Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Na vybraných silnicích budeme jezdit 110 km/h

39 komentářů

ondras007
Mě furt dostává R4 snížená v kompletní délce na 110 kmh. Jako proč? Vždyť je to jedna z nej dálnic v ČR s velice dobrým povrchem bez děr a vyjetých kolejí. Dá se projet od Dubence až po Prahu 180 kmh uplně bez problému. Sice zatáčka u voznice na most je docela adrenalin, ale nechápu, proč by musela snížená rychlost v célé délce :no:
Přesně, až do písku 130 jak nic :yes:
michalpneu
taky to nechápu, je asi tak ve 100x lepším stavu než D1...já se přiznám, že ani nevím, jestli je tam teď 130, ale jezdím tak tak😄
vomys
Je tam 130 a fakt nechápu tu změnu. Nechal bych tam 130.
Klaudius
Na ceste s obmedzením na 110 km/h jazdíš 180? Zahoď vodičák.
vomys
Tam je 130 ale 180 může jezdit jen *** a ten nepatří na silnice.
Bobo(CZ)
A helemese, z Hradce do Pardubic po rychlostce jezdím poměrně často a teprve teď se dozvídám, že se tam bude moct jezdit 110 km/h? Ono se tam doteď může jenom devadesátkou? Vždyť to nedává smysl - rovný úsek, čtyři proudy, svodidla, dělicí pás, zelený tabule, všechno jako na dálnici...
vomys
V současné době je zde 90 km/h i když to nechápu
Avatar - narona
narona
No mě příjde dost i 130 na většině rychlostních silnic u nás...úzké pruhy, zatáčky...
JayDeeSq
R10ka je na 130 úplně v pohodě..samozřejmě i víc by zvládla
Bernhardt
Mám problém s I48. Úsek Frýdek-Místek - Č. Těšín je podle mapy snížen na 110 ?! Vždyť je to prvotřídní dálnice.
GTI
Jo, nemusí pršet, stačí když garážově kape... No vidíš, jeden článeček - [odkaz] :-! a ono je to tady. Tedy... BRAVO :yes: Stodeset... důstojná rychlost.
Bernhardt
GTI, je třeba se na to podívat komplexně. Nebudeme si snad zastírat, že jde především o zvýšení výběru za známky. Ale v zásadě nic proti.

Problém vidím ale u silnic kde dochází naopak ke zpomalení na 110. Jak jsem napsal již výše já mám zkušenost s I48 ale co jsem četl jinde, takových přkladů je mnohem více.

Je to ale zatím pracovní verze, která jistě bude připmínkována a měněna tak nechci malovat zbytečně čerta na zeď.
_MT_
I/48 je silnice první třídy. R48 je rychlostní silnice (silnice pro motorová vozidla), tvoří ji dva úseky I/48 (Bělotín, Frýdek Místek - Český Těšín), pokud vím. Zbytek I/48 nesplňuje parametry rychlostní silnice, ale měla by být v plánu přestavba, aby šlo o rychlostní silnici v celé délce.

Jestli vidím dobře, tak změna je u rychlostních silnic, ze 130 na 110. Na I/48 zůstane 90, dokud ji nezmodernizují a nestane se z ní R48.
Bernhardt
Opravtě mě jestli kecám, ale podle mapky by měl být úsek FM - ČT změněn na 110...
_MT_
To je R48 a jak jsem napsal, rychlostní silnice půjdou ze 130 na 110. Všechny. Jen některé povýší na dálnice, takže se v praxi rychlost nesníží.
Bernhardt
A teď ještě koukám že I48 Nový Jičín - Příbor je přímo vypsána v seznamu kde je zvýšení z 90 na 110 (což schvaluji) 😄
_MT_
Nevím, v jaké fázi je modernizace, nebo jestli vůbec bude potřeba po této změně. Plán byl z I/48 udělat v celé délce R48, což by znamenalo 130 km/h, teď jen 110 km/h.
IPace
hlavne dostavte konec D11
Tak si totiz vacsina vodicov zvysenie povolenej rychlosti z 90 na 110 vysvetli 😄
Klaudius
Prípadne na 180, Ondras uz tak jazdi teraz... >😁
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Zbytečný složitosti, kdyby bylo po mým, tak by se rychlostní limity mimo město měly zrušit úplně a upravovaly by se jen lokálně podle potřeby, jinak by byla pouze celoplošná doporučená rychlost. Řídit se má především mozkem, striktní dodržování mnohdy absurdních předpisů ničemu nepomůže a nikoho nezachrání, lidé by měli za volantem víc přemýšlet proč jedou tak jak jedou a ne to dělat jen proto, že to tak někdo schválil.
vomys
Bohužel s vámi nesouhlasím, u nás by toto nefungovalo. V Německu toto funguje, jelikož jsou tam vysoké pokuty, časté vybírání pokut a lidi za volantem tam maj mozek. Když je 80 jede se 80 a né jak u nás když je 80 jede se 110.
figurka
Nevim, kolik jsi toho po DE najezdil, ale realita je taková, že pokud to jde s ohledem na podmínky, tak na 100 se jede do 120, při dálničních omezeních na 120 do 140 a neviděl jsem, že by za to policie nějak otravovala. Ale taky, když to nejde, tak se jede klidně výrazně méně a taky v klidu. Co se relativně striktně dodržuje je 50 v obcích a městech. Právě proto, že tam maj lidi mozek, tak se uplně striktně limity neřídí a nikdo je za to neotravuje.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Přesně tak
ondras007
Přesně, v Německu jsem profrčel kolem hlídky na stovce asi 115, vyrazili za mnou, ale rychlost neřešili, jen viděli českou značku, tak si museli prohlídnout auto, jestli nevezu nějaký drogy asi... ;-\
vomys
To není tím, že by vám nedali pokutu za rychlost, ale tím že 80% čechů jim tohle nezaplatí a vymáhání u nás není možné. >😁
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
To se mi nezdá, myslím, že skopčáci by si pokutu uměli vynutit, kdyby jim o to opravdu šlo. Například v Maďarsku, když nás na dálnici změřili a o kousek dál zastavili místní prudiči, tak požadovali 230 EUR a pokud jim to nedáme na místě, tak zabavujou auto až do doby úhrady. Nesmlouvavě, bez slevy, nekompromisně.
JayDeeSq
tenhle názor je úplně zcestnej...je jasný že chvíli by asi lidi jezdili jak utržený ze řetězu ale časem by to tu bylo stejný jako jinde..stejně to platí na alkohol atd. přilíšný omezování vede spíš k vyššímu porušování
Klaudius
Čo znamená "časem"? Koľko mŕtvych?
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Nechápu, proč to hned převádíš na "počet mrtvých". Jízda podle předpisů nemusí automaticky znamenat bezpečnou jízdu. Naopak, pomalá jízda může být mnohdy nebezpečná, jelikož delší jízda pomalou rychlostí chtě nechtě oslabuje řidičovu pozornost, přičemž rychlejší jízda nutí býti ve střehu a zdaleka tak neunavuje. Samozřejmě nemyslím zase extrémy v podobě 150km/h ve městě, řidič by neměl jezdit na hranici svých vlastních schopností a schopností vozu a stavu vozovky, ale dodržování nějakých globálních předepsaných pravidel nic neřeší a už vůbec nezaručuje automaticky bezpečný provoz. Jde spíš o princip přemýšlení za volantem versus striktního dodržování rychlostních limitů.
esenbe
Tak tak zbytečný obstrukce .... stačí jen zašlápnout plyn >😒]
milanka
Tak jsem koukal na I/16 Slaný - Mělník je modře, Mělník - Mladá Boleslav ne, přitom na tomto úseku je provoz větší než na R10, kamiony do přístavu Mělník, kamiony objíždějící dálnice, silnice je v katastrofálním stavu, bez obchvatů obcí, věčně zácpy a bouračky. To zase maloval někdo chytrej. Pokud juknete na intenzitu dopravy tak upozorňuju, že to bylo počítáno v době, kdy byl v úseku Mladá Boleslav - Byšice zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 t ....
_MT_
Pokud je v tak špatném stavu, tak z ní asi těžko udělají silnici pro motorová vozidla.
Avatar - lordlord
lordlord
záčátek R7 je tankodrom a když jsem tam jezdil 130 tak jsem byl nejrychlejší, ale 110 je kravina
Klaudius
Použíívaš mozog? 130 je veľa, 110 kravina... Akú rýchlosť tam chceš predpísať? 118,5 km/h...? 8-s
vomys
Na R7 je i 110 moc - nemá běžné nájezdy podle norem a odstavný pruh je jen pro osobní. Tam to snížení má smysl. Nájezd od Kladna a Lidic skoro není a od Kněževse a Středokluk ani není nájezdový pruh.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A7
Proč proboha nepřevezmeme z Německa kde na silnicích mimo obec je povolená rychlost 100km/h a nezůstane na silnicích pro motorová vozidla a dálnicích 130km/h. Nic by to nestálo. Takhle budou všude nové značky, což samozřejmě majitele fabriky na značky potěší, a zmatek. V současné době je na silnicích pro motorová vozidla 130 a oni to chtějí snížit na 110, proč? Auta jsou čím dál tím rychlejší a bezpenější a my budeme zpomalovat. Blbost na blbost. Nehody způsobují ti co nedodržují předpisy ne ti co jezdí po R4 130, ale teď budu muset jezdit 110 ... To fakt vymyslel asi nějaký socanský policajt, aby vybrali víc na pokutách, technický důvod pro to není. 😒