První velký test už má nová Škoda Octavia za sebou. Tentokrát se na ni podíváme z druhého úhlu – motor 1,2 TSI jsme vyměnili za 1,6 TDI. Vyplatí se investice 60 tisíc korun?
měl být Superb v ohrožení tímto ošizeným Golfem s kufrem. Naopak Octavii kombi bude ohrožovat Golf kombi. Nebude mít nakládací hranu a vzadu bude mít nápravu místo trubky. Nějak meziřádky pořád čtu, že O2 byla pořádněji udělané auto.
Proc je 1,6 TDI dlouhodobe nejprodavanejsi motoricaci Octavie, kdyz TSI je o 60 000 levnejsi jezdi se spotrebou "jen o litr vyssi".
A redakce tuto blbost neopomene pri sve lasce k benzimum alespon 3x zopakovat.
Konkurencni weby sice jezdily za 7,5 ale to nic neznamena.
Navic oba udaje, jak pro benzin tak pro naftu nelze brat vazne, dokud si redakce neumaze ruce a nezmeri spotrebu hezky po staru, kanystrovou metodouJe vseobecne znamo:
Skoda Auto cipuje novinarska auta.
Skoda Auto nastavuje PP s rezervou pod skutecne realne hodnoty.
A ted mne kamenujte.
Uz se zacinas menit na naftoveho Adu ai v tomto pripade se mylis. Rozdil prumernych spotreb u A7 1.6TDI vs. 1.2TSI 77kW je zmerenych (tedy nikoliv laboratornich) 1.17 L/100km. :-)
To jsou udaje pro starou OII, novych je minimum. Ale i u stary Octavie to bylo prumernych 1.2 l/100km. Jinak nase sluzebni auto byla kratka 1.4 90kW a prumer za nejakych 15 tisic km byl cca 6.1 :yes:
Ano vím, ale nepředpokládám, že u nových motorů bude ten rozdíl jiný. Při jízdě v rámci limitů v ČR to bude vždy cca ten litr, při mixu kde bude větší podíl německé dálnice s vysokými rychlostmi ten rozdíl může růst (ano pod plnou zátěží benzín nepojede za 8,5 místo zmíněných 7,5 u nafty ale rozdíl bude 2 nebo i 3 litry). Naopak při převaze nějakých okresek ten rozdíl může být i pod litr. Diesel je účinnější motor a benzín jej ve spotřebě nemůže překonat, ale přeplňované nové benzíny nejsou nijak dramaticky daleko. Je to vždy o nájezdu, typu auta (velké těžké SUV v benzínu prakticky nedává smysl), požadovaném komfortu, ceně paliv a pořizovací ceně. Pro někoho je lepší diesel, pro někoho benzín. Obecně platí klasické, že pro svátečního jezdce benzín, pro větší nájezd nafta.
To mě spíš zaujal ten čas z 0-100km/h. Papír udává 10s, při testu 13s. Tak buď ty tři vteřiny někam zmizely, nebo se to zkoušelo na zasněžených pláních, a v tom případě neměl test smysl.
No o ceně auta asi nemá cenu mluvit. Za tu cenu (myšleno základ 1,6 TDI) mám u konkurence silnější motor, auto plně vybavený (nemyslím kraviny tipu rozpoznání značek, lejno assist atd...) a pohodlnější kombík. Jasně, nebude to 590l, možná nebude mít vzadu tolik místa, ale bude mít pro rodinu naprosto dokonalý parametry.
Taky mě ten rozdíl zaujal, ale ber, že je zima, cesty jsou promrzlé a auta na zimních gumách, takže ta trakce není jako na vyhřáté cestě na letních. Podle mě by šlo dosáhnout papírových hodnot v lepším počasí.
Takto velke auto s hmotnostou 1.3 tony (s tymi vsetkymi "extras" to bude mozno aj pol druha), motorom o vykone 77kW a natiahnutymi 5 prevodmi nemoze nikdy dat 0-100 za 10 sekund. To je skratka nezmysel...
Ono to totiž pod jedním testem nestačilo rozebírat, tak se to musí i pod druhým. Měřili to pravděpodobně na zasněženém letišti. Proto na něj ostatně jeli. Podmínky jsou do určité míry vidět na videu, ale nejspíš si našli o něco lepší plácek.
...Bo 70 procent Octávií kupují fleaťáci do firem!!! Při ročním projezdu 40, nebo 50 tisíc měsíčně by si TSI koupil jen blázen. Nejde jen o spotřebu,ale hlavně každej motor je dělanej na jiné použití! Navíc TDI má mnohem vyšší zůstatkovou hodnotu při dalším prodeji. To co jsi psal ty je logické pouze pro soukromou osobu s nájezdem do 30t km ročně... Osobně bych dal také určitě přednost TSI před TDI. Ale to je zase jiná pohádka...
To je prdsa tym, ze naftova firmena 1.6ka bude mat spotrebu v lavom pruhu D1 8L a 1.2TSI 14L. Mozno by pomohlo predavat za 500kc turbokit pre firemneho zavodnika - omedzenie otacok na 3500, tak by mal tiez max 8l/100 :-)
V tom clanku je chyba a nebo opravdu nizsi stredni trida se slabouckym diesel vyjde v lepsi vybave na osmset tisic tedy na castku na ktere konkurencni auta ve stredni tride dnes realne konci v absolutnim maxu?
Výbava testovaného vozu:
Elegance Plus v hodnotě až 21 600 Kč: 17" kola z lehké slitiny, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívané čelní sklo, Parking Assistant (parkovací senzory vpředu a vzadu) a barevný Maxi DOT (+15.000,-)
Traveller Assistant: rozpoznání dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Light Assistant, Lane Assistant, infotainment navigační systém Columbus, barevný Maxi DOT, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a senzorem vlhkosti, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+65.800,-), Automatic Parking Assistant (+14.000,-), bi-xenonové světlomety s LED denním svícením a natáčením do zatáček (+24.500,-), rozpoznání únavy Driver Activity Assistant (+1.500,-), elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka s pamětí, automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (+6.000,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujedce (+30.000,-), paket Green tec (+2.000,-), exteriérový chrompaket (+3.000,-), komfortní telefonování s vnější anteénou a hlasovým ovládáním (+7.500,-), malý kožený paket (+1.000,-), potah sedadel Alcantara/kůže (+35.200,-), černé přední mlhovky s funkcí Corner (+3.000,-), vyhřívání zadních sedadel (+4.900,-), Sound System Canton (+12.900,-), roletka Sun and Pack (+3.000,-), zásuvka na 230 V (+2.500,-), asistent rozjezdu do kopce (+2.000,-), Driving Mode Selection – volba jízdního profilu (+2.500,-), nezávislé přídavné topení s dálkovým ovladačem (+24.500,-).
To je dnes vsude samej assistant a pak se clovek divi, ze mu blyskaji do ksichtu proti jedouci ridici dalkove, kdyz si ten jejich assistent mysli, ze uz proti nic nesviti. Asi si budu muset prizvednout tlumene, jako ochranu proti temto super assistantum >:D
Je to tak, Octavia může stát i přes 900 tisíc, Superb dokonce 1,2 milionu [odkaz] Ale pak je to auto s výbavou, kterou v mnoha případech u konkurence vůbec nedostanete.
To je argument jak vrata. Jasně sice do O 3 a superbu jde dát to co jinam ne, co na tom, že pak zaplatím jako za auto o třídu výš a třeba ještě prémii. Hlavně, že to jde ... díky škodo
Jde mi o to, že to přece není plus mít možnost narvat nižší střední všeljakou výbavou i za cenu toho, že se dostanu na ceny střední prémie. Pořád je to omýláno jako velké plus škody, ale je to vážně až takový plus ?
