presne, nova Fabia bude minimalne tak siroka, razvor sa ej tiez zvacsi, rovnako tak pojde o cisty 5dv. hatchback, motory a vybavy budu rovnke, ak Tento 5dv. Rapid bude existovat, tak aj ceny s novou Fabiou budu podobne.... no proste bud je to biele nova Fabia III, alebo nech to nerobia, lebo to bude kanibalizovat na Fabii :-)
Nie, že bude potvrdili viacerý ľudia zo škodovki a tý si nemôžu dovoliť klamať.
Kabaň povedal niečo také, že chystajú krajšiu verziu Rapidu, ktorú si ľudia budú chcieť kúpiť kvôli dizajnu. Niekto zas povedal, že chystajú Rapid so zadkom z Golfu. Takže určite bude. ;-)
Modely škodovky mi vůbec nic neříkají neurazí, ale spíše vůbec ani nenadchnou, takže trochu nechápu lidi co jsou ze škodovky vyřízené. Co tedy musím ale uznat, tak zobrazený rapid v bílé barvě se opravdu povedl. :-) Combik je zase jen šrot.
No vidíš, a mě se třeba Audi (jakákoli řada) líbí "v sedanu"... Když to tak vemeš, tak veškeré Kombi (od jakékoli značky) jsou praktické, ale na úkor elegance. Samozřejmě, že existují výjimky...
Kolik motorů z palety Rapida jste měl možnost vyzkoušet? Myslím, že motorová paleta Rapidu je ve svojí kategorii sestavena především účelně a zákazníci, kteří mají o Rapida zájem, si svůj motor určitě najdou... ;-)
lowend by měl mít osvědčené motory.Když se škoda tolik rozplývala nad prodeji a oblíbeností O1 proč neumí udělat jednoduché a spolehlivé motory i dnes?
Proč? Protože už je rok 2012 (bohužel) a Škoda musí plnit emisní normy, s tím souvisí jiná technika motorů (zmenšení objemu, snížení spotřeby... samozřejmě při zachování výkonů) a jejich následná poruchovost.
O1 byla průlomové auto v historii značky, protože jí postavilo na nohy, ale přijde mi mimo mísu srovnávat s ní Rapida jen proto, že sdílí některá technická řešení. Kolik motorů z palety Rapida jste měl možnost vyzkoušet, kolik tisíc kilometrů s nimi máte naježděno?
není šance najezdit tisíce km s novinkou pokud nedělám v Česaně :-)
Ale bavil jsem se s člověkem odtamtud a TSičko by si nepořídil,jelikož to testoval (1.2)
Existuje 1.4 16v který splňuje aktuální emisní normy,ale skoro se o něm nemluví,protože se všude cpou TSi..proč asi?
Taky by v Rapidu mohl být 1.6 16V ve spojení LPG/CNG..taky nic..
Potom nechápu lowend s TDičkem a DSG...
Rapid je prezentován jako rodinné auto,ale pokud má 4x el. okna nejdou zadní ovládat z místa řidiče! To není ideální,když vzadu sedí prckové.
Těšil jsem se na první pěknou a dostupnou škodovku a je z toho prasopes se spotřebníma motorama...
Neřekl bych "opelichaná slípka"sice nejsem fanatik Škodovek,ale docela jim teď fandím,protože se docela rozšoupli nedávno Yety,pak "cígo" a teď Rapid,ještě by to chtělo nějakou dodávku něco jak má VW trasporter.Je ale pravda,že Cruze je víc muziky za stejný,nebo i míň peněz.Nelíbí se mi,ale cenová politika škodovky,především u Rapida kde základ bez klimy za 290000 s 3válec :no: To by mě přimělo podívat se u konkurence.
Já jsem s twistedem za jedno. Kombík pěknej, sedan docela taky, ale hatch měl mít poznávačku rozhodně na víku kufru, protože má velké zasklení zadního okna a strmou záď. Proti integraci značky do nárazníku nic nemám, třeba u Astry GTC, Clia nebo Alfy G. se to docela povedlo, ale to je proporciálně trochu jiná třída. K nepovedenému designu zádě nemusíme chodit daleko, kromě Cruzu H vypadá blbě třeba i Superb II lift.
