Renault chystá konkurenta pro Tatu Nano. Nejlevnější model francouzské automobilky se bude vyrábět a prodávat v Indii a jeho vývoj dostal na starost asi ten nejpovolanější: šéfkonstruktér Dacie Logan.
Nemusí to být šrot, bude to prostě jednoduše postavené přemísťovadlo s minimem dílů a naprosto bez zbytečností. Když se jim to povede, bude to novodobý Citroen 2CV.
Kdyby v ČR někdo prodával vykradený nový vehikl za cenu třeba 80 tisíc, taky by ho plno lidí vzalo. Lepší špatně novým autem než dobře pěšky :-)
Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer?
Šéfkonstruktér Detourbet buduje prodejní a servisní síť?
Docela by mně zajímalo, kdo je designerem Logana a spol.....
Jinak posedlost Renaultu lacinými auty pro něj začíná být nebezpečná. Trochu mi to připomíná onu Veitnamku, která provozuje na rozdíl od svých krajanů stylovou restauraci a když se jí ptali, co jí vadí na vietnamské podnikatelské kultuře, tak konstatovala, že čtyři vietnamské večerky v jedné ulici. Tady mi to připadá podobné.
Re: Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer
Čím myslíš nebezpečná? Nezaplavuje trh portfóliom lacných áut, modely pre jednotlivé trhy, jak sa píše aj v tomto článku, starostlivo vyberá. Hľadá voľné trhy, aby si zabezpečil existenciu. Alebo si myslíš, že napríklad model, o ktorom sa píše v článku, sa bude pod značkou Renault predávať aj na starom kontinente? Raz to skúsil Volkswagen, keď voz, vyvinutý primárne tuším pre Brazíliu, dotiahol domov, a nedopadlo to nejak moc dobre... Však vieme, "Mistr elegance"... Podobne aj ďalší predávajú vo svete rôzne paskvily, viď. hoci aj Volkswagen alebo PSA v Číne...
Re: Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer
Mám pocit, že orientace na lowend povede v zaostávání ve vlastním technickém rozvoji. Krátkodobě to může být řešení, ale pro rozvoj značky rozhodně ne. Pro tyto trhy se sterotypně budou dělat laciné sedany s jednoduchými motory a minimální bezpečnostní výbavou. Stačí si vzít dvojku Vento/Rapid pro Indii.
Čínský trh bych rozhodně nepodceňoval, většina aut tam je shodná s evropskými a americkými typy a nejsem si jist, jestli zrovna ta nejlacinější auta tam už nemají dávno "obšláplé" místní automobilky.
Nejsem žádnej Áda a Renaultu celkem fandím, takže ty obavy myslím vážně. Samozřejmně čistě v teoretické rovině. Pořád mám pocit, že Renault ví daleko líp, v jaké je situaci (už pár let nazad....) a snaží se jí řešit.
U PSA tenhle pocit nemám a z 301 a Elyssee naživo jsem měl dost děsivý pocit.....
Jinak v Číně prodává škodovka prakticky stejný sortiment, jako v Evropě. Možná sem tam nějaký ten chrom navíc..... Nic přebastleného. Fabie, Octavie, Superb, Yeti.......žádné zvláštní nebo "speciální" modely.
V Indii je to podobné, vyjímkou je pouze indický Rapid, což je přebrandovaný Volkswagen Polo Sedan, který se v Indii prodává pod názvem Vento. Ale ani ten indický Rapid není zdaleka taková hrůza jako třeba na tamějším trhu vyráběný Suzuki Swift sedan......