Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ZF: devítistupňové automatické převodovky stačí

ZF se nebude účastnit honby za co největším počtem převodových stupňů, podle německého specialisty na převodovky je optimální devět kvaltů.
Zpět na článek
8. 11. 2012 07:58
8. 11. 2012 12:28
8. 11. 2012 08:12
8. 11. 2012 14:57
10. 11. 2012 15:39
8. 11. 2012 18:57
8. 11. 2012 19:05
8. 11. 2012 09:10
8. 11. 2012 09:37
8. 11. 2012 17:33
1. 4. 2014 15:27
8. 11. 2012 07:58
Co stačí?
...stačí nestačí. 7° určitě není málo, ale o jeden víc mi v perfektně fungujícím ZF vyhovuje víc. Pokud není nějakej základní dvoulitr, převodovka i při snížení rychlosti na úroveň kamionu předjíždejícího kamion ani nepodřadí, pokud nešlápnete hruběji na plyn. Ještě nedávno bych klidně napsal, že i 6° stačí. Včera jsem ale projel republiku s předFL X5 právě se šesti kvalty a tam, kde se mi obvykle motor válí na 1700ot/min jsem najednou točil o 500 víc. jakej vliv to má na hluk a spotřebu si vyprávět nemusíme. Jinak je pro běžnou jízdu, předjíždění apod i 6° dostatečných, pro dálniční provoz mi připadá 8 lepších, takže si umím představit i devítikvalt.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2012 08:17
Re: Co stačí?
Přece počet kvaltů nemá vliv na výsledné otáčky na dálnici, záleží na délce převodu. Podle mě se to jednou může vracet zpátky s odůvodněním, že úspora hmotnosti má větší přínos, než 10 kvaltů rozkouskovaných po 100 otáčkách.
8. 11. 2012 08:21
Re: Co stačí?
Jasně, dá-li se ale delší stálej převod, už se ti to odrazí na dynamice.
8. 11. 2012 12:28
Re: Co stačí?
Proč stálý převod? Stačí aby byla těžší ta šestka. Já mám v autě ještě pětistupňovou převodovku a ta pětka je těžší než šestka u mnoha jiných aut.
8. 11. 2012 08:12
nestačí....
dajte si tam aj 11 alebo lepšie 12... o chvíľu z toho bude variátor. ... samozrejme 500 otáčok v X5 je tak dramatická vec... spotreba ... v X5 ... dajte si to do plynu .... najlepšie aby to jazdili tak do 1000 otáčok...
:-| :-( >:D
Rozbalit vlákno
51
8. 11. 2012 08:23
Re: nestačí....
Aha, takže bez zkušeností podle všeho...rozdíl 500o/min už není málo a odhlínu-li od faktoru spotřeby, pak je nezanedbatelně vyšší hluk od motoru. To ti plyn nevyřeší.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 08:44
Re: nestačí....
kup si V8 ta točí při 130ti 2200 otáček >:D
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2012 08:50
Re: nestačí....
A víc už nebudeš potřebovat, protože už budeš jen šetřit jak Barik co jezdí v létě 110 na dálnici na zimákách.
8. 11. 2012 09:02
Re: nestačí....
tak mu toho jaga nezáviďte, třeba si taky jednou našetříte :-)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 09:17
Re: nestačí....
Kdo šetří má za 3. to nevíš?

Někdo jezdí ojetým jezdí jaguarem(chryslerem) s benzínovou V8 na zimákách, jinej jezdí novým passatem v dieslu má k tomu 3 sady penumatika čert ví co ještě.

Vem si kalkulačku, spočtni si pořizovačku, za kolik to za 4 roky prodáš, náklady na provoz (palivo, gumy, prohlídky či servis + pojistky) a kolik za to dostaneš při prodeji.

Vyjde ti celkem zajímavej fakt a to ten, že za 4 roky provozu nového Passatu (nebo něčeho v tom stylu) si dal 2-3x tolik co za provoz toho jaguaru popř. 300C co sem měl předtím.

A pořád jezdíš jenom v 4válcovým dehtu >:D >:D Ale hlavně že ho máš novej, vid. HEHEHE
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 09:26
Re: nestačí....
Stačí říct, že někdo si koupí nové auto, aby s ním jezdil, někdo si koupí ojetou masírku v podobě příslovečné opice, na jejíž výkrm se mu jaksi nedostává banánů, a tak mu nezbývá než plkat o passatech v dýzlu. >:D >:D
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 09:47
Re: nestačí....
Já mam banánů na výkrm dost, jen je nerad házím oknem.

