Novinky
V tom značení už je dobrý bordel. 316d s dvoulitrem, u Benzu zase C200 nebo C250 se stejným 2.2CDI... Abychom si brzo nešli i pro 1.2TDI a pod kapotou bude šestilitrový dvanáctiválec co v brožuře žere jako jednadvojka 8-s
Nu, ono to stále trochu SMYSL má, dříve se to vztahovalo JEN k OBJEMu a dnes ta číslíčka naznačují (třeba ono 250 CDi) spíše výkon, tedý "jako" jaký je to asi tak objem (a hlavně z jednoho objemu/motoru jsou už dnes docela "běžně" a málem "standardem" 2-3 výkonové varianty, tak JAK jinak to "značit" - z 316d a 320d je celkem JASNÉ jak vůz "pojede", že je objem stále stejný ... no a co, k čemu je komu objem válců - že se zrovna dle TOHOTO parametru v maličké zemi v centru Evropy stanovuje povinné ručení, to je docela DOST velký "anachronismus", který stejně dříve či později SKONČí..
Pěkný den (a šestilitrový 12ti-válec pod kapotou - KDO by ho tam NEchtěl najít.. 😄
Pěkný den (a šestilitrový 12ti-válec pod kapotou - KDO by ho tam NEchtěl najít.. 😄
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Slyšela jsem, že hlavně v česku je 12V VELMi, ale opravdu VELMi rozšířený motor (nevím jestli se dává i do něčeho jiného, ale jeho DRNčivý zvuk a spotřeba 10 l/100 km při dodržování dálničních 130 km/h ve voze Fabia je "všeobecně znám" - 1.2 HTP 44 kW je oficiálně nazýván.. 😄
Já osobně dávám PŘEDNOST V12 (W12 ani tak NEee) a myslím že HODNĚ MAJITELů "do roboty" chodí (aby "zarobilo na palivo" i další "následovníky" 😉
Pěkný den (raději s V12 než s 12V 😄
Já osobně dávám PŘEDNOST V12 (W12 ani tak NEee) a myslím že HODNĚ MAJITELů "do roboty" chodí (aby "zarobilo na palivo" i další "následovníky" 😉
Pěkný den (raději s V12 než s 12V 😄
Vozis jeste dva motory v kufru C5?
To NIKOLIV 😉
V zavazadelníku jsem kdysi do země "pašovala" G-alinu T-atjanu i-vanovnu (dnes možná tak v Chrysler Grand Voyager se všemi vyndanými sedačkami), jinak v Brumlovi vozím vpředu V6, což se jeví jako "dostatečné" (nikoliv jako známka ve škole, ale jako "postačující/vyhovující/odpovídající" 😉
PS: A i když jsem nikdy NEbyla moc dobrá v matematice, tak ať počítám jak počítám, neb VPŘEDU vozím oněch V6, tak VZADU v zavazadelníku by možná "stačil" JEDEN (další) motor, nebo? 😄
PPS: Tedy pokud jste NEmyslel, že bych do kufru C5 naložila DVA R3 1.2 HTP 12V - to NE! To by se Brumlovi mohlo udělat "nedobře" 😉
Pěkný den (s nějakým "pravým" V12 😄 :yes:
V zavazadelníku jsem kdysi do země "pašovala" G-alinu T-atjanu i-vanovnu (dnes možná tak v Chrysler Grand Voyager se všemi vyndanými sedačkami), jinak v Brumlovi vozím vpředu V6, což se jeví jako "dostatečné" (nikoliv jako známka ve škole, ale jako "postačující/vyhovující/odpovídající" 😉
PS: A i když jsem nikdy NEbyla moc dobrá v matematice, tak ať počítám jak počítám, neb VPŘEDU vozím oněch V6, tak VZADU v zavazadelníku by možná "stačil" JEDEN (další) motor, nebo? 😄
PPS: Tedy pokud jste NEmyslel, že bych do kufru C5 naložila DVA R3 1.2 HTP 12V - to NE! To by se Brumlovi mohlo udělat "nedobře" 😉
Pěkný den (s nějakým "pravým" V12 😄 :yes:
Krome fleetovych nakupu si neumim predstavit nekoho, kdo si koupi 316d. Trojka vyzaduje urcitou dustojnost a nenucenost pohybu na silnicich, coz udavane parametry uplne nesplnuji, alespon ne pro me.
