Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia: Ceny, data, výbavy (+129 fotek)

413 komentářů

Erialdur
Čekal jsem 350 000 Kč. Takže u mě spokojenost. Cena podle mě akorát.
Yazaman
Základní cena slušná, teda pokud je to za 1,2TSI a ne MPI ( >😒] v době psaní mého příspěvku to ještě není jasné). Ale už u stávající Octavie jsou docela velké skoky mezi cenami jednotlivých výbav, takže "ošetřeno" to nejspíš bude tady. A cenový skok mezi slabším a silnějším 1,2 TSI bude taky minimálně 25 tisíc (slabší podle mého u dost velké Octavie nebude dávat moc smysl), takže za ne úplné holátko to bude hnedle přes 400 tisíc.
Na druhou stranu, když si uvědomím, že před osmi lety stála jako horká novinka holátko O2 1,4MPI 420 tisíc a v roce 1996 byla první za stejné peníze jako ta letošní...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Cena by bylo v poho, kdyby to melo i zakladni vybavu Golfa. Tohle je zas slusny holatko. Jsem si predstavoval v zakladu klimu a radio a tohle snad nema ani okna v elektrice nebo snad jo? Nekdo nabizi v zakladu automatickou klimu, hlinikovy kola, metlu, radio za podobnou cenu, ale to asi chtit po skodovce by bylo moc.
jossalito
Mám ti připomenout, jakou základní cenu jsi tady tipoval ty sám? >😁
Utnul ses jen o 115 tis. >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
A kdy to bylo, nekecej? Jo mas pravdu, asi jsem ale byl ovlivnen i jinym standardnim zakladem. Proste Radio, klima,...
Rikam, ze cena me prijemne prekvapila, ale vybava znechutila. Dnes bych po zkusenosti s Rapidem tak neprehanel. Cena se jiste vyvijela i u Skodovky. Bylo by zajimave vedet jak moc dolu ji ovlivnil Rapid. Osobne trvam na tom, ze by se mi libila vice s radiem a klimou,.. za 350, abych uz nemusel psat holatko. Mam rad cesky zbozi, ale tomuhle nemuzu prijit porad na chut. 😉
jossalito
Ty prostato, klimu i rádio tam máš v základu. Tak tu zase neplácej. 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ta cena byla i ovlivnena neznalosti podvozku, spise jsem myslel, ze to bude maly Superb a ne vetsi Rapid, moje chyba, spatnej odhad, ikdyz po Golfu uz jsem to cekal ze bude stejnej.
Sice to neni auto. klima, ale lepsi nez nic a je az v paketu. Central taky neni dalkovej a radio snad umi i CD s MP3. Co el. okna, aspon v predu, jaka vybava? Tempomat bych dnes ozelel. Co hlidani tlaku v pneu, docela me obcas potesi? od jake verze nebo jen v paketu k nejvyssi verzi? Kolik stoji paket Ambition plus? Automaticka klima az za 470 tis v eleganci, snad ne?
figurka
Elektrická okna v předu v základu. Umíš číst ? Máš to v článku.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ted to vidim, v noci ne, cim to je? Divil bych se ze ne, kdyz tam byly zrcatka. Dik
jossalito
Člověče, já tě pozoruju delší dobu a dokazuješ jen jednu věc, že u tebe velmi často rychlá myšlenka vítězí nad zdravým rozumem. >😁
Autoservis
Přečti si článek a nedělej ze sebe trotla ;-\ :no: Holátko seš možná ty co se týče výplně hlavy ;-\
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co palubak, opravdu tam taky neni v zakaldu?
BeranK
Možná, že je tohle podle tebe slušný holátko, ty seš zato slušnej *. Představa, že by sis něco představoval je úsměvná, stejně jako tvoje úvahy o manuálním stahování oken. To chce opravdu velkou míru blbosti, ale to je to jediné, čím tě pánbůh obdařil v dostatečné míře.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zakladna cena je viac ako slusna :yes: uvidime ako to bude na slovensku

😉

cim dalej tym mi rapid pri svojich cenach dava mensi a mensi zmysel.... skutocne pri tejto cene octavie by do rapida musel ist len nejaky fanatik ;-\
Avatar - Aladeen
Aladeen
Jedného Rapida som v KE už videl , asi bol na ceste k psychiatrovi >😁 Ale keď rapid ostane cenovo tak ako je tak to bude najmenej kupovaná Škoda ! Ale verím že cena pôjde dole :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nestras , tiez som z KE ale nemal som este tolko stastia ako ty >😁 , ale 301tku stretavam sem tam a pri pohlade na nu a na jej ceny mi je jasne preco nevidat rapida 😉

neviem ci v optime alebo nejakom inom nakupnom centre nebol nedavno rapid vystaveny ale priznam sa naposledy som ho videl za takou presklennou vitrinou v PO pri OC max na sidlisku sekcov .... vyzera uzko a nudne 😉

ceny musia ist dole aspon o 1500 eur ... inak to rapid moze na slovensku zabalit
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes: Rapid je biely na Idanskej ulici , choď sa zasmiať >😁 Keď rapid cenovo klesne tak toho "Šťastného majteľa" asi buchne o zem 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to si pojdem omrknut.... na terasu aj na biku zbehnem, inak v bielej asi vyzera este k svetu... chcelo by to nejaku inu farbu 😉
pitrys
Pokud se ti Rapid nelíbí, postav ho vedle Ceedu a hned je z něj krasavec....
Avatar - Aladeen
Aladeen
hlavne pomer C/V/V (Cena , výkon , výbava) zatiaľ to vyzerá fajn.... 😉
martin.blader
Tak to koukám. Jestli to je jako v případě Golfu za 1.2 TSI a s nějakou tou základní výbavou, tak to je o dost lepší, než jsem čekal. Tohle je celkem "reasonably priced". Jen ten Rapid bude fakt muset dolů...
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Rapid je totálně pos*raný tou cenou. Za takové lowendové auto dát 300 táců? To by někdo musel být magor. Jak jsem psal níže, je to určitě ovlivněno Rapidem.
_MT_
Spíš Golfem. Rapid udělal alespoň jednu službu, podpořil slušný odbyt končící Octavie. 😄 U Rapidu bych očekával korekci tak na 270 tisíc. Ale oficiálně nemusí přijít, pokud se jim podaří prodeje uspokojivě rozjet. Řada zákazníků vyčkávala na O III. Teď se uvidí. Podle mne se příplatek pořád vyplatí, ale otázka je, jaké komu nabídnou reálné ceny.
Avatar - Choochoo
Choochoo
korekci na 250, 260 bych videl jako lepsi 😉
_MT_
Snít můžeš, ale jako reálnou ji moc nevidím. Slevy budou i tak.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Krasnej sen 😉 Ale pokud je Citroen, Peugeot na 220, tak bych rozhodne nad Rapidem nepremyslel a radsi sel do francka 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Rozhoduje trh, nikoliv bychaři. 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
To je jiste a zatim ukazuje ze bychari maji s cenou pravdu. Obcas si takhle premyslim o druhem aute, aby se zena mela na cem ucit a v dieslu by jsem jeste usetril 😉
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Bychaři mají prd a nikdy nic nekoupí. Rozhodují prodejní čísla a ty říkají, že Škodovka má ceny nastavené perfektně, podíl na trhu má dominantní a z roku na rok jej ještě mírně zvedla přičemž generuje zisk. 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
Bavime se oba o Rapidu? Asi ne. co?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak "bychaři" rozhodli v prosinci takto

301 - 31Ks
Elysee - 8ks
Rapid - 230Ks

Pro Škodovku to číslo není kdoví jak velké, ale předpovědi, že po nástupu Elysee a 301 po rapidu ani pes neštěkne se prozatím nepotvrdily.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak startovni prvni mesic pro francky, ale i tak prodeje urcite neprerostou Rapida.
Ze by davali prednost kupci hlavne korejcum? Ceed, I30?
Avatar - kari.laz
kari.laz
že by dávali kupci přednost hlavně Octavii s průměrem 1867 ks/měs v roce 2012?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bohužel, ta základní výbava neobsahuje skoro nic. Klima za příplatek deset tisíc, pouze příprava na rádio, bez zadního stěrače... A najednou tu máme i ten Golf daleko levněji...
martin.blader
Ano, už to čtu taky. Holt je to jen "cena od", na výbavě si to vyberou zpět.
jossalito
Koukám, ty bys chtěl Octavii nejlépe zadarmo. >😁

Základní cenovka je výborná. :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, že ty rozum už opravdu nikdy nedostaneš...
jossalito
A to mi říkáš ty? Míšo? Ani jsi nezaregistroval, že to auto rádio má, a píšeš tu bludy, chyť se za nos. >😁
pitrys
Zadní stírač u karosérie liftback jaksi pozbývá smysl...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U Octavie tedy zrovna nepostrádá, protože zadní hrana víka je krátká a to okno se stejně brutálně špiní. Kdo chce vidět, musí zkrátka zaplatit...
figurka
....Dále nejlevnější výbava obsahuje autorádio Blues....
BeranK
😄 To víš někteří škodafobové mají tak zatemněný mozek, že nejsou schopni číst text a pochopit ho.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Tak Octavia je jedno z tradičních aut. A tradiční je i základní výbava. Když budou příplatky příměřené, tak OK, když ne, tak 😒 😢 8-s . Nic víc, nic míň.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Stala se jí dle mě jako předloha varování z přestřelení rapidu., takže u mě teda dobrý 😉
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jestli to tak je, tak mně je docela líto těch chudáků, co tu cenu navrhovali...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
I 350 000 Kč bych v případě nové Octavie v ČR považoval za dobrou cenu, ale že půjdou dokonce pod Golf a odstup od Rapida bude tak malý, to jsem nečekal. Samozřejmě je otázkou výbava, ale nemyslím, že to bude nějak tragické. Pokud má tedy Auto.cz dobré informace, tak Škoda příjemně překvapila. :yes:
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes: podľa mňa bude výbava v základe lepšia ako má Rapid , určite bude klíma a rádio 😉
airbag
Na idnes je, že klima za 10 000, ale ze začatku ji maji davat zdarma nebo co.
pargi
Pro prvních 1000 zákazníků je klima zadax.
jossalito
Zdá se mi, že každej bude cca 980 zákazník. >😁
pargi
😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
To bol len akciový cenník , teraz už len rádio (Slovensko)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pockajme par mesiacov a nebude ani radio >😁
Avatar - Aladeen
Aladeen
Nie len plastová stolička z baru a spojka bude za príplatok v pakete "Simply Drive" >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sa smejeme ale 😉 takto pochovat auto.... ( cena, motory, vybava ) ..... skoda... trosku mi je rapida aj luto ... a navyse prichadza v case golfu 301tky a coskoro tu uz mame aj novu octavku.... nuz rapidu asi ruze nepokvitnu 8-s
Avatar - Aladeen
Aladeen
Všetko sa môže zmeniť , samozrejme keď v MB dostanú rozum !
Makovnik
No ale smutno vam je obom, akoby ste sa to chystali kupit >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Vy máte tú zlepšenú výbavu , už viem ! 😉 Máte to lepšie ....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
martin.blader
Sice by to na těch 350 000 byl malý rozdíl, ale už z principu by měla být Octavia cenově pod Golfem - stejně jako v celém zbytku světa, jinak by to poukazovalo na nesmyslně přestřelené domácí ceny. Platit za škodovku víc než za VW jednoduše nedává smysl. Takhle je to v pořádku. Jen mi pořád neleze do hlavy, jak můžou jednou nacenit Octavii takto rozumně a vedle toto prodávat Rapid za ceny, za které se prodává. Nicméně prodeje nasvědčují, že jim to lidi nežrali a zřejmě budou muset obzlášť teď po příchodu Octavie hodně dolů.
pogo26
Nová Octavia je jen delší Rapid a cena Octy i Rapida ještě půjde hodně dolů. Octa bude pod 300 000,-.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to si rozhodně nemyslím. Pod 300 podle mě nepůjde.
jossalito
Leda skladovka v úplném základu, jinak proto není důvod.
Avatar - Choochoo
Choochoo
To bych nerekl, to uz Skoda spise prihodi nejakou vybavu. Byla by sama proti sobe. Dolu to jde vzdy v poho, ale nahoru velmi tezko. OIII za 340 jde, ale ta vybava proste chybi.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: Tvrdili to i na Čt24, takže asi ano.
Deltabmw
tak s touhle cenou nemůže Rapid v žádném případě konkurovat. Octavia bude nejspíš v základě s 1. 2 TSi 63kw při které má Rapid cenu zhruba kolem 300 000,- = rozdíl nějakých 30 000,-
a kde je potom velikost auta, (měkčené plasty 😄 ) a další nove téchnologie převzaté z Golfa VII.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak.... navyse v OIII mas novsie TSI s remenom a v rapide je pouzite starsie TSI este s retazou.... volba je jasna ... octavia bez debaty... samozrejme ak by bol rapid cenovo o 2000 eur nizsie tak by mozno clovek vahal ale vzhladom k aktualnym cenam rapidu je volba jasna.... octavia :yes:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
RIP Rapid , ako sa to pekne rýmuje >😒] :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
budem teraz vyzerat ako totalny neznalec ale vazne som rapidu este pred zverejnenim cien veril..... ano .... tomu autu som mal chut fandit a verit a tesil som sa na neho.... hlavne studia missionL bola nadherna..... to co sme ale realne zistili pri pohlade na seriovku a aj do cennika nam ale viacerym muselo vyrazit dych 8-s v tom horsom zmysel slova... 8-s , navyse v case nabehu rapidu prichadza novy golf 301tka caka sa uz na novu octavku.... a ono este k tomu daju na rapida taketo ceny 8-s
Avatar - Aladeen
Aladeen
Mne sa to auto tiež páčilo , keď som uvidel výbavu tak ma ta eufória prešla , ale keď škoda nastavila cenu ktorá je hodná pre autá o kategóriu vyššie tak pekne buchla klinec po hlavičke a ja sa od vtedy pekne smejem , a pritom by som zmenil názor keby do výbavy pridali kožený volant , cimatronic , rádio Swing a znížili cenu o minimálne 2000€ pre každú výbavu ! potom by som bol celkom spokojný !
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prve sklamanie u mna nastalo pri pohlade na TSI motory s retazou... vieme ze novy golf ma uz remenovy rozvod..., druhe sklamanie je samozejme vysoka cena a dalsim sklamanim bo lrealny pohlad nazivo ked to auto vyzera fakticky uzko a tak akosi chudobne neproporcne... ako taka vacsia thalia mi to pripada... nic v zlom ;-\
Avatar - Aladeen
Aladeen
Akurát že thalia stojí 5000€ >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: >😒] :-!
Ferdinand Este
Nechce se mi detailně pitvat ceníky aut, která nemám v plánu si pořídit (možná námět pro redakci), ale😒br /> - férové by bylo cenově srovnávat základní motorizace (nebo druhou nejnižší u každého vozu) - Rapid s motorem 63 kW asi pojede o něco líp, než O3, ale budiž ...
- pokud by se měla O3 dovybavit na úroveň Rapidu se zlevněnými pakety a pakety zdarma, pak ta cena bude ještě o pár desítek tisíc vyšší
- do fleetů Rapid dobře zapadne (i s 1,2 MPI) jako auto pro "malé manažery", jen je fleetoví manažeři ještě nezačali kupovat (schvalovací proces ve větší firmě může trvat pár měsíců).

