Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Srovnávací test: Renault Clio 1.5 dCi vs. Dacia Sandero 1.5 dCi - Trochu větší dilema

Dřív šlo o souboj mezi cenou a kvalitou zpracování. Teď přibývá zásadní rozdíl v prostornosti. Změní pohled zákazníků?
Zpět na článek
8. 3. 2013 13:34
8. 3. 2013 18:58
8. 3. 2013 16:54
8. 3. 2013 17:35
10. 3. 2013 11:12
11. 3. 2013 22:39
17. 3. 2013 21:18
Avatar - moreczech
8. 3. 2013 11:23
Dobrý test...
Na používání pro jednoho či dva cestující - jednoznačně Clio. Cokoliv řešit vzadu u Clia třeba s dětskou sedačkou se nedá. Tam jednoznačně vítězí Sandero, které je v nové generaci mnohem lepší než cokoliv stejné kategorie - třeba z Koreje....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
8. 3. 2013 12:17
Re: Dobrý test...
na nase cesty je sandero idealne.. v zaklade 16cm svetla vyska je super.... 320l kufor je uz takmer na hranici nizsej strednej triedy :yes: .. miesta nad hlavou je v dacii snad aj pre 2metroveho basketbalistu v klobuku :yes: .... nie je co riesit.... clio je vzadu male.... to auto je skutocne skor pre dvoch pripadne ak vzadu sedia mensie deti... ale sandero ponuka 4 miesta dospelym :yes: a to sa rata ;-)
11. 3. 2013 22:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 3. 2013 13:34
BASTILA HADR
Počítám, že na diskusi se začínají oprašovat garážové gilotiny, povrchní plakátoví příznivci "sršně" právě dostali jednu do vazu. Je to neuvěřitelné, avšak velmi zřetelně smekněme před odvahou pánů testerů, oni to ale trefili, to Sandero je přitažlivějším autem než neuvěřitelně "neautoidní" clio.

No pojďme na dřeň, tvrdím, že Sandero v této tvrdší mutaci je dokonce stylovějším autem než povrchně blazeované clio. Sandero je přesně to, co má chtít mladý, zatím třeba nijak výrazně finančně zajištěný eurobýček - levný, neokázalý vůz tvrdšího výrazu, na strohé avšak praktické kabině. Ano toto je autentický vůz na autentické cesty. Žádná šantánová blikátka, žádné kýčoviny (píšu Kýčoviny, sprosťáku), prostě poctivá jednoduchá, neokázalá a sympatická autařina.

Nemohu jinak, v rámci své kvalitativní třídy dávám sanderu devět z deseti možných. Cliu pak v rámci jeho kvalitativní třídy nedávám... nic. Nic. Neboť pokud někdo ve Francii skloňuje termín "moderní design", je to v subkompaktech výhradně Peugeot. Ten nelétá od designové zdi k designové zdi, staví na historizujících markantách, současně přináší vskutku moderní, dotvořený a neprvoplánovitý design.

Tedy... (drž se) - BRAVO DACIA :yes: Nová doba - dcera drtí matku.

Aktualizovaný slogan: Volnost - rovnost... zoufalství :-!
Rozbalit vlákno
5
8. 3. 2013 14:48
Re: BASTILA HADR
Ten test se povedl a celkem dobře srovnal Clio se Sanderem. Také potvrdil dobrou práci Renaultu - Sandero a Clio si opravdu konkurovat nebudou. Každé z nich je pro někoho jiného a GTI to jen potvrzuje. Jeho skóre 9:0 pro Sandero hovoří za vše. Clio sice neuspělo u kolegy GTI, ale zájem evropských zákazníků, pro které je dnes volbou číslo 1 v subkompaktech, to trochu vynahradí.
8. 3. 2013 18:58
Re: BASTILA HADR
To je ten věčný, tvrdě polarizovaný souboj mezi těmi, co auto vnímají jako chlapské náčiní a mezi... abych to napsal nějak slušně... jemnocitlivými pokrokovými figurkami, jimž kabina auta ve stylu domečku bárbíny evokuje harmonii pravdoláskového života...

Věřím, že se tu najde alepoň pár chlapů, co zatnou sekeru do přední kapoty sandera a vydají se na cestu za svým dobrodružstvím.