Spotrebe se da i verit, nebot zakladni uspora prijde diky Stop/startu. Ja osobne jezdil v 320d/177HP klidnejsim stylem do 6l/100km a nikdy jsem nepresahl 10l/100km. Kdybych se snazil, verim, ze i o litr min. Nicmene, kvuli tomu si BMW nikdo nekupuje. A tim se dostavam k prvnimu odstavci.
Spotrebe se da i verit, nebot zakladni uspora prijde diky Stop/startu. Ja osobne jezdil v 320d/177HP klidnejsim stylem do 6l/100km a nikdy jsem nepresahl 10l/100km. Kdybych se snazil, verim, ze i o litr min. Nicmene, kvuli tomu si BMW nikdo nekupuje. A tim se dostavam k prvnimu odstavci.
Neřekl bych že 85kW je podmotorovaných pro trojku. Motor je výkonově ideální (jako základ), ale spíše sedí k nižšímu objemu.
motorově ideální tak ke 1200kg hmotnosti a ne k jedenapůltuně. Souhlasím s původním příspěvkem BMW co neumí 200 a stovku pod 9 je k pláči.
Odhaduji, že tak "přes90%" obyvatel české republiky by RÁDO "zaplakalo" 😉
PS: Kolik "tipujete" VY, milý Me2d(e)?
Pěkný den 😄
PS: Kolik "tipujete" VY, milý Me2d(e)?
Pěkný den 😄
klidně mi TYkejte milá Kylie....
...podle mě je BMW značka která šetřílky neosloví, už jenom proto že se dá koupit auto s lepším poměrem/cena výkon, a Freude am Fahren je u takového modelu jaksi v čudu. Asi musí doplnit portfolio kvůli EU, aby mohli prodávat osmiválce :-!
...podle mě je BMW značka která šetřílky neosloví, už jenom proto že se dá koupit auto s lepším poměrem/cena výkon, a Freude am Fahren je u takového modelu jaksi v čudu. Asi musí doplnit portfolio kvůli EU, aby mohli prodávat osmiválce :-!
Já "hlásím" že VÍM že jsem (trochu) "divná", ale já VYKÁM ... tak nějak RÁDA, mně to VYHOVUJE (a naopak vůči MNĚ můžete psát "normálně", NE"omezujte" se/NE"všímejte" si - já VYK, vy TYK - No Problem 😉
PS: Asi ANO
PPS: A bohužel dívala jsem se do křišťálové koule a "evoluce" PŮJDE ještě DÁL tímto směrem... ;-\
Pěkný den 😄
PS: Asi ANO
PPS: A bohužel dívala jsem se do křišťálové koule a "evoluce" PŮJDE ještě DÁL tímto směrem... ;-\
Pěkný den 😄
Ja neviem, čo vám vadí niektorým na tom motore? Ťahá a málo žerie. Aj keď oboje naraz asi logicky nepôjde.
Ja mám v aute minimalistický 1.5DCi, úbohých 60 kW, ťahá 1300 kg váhy zväčša po meste a nevypýta si viac ako 5,5-6 litrov, pričom ho nijak zvlášť nešetrím. Nerozumiem, prečo by nebolo možné úsporne a svižne jazdiť aj s týmto bavorákom? Alebo "kovboji" inú polohu plynového pedálu ako po podlahu nepoznajú?
Ja mám v aute minimalistický 1.5DCi, úbohých 60 kW, ťahá 1300 kg váhy zväčša po meste a nevypýta si viac ako 5,5-6 litrov, pričom ho nijak zvlášť nešetrím. Nerozumiem, prečo by nebolo možné úsporne a svižne jazdiť aj s týmto bavorákom? Alebo "kovboji" inú polohu plynového pedálu ako po podlahu nepoznajú?
Teda lidi takových zcestných názorů na spotřebu jako je tady jsem dlouho neviděl. Vypadá to jako by jste o technice a motorech toho moc nevěděli.