I když osobně bych asi taky zvažoval koupi většího vozu
BeranK
Podle mš je cena Rapida nasazená tak, aby vytvořila primárně tlak na doprodej všech předchozích oktávií. To se zjevně povedlo, na druhou stranu v autosalonech mají od Rapida jednu předváděčku a jinak nic.

Zdejší představa, že Oktávii si nekupují soukromníci a je to poiuze fleetové auto je úsměvná. Znám řadu lidí, kteří si oktávku koupili jako soukromníci a z firem, se kterými děláme se mi nevybavuje ani jedna (vlastně pouze jedna - dodavatel autodílů), která by měla flotilu z oktávií a superbů.

Pro malýho "rajzáka" je Rapid z hlediska jeho zaměstnavatele ideální auto, skoro bych řekl ideálnější než nová Oktávie.
Ferdinand Este
To ovšem netvrdím, že je Octavie pouze fleetové auto, ale znám několik (větších) firem, kde Octavia je fleetové auto. Celkové statistiky neznám, byly by zajímavé, ale pochybuji, že by je Škodovka pustila 😄
Znám i případ, kdy VW přes zahraniční "velitelství" brutálně přetlačila mnohem výhodnější nabídky (tam ale šlo hlavně o Audi/Passat/Sharan + pár Octavií)
...i když obvykle "plebs" v těch firmách fasuje Fabie a to se s Rapidem může změnit ... další stratifikace zaměstnanců ....
Makovnik
To je lepsia kupa, nez z WS od Horsta Fuchsa.
Cakal som min. 369000kacek sudiac podla cenovej politiky Rapida za auto, ktore nepozna triedu.

I ked naopak za faceliftovane Audi A6 je to akurat.
milan3
Moc casto skodovku nechvalim, ale na te uvodni fotce to octavii opravdu moc slusi a hlavne musim pochvalit i vzhled interieru, konecne po mnoha letech vypada i moderne. :yes:
To si uz octavie po tech letech opravdu konecne zaslouzila a verim, ze interier bude solidni i v tech levnejsich vybavach, protoze u II verze je v social edition opravdu odpudivy. 😢
Take doufam, ze uz clovek nebudem mit strach, ze mu zustanou madla dveri v ruce jak se kompletne doted prohybaly a vrzaly vcetne cele vyplni dveri. :-!
Apolo Anton Ohno
1.2 TSI 77KW - 365 000,- Kč
Nejlevnější diesel 1.6 TDi bude stát 425 000,- Kč
Nejdražší Octavia bude stát 640 000,- Kč ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Škoda, že ta 77KW neni základ za tu cenu. Jsme zvědav, jak bude vypadat ta nejlevnější verze oproti tý předváděcí z autosalonu 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
prosím kupujte si aspoň strednú výbavu, lebo pozerať na tohto inak pekného mastodonta v soc. výbave a menšími kolesami bude des.

Inak ten nadpis "článku" je ako z teleshopingu. 8-s
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
přesně tak, doufejme, že budou výbavy a pakety známy ještě dnes 😄 základní cenovka sympatická, sice klima až v paketu,ale i tak :yes: Před škodovkou zatím smekám...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Určitě to bude paket jen na oko, který se budu nabízet od začátku až do konce >😁 Bohužel ta základní výbava je holátko, ale i tak za poměrně pěkný kus auta už nechtějí nepřekonatelně moc peněz. Použitelná verze bude cca od 400 tisíc, ale uvidíme, třeba se mýlím a půjde to i níž 😄
Avatar - grifith
grifith
tak jsem se spletl, ale na druhou stranu, ještě nejsou známy specifikace všech výbav, ale už teď je jasné, že jsme hrubo přes 400, spíše k půl míči.... Prostor pro Rapida si Škodovka přeci jen udělala 😄
Avatar - Carlos Santana
Carlos Santana
Cena se dala očekávat po zveřejnění ceníku nového Golfu, pokud nová Octavie nabídne podobnou základní výbavu jako Golf, bude to velice lákavá nabídka a myslím, že si tím škodovka získá mnoho nových zákazníků. Ovšem co teď s Rapidem...pokud nepůjde opravdu s cenou dolu, stane se z něj zcela odstrčený model. Ale na druhou stranu, rozdíl téměř 50 tisíc korun, to je na českého krajana již docela velká finanční pila...Uvidíme časem, jak tyto dva modely obstojí vedle sebe 😄

P.S. Myslím, že za takové cenové bomby ze strany koncernu velice vděčíme "gangam stylu" od korejských automobilek, které dokonale změnily evropský trh...řekl bych výrazně v náš prospěch :yes:
Mixo
to je kratkozraky pohled. jiste, ceny sli dolu. ovsem kde se pod kapotou setrilo uvidime za par let.
Avatar - Carlos Santana
Carlos Santana
poděkujme svorně EU pravidlům 😉 ...kratkozraky pohled? objasni mi 😄
_MT_
EU nemá na svědomí šetření. Krátkozraký, protože nižší ceny bývají doprovázené nižší kvalitou. Někde se šetřit musí, když lidi chtějí levná auta.
Avatar - Carlos Santana
Carlos Santana
Tak takhle jsem si to kratkozraky nevylozil 😄 s tim naprosto souhlasím...
Mixo
Zakladni verze nema klimu, ta bude za 10 tisic. Zrovna tento priplatek skoda klientum asi odpusti, ale pokud budete chtit to auto dovybavit na dustojnou uroven vybavy (okna v elektrice, palubak, kozeny volant, tempomat, vyhrivani sedadel) a motor co to auto bez ostudy roztlaci, pod 450 to nepujde ani omylem. A to jeste nechci automatickou klimu, navigaci, polokozene sedacky, xenony, metalizu a diesel. To pak budeme na 650 tisicich a zato se da dnes sehnat klasicka stredni trida.
Avatar - guze
guze
Nevim co bys cekal za takovy kus auta, by mela stat asi 200k abys byl spokojeny, ne?
_MT_
Pointou asi je, že Golf to zvládne levněji. Uvidí se, až bude kompletní ceník.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Pro nekoho je kus auta hromada plechu, pro jineho v dnesni dobe je to i zakladni vybava jako palubak klima, radio, el.okna, dalkac. Proste vybava v Golfa zakladu v OIII 😉
figurka
Spíš to ukazuje na sebevědomí Škody a koncernu. Octavia, která nabízí "více auta" než Golf bude při srovnatelné výbavě dražší. Vidím v tom i snahu Octavii neustále posouvat dále. A ve finále také prostor pro Rapid. Byl jsem zvědav na seřazení modelů v rámci koncernu vedle sebe a nyní se to už začíná rýsovat.
Mixo
ne. nedavno jsem kupoval plnohodnotnou stredi tridu za 580k a vybavou to je nekde jinde octavie. ale uspech to mit bude rozhodne.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Buď v klidu, tady to stejně půjde na odbyt, jak housky na krámě...
Avatar - Individualita
Individualita
Naprosto souhlasím. Já si už třeba auto bez tempomatu, vyhřívaných sedaček či automatické klimy nedokážu představit a za tu cenu co to má škoda, se rozhodně raději poohlédnu jinde. Navíc na takové auto už bych viděl jako minimum 1.4 TSI, ideálně 1.8 TSI.

PROSTĚ OKTÁVKA NENÍ STŘEDNÍ TŘÍDA!
Avatar - Righ
Righ
Jako dukaz, ze zijeme v automobilovym raji, viz [odkaz] . :yes😒br />
Jinak ceny novy oktavky se zdaji byt velmi slusny, snad az na ten nedustojnej desetitisicovej priplatek za klimu (jestli teda idnes nelze). Predpokladam nicmene, ze "balicek s klimou" se stanou samozrejmou soucasti vsech prodejnich akci od zacatku prodeju uz naveky.
XTad
:yes:
XTad
"Mimochodem, zatímco dno kapes ve dveřích je u Škodovky hladký holý plast, Mercedes má tyto přihrádky čalouněné. Můžete namítnout, že jde o zajímavý, ale naprosto nepodstatný detail. Ale přesně takové drobnosti ilustrují rozdíl mezi mainstreamovým a prémiovým produktem." >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
XTad
Pouze poukazuji na to, ze jako jeden z rozdilu mezi premii a mainstreamem je calouneni odkladacich stranek. Nova octavia je ma calounene take, takze je pravdepodobne, ze ji nekdo muze radit do premie.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty i úplnou číčovinu dokážeš obhájit absurditama... Na to jsou školy, nebo jsi tak blbý odmalička?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na co kapitánský průkaz, když nemáme moře? Máš papíry na tank?
Jestli to, co prezentuješ zde, jsou životní zkušenosti, pak pochybuju, že vůbec smíš mít řidičák.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Řeky a přehrady? Takže máš kulové a ne kapitánský, ale maximálně tak malé plavidlo... Hm, to je dneska jako řidičák na motorku... nuda.
Avatar - Nerez
Nerez
Proč sem zase taháš lodě? To jsi na ten průkaz tak strašně hrdej? >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
krokodyl.usaty
moc me t mrzi, ale nemohl jsem odolat. Prisla mi takova nevyuzita, dost odrena- proste jako kdyby ji vlastnil nejaky * nebo co😊
jossalito
Ty ho ještě nemáš? >😁
Já třeba jo.
Klaudius
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
staci si precitat z toho clanku toto😒br />
"Je to vôbec pre niekoho?

Škoda Rapid so základným trojvalcom 1.2 MPI je vhodná jedine pre veľmi úzko špecifikovanú cieľovú skupinu mimoriadne pokojných vodičov zvyknutých na korytnačie tempo. Jednou z alternatív sa môže stať aj pre sviatočných šoférov, ktorí hľadajú solídny kus auta a zároveň plánujú ročné nábehy rátané nie desaťtisíckach, ale len v tisíckach kilometrov. Tu však investícia do Rapidu môže byť zbytočne vysoká, účel splnia aj lacnejšie autá."

za 11 500 eur? no nekup to, jak zadarmo

cloveku je jasne ze to auto je vhodne asi len do autoskoly alebo nejakemiu dedkovi do kostola a domov.... akurat ze ten kostol vyjde pekne draho
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tebe sa cena rapidu zda ok?
Avatar - Aladeen
Aladeen
Aj keby vo výbave nebol volant tak ti na to Škodovák odpovie že je to v poriadku ... >😁 A hneď ti odporúči že točíť môžeš aj nitkovým spôsobom ako to robil MR .Bean poprípade sa nakláňaj na ktorú stranu chceš ísť
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak si pozri slovensky cennik :yes😒br />
nieco o prepadaku menom rapid😒br />
[odkaz]
Ferdinand Este
Pokud se zbavíte potřeby mít auto zaparkované před domem a kdykoliv k dispozici a jezdíte jen o víkendech na chatu, pak se možná víc vyplatí auto z půjčovny.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Asi najlepší článok o tomto aute , veľmi objektívny a pravdivý ! :yes: Aj tak bola cena testovacieho modelu cez 12 tisíc €
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dat 12 tacov za nejaky htp pohon a skatulu ktora posobi absolutne odpudivo je skutocne silne kafe..... aj na skusenych motoristov...... za tu cenu moze mat clovek uz kus auta a nie nejaku lacnu skodovku pozliepanu z 4 roznych aut generacne par rokov pozadu.....
Avatar - Choochoo
Choochoo
Je tam neco co uz davno nevime?
Avatar - leone
leone
Tak na první pohled cena dobrá,....ALE TA ZÁKLADNÍ VÝBAVA :no: :no: ,......po letmém odhadu bude základní cena tak od 399 tis., a to je dost,....tak po roce s akčním paketem, a se slevou od prodejce ???, ...jen mimochodem, základ s přípravou pro radio,...atd...to je snad škodovácká specialita >😁 >😁 ,...ale dalo se to čekat :no: ,...takže NIC MOC !!!!!!!!!!!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak mne v tý výbavě moc nechybí. Když ji porovnáš s konkurencí, tak je jen o málo dražší. Focus, nebo Astra tě nová a slušněji vybavená taky vyjde na 350-400 (1.6 benzin) . Možná mají navíc maximálně rádio.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nekdo ma v zakladu i metlu a hlinikace za podobnou cenu, o auto.klime a radiu ani nemluvim. Osobne jsem si predstavoval cenu 340, ale bez nutnosti zaklad dnesni doby vlastne dokupovat. Takze take souhlasim s tim nic moc
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Trochu ostuda celého webu, že spodina jako novinky.cz už mají i výbavu, kdežto vy jen cenu... Mimochodem není tam klima ani rádio, takže oproti Golfu velká nevýhoda.
Avatar - leone
leone
takže, co chybí ???. rádio, klima, kožen.volant, palubní počítač,...určitě stavitel,sedadlo spolujezdce, loketní opěrka , zadní stěrač, co mlhovky ??, kola alu, zde to chce minimálně 17",...motor min. 1.4 TSi,...najde se toho dost,....a cena naprosto normální běžné výbavy PAK raději ani nedomýšlet,..... :no: :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ano tak nějak 😒
Avatar - Choochoo
Choochoo
Skoda se poucila s cenou Rapida, ale porad ne s vybavou 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na první pohled to vypadá k světu. Jestli se bude prodávat za 335 tisíc, tak vyšachuje Rapida ( pokud nezlevní) a lidi, kteří doteď volí Renault Hjondé či Pežot do 350ti tisíc, začnou šilhat i po Oktávce.
Doma visí ve vzduchu výměna rodinné VW Jetta a koupě nástupce v této cenové relaci. I když naše rodina nebyla nikdy extra fandou Škodovky ( až na Felicii v roce 1995), tak tahle nabídka nelze ignorovat.
Druhou otázkou je, jak moc velký holobyt to bude. 😄 Jsem moc zvědav. I když bych v základu za tu cenu uvítal raději TSI se 77Kw.