A vybírám sico se mi líbí a ne to co bych dobře prodal.
Můžu si jít klidně pro funglovku typu Passat, Superb, A6 atd.
Proč bych to dělal.
1) se mi to nelíbí
2) za druhý nafták nechci
3) když to koupím v benzínu za 1,2mega tak to za 4roky prodám za 500 tis (dnešní ceny A6 v benzínu z roku 2008)

Než projedu jaguarem či amerikou 700 tis v benzínu a servisu, tak to bych ho musel mít 10 let >:D
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 09:51
Re: nestačí....
Svět aut ležící mezi vw v naftě a ojetým V8 xj je tak obrovský, že stavět zmíněná auta proti sobě jako jedinou volbu "buď a nebo" je... Barikovina, jinými slovy, účelový nesmysl. :-!
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:04
Re: nestačí....
Ano svět aut je obrovský, akorát u řady evropských značek si už nic v benzínu ani vybrat nejde. Nepočítám-li 4válce.

Navíc ten pokles hodnoty je astronomický i u té tvé D3, tak si to přiznej. Stačí si otevřít jakýkoliv ceník a pak si otevřít tipcars a podívat se za kolik se to prodává z let 2007-2008 >:D >:D >:D

Jak sem psal jinde - koupíš si 4nový auta a co na tom proděláš, za to máš pátý fungl nový zadarmo, někdy ještě i šestý >:D

A já prodělal na 300C mezi nákupní a pořizovací cenou přesně 30 000 Kč.
Takže není co řešit.
I kdybyh měl na 5 nových aut tak si pro něj z principu nikdy nepůjdu
1) už pomalu není co si vybrat
2) obchody se ztrátou 700 tis neprovozuju
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 10:18
Re: nestačí....
Koupě auta pro vlastní potřebu není obchodní činnost, takže ji hodnotit kategoriemi výdělek/prodělek je nesmysl. Buď na danou spotřební věc mám nebo nemám. :-!

Koupě ojetiny je logickým řešením lidí, co prostě na nové nemají, naprosto pochopitelné, ovšem koupě ojetiny lux. segmentu s plky o tom, jak ušetřím, když dané auto nekoupím nové, protože já přece nedělám prodělečné obchody...>:-[] >:-[] to je čirá esence příběhu o švorcákovi a jeho masírce. :-!
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:43
Re: nestačí....
Já to jako obchodní činnost beru.
Projet se v tom, vyzkoušet něco jinýho, jinou zančku či kategorii a po čase to zas pustit dál. Věc pro zábavu a na tý nehodlám prodělávat závratný sumy.

Kdybych to bral jako dlouhodobou investici popř. jako výrobní prostředek v kterým trávím x hodin času denně tak si to bude nechám dýl nebo vybírám jinak.

Ale já to jako investici neberu a žádný auto sem dýl jak 3 roky neměl a ani v tom denně nejezdím 300 km.

Kecy o švorcákovi se akorát ztrapnuješ.
Švorcák s autem o kterým v jiný diskuzi prohlásil že je ro rarita. Prosím tě vždy pokaždý mluvíš něco jinýho, jak se ti to hodí do krámu.
Jednou sem si koupil jaguar protože je levnější jak D3, což ti jaksi evidentě nevyšlo neb kompresorevý XJ stojí i německu víc než olítanej 8 či 12 válec od D3.

A každej kdo je nechce na 5 kárách prodělat 2 mega je švorcák. A pak lidi jako WL doma šilážujou x let starý audi allroad protože je jim líto to prodat s touhle megaztrátou a maskujou to za to jak sou s tím spokojení.
Zajímavý. Já doma nic silážovat 6-8 let fakt nemíním.

Ten kdo jezdí v nový prémii za 5 aby ušetřil ale švorcák není.
Proč teda nejezdí benzínem za 10. JO aha, že by ročně prodělal 100 tis vid.
A proč si dává na základní nafták optický M paket nebo AMG a falešný dual vejfuky aby to vypadalo že to není základ.
Ještě chvíli nám tu přednášej o masírce a tom kdo je švorcák, at se zasmějeme.

LŽES SI DO VLASTNÍ KAPSY!!!!!
8. 11. 2012 11:03
Re: nestačí....
Ke story o siláži...mít nájezd do 30kkm ročně na Allroadu, používat ho jako rodinný auto, tak se ho nezbavuju ani za víc než 6 let! Umím si představit dokonce vynechání jedný generace.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 11:56
Re: nestačí....
To sme zas u těch priorit.
Já kdybych měl roční nájezd 5 tis km tak to stejně po 3 letech pouštím dál.

Vždycky se dá zkusit zase něco jinýho. Na světě je tolik modelů aut že je škoda jezdit pořád tím samým.
2-3 roky na poznání auta docela stačí.