Vždy je to plus a na tomto modelu je založená strategie německých značek obecně. Ne každý potřebuje vyšší střední a klidně si koupí střední nebo dokonce nižší střední v plné výbavě. Prostě proto, že mu to velikostí vyhovuje a má na to aby nejezdil v holobytě. Zdejší diskuze bychařů kteří se dohadují jaké větší auto by si koupili za 0.7, 0.9 či 1.1 mega je typicky česká záležitost. Náš trh je dnes pro automobilky včetně Škody malý až nezajímavý takže tyto teorie jsou jim ukradené a orientují se na typického Němce, Švýcara, Rakušana nebo Brita a tam taková strategie příplatků má své opodstatnění (třeba ve Švýcarsku nebo Rakousku u Škody doslova frčí téměř plné palby se 4x4). Vedle zájmu konkrétních zákazníků (tím netvrdím, že jich je 90%) má tato strategie ještě sekundární efekt a tím je daleko větší image modelu. Image se netvoří základním motorem a minimální výbavou "cena od" ale vždy vrcholným modelem. Prostě OIII RS v plné výbavě dělá prestiž modelu, to že jich jezdí pár a vedle toho tisíce 1.2 je šumák. Je to stejné jako M3 nebo RS5, prostě osmiválec s výbavou, kterou v mnoha případech nemá ani vyšší střední to je ten pravý imagemaker pro danou řadu i když 99% se prodá s dvoulitrovou naftou s kterou jezdí kdejaká šikmooká plečka.
Trošku si to protiřečí s tím, že octavia je velikostně auto na hranici střední třídy. Já třeba osobně nejsem příznivcem výbav. Jsem uplný opak zákazníka co popisuješ. Chci hlavně to dané auto s tím daným motorem a klima,rádio a el. okýnka mi stačí. Nic víc nepotřebuju. Nejsem si jistý teda jestli jsem čecháček, ale myslím že takových je nás víc i všude ve světě
To ale vůbec nevylučuje, že je hromada zájemců na opačném pólu, kteří mají zájem o slušnou výbavu i u auta nižší střední a přece si je výrobci nenechají odejít ke konkurenci. Ten kdo opravdu s autem jezdí a nekupuje si jej na leštění a má dostatečné prostředky tak určitě věci jako xenony, vyhřívané sesle, třeba i to nezávislé topení nebo alespoň vyhřívané přední sklo, lepší provedení sedadel, v řadě případů automat nebo navigaci nepovažuje za výstřelky zhýralých milionářů ale za věci denní potřeby. Na západ od nás je dokonce často vidět jev, kdy průměrná motorizace u daného modelu je nižší než u nás, ale výbava je daleko vyšší . U nás vidět třeba základní modely jako 114i, 114d, 316i nebo 316d je prakticky zázrak (a když tak jako ojetiny dotažené z venku), zatímco v Německu se jich kupují hromady a často s lepší výbavou než v ČR typické 118d nebo 320d (stejná situace je u ostatních výrobců).
Je to značné plus, pokud chceš jen pár specifických věcí. Plné výbavy nejsou tak drahé, pokud si dokážeš vyjednat cenu, a pak máš výhodu, že můžeš vynechat věci, které ti zase vadí. To mne většinou štve u Japonců. Musím mít nejvyšší výbavu, protože to, co chci, v nižších není, ale tam mi zase nutí věci, které prostě nechci. Utratit milion za auto, se kterým nebudeš spokojený, je něco, co si rád odpustím.
"Ale pak je to auto s výbavou, kterou v mnoha případech u konkurence vůbec nedostanete."
Tak je pravda, ze u malokoho sa da dokupit lepsia zadna naprava, nez je v zaklade alebo zadny stierac, skrabka a dazdnik. :-)
Ked tuto vybavu nalozim do Lancie Delta 2,0 JTD 165k, tak okrem bufiku, vyhrievania zadnych sedadiel, celneho skla a systemu rozpoznania unavy je tam vsetko a konci to na 823000Kc :-)
Nech ten zvysny balik stoji 40000, aj tak je 804000 za Oktu hodne vela. Rozdiel 60tis. zhltne priplatok za 2,0TDI.
Bez skrabky je to srot! Nechapem ako dnes este mozu predavat auta bez takej podstatnej vybavy... :-)
btw kedysi ked vysli prve Favority, mali v celnej maske ten skodovacky znak len volne zasunuty. Ked sa to rozkriklo, decka po sidliskach to kradli na tucty a stretnut favo so znakom bolo pomaly raritou. Tipujem ze s tymito skrabkami to bude nieco podobne...