Vše se však uvidí, až jak bude vypadat naživo 😊.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak velký holobyt? Příšerný... žádná klima, rádio, palubní počítač nebo zadní stěrač... Pouze patnáctky plech. Předražená bída v podání Škody.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neviděl bych to tak tragicky, Když kouknu na reálnou konkurenci, tak za slušný a vybavený auto konkurence nedáš o tolik méně. Jen tam bude asi atmosférický stokoňový motor oproti základní TSI. Příklad, já porovnávám Liftback s Kombikem nebo Sedanem, klasickej malej hatch do rodiny nechcem ( I když rodiče mají moje kombi občas k dispozici, chtějí větší auto). Když vezmeš třeba Astru kombi s 1.6, tak za slušnou dáš taky 350-400 Fokus kombi nebo nová Jetta podobně... Za tu Oktávku, když jí dokoupíš tyhle věci ( Klima se má nabízet jako paket zdarma ne?), tak jsi u toho základu na 350. Rádio si můžeš koupit svoje za levněji.. 😊.

Jde mi spíše o to, jestli nebude uvnitř plastová jak Octavia Prima a v exteriéru mít "plastový" paket >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dobře, ale to porovnáváš kombi a lift, ale u Octavie bude pár tisícovek příplatek za kombi navíc. Tím pádem už to bude mimo srovnávání. A zase jiná kombi (Mégane, 308, korejská...) budou v poměru ceny a výbavy lepší volbou. Stejně tak sto koní na atmosféře je pro mne lepší volba, než pětaosmdesát s turbínou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano s tou cenou kombi/lift je pravda, o tom nepolemizuji, jenže ten lift je takový kompromis mezi kombi a cenou jestli rozumíš, protože ať chceš nebo ne, ten zavazadlový prostor hraje roli a proto řadím Lift spíše ke kombikum.
Megáne mne trochu zklamal cenami, jelikož vybavený nový kombik vyjde taky na 330-350 tisíc ( ano výbava bude lepší než u Octy) a upřímne, v této cenové mi prostě megáne nepřijde zas tak skvělé auto, možná je to jen blbej předsudek, ale jezdil sem 3 roky s Lagunou II ( vím, jiná třída) a přišla mi jako lepší auto ( posaz, prostor, interiér, výbava) a i se mi víc líbí vzhledově ( ovšem proti Rapidu mi to přišlo jak elegán vůči plastovému sociálovi). U megáne bych čekal na novou generaci. P 308 zavrhli rovnou pro zvláštní tvar karoserie. Mne osobně zas tak nevadí 😊.
Korejskou konkurenci jsem jezdil v předchozí generaci ( celý portfolio Kii) tak tam nemohu soudit, jelikož ty auta ještě měly mouchy oproti Evropě.

Jinak k tý atmosféře vs TSI - Jezdím oběma, podobná auta velikostně, výkonově i konstrukčně a na normální jízdu ve 2 to TSI působí pružněji. Při drcení otáček má atmo navrch.
Mike_C
Rovnáš hrušky s jablkama :no: :no: Bezproblémově vybavený Megane combi stojí 305 000, což je o 30 méně, než Octa bez klimatizace a radia. Za 350 máš v Meganu 2. motor, tempomat automatickou klimu a další vifikndace...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Octa rádio má.. To je ale jedno. Když se podíváš na skladovky, tak auto v metalíze na hliníkách vyjde na 330-350.
V konfigurátoru začíná na 328tisic v 1.6 74kw benzinu + alu a metla Advantage. Nebavíme se nějakých slevách, co ti mužou dát na prodejně. Takže když si dáš Octu na hlíny a metalizu, tak seš na 350-360ti a to neni takový rozdíl a v rámci cenového limitu se to dá snést. Nepíšu, že je to stejná cena, jen že není o tolik vyšší.. za těch 305 tisíc je ten Megane stejnej holobyt zvenku jak ta oktávka, jen má klimu ( Octa v akci taky) a rádio (Octa taky).

Rovnám auta, které se nám zamlouvají v dané cenové kategorii a o kterých uvažujeme. Liftback je ještě přijatelný prostorem, ale hatch už je malý, proto kombi vs lift. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak ale porovnávej porovnatelné. Na jedné straně vytahuješ brutálně zlevněné skladovky a vzápětí argumentuješ cenou z konfigurátoru bez slev...
Avatar - Ozzman
Ozzman
V posledních dvou příspěvcích srovnávám ceníkovýho megana s ceníkovou OIII. Ale máš pravdu, že jinak berem v potaz i předváděčky nebo skladovky. 😄
XTad
Stoji stejne, jako soucasny model, ale je vetsi, modernejsi, lepe vybavena a hezci. Co bys chtel?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když už jsem tu našal vlákno tak se ještě zeptám😒br />
Nevíte, jestli se bude nadále ještě vyrábět stávájíci OII fl? Bude zase Tour verze? Co s ní bude?😊
Možná se vyplatí teď dokoupit skladovky, pokud tedy padnou, zatim se to od začátku prosince moc nehlo.
Díky.
michalpneu
Určitě nebude, Tour je prakticky Rapid. Ty skladovky bych koupil, jestli si to kontroluješ na stránkách škodovky s těmi skladovými vozy a konkrétně to neobvoláváš, tak z toho nemůžeš vycházet, ti prodeji mají auta už třeba tři týdny prodaná a přesto je tam nechají viset, jako že jsou. Mám to vyzkoušené z listopadu, když jsem kupoval roomster a můžu říct, že jsem měl velký problémy ho sehnat, protože mě všude někdo předběhl. Na tom škodováckým webu svítí ještě i octavie II tour, jako že je mají skladem a když jsem tam volal, tak se zasmáli: Pane, tu jsme prodali v květnu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Koukám na předváděčky přes Sauto. Vím, že realita je jinde, ale ještě neni pořádně rozhodnuto o výměně.. takže času dos 😄 Maximálně Oktávka nebude, stejně nynější verze není zrovna horkým kandidátem 😄 Ale brát se v potaz musí 😄
_Pavel
Předváděčku bych nebral, protože je prasácky zajetá.
michalpneu
No, já bych koukal spíš přes škoda plus a nebo das welt auto. Já tam kupoval auto dvakrát a v obou případech maximální spokojenost. Ono předváděčky nejsou úplně dobrou volbou, podívej se třeba na toho * na youtube, jak má půjčenou tu Fabii RS, která má najeto asi 1500 km, to je na přes hubu a pak si to po něm kup. Ale já kupoval vždy ty referenční auta a v pohodě. Teď jsem kupoval roomster přímo z Vrchlabí, ze 7000 km najeto a plnou zárukou a bylo vidět, že v tom jezdil fakt slušnej člověk. Ale musíš tam umět vybírat a dívat se na detaily, protože někdo to auto dokáže zmasakrovat i po 500 km...😡
_MT_
Rapid má nahradit Tour, takže předpokládám, že v EU se už nabízet nebude (jinde ve světě třeba ano, to nelze vyloučit).
_MT_
V tomhle segmentu se mi líbí sedan od Astry. Má své mouchy, ale je pěkný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže je cenově už jinde a sedan rodiče už nechtějí. Jinak Astra je moc hezké autíčko, chystáme se na projíždku, ale trochu se bojím váha/výkon, podle toho co jsem četl. Jsem zvědav na dynamiku 1.4 nebo 1.6. Vyšší motorizace jsou nad finanční rámec. Potom se nám líbí i Focus. Interiér neni tak hezký, jako třeba v Mondeu, ale s Fordem máme dobrou zkušenost, takže je ve hře😊
_MT_
Chce to přeplňovaný motor. Atmosférické jsou podle mne nedostatečné (ale záleží, co od auta očekáváš). A dá se koupit výhodně. Ceníková cena za Cosmo 1,4 Turbo je 426.900. Nejvyšší výbava (celkem ujde) a použitelný motor. Slevy dávají. Osobně bych rád viděl v nabídce něco silnějšího, ale bývám spíš na okraji trhu než průměrný zákazník. 😄 Také záleží, jaké mají nároky na výbavu. Octavia podle mne levnější nebude, pokud nebudeš chtít úplný základ - včetně motoru. Sice by Astra byla levnější, ale byla by to celkem zdechlina. Otázka pak je, jaké slevy ti dají. U Astry by to mohlo být lepší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele jednoduše : Aby to bylo podobný jako jejich Jetta Comfortline 1.6, Jak výkonem tak výbavou. 😄 Na kvalitní audio si nepotrpí, tempomat asi taky oželí, prostě žádný extra vymoženosti, ale spíš věci jako mlhovky a klimu.
Ta Astra je moc hezká, ale to je skoro o 100 tisíc více, než je rozpočet a pochybuju, že takovou slevu někde dostaneš 😊
_MT_
Asi by si vystačili s nižší výbavou (třeba spolu s nějakým paketem), Cosmo není přeplácané a nic zásadního mu nechybí, co jsem tak koukal. Tohle si budou muset posoudit sami. Rozhodně bych ji neodepisoval. Jak říkám, slevy na ně jsou - tedy alespoň na hatchback.
_MT_
Pod 350 tisíc... Za zkoušku člověk nic nedá. Někdo tu psal, že nedávno kupoval Astru, cenu na ní měl opravdu dobrou, ale už si nejsem jist, jaký to byl motor. Mám pocit, že právě 1,4 Turbo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak jim se líbí kombik 1.6 Cosmo 😄 Uvidíme až projedem 😄 Myslim, že by to pro jejich potřeby opravdu stačilo. 😄
Teď sem koukal na ten ceník Oktávky a slušná verze za 420 tisíc v nějaký výbavě a TSI 77kw.. 😒 to je dost.
rx3333
pokud ta cena bude takova jakou pišou tak rapid klesne s prodejem.Kdo by chtěl rapida když muže mit o hodně hezčí oktavku ktera si bude držet cenu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
miesto rapida si mozu zvolit 301tku a kludne aj s 1,6tkou a oproti rapidu jednak stale usetria a jednak maju silnejsie auto a aj krajsie a elegantnejsie 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neboj nebudem drazit 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
301 Vypadá dobře, ale za cenu vybavený 301 v 1.6 ( 300tisic) už bych radši šel do Meganu nebo toho tvýho uctívanýho Hjondé I30 >😁 Popřípadě bych bral předváděcí Focus hatch.
pogo26
Za 300 000,- máš Focuse i s klimou a rádiem - nového.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S 1.6 77kw? Já teď koukal ( Pravda na kombiky) a ty předváděcí nejdou pod 330 tisíc a aby byl slušnej tak se blížej ke 400. Viz můj příspěvek výše..

Edit: Máš pravdu, ale jsou to holátka bez metly, bez hlín a tak😊 Takovej slušně vypadající Focus novej, respektive skladovka stojí 338 tisíc. 😊
To jsem měl na mysli 😊
pogo26
Za 300 - 310 000 se inzerují nové 0 km - 1.6 77kW - rádio, klima, mlhovky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo.. to je pravda, tak o duvod víc, proč nebrat 301 ani Rapida 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fluence je dobrá volba, mne se líbí, jen bych asi počkal až na nový model 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Krajsie? elegantnejsie??? Tak to máme o elegantním vzhledu jiné představy.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Ti, co potřebují auto, nekoupí rapida sakra, za ty love!! Pokud mají aspoň trochu inteligence v hlavě, a opravdu potřebují auto, koupí jeho francouzského konkurenta. Rapid je dnes při té ceně konkurenčně neschopný, totálně.
Avatar - Carlos Santana
Carlos Santana
oktávka si bude držet cenu?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
urcite lepsie ako rapid... suhlas s kolegom vyssie :yes:
rx3333
s cenou se tak rychle dolu nedostane a to díky poptávce, ale rapid si myslim že nikdo nebude chtit tak bude muset s cenou dolu
Makovnik
To urcite, ze ano. Ale snad sa k zmysluplnosti ceny a "nepodbízení se" Shade vwyjadri aj miestny guru a odbornik na vwsetko.
zewlak
Radši si počkám na skladové vozy a budou ještě levnější a vybavenější .
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
rx3333
nebo na zanovní rok starý
Jamie
:yes:
Mazdak1
Všude se píše, že Octavia III již bude ve střední třídě. Neměli byste tedy srovnávat cenu s Pasatem >😒]
Při srovnání s Golfem je v základu drahá jen co podíváte na základní výbavu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rx3333
:yes:
michalpneu
tak to srovnáváš blbě...
Mike_C
Fakt jo? >😁 >😁
Futurista
Tak cena základu vypadá dobře, ale kolik bude stát běžně vybavený auto, to už bude asi vypadat jinak... Pak si člověk přečte, že vozy Škoda mají v základu bezpečnostní pásy vpředu, přípravu na radio, 3-ramnný volant a spoustu dalších simply clever vychatávek... 😄 Já mám furt dojem, že za podobně vybavený auto dám u konkurence o hodně míň...
A mimochodem, u těch fotek mi fakt připadá, že to chtělo minimálně o 5 cm delší rozvor. Zadní kola jako kdyby to auto předjížděly...
rx3333
:yes:
Navtech
První slušná motorizace s automatem, pár sračiček, kterým průměrně vášnivý motorista neodolá a jsi tam zase přes 8 kil, jen to fikne. 😐
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
:yes:
shark11
Ono by tá cena bola celkom slušná, keby obsahovala také samozrejmé položky ako rádio ....

Škoda ostáva verná svojej politike "vyholeného" základu, ktorý v praxi nik nekúpi ....

Písať sa síce môže o tom, že OIII je strednej triede, ale také isté bludy sa šírili i o OII i o OI .......

OIII len zmazala, resp. prekonala konkurenciu v nižšej strednej triede, kde už ostala OII na úplnom chvoste ...

Na a tá "superveľkosť" t.j. hlavne dĺžka mi zas nepripadá až také terno .... kto vyslovene nepotrebuje veľký kufor (a takých je väčšina), tak pre nich stačí "krátky" nový Golf ...s lepšou výbavou ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas ... auto ktore ruuube pomaly na strednu triedu v zaklade bez radia? to je smiesne... no v skodovke tvrda realita... politike skodovky som nikdy nechapal.... pamatam sa este na staru fabiu junior ... kde bol aj volant za priplatok tusim .... neskutocne co skoda vyvadza v dnesnej dobe... radio s MP3 je uz seriovo aj v zakladnom picante.... skodovka je dnes popravde skutocne drahy spas..... ked si zaratame aj kdejak priplatky v skodovkach co maju ini v serii tak zistime ze kupit si dobre vybavenu skodu to je pomaly ako kupovat premiu.... nie su velke rozdiely 8-s
Avatar - Choochoo
Choochoo
Souhlas
Avatar - guze
guze
Někde píšou že jen příprava na radio, tady že je v základu rádio....jak se v tom má člověk vyznat?

Edit: [odkaz]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Chce to nechat uklidnit, Skoda jiste brzy neco dovybavi. Cenou jsem mile prekvapen, vybavou nemile znechucen
Avatar - guze
guze
Naprosto souhlasim s poslední větou :yes:
_MT_
Zvláštní. Rádio je v základu, přesto je v ceníku položka příprava pro rádia.
XTad
Tim je myslena priprava pro jina radia, nez skodovacka.
_MT_
Vážně? "Příprava pro rádia ŠKODA" Dobře to maskují. Navíc jsou vestavěná, takže bych chtěl vědět, jaká jiná bys tam chtěl dávat.
XTad
Ta priprava pro radio skoda je tam ale uz v serii.
_MT_
"Tim je myslena priprava pro jina radia, nez skodovacka."

Vždyť o tom jsem původně psal, v základu je jak příprava, tak samotné rádio (Blues), což mi přijde zvláštní.
Daboro
😒 :no:
Futurista
Petrumr a životní zkušenosti. Promiň, ale musim. Z tvého příspěvku na Moje.auto jsem vyčetl, žes se svojí šilhou najel za 4 roky 33tkm. Mně jsi osočil, že nejezdím autem, kdežto ty každej den. Pokud bys každej den jezdil autem do práce, ujedeš 45 km denně... A to nepočítám dovolený, navíc jen 150 pracovních dní v roce. To jsou ty tvoje řidičský zkušenosti??? Cesta do práce a zpátky??? Děláš tady z lidí blbce, a sám jsi šofér na úrovni žáka autoškoly... To co ty najedeš za tejden, já jezdim po Praze každej den. To co ty najedeš za půl roku, mně stačí jedna dovolená na jihu Francie. Petrumre, měl bys zalízt co nejhloubějc a už dát pokoj. Vyzval jsem tě k řidičskýmu souboji v různých disciplínách s tím, že kdo prohraje, platí náklady na okruh a podobně. Už ses neozval. Takže tě prosím. Běž leštit haťapku za 400 klacků... A já fakt slibuju, že na tebe už reagovat nebudu!!! Čau pilote
Avatar - Nerez
Nerez
I u mě se tenhle člověk po některých diskusích úplně odepsal. Evidentně to není jen můj názor 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
Nerez
Že si to nepamatuju. Kdy to bylo?
A za druhé jsem reagoval na příspěvek uživatele Futurista pokud sis nevšiml. Chtělo by to navštívit očního lekáře a odevzdat řidičák i průkaz vůdce plavidla, evidentně jsi zdravotně nezpůsobilý
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
Nerez
Na jaké průkazy jsou povinné každoroční lékařské prohlídky? Na ŘP určitě ne, na loď taky ne...
Mám průkazů několik a na žádný z nich není třeba. Očního navštěvuju, ale ne proto, že musím, ale jen pro svůj dobrý pocit
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
krokodyl.usaty
kamarade ty jsi ale trotlhaft.
ad 1)Do práce to mám 3km, z práce to mám6,5km- to te lituju, ze ti trva tak dlouho se s autem otocit >😁
ad 2) V práci najezdím za měsíc 2500km, někdy více někdy méně.Na motorkách najezdím za rok asi 15tkm.Na kolách asi za rok 7500km,Na lodách lodičkách, surfech to nepočítám, ale třeba v polsku to bylo 70km za den
To co vypravis se ma asi tak, kdo najezdi 2500 za mesic pracovne jen tezko najde cas a silu na pomerne hodne 15000 na motorce- na coz mas jen pul roku- tedy tempo jako 30000 jako v aute. za dalsi, kdo jezdi takovym tempem na motorce a v aute, nezbyde mu laska a cas na jezdeni na kole., rozhodne ne 7500, to jsi hodne ulit hochu. A jestli pocitas valce ci rotoped v zime tak se to tez nepocita, protoze tam km nabihaji mnohem rychleji. 70 km za den na serfu je jiste proveditelne, ale protoze nemas tachometr, jde ciste o dojmy. Nebo mas snad vodotesnou gps, ktera ti pocita kazdy metr, vcetne toho, ktery te vitr posune po proudu pri jizde proti, hi hi.
ad 3) Jak jsem jezdil v praze, tak to bylo2200km za den--- tak to je terno, tvuj rychlostni prumer na jizni spojce v dobe dopravni spicky bych chtel zazit alespon jednou- jsi kabrnak.
Pro tvoji informaci. Najezdim 50 000 km za rok ve svem aute- (nejsem ridic z povolani- 8 hodin v praci si musim odsedet) 3000- 4000 km na motorce ciste pro radost, kdyz zbyde cas. Denne sedim na kole a na konci sezony mam 4000-4500 km a dalsich 5000 km na valcich mimo sezonu. Nemam potrebu to ventilovat, ale vim moc dobre kolik mi zbyde casu a jake jsou lidske moznosti. Tve chvastani na me pusobi asi tak, jako kdyz otiskli do SM, ze jeden znamy zokej najezdi sam ve svem aute za rok 200 000 km
P.S. zapomnel jsi dodat, ze jeste chodis behat, denne 10 km a jednou tejdne z pleziru maraton, tak to mame taky peknejch 5000 km a navic bez ridicaku!!!! >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To budete na okruhu závodit s tou Haťapkou?😁 můžu se přijít podívat?😁
Avatar - MGRR
MGRR
!!! 1. Pánové jaksi ve své reklamní kampani zapoměli vyfotit žebrácké auto za 350t.kč !!!

2. Rozhodně kdo nepotřebuje kupovat nevyzkoušené, radím počkat na facelift - nestát se troubou který bude vychytávat bolesti prvního modelu.
3. Počkejte třeba na takovou Toyotu Auris combi, nebo se podívejte na Avensis, ale v průběhu léta vyjede spousta jiných značek a modelů.

Kdysi jsme lidem jako pracovní auta pořizovali nové Octavie v roce 2000 a pak 2002-3 ve verzi Laurin & Klement TDi 81kw. Bylo neuvěřitelné co ten převlečený starý Golf vydržel.

Poté jsme pořídili první nové modely Octavie 1,9TDi 77kw a 2,0TDi a bylo to kvalitativní zoufalství, takže jsme Škodovky přestali kupovat - došlo to tak daleko, že jsme se soudili přímo s dealerem a preventivně se Škoda auto.

Přešli jsme na MB-C CDi kde jsme měli u všech aut potíže s motory a vstřikovači.

Se zoufalství jsem na zkoušku pořídil akční Avensis 2,0diesel 93kw a bez problémů fungoval. Ve finále se jich nakoupilo celkem deset a všechny dokonale fungují. Žádný neměl nikdy s ničím problém a to Toyotu vlastně nemusím - jenže nám šetří peníze a nemáme žádné servisní prostoje.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Svagr ted koupil Avensise a musim souhlasit. Za ty penize :yes:
Ikdyz ted prijde nova M6 za taky zajimave penize 😉
earl
Super rada! Bez nadsázky.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes:
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Btw: z Octávek do céček, celkem skok 😄 Proč jste nebrali japončíky hned ze startu, hm? 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
znie to lakavo ale....

mna by ale skor zaujimala cena v prvej schopnej verzii ( tsi 77KW ) samozrejme s radiom a nejakou tou beznou vybavickou - klima a pod........

to uz asi bude ina cena 8-s a este v prepocte na nase eurace to bude opat draha sranda
michalpneu
A co to zrovna Tebe jako ortodoxního korejčáka trápí? vždyť Ti to může být jedno, když si ji nebudeš kupovat, ne?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
budem rad ked sa budeme bavit o tom o com pisem nie o mne .... :yes:
michalpneu
Já jen, že jsi těžce zaujatý, takže se s Tebou nemá o tom cenu bavit...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Vizte tabulky a text
DOKTOOR
[odkaz]

prva akceptovatelna verzia 459tis kč ...hmm
Futurista
Lidičky, já nejsem Pražák, jen tam dělám. 😄 A najet denně 2200 km po Praze... To umí fakt málokdo...
Avatar - Nerez
Nerez
To snad ani nejde najet tolik ne? Jedině snad, že bys rozvážel pizzu a dělal 24h směny 😉 >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nove Milla Giri
Den ma 24 hodin, to vychadza na takmer 92 km/ h :yes:
Futurista
AD ceníky: Výbornej je odstaveček SIMPLY CLEVER... >😁
jarror
[odkaz] tie vyplne dveri su fakt z plastu alebo sa mi to len zda 8-s , to snad nemyslia vazne ....jedine ze sa to bude dat za priplatok ocalunit >😁
xpaja
Takže nakonec první přijatelný motor a výbava je 1,4tsi ambition plus za 470k. Aspoň tónovaná skla a asi i ta klima mohly být v základu a tempomat už v active plus. Takhle je to znatelně dražší než sofistikovanější a v rámci koncernu výše postavený Golf.
Ale uznávám, že jako přijatelný základ by mohl být ten 1,2tsi 77kw ambition.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je jasne ze za zakladnu cenu toho zakaznik vela nedostane.... 63 kw motor je v podstate slaby a nerealny pre vacsinu ludi a zaklad bez klimy a radia to je dnes uz ostuda..... tie ceny budu skutocne inde ako zaklad.... realne sa treba pripravit ze to nebude asi az take lacne auto ako na prvy pohlad zakladna cena ukazuje... hlavne pri pohlade na cennik rapidu je jasne ze octaia predsa nemoze byt v rovnakej cene.... aj ked je pravda ze rapid ma prestrelene ceny octavia predsa len musi byt drahsia
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Minimálně parametry má ale i to slabší 1.2 TSI docela slušné (takový Ceed 1.4 má zrychlení pomalejší). Však také Octavia shodila přes 100 kg. Rádio v základu je, klima pro prvních 1000 také, pak za 10 000.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zuříte, že nemá ani radio, ačkoli radio v základu je?
Paulle
No po srovnani ceniku noveho Golfu myslim neni o cem uvazovat..Pokud nekdo opravdu nemusi mit kufr 600L tak s Golf vyhrava na plne care. Vsak zakladni cena golfu je 339tis k tomu automaticka klima, unavovy senzorm auto hold, tempomat, vse v el, radio slusne, kontrola tlaku v pneu, atd proboha oktavia v teto vybave respektive nakonfigurovat golfa a oktavii se stejnou vybavou je rozdil tak 80tis az 100tis klidne pocitam a to za kufr nevim jestli stoji...Necham na zvazeni kazdeho
XTad
Octavii chybi automaticka klima, zadni okna v elektrice, unavovy senzor, el. brzda, dotykac, palubni pocitac, kontrola tlaku a start-stop. Automaticka klimatizace a dotykovy displej se pro zakladni vybavu nenabizeji (ne ze by nesly dodelat). Zbyvajici polozky stoji 13500, takze zadnych 100 tisic.
PUDINGO
Paulle, nechapes, ze cenik a vybava v zakladu pro vetsinu lidi neni jedine kriterium volby? Ja ti treba reknu, ze kdybych tyhle prachy ted mel, tak opravdu o nicem neuvazuju, seru na Golf a kupuju Octavii : ))) Golf se mi napriklad uz od paty generace vubec nelibi, Octavie III se mi naopak libi moc! A i ke znacce mam proste vybudovany vztah...Skodovka je mi jednoduse sympaticka...Navic, vsechny ty vybavove serepeticky, ktere jsi vyjmenoval, jsou mi uplne ukradeny, k rizeni jsem je nikdy nepotreboval a potrebovat nebudu : ))) "Vse v elektrice" je sice fajn, ale jen do prvni poruchy. Az se ti nekdy v zime sekne stazeny okynko a ty ho nebudes moc zavrit, ani kdybys ten cudlik rozmackal, tak si mozna vzpomenes na svihadla a pochopis, ze maji sve vyhody : D
Avatar - miromen
miromen
To je tak když je někdo zaslepen a neřeši jine a podstatnějši vlastnosti auta. :no:
adolph
Jen počkej až budeš mít z rolování okýnek tenisovej loket a v létě dostaneš v autě úpal >😁 pak to možná taky přehodnotíš...
krokodyl.usaty
muzeme si za to samozrejme jako koncovi zakaznici sami, ale timhle nesmyslnym tlacenim cen dolu dostaneme pouze horsi auto. Doufam, ze nikdo nepochybuje o tom, ze OI vydrzi mechanicky s nejvetsi pravdepodobnosti fungovat mnohem dele nez tohle auto. Automobilky maji stale dost podobne vydelky, akorat auta jsou cim dal tim "ojebanejsi". Obcas mam pocit, ze kdyby vam tu nabidli za pet let MB S-klasse s 8 hrnkama pod kapotou za tritvrtemega, porad to bude prilis drahe. Kdyz jsem zacinal vnimat cenu aut, stala Fabia I Classic s volantem a dverma 44 kw 1.4 MPI OHV kolem 280-290 tisic. Jak si ji lidi kupovali a ta auta jezdi dodnes. Dneska vam je za podobnou cenu malo auto o tridu az dve vetsi s tehdy (myslim tim deset let zpet) nevidanou vybavou. Zakaznik akorat donutil automobilovy trh delat na pohled pekna auta, ktera mechanicky zdaleka nevydrzi tolik jako drive (Fabia I mela packy pod volantem z Passata B5!!!!!!!) Dnes je to tak, ze Passat ma packy tak levne jako Fabia. Pomalu tim bude chcipat trh s ojetymi auty, protoze nova kara bude cim dal tim dostupnejsi. Bohuzel se bude jen tvarit jako modernejsi, ale nevydrzi tolik jako 4 leta ojetina ve slusnem stavu treba z doby pred temy deseti, spis patnacti lety. Pohroma pro opravdoveho automobiloveho fandu, zne pro cloveka uzivajiciho auto jako spotrebak a samozrejme pro vyrobce.
P.S. minuly tyden jsem videl Golfa VII- nenechal jsem si ho ujit- obesel ze vsech stran. stacila minuta-dve a objevil jsem zapocene zadni lampy cca z 20%. Funkcnost tim asi na nejakou dobu neutrpi, ale ja proste takova auta nechci- ja chci poctive udelanej autak!!!
Dixik2
[odkaz]
Ondris
Nevíš, kdy mají přijít na trh čtyřkolky?
Futurista
Supééér, v základu je i 5 (slovy pět!!!) výškově stavitelných opěrek hlavy a Isofix... Tak to je bomba... >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Z boku to má téměř estetické parametry Audi, vypadá velmi dobře a po roce, dvou, až se ustálí ceny, to bude dobrej kauf.
Navtech
Jako, že to pak bude stát, jako bramborová polívka v chlebu? Nemá to rádio, je to, jak jídlo bez příboru ;-\
Mike_C
Mě to spíš z boku přijde, jako kdyby tu Octu někdo za jízdy chytil za zadek a ten se podivně protáhl >😁 Ale jinak jo, A6 zadní lampy tomu přidají na sexappealu 😄
jossalito
I kdyby škodovka představila jakýkoliv ceník a výbavy, tak to bude pro zdejší prosťáčky a bychaře vždycky jenom špatně. >😁