Do extrému jako soused co má každejch půl roku něco jinýho a měl už asi 60 aut nejdu, ale do opačnýho mít 15 let jedno auto dokud ho nedojezdím taky ne.
8. 11. 2012 12:19
Re: nestačí....
U rodinnýho kočáru si umím 8 let bez skrupulí představit, na služební ježdění je to někde jinde.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 12:50
Re: nestačí....
Jenže já to neberu jako rodinej kočár ale auto pro zábavu a vejlety.
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 12:19
Re: nestačí....
Ano, kompresorových xj bylo ve srovnání s osmiválci i dvanáctiválci D3 tak málo, že je to téměř rarita, jak to souvisí s tím, že ojeté jaguary jsou levnější než ojeté D3? Nijak, probůh, probíráme to po x-té, tady přece nejde o jednu konkrétní motorizaci.

To, že švorcák pozér koupí olítané xj místo nové nižší střední za stejné peníze, to je to oč tu běží, a je-li tím konkrétním autem něco, co se, z hlediska výskytu, na silnicích pohybuje podstatně méně než německé provenience, pak tím tuplem. Jak jsem už několikrát napsal, nejsem ochoten věřit příběhu o životním zalíbení v klasickém jaguaru někomu, kdo se tu roky vypisuje o dokonalosti chrysleru 300C, pak si koupí jaga a narve do něho plastový kobereček. Ne, tohle opravdu ne! Jsi jen pozér, co se podíval na trh, němce z principu koupit nemůže, protože sedmiček a esklád se pohybuje spousta, má pětikilo na auto, a 300C se už každý jen směje... takže jaguar XJ. A teď vám, jak se Barik jmenuju, všem vysvětlím co je to Jaguar, a jací jste joudové, když si kupujete nová auta. A pokud jde o lhaní si do kapsy, tak to je přesně tento případ, ale klidně si sám sobě lži, to je mi buřt, jen nečekej, že pokud ty výplody vlastního sebepřesvědčování začneš vydávat za univerzální postup "fikaného inteligenta", že se neozvu. Pro mě jsi herec. :-!
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 12:42
Re: nestačí....
Tady je o tvoje obvinění že sem si vybral XJ proto že je levnější jak D3. Abych ušetřil. Dokola je to že si nepochopil pořád fakt, že sem A8, BMW 7 ani Skládu nechtěl, kdybych je chtěl dávno mi stojí doma.

Esli sis nevšiml tak sem si vybral tu kompresorovou verzi a ne žádné XJ 8 s nějakým 2,7D popř. 3,5 V8.

Takže jde o tu jednu kompresorovou motorizaci, z toho se nemůžeš nijak vykroutit. Já totiž jinou motorizaci nechtěl. Chtěl sem XJR nebo SuperV8.

Jaguara sem chtěl už někdy od 96týho kdy sem ještě študoval. Akorát sem nechtěl ty starý.
Důvody proč asi znáš.

Koupit si kompresorovej osmiválec jako první auto asi není zorvna ideální volba a protože mam ty ameriky rád, tak seš šel do nich. Byl to muj sen mít něco americkýho, tak sem si to spnil no a po šestiválcích byla volba HEMI prostě jasná.
Moderní amerika co ale ctí tradiční základy - tj V8ka se zadním náhonem a automat. Takovej 4dvéřovej muscle car. A když už sem měl dva chryslery a byl sem spokojen tak co jiného tady v evropě.
A to 300C/charger bych si klidně koupil zas. Nevím jak si azs dospěl k omylu že sem se za něj styděl. Proč jako?

Ale samozřejmě sem měl v hledáčku v i evropský káry, jak sem tu několikrát říkal tak nemam rád jen ameriky.
No a když sme si plácli s tím kdo sháněl 300C v dobrém stavu tak sem do toho šel.

1) chtěl sem zkusit něco jinýho než ameriku
2) Jaguara sem vždcky chtěl

Kdybych byl ten pozér jak tu s ním furt máváš, koupil bych si už dávno S-type nebo dokonce X-type a vykřikoval bych před x lety já mam Jaguar.
Už dávno stály pár kaček.

No a masově vyskytující auta já rád nemam. Já ti to otevřeně přiznám.
Pokud je to být individualista co nepotřebuje tiše splnout s davem pozérství no tak sem pozer. Z toho hledat u hypermaketu v záplavě stříbrných oktávek která je moje se mi upřímně dělá zle.
Mě je to šumák - mysli si co chceš.

