Moc se mi to nelíbí - to auto vypadá jak rozteklý bonbon co propařil celou noc a má kruhy pod očima. Co se týče interiéru, ten volant působí jak pěst na oko.
Proti např. C5 Tourer považuju Superb za nudné auto, které nenabízí nic zajímavého.
Výherci soutěže slíbili připravit vlastní materiály, k vystoupení na videu jsme je nenutili - nakonec mají od nás garantované utajení skutečné identity.
Kvalitu. Měl jsem pre-facelift 3 roky a ačkoliv celkově šlo o vynikající vůz, materiály uvnitř, jejich sesazení a hluk z předních podběhů byly velkou slabinou. Evropský Accord 7. a 8.generace, nová Mazda 6, či třetí Laguna jsou v tomhle kontextu někde jinde.
Nevím jak Exclusive Crolo, ale normální C5 si může s normálním Superbem podat ruce. Na pouhý pohled je vnitřek C5 pěkný, ale co jsem jezdil, tak pazvuků jak ve Fiatu Tipo.
Gáj co se vyzná v autech? Bože co ti chlap NEvymyslí (než aby si "připustili" že holčička může něčemu jako jsou auta rozumět VÍC než on.. :-)
..NEDEJ bože že by mohla mít i víc ZKUŠENOSTÍ než on ;-)
PS: A že interiér C5 Criollo je kvalitnější než SUPerb L&K - na to věru není potřeba "gáj" aby to poznal :-)
A proč by vlastně měl? Superb je v koncernu absolutní základ (i tak C5 v některých detailech překonává), když chceš kvalitnější interiér můžeš jít v koncernu výš.
U PSA je C5 vrchol, ne?
Cenu do toho nemotej. Cena není stálá veličina, liší se podle země i podle času. Odráží jen zájem lidí o konkrétní vůz.
Ano zrovna "tenhle týden" je C5 Criollo vrchol - vůz vyšší střední (kategorie kterou VW ani škoda v nabídce nemá) C6 skončilo loni v prosinci (překvapivě se ještě letos pár kusů objevilo v prodejních žebříčcích) a DS9 bude až příští rok...
Pán ve videu by se měl držet psaní, protože úroveň vyjadřování na takovém velkém automobilovém webu by si zcela jistě zasloužila zlepšení. Například každé "R", že?
Výslovnost R je nepodstatná pokud má člověk znalosti... o tom mě pan Vaverka zatím moc nepřesvědčil, ale třeba se dočkám. Vy možná máte "ryčné er" ale v tomto přípdě neplatí že ten kdo "nemá er je amatér, ten si říká o malér".
Máš pravdu, prolisy přední kapoty skutečně připomínají BMW. Je to dobrá inspirace, ale určitě to Kabaň nepřizná. Má jediná zkušenost s minulou generací byla u Hellera v Ostravě. Když jsem chtěl zkušební jízdu, sdělili mi, že jim minulý zákazník zničil nastavování volantu. Volant visel z palubovky a nedal se zaaretovat. Jak to dokázal je pro mne dodnes záhadou. Již jsem se tam nevrátil.
Za mě můžu říct, že faceliftovaná verze Superbu se povedla, upřímně původní verze již změnu potřebovala. A tak stalo se, unifikace designu napříč všemi modelovými řadami je o krok dále a Superbu tento styl sluší nejvíce. Chvilku je třeba si zvykat na nové zadní lampy "twinbacku" působící mírně korejsky, ale čas ukáže, že to byl také krok vpřed. Jedinou vadou celku mi přijde příliš subtilní zadní nárazník, kdy hrnce tlumiče výfuku je vidět až tak, že to bije do očí. Nejviditelněji lze toto pozorovazt právě u vrcholné varianty 3,6 FSi se čtyřmi koncovkami, u běžných verzí to bude o fousek lepší....
A interiér? No není to žádné moderní terno, jiný kormidlo a fofrklacek nic moc nezmůžou, ale proč měnit něco, co slušně vypadá a je dobře funkční?
Ano, za mě si škoda zaslouží pochvalu :yes:;-)
Taky se mi líbí, vše v pořádku. Je to velké a solidní auto, výborná alternativa i pro auto o třídu výš pro ty, kteří chtějí být nenápadní. Za mě - proč ne :yes:
Ta zadní světla jsou věcí názoru, mě se ta původní líbila, tato musím trochu dostat do krve, ale taky věřím, že bude v pohodě. Superb a Yeti - tyto dva modely bych v nabídce vyzvedl já :yes:
No mě osobně face-lift rozhodně zklamal...resp. jinak...nečekal jsem, že z ošklivého auta udělají krasavce, ale že to ještě zhorší, to se podaří jen málokomu :-!
Na druhou stranu by Superb mohl být první auto, které se bude líbit i koreafans (minimálně zezadu) >:-[]
po pravdě bych řekl, že trošku jo - ale mohlo to být tím, že šlo o úplně nová auta.