V dikuzi jsem nenarazil na žádnou sebereflexi od rozumbradů, kteří dříve psali, jak bude základní Octavia za 400 apod. :-!
Navtech
Nemá rádijo, koupí si to jedině blbec. Asi 400 blbců měsíčně.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Podle mě se to koncem roku bude průměr okolo 2000ks/měs, když současná měla průměr 1867ks/měs v roce 2012
lled
Nebyls to nahodou ty kdo tu tvrdil, ze Octavia bude citelne drazsi nez stavajici a ze cenikove bude startovat odhadem od 350? ja jen - zamet si pred svym prahem.
jossalito
Ne, to jsem nebyl já. Já jsem zde psal, že Octavia nebude dražší než základní Golf. :-!
lled
Byls to ty, debata byla v ramci cenoveho zarazeni Rapidu a budouci Octavie, ve Tvem smyslu, ze soucasna cena Rapidu je plne zarovnana v te dobe - s budouci cenovou politikou Octavie, ktera dnes prichazi.
jossalito
Nesmysl. Já tu o Rapidu od začátku píšu, že se jeho cena brzy změní, směrem níže. Nikdy jsem jeho cenu neobhajoval.

Klidně sem přidej onen link.
lled
Pohledám, v rámci budoucí diskuze dodám.
jossalito
Ok.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ona je otazka jak zakladni cenu ovlivnil velky uspech Rapidu 😉
jossalito
Přestaň tady plácat blbosti. Ty seš mimo prakticky obden. 😉
Ondris
Nic ve zlém😒br /> A co Ty, jak jsi tu reflektoval na Tvé tvrzení, že Okta vyroste na 4,80? :-!
jossalito
Já, kde? Co vím, tak jsem sem žádné míry nepsal. Ale klidně přilož link. 😉
Ondris
Už se na tom pracuje, ale kdo to má v tomhle bordelu, kde články, diskuse i fotky mizí a zase se objevujou, najít...

Jen ve zkratce, několik "insiderů" tu dokoločka prohlašovalo, že už Oktu v té nebo jiné fázi rozpracovanosti viděli, že to je majstrštyk a že má minimálně 480 čísel. Bylo to v létě, protože jsem se musel učit, sr*lo mě jak je venku hezky a do toho jsem si četl přesně tuhle diskusi. Ale teď tam žádná z toho období není.
jossalito
Pleteš se.
Já nic takového nepsal. Jediné, co jsem psal, bylo, že je Octavia širší než Superb. 😉
Ondris
No dobře, vzhledem k tomu, že důkaz místo slibů dodat nemůžu (ale 30.8. o 480 cm napsala redakce), máš bod. 😄
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Ano, základní cena je nižší, než kdokoliv čekal.
Je to hlavně proto, protože nás pořád masírovali tím, že půjde v rámci segmentů výš, ale s takovou výbavou to vypadá spíš naopak.
Auto bez dálkovýho centrálu, výškově nastavitelnejch sedadel vpředu, bez oken v elektrice, bez kimy (byť manuální), bez rádia, na 15kách plecháčích... má být střední třída? >😁
Tohle je i na nižší střední málo >😁
Takže cena OD = OK, ale výbyva je katastrofální, ostudná a celé mi to přijde k smíchu >😁
No a motor 63kW, pětikvalt? To už musí být nějakej vtip, ne?
Avatar - Individualita
Individualita
Přesně. Tady lidi asi furt chtějí jezdit auty typu Forman=velkej kufr a hov** k tomu...pohon ve stylu Flinstounů >😁
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Celkom príjemné ceny, asi sa pri Rapide poučili. Každopádne, klimatizáciu považujem v aute nižšej strednej triedy, nieto potom strednej triedy, za samozrejmosť. :-!

Ináč nová Oktavia sa podarila, pripomína mi Audi a zpredu z diaľky aj SAABy - je to, ako som už písal, Audi A6 nižšej strednej triedy. 😄

A samozrejme: kedže je už Octavia v strednej triede, dúfam že sa chystá V6.
Apolo Anton Ohno
1.8 TSI může mít až 320Nm. Tak že zase klasický přiškrcení od VW :no:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Kvůli použití stejného typu manuální převodovky MQ200 [odkaz] a dvouspojkové DQ200, které mají tento točivý moment jako maximum. Se silnější převodovkou, např. v Audi A4, "zvládá" motor 1,8 TSI až 320 Nm.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tak to je pěkně na ko*ot!!! Kdyby to mělo 320, RS by v benzinu asi moc neletěla 😉
Avatar - white label
white label
Jakou RS máš teď na mysli? Zatím žádné škodovácké eReSo nemělo 1.8 TSI a předpokládám, že ho nebude mít ani příští Octavia RS.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Nemyslel jsem 1.8 TSI White, ale ten krouťák 320. 1.8 s tímto krouťákem by nebyla babička oproti RS s 2.0 TSI, a s dost lepší spotřebou k tomu.
Avatar - white label
white label
Tak to pak chtělo spíš napsat, že by jí RS asi moc "neuletěla". Jak jsem psal už ve 23😁3, verze s 320Nm má zase ještě (o 10 koní) menší výkon, než tahle verze 1.8 TSI/250Nm, takže to už je handicap minimálně 30 PS i na starou OII RS (na OIII RS by byl jistě ještě větší) a ten se rozdílem maximálně 40Nm (320 - 280 = 40) jen tak "nedožene".
Avatar - Emel
Emel
První RS mělo... no, tehdy se to označovalo 1.8T...
Avatar - white label
white label
Já přece napsal jasně 1.8 TSI, a zrovna tobě určitě nemusím psát, že rozdíl mezi 1.8 T (nepřímovstřikový dvacetiventil) a 1.8 T(F)SI není pouze v počtu písmen v jejich označení. Navíc kdyby byl tehdy podobně k dispozici i 2.0 T, měl by ho logicky jak Golf IV GTI, tak O1RS. 😄
Avatar - Emel
Emel
No dobře, ale pokud říkáš, že "žádné RS nemělo 1.8TSI", pak vlastně mluvíš jen o druhé generaci a to je jako statistika trošku nepřesvědčivé. U OIII jsem slyšel rumors, že RS bude právě s 1.8.
Avatar - white label
white label
Napsal jsem doslova, že: "Zatím žádné škodovácké eReSo nemělo 1.8 TSI...", no a copak Škodovka má jediný model s označením RS, co taková Fabia RS s podobně výkonnou 1.4 TSI s kombinovaným přeplňováním? 😉
Ze bude O3RS s 1.8 TSI se mi nezdá pravděpodobné, 180 PS je málo (když 02RS měla 200), a že by 1.8 TSI ladili na +200 PS (když už s takovým výkonem mají 2.0 TSI) jen pro O3RS mi taky nedává žádný smysl.
Avatar - white label
white label
Jen doplním, že ta 1.8 TFSI v A4 pro změnu nemá 132 kW, ale jen 125 kW.
Ono ten původní povzdech (formou otázky) je mimo, pokud by totiž bylo těch 250 Nm (mimochodem s rozsahem širším o celých 2250! ot./min., než má 1,4 TSI, viz tabulka k článku) přiškrcením od VW, pak by stejně tak "škrtil" i novou A3 s 1,8 TFSI a předním náhonem. Nová A3 1.8 TFSI s "quattrem" má sice krouťák 280 Nm (1350 - 4500 ot./min.), ale v kombinaci s odolnějším mokrým 6st. S-tronicem (DSG), který snese až 350Nm, takže tady už to pouze limitem převodovky nebude.
Nehledě na to, že ani žádný VW nemá aktuálně 1.8 TSI s 320Nm, takže jaképak vlastně "škrcení" Škodovky ze strany VW? 😉
voturk
Auto vypadá dobře. Ceník je v pohodě. OII děkuje Rapidovi za podporu při doprodeji - teď se může vydat mezi lowcosty, kam patří. Jen jsem zvědavý, za kolik budou jezdit. U těch benzinů se mi zdají ty rozdíly podezřele malé, skutečnost bude zřejmě dost jinde. A opravdu mi hlava nebere, proč 1,8TSI si automatem ve spotřebě papírově polepší proti manuálu, ale 2,0TDI si výrazně pohorší. Jsou to nějaké čáry, kterým moc nerozumím. Pokud to někdo chápete, nechám se rád osvítit.

Když už se i u Yetiho přidalo 1,4TSI DSG, proč to o OIII ještě nemá? :x Však nemá smysl si nic nalhávat, ten 1,4TSI je tak silnej, že ten nejsilnější motor je dost overkill, takže o jeho služby takový zájem asi nebude. Dát tedy automat až jemu mi přijde jako vydírání. Na druhou stranu možná Skoda ani nedoufá v prodej benzínů v krajině, kde prodeje Oktávek jdou na vrub především nafty chtivých firem.
Kneblis
Už se těším až si budu ukazovat prstem na človíčka co si koupí KVALITNÍ VELICE ELEGANTNÍ VŮZ za takovou krásnou cenu bez autorádia a další u konkurence samozřejmé výbavy. 😁DDD

Co dodat?
Škodovka = socmobil.
lled
Radio tam je, strana 4 - polozka Infotainment radio Blues

[odkaz]
jossalito
Asi píšeš o korejské konkurenci, ne? Ta, pokud vím, nemá v základu ani rádio, ani klimu.
Xawier
H I40 i Kia Optima tuším mají rádio v základu,ne? A Daewo,pardon Chevrolet-nebo jak se to píše nemá ani teoretickou konkurenci,nemýlim-li se... Ale tyhle modely samozřejmě O III nemají šanci nijak ohrozit... Oslovují jinou skupinu zákazníků....
jossalito
Vtipálku. >😒]
Petrko
Petrko
Proč chodíš na autoweb když jsi v autech úplně mimo? Pokud proto aby jsi se dovzdělal nepiš do diskusi, ale studuj a najdi si taktéž i jiné stránky aby jsi se něco dozvěděl. H i40 a Kia Optima nejsou vozy nižší střední třídy nýbrž plné střední třídy. K těmto vozům má samozřejmě i Chevrolet pendant což je model Malibu. Taktéž i Chevrolet má model ve třídě Octavie a ten se nazývá Cruze. Prosím další informace sháněj sám.
jossalito
Tys to nepochopil, co? 😉
Xawier
...silnější a odhodlanější,než kdy jindy! :yes😒br />
Na automobilovém trhu u nás v současné době prostě neexistuje lepší vůz v poměru cena/nabízená hodnota!!! A to s obrovským náskokem, který se budou ostatní automobilky příštích 7 let snažit dohnat...

Škoda dnes poslala k zemi nejen konkurenci, ale bohužel i Rapida a částečně Superb. Alespoň dokud něco neudělá s cenou (Rapid) a vozem (Superb-facelift)...
Makovnik
No este to tak!
Kralovnou je Silona Carkova [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Nabídka je dobrá... ale zase tak dramaticky bych to neviděl. Za rozumný základ vidím Ambition plus se silnějším 1.2TSI, tam je výbava zhruba podle mých představ... a jsme na 430.000. Za ty peníze se dá koupit třeba Avensis nebo končící Mazda 6. A třeba takové xenony za 39...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Už sa teším na porovnanie s Passatom a Superbom, keď už je Octavia v strednej triede, žiadne zmilovasnie, dúfam že nám ho redakcia prichystá skôr ako porovnanie napr. s Hyundaiom i30.
PS: Teším sa aj nas porovnávací test : "test Světa Motorů: Octavia vs. Rapid, porovnání škrabek na led.
PS 2: Čo sa sťažujete že je Octavia v základe holátko - má škrabku na ľad a to inde ani nedostanete! >😒]
jossalito
Já být na tvém místě, teším se na příští procházku po Áčkách. Škrabky na led tě můžou nechat ledově klidným. :-!
Xawier
>😁 :yes:
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
>😁 >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pff blbá škrabka na led, tohle je lepší Simply clever řešení od soudruhů z NDR
VW otvírák na pivo! [odkaz]
XTad
Vidis, ja bych byl spis zvedavy na srovnani s astrou sedan, jettou, cruzem a nejmensimi zastupci stredni tridy. Ale proti gustu...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
JJ, lenže podľa redakcie patrí dostrednej triedy: tak nech to potvrdia, nech ju porovnávajú s Passatom a 6kou, keď už vraj patrí medzi nich.
Petrko
Není ve střední třídě, mimochodem tebou jmenovaná A6 je ještě výš a to ve vyšší střední třídě.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Tak poprvé: nemyslím Audi A6 ale Mazdu 6.
Podruhé: ja viem že Octavia je auto nižšej strednej triedy, ale sú to niektorý motoristický redaktori, ktorí Octaviu umiestňujú do strednej triedy.
Futurista
Tak jsem si projel ceníky. Položky typu tříbodový pás, pět opěrek výškově stavitelných, držák na vestu, Isofix... Ono to vypadá jako bohatá výbava, ale tohle jsou věci, který, myslím si já, už škodovka psát nemusí. A nebo musí, aby měla delší seznam... Nevím... Něco mi přijde úsměvný, něco už trapný...
Každopádně se těším na ten redakční test, jak pan Vaverka uvedl na pravou míru.

Krokodýl - >😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ozawasan
tolik těšení až tahle Kráska vyjede..... A přiznejme si - je to skutečně krásný automobil - tohle se jim povedlo. Je to posunutí zase o stupínek výš a má to glanc. Nepochybuji, že se bude prodávat. Navzdory svému ceníku........a tím se dostávám k tomu, co mi tedy přímo nevadí, protože si jí fakt nekoupím, ale co mne zaráží....
Poté, co si natloukli tlamičku s Rapidem, kterého cenotvorbou zařízli tak, že z toho plánovače pod komínem bolí kolena, jak musí před vedením klečet, tak pomaličku sunou své ceníky opět směrem do říše - "však oni to koupí - páááč je to škodáááá".
Automobil nižší střední - byť nádherný - toho výrazu se nebojím, protože je fakt v tomto ohledu skvělý - tak nacenit tohle auto tímhle způsobem, kdy v rozumné motorizaci(sorry jsem ze staré školy, takže zatím nic pod 1,8 než si pro mne přijdou....) a se smysluplnější výbavou se to šplhne klidně k šestistům až osmistům tisícům? Ale no tááák. Ano fleety Vás podrží. Někteří podnikatelé utápějící své finance možná také... Ale normální socka občan toužící po autě se podívá na výbavu - a za půl míle ani automatickou klima? Fakt?To si děláte kosí?
Znovu zopakuji - náádherný kousek tahle Octavie...ale zcela bez emocí - auto nižší střední, bez postavení "čehosi výsadního" naceněno jako solitér....Inu hodně štěstí.....
Avatar - Emel
Emel
Normální občan se holt smíří s 1.2 nebo 1.4TSI... za motor o výkonu 180k už se holt platí.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Ano, s tím souhlasím, jako normální občan bych se smířil s 1,4 TSI, ale i tak je to auto v normální výbyvě (nezlobte se na mě, ale automatická klima, parkovací senzory a všechna okna v elektrice je dnes standart i v menších autech) za 510 000 kč! Tohle je předražený jak prase!
jossalito
Až si jenou půjdeš opravdu nové auto koupit, doufám, že nečekáš, že za něj vysolíš tolik, co ti vyplivne konfigurátor. 😉
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Kdyby dali každýmu slevu 10%, tak by to rovnou dali do ceníku, ať nalákají víc lidí. A navíc řeším to, že porovnávat cenu lze pouze ceníkově, předpokládám, že sleva bude všude stejná, pokud nějaká...
jossalito
Sleva není všude stejná a uvádět slevu hned v ceníku, není dobré pro image. 😉
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Ale porovnávat to stejně nelze včetně slevy, tudíž si stojím za svým.
jossalito
Stůj si kde chceš. 😉
Avatar - Emel
Emel
V jakém subkompaktu (nebo i kompaktu) jsou parkovací senzory standardem?
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Mě to přijde jako standard, u některých kompaktů mám do půl milionu i parkovací kameru a podobné vychytávky...
Avatar - Emel
Emel
Koupit si ji můžeš, což o to... ale kde je to standard? Prosil bych nějaký příklad o čem mluvíme...
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Já nevím, tak podrobně to samozřejmě neznám, ale třeba u Suzuki je to standard ke srovnatelnému motoru u Swifta a nebo to má Kizashi.
Koukal jsem na pár automobilek a ceníků, ale tam se ani zadní parkovací senzory/asistent neobjevují a buď je tam předek+zadek, nebo rovnou kamera a to mi přijde divný, protože okolo jezdí hromada aut s čistě zadními senzory, takže jsem přesvědčen, že to budou mít v základu. Ale zkoumat to nehodlám, to je na dlouho.
Avatar - Emel
Emel
Spousta lidí si taky senzory koupí v GM a navrtá do nárazníku 😉.

U Swifta jsou pouze v nejvyšším stupni výbavy Sport s nejsilnějším motorem... to jsi myslel?

Kizashi je vybavené slušně... a kolik že stojí? Říkal jsi, že 510.000 je předražené jako prase.. takže Kizashi bude tak 400, ne? 😉
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Kizashi bylo samozřejmě zmíněno s nadsázkou 😉. I za toho 3/4 M je to parádní koupě, být za 400, nejezdí nikdo s ničm jiným 😁.
Zmiňoval jsem tady Octu 1,4 cca 100 kW, tudíž jsem našel Swift se srovnatelným motorem a ten má senzory v základu.
Teď jsem trochu pohledal a skoro každej má senzory za příplatek - v základní verzi, u těch dalších (většinou druhá, max. třetí) to už je a čsto je to kamera.
Ale můj výkřik reagoval na to, že hromada lidí tu píše, jak je 340k super cena, z velké části proto, protože očekávali, že Okta bude nově ve střední třídě, tudíž držší. Já jsem chtěl zmínit to, že pořádné auto z mého pohledu má určitou standardní (neboli slušnou) výbavu, jako jsou senzory vzadu (u sedanu s velkým kufrem skvělá věc), automatická klima (už i minulá generace to měla v základu), všechna okna v el. (ať už kvůli dětem, nebo kvůli vyvětrání auta před zapnutím klimatizace - radši otevřu zadní, ať vepředu neofoukneme...). A proto jsem napsal, že je dnes standard (rozumějme běžné), že mají auta aspoň tyto věci a tudíž se nalze na Oktu koukat jako na auto za 340k, ale kus za půl milionem a to mi přijde na typického představitele nižší střední (jak motory, tak výbavou a velikostí) s velkým kufrem (+) a torzkou(-) hodně.
Avatar - Emel
Emel
Kizashi nemá diesel a nemá kombík, to je pak těžké. Jinak to není špatné auto, ale za 750 je dobrých aut spousta. Swift Sport je limitka, něco jako Octavia RS... jen o třídu (a půl) níž.

340 je dobrá cena zejména s ohledem na to, že Rapid stojí 300. Detailně jsem nezkoumal výbavu, ale předpokládám, že po dovybavení na stejnou úroveň se cenový odstup Octavie od Rapida ještě zmenší... a v tu chvíli je pro mě Octavia jasná volba (z těch dvou).

"Užitečnost" jednotlivých prvků výbavy je individuální... pro mě není nějak bytostně důležité mít zadní okna v elektrice nebo automatickou klimu, naopak vyžaduju kožený volant a rád si připlatím za xenony (no, ale 40.000 je trošku dost).

Co se torzky týče... ta je v nižší střední standardem.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Torzka není základem, ale tím nejhorším, co tam můžeš dostat. Ale dnes už je nejběžnější.
Tím jsem chtěl napsat, že Okta v rámci třídy boduje snad jen kufrem a mínus má v torzce (oproti některým ostatním).
No a co se týče Rapidu, tak ten je podle mě ještě o něco předraženější, než Okta a ta by u mě z těch dvou určitě taky vyhrála. Naštěstí neexistují jen tato 2 auta 😉.
Takže v rámci Škody slušná cena, v rámci třídy ne (třeba srovnání s Hondou Civic Sport 1,8, či v naftě mě přesvědčilo - obzvláště, když se tady všude dočteš, že ta je předržená 😉).
Avatar - white label
white label
Aspoň vidíš, jak jednoduché a časově nenáročné je plácnout jen tak něco podobného v diskusi, ale následně to prokázat už je mnohem horší a mnohdy k tomu nestačí ani spousta času. Ale to přiznání v úvodu reakce hodnotím kladně. 😄
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Spletla mě vlastní zkušenost.
Já 9 let starý auto dual klima, senzory, komplet elektrika, spolubydlící 14 let starý auto, senzory, dual klima, komplet elektrika, naši 16 let starý auto klima, vpředu elektrika - tak nějak jsem to bral jako standard, že to po těch 14ti letech dorazí i sem.
Očividně jsem přestřelil 😁.
Avatar - Emel
Emel
Schválně napiš jaká auta to jsou a kolik tehdy stála.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Všechno jsou to Rovery.
Naši 220 SD, spolubydla 75 1,8i a já 75 combi 2,0 CDTi.
Stupně výbavy nevím a byly to ojetiny, takže nákupku novýho taky ne, ale je to nižší střední a 2krát střední, všecky tři byly jako ojetiny VÝRAZNĚ levnější, jak Oktávia s podobným náběhem i stářím, ale to o nové ceně neříká nic...
To moje mělo 5 let a 110 000 km a stálo 160 000 Kč (4 roky z5), spolubydla 10 let a 90 000 a stálo ho 90 000 Kč (3 roky z5) a naši ho kupovali před 10ti lety a stálo 180 000 (5 let a 100 000 najeto).
Avatar - aproximus
aproximus
den kdy rapid definitivně ztratil smysl :-! jinak 1.4TSI v eleganci = absolutní trefa :yes:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak toto su tie najtrapnejsie LEDky v celom automobilovom priemysle a startovaci gombik pod volantom na mieste spinacej skrinky ! >😁 >😁 >😁 >😁 toto nevymysliiis.. to je SKODA! To sa naozaj oplati priplatit si za tu frajerinu startovat auto gombikom.. POD VOLANTOM !!! 😊)))))
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tomu říkám gól do vlastních ceníků... >😁 >😁 >😁 >😒] No tak už jen očekávám novou cenu Rapida od 249 000,- a bude vše v nejlepším pořádku :-!

Tak to se opět ptám GTIho, který mi stále dluží odpověď na cenu Rapida >😒] >😒] >😒] Rapid je zkrátka RAPIDně předražený >😒]
Makovnik
Neviem neviem, podla obr. vlavo hore [odkaz]
Vyzera hodne podivne. Aj korejec by sa nemusel hanbit.
_Teddy_
No v podstate je to polovicny "tigri cumak". Tu spodnu polovicu mu niekto odhryzol...
_Teddy_
Keby ma dnes niekto poslal jazdit autom bez klimy a radia, tak radsej vystupim, a idem busom alebo pindulinom. Ono ta skrabka na lad v zaklade mi fakt "bohovsky" pomoze, ked sa budem v lete pri +30 dusit vo vlastnej stave...

Nic v zlom, ale po porovnani cennikov a vybavy je Golf jasne lepsia volba. Pravda, u nas ludia kazdy vikend stahuju mrazak alebo babkinu almaru, tak na nich viac zaposobi vacsi kufor. A na to sa Skoda spolieha...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co se to tady zas vytvořilo za mýtus o Octavii bez rádia? Rádio s USB je v základu.
GTI
Karoserie doslova nádherná, v podstatě dnes není na mezitřídním poli nic, co by mohlo na novou Octavii úspěšně esteticky dotírat. Karoserie je skutečně prémiový mainstream, definuje estetickou karosářskou budoucnost Evropy. Rovněž kabina uchvátí, a to jak svojí šoférskou uměřeností, jednoduchostí avšak též s jiskrou přiměřeného luxusu, tak velikostí, hloubkou, masivností sedadel. Motoricky je to myslím též jasné, jedna-osm na benzínu a dvouspojce. V eleganci samozřejmě. K šesti stovkám ještě jednu přidej na extras a máš jasno: máš-li těch sedm stováků, pak za ně obdržíš opravdovou evropskou extratřídu, o tom žádná. Horší je, když těch sedm stováků nemáš a navíc nemáš ani naději je kdy mít... Nezbyde ti nic jiného, než tu jak vyhladovělý krysopes vyskakovat na příliš vysoko zavěšenou kost. Nic mimořádného, tradice a klasika. Vždycky totiž jsou ti, co mají a ti co... nemají. Teď už jde jenom o to, do jaké garážové skupiny patříš ty...

BRAVOCTAVIA :yes: :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
cenově téměř levnější než Rapid >😁 >😒] to se opravdu povedlo :yes: BRAVOCTAVIA
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ty musis byt na praskoch.. je skaredaa, vyzera ako nedorobena predcasne vypustena do serie .. ale ok, to je subjektivny nazor. Kupit si auto za cenu vyssiu ako ponuka lepsie vybavena konkurencia materskej spolocnosti nie je frajerina ze si to mozes dovolit.. ale hlupost. Drviva vacsina Octavii bude v zaklade alebo 1.2 105k, a tam ma Golf ovela lepsiu vybavu pri lepsej cene, krajsi interier a lepsie meno..

OCH AVIA ma tiez manualne okna a lacnejsie :no:
Navtech
Za kolik kupuješ viagru? Nemáš tip?
_Teddy_
Dat sedemsto tycek za octaviu? To nemozes mysliet vazne. Za taku cenu mas slusne vybavene auto z triedy o stupen vyssie...
Navtech
Které holátko myslíš vážně ty?!
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Jedine Holatko je Octavia.. taketo Holatko sa najde uz len u Dacii.. Central bez dialkoveho a svihadlove zadne oknaaa 😊))) v 2013 to dokaze iba eeeMBeeecka 😄
Navtech
No a co s tím tedy? Nekoupíš si Oktávku a půjdeš k Dacii? Budeš manželce ukazovat, jak lítaj zadní okna s tlačítkem sem a tam, protože jinak je použiješ tak 2x do roka? Že si za ty stejný prachy vyjebal s celym VW a na skůtru tam taky dojedeš za 2O litrů? Povídej, moje děti si to tady ráno občas čtou, než jdou do školy...
Makovnik
Za 700kKc je bratumm ozajstne auto, hoci len toto: [odkaz]
Komfortnejsie, priestrannejsie, este vacsi kufor, viac odkladacich priestorov... celkovo vyssie uzitkove vlastnosti.
Pre pretekarov a olizovacov papieroveho zrychlenia 0-100 to nie je, to je jedina nevyhoda.

Alebo Insignia so 140k motorom... alebo aito, co sa netvari ako lacna prebuchana stara koncernova kara [odkaz] alebo ... je toho dost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč hned za 700?😁 Většina jich bude jezdit v 1.2TSi. 7 stovek bych za oktávku nedal ( i kdybych je na auto měl a chtěl utratit 😁), za to mám Pašíka/Monde👋Insignii, ale za těch 365tisic v TSI 77kw ( pro normální jízdu dostatečný motor) je to určitě zajímavé auto, které nemůže kupec v této cenové relaci přehlídnout a sám bych ho bral v potaz oproti například pro mne malému golfu nebo jiným Hatchbackum této třídy.
Uvidíme jak bude za tyto peníze vypadat oproti těmto fotkám TOP verze 😊.
Petrko
To si piš, do fleetu to za dvěstěpáde bez dépéhá budou chroupat o závod a o nic jiného vlastně nešlo. 😉
Navtech
250 - DPH, nebo 250 + DPH? Nemohl by si to upřesnit?
Avatar - Ozzman
Ozzman
za dvěstěpáde pro normální lidi by v tom jezdila půlka čr >😁 I já 😄
Navtech
Ty určitě ne, nejsi totiž normální, leda normální blbec "bychař"
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč nejsem normální? Protože mi to přijde jako slušná nabídka za auto do 400 tisíc? Nebo kdo nemá na top model je out? Vysvětli mi to. Jsi zatím jen ubohej, když se snižuješ k urážkám...
Petrko
Já nepsal pro normální lidi. Psal jsem o fleetu tzn koupíš jich na firmu minimálně dvacet, třicet a odečteš si DPH. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím😁 Já ale psal, že kdyby měla možnost si ji za tu cenu koupit normální soukromá osoba, tak pak v tom jezdí polovina ČR 😄 Včetně mě😊
Avatar - Emel
Emel
Kdybych měl sedm stováků na auto, nebudu je utrácet v mezitřídě, ale vezmu plnohodnotnou střední. Těžiště pro Octavii je do půl mega.
Muron
Obchodní a marketingová strategie škodovky tkví v tom, aby v každé rodině v ČR (jak u rodilých čechů, tak u imigrantů, kteří nabyli české občanství nebo alesúpoň trvalý pobyt), nalezla nová Octavia své místo. Lůza, sociálně vyloučení, samoživitelky a důchodci budou jezdit v základní aktivní 1,2 TSI 63 kW s mexickou klimatizací, dělnická třída, podučitelé a zdravotní sestry už budou na dálnici (mají na známku) řadit 6ku, pouštět si MP3 a dívat se na svět skrze tónovaná skla, za středostavovské bude řadit DSG v 1,8 TSI nebo chrochtě. Většina z nás, co sem chodíme a Octavii bychom si pořídili jako třetí nebo čtvrté auto do rodiny, si jí nechá postavit právě podle toho, jakou v roli ve vozovém parku plnit bude. Možná se mi budete posmívat, ale na nákupy nebo odvoz cerelu ze zahrádky by mi 1,4 TSI v Eleganci stačila.
Avatar - cerrbion
cerrbion
ježíš, další dolarový milionář >😁

samoživitelka a lůza v v autě za 340,- táců ty si fakt mimoň....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😉 :yes:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Golf 7 ma v zaklade vybavu ktoru ma Octavka iba v strednej alebo dokonca ovela drahjej najvyssej vybave :no: :no: :no: Central bez Dialkoveho a svihadlove zadne okna v 2013 ???? Hanba SKODA ! :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tónovaná skla opět chybí v základu 8-s 8-s 8-s Jó je to slátel ta naše Škoda Henline >😁 8-s >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Daju vam Octavku s vybavou o 50tis horskou ako Golf 7 + bez 😁S elektronickeho diferencialu a oblbnu vas cenou nizsou o trapnych 5 tis a vsetci tu vypisuju ze cena je dobraaa?? Och nevedomost vas ozaj oslobodzuje.. 😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
náhodou podle mě je cena adekvátní českému trhu. Takto si cenově Golf vs. Octavia stojí už řádku let. Za cenu Octavie Henline můžeš mít bohatě vybavený a neošizený základ v Golfu. jen se musíš vzdát toho vzduchu v kufru. Češi tohle psychicky prostě nedají. Bude pračka ve slevě a jak to potáhneš v Golfu domů >😒]
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Pracka ve sleve 😄 bude v Golfe aj v Octavke bez rozdielu na tom istom mieste, na zadnych zlozenych sedadlach (resp. ak bude vacsia tak sa do O. nevojde kvoli klesajucej streche), ten nizky pretiahnuty priestor v kufri bude velke lakadlo pre Ceskoslovenskych pastekovych dovolenkarov, to mas pravdu 😄
Navtech
Přesně tak :yes: :yes: Ještě lepší je všechno ostatní...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Golf nema skrabku ve vicku nadrze... :-!
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Radsej "schazet" skrabku ako klimu, 😁S, el. rucnu brzdu, el. okna, dotykovy display.. atd.. 😄 Cudujem sa za tu skrabku nedavaju iba od vybavy Elegance 😄
honzafi
Obávám se, že letitý výsměch Opelům, Alfám, Fordům a jiným lagricům zanedlouho dopadne i na Škodovku. Pod záminkou nižších emisí, reálně pro kratší životnost (aby náhodou neměly servisy nedostatek kšeftů) se turbem tahají velké výkony z 1.2ky, o 1.6 TDI ani nemluvě (tuplem ne o dvoulitrech, kde praskají hlavy, ojnice, klikovky a jiné, zcela nedůležité součásti...). Děkuji, nechci ani zadarmo. Pro tunu a půl těžké auto je menší motor než 1.9 nesmysl.
Roky budovaná důvěra zákazníků ve Škodovku a potažmo koncern VW se asi brzy rozpráší, když lidé zjistí, že kupují stejný spotřební šmejd, jakým jsou auta z Francie či Itálie. Kde jsou časy motorů AGR, kde jedinými kurvítky byly: váha vzduchu, snadno zaslepitelný EGR ventil a dvouhmota s životností kolem 300 tkm dle (ne)podtáčení. Se správným olejem a jeho výměnami v předepsaných intervalech měly tyhle motory při slušném zacházené přes půl milionu základní životnost, ne jako dvoulitry, kde se kazí snad vše. Až vícero zákazníků uteče k Toyotám aj., pochopí soudruzi v Boleslavi, že někde udělali chybu, když místo spolehlivosti začali sázet na vzhled.
Muron
Kdo má pod čepicí, jezdí v 1,9 TDI s rotačkou. Ta 2,0 CR na tom tak špatně už není. Ten spolehlivostně/životnostní propad je u koncernu VW patrnější, kdy mimořádně spolehlivé motory byly postupně (kv§lu emisím) nahrazeny méně spolehlivými PD a na tu horší z nich (2,0) se postavil nespolehlivý CR. Nevím, proč CR nenasadili na hlavu 1,9, asi nějaká konstrukční omezení. U jiných výrobců ten spolehlivostní propad s nástupem CR nebyl až tak výrazný, třeba u Forda je na tom 1,6 CR od PSA lépe než jeho 1,8 TD.
U benzínů je otázka, zda tyhle nové 1,2 TSI s 16v a řemenem budou mít nějakou konstrukčně-kvalitativně neostačující rozvodovou část.
Doba, kdy si lidé kupovali koncernová auta kvůli spolehlivým a odolným motorům (resp. kdy takoví byly v nabídce). je holt pryč.
Vaclav_M
Na ceny nové O jsem byl celkem zvědavý a musím říct, že mi přijdou v pořádku. Příliš nechápu ten humbuk kolem tzv. základní verze a diskuze, jestli má rádio nebo ne, když money maker bude stejně tdi v cenách kolem 500 tis. Můj názor je, že 2,0 tdi ve slušné výbavě za 600 je cena férová, navíc srovnatelná s konkurencí střední třídy (mondeo, 6, insignia...), kam O zkrátka patří. Základní verze je tak jen na oko, reálně jich moc jezdit nebude. Pro méně majetné je tu F, Room, nebo Rapid. Komu se to nelíbí, může mrknout jinde. Třeba u korejců. Potom si může namlouvat, že i30 je stejná třída a že jsou jeho křivky sexy...
Jamie
:yes:
Avatar - cerrbion
cerrbion
OIII není střední třída i když si to ty, škodafans a VW PR přeje 😄
Vaclav_M
Věnuji trochu času Tvému příspěvku a pokusím se uvést pár věcí na pravou míru. Za prvé, pokud nebudeš líný, všimneš si, že jezdím Mondeem. Pro dokreslení uvedu, že má žena má Focuse. Mezi zarputilé Š fans se tedy opravdu neřadíme. Protože jsem v autech nějaký pátek dělal, snažím se jen reálně a s nadhledem hodnotit situaci. A proč dávám O3 do střední třídy? Protože se tam velikostí, zpracováním, užitnou hodnotou a nakonec i cenou jednoznačně řadí. O tom není třeba dlouze diskutovat. Nebo máš snad pocit, že jiná auta z nižší střední (focus, i30, astra, megane...) jsou na úrovni O3? Nejsou. Nejsou totiž ani na úrovni O2 a nebavím se o vzhledu. Vkus jiných mi lidí mi hodnotit nepřísluší a ani se o to nepokouším. No nic, zkus o tom přemýšlet, až budeš čekat na autobus 😄
Ferdinand Este
Už jste ji viděl jinak, než na fotce?
Avatar - pario
pario
Z napísaného som pochopil,že kúpa Fordov bol Tvoj najväčší omyl .
Vaclav_M
Mno, pravděpodobně si naopak nepochopil vůbec nic. S fordem jsem naprosto spokojený, čehož by si se při troše snahy dočetl. Pouze na rozdíl od mnoha jiných nemám problém s uznáním kvalit jiných vozů. Přijde mi to normální. Stejné bych napsal o mazdě či hondě. Toť vše. Potud tedy nechápu reakce lidí, kteří se mohou vzteknout, že jsem si dovolil vyjádřit se ohledně O3 spíše pozitivně. To máte z té O takový mindrák??
Avatar - white label
white label
Někteří zřejmě mají a najít o tom (nejen) v této diskusi důkazy by zjevně nebyl žádný velký problém... 😉
Avatar - pario
pario
No reagoval som hlavne na časť vety,že nový Focus,Astra,I30 nie sú ani na úrovni O2. Čo podľa mňa nie je pravda.
Philip1
Když se podíváte na kompletní ceník, který jsem našel tady [odkaz] tak zjistite, že veškeré příplatky jak za výbavu, tak za motorizace se dost blíží těm, které byly za faceliftovanou Octavii II. A já si osobně myslím, že III Oktávka udělala obrovský krok ku předu, ať si zlí jazykové říkají co chtějí.
Octavie III má co nabídnout a zaslouženě bude v TOP 15 nejprodávanějších aut v EU. A nejprodávanější auto v Čechách.
Jen tak dál ŠKODOVKO 😉 :yes:
Philip1
P.S. Antiškodovkáři jen do mě 😉
valodja
já souhlasím, uvidíme, jaký bude pocit v interiéru v nižších výbavách (zatím vidíme ty vyšperkované..). Golf a Octa budou kladiva na konkurenci...z mýho pohledu je tam relevantní ještě tak i30, ale budou muset ještě poslat ceny dolů, bo tato auta jsou zase o jeden level dál...
Avatar - Emel
Emel
Ono končící OII žila ze skladovek a akčních sérií.. já mám například v paměti TSI drive, kdy za 400 bylo komplet vybavené auto s 1.4TSI. Pecka jsou třeba xenony za 39, jak bych je do auta chtěl, tak za tuto cenu do nižší střední mi to přijde nesmysl. Ale celkově to není špatné...
androidromano
Jeden novinar povie je to stredna trieda, druhy povie je to nizsia stredna trieda ... nech sa uz dohodnu ...

btw ak to je skutocne stredna trieda tak skoda bravo! je to najlacnejsie auto strednej triedy so smiesnymi motormi.

inak vsimli ste si sklopene zadne sedadla? preco niesu v jednej rovine s kufrom?
valodja
rozvorem i délkou je to tak na hraně...ale spíš dejme tomu, že je to největší zástupce nižší střední...sedadla jsou se skokem kvůli tomu, že chtěli maximalizovat kufr. Golf to má vyřešený takovou flexibilní podlážkou...
valodja
Táta vybíral auto, tak jsme v poslední době prošli celkem všechno relevantní na trhu v nižší střední. (C4, Astra, Ceed, Rapid, stávající Octa, 308, Megane staticky, i30, starej a novej Golf). Cenové zadání bylo 250-350. Nakonec bylo finále i30 na spodní hranici a novej Golf na horní hranici. I30 je velmi solidní auto, ale mix jízdních vlastností (komfort vs ovladatelnost&stabilita vs ticho) a celkového pocitu dotaženosti znamenal výsledek = Golf, 1.2 (jede do 4000ot cca jako 1,6GDI 120k) ve střední výbavě. Je to neuvěřitelně příjemné auto s perfektní ergonomií, sametovým motorem a jemným jízdním projevem, ve střední výbavě i pěknými sedačkami, volantem, rádiem etc...Jinak Rapid má také podobnou koncepci zadní nápravy, ale zdaleka není tak jemně vyladěn. Nicméně ho považuji za povedené auto, s koncernově povedenou ergonomií (celkově nesrovnatelně dotaženější, než parodická francouzská dvojčata bez opěrek na hlavu vzadu), správná cena za Ambiztion 1.2tsi je 290k, za tu cenu už se začínají i objevovat.
valodja
táta chtěl malé auto = nikoli kombi či liftback. Jinak by si počkal na Octavku.
Kpt.Melasa
Mně k parodickému francouzskému (rádoby)autu hlavové opěrky vzadu dali a mám pocit, že je dávají úplně ke všem. To je měli v šourůmu demontované? 😲
valodja
no, myslel jsem 301/elysée...tam jsou vzadu "integrované" jak u Kia Sephia vzor 1994.
Mike_C
Já se nějak nedovedu rozhodnout, jestli je to cena dobrá, nebo není. Na jednu stranu, ač se mi nelíbí, je to kus auta. Na druhou stranu se v minulých generacích nesměl ten kufr naložit. Takže jako plus ho nepovažuji. Vnitřní prostor pro 4 lidi bude ve své podstatě stejný jako jinde.
1.2 tsi umí jezdit úsporně a bude to umět i s O3, jako základní motorizace pro jednu cestu na dovolenou za rok asi stačí.
Ceník Škoda trochu mate...například položkami typu "zadní odkládací plato". Chápu, že v moderní aumotobilové histoii ho Fabia Junior v základu neměla, ale já to tam fakt vidět nechci, to je zkrátka část auta, ne výbava. Pro koncového uživatele je podstatných jen několik málo černých puntíků - klíčový centrál (zase mi to trochu připomíná rozhlasový pořad "Zpátky do minulosti!"), radio a možnost připojení USB, přední elektrická okna a elektrická zpětná zrcátka (naštěstí vyhřívaná). Nutno tedy přidat klimatizaci, palubní počítač, dálkový centrál a rezervu. Tj plus 44 000 (Předem se omluvím, ale reaguji na slova ceníku Škoda - paket Active plus je v ceně 40 000, tedy klima je za 35 000 Kč a paket je časově omezený. Pokud by tak tomu nebylo, cena klimatizace a tónovaných oken je dohromady právě oněch 10 000. Děkuji za pochopení. ) Základní cena s dnes "základní výbavou" je tedy kolem 380 000 Kč, což je až moc na dohled stále lépe vybavené verzi Ambition.
Sečteno a podtrženo, opravdový základ tvoří cena 380 / 400 tis. Nic nového pod sluncem a přecijen..je to trochu drahé 😄
valodja
Minus drobná slevička a je to good. Na normální ježdění do práce + 2x ročně dovo je to postačující...
adolph
Obávám se, že příštího půlroku moc sleviček na novej model nedostaneš >😁
Avatar - jozephko
jozephko
Nová Octavia je v základe drahšia ako Golf - to je zaujímavý míľnik. Podľa cenníka je síce o 4-5 tisíc lacnejšia ako Golf, ale ten má v základe automatickú klímu, zatiaľ čo Octavia len manuálnu, a aj to len pre prvých 1.000 zákazníkov.
4bytelnýkola
přiznám se, že octavii rád potkávám kdekoliv mimo území naší krásné vlasti, to jen tak na úvod, auto vypadá asi tak, jak každý očekával, design c sloupku ala aston martin rapid bych za designovou originalitu úplně nepovažoval, nicméně šáde vypadá prostě dobře, co mě trochu trápí je klasické umístění navigace někam do středu ovládacího panelu, kam navigace správně patří snad netřeba připomínat, dále archaická ruční brzda, mňo, čistokrevný offroad snad, ale dnes se píše rok 2013, letmý pohled do ceníku a možnost automatu pouze pro nejsilnější benzín + 2x diesel pobaví, absence klimatizace v základní výbavě u auta za 335 tis. je trochu černej humor, nuž český rozume, hurá pro ni :yes:
Avatar - Emel
Emel
Tak předně... základní cena pod Golfem je příjemné překvapení, které sice trošku pokazí desetitisícový příplatek za klimu, ale i tak je to pořád v pořádku. Základní Active vypadá slušně.