P.S. Pozdravuj v baletním klubu ;-)
10. 3. 2013 11:15
Re: BASTILA HADR
Ten, co ma neustalu potrebu si dokazovat "chlapskost" spravnym typom auta (ako ukazuje tvoj vecny vnutorny boj), jednoducho nie je chlap. Iba daka nepodarena odvarena verzia bez guli.
9. 3. 2013 18:55
Re: BASTILA HADR
A to počkej, až přijde Sandero...GTI! :-)
8. 3. 2013 16:54
SadoMaso
Lzi, bludy a vymysly, to je jednoznacne pracovny nastroj periodika SM.
Az je potreba nejake auto potopit, mohli by si skontrolovat, ci to nie je len ich chory vyplod deliria:
- "Téměř beztvarý plech dveří..." [odkaz]
- "...kapota skoro bez prolisů..." [odkaz] [odkaz]
- "...zpětná zrcátka uchycená v plastovém rohu okna." [odkaz]
"Tohle se v Evropě nosilo před dvaceti lety. "
Auta z roku 2013, ci '09 maju vazny problem, vsetky zaspali dobu 20 rokov pozadu.

Dalej nema zmysel citat.

Tiez trochu nevysvetlitelna je namerana pruznost, ked oba motory tocia na 5.stupni rovnake otacky pri 130, napriek tomu lahsie Sandero zrychli z 80ky az o 2sek. pomalsie. To zodpoveda skor 55kW motoru.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2013 17:35
Re: SadoMaso
Nemyslím. Test podle mě vcelku vystihl i mé dojmy. Nevím, v čem bych nesouhlasil. Snad jen že prostoronost Sandera mě poněkud zklamala a i když JE rozhodně lepší mež Clio (ano, už jsem to do diskuse jednou psal - to auto je opravdu pouze pro 2 dospělé osoby), rozhodně Sandero žádná sláva není. Ale k tebou uváděným:

- téměř beztvarý plech dveří - ano, protvarování není příliš plastické a dveře jsou prostě placka plechu (srovnej s Cliem, které je doslova prostorově vymodelované...)
- kapota - viz protvarování plechů
- zpětná zrcátka dejme tomu

Myslím, že jsi tentokrát příliš přísný... Snad jen tomu topení se mi nechce věřit, to bych přičítal spíš zaseknuté klapce někde v rozvodech vzduchu...
10. 3. 2013 11:12
Re: SadoMaso
Nejde o zvysok testu, ten som uz ani cely necital, vyjma tabuliek.
Ide le o hodnotenie vzhladu, kde su znova same nezmysly. Mozno je to len neschopnost vyjadrovania redaktora, ale kazdopadne je to uplne zle.
Redaktor v tom suchom mimonskom konstatovani neporovnava dizajn Sandero-Clio, ale iba hodnoti, ze tak to byvalo pred 20rokmi, co je dokazatelny nonsens.
8. 3. 2013 19:31
Re: SadoMaso
SM nenapsal nic špatného. Co se týká vzhledu,tak rychleji zastará Clio. Sandero je pohledově hezčí. Světla denního svícení u Clia vypadají jak dobastlené. :no:
11. 3. 2013 22:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2013 17:53
Styl vs. užitek
Tohle je zcela jednoduchá otázka
- nechceš marnit výdělek v plechovém bezedném království? Kdo jiný ti nabídne víc než Sandero?
- chceš našláplé supermini? Chceš být oduševnělou smyslnou ozdobou městských uliček mezi burany s SUV? Nechceš ale zbytečnou prémiovou hru na prémovou kastovní okázalost? Clio, máš snad jinou volbu než Clio?

Snad jen k zamyšlení stojí 1.5 dCi v Sanderu. Ne, tohle není správná volba. Dacii sluší jednoznačně LPG, moderní diesel se prostě do jednoduchého vozu nehodí... Kdo bude chtít řešit po 150 tis. km dvouhmotu v ceně převyšující zbytek vozu? Diesel v Dacii je evropská sekera v rumunském pojetí :-!

