Testy
TEST Srovnávací test: Renault Clio 1.5 dCi vs. Dacia Sandero 1.5 dCi - Trochu větší dilema
31 komentářů
moreczech
0
Na používání pro jednoho či dva cestující - jednoznačně Clio. Cokoliv řešit vzadu u Clia třeba s dětskou sedačkou se nedá. Tam jednoznačně vítězí Sandero, které je v nové generaci mnohem lepší než cokoliv stejné kategorie - třeba z Koreje....
3_diamanty
0
na nase cesty je sandero idealne.. v zaklade 16cm svetla vyska je super.... 320l kufor je uz takmer na hranici nizsej strednej triedy :yes: .. miesta nad hlavou je v dacii snad aj pre 2metroveho basketbalistu v klobuku :yes: .... nie je co riesit.... clio je vzadu male.... to auto je skutocne skor pre dvoch pripadne ak vzadu sedia mensie deti... ale sandero ponuka 4 miesta dospelym :yes: a to sa rata 😉
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Počítám, že na diskusi se začínají oprašovat garážové gilotiny, povrchní plakátoví příznivci "sršně" právě dostali jednu do vazu. Je to neuvěřitelné, avšak velmi zřetelně smekněme před odvahou pánů testerů, oni to ale trefili, to Sandero je přitažlivějším autem než neuvěřitelně "neautoidní" clio.
No pojďme na dřeň, tvrdím, že Sandero v této tvrdší mutaci je dokonce stylovějším autem než povrchně blazeované clio. Sandero je přesně to, co má chtít mladý, zatím třeba nijak výrazně finančně zajištěný eurobýček - levný, neokázalý vůz tvrdšího výrazu, na strohé avšak praktické kabině. Ano toto je autentický vůz na autentické cesty. Žádná šantánová blikátka, žádné kýčoviny (píšu Kýčoviny, sprosťáku), prostě poctivá jednoduchá, neokázalá a sympatická autařina.
Nemohu jinak, v rámci své kvalitativní třídy dávám sanderu devět z deseti možných. Cliu pak v rámci jeho kvalitativní třídy nedávám... nic. Nic. Neboť pokud někdo ve Francii skloňuje termín "moderní design", je to v subkompaktech výhradně Peugeot. Ten nelétá od designové zdi k designové zdi, staví na historizujících markantách, současně přináší vskutku moderní, dotvořený a neprvoplánovitý design.
Tedy... (drž se) - BRAVO DACIA :yes: Nová doba - dcera drtí matku.
Aktualizovaný slogan: Volnost - rovnost... zoufalství :-!
No pojďme na dřeň, tvrdím, že Sandero v této tvrdší mutaci je dokonce stylovějším autem než povrchně blazeované clio. Sandero je přesně to, co má chtít mladý, zatím třeba nijak výrazně finančně zajištěný eurobýček - levný, neokázalý vůz tvrdšího výrazu, na strohé avšak praktické kabině. Ano toto je autentický vůz na autentické cesty. Žádná šantánová blikátka, žádné kýčoviny (píšu Kýčoviny, sprosťáku), prostě poctivá jednoduchá, neokázalá a sympatická autařina.
Nemohu jinak, v rámci své kvalitativní třídy dávám sanderu devět z deseti možných. Cliu pak v rámci jeho kvalitativní třídy nedávám... nic. Nic. Neboť pokud někdo ve Francii skloňuje termín "moderní design", je to v subkompaktech výhradně Peugeot. Ten nelétá od designové zdi k designové zdi, staví na historizujících markantách, současně přináší vskutku moderní, dotvořený a neprvoplánovitý design.
Tedy... (drž se) - BRAVO DACIA :yes: Nová doba - dcera drtí matku.
Aktualizovaný slogan: Volnost - rovnost... zoufalství :-!
Ten test se povedl a celkem dobře srovnal Clio se Sanderem. Také potvrdil dobrou práci Renaultu - Sandero a Clio si opravdu konkurovat nebudou. Každé z nich je pro někoho jiného a GTI to jen potvrzuje. Jeho skóre 9:0 pro Sandero hovoří za vše. Clio sice neuspělo u kolegy GTI, ale zájem evropských zákazníků, pro které je dnes volbou číslo 1 v subkompaktech, to trochu vynahradí.
To je ten věčný, tvrdě polarizovaný souboj mezi těmi, co auto vnímají jako chlapské náčiní a mezi... abych to napsal nějak slušně... jemnocitlivými pokrokovými figurkami, jimž kabina auta ve stylu domečku bárbíny evokuje harmonii pravdoláskového života...
Věřím, že se tu najde alepoň pár chlapů, co zatnou sekeru do přední kapoty sandera a vydají se na cestu za svým dobrodružstvím.
P.S. Pozdravuj v baletním klubu 😉
Věřím, že se tu najde alepoň pár chlapů, co zatnou sekeru do přední kapoty sandera a vydají se na cestu za svým dobrodružstvím.
P.S. Pozdravuj v baletním klubu 😉
Lzi, bludy a vymysly, to je jednoznacne pracovny nastroj periodika SM.