Pokud se budu držet při zemi, je minimální motorizací 1.2TSI s šestistupněm za přijatelných 30.000 navíc. Nepříjemný je ale poměrně velký cenový skok 60.000 za Ambition (u silnějšího TSI 55.000), která navíc pořád ještě nemá třeba litá kola a celkově za těch 60.000 zase tolik nepřináší. Pokud bych si konfiguroval levné auto pro sebe, skončím asi u Ambition plus... a se skřípěním zubů oželím xenony za 40.000. Znamená to 430 za 1.2 nebo 470 za 1.4TSI.

Bída je nafta, 430 za auto s pětikvaltem bez klimy... ale tak to prostě je.

Ve srovnání s Rapidem bych to pořád označil za dobrou cenu, realistickou, u novinky akceptovatelnou. Přesto, za 530 přichází na trh taktéž horká novinka Mazda 6... ale to si holt musí každý zvážit sám. Resumé? Podle mě to Škoda nastavila dobře.
Avatar - nalimer
nalimer
Čo pozerám, to pozerám, ale dobre vybavená O3 pod pol mega sa nedá kúpiť. Nech sa páči, prenechám tú moju vám 😄
Tí, čo sú pevne rozhodnutí ju vlastniť, nech sa páči do showroomu. A zvyšok - naozaj si porovnajte čo na trhu viete nájsť za rovnakú cenu (pri hranici 450.000 Kč je dostupná aj stredná trieda s dobrou výbavou, pričom nehovorím len o "low ende").
jossalito
Ty už si se byl ptát v salónu? Nebo usuzuješ z fotek? >😁
alba
zakladní cena je pěkná ale co takhle někdy dát ke článku i fotky té néjlevnější verze a ne jako vždy té nejdrahší a ještě se vším co si k tomu mužete připlatit. cena té octavie na fotkách bude tak 800tis. (metalíza,kůže,atd.)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tohle je oficiální galerie Octavie. Myslíš, že Škoda dělala nějaké fotky základní verze? Proč by to dělali, když chtějí v první řadě zaujmout?
ski4
Dřív se dalo říct, že za stejné peníze co stojí Golf jste od škodovky dostali kus auta navíc, ale když se dnes porovnají výbavy a ceny Golfu s Octavií, tak už toto tvrzení bylo zašlapáno do země. Když jsem porovnal cenu Octavie a Golfu 1.6 TDI a připočetl příplatkovou výbavu Octavie tak abych dorovnal Golf, vyšel mi hrozivý rozdíl 55000 Kč! Když jsem se podíval ještě dál, tak jsem nabyl dojmu, že ve Škoda Auto se definitivně pomátli. Protože v případě motorizace 2.0 TDI šplhá rozdíl až ke 100000 Kč!!! Navíc i příplatková výbava je o dost levnější. A to jsem ještě nazapočetl, že Golf má oproti Oktávce v případě této motorizace víceprvkovou zadní nápravu a další prvky, které dělají Golf mnohem lepším autem!!! Schválně kolik bude chtít VW za Golf Variant?
adolph
No cena je zatím samozřejmě celkem vysoká, jakkoli tady budou vlastenci plácat opak. V jiné výbavě než ELEGANCE je auto prakticky nekoupitelné, pokud tedy máme hovořit o střední třídě. Takže za slušnou motorizaci dáte 559 nebo 589tis. A to ještě pořád je velký prostor pro příplatky, protože chybějí například přední senzory atd..ale je to novinka, tak snad za nějaký čas až klesnou ceny může být i racionální volbou.
Avatar - sansk8
sansk8
Docela sem se u toho rychlení zarazil. To že je vždy rychlejší o jednu destinu s manuálem oproti DSG se mi moc nezdá. Neřikám že jsem špatný řidič, ale ty kvalty tam tak rychle jako DSG fakt házet neumím, takže co to?
Avatar - Ham.
Ham.
Všimni si udávané spotřeby, u DSG je o dost nižší než s manuálem takže asi těžké zpřevodování.
Na druhou stranu kolik modelů mimo prémie ti nabídne zrychlení 7,4 vyjma modelů RS, OPC, ST etc., pouze Focus a Astra mají podobnou vrcholnou motorizaci a ty mají zrychlení o půl nebo o vteřinu horší a přitom jsou to HB.
dave19
No když se podívám an cenu tý 1.8 tak je možná lepší připlatiti si a koupit nový A250.
Avatar - aproximus
aproximus
může v roce 2013 ve střední třídě nabídnout v základu nelakované díly karoserie a netónovaná skla 8-s
Avatar - cerrbion
cerrbion
ve střední ne, ale v nižší střední kam OIII nazvdory škodafans a PR patří, vlastně taky ne. Doporučuji všem neznalým nastudovat z čeho OIII vychází, její rozměry porovnat s opravdovou střední třídou jako je oproti OIII již 6 let staré Mondeo, staronový také již letitý Passat nebo celkem nová Insignia. Tyto auta jsou někde jinde. Oktávka je a vždy byla lehce ošizený Golf s megakufrem na stěhování bojlerů,mrazáků a almar, nejspíš nejčastější činnost šťastných majitelů. Nic proti takovému typu auta, zákazníky si očividně najde. Ale hloupě ho řadit kam nepatří... Z hlediska PR úspěch, protože zákazník je přesvědčen, že kupuje něco víc za míň peněz než ve skutečnosti dostane, z hlediska kupujících pro mě nepochopitelná a možná úmyslná neznalost. Nejvýmluvnější je porovnání rozměrů s novou Astrou sedan včetně nezbytného kufru.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Do střední třídy řadí škodovku hlavně Škodahateři, aby jí pak mohli vytýkat, co všechno oproti konkurenci nemá. Stejně tak jí pak ti samí Škodahateři řadí do nižší střední, když potřebují pomluvit ceny. Smiř se s tím, že Octavia je kus auta v nižší střední a tak to vždy bylo, je a nejspíše i bude. A věř, že 99% zákazníkům je jedno, jaká je to třída a většina z nich ani neví, že nějaké třídy existují a vidí jen auto v pohledu líbí/nelíbí ,drahé/přijatelné, velké/malé/akorát.
adolph
Kdyby byla Octávka střední třída, ta cena by snad i odpovídala. Ale protože do střední nepatří, je prostě drahá..jako netvrď mi, že budu za 400tis rolovat okýnka?!! Dle Tvého příspěvku je prostě jen špatně vybavená a drahá, s čímž celkem souhlasím, takže se vlastně shodnem...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dle mě je naprosto v pohodě a nemám s tím problém. Pokud budu chtít elektriku vzadu, tak si připlatím za elektriku vzadu. Podívej se, s jakou cenou vyrukovali Korci, když představili novou i30 a jaká byla základní výbava, ale tam se nikdo nepodivoval.
adolph
Nevím kolik stála i30 když ji uvedli na trh. Zato ale vím, že teď ji s nějakým paketem co nabízejí koupíš za 450 s podobným motorem, ale má neskutečný množství blbostí od bluetooth, solárních skel, světel ve stínítkách po obraz kamery v zrcátkách atd... pokud Octavia v brzké době nepůjde cenou dolů, tak je racionálně nekoupitelná...chápu Tvůj argument s i30, po vstupu na trh je cena vždy víš, ale škodovky obecně cenově moc dolů nejdou. Což je chyba.
Avatar - cerrbion
cerrbion
tak to mi ukaž diskuzi, kde ji řadí do střední škoda hateři, speciálně tady na VWserveru. Jsi typický zástupce nekritických škodafans co bude hájit Škodu i kdyby na na chleba nebylo. Octavie ja kus kufru v nižší střední, ne kus auta v nižší střední, vším ostatním patří tam kam patří a střední to není. A o tom jsem právě mluvil, že zákazníci nevědí co vlastně kupují. Že by se vůbec nezajímali o třídy je dost mimo, možná neznají třídy, ale s tím, že ji spousta lidí řadí na úroveň právě s Mondeem nebo Passatem je prostě fakt, a je to podle mě k jejich zákaznické škodě a deformuje to jejich pohled na výhosnost koupě, protože porovnávají neporovnatelné. Ale jsou to samozřejmě jejich peníze a jejich problém. Celé co jsem chtěl říct je, že se Oktávku snaží určité skupiny odjakživa nacpat někam kam nepatří a svůj názor píšu sem, kde například o třídách aut diskutující něco vědí a často se o nich zmiňují například i v tomto článku, kde právě diskutující a fandové značky vynášejí podobné nepravdy, a sotva se objeví někdo s opačným názorem nebo dokonce argumety spustí se pomalu hněv boží se snahou ohýbat téma nebo případě obrátit hate na cokoliv co Škoda není. Mě nevadí Škodovka jako taková, vadí mi jen to nekritické zbožšťování a pomalu pogrom na každého kdo se jen ozve s nějakou výtkou nebo se mu nedejbože líbí víc Hyundai, protože to je zde pomalu rouhání.

Pokud nejsou podle tebe třídy důležité a lidi je neznají a nezajímají je, proč v každém článku a diskuzi se někdo snaží o Oktávce jako o střední třídě mluvit.
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jsou u nektere vybavy aktivni operky hlavy? V textu jen, ze jsou vyskove stavitelne. Diky
Xawier
WOKS již v základu...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Dik, proc to Skoda neuvadi, misto blabolu vyskove nastavitelna?
Ono to nema v zakladu delena operadla. Sedak je asi napevno lavice, takze asi nesmysl delit?
Avatar - Atlis
Atlis
...za OIII 1.8TSI Elegance s priplatkami. No ty vole... >😁
mozgog
Vypadá jako klon mezi stávající Oktávkou a Superbem, s tím, že z každého si vzala to horší, nelíbí se mi. Navíc VW nemá pořádný benzínový motor, jen pro info - konkurence, např. nový Auris 1.6 (97kW), 6-ti kvalt, víceprvek, střední výbava - za 349.000,- a chybí jen mlhovky, tempomat a vyhřívané sedačky (a tahle skoro 5-ti metrová kráva by se stejnou výbavou stála kolem půl milionu (odhaduji, nebudu to hledat)
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tempomat v posledni dobe moc nepouzivam a vyhrivany sedacky vubec.
Jsem zvedav na zivo, Auris vypada hodne zajimave, jedno z nejhezcich a hlavne nejspolehlivejsich aut a za rozumny penize 😉
jossalito
Tempomat, klima, vyhřívané - sesle, volant, okno, zrcátka, to je základ, bez kterého bych auto nekoupil. 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Osobne bych klidne dnes ozelel vyhr. sedacky i tempomat a polokoz. sedacky. Bral bych klidne jen parkovaci senzory(dnes asi kameru), tlaky kol, auto. klimu, zrcatka v el. s vyhrivnim, hlinikovy kola, metalizu, el. okna, mozna by stacily i predni, ale radsi vsechny. Obcas to clovek preci jen stahne. Takze si vlastne rozumime. Stredni vybava Aurise je vice nez vyborna, spousta kravin a i ten kozenej volant, ktery bych dnes asi taky neozelel tam je, 97kW a za cenu skoro zakladu Octavie 😉
jossalito
Auris je spotřebák, buď vem co je, nebo nech ležet. 97kW taky není zrovna kdovíjaká porce poníků, navíc, když je to maximum. Jo a vůbec se mi nelíbí. 😉
mozgog
autom. klima je v základní verzi, tempomat a vyhřívané sedačky za příplatek v nějakém "packu", za normální, přijatelnou cenu, anebo ve vyšších výbavách

polokožené sedačky a parkovací senzory a tlaky kol nemusím, tempomat na delší cestě šetří patu a vyhřívané sedačky nejsou nezbytnost, ale příjemnost 😄
JozoO
Ked citam tie udavane spotreby, tak si poprosim kefu s kecupom ak sa to vobec da v normalnych podmienkach dosiahnut ...