Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Seat Leon 1,4 TSI (90kW) – El Golfiňo

202 komentářů

igorvrazic
Vraj Dynamický design...haha...stary Leon si to mohol ešte povedat,ale toto nie je dynamicky design...max tak pre senilovw...
"interier: no konečne"...??? Pan autor,tie hranate ploche tvary s malinkym hrackarskym displejikom,vwy ste odkial spadli??? Jake konečne?

Dalsie impotentne avwto... :no: :no: :no:
delvan
šmarja a proč si nekoupíš leona s motorem 110kw a výš? nevim na co ti bude multilink u línýho auta, zbytečná zátěž
Avatar - petr164
petr164
Nechápu v testech přinejmenším jeden nesmysl v hodnocení: Výška nakládací hrany zavazadlového prostoru je sice problémem z hlediska komfortu nakládání a vykládání obsahu "kufru", ale u sportovně pojatých vozů se významně podílí na pevnosti zadní části karoserie v krutu a tím i na jízdních vlastnostech. Tento parametr bych z hodnocení vyřadil pro jeho nejednoznačnost, zde u Leonu jde spíše o výhodu.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Nemá ještě u 1.2 TSI jako golf?
Avatar - Emel
Emel
Pouze 1.6TDI... a pak zřejmě ještě CNG verze 1.4TSI.
Avatar - jozephko
jozephko
>😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
V Autotipu byl srovnávací test. V poměru cena/výkon leon vyhrál. 😄
_MT_
Klíčový je podle mne lesk. I kdyby to byl pravý kov, ohromná lesklá plocha se mi (s vysokou pravděpodobností) líbit nebude. Mám radši kovy spíš matnější a tmavší. A pak struktura (na kovu bývají nějaké stopy po povrchové úpravě, jakkoli malé). Světlé hladké plasty člověku připomínají levnou elektroniku. A vůbec nevypadají jako kov.

Se správným designem a povrchovou úpravou je podle mne možné mít velké plochy kovu. Jen něco takového je daleko za možnostmi nižší střední.

Interiér Focusu ST se mi celkem líbí (v rámci nabídky F III), nejspíš proto, že ubylo lesklých (v některých výbavách navíc šedých) plastů.
Avatar - Emel
Emel
Rozhodně je to lepší než stříbřenka v původních verzích Focus II a Mondeo III, o tom nemusíme diskutovat. Mimochodem, teď jsem seděl v nějakém novějším Mondeu a už to vypadalo taky dobře, jako kartáčovaný hliník lehce do šedé. Pořád ale platí to cos psal ty před pár příspěvky - dekory by se neměly používat v tak velkých plochách, ať už je to hliník nebo piáno.
_MT_
Já to neviděl ve skutečnosti, existují i lepší rendery (protože to jsou jen rendery), takže těžko říct, jak to tedy vypadá.

[odkaz]

Tohle není nejhorší. Realita se takhle posuzuje velmi těžko.
Breaky74
Zvažuji koupi Leona s Led světly,ale chybí mi informace jak je to se svítivostí v porovnání s xenony a halogeny.Vím že při stejném příkonu svítí Ledka cca 5x více.Príkon Full -led světel je ale nižší a tak nevím jak to nakonec s těmi parametry.Utratit 30000 za výhodu bezobslužnosti a nižšío příkonu mi příjde jako luxus.Přimlouval bych se tak za nějaký článek s porovnáním
Avatar - Emel
Emel
Jo, tohle... no, stříbřenkovou verzi má i Golf [odkaz]

Nevím, v klavíru bych dal možná taky přednost Golfu před Ceedem, ale není to rozdíl třídy a celkově jsou si ty interiéry celkem podobné. Můj favorit z obou koncernů je Leon, celkem jednoznačně.
tempe73
nechápeš >😁 Ale to neikoho nepřekvapuje. Spiš by překvapilo,kdyby si chápal >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Toledo I můj dávný sen. Mezi těma Feliciema to byla pecka. A ještě v magnumu... 😉
_MT_
Viz původní příspěvek toppera: [odkaz]

Ta "tvá" verze už vypadá líp. Pro mne je právě to velké množství dekoru největší vada na kráse interiéru Golfu. Celkový dojem je u mne pořád výš. Ale když jsem uviděl volant GTI, tak jsem si málem musel dát mokrý hadr na hlavu. Normálně mi hlavou bleskla myšlenka, že bych si snad i připlatil za volant bez tlačítek, a to mám multifunkční rád.
Avatar - Emel
Emel
Nemusím ani piáno, ani stříbrné plasty (zejména ne v tak otřesném množství a kvalitě, v jakém jsou k vidění v některých starších Fordech). Piáno teď v autě mám, ale ne v tak velkých plochách... a už vůbec ne na volantu.

Mě se ze sourozenců nejvíc líbí Leon.

Jaký stříbrný plastík myslíš? Já znám Ceed takhle: [odkaz]

A to je pro mě +- na úrovni Golfu se stejným dekorem.
Avatar - trapid
trapid
Myslím, že tě chápu, ale diskuze se rozvedla o tom, že TEĎ je Ceed atraktivní.
Tedy pokud bys dnes kupoval auto a nepřemýšlel o tom co bude za pět let, tak Ceed dáva smysl z hlediska atraktivity v porovnání s Leonem.
_MT_
Ta podobnost je v základním konceptu a té horní lince.

Také proto mám radši interiér A3. Imitace nemusím a velké lesklé povrchy také ne. V Comfortline jsem neseděl, ale měl by imitovat kartáčovaný, takže má takové ty linky, a barva alespoň na fotce vypadá lépe, je tmavší, což už mi pak tolik nevadí. Třeba Astra má dekory v několika barvách a vadí mi hlavně ten světle šedý, protože vypadá lacině. Když jsem viděl první fotky, tak jsem prostě Comfortline zavrhl. To už radši lesklé plasty. Líbí se mi ten před spolujezdcem, což není jen lesklá lišta, ale má vzor.

Tady je asi vidět rozdílný vkus. Mně se líbí A3 víc než Golf pro absenci rozsáhlých dekorů, jiným se líbí Golf víc než A3 právě pro ty dekory. Nicméně můj názor na interiér Cee'du není založen hlavně na tom stříbrném plastíku. To je jen taková třešnička na dortu.
Avatar - Emel
Emel
Ta podobnost s Golfem tam je... i G7 používá v mnoha verzích klavírní lak nebo stříbřené plasty, včetně klavírního laku na části volantu...

[odkaz]
_MT_
Tak tvar palubní desky Golfu není v Evropě nic neobvyklého. Stačí se podívat myslím na Saab, Audi, BMW by mohlo mít v historii také něco podobného a nejspíš i další. Když to vidím, tak si vybavuji hlavně Saab (a Audi).