Jinak sem pro tvojí informaci zvažoval ještě XK. XJ a XK - ni jinýho bych si ani u jaga z let cca 00-08 nevybral.
Dokonce z novějších mě ani nové XJ moc nebere, to už spíš XF. To se mi líbí.
Ale kupé si možná nechám na krizi středního věku >:D
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 13:09
Re: nestačí....
www.autoscout.de

Nejlevnější SuperV8 stojí 15 000 EUR a to je z roku 2003.

2005ka stojí 17 000 EUR a má najeto 152 000 km.

2005ka A8 6,0 W12 stojí to samý a má najeto 100 000 km.

Ted BMW - 760Li z roku 2005, najeto 110 tis Km stojí o 900 EUR víc.

A konečně S-klada - S500 z 2005 stojí taky 17 táců a má najeto 133 000

Takže jediný co jedražší je BMW o 900 EUR

Skutečně sem si vybral XJ SuperV8 abych ušetřil vůči D3 vid.

Ted bych prosil jinou pohádku. Tohle si může každý ověřit na www.autoscout.de

A pozdravuj EUROTAX

>:D >:D
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 14:07
Re: nestačí....
Posledními dvěma elaboráty nereaguješ na to, co píšu, ale jen sám na sebe, supervéčko. :-!
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 15:03
Re: nestačí....
Reaguju na to cos psal dřív >:D
8. 11. 2012 14:57
Re: nestačí....
Tak do čeho strkáš peníze, když ne do zábavy? Peníze mám od toho, abych si mohl dělat radost. Úplně stejný přístup máš u oblečení. Někdo si kupuje nové a někdo rád střídá a nakupuje z "druhé ruky". Je to o tom, jestli něco na tolik chci, že jsem za to ochoten utratit částku, kterou si prodejce žádá. Ztrátu hodnoty si promítnu do nákladů na provoz/ vlastnictví.

Jinak nejsem příznivce plýtvání. Ale každý šetříme jinak. Když to vezmu přeneseně, já šetřím tím, že sním, co nakoupím. Ty šetříš tím, že se přebíráš ve zbytcích. Nic proti ojetinám, ale tvrdit, že lidé, kteří jsou ochotni přijít i o několik milionů na vlastnictví vozu, jsou hlupáci (teď doufám, že si tě s někým nepletu), protože ty ochoten nejsi (i kdyby jen kvůli tomu, že potřebné prostředky využiješ jinak), je na hlavu. Smrdí to tím, že si obhajuješ svou volbu.

A ještě jedna věc. Kritizuješ člověka, který na autě prodělá statisíce, že si koupí vůz s dieselovým motorem, aby ušetřil, ale přitom děláš v principu to samé v bledě modrém.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 15:26
Re: nestačí....
Do čeho strkám peníze je moje věc a vaše zbytečná starost.

Já netvrdím že sou hlupáci, at si každej dělá co chce.
Já tvrdím že já tohle nedělám a dělat nebudu a není to z důvodu že bych na to neměl. Jen to nepovažuju za účelně vynaložený prachy.
8. 11. 2012 15:54
Re: nestačí....
Ale ať si s penězi každej dělá co chce, jen to vydávat za lepší nebo horší způsob je blbost.
10. 11. 2012 15:39
Re: nestačí....
Asi to nebylo úplně správně formulované. Jen mi přijde, že pokud mám na něčem tratit, tak na vlastní radosti a zábavě. Popřípadě lidí mně blízkých. Proti zodpovědnému přístupu k financím nic nemám
Avatar - Barrichello
12. 11. 2012 10:14
Re: nestačí....
Ono si jde užít dost zábava i při minimalizaci nákladů >:D >:D
8. 11. 2012 10:30
Re: nestačí....
Pokud bereš auta coby komplexní celek, tak mi vždy vychází koupě novýho (pokud na něj jsou prostředky...sám jsem taky bazarově vybíral dlouhý leta) jako lepší... Nezatížený nepředvídatelným předchozím užíváním.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:56
Re: nestačí....
Mě to tak ale at počítám kudy počítám nevychází.
8. 11. 2012 11:07
Re: nestačí....
Mě setsakra ano.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 11:51
Re: nestačí....
pak máme asi každej jiný priority, požadavky popř. zkušenosti s oetinama atd.

To se občas stává.
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2012 09:33
Re: nestačí....
Že ty jsi spokojený je vpořádku, ale většina bude spokojenější jet ve smradlavým a v nízkých rychlostech chrochtajícím autem po dálnici rychleji než kamion.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 09:38
Re: nestačí....
Já nikam nepospíchám, mě je šumák jestli tam kam jedu přijedu v 10:15 nebo 10:40 >:D
Takže mě těch 110-140 po dálnici v pohodě stačí.

A kdybych si koupil Ferrari pojedu s ním stejně. Já nemam potřebu s tím jezdit 250 protože to těch 250 umí jezdit.

Znáš tu reklamu na reanult? "A potřebujete vůbec ten vůz?" "Ne, ale chci ho"
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 09:48
Re: nestačí....
No, ano ta reklama, byla by skvělá, být jejím objektem třeba aventador roadster, jenže tady borec v kožené bundě s drsným výrazem brousí kolem meganu v kombíku a u toho trousí tyhle věty... >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2012 09:55
Re: nestačí....
Myslím, že nekecáš, pro mě je ale taková jízda utrpení i když nespěchám.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:05
Re: nestačí....
Mě zas nic nebere na tom jet 180.
Halt to máme každý jinak.
8. 11. 2012 10:00
Re: nestačí....
A přitom stačilo napsat, že jsi normální pozér... :-!
8. 11. 2012 10:27
Re: nestačí....
Promiň, ale vzhledem k hustotě provozu považuju rychlost 110km/h za téměř nebezpečnou. Plynulost je na 130...
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:49
Re: nestačí....
To jo teda.

Nějak si vynechal ty felicie s kobercem na střeše, logany, důchodce v matizu a fabii, vásnivé karavanisty a cyklisty co maj na střeše 4 jízdní kola, kajakáře, nákladáky, dýchavičné dodávky....
Kteří na tý dálnici mnohdy jedou 80-90. To je plynulost jak cyp.

+ chalupáře v HTP kombi nebo 1,6 MPI co jedou 140 ale v prvním větší kombi zpomajují na těch 110 neb jim to víc nejede atd.

Budto jezdíš slalom z levýho do pravýho anebo můžeš jet 180 v levým no.
O o plynulosti v pravým bych nehovořil, pokud nejedeš o půlnoci nebo ve 4 ráno
8. 11. 2012 10:58
Re: nestačí....
Kurník Bariku, vždyť ty ses dobrovolně zařadil do skupiny kobercářů :-)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 11:03
Re: nestačí....
Já jezdím podle chutě a nálady a podle délky trasy.

Normálně jezdím 140, když sem unaven nebo mě to přestane bavit, jedu za kobercáři těch 120.

Sou lidi co maj potřebu to větš íauto předet, v koci je zas předjedu já a tak se 6x předjíždíme tam a zpátky.
Po 400 km vejletu už mě tohle obvykle přestává bavit.
Největší sranda je když je po sjezdu z dálnice pak dojedu někde na světlech když je tam kolona.
8. 11. 2012 11:06
Re: nestačí....
Pokud se nebudu bavit o občasným a málo využívaným protažení auta je nejplynulejší způsob jak cestovat po dálnici nastavení tempomatu někde na úrovni reálnejch 130 a pouze vypínaní a opětovný nahození tempomatu. Závodníky z kopce a následný nezávodníky do kopce neřeším ;-)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 11:50
Re: nestačí....
Mě to zas s tempomatem moc nebaví
Avatar - gld
8. 11. 2012 18:57
Re: nestačí....
Nemusí to byť o "potrebe predbehnúť väčšie auto". Mňa chryslery na diaľnici netankujú >:D

Idem si svojich 110-120, pretože v tej rýchlosti má moje auto ešte veľmi dobrú spotrebu a iné faktory moc neriešim. Stačí pozorne kontrolovať spätné zrkadlá a nebyť "dick". To jest nevtrepem sa do ľavého pruhu keď tam idú závodníci.
8. 11. 2012 10:21
Re: nestačí....
Moje V6 necelých 1800 ;-)
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 09:22
Re: nestačí....
Jasně, v jedné větě se směju více stupňům v převodovce a ve druhé navrhnu jako řešení plyn. >:D Šmarjapano!

Ideální počet stupňů, obecně, neexistuje, na to jsou mezi motory (min. rozdělení dýzl/benzín) příliš velké rozdíly, nemluvě o jejich objemu, o rozdílu v hmotnostech aut atd., a pak taky každému vyhovuje něco jiného.

Za sebe říkám, že v autě s šestikvaltem, a zvláště se silnějším motorem, si člověk, např. při webpajou zmíněnné ustálené jízdně po dálnici, začne tu dlouhou sedmičku jako rychloběh přát. Dokážu pochopit přídavek dalších dvou stupňů při honbě za co nejlepší spotřebou v normovaných cyklech, jistě ta auta s devítikvaltem dokážou podle norem uspořit dalších pár procent paliva, ale z hlediska jízdy tam z mého pohledu už prostě žádný přínos není, spíš naopak. Zmíněný osmikvalt ZF je skvělá převodovka, ale její skvělost netkví čistě v počtu stupňů, jinými slovy, byla by stejně skvělá, ne-li skvělejší, kdyby měla stupňů sedm pro silnější motorizace, a osm pro slabší, kde se jako rychloběh použije až ta osmička.