Mám v dnešním Superbu najžděno relativně dost.. na pravé zadní sedačce. ;-)
Takže jsem si to teď na pravé zadní sedačce užíval taky!
A řekl bych, že to vzadu míň drmcá, a přitom to lépe drží asfaltu při rychlé jízdě... předek = na volantu je to skoro stejný. :-!
Pane Vaverko co pořád máte s tou škrabkou ve víčku? Jestli není na novém Superbu opravdu není nic zajímavějšího, než pozměněná světla a chybějící škrabka ve víčku, tak bych skoro řekl, že ta cesta do Vídně byla ztráta času. Ve videu jsem čekal třeba změny v intriéru (popřípadě ukázat, že nejsou)...
P.S.: Víte, že si koledujete aby vám čtenáři (a diváci) začali říkat "Pan Škrabka"? :-)
Osobně se domnívám, že to se škrabkou (třeba u videa s O3 combi jsem se musel pousmát a od té doby si to i myslím) dělá schválně, aby nás/vás poškádlil. :-)
Pevně věřím, že on velice dobře ví, jaký poprask to způsobuje v diskuzích.
Toť můj názor.
Už definovat bulvár je těžké a ještě těžší je definovat "nebulvár", který by měl být jeho ideálním protikladem. Zásadní jsou měřitelné veličiny a každý (web o autech i automobilka i kdokoliv v libovolném oboru) dělá vše nezbytné pro jejich dosažení. Kdybychom se určitých postupů zřekli, klesne význam Auto.cz, zřejmě na úkor někoho jiného, vy sem přestanete chodit a web začne živořit. Zatím se, díky Bohu, nic z toho nestalo :-)
ale ved o tom pisem, ja sem chodim, lebo ste najrychlejsi a mate kvantum clankov. Za kvalitnymi testami a hlavne nezavislymi chodim na ine weby (autoforum, autoweb-autotube....). A robi to tak vela ludi, co tu tak citam ;-) Cize svoje miesto na webe mate, jasne ste sa vyprofilovali za posledne roky, specialne teda vase testy na fauve, to je zabava citat, citatela nutite premyslat a naozaj spravne selektovat a filtrovat prijate informacie. Pre mna je to vzdy chalenge ;-)
myslím, že dosť ľudí sa sem chodí baviť na hádkach jazdcov need for speed s veľkým GTI, mám pocit, že ho snáď zato platíte. Na jednom moto webe s ním urobili krátky proces...
na motorkari.cz do fora sa registroval nejaky podes a začal tam riešiť, aký sú všetci ... keď si kupujú japoncov miesto skvelej nehomologovanej JAWY 350, štýl celý GTI, nakoniec mu dali na mesiac utrum a keď potom znova blbol tak stop potom sa myslím registroval ešte pod jedným nickom ale už je ticho. Tu ho to evidentne baví viac a správca webu ho má rád . A sťahoval sa z Bohníc na Hradčany >:D [odkaz]
Hlavne video z novej automatizovanej jawáckej fabriky bolo :yes: >:D
Já si naopak myslím, že to tak těžké není.
Bulváru jde jen a pouze o čtenost, bez ohledu na kvalitu a relevanci informací.
Oproti tomu "nebulvár" má informace vždy ověřené a s vypovídací hodnotou.
Je na vás čím chcete být. Nejčtenějším motoristickým webem za cenu "Psali to na AUTO.CZ. No tak to bude nějaká pitomost.". Nebo webem "Kdyby to byla kravina tak AUTO.CZ by o tom nepsali.".
Zatím míříte k té první variantě. Bohužel dopracovat se k té druhé možnosti je nesrovnatelně náročnější, ale já si myslím, že to stojí za to a my čtenáři bychom to dokázali ocenit.
Jo tak zrovna na to teď odpovědět nedokážu,. Ale toto první setkání s novým Superbem určitě není posledním, je to dobrý námět do klasického testu, který bude vzhledem k povaze facelfitu víc o zkoumání dalších rozdílů, co je všechno jinak, než o tom, jak známé motory ve známém autě jezdí.
Sedan - nebo co to je - má v blinkrech diody určitě. Mám i fotku, ale nevím, jak ji sem vložit...
U kombíka jsem si nevšimnul - sorry. Určitě se ta informace časem objeví...
Verzi s kufrem to ale prospělo. Píšu to nahoře - nevím, jestli jsou hezčí světla sama o sobě, ale zcela mumo diskuzi to víc sluší autu jako takovému!
Dokonce i zadní sloupky a víku kufru vypadají elegabtně, a nepřipomínají první Thalii...
>:D
Poprask by byl i v případě, že by ji pan Vaverka nezmínil a v momentě kdy by se přišlo na to, že tam škrabka není tak by byl obviněn, že to v rámci loajálnosti vůči Škodě čtenářům utajil. ;-)
Pokud tomu dobře rozumím, tak po technické stránce se na Superbu nezměnilo vůbec nic (tedy kromě tlačítek na víku kufru). Pak ale nechápu, proč je článek nazván "První jízdní dojmy", jakoby se jednalo o vozy s nově naladěnými podvozky či novými motory. Vždyť změny jsou vlastně jen vzhledové, takže žádné testovací jízdy ani nebyly třeba, tedy snad kromě toho, aby si novináři pořídili fotky...