Já třeba proti umístění značky u hatch cruze v nárazníku vůbec nic nemám, nepůsobí to nijak rušivě. Ta velká plocha mezi nárazníkem a zadním sklem je rozbita dvěma prolisy navazujícíma na zadní svítilny (jedním procházejícím madlem, druhým procházejícím logem, ten dokonce navazuje na volký boční prolis) a celkově se jedná o pasující a dotažený detail. Spíš si myslím, že by to vypadalo blbě právě se značkou na víku. [odkaz]
Tradicne bulvarne hratky redakcie. Staci sem hodit hocijaku mystifikacie alebo spek, co ma logo Skoda a hned maju vystarane. Hned tu vypukne "knoflikova valka".
Je zaujimave, ze na strankach autobild.de a auto-motor-und-sport.de sa daju komentare vzdy spocitat na prstoch dvoch ruk!
Je isté, že niečo z uvedeného bude, neverím ale moc, že to budú obe uvedené varianty popri sebe.
U Škody možno tradične očakávať kombi, ľudia to chcú a tradične sa dá čakať nadštandardný kufor, ktorý sa bude zdôrazňovať ako konkurenčná výhoda oproti iným. Priestor pre kombík tu stále je, Fabia je klasický segment B a Octavia zrejme (najmä čo do kufra) bude atakovať strednú triedu, teda niečo rozmerovo patriace do nižšej strednej (a cenovo nižšie ako - aspoň spočiatku - drahšia O III kombi) sa v pohode na trhu uživí.
Spaceback by mi ale dávalo väčšiu logiku, optimálne by zaplnilo chýbajúcu medzeru - hatch nižšej strednej, s pridanou hodnotou väčšieho kufra (niečo ako posledná Mazda 323).
Vidím to fifty-fifty, kombi je klasika, spaceback by zase bol na trhu niečo iné (a to Škoda rada).
presne tak.. spaceback mi dava tiez vacsiu logiku,,,, , kombik podla mna nebude.... :yes:
skodovka nepotrebuje rapid kombi aby jej kanibalizoval novu octaviu kombi... to nepripustia... navyse skodovke chyba hatch... alebo teda nieco mensie.... ako kombik
Řekl bych nejprodávanější bude jisto jistě kombi a liftback,ten sportback vypadá zajímavě,ale nemá velký kufr tak že je u většiny českých a slovenských "chalupářu" odepsaný.To si mohou koupit levnější Fábii.
kanibalizoval by novu octaviu combi preto si myslim ze kombik nebude co je aj v clanku jasne naznacene...... vyzera to na spaceback , nuz som zvedavy na neho :yes:
novy spaceback lacnejsi ako liftback rapid asi nebude.... cruze hatch je tiez rovnako drahy ako sedan... tam nevidim velky priestor na znizovanie ceny.... aby naopak nebol spaceback este drahsi ako liftback ;-) co je napr. v pripade lanceru bezna vec ( tam je sporback drahsi ako sedan )..... to by bola vacsia sranda
ten Spaceback bude kanibalizovat (najma cenovo) novu Fabiu. Fabia nebude posklada z dielov, ktore su technicky z 20. storocia. Fabia III by mala byt na technicky vyssej urovni, a aj ked by mala byt mensia (ale asi aj sirsia!), myslim ze bude cenou na tom tak, ako ten Sportback, ak bude existovat. Vysledok?
2 auta jednej znacky, v podstate jednej triedy (aj Fabia narastie), 5 dv. hatchback, podobne motory, podobne vybavy, podobne ceny....
Jediny rozdiel by bol starsia technika s asi o nieco malo vacsim razvorom a mozno tak 50 litrami v kufri naviac vs. nova technika.
Absolutny kanibalizmus.
Co by ste si vybrali vy? (aj ked nevieme ako bude nova Fabia vyzerat a co bude stat, len predpokladajme) ;-)
nova fabia narastie ale na 2,6m dlhy razvor rapidu mat nebude.... a to je rozhodujuca odlisnost... kto chce auto s velkym kufrom a velkym razvorom tak si urcite nevyberie novu fabiu.... rapid je totiz priestrannejsi co sa tyka priestoru na nohy vzadu ako terajsia octavka... ceny mozno budu podobne ale niekto si za cenu fabie radsej kupi priestranne auto s velkym kufrom... a niekto zase tebou spominanu fabiu..... tieto 2 auta budu odlisne ( trieda, vyuzitie ) takze tam kanibalizaciu az tak nevidim.... skor si myslim ze terajsi rapid moze viac narobit vrasky novej octavii....aj ked ta bude vacsia silnejsia a imidzovejsia ale povedzme si pravdu.... kolko nadupanych octavii sa predava? Zvacsa su to zakladne modely alebo 1.6tky tdicka alebo 1.2 alebo 1.4 tsicka a tie nam ponuka aj rapid.... priestorovo je rapid razvorom uplna lahoda pohoda... kufor takisto.... nuz octavia to nebude mat lahke... skor vidim rapida ze stiahne zakaznikov od octavie ako zeby bral zakaznikov novych fabiii ale mozem sa mylit... uvidime co ukaze trh.
co by som si vybral ja? Ja by som si vybral novu fabiu...., sedany liftbacky, kombiky a ine do mesta nevhodne a pre mne nevyuzitelne auta nemusim.... mne staci maly hatch.... takze ja by som pockal na novu fabku... ak by som malkupovat skodovku... rapid mi nic nevravi a octavia uz bude drahe monstrum a velke.... moj nazor.... takze u mna fabia vitazi...
Souhlasím z tebou,u mě to taky vyhrává Fábia a když už budu chtít větší kufr tak Fábia kombi ho nemá o moc menší jako Rapid.Fábia je levnější,lehčí,obratnější,menší motory tam líp pasujou takže i nižší spotřeba atd.akorát je horší komfort dáno kratším rozvorem.Co se týče nové Fábie údajně bude širší a bude mít podvozek jako má už teď nová Ibiza která jezdí velice dobře a Polo,současná Fábia má totiž podvozek z jedničkové fábie tedy platforma z roku 99 jen poladěná.Motory předpokládám budou u nové Fábky obdobné jako jsou teď,jen asi tříválec 1.2HTP nahradí tříválec 1.2MPI 55kw,jinak si nemyslím,že budou po motorvé stránce nějaké zásadní změny.Možná 1.2TSi motory budou nějak vylepšeny,nebo se začnou montovat ty nové co budou dávat do nového Golfa,nebo Oktávie
presne tak.. nova fabia uz bude sirsia a to bude velkym plusom.... a bude zivsia obratnejsia ale hlavne technicky a konstrukcne vyspelejsia ako rapid.... tvrde vyplne dveri v rapide su skutocne uz len na pohlad otrasne.... ale nie to chcem povedat... proste nova fabia bude dobrym autom ale oslovi inu klientelu ako rapid... tu kanibalizacia nehrozi do takej miery ako si kazdy mysli... skor si myslim ze nadupanejsie rapidy zoberu zakaznikov ktori by volili zakladne octavie ktorych dnes jazdi kopec.... vidim rapida skor ako ohrozitela tych ktori by volili zakladne octavie... ako tych ktori rozmyslaju nad fabkou.... rozmerovo a ponatim a vyuzitim ma rapid tiez blizsie k oktavke ako k fabii..... vo fabii bude aj 1.2 HTP slusnejsi zakad ako v rapide... v ktorom je to uplne o nicom s tymto motorom.... 1.2 HTP uz nema dlhy zivot kedze za tri roky prejdeme na euro 6 a tento motor splna maximaln euro 5 dalsi vyvojovy cyklus uz nebude.... takze da sa predpokadat ze HTP coskoro aj v rapide aj novej fabke skonci...
Já jen nechápu, proč to nenazvali normálně hb, když kombi je kombi, ale to neplatí jen pro Škodu, myslím, že když auto nepůsobí dynamicky, je to kontraproduktivní, ale jak říkám, můj názor. Spíš se musím smát tomu, jakou legraci si z nás redakce opět dělá. O žádné překvapení se nejedná, o těchto karosářských variantách se dávno ví.
Tebe nějak nechápu :-) Mít Rapid vedle Octavie je OK, ale Rapid Combi vedle Octavie Combi je nesmysl? Proč by měl Rapid v kombíku více kanibalizovat Octavii než totéž auto v liftbacku?
Tak ten Spaceback vypadá imho velice dobře, akorát bych prosil do vnitř jiné materiály, byla by "škoda" >:D to zplznit "holobitem" uvnitř.Takže za mne dobrý, jen ať je výběr.
Pokud to bude combi,s motorem raz,dva ťéhápé a cenou od 399 999.-Kč,
tak to bude trhák. A pokud si člověk připlatí za škrabku na brambory,držák eS-karty sociál-edýšn..........tak nevidím důvod,proč si kupovat jinou značku. :-!8-s >:-[]
Tak do kombi by si snad žádný člověk,firmy ale asi ano,1.2MPI nekoupil.Ten kdo kupuje kombi tak logicky vozý náklad a tam už by pravděpodobně 55kw nestačilo,tak možná ve Fábii.Ovšem v základu by bylo i takových 320000kč moc v případě kombi i ta současná cena 290000kč je strašná. :no:
kombi je len tuzbou mnohych avsak z dovodu toho, ze aj nova fabia ostava ako kombi a aj nova octavia, nebude sa parazitovat.
to, ze bude 5 dv. verzia spaceback, je jasne (nebojte sa toho sialeneho slova, pozrite si napr. Volvo V40 - defacto HB s bocnymi okienkami po C stlpiku a sportovy svih).
Ak sa vsak rata s dalsou verziou, je nou coupe (inak uz ukazovane mozne studie na nete, akoby nastupca stareho rapidu).
[odkaz]
Ono ine verzie ani nemozu byt, ako tieto tri. Ale, ako pisem, kombi davam malu sancu.
Hatchback na skice je nesmysl z mnoha důvodů, jako např. konkurence s Fabií 3 nebo prakticky stejná cílová skupina zákazníků jako liftback. V této podobě by měl hatchback dle mého názoru smysl, pokud by první Rapid byl sedan, v Čechách neoblíbená varianta.
Photo**opová skica vychází z Vision D, což je od předku až po zadní dveře Octavia 3, takže nemá vůbec smysl spojovat tuhle studii s Rapidem. Uplatnění si podle mě najde sportback ve stylu pětidvéřového Audi A3, akorát s větším kufrem, tj. ani kombi ani hatch...
Písal som, že kombi určite bude. Bolo to jasné, totižto Škoda vyrába praktické autá a myslím že by si príležitosť nenechali ujsť. Navyše, Rapid má byť nástupcom Octavie Tour a kombi tvorilo určite veľkú časť predajov (aj keď si nemyslím, že je Rapid plnohodnotným nástupcom Octavie Tour). A myslím si, že ani viacerými diskutérmi spomínaná konkurencia s Fabiou kombi, Octaviou kombi a Rapidom spaceback by nevznikla. Totižto, Octavia je predsalen drahšia než Rapid, Fabia menšia a s menším kufrom a Rapid Spaceback s menším a nepraktickejším kufrom. Takže je kombi viac ako pravdepodobné, aj keď to Škoda popiera.
Prosím ľudia : nehodnoťťe dizajn áut na titulnom obrázku, keď je to len fotomontáž! Sorry, ale mám pocit, že keď tu mnohý ľudia píšu, že Octavia III vyzerá ako dvojka pred fl. a pritom je to jasné a aj v článku napísané, že je to kamufláž alebo hodnotia dizajn áut z titulného obrázku a pritom je to fotomontáž, tak je tu veľa blbcov. :-! Samozrejme, hodnotiť to čo je na fotomontáži sa môže, ale mám pocit, že veľa ľuďom ani nedošlo, že je to fotomontáž. ;-)
:yes:
Docela bych některým doporučil porovnat fotku Rapida a jeho fotomontáž dejme tomu z prosince 2010. To jsme ještě neznali VISION D a kdybych neměl přehled o škodovkách, určitě bych neřekl, že se jedná o totéž auto.
[odkaz]
[odkaz]
Jako vychytávku tipuji žeton do nákupního košíku,důmyslně uložený v dálkovém ovládání centrálu a s tím odpadávající starost rozměňovat na drobné.Spolu se škrabkou na led ve víčku od nádrže a vychytaným síťovým programem v akčním paketu,zatopí Rapid prémiovým vozům a zamíchá pořadím v evropském žebříčku prodejů.