Chcete jezdit za 'papírovou' spotřebu? Můžete, ale musíte splnit následující😒br />
- mít stejný mix jako u 'papíru'(poměr měst👋dálnice/mimo město, pokud budete jezdit delší trasy po okreskách můžete mít lepší spotřebu než je papírová)
- musíte to umět! 'papír' je dělán úsporným stylem, když to neumíte nedivte se, že se na něj nedostanete, jezdit se dá svižně a úsporně, musíte jen umět hospodařit s rychlostí auta
A závěrem proč je ten úsporný 1,4TSI takový žrout jak píšete, je to proto, že má turbo které je schopné do válců nahnat dost vzduchu a tím spálit dost paliva (oproti atmosféře kam víc vzduchu nedostanete), takže nárůst spotřeby je u turba oproti atmosféře při neúsporné jízdě mnohem výraznější
Chcete jezdit za 'papírovou' spotřebu? Můžete, ale musíte splnit následující😒br />
- mít stejný mix jako u 'papíru'(poměr měst👋dálnice/mimo město, pokud budete jezdit delší trasy po okreskách můžete mít lepší spotřebu než je papírová)
- musíte to umět! 'papír' je dělán úsporným stylem, když to neumíte nedivte se, že se na něj nedostanete, jezdit se dá svižně a úsporně, musíte jen umět hospodařit s rychlostí auta
A závěrem proč je ten úsporný 1,4TSI takový žrout jak píšete, je to proto, že má turbo které je schopné do válců nahnat dost vzduchu a tím spálit dost paliva (oproti atmosféře kam víc vzduchu nedostanete), takže nárůst spotřeby je u turba oproti atmosféře při neúsporné jízdě mnohem výraznější
Platí? 😄
Pěkný den Dinar(e) - zde (bez ironie) s vámi SOUHLASím 😄
PS: Plošší křivka se "hodí", ale když ten malý motůrek pohání něco většíh👋těžšího občas trochů působí jak "rozzuřený vysavač" (to moc jízdu NE"zpříjemňuje") a i přes krásná číslíčka je u "downsizing(ových)" motorů trochu problém s "vyšší" a maximální rychlostí - tam asi trochu naráží na limit OBJEMu. Ale to jsou popravdě spíše "okrajové" záležitosti, v "normálním/běžném" provozu to řidiče spíše "potěší" (trochu "problém" je zatím CENA).
A zrovna tak NElze očekávat OBJEMu odpovídající spotřebu, ta se "váže" spíše k tomu výkonu..
PS: A pak jsou tací (také, tedy takOVÉ
😄 ), kteří raději v atmosferickém 6ti válci než "naturbovaném" 4, neb i přes všechny teoretické i praktické KLADY onoho menšího motoru, v kategorii "pocit" z jízdy se NIC NEmění - v poklidu "předoucí" VĚTŠí objem a VÍCE válců zatím NiČÍM NEnahradíš 😉
Pěkný den (s nějakým HODNĚ válcovým a VELKOobjemovým motorem :yes: 😄
Mně se třeba 2.0 T(F)Si moc Moc MOC líbí, ale 1.4 TSi sice "zaujme" a "potěší" výkonem, nicméně SPOTŘEBOU rozhodně NE (není problém jezdit za 8-9 litrů). Myslím si že "přístup" třeba právě bmw k nižší spotřebě je VÝRAZNĚ "lepší" a "správnější" - prostě JEN "zmenšení objemu" to se mi NEzdá jako ta "nejgeniálnější" cesta, a i když 1.4 TSi v té "vyšší" verzi funguje také výborně a očekávala bych to samé i od 1.2 TSi, tak Ocenění NEJvyšší právě za SPOTŘEBU, si dle mne prostě NEzaslouží. 8-s
Pěkný den (s bmw MOTORem, ať ÚSPORNÝM motorem 16d, nebo VÝKONÝM 50i :yes: 😄
Jednak docela HODNĚ narostla váha vozů a docela RAZANTNĚ situaci ovlivnily požadavky na "o řády" nižší emise a i tak se poslední dobou spotřeba OPRAVDU snižuje, pokud vím třeba zrovna to mnichovské "Eficcient Dynamics" docela FUNGUJE.