Takže devítistupňovou převodovku opravdu chápu jen jako snahu o ještě pár procent tabulkové spotřeby dolů, že je devět stupňů limit, ano, někde ten limit být musí, i auto s devítikvaltem už nebude dělat nic jiného než řadit, více stupňů je pro plynulou jízdu nepoužitelných.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 09:52
Re: nestačí....
To je taky důvod proč se tychle 8-10ti stupnový převodovky vyrábí či vyvíjí.
Aby se snížila spotřeba paliva.

V americe tu 8st. ZF už montují i do pickupů >:D
Avatar - Slavek-TDM
8. 11. 2012 09:52
Re: nestačí....
Souhlasim :yes: A jinak - rikal jsem to ;-)
8. 11. 2012 10:26
Re: nestačí....
Ještě, že se ti to chce vždy tak hezky rozepsat, aby pochopil úplně každej :yes: :-)
8. 11. 2012 10:33
Re: nestačí....
Jinak jsem váhal nad sepsáním srovnávacího testu FX30d a X5...ale asi by si to japonci za sklo nedali ;-)
Avatar - Dinar
8. 11. 2012 10:39
Re: nestačí....
A být to x5 po fl s adaptive drive, pak tím tuplem. ;-)
8. 11. 2012 11:01
Re: nestačí....
To asi nemá smysl...ale fakt je ten, že FX nesahá X5 i před FL aqni po kotníky...kecám, má o něco málo rychlejší infotainment. Jediný, co se mi na Infiniti líbilo bylo řízení a i to X5 jednoznačně překonává. Nelenil jsem a našel test 35d v archivu a dokonce jsem bez jakejchkoliv skrupulí vytestoval podstatně nižsí spotřebu. To nic ale nemění na tom,l že 30d je podle mě uživatelsky příjemnější auto. ;-)
8. 11. 2012 19:05
Re: nestačí....
Obecně vzato, víc převodových stupňů znamená více prvků a složitější mechatroniku, tedy větší ztráty. Doposavad šel vývoj převodovek dopředu (odtud plynou výhody těch nejmodernějších), tedy novější byly pořád úspornější než starší, byť měly více stupňů, ale pokrok se spíš bude zpomalovat. A reálná úspora plynoucí z většího počtu stupňů je hlavně otázkou motoru a vozu. Strop je (z hlediska honby za nižší spotřebou) jednoznačně daný. Pokud někdy v budoucnu budou spalovací motory, kterým bude k dosažení ideální účinnosti stačit méně stupňů, tak uvidíme naopak redukci jejich počtu. Nakonec to stejně zaříznou elektromotory, které budou nejspíš pracovat jen s nějakým stálým převodem.

Pokud jde o komfort, více stupňů nemusí nutně znamenat, že nejvyšší bude delší. Bohužel. Motor bude moci pracovat v užším spektru otáček, ale to je tak vše.
Avatar - jozephko
8. 11. 2012 09:06
Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
Nie som technik, ale zaujímavé riešenie by mohlo byť niečo na spôsob redukcie, respektíve násobiča stáleho pomeru. Vodič by si navolil, či chce dynamickú jazdu (skrátenie stáleho pomeru), klasickú alebo super úspornú (s dlhými prevodom). Stačilo by 6-7 rýchlostí, ktoré by sa potom násobili troma - niečo ako 2 prehadzovačky na bicykloch.
Aj dynamika by bola slušná (pri krátkom prevode), aj normovaná spotreba (pri dlhom prevode), aj plynulosť jazdy.
Asi by to nebolo jednoduché vymyslieť, ale technici už dokázali realizovať aj ďaleko zložitejšie veci.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
8. 11. 2012 09:14
Re: Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
Zaujímavý nápad :yes:

ps- nemám technické vzdelanie aby som tvoju teóriu vyvrátil, určite sa však niekto nájde
8. 11. 2012 09:31
Re: Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
Jó, půlený kvalty, to měl mitsu colt někdy v okolo roku 1980 >:D
8. 11. 2012 09:37
Re: Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
S tím souhlasím, na outbacku mam pětikvalt a redukci. A tu redukci používám i pro běžnou jízdu, takže z toho mám v podstatě 10ti kvalt. Akorát tu pětku mohli dát mnohem delší (jako rychloběh na dálnici), a v případě potřeby by se dala zkrátil redukcí.
Ale každý ozubený převod znamená třecí ztráty navíc, proto se to nejspíš nepoužívá a dvě páky znamenají složitější ovládání (to by u automatu nebyl problém).
Avatar - Slavek-TDM
8. 11. 2012 09:59
Re: Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
Tak ja mam v Impreze taky redukci, ale ta ma jeste vetsi prevodovej pomer (cca 1.5). V Outbacku a Legacy je cca 1.2. Ale obecne jsou kvalty dost kratky a i stalej prevod je spis do pomala. Takze po dalnici by se hodil delsi stalej prevod (pripadne tedy jen ta petka) a redukci by se dal korigovat pro jizdu v "terenu" nebo pri tazeni privesu.
8. 11. 2012 09:56
Re: Chcelo by to možno násobiče stáleho pomeru
Něco takového už ale vymyšleno je. Jeden ze systému řazení u kamionů/autobusů. Máš převodovku a k tomu "redukční" převodovku. Řadíš 1, 1,5, 2, 2,5.... přičem každá půlrychlost je vlastně celá "redukovaná" na těžší :-) takhle se ti v podstatě zdvojnásobí počet rychlostních stupňů. Stálý převod se z kabiny za jízdy měnit asi nedá.
Avatar - skejpa
8. 11. 2012 09:10
manual...
Chlapi, zapominate na to, ze tu stale mame i manual ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
8. 11. 2012 09:37
Re: manual...
Manuál do sportovního auta a do rodinného automat ZF nebo SKY.
8. 11. 2012 09:51
A co teprve konstantni převod
Vždy když čtu podobný článek tak si v duchu říkám "Zkuste to bez drátů milý Marconi." A ono to přijde. S nástupem elektromobilu se vrátíme ke konstatntnimu převodu (bez zpátečky)... prostor, hmotnost, spolehlivost, údržba ... :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - gld
8. 11. 2012 10:13
Re: A co teprve konstantni převod
Myslíš, že výrobcovia chcú robiť spoľahlivé autá? ;-)
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 10:58
Re: A co teprve konstantni převod
Kor v dnešní krizový době.
Dyt by tuplem nic neprodali.

Colin Chapman říkal, že ideální sportovní auto se rozsype za cílovou čárou.

Ideální auto z pohedu výrobců je to, které se rozsype měsíc po skončení záruky >:D Z toho maj nejvíc peněz.
8. 11. 2012 12:15
Re: A co teprve konstantni převod
Rekl bych, ze nekteri jeste ano. ;-)
Avatar - gld
8. 11. 2012 13:21
Re: A co teprve konstantni převod
Dovolím si tvrdiť, že dnes už nikto nevyrába skutočne spoľahlivé autá. Znamenalo by to pre výrobcu finančný kolaps hneď na dva krát. Kvalitne vyrobené auto bez akéhokoľvek "cost cuttingu" by bolo omnoho drahšie ako konkurencia- teda by sa nepredávalo. A samozrejme, auto ktoré by bez výraznejších investícií fungovalo 10 rokov a 300 000 km nedáva dôvod meniť ho každé 3 roky za nový model.

A teraz sa nebavíme o marginálnych rozdieloch v spoľahlivosti podľa štatistík JD alebo ADAC. Samozrejme, niektoré značky na to prdia menej ako ostatné (nebudeme menovať) ale vo výsledku to máš za jedno.
8. 11. 2012 14:25
Re: A co teprve konstantni převod
To je ovsem tvrzeni, ktere je tezke prokazat protoze nova auta proste nejsou tech 10 let stara a u starsich muzes oponovat, ze "tehdy se to jeste delalo poctive".
My jsme napr. letos po 15 letech prodali Nissan Primera 1.6, (koupeny jako novy v r. 97). Za celou dobu se menil 2 zrezly vyfuk, jednou opotrebena predni ramena (vule v zavesech) a pak uz jen zarovky, baterie (po 8 letech !) a nejake opravy reznouci karoserie. Prodavali jsme ho jako plne funkcni, nebylo nic o cem bychom vedeli, ze odchazi.
Avatar - gld
8. 11. 2012 15:52
Re: A co teprve konstantni převod
Tá primera len potvrdzuje môj argument. A na dôkaz, že dnešné autá sa búchajú ako spotrebný tovar nepotrebujem 10 rokov. Serú sa už po 3 rokoch a často aj za menej ako 100 000 km.
8. 11. 2012 16:11
Re: A co teprve konstantni převod
Na dukaz, ze existuji automobilky, jejichz auta "sa serú už po 3 rokoch" 10 let opravdu nepotrebujes. Ovsem na dukaz, ze takove jsou plus minus vsechny (coz je predmetem me polemiky) uz ano. ;-)
BTW - Zatim jedina "zavada" na mem 4 roky starem (necelych 100.000 km) Accordu byly 2 vymenene chraplajici reproduktory.
Avatar - gld
8. 11. 2012 18:51
Re: A co teprve konstantni převod
Tak japonci no, eso v rukáve. Ale bratovi na accorde už v-tec klepe..takže ťažko povedať.
8. 11. 2012 19:10
Re: A co teprve konstantni převod
Pohonné ústrojí spolehlivé podle mne bude (a bude to výrobce i těšit). Budeš u nich spíš dojíždět na elektroniku okolo. To jim ke štěstí stačí. Navíc je podle mne největším motivátorem obměny morální zastarávání.
8. 11. 2012 14:49
ideální počet stupňů
Není to tak dávno, co 6-ti st. manuál a 5-ti st. automat byl považován za výkřik techniky. Chci tím říct, že vývoj půjde neustále kupředu, ne vždy cestou revoluce, často naopak pozvolnou evolucí. Vzhledem k současné úrovni technologií považuji 8st. automat za maximum a 7st. automat za ideál (7st. manuál je cesta, na které Porsche nebude zřejmě nikdo následovat. Alespoň můj dojem byl rozpačitý). Pokud nedojde k posunu např. v rychlosti řazení (vzhledem k současné úrovni už toho nelze mnoho vylepšovat) anebo k logice řazení (tady naopak vidím prostor), pak v.u. počty stupňů bych si přál ponechat. Mohu pokecat o 7st. automatu (kde 7. stupeň je rychloběh), o 7st automatu (kde 7.st naopak není rychloběh, ale plnohodnotný stupeň, na který auto dosahuje max. V), o 8st automatu (který je výborný, ale občas mě štve příliš časté řazení), o 6st automatech VW group (všechny špičkové ve své době, ale jeden stupeň prostě schází).
Mám obavu, že marketingová masáž dominuje, a tak jak dříve auto, které nemělo blinkry ve zpětných zrcátkách anebo později denní světla LED, jakoby neexistovalo, dnes ten, kdo nenabídne 9 anebo 10 stupňů v převodovce, není "in". Žijeme v divné době - už brzy si budeme "chtít" koupit 3-válec s 10-ti stupňovým automatem 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - gld
8. 11. 2012 15:57
Re: ideální počet stupňů
Práve slabším motorom môže "veľa" stupňová prevodovka pomôcť dosahovať rozumnú dynamiku. Naopak nechápem, načo potrebuje 200 kw limuzína strednej triedy osem a viac stupňovú prevodovku. Aj pri sebelepšom nastavení logiky, rýchlosti a hladkosti radenia to proste bude radiť príliš často a zbytočne.

Inak s marketingovou masírkou súhlas, kto nebude mať X+1 prevodových stupňov bude z kola von. Stačí sa pozrieť na haló v diskusii, keď sa rozoberala lancia thema a jej 5 stupňový automat. Ktorý je inak výborne zladený s motorom a k charakteru auta sa hodí ale to všetko je šuvix...lebo nemá "+1..2,3" stupne v skrini.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2012 16:01
Re: ideální počet stupňů
navíc je to převodovka Mercedes 5GTronic.

Paradoxní je že v luxusních mercedesech kde se používala někdy do roku 2010-11 jí novináři chváli nebo taktně mlčeli, v testech Lancie jí rozcupovali na padrt jak je zastralá a někteří dodali že řadí špatně.

Měl sem jí v 300C a můžu říct že řadí naprosto hladce a sametově.
Avatar - petrumr
8. 11. 2012 17:33
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - positivemind
8. 11. 2012 21:09
Re: konstruktéři
To jako seriously nebo to myslíš jako vtip?
9. 11. 2012 08:48
Re: konstruktéři
No treba sa porozhliadnut okolo kdo sedi v autach,niektorym ludom da zabrat samotne radenie a sledovanie cesty natolko ze ani nevedia jazdit s radiom,takym by ten retarder moc nepomohol,ale niekdo kdo najazdil s rozumom 2mil. km na kamione tomu vydrzia aj platnicky na velkom SUV 200 000km a kotuce 400 000km,co je tak akurat zivotnost auta a neaky drahy diel to neni.Ale ako priplatkovu vybavu mozno ;-) skor ale lacnejsia by bola asi klasicka motorova brzda-to by som si vedel predstavit.
1. 4. 2014 15:27
Animace
tady jsem našel animaci
https://www.youtube.com/watch?…… />
animace
Rozbalit vlákno
0