Obojí zaslouží uznání, obojí dokonale plní to, co se od nich očekává.
Sandero za užitkovost :yes: Jednoznačný nástupce Felicie...
Clio za styl :yes: Francouzské "Mini"
Rozbalit vlákno
3
8. 3. 2013 19:28
Re: Styl vs. užitek
Sandero v ropě si koupí leda fanda . Většina se prodá v 1,2 55kw benzín. Naftu si dokážu představit v Loganu kombi(novém)
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2013 21:02
Re: Styl vs. užitek
ani tam ne. DCi bych volil pouze pro Dustera a Lodgy.
8. 3. 2013 21:18
Re: Styl vs. užitek
souhlas. Však také píšu Dokázal představit,ne že bych to chtěl,nebo doporučoval :-!
9. 3. 2013 00:06
dacia - dojezdova rezerva ???
Mohu vědět co za verzi sandera to bylo? To uz je snad druhej článek na nete (nebo jeho klony) co píše o dojezdove rezervě. Všude se ale dříve píše o plnohodnotné. I v diskusi majitelu tohoto vozu je potvrzeno ze tam je plnohodnotné kolo. Rezerva je sice za příplatek ale mam pocit ze ta nahrazuje lepicí sadu a ne dojezd. I v ceniku je Rezerva.
Rozbalit vlákno
5
9. 3. 2013 00:16
Re: dacia - dojezdova rezerva ???
rezerva je plnohodnotná.
9. 3. 2013 00:30
Re: dacia - dojezdova rezerva ???
Diky, rikal jsem si ze snad nemam sklerozu nebo nejsem slepej když jsem se byl na auto v prosinci podívat. Hmm, tak autor recenze asi do kufru ani nekoukl a nebo nevim co tim chtěl říci :-)
Avatar - KubikCv
10. 3. 2013 17:08
Re: dacia - dojezdova rezerva ???
a hlavně je konečně v kufru..ne pod autem
Avatar - Ronault.
11. 3. 2013 21:17
Re: dacia - dojezdova rezerva ???
A v čem je to jako lepší, když je v kufru, který je třeba při defektu celý vyskládat ven z auta?
Avatar - white label
11. 3. 2013 21:30
Re: dacia - dojezdova rezerva ???
To je ale jediná podstatná výhoda a ne každý jezdí pořád s plným kufrem. Nevýhody jsou naopak lepší dosažitelnost pro zloděje a špinění provozem. Osobně bych bral raději (pokud bych si mohl vybrat) "klasiku" uvnitř kufru.
Avatar - pumpkin
9. 3. 2013 02:09
len tak, na porovnanie
Dacia spravila slušný krok vpred. Už ju začína spoločnosť rešpektovať a posmech ide bokom.

Dizajn dokonca zašiel tak ďaleko, že kolega GTI si očividne pomýlil Sandero Stepway s CrossPolom. :-)
[odkaz]

[odkaz]

Minulá generácia Stepway už popri novej vyzerá ako čisto brazílska záležitosť...
[odkaz]

...a ešte jedno porovnanie vzhľadu pri najlacnejšej (vyzerá ako polotovar) a pri najdrahšej verzii
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
9. 3. 2013 07:44
Re: len tak, na porovnanie
Docela mě pobavila zpětná zrcátka u POLA - dle SM jaku u 20 let starého auta. :-)
Avatar - white label
11. 3. 2013 21:54
Re: len tak, na porovnanie
A co konkrétně je na tom zrcátku, jako na dvacet let starém? Že má taky odraznou plochu? Kolik zrcátek mělo před dvaceti lety např. integrovaný blinkr (nehledě na třídu Pola)?

[odkaz]

Pro srovnání se podívej jaké zrcátka mělo Clio před nějakými 15 lety:

[odkaz]
13. 3. 2013 07:04
Re: len tak, na porovnanie
Integrovaný blinkr je leda pro zlost :no:
Avatar - Choochoo
13. 3. 2013 07:37
Re: len tak, na porovnanie
Prihodim dalsi designovou pecku ze spolecnych skladacek
[odkaz]
[odkaz]
Tolik krasnych zrcatek pohromade uz jsem dlouho nevidel >:-[]
Avatar - vabis
13. 3. 2013 09:45
prostorové proporce
Co vedlo konstruktéry k tomu, že se v Renaultu sedí více vzadu?

Pane Frei, to je jednoduché ;-) No přece delší deformační zóna! Navíc na západě takovéto vozy neplní fci hlavního rodinného vozu, resp mají v rodině 2-3ks, tedy zadní sedadla mohou plnit "nouzový občasný" charakter. Kdežto u Dacie se na deformační zónu moc nehraje, sedlák umírá jako chlap. Navíc je třeba vykřesat každý centimetr v interiéru aby se vešla tchýně, kočárek, pytel brambor, sazenice, hrnce, karton PET limonád ve slevě, karimatky, stany, skřínka od kontyše atd atd, tak je řidič více vpředu
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2013 21:18
Nepresnosti
Redaktor udajne testoval verzi Stepway Arctica, ovsem v tabulce je cena bezne Arctica verze, spravna cenikova cena je 281 900,- , dale uvadi priplatek za metalizu, u verze Stepway je metaliza v cene, rovnez tempomat s omezovacem rychlosti je u verze Stepway jiz v zakladu. Pohotovostni/ uzitecna hmotnost je 1033 (1083 na 16")/ 662 kg. Co tedy vlastne testoval, pripadne jak presne meril, cetl parametry? ;-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud