uzasne auto ..... ten jeho novy look po facelifte je uzasny :yes::yes::yes: , motoricky taktiez lahodka , pezot mi robi radost.... :yes: , 208GTi je takisto chutovka pre vyvolenych :yes:
Jak to bude s životností tohoto motoru, když už stávající generace není zcela bezproblémová? Ikdyž na druhou stranu, kdo s takovým autem najede třeba 200 tkm?
Kylie, plácáš mimo mísu. Co má záruka (navíc příplatková, kterou má dnes kde kdo) společného s životností motoru... >:D Už se ukázalo u 1.6THP že nic a mnoha lidem zůstaly těsně po záruce jen oči pro pláč (ne že by na tom byl koncern a "slavné" 1.2TSI líp... 8-s ).
Životnost motoru s ohledem na stupeň jeho výkonu ovlivní nadimenzování jeho (hlavně) pohyblivých součástí... ;-) Možná se budeš divit, ale to ho opravdu ovlivní víc než záruka >:D
Osobně bych se ale neobával, že by to PSA podcenilo. Má s konstrukcí motorů také své zkušenosti (motorsport) a není nutně odkázáno na spolupráci s bmw... ;-)
Jinak v každé diskusi se objeví nějací zaostalí .....* a budou si stěžovat na životnost přeplňovaných motorů a klást otázky vydrží to aspoň 100tis km??? ... Ať mi někdo napíše, který velkosériový přeplňovaný motor měl kdy problém s životností jako takovou??? Neberu rozvody, přeskakující řemen/řetěz není problém přeplňování... Díky. :-!
Jen doplním, že například nákladní automobily již dávno nepoužívají atmosférické motory a ejhle - není problém pro ně najet i milion km, přitom 10, 12 litrové motory tahají přes 40tun...
Souhlasím s Kylie, vůbec bych se toho nebál. THP doma mám a bez problémů a když se něco pos... tak je tu záruka ;-) Btw já dostal 4 letou zadarmo ke koupi, tak čeho se bát? Ničeho :yes:
Btw RCZ se 260k je parádní věc. Skvělý design, slušný motor + nová technika (Torsen) atd. Rozhodně bych do něj šel raději než do "šedivého" Audi TT ;-)
Mám ještě jeden tip, co z RCZ udělat cabrio/spider místo 308CC? To by byl teprve mazec >:D:yes:
Xsara nevím, ale Laguna měla problémy spíš s elektroinstalací než s motory ;-) Neříkám, že to byly vzory spolehlivosti, ale zrovna s životností motoru problém nebyl... ;-)
citroen mal napr. velke problemy s vstrekocmi pri diesloch, co ako iste vies je jedna z najdrahsiech suciatok cca 2000 eur, ale ja beriam auto ako celok a bud je poruchove alebo jazdi bez problemov, proti francuzom nic nemam, ale ked vidim ten litrovy vykon tak by som bol opatrny, su to francuzi :-)
Já bych na ten litrový výkon opatrná spíš NEbyla - neb NEvidím důvod, neb
- je to motor (sice jako společný vývoj - ale spíš "technologie BMW" a "výroba ve Francii) BMW
- když může mít litrový 3 váleček 120 koní a plánovaných 170, proč by (nejlepší motor do 1.8 litru dle Engine of the Year) nemohl mít 260 ze 4 válců a objemu 1.6, že? :yes::-)
Respekt si treba zasluzit, technologia napreduje a litrovy vykon stupa, to je OK :yes: ale z nespolahlivych sa za 5 rokov nestanu spolahlivy, na to nestacia papierove parametre na autosalone, napr. VW na papieri super a reali je to bieda :no:
U Xsary taky nevím, ale měl jsem její dvojče P306 rv 1997 cca 5 let a mimo obvyklých spotřebních věcí/servisek jsem měnil jen výfuk, silentbloky na předních ramenech a jednou zazlobila kontrola Airbagu, auto mělo najeto 130 tis km jinak nic... Řekl bych, že nijak nevybočovala. Předtím Opel Astra F = co 2 měsíc, to návštěva servisu >:D
Ještě jeden příklad s frantíkem, před rokem jsem prodal po 4 letech C4 GP bez jediné poruchy a proto mám dalšího frantíka P5008 ;-)
Netvrdim, ze je to najhorsie auto na svete,su tu aj horsi. Mozne to je asi preto, ze sem tam sa na niekoho usmeje stastie, ako na teba. Ja poznam 2 ludi co mali Lagunu, jeden to vzdal pri 80 000 a druhy to po 4 rokoch daroval synovi. A aj kvoli tomu, ze bol vsade velmi zly pristup (naco robit veci jednoducho, ked sa daju aj skomplikovat) a kvoli kazdej blbosti (a bolo ich dost) museli rozobrat pol auta kym sa k tomu vobec dostali.
Vy (ještě) NEvíte že já NE"plácám"? :-)
Záruka (ať příplatková nebo ne) má s předmětným společného asi tak NAPROSTO ÚPLNĚ ZCELA VŠECHNO - což by "motoristická osobnost" (za jakou SE považujete - viz váše "karta uživatele") asi spíš MĚLA vědět.. ;-)
Já osobně to zažila i "v reálu" se Subaru Legacy 2.5 - no ty 3-4 dny prostě musíte jezdit v zapůjčeném voze a pak dál zase s tím svým - s NOVÝM motorem - pochopitelně vše ZADARMO, v rámci té vámi (nějak NEchápu "proč"?? :-| ) "zpochybňované" ZÁRUKY :yes::-)
A pochopitelně když je PO záruce tak záruka NEplatí, stejně tak když je vůz V záruce tak záruka PLATÍ ... to jsme ale nic nového NE"objevili", že? ;-)
PS: No a když nové 1.5 tříválce (B37/38) BMW mohou mít 75 koní na válec, proč by tento "společný" BMW motor který je 4 válec navíc s o fous větším objemem měl mít nějaké pVWoblémy... :-)
Já záruku nezpochybňuji, jistě dobrá věc ale pokud bychom spolehlivost měřili pouze podle délky záruky, tak by potom nejspolehlivější auto byla asi Kia 8-s Která k tomu má ještě daleko :-| Asi se shodneme na tom, že délku záruky řeší spíše to marketingové a finanční oddělení, než to technické ;-)
Jinak se spolehlivostí tohoto 1.6THP motoru jsem psal, že nevidím problém :-)
No ale právě Kia dává tu "nej-" záruku JEN na "něco" (ne na celý vůz/"všechno") - ne?
Samozřejmě že se "shodneme" - nicméně v praxi to znamená že když budu mít na tachometru 149.990 km tak budu TRVAT na "absolutním" dodržení záruky (jinak je zažaluji až "zčernají") - no a samozřejmě při 150.001 km na tachometru... :-)
..což je ale realita dnešních dní - výrobky (nejen auta) se VĚDOMĚ dělají aby "vydržely" tak nějak "jeden den přes záruku... ;-)
PS: Také bych se nějaký "problémů problémů" spíše NEobávala... ostatně pro FORDí 3váleček 1.0 je plánováno navýšení až na 170 (?) koní... takže R4 1.6 s 260ti je... "pohoda klídek tabáček? ... nevím jak je to v té písničce dál.. :-)
..tak zrovna v tomhle se 1.6 turbo motorům TSi opravdu NEvyrovná.. ;-)
..ani počtem porouchaných motorů ani počtem km po kterých situace případně nastane.. :-)
asi tak, mal som sluzobny Passat 1.8 TFSI pri 60 000 km (prevazne jazda v meste) je prevodovka DSG uz odpisana (radi iba v nudzovom rezime 2-4-6 stupen) Tuto konstrukcnku chybu "riesi" VW nahratim noveho softwaru pre prevodovku, tolko k technike koncernu VW, niezeby na tom bolo PSA alebo Mini lepsie 8-s
pravda, som potom zvedavý koľko bude stáť obyčajná servisná prehliadka...
osobne som na to začal používať ganemo.sk aby som videl koľko ma vlastne auto stojí lebo som zistil, že dobra spotreba nie je všetko... :-)
z jednašestky s jedním turbem vyhoněných 260 koní - turbodíra bude taková, že po sešlápnutí plynového pedálu se začne něco dít za dvě sekundy, a vydrží to sto tisíc a pak se to celé rozsype...