Cee'd sdílí některé základní linie, jen ty šikmé vnitřní a spodní jsou pro mé oko netypické. Vytváří také hluchý prostor, který poutá mou pozornost a vyvolává vzpomínky na interiéry Seatu. Že bych tento interiér vnímal jako nějak zvlášť povedený, to se říct nedá. Ta dolepená klimatizace se mi také moc nepozdává, byť podobně umístěné mají i jiní a nevadí mi, nevím, čím to. A na stříbrné plasty jsem přímo alergický. Na tom interiéru se mi vlastně líbí jen horní hrana kapličky s těmi šikmými průtahy nad výdechy, což je přesně to, co sdílí s Golfem a jinými vozy evropské provenience. A ten horní display, který si půjčili od Mazdy (možná ho používá i někdo jiný), nicméně provedení mi nepřijde tak kvalitní.
Avatar - Emel
Emel
Jak říkám, těch důvodů může být víc... Leon má být sportovnější auto a mohou na něj být v oblasti jízdy kladeny vyšší nároky. A pokud mají dva redaktoři odlišný názor, tak to také beru... srovnatelnost hvězdiček je sice hezká věc, ale na druhou stranu, každý redaktor zodpovídá za své dílo a měl by psát za sebe s nejlepším vědomím a svědomím. Máme snad chtít po Alešovi, aby skrýval rozpaky nad jednoduchou zadní nápravou, protože takový je "oficiální názor redakce"? Já zatím ty drobné nuance registruju a nějaký obrázek si z toho složím.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Ano. Předně by měli páni redakoři ty testy mezi sebou konzultovat, jinak je v tom zase vidět dvojí metr a bulvár. V tom mám osobně radši časopisy, kde než to pošlou do tiskárny, porovnávají svoje dojmy. A taky by mě zajímalo, jestli jsou zdejší redaktoři tak dokonalí, že posoudí chování vozu sami, obšlehnou to od někoho, nebo se spoléhají na řidiče Edu.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je vidět, že mne nechápeš. Nejde o cenu, ale o atraktivitu modelu za pár let obecně..
Avatar - Ozzman
Ozzman
G7 se nedá moc co vytknout, z Ceedu prostě cítím vzhledově tu Asii. Materiály neřešim v Ceedu sem neseděl, ale jestli je na tom jako I30 tak tam je co dohánět..
Avatar - trapid
trapid
Souhlas s poslední větou :yes: .
Ještě mám v živé paměti, když jsem si před léty prohlížel v autosalonu dvojkové Toledo s prvním Leonem. Krásné a hodně dobré auta ze zlaté éry Seatu.
Avatar - trapid
trapid
Ten je na střeše. Ale i tak se mi Cee´d líbí víc.
Avatar - trapid
trapid
Tos mi připomněl článek Šestihvězdičkový výběr na d-fens.com. Úryvek😒br />
„Jste si jist, že chcete benzín? Všichni kupují TDI, a až to jednou budete prodávat, tak vám dají víc a bude o auto větší zájem.“

„Ale já to auto nechci pro toho komu ho budu prodávat, já ho chci pro sebe“.
Avatar - trapid
trapid
Interiér by si zasloužil poevropštit? To nějak nechápu... Když se podívám na tvary palubky G7, tak pak by si musel říct, že G7 by zasloužil trochu víc odkorejštit 😄 .
A použitými materiály jsou G7 i Ceed víceméně srovnatelné.
Avatar - Emel
Emel
Hmm, žádný extrém... podle mě.
Michal Stehnij
Kdyby to bylo na mně, tak se u benzinů vrátíme tak k EURO III. a u dieselů k EURO IV. a bylo by.
_MT_
Ano, četl jsem. Chtěl jsem jen dodat jiný pohled. 😄
_MT_
Jenže USA se spíš přibližuje EU. Realita bude, že budeme mít normu pro měření, která se spíš bude blížit EPA (a bude mezikontinentální, pokud z plánu nesejde), a emisní cíle nám zůstanou, takže výrobcům nejspíš vzrostou "přes noc" náklady na kus o desítky tisíc. USA také zavede cíle a pokuty, jen budou o něco mírnější (nižší cíl a menší pokuty) než ty evropské, i tak americké automobilky řvaly jak píchlá telata a jestli se nepletu, ještě cíle zmírnili oproti původnímu plánu.

Evropská norma pro měření spotřeby platí hodně dlouho. A nebyl s ní problém. Problém dělá tlak na nižší spotřebu. Jiná metodika, která bude dávat vyšší hodnoty, ten tlak jen zvýší.

Asi jsme už na stejné vlně. Jinak za tím stojí (alespoň částečně) asi samy automobilky. Vyžaduje to složité motory (a drahý vývoj), čímž stěžují vstup na trh novým hráčům.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
"Leon navazuje na vizuálně povedenou Ibizu, v aplikaci dynamických linek však designéři zašli ještě o něco dál. Z takřka všech úhlů vypadá nový Leon přitažlivě, i pětidveřová verze se může pochlubit šmrncovním profilem. Detaily jako hezky řešená zpětná zrcátka nebo zadní světlomety jen podtrhávají dobrý výsledek."

Naprostý souhlas s autorem.
😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁😁 To si mě pobavil >😁 Hlavně já ty auta kupuju už jetá, takže chci aby se mi taky líbilo, až na něj budu mít ! >😁
_MT_
Je a přeci esenbe argumentuje tím, že si málokdo auto nenechává déle než 5 let. Pokud ho nemění každý rok, tak na tom určitě záleží. I tak, pak nemůžeš nikomu ukázat fotky svých předchozích aut, vlastně o nich ani mluvit, protože zpětně to bude vypadat, že jsi vlastnil samé ošklivé popelnice. 😄
Michal Stehnij
Já to spíš myslel tak, že doufám, že by se normy v EU mohly přiblížit těm americkým, ale asi jsem naivní. Máš pravdu, global warming je fraška.
_MT_
Automobilky honí každou desetinku, nebo spíš setinku. U většiny jednotlivých úprav bys snad ani úsporu v palivu nevyjádřil, možná na sto tisíc kilometrů. Víš, kolik stojí o litr vyšší normovaná spotřeba automobilku na pokutách? Z tohoto pohledu je ten rozdíl zásadní. Jinak kompresory mám také radši.

Otázka vůbec není, jestli se změní metodika, otázka je, jestli se změní emisní cíle a pokuty za neplnění. Ty jsou zdrojem problémů. Pokud bude metodika "reálnější", akorát bude nutit výrobce více tlačit spotřebu dolu, jen se budou muset přešaltovat na jiný systém. Já mám naopak z té "reálnější" metodiky obavy. Na nějaká číslíčka na papíře stejně nedám, ale pokud na to doplatím uškrceným motorem, tak budu nasraný. Akorát se dostaneme do stavu, kdy 200 kW pojede jak 50 kW (přeháním, samozřejmě).
Michal Stehnij
Co se týká spotřeby, tak máš tak trochu pravdu, normovanou spotřebu kompresor vyšší má, reálnou má ale vyšší nepatrně. Kdybychom se zaměřili pouze na šetření, tak je vhodnější kompresor, protože je jednodušší, imho levnější na výrobu a servis, jinými slovy pro automobilku ekonomicky výhodnější, to že nemá turbo - lag je jen příjemný bonus pro řidiče. Začíná se už aspoň mluvit o tom, že by se metodika měření spotřeby měla víc blížit realitě, snad se toho brzy dočkáme a automobilky začnou kompresory používat častěji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak to je logické ne?😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rozhodně na atmosférický motor zvyklý nejsem, jak píše iudex, jezdím atmosférou, jen loni jsem na ni udělal skoro 30t km, letos to bude možná 40t km, takže rozhodně na turbo nejsem zvyklý.

Problém je ten, že dnešní atmosférické motory přiškrcené euronormami a dlouhými převody pro nižší spořebu (nic proti dlouhým převodům, na dálnici se hodí, ale jenom ten poslední, ne hned všechny) nejsou to, co bývaly. Sám mám atmosféru s Euro III a jel jsem stejný motor (1,6 16V) v nové verzi Euro V a byl jsem zklamán, papírově mu zvedli výkon, reálně jede nic moc.

A bohužel i ty modernější jsou na tom stejně. Jel jsem teď Aurise 1,6, ačkoliv má o 18 kW větší výkon, je o třídu menší a navíc hb proti mému kombíku... vyjížděl jsem na dálnici dálnici a jel trasu, kterou jezdím každé ráno do práce a mé auto prostě jede stejně, dokonce bych řekl, že i lépe než nový Auris (upozorňuju, že Auris už byl zajetý a můj motor má nakrouháno ast. 320t km na lpg)... včera jsem na stejném místě pro změnu testoval Guilettu s 1,4 T 88 kW a s rozdíl oproti Aurisu ohromný, na stejných místech i při snaze z Aurisu dostat maximum jsem byl s o 9 kW slabším turbem o cca 30 až 50 km/h pomalejší a to bez snahy...

Atmosféry jsou podle mého už pomalu mrtvé, uspokojí jen klidné řidiče....

A spolehlivost? Turbo se správným zacházením vydrží... samozřejmě, pokazit se může, ale ten rozdíl v jízdě za to případné riziko stojí.
Avatar - iudex
iudex
No riešenie podložkami dosť často pozorujem u majiteľov 3er či Focusov (v minulosti tiež Civicov). Ten prínos (okrem estetického, ktorý je zrejme primárny) k lepšej stabilite danej širším rozchodom tu iste je, nakoľko tento pozitívny prínos vyváži negatíva v podobe "rozhasenia" kinematiky, je otázne. Ja som nakoniec dospel k záveru, že schopnosti podvozku ďaleko predbiehajú možnosti motora, tak som sa na to vykašľal. >😁
_MT_
Do Leonu, Golfu a spol. se dávají jen dvě 1,4, takže tou silnější myslím 103. 😉

Ve stejně těžkém autě si určitě povede lépe. Bral jsem to tak, že tesnav považuje 1,4 TSI za naprosto průměrnou motorizaci v nižší střední, tedy řekněme v Golfu. Ne v Passatu. Na tohle téma tu už něco myslím psal.

Ostatně druhý odstavec byl o A4, tedy střední třídě a citelně těžším autě, abych příspěvek trochu vyvážil. Ve stejně těžkém autě si podle mne povede o něco hůře než 1,8 TFSI.
_MT_
[odkaz]
[odkaz]

Dělá to asi příliš vytažený blatník v horní části.
_MT_
:yes:
_MT_
Ale kdeže. Když dáš vedle těch dnešních astmatických motůrků jejich předchůdce z 90. let, tak nebudeš věřit vlastním očím. A vlastně všem smyslům. 😄

Kompresor dnes nasadí jen málokdo, protože spotřebu mívá vyšší, takže jeho aplikace trochu postrádá smysl. Případná vyšší poruchovost přeplňovaných motorů není problém technologie, ale spíš šetření na komponentech. A šetření na špatném místě ti zabije i atmosféru. Nevýhoda by tedy mohla být v případně vyšší výrobní ceně (a tedy větším tlaku na šetření).
_MT_
Ještě ocásek. 😄
_MT_
No a z tvého pohledu jde o to, že stárnutí je postupné. Není to tak, že 4 roky a 364 dní je to špička a na výročí je to najednou okoukané a vyčpělé. 😄
Avatar - Emel
Emel
Co myslíš tou silnější 1.4TSI? Mluvíme o verzi 103kW? Nebo 110kW? Nebo o nějaké RS 132kW? Podle mě je 2.5 Sky silnější než 1.4TSI 103kW i 110kW a ve stejně těžkém autě by byla znatelně dynamičtější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty, nebo možná ty ne, ale já určitě si kupuju auto po někom >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
😄 😄 Vy jste týpci... 😄 >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: >😒]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Přepni si na klasickou verzi. >😒]
Anebo radši ne.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: :yes: :yes: Podoba by tam byla.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Nemůžu si pomoct, ale vidím to úplně opačně.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
... koncernu VW a ringier. >😒]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Asi tak.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Ty už jsi v něm jel?
Avatar - Emel
Emel
ET není něco, s čím by si mohl majitel beztrestně hrát. Pokud vystrčíš kola ven z karoserie, ať už menším ET nebo distančními podložkami, ovlivní to kinematiku nápravy a tím i jízdní vlastnosti. A vzhledem k tomu, že náprava je laděna na stávající ET, asi těžko to bude k lepšímu.

A mimochodem.. u Leonu ten problém nepozoruju😒br /> [odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Podle tvého nicku a auta jsem ani nic jiného nečekal...
overnight
:yes:
overnight
Mám z toho stejný pocit. Řekl bych, že Octavie je tu již delší dobu démonizována více než je zdrávo ...
_MT_
Nevím, jak v ČR, ale v zahraničí šlo o doplněk, stejně jako u šestky - servis ti vymění modul rádia za navigaci (buď dodatečně, nebo v rámci přípravy k převzetí). Už nevím, kdo jim ty moduly vyrábí, stála myslím 40 tisíc. Standardní navigace (ta v rámci výbavy) trojky myslím bývala v tom malém displayi u okna. Stačí se podívat na testy MPS.
_MT_
Tohle je rádio, ne navigace.
_MT_
Má. Jde také o základní rádio (jediný příplatek je lak). Ne že by navigace měla nějaký obří, pokud jsem viděl nejvyšší model.
_MT_
Špičkově je sice 2,5 výkonnější, ale silnější 1,4 ji porazí/ vyrovná se ve většině spektra otáček. A absolutní dynamika bude v rámci rychlostních limitů velmi podobná, což je z části dáno rozdílem hmotností (a tedy rozdílnou třídou). Dynamicky 2,5 zapadá někam mezi 1,4 a 1,8 (s hmotnostní výhodou). Bylo by zajímavé v praxi postavit silnější 1,4 například v Golfu proti téhle Mazdě.

Pokud bychom to posunuli do střední třídy, tak 1,8 je na auto jako A4 příliš slabá (v podélné zástavbě má větší točivý moment, ale menší špičkový výkon). Možná by hrdě bojovala, ale 2,5 by měla vyhrát; v nejlepším případě by se tak tak vyrovnala. Pomůže jí pohon všech kol. A 2,0 TFSI tuhle Mazdu pohřbí.
_MT_
Však také o 2,5 píše. 😉 A je to R4, ne V6. To si pleteš s Lexusem.
_MT_
Mluvili o sportovní orientaci, takže připomínka je to validní. Víceprvkové zavěšení je důležité, pokud chceš oboje. Správně naladěné dokáže prospět i tomu talentu, protože má prostě větší potenciál.
_MT_
Golf a A3 mají víceprvek.
overnight
Design by mohl být na můj vkus ještě trochu ostřejší, ale ve srovnání s konkurencí je to stále nejdynamičtější hatch a navíc má i ruční brzdu, což už např. Golfik bohužel nemá. 😢
_MT_
[odkaz]

Jen trochu přiostřené.
Avatar - Kuban
Kuban
se obávám, že ho nepotřebují mnohdy ani ti co si to jen myslí 😉
Avatar - iudex
iudex
Ron má atmosféru. 😉
Avatar - iudex
iudex
Ono tento problém so zapadnutými zadnými kolesami má viacero áut. Tiež som uvažoval vyriešiť to dištančnými podložkami, ale pri optimálnej šírke podložiek by štifty moc trčali a drali by disk, resp. by bolo treba disk obrúsiť (tiež je otázka, aký vplyv by mala širšia stopa zadných kolies).
Avatar - iudex
iudex
Dohodnuté, rád s Tebou pokecám. Potom Ti pošlem SZ a dohodneme detaily.
Michal Stehnij
Máš možná pravdu, říká se, že "kola dělají auto," ale pokud budeš jezdit Octavii s torzkou , (jako většina) je nesmysl kupovat 17´. 15´sice budou vypadat o poznání hůř, ale jízdní komfort bude vyšší, a to i u Leona.
esenbe
Tohle si myslím může mít KIA někde 😄 Já jako zákazník, si přece nekupuju auto pro někoho jiného ...
Avatar - Emel
Emel
Pametáš sa správně... pokud se to bude hodit, rád tě vezmu na oplátku někam na oběd.
Avatar - Emel
Emel
Odpovídám ti na poslední otázku - proč to udělali. Udělali to proto, že to považují za dobré a hezké řešení a věří, že většina zájemců s tím nebude mít problém.

Zeptám se jinak... vidíš v tom jiný problém, než že se to tobě nelíbí?
michalpneu
Tak Leon to má taky. Všimněte si, jak zadní kola u Octavie III, Golfa VII a u Leona taky jsou strašně zapadlá dovnitř. Já jsem tuhle viděl Golfa VII na 205/55 R16 na plechách a ty kola vzadu vypadaly jak za starých dob u fordů 1.pol. 90. let, strašně zapadle a úzce. Leon zatím vypadá, že na tom z té trojky bude nejlépe. Ale jak jsem měl půjčenou tu OIII, tak ta byla dokonce na 225/45 R17 a každý říkal, že to je jak 15ky, zadní kola strašně utopená. Přitom by stačilo aby dodržovali ETčkování jako u OI nebo Golf IV, nebo prvního leonu, tedy ET35-40 a ne 43-50 jako u této generace. Problém ovšem je, že vepředu je to tak akorát, takže když tam pak dají lidé kola s menším ET, tak to vepředu už bude dost vylézat, ale vzadu to pořád nebude ono. Problém je v tom, že oni ten zadek u těchto tří strašně rozšířili a tak jim to přelezlo moc nápravu. Což je hlavně designově a esteticky velká škoda. Navíc by to ještě zlepšilo jízdní vlastnosti, kdyby zůstali u původního systému ETčkování. 😲 😲
Michal Stehnij
Neoháněj se tady pořád Méganem RS, ten sice torzku má, ale laděnou spíš na okruhy, na každodenní život je až moc tvrdý.
Michal Stehnij
Neříkám, že se tak vyjadřovali všichni, ale jistě sám dobře víte, kdo v testech hovořil o "téměř neznatelných rozdílech na kvalitních silnicích." 1) Kolik km kvalitních silnic u nás v poměru k těm nekvalitním asi je? 2) Absence multi-linku bude znát i na kvalitní silnici, např. v případě nutnosti rychle se něčemu vyhnout.
michalpneu
Což není odpověď. Já se prostě ptám, tak mi odpověz nějakým rozumným argumentem. Buď víš a chceš odpovědět. Nebo nevíš, tak prosím raději nepiš nic a to Ti píšu ještě hodně slušně😄
Michal Stehnij
200 koní je podle mně víc než 120, ale zkoušíš to dobře. 😉
Breaky74
Máte pravdu Ceed je i pro mne hezčí a designově trvalejší a ale Ceed pro mne nenabízí 1 podstatnou věc a to LPG u motorů 1.6,jen 1.4.
Víceprvek je fajn ale obávám se že děti a přítelkyně jsou větší limity>😁 než torzka

O tom bordelu v ceníku vědí.Narazil na to i prodejce,když jsem se byl na Leon podívat
Avatar - iudex
iudex
Prehral som, svoj dlh splním, Cabernet stále leží vo vínnom regáli. 😉
Si tuším Pražák, ak si dobre pamätám, nie? Keď bude teplejšie, chystám sa na rodinný výlet do Prahy, tak buď sa stretneme osobne a predám výhru, alebo ak si to pamätám zle, hoď mi do SZ adresu a výhru Ti pošlem poštou.
Avatar - Emel
Emel
Mimochodem, všiml sis, jak redakce ex post vylepšila onen tolik diskutovaný článek o tom, že Octavia nedostane 1.2TSI? Nadpis je kouzelný...

[odkaz]

Jo, a dlužíš mi flašku 😉
Stavím fľasu svojho archivovaného Cabernetu, že A3 bude mať vo všetkých verziách multilink.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ty auta se neprodávají jen jako nová a lidi je kupují ve velké míře i jako ojetiny, takže až za 5 let bude v bazaru stát proti autum, které tak nestárnou, zůstane tam na ocet.. Protože vedle něj ten Leon bude vypadat pořád zajímavě, ale Kia už bude okoukaná.
Avatar - Emel
Emel
Docela by mě zajímal tvůj přepočet německých koní na japonské... :no:
esenbe
Nechápu ten argument - ,,který za 5 let bude vypadat pořád pěkně,, . Kupuješ si snad nějakou věc s tím, že se soustředíš na to jak bude vypadat za pět let ? To je blbost a kor u aut, kdy si nové auto nechá po 5 letech minimum lidí. Dizajn aut je jako dizajn čehokoliv jiného a trendy se mění.
Avatar - Emel
Emel
Motory se přidávají postupně, možná i tento bude. Nicméně už jsem slyšel několik názorů, že reálný výkonový rozdíl mezi 1.2TSI 77kW a 1.4TSI 90kW je minimální a nestojí za ty peníze (o vyšší hmotnosti nebo pojistce nemluvě).
Avatar - Emel
Emel
Protože většina je z přístrojovky nadšená a pár remcalů se najde vždycky 😉
Avatar - Emel
Emel
Nevím o jakých zprávách o Hyundai mluvíte... nějaké fámy se šíří o každé druhé automobilce a pověst TSI motorů také není bez poskvrnky, byť v Leonu je zcela nová a zaručeně bezproblémová verze... 😄 . Každopádně i30 má například onu vyspělejší zadní nápravu. Osobně bych dal před i30 přednost Ceedu kvůli designu.

Leon je ale taky moc pěkné auto, pro mě hezčí než Ceed... a za 434.000 s DSG a slušnou výbavou to není špatná nabídka.

Mimochodem, verze s DSG jsou v ceníku, ale ne v konfigurátoru... mají v tom nějaký binec. Ale webovky jsou pěkné.
Avatar - kari.laz
kari.laz
No nic ve zlém, ale z toho druhého (podle Ronaulta automobilu) se rozhodně emoce nezvedne. Jak tu již někdo dříve v jedné diskuzi napsal, vypadá to jak nahrbená krysa

[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Len sa mi dizajnovo veľmi pozdáva, exteriér je asi najzaujímavejší z koncernových súrodencov a i interiér je oproti predchodcovi o svetelné roky ďalej; motor 1,4TSI vidím ako optimum. Chcelo by to len nešetriť na výbave, ako som pozeral nižšie konfigurácie, pôsobí trochu chudobne a stráca dosť svojho šarmu. Každopádne Seat (aspoň na SK) vie ísť po čase dolu s cenou najvýraznejšie z koncernových značiek, takže tak o rok a Leon 1,4TSI vo výbave FR bude fajn voľba.
P.S: Aleš ako vždy palec hore, objektívne, triezvo, tak to má byť.
:yes:
jossalito
Reaguji na sprotovní orientaci. K té potřebuješ v prvé řadě pořádný motor.

Megane RS taky nemá multilink. 😉
Avatar - Emel
Emel
Opět se test stáčí k tomu, co tu plní diskuse už nějaký ten pátek - technice podvozku. Jinak to pro Seat vyznívá dobře, pár mušek se najde jako všude, ale nic zásadního.

Na první pohled se zdá, že tu redakce neměří stejným metrem... to, co je u Octavie odbyto jako nepříliš podstatné, je tady vypíchnuto a zdůrazněno. Co je za tím? Jiné priority Leona a Octavie? Nebo jiné priority jednotlivých testerů? Jiné naladění podvozku? Nu, jsem zvědavý na další testy, třeba podrobnější hodnocení Octavie od Aleše.

PS: Leon super, jako 1.2TSI nebo 1.8TSI. U té 1.4 by mě lepší technika u Golfu asi trošku mrzela.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😁 Počkej, to jakože když se nám líbí Laguna, tak sme zvrácení?😁 Za Lagunou si stojim 😄 Naleštěná v plné palbě v grandtouru vypadá pořád krásně a kolikrát líp, než její mladší kamarádi 😄 I. Generace v kombi - musím jen souhlasit, ale i ten Proceed nebyl špatny.. Posuzuji to i s z řidičského hlediska 😄 Jinak máš pravdu, profil Ceedu je hezky, ale mne vadí předek a ten interiér by ještě zasloužil trochu víc poevropštit 😄
Breaky74
O této variantě velmi uvažuji.Jsem invalidní a vybírám si vůz který by mne 'Nesežral'.O I30 jsem také uvažoval i díky možnostem ofiko LPG a automatu k většině motorů. Jezdím díky dětem většinou velmi klidně a tak varianta Leona s TSI nebo I30s LPG bude usporná.Co mě od I30 trochu odrazuje a přiklání k Leonu jsou zprávy které o I30 mám.To co se na povrchu u I30 zdá moderní ve skutečnosti a pod povrchem zas tak moderní a kvalitní být nemusí....
ˇOctavii jsem z výběru ještě nevyřadil ale...
Octavia je o dost dražší a Leon má například zrcátka kliky v barvě už v nižší výbavě Takže i levné auto nemusí navenek levně působit .A Seat nabízí DSG i k 1.2 a tak nemusíte utratit 600t jako u Škody..
Zapada do absolutnej nezazivnej vsednosti koncernovych aut. Simplicisticke a naivne auto s otrasnym interierom.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
U které Octavie to prosím pěkně nepoznáme? V ani jednom testu na Auto.cz nic takového nezaznělo.
zlysoused
Jenomže ten Kia vozejk Ceed má narozdíl od Leona multilink už v základu.
Avatar - sendador
sendador
C sloupek jakoby z oka vypadl cedniku i i30 minulych generaci
Michal Stehnij
Jsi prostě zvyklý na přeplňované motory, tam atmosféra většinou prohraje. Já mám z přeplňovaných motorů (byť třeba iracionální) obavy. Kdyby se přeplňovalo převážně kompresorem tak budiž, ale to dělá z mainstreamu snad jen Nissan a Micra je poměrně nehezká, malá až moc a jízdně se Mazdě ani Hondě nevyrovná, toť můj názor.
Michal Stehnij
Za 800 t je tuším 2,5 V6, ten bude drtivé většině stačit, je-li to pro Tebe málo, můžeš samozřejmě volit konkurenci.
Nicco
Myslim, ze nasledujuce i30/Ceed budu tiez na dietnej naprave a ostane iba Focus. Mam obavy o Mazdu 3, mozno sa inspiruju Civicom a urobia medzistupen s polonapravou. 2-3verzie BMW1 a nielen pohon bude vpredu, ale aj naprava zoskodovateje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mě 1,8 i-VTEC vůbec nepřesvědčil, tichý a kultivovaný ano, ale jinak ne... 😒 Totéž 1,6 z Aurisu... ;-\ A díky velkému kufru hb by mi i pro rodinu stačil... uvidíme, co kombi nabídne reálně
Michal Stehnij
Pro rodinu do Civicu kombi 1,6 i-DTEC asi ideál, do hb bych jednoznačně volil 1,8 i-VTEC.
tesnav
Sportovni design i jizdni vlastnosti Mazdy 6 jsou naprd, kdyz tam neni zadny solidni motor. 192k za pomalu 800t nabidne co do dynamiky jen prumerne svezeni, tak na urovni soucasne a naprosto prumerne 1.4TSi.
Nicco
Nemas iTefon, nemas narok 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Fakt to je auto... ty a já jakožto majitelé a exmajtelé Laguny máme prý problém poznat, co to auto je, ale fakt to auto je, vypadá to přesně tak, jak má auto vypadat: [odkaz] >😒] >😁
Mě se zase I. gen. líbila jen v kombíku, v hb moc ne, druhá generace se mi zase více líbí v hb, tedy hlavně záď a profil, ten se jim z Astry podařilo nakopírovat nádherně, škoda té ošklivé přídě z Picanta >😁 >😒] >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Design jsem nekomentovat, po předchozí pro mne oblíbené generaci se mně taky ten beďar na zádi nelíbí... ale co už
Michal Stehnij
Mazda 6 má sportovní design a i sportovní (řidičské) jízdní vlastnosti, skutečně se jako auto povedla. Korejce jsem zmiňoval proto, že jsou tu často zmiňováni jako reprezentanti neotřelého designu, který skutečně neotřelý je, ale i když Korejci nabízí solidní techniku za dobrou cenu, (kdybych chtěl auto jen na přepravu z A do B, Cee´d by mi v garáži vůbec nevadil) ale mám pocit, že jejich design se s lety okouká, toť vše. Design Leonu mi přijde vyváženější, v tomto mi Korejci přijdou tak trochu prvoplánoví, i když jim celkem fandím.
Avatar - donPedro
donPedro
Vím, 100 lidí 100 chutí, nicméně promiň chlapče, ale nelze jinak >😁 byť se mistr Peter Schreyer snažil (a těžo říci jaké zadání dostal od jihokotejského vedení), tak to jak vně, tak i uvnitř, na vítězství "tygřího nosu" nevypadá ani náhodou :-! Tož tak.
jossalito
Aha, jako servisák bys chtěl, chápu. >😁
jossalito
Asi jako u KIA vozejků. 😉
michalpneu
Mně se to auto designem zvenku moc líbí i když ten starší leon se mi líbil více. Ale proč je tam tak strašně hnusná přístrojovka? Proč je před spolujezdcem tak strašně ostrá rovná zkosená hrana a ještě ke všemu tak velká? Proč to proboha udělali😒((((((
Michal Stehnij
Jediný problém s Civikem mám u designu zadní části auta, jinak bych na něj už dávno šetřil. Takhle bude nejspíš Mazda 3.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neříkej! >😁 Fakt?! 😄 Hele, mezi námi, mě ten Ceed taky nijak neučaroval I. Generace mi ve své době zaujala víc.. To ta Emerická verze co tu byla nedávno vypadala o dost dotaženěji 😄
Left
Abych to upřesnil. To co píše GTI je z velké části je proto, aby vás/nás poškádlil - jsem přesvědčen, že on sám ví, že to, co někdy píše, není tak úplně pravda.

Osobně nemám problém pochválit například francouzské, jihokorejské či japonské auto.
"Fanboy" Škodovky, či celého koncernu rozhodně nejsem, ale otevřeně přiznávám, že jsem spíše příznivcem konzervativnějšího designu - to neznamená, že bych nebyl otevřený novým řešením a nápadům.

V tomto mi můžete věřit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
100 tisíc je docela málo ne?😁 Nic proti Kii, taky sem s tim jezdil a zrovna předchozí generace i když vypadala na svou dobu hezky a na první pohled i hezky jela.. co třeba ta gumová převodovka? Oproti Evropské konkurenci zde byl ještě velký rozdíl.. 😄 Věřím, že si s autem byl spokojený, Ceed 1 v Kombi se mi líbil a s dvoulitrovým benzínem nebo naftou to jezdilo i hodně dobře, ale ten tvůj výrok "viděl sem"... >😁 já toho viděl... 😄 I Kiu a hyundai na krajnici.. 😄 Vy ste se tu zas sešly.. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale Toppere >😁 Už zase ?😊 Srovnávej aspoň srovnatelné... Ceed na fotkách v plný polní vs prumerný Leon.... snad nechceš taky rozehrávat nekalý hry 😄

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Teď schválně, který auto je emocionálnější a který za 5 let bude vypadat pořád pekně?😊 "Žralok Ceed to nebude 😄 "

Ještě se zkus v obou autech projet 😊 Seat má něco do sebe, co třeba Golfu chybí... Aspon si to zkus, než budeš kritizovat...
Avatar - Well-being
Well-being
El Golfiňo = Golf Social Edition 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pro mne kupodivu vychází dvojka Civic/Auris na plichtu, pro Civic hraje jasně kufr, to ano... a pak taky jsem zvědavý na příchod nového 1,6 dieselu do Civicu, na ten Toyota nemá odpověd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
GTI neexistuje 😄 Je to pouze počítačový program 😄 >😒]
Avatar - guze
guze
Jj, myslim si ze interier bude vychazet z CX-5, takze by to melo byt v cajku 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevím, ale vedle Aurise nevidím příliš smysluplnosti koupě Civica... Když budu chtít trvanlivého a spolehlivého japonce, Auris je podle mě mnohem povedenější volba. Ale zadní výklopný sedák a objem zavazadelníku u Civica je neuvěřitelný :yes: 😉
igorvrazic
Ano riesenie je napikacu...uz podla mna nova 3ka bude ina...
Avatar - Ronault.
Ronault.
S tím závěrem naprostý souhlas, trh je velmi zajímavý :yes😒br />
Já osobně jsem jel jak TSI (přiznávám, že starší generaci, ta nová je prý ještě lepší) i nového Civica a prostě bych si nedovolil říci, že Civic má dynamicky při jízdě šanci, 103 kW v otáčkách, které jsou díky dlouhým převodům a Euro5 hůře dosažitelné a nižší točivý moment byl pro mne horším společníkem. Takový Fiatí 1,4 T jet v Jůlince na stejné trase Civicu vyloženě uletěl...

Ta variabilita je zajímavá, ale osobně bych ten prostor pod sedadly vyměnil za nižší posaz... ale jinak byl Civic pro mne milým překvapením :yes:
Avatar - guze
guze
Moc hezký řešení mít 3 displeje, omg... :no: a to že se vyrábí dlouho nehraje roli, už Golf 4 v 98 měl větší displej navigace (je pravda, že jsem nevěděl, že do Mazdy 3 už dávají taky velkou Navi, ikdyž to vypadá jak nějaký aftermarket)
Philip1
Dobrý večer,
koukám chyba opravena.
Uváděli jste "základní cena vozu 299.900 Kč (Basis 1,4 TSI/90 kW)"

Děkuji
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Každé auto má své mouchy, to je jasné 😉.
A nejde o to, jestli ten motor jede na 103 kW, nebo 99, ale o to, že s touto 1,4 TSi je to dynamikou i spotřebou idelní soupeř (ten souboj je v obou vlastnostech velmi vyrovnaný) a k tomu přidává kus jistoty.
Vyšší posaz je daní za ten vnitřní prostor a variabilitu...
Jen jsem chtěl zklidnit místní diskutéry, kteří se nechají až příliš unášet tímto VW triem a zapomínají na to, že existují i jiné - v mnoha ohledech i lepší volby.
igorvrazic
1. Odkedy sa vyraba Mazda 3?
2. Ma aj velky aj maly displej...vid link

[odkaz]
igorvrazic
halo?

Mne proste nesedia prirovnania redaktora na noveho Leona...mas s tym problem? Musis zatahovat do toho korejcov? Tam sa chod pod novu Mazdu6 ucit,co je to dizajn!
Avatar - pumpkin
pumpkin
Hm, no neviem. Pri porovnaní, čo si sem dal som sa len utvrdil že Leon tak rýchlo nezostarne. Dobre, predný pohľad to beriem. Bez LEDiek to vyzerá ako dožívajúce Exeo, dizajn je subjektívny, ale u mňa rozhodne Leon a prístrojovku má tiež lepšiu. Ceed bude onedlho zvnútra vyzerať ako 10-ročný Citroen čo sa týka dizajnu.
Avatar - boost.
boost.
I ty jeden kocoure... :😉
Avatar - guze
guze
Podívej se na Mazdu 3 a Focus, ti mají ještě menší, navíc Mazda 3 až kdesi u čelního skla...
Left
Z jakého důvodu má Golf i Leon (mimojiné) v nabídce 1.2 TSI - 63kW a 77kW, 1.4 TSI 90kW a 103kW, ale Octavia právě tento 1.4 TSI 90kW postrádá? Docela by mě to zajímalo... Je to přece super pro spoustu lidí, kteří prostě nechtějí 1.2, ale 103kW 1.4 je už buď moc drahý anebo zas zbytečně moc zhlediska výkonu (věřte nebo ne, někomu stačí i 90kW 😄 ).
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsi tu nový, je nutno míti pochopení... proto odpovím, na druhé fotce je pokaždé vyfocený automobil. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Buď rád, že je nevidíš
_Pavel
Milá redakce,

vaše články si často čtu na mobilním telefonu ve verzi stránek pro mobilní telefony. Můj mobil (Android 2.3) nicméně neukazuje počet hvězd u testovaných aut.

Bylo by možné vaše stránky upravit tak, aby hvězdy byly zobrazovány?

Děkuji.
Left
Prosím, mohu-li se zeptat, co je to vždy na té druhé fotce? Nějaká ryba, která se střetla s tankerem a ten jí úplně rozmáznul? 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsou i jiné jasné volby, které nejsou o nic horší, třeba AR Guiletta., když chceš ty emoce.
Left
Souhlas 😄
...Ostatně jako souhlasím s +- 80% toho, co napíšete 😄
Ale stejně bych Vás chtěl vidět naživo >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tam určitě ne.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Však to dobře víš, Vaverka to napsal jasně, A3 3hb proti SB dostalo půl hvězdy dolů za absenci druhého páru dveří... inu za každé chybějící dveře třídveřového hatchbacku čtvrt hvězdy dolů.
Asi se pan Vaverka inspiroval u Velosteru >😁
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Volil bych jednoznačně Hondu Civic Sport 1,8 i-VTEC za 408 000, jak se tu o ní psalo nedávno, tam není co řešit.
Každopádně u Leona palec nahoru za kvalitu zpracování a částečně i design, palec dolů za nesourodost designu a použité techniky. Škoda, že VW není schopen slevit ze své ješitnosti a nabubřelosti a neudělá ze Seata tu sportovní větev, z VW prestižní/luxusnější a ze Škody praktickou a to bez nějakých kompromisů...
Wendover
ták, mám Cee´d prvej generácie a velmi som si to autíčko oblúbil :yes: skrátka mi prirástlo k srdcu boli síce nejaké poruchy ale to autičko ma nikde nenechalo stať nabehané cca 100 000 6r auto ! videl som odstavene Fordy, Mercedesy, Škody VW ale KIA šľapala ďalej 😄 takže je a bude navzdy v mojo srdci je krásna 1.6 CVVT full ! :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
čekal bych stejné hodnocení.

Být tenhle článek označený jako "první dojmy", asi bych sem uvedené nenapsal. Zřejmě test narychlo, je krátký a ne příliš obsáhlý...

K vozu samotnému - bílá mě na něj alespoň z fotek nesedí, přijde mi příliš bezcharakterní. Látka a vzor použitý na sedadlech mi přijde zcela totožný jako v Golfu. To už je unifikace koncernu TAK daleko? No a poslední, co mě bije do očí - vstupní hrana do zavazadelníku a ten schod... Za to y zasloužili ve Španělsku snad torturu 8-s i když vznikla zřejmě jako produkt diktátu designérského oddělení... Design ale podle mě nemá jít zásadně proti uživatelské vstřícnosti. Udělat hezké a nepraktické auto nedá moc práce...

Nicméně za podobu Leonu jsem rád. Jen mi přijde, že Leon pro Seat je možná jako darovat slepému chronografické Festiny... Ale doufám, že ten slepý jednou opět uvidí 😉
tempe73
Jedná se o něco hezčí Golf.Něco z něho vyzařuje,narozdíl od dýmýcího německého statisty.Celkem si ho představím,že by se hodil k nám do firmy pro servisáky. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
octavia porazi kazde auto na svete takze riesit tu neajku pol-hvizedu hore dole je uplne smiesne 😉 ... hadam si necakal ze bude mat rovnake hodnotenie ako najelpsie auto sveta teda octavia 😉 alebo hej?

inak ked je leon najemocialnejsim autom z koncernu vw v nizsej strednej triede tak pan boh nas chran a aj nase buduce generacie pred tymto nudnym impotentnym nemeckym smiesnym dizajnom... 😉 ... uz aj dacia sandero vyvola viac emocii ako auto emocion :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Následující řádky neberou ohled na autora testu. Nemohu si pomoct, ale to, co Octavii je promíjeno a omlouváno, zde u Leonu ne?

Z testu Octavie "...V zatáčkách jdou naopak jakékoliv pochybnosti stranou. Na poměry kategorie rodinných aut je ovladatelnost příkladná..."
Zde "...Ano, kdyby měl dnes testovaný motor 1,4 TSI (90 kW) pod kapotou Golf, mohli bychom si užívat komfortnějšího a v zatáčkách jistějšího jízdního projevu..."

Zmínky o měkčeném plastu pouze v horní části... Ano, ale úplně stejně na tom je i Octavia III...
Navíc některá negativa u Leonu se neprojevují a potvrzují se moje předpoklady, že torzka je pro Octavii tím víc handicapem, čím delší zadní převis má ve srovnání s Golfem či Leonem.

Tím se obloukem vracím k oněm hvězdičkám co do výsledného hodnocení. O půl hvězdy míň oproti Octavii, přitom některé negativní projevy Octavie jsou umírněny a cena ve srovnání s Octavií podměrečná. Ale jasně, do hvězdiček cena nepromlouvá, jak mi tu bylo 100x vysvětleno...
mario79sk
presne to napadlo aj mna, auto nie je zvonku skarede, len ho mohli trosku viac odlisit od ibizy, bo vyzera ako prerastena ibiza. Interier ujde.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak o tom nepochybuj... ceed je dnes siroko daleko najkrajsi hatch v nizsej strednej triede... tu nie je o com diskutovat 😉 .. leon vedla neho vyzera ako znudeny impotent po 50tke a vraj auto emocion 😉 ...

najlepsi je ten malicky displej v seate... uz mensi dat ani nemohli... predpokladam ze hlavne usetrili ( 10 eur ) ved o to dnes ide.... o co ine...

o tom ze je ceed spicka netreba ani pisat.... same za seba vravia testy a napr na youtube si mozes pozriet nejedno video kde ceed porovnavaju s focusom, civicom a dalsimi spickovymi autami v triede... co svedci o kvalite a vyspelosti noveho ceedu :yes:
Wendover
Súhlas Ceed a i30 sú podla mna dnes najkrajšie autá triedy !!! a radia sa k špičke triedy (kvalita, design , cena ) !!! :yes: ( kto neverí nech si pozrie top gear ako kladne ohodnotili novú Ceed !!! )
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]
vs
[odkaz]

[odkaz]
vs
[odkaz]

[odkaz]
vs
[odkaz]

ceed :yes😒br />
z tychto fotiek mi pride ceed daleko emocialenejsim a krajsim autom a to sa kia na ziadne auto emocion nehra.... 😉 seat este ma co robit aby zabrnkal mojimi emociami :yes:
GTI
Ano.
Michal Stehnij
On je to těžký výběr, Leon chytne designově, ale absence multi-linku vzadu by pro mně byla problém, chtěl bych, aby ji příští auto mělo, takže za mně asi Mazda 3.
DonVito
Bohužel sportovní orientace je opět pouze marketing 😉
DonVito
No ale ne dost 😄
Emocionante
předfaceliftový interiér byl u minulé generace leonu mírně řečeno nepěkný, ovšem po faceliftu ve vyšších výbavách se mě vyloženě líbí 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ked som tu pisal ze stary obly leon sa mi pacil viac a ze taku nadhernu ***ku nema ziadne auto ako stary leon kazdy mi tu pisal ze splietam.... a ono sa to potvrdzuje ze stary leon je krajsi... podobne je to aj v pripade octavky .. OII je daleko krajsim a emocialnejsim autom ako OIII.....
Michal Stehnij
Dnes souhlas, nicméně myslím, že Leon se může co se designu týká s Golfem směle měřit. Kdo chce konzervativnější design a potenciálně vyšší prestiž bere Golf, kdo dynamičtější design, bere Leon.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
budme radi ze v seate vobec nejaky displej je >😁 ... este par rokov a dacia posle topiaci sa seat do ... 😉 :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ve srovnání se starým Leonem je tento nový zaměřený na praktičnost a ne na emoce. Ten starý měl šílenou slabinu v interiéru a pak to roubování předku na vše se jménem Seat.
Michal Stehnij
Myslel jsem samozřejmě Leon, má chyba-).
Inter2
Neviem či sa mi to len zdá ale ten displej ma dosť ubohu veľkosť ... a už ked aj Lodgy ponúkne 7" tak by som čakal v leone niečo viac
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
no to asi nemám. Já bych totiž určitě volil Leona. Těch totiž nebude před každým panelákem stát dvacet, z toho polovina ve stejné barvě 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na to nemáš v hlavě dostatečný Škoda-pozitiv-filtr.
GTI
Zraje LEON, zraje ALEŠ, ten ovšem na rozdíl od toho leona bez ztráty jediné kytičky. Rád čtu znalé texty, kdy autor svá hluboká odborná zjištění současně dávkuje čtenářům jen jaksi mimochodem, elegantně, prostě jak se tu často říká - s přehledem. Text má fantastický rytmus, slova a myšlénky ve větách nedrhnou, odstavce přinášejí jednu potřebnou úvahu za druhou, no... paráda, Aleši :yes😒br />
Berme tedy na vědomí, že Leon velmi vyrostl, dozrál. Samozřejmě je na ráně srovnání s mistrem třídy. Není to však nutně zapotřebí, na srovnání jsou tu jiní - Bravo (myslím fiat), mégane atd. No a v jejich stínu tedy leon rozhodně nestrádá, naopak, leon vede kompaktní mainstreamovou smečku ve středu pole s velikou rozvahou a vědomím zaslouženého (skoro)krále třídy.

P.S. BRAVO :yes: :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ibiza vyzera fajn..... ale leon je akoby steroidmi nadopovana ibiza.... uz to nie je take "hezke" akoby sa mohlo zdat... na druhy pohlad clovek zisti ze leon je "docela" nudne auto ... kto by to cakal.... 😉
-------
:yes: :yes:
Emocionante
aby leon vypadal jak má tak musí mít full led světla a 17"+ alu - jinak to není ono..
tento bílý se mě nelíbí, úplně stejný leon má í můj dealer v showroomu :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cely koncern vw sa topi v jednej dizajnovej nude asi 15 rokov ...... leon nie je skarede auto.... ale kedze vyzera ako zvacsena ibiza uz to nie je ziadne prekvapenie a vyzera navonok teda dost stroho to musim priznat... cakal som lepsi look.... uz aj starucky megane vyzera viac cool ako tento leon :yes:
Michal Stehnij
Jestli ono to nebude tím, že Mr. Jungmann testuje bez příkras, jeho testy mi na tomto webu vyhovují zdaleka nejvíc.
-------
Motor :yes: spotřeba :yes:
igorvrazic
Leon ma škrapku?
Avatar - miromen
miromen
Takže opravuji tě. 😄
Golf VII 1.4TSI 90kw a vyše ma vzadu viceprvek.
lukas13
Ale GVII má u případě 1,4 TSi traverzu také? Oprav mě pokud se pletu...
lukas13
Jj, to mě také napadlo 😉
Michal Stehnij
Každý nepotřebuje kufr velikosti Emma Maersk.
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
...takže u nové Oktávy zkrutnou příčku ani nepoznáme a je v podstatě v pořádku, tak u Leona který na stejném podvozku je to hrozný průšvih. Opravdu to nechápu, vysvětlete mi to.
Michal Stehnij
Za kvalitativní skok, který Leon prodělal si jistě zaslouží pochvalu, co je ale škoda, je absence víceprvkové nápravy, zejména u vozu, který jako jediné auto z koncernu hraje na emoce, a tak trochu se profiluje jako model pro ty, kdo chtějí lepší jízdní vlastnosti. Je škoda, že víceprvková náprava by v řidičském autě chybí, nicméně je zde hierarchie koncernu, která (na jednu stranu logicky) nedovolí, aby Leon byl stejně dobrý jako Golf, byť pokud jde pouze o cestování, nemusí být náprava tvořená zkrutnou příčkou špatná. Za to jaký kvalitativní skok Seat udělal :yes: , za absenci víceprvkové nápravy, (alespoň u verzí 90 kw a výš) :no: .
Avatar - qwert88
qwert88
Už v základu docela dobrá výbava,motor TSi 63kw bude taky asi stačit,USB u rádia v základu je u koncernu nečekané,to donedávna měli jen korejci a Renault.Skrátka za ty prachy je to dobrá nabídka s trojlístku Octavia,Leon a Golf dává po zdražení Golfu,Leon mnohem větší smysl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
veru.... uz to nie je taka hitparada ako sa zdalo z tych krasnych upravenych pocitacovych fotiek 😉

taky ceed vyzera ovela lepsie :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, kam že to šly ty emoce? Tohle je snad ještě nudnější, než Golf.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
leon ponuka tzv zlaty stred.... vykon 90KW je ideal :yes: a nezozerie to penazenku :yes😒br />
no na tychto testovanych fotkach ten leon vyzera ako velka ibiza.... uz to nie je taka hitparada ako sa zda.... 😉 ... je to bezne auto :yes:
Avatar - miromen
miromen
Leon se designově opravdu povedl. Jen jsem zvědavy na interier až ho uvidim v realu.
Bohužel ta traverza vzadu to je chyba a zde bych jednoznačně volil GVII.
Avatar - miromen
miromen
A OIII ji snad ma ?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Velice, pokud nepotřebuješ černou díru místo kufru a parkuješ na sídlišti, tak je tohle jasná volba. :yes:
A2
Jo, je to fakt příjemný auto, s touhle motorizací. Spotřeba, musim potvrdit, po městě za sedm, po dálnici 6,5-7, nádhera. (informační displej-ok)
Slušný auto. :yes:
Bujník
Rozhodně se to vyjjímá z ostatních koncernových nudných krabic a krabiček.... 😄
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Rádi, co přesně je špatně?
Avatar - pumpkin
pumpkin
Že by nie?
Philip1
opravte si ceny ano? 😉
Bujník
Že by H/K ? 😄
bo nema multilink :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přitom stačí zvětšit kufr o 230 litrů a máš drtič střední a automaticky hvězdu navíc.
Avatar - Ronault.
Ronault.
I ten Civic má své mouchy, ale z druhé strany pokud nevadí vyšší posaz vpředu a pro mne motor, který na 1,8 a 103 kW jaksi nejede (bohužel problém skoro všech nových atmosfér s Euro5), tak je to velmi dobrá volba (řazení, podvozek, prostornost, kufr, zpracování interiéru a jeho materiály výborné, i odhlučnění)
Michal Stehnij
Probuď se z toho korejského snu. Samozřejmě, ix 20 je všechno, jen ne nudná, (sami ji máme doma) ale Ibiza se opravdu povedla a oproti konzervativnímu dojmu z Golfu, Ibiza působí svěžím, dynamickým dojmem. Samozřejmě Alfa 8C to není, ale to snad nečekal nikdo.