A co se udávané a reálné spotřeby týče, to pokud pamatuji VŽDY ne zcela "sedělo" - můj "postarší vůz/motor" má udáváno 9,9 a já mám dloouhodobou 10,7 l/100 km - což považuji za "normální", tak to bylo VŽDY
To s tou "půlkou" (resp. dvojnásobnou spotřebou) - to je zas "přehnané" na druhou stranu - mám zkušenost že docela DOST záleží na jízdním stylu (v česku je relativně VELKÝ problém kvalita paliva - slyšela jsem že se dokonce ZHORŠUJE (!), že 10% vzorků je "mist" - což se na spotřebě projeví docela VÝRAZNĚ), na pneumatikách na obsazenosti nebo "jen" na kvalitě a množství oleje - jen když TO VŠE(chno) máte na PLNÝCH 100%, lze se "na dostřel" přiblížit k udávaným hodnotám..
Mrkněte na
[odkaz]
a uvidíte, že TAK "zlé" to zas není..
Pěkný den 😄
S tím olejem máte "trošičku" pravdu, ale také jen "trošičku", přeci jenom URČITÉ rozdíly tam jsou a JSOU rozdíly jestli pravidelně kontrolujete a "hladinku" UDRŽUJETE a zdali včas a správně (před nalitím nového "řádně" - třeba WYNN´Sem pročistíte") a zrovna tak ty pneu atd. tyhle "drobnosti" HRAVĚ udělají ten půl-litr spotřeby + docela VELKÝ vliv má ono palivo, když natankuji OPRAVDU povedené (stále ještě "fandím" a "preferuji" Aral Ultimate 100), tak stačí pedálu plynu se jen "polehoučku" dotýkat a vůz LETí jak kdyby měl o tunu míň, na dálnici D1 jsem kdys natankovala cos co vydávali za OČ98 a Brumlu z toho TAK "bolel" žaludek, že ani ze 130ti se mu NEchtělo zrychlovat a tak kde normálně ukazuje spotřebu 8,5 - 9,5 a "vznáší" se jak baletka, byl TĚŽKÝ/líný/NEreagující se spotřebou 11 l/100 km.
SOUHLASím s vámi že údaje jsou víceméně VŽDY "nadsazené", ale já OPRADU u svého postaršího V6 3.0 automatem a UDÁVANOU průměrnou spotřebou 9,9 mám DLOUHOdobý průměr 10,7 l (a věřte že se NEomezuji a "výlety" NAD 200 km/h NEjsou žádnou výjimkou, a bohužel ani občasná "poskakovaná" od červené k čevené - kdy má chudák Brumla zdaleka NEJvětší spotřebu) - prostě i dnes LZE jezdit "nadohled" těm udávaným hodnotám (a když za 10,7 jezdí postarší mírně ojetá C5 s motorem nad kterým zde NAPROSTÁ VĚTŠINA "ohune nos", tak myslím že bmw 316d NEbude jezdit za VÍCe 😉
Pěkný den (za 17 jezdím s AMG 6.3 a to slouží JEN "pro zábavu" - NIKOLIV pro "economy run" 😄
Nedávno se se mnou jeden majitel 530i až na "krev" hádal, že jeho auto žere na chlup stejně jako 530d a to i při stejném stylu jízdy...
8-s 😉
Snad tu je někde alespoň NĚKDO, kdo NEklame a NEmá "zly computer v aute" a třeba svůj "autocomputer" místo "slov" občas i nafotí.. 😉
Pěkný den 😄
Já NEmohu říci až TAKhle přesná čísla, neb spotřeba u BENZíNu trochu VÍCe kolísá (ale údaje počítače docela "sedí" s tankováním).
Ale při 70 km/h do mírného kopce v pražském Strahovském tunelu Brumla ukazuje cca 1400 ot./min a při dálničních jemně NEpředpisových 134-136 km/h "brumlá" necelých 3000 ot.
PS: Při svých ("rozumně") MAXimálních 220 km/h točí "jen" nějakých +/- 4500 ot./min 😉 ¨
PPS: Spotřeba při "normální" jízdě (jednou jakou rychlostí, tedy cca DO 160 km/h, tam pak spotřeba začne RŮST) u Brumly je 8,4 - 9,3 litru/100 km, pokud "započtu" i městské "poskakování" dlouhodobý trvalý průměr mám 10,7 litru (bývalo to nepatrně více - 10,9 litru - ale po 3 prohlídce a výměně oleje v 90.000 km se to maličko "zlepšilo" - asi se Brumla již "zaběhl" 😉
Pěkný den 😄
Správně je to TD-Td-td-ííí 😉
Pěkný den 😄
Pěkný den (v dieslu od bmw - neb skvěle jezdí 😄
Pěkný den 😄
[odkaz]
TA by si s ním jistě HRAVĚ "poradila"
PS: Ona totiž zrovna "hárá" 😉
Pěkný den 😄
Té "chudince" bylo nedávno totiž 13, takže ZKUŠENOSTi v tomto směru mám NEpřeberné... 😉
Když dostane "ideu" (vidí CHLAPa), tak UDRŽET jí je úkol hodný snad OBELIXe s HERKULem TERMINATORem a HULKem DOHROMADY!
Pěkný den 😄
Pekny aj Vam.
Dnes KONČÍM, vypínám/odcházím
Pěkný den 😄
Som iny, my na Slovensku nejeme psov. 😉
v Moulin Rouge... >😁 ...a možná o tom jen někteří neví...jen se podívej jak je i u vás narváno v těch asijských bistrech...
...navíc jsem nepsal nic o psech, ale domácích zvířatech... :-!
Ono v tych azijskych bistrach ponuka vela krat aj ine ako domace zvieratka. :-!
Nejhorší je to na Novojičínsku, tam je to na depku už na pohled a ani tam nemusíš bydlet, místy tak trochu měsíční krajina s pomačkanýma plechovkama z aut, strhlé mosty a tak...
Neskutečné je na tom to, že tam byl místy více než dvounásobek stoleté vody, během páru hodin...v (obci) Žilina stoupla hladina na skoro 7m během několika hodin...ta voda z nebe doslova tekla...byly zaplavené domy i mimo záplavové pásmo...prostě jen velká vlna s bahnem se valila po svahu a už to bylo...taková valašská tsunami... ;-\ 8-s
P.S. některé auta jely po silnici první třídy nejprve v proudu vody až najednou řidič zjistil, že už plave i s autem a že mu vzadu trochu chybí kormidlo..., no ale jinak teda fakt žádná pr.del... :no: :-!
V cechach slovenske dedinky? 😲
8-s
P.S. ...benzinku VW neznám, když tak OMV...
😉
Pěkný den (s těmihle dvěma tedy JISTOJISTĚ-URČITĚ ano 😄
Pěkný den 😄
Jenže u nás by to asi dopadlo jina, evropskej provoz klade trochu vyšší požadavky na spotřebu než americké courání se
Pěkný den 😄
Same Strassenschaden, 130,120,80,100 asi moj odhad tak asi polovicka z popisanej trasy.A na moje velke prekvapenie je vela obmedzeni uplne zbytocnych a nepochopitelnych, hlavne, ked je 3 prudova rovna dialnica a mala premavka a je tam 120, alebo 130.Taktiez ma na tejto trase prekvapilo malo usekov trojprudovych, cakal som podstatne viac.Nemozem si pomoct, ale v Rakusku a vo Francuzsku sa mi ide na dialnici podstatne lepsie. 😉
Bohužel i v Deutschland sílí ekologické apod aktivity PROTI NEomezené rychlosti (na mnohých místech dokonce SAMi PROTiPRÁVNĚ instalovali znčky 120 km/h) - je to o to "absurdnější", že v nedávné době opakované "pokusy" na sledovaných/hlídaných/měřených úsecích rakouských dálnic PROKÁZALY, že při maximální dálniční rychlosti 160 km/h je v okolí dálnice MÉNĚ spalin!!!
PS: I tak je ale v Deutschland stále DOST míst kde se dá jet nejen NEomezenou, ale i opravdu VELMi vysokou rychlostí..
Pěkný den
😄
Pěkný den (s nějakým BMW MOTORem) 😄