V každém případě se ale facelift tentokrát povedl, protože autu opravdu prospěl. Zaplať pán bůh, že je tam teď pan Kabaň, protože katastrofální "korejský" facelift Octavie II bude asi škodováky ještě dlouho strašit v nejhorších designových snech :-O:-O
Ano, chudák to musel vysvětlovat a obhajovat poté, co nastoupil do funkce škodováckého šéfdesignéra, ale nespáchal to. Něčeho takového by nebyl schopen ani po 10 pivech. Za facelift OII byl zodpovědný jeho předchůdce. Většinou totiž uběhne řada měsíců, než se navržený design dostane do výroby.
Pravda - nastoupil do Škodovky až v roce 2008.
"Většinou totiž uběhne řada měsíců, než se navržený design dostane do výroby." - Souhlas - to taky popisuje můj další komentář úplně dole.
Ohledně novéhu (nikoli faceluftu) Superbu Kabaň v létě minulého roku řekl: "Ovšem další superb, to bude další výrazný krok. (...) Práce na něm už pokročily do finální fáze. Podoba už je ale schválena"
Předpokládám, že už je tedy dneska skoro hotový.
Co se týče Yetiho, tak ve stejné době řekl, že nesouhlasil s odraněním kulatých světel: "Já jsem ale na tu věc měl jiný názor a stále ho mám. Značka je sice důležitá, ale každé auto je individuum. Musí mezi nimi být znatelné odstupy."
Hlavně, ať je Superb alespoň o 10 cm širší a má větší sklon bočních skel (úplně stejný problém ničí také vzhled Fabie II). Nová flexibilní podvozková platforma to jistě umožní, teď ještě aby to schválili pánové ve Wolfsburgu :-O
No, na první pohled to možná není tak hrozné, ale do očí tě to trkne, když je někde Superb zaparkovaný třeba vedle současného Mondea a obě auta vidíš čelně. Pak se fakt, že je Superb vlastně jen prodloužená Octavia II, projeví naplno...
PQ46 vychází z PQ35; dá se říct, že jsou příbuzné. Rozhodně nejsou stejné. Kromě toho, že je "natažená", je o generaci novější a má nějaká vylepšení. To handrkování nad platformami mě fascinuje. Ve své základní podobě je to jen kus plechu (obrazně řečeno) s úchytnými body. Zase tak velký vliv nemá, je to taková obdoba základů budov v automobilovém světě.
Mula Superbu byla vyvedena jako natažená Octavia po karosářské stránce a nějak se to zažilo. Pamatuji si články z té doby, že opustí platformu Passatu a bude stát na prodloužené platformě (tehdy) nové Octavie. Což v určité interpretaci je i pravda. Opustil platformu čínského Passatu a dostal platformu nového evropského Passatu, která vychází z platformy Golfu/ Octavie.
U Superbu jsem zaslechl něco o "PQ45", tedy že dostal platformu Passatu, ale bez vylepšení (proto ta pětka značící pátou generaci). Těžko říct, co je na tom pravdy, jestli nešlo jen o informační šum (předchozí generace měla PL45+).
šmánkote JENOM TO NE!!
Až se párkrát praštíte do hlavy o rám dveří při vystupování z "vejčitého" Passáta... začnete svislé boční plochy Superba blahořečit...
Je to jako skoro se vším: to auto je udělaný tak, aby plnilo své funkce... jak to vypadá bylo evidentně druhotné.
Považuji to za správný přístup.
Tím neříkám, že všechno je ošklivé!
Jen že jsem si nevšiml ani jednoho případu, kdy by funkce byla potlačena na úkor estetiky... a to platí i pro tu palubku, co se do ní trefují nahoře.
Podle mě je OK... přehledná... nedrnčí... neuráží... akorát to chce prostě objednat BEZ navigace.
Teda Kylie promine - ten Caps lock je asi infenkční... ;-)
Inak absolútne trapné divadlo s tou škrabkou , venovať presviedčaniu sa ,či nie je škrabka v Liftbacku a Combi zvlášť je fakt na zamyslenie ...
Inak Facelift je dosť chabý . čakal som niečo viac , ja osobne interiér , ten je fakt strašný , ten stredový panel ktorý sa rád zarezáva do vodičovej nohy by som najradšej o 5-7 cm zúžil , čo je na tom pekné máť v úzkom interiéri široký panel ?! Ďalej by som vymenil budíky a nie len aj u supreba , ale v celom portfóliu škodovky [odkaz] rýchlosti majú totiž na opačnej strane (nad čiarkami )
Najviac sa mi na Faceliftovanom superbe páči to jednoduchšie otváranie liftbacku jedným tlačidlom , to je tak všetko ... ;-)
Omladit Superb se Škodