je lepší počkat.
Stejně tak s Alfou samotnou - řeči kolem nových modelů působí už poněkud obehraně a nevěrohodně, jsou to ale jen řeči. Skutečnost je, že Alfa má sice jen dva modely, ale ty dva modely jsou svébytná a slušná auta.
Prežijú len tí najsilnejší (rozumej najnudnejší)...
SAAB skrachoval. Citroen so storočnou tradíciou je v prombléchoch. O kedysi slávnom DeTomase nehovorím. Všetci, čo kedysi niečo znamenali končia alebo sú v problémoch. Dúfajme, že Alfa nebude následovať v šlapajách SAAB-u, bola by jej škoda...
Doba je zlá, doma nic neprodají a venku mají pověst, která jim prodat nic neumožňuje. Cesta do US bude možná hezký výlet, jestli jej pan učitel nakonec vůbec nezruší.