Az je potreba nejake auto potopit, mohli by si skontrolovat, ci to nie je len ich chory vyplod deliria:
- "Téměř beztvarý plech dveří..." [odkaz]
- "...kapota skoro bez prolisů..." [odkaz] [odkaz]
- "...zpětná zrcátka uchycená v plastovém rohu okna." [odkaz]
"Tohle se v Evropě nosilo před dvaceti lety. "
Auta z roku 2013, ci '09 maju vazny problem, vsetky zaspali dobu 20 rokov pozadu.
Dalej nema zmysel citat.
Tiez trochu nevysvetlitelna je namerana pruznost, ked oba motory tocia na 5.stupni rovnake otacky pri 130, napriek tomu lahsie Sandero zrychli z 80ky az o 2sek. pomalsie. To zodpoveda skor 55kW motoru.
Az je potreba nejake auto potopit, mohli by si skontrolovat, ci to nie je len ich chory vyplod deliria:
- "Téměř beztvarý plech dveří..." [odkaz]
- "...kapota skoro bez prolisů..." [odkaz] [odkaz]
- "...zpětná zrcátka uchycená v plastovém rohu okna." [odkaz]
"Tohle se v Evropě nosilo před dvaceti lety. "
Auta z roku 2013, ci '09 maju vazny problem, vsetky zaspali dobu 20 rokov pozadu.
Dalej nema zmysel citat.
Tiez trochu nevysvetlitelna je namerana pruznost, ked oba motory tocia na 5.stupni rovnake otacky pri 130, napriek tomu lahsie Sandero zrychli z 80ky az o 2sek. pomalsie. To zodpoveda skor 55kW motoru.
Nemyslím. Test podle mě vcelku vystihl i mé dojmy. Nevím, v čem bych nesouhlasil. Snad jen že prostoronost Sandera mě poněkud zklamala a i když JE rozhodně lepší mež Clio (ano, už jsem to do diskuse jednou psal - to auto je opravdu pouze pro 2 dospělé osoby), rozhodně Sandero žádná sláva není. Ale k tebou uváděným😒br />
- téměř beztvarý plech dveří - ano, protvarování není příliš plastické a dveře jsou prostě placka plechu (srovnej s Cliem, které je doslova prostorově vymodelované...)
- kapota - viz protvarování plechů
- zpětná zrcátka dejme tomu
Myslím, že jsi tentokrát příliš přísný... Snad jen tomu topení se mi nechce věřit, to bych přičítal spíš zaseknuté klapce někde v rozvodech vzduchu...
- téměř beztvarý plech dveří - ano, protvarování není příliš plastické a dveře jsou prostě placka plechu (srovnej s Cliem, které je doslova prostorově vymodelované...)
- kapota - viz protvarování plechů
- zpětná zrcátka dejme tomu
Myslím, že jsi tentokrát příliš přísný... Snad jen tomu topení se mi nechce věřit, to bych přičítal spíš zaseknuté klapce někde v rozvodech vzduchu...
Nejde o zvysok testu, ten som uz ani cely necital, vyjma tabuliek.
Ide le o hodnotenie vzhladu, kde su znova same nezmysly. Mozno je to len neschopnost vyjadrovania redaktora, ale kazdopadne je to uplne zle.
Redaktor v tom suchom mimonskom konstatovani neporovnava dizajn Sandero-Clio, ale iba hodnoti, ze tak to byvalo pred 20rokmi, co je dokazatelny nonsens.
Ide le o hodnotenie vzhladu, kde su znova same nezmysly. Mozno je to len neschopnost vyjadrovania redaktora, ale kazdopadne je to uplne zle.
Redaktor v tom suchom mimonskom konstatovani neporovnava dizajn Sandero-Clio, ale iba hodnoti, ze tak to byvalo pred 20rokmi, co je dokazatelny nonsens.
SM nenapsal nic špatného. Co se týká vzhledu,tak rychleji zastará Clio. Sandero je pohledově hezčí. Světla denního svícení u Clia vypadají jak dobastlené. :no:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tohle je zcela jednoduchá otázka
- nechceš marnit výdělek v plechovém bezedném království? Kdo jiný ti nabídne víc než Sandero?
- chceš našláplé supermini? Chceš být oduševnělou smyslnou ozdobou městských uliček mezi burany s SUV? Nechceš ale zbytečnou prémiovou hru na prémovou kastovní okázalost? Clio, máš snad jinou volbu než Clio?
Snad jen k zamyšlení stojí 1.5 dCi v Sanderu. Ne, tohle není správná volba. Dacii sluší jednoznačně LPG, moderní diesel se prostě do jednoduchého vozu nehodí... Kdo bude chtít řešit po 150 tis. km dvouhmotu v ceně převyšující zbytek vozu? Diesel v Dacii je evropská sekera v rumunském pojetí :-!
Obojí zaslouží uznání, obojí dokonale plní to, co se od nich očekává.
Sandero za užitkovost :yes: Jednoznačný nástupce Felicie...
Clio za styl :yes: Francouzské "Mini"
- nechceš marnit výdělek v plechovém bezedném království? Kdo jiný ti nabídne víc než Sandero?
- chceš našláplé supermini? Chceš být oduševnělou smyslnou ozdobou městských uliček mezi burany s SUV? Nechceš ale zbytečnou prémiovou hru na prémovou kastovní okázalost? Clio, máš snad jinou volbu než Clio?
Snad jen k zamyšlení stojí 1.5 dCi v Sanderu. Ne, tohle není správná volba. Dacii sluší jednoznačně LPG, moderní diesel se prostě do jednoduchého vozu nehodí... Kdo bude chtít řešit po 150 tis. km dvouhmotu v ceně převyšující zbytek vozu? Diesel v Dacii je evropská sekera v rumunském pojetí :-!
Obojí zaslouží uznání, obojí dokonale plní to, co se od nich očekává.
Sandero za užitkovost :yes: Jednoznačný nástupce Felicie...
Clio za styl :yes: Francouzské "Mini"
Mohu vědět co za verzi sandera to bylo? To uz je snad druhej článek na nete (nebo jeho klony) co píše o dojezdove rezervě. Všude se ale dříve píše o plnohodnotné. I v diskusi majitelu tohoto vozu je potvrzeno ze tam je plnohodnotné kolo. Rezerva je sice za příplatek ale mam pocit ze ta nahrazuje lepicí sadu a ne dojezd. I v ceniku je Rezerva.
rezerva je plnohodnotná.
a hlavně je konečně v kufru..ne pod autem
A v čem je to jako lepší, když je v kufru, který je třeba při defektu celý vyskládat ven z auta?
Dacia spravila slušný krok vpred. Už ju začína spoločnosť rešpektovať a posmech ide bokom.
Dizajn dokonca zašiel tak ďaleko, že kolega GTI si očividne pomýlil Sandero Stepway s CrossPolom. 😄
[odkaz]
[odkaz]
Minulá generácia Stepway už popri novej vyzerá ako čisto brazílska záležitosť...
[odkaz]
...a ešte jedno porovnanie vzhľadu pri najlacnejšej (vyzerá ako polotovar) a pri najdrahšej verzii
[odkaz]
[odkaz]
Dizajn dokonca zašiel tak ďaleko, že kolega GTI si očividne pomýlil Sandero Stepway s CrossPolom. 😄
[odkaz]
[odkaz]
Minulá generácia Stepway už popri novej vyzerá ako čisto brazílska záležitosť...
[odkaz]
...a ešte jedno porovnanie vzhľadu pri najlacnejšej (vyzerá ako polotovar) a pri najdrahšej verzii
[odkaz]
[odkaz]
Docela mě pobavila zpětná zrcátka u POLA - dle SM jaku u 20 let starého auta. 😄
A co konkrétně je na tom zrcátku, jako na dvacet let starém? Že má taky odraznou plochu? Kolik zrcátek mělo před dvaceti lety např. integrovaný blinkr (nehledě na třídu Pola)?
[odkaz]
Pro srovnání se podívej jaké zrcátka mělo Clio před nějakými 15 lety😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Pro srovnání se podívej jaké zrcátka mělo Clio před nějakými 15 lety😒br />
[odkaz]
Co vedlo konstruktéry k tomu, že se v Renaultu sedí více vzadu?
Pane Frei, to je jednoduché 😉 No přece delší deformační zóna! Navíc na západě takovéto vozy neplní fci hlavního rodinného vozu, resp mají v rodině 2-3ks, tedy zadní sedadla mohou plnit "nouzový občasný" charakter. Kdežto u Dacie se na deformační zónu moc nehraje, sedlák umírá jako chlap. Navíc je třeba vykřesat každý centimetr v interiéru aby se vešla tchýně, kočárek, pytel brambor, sazenice, hrnce, karton PET limonád ve slevě, karimatky, stany, skřínka od kontyše atd atd, tak je řidič více vpředu
Pane Frei, to je jednoduché 😉 No přece delší deformační zóna! Navíc na západě takovéto vozy neplní fci hlavního rodinného vozu, resp mají v rodině 2-3ks, tedy zadní sedadla mohou plnit "nouzový občasný" charakter. Kdežto u Dacie se na deformační zónu moc nehraje, sedlák umírá jako chlap. Navíc je třeba vykřesat každý centimetr v interiéru aby se vešla tchýně, kočárek, pytel brambor, sazenice, hrnce, karton PET limonád ve slevě, karimatky, stany, skřínka od kontyše atd atd, tak je řidič více vpředu
Redaktor udajne testoval verzi Stepway Arctica, ovsem v tabulce je cena bezne Arctica verze, spravna cenikova cena je 281 900,- , dale uvadi priplatek za metalizu, u verze Stepway je metaliza v cene, rovnez tempomat s omezovacem rychlosti je u verze Stepway jiz v zakladu. Pohotovostni/ uzitecna hmotnost je 1033 (1083 na 16")/ 662 kg. Co tedy vlastne testoval, pripadne jak presne meril, cetl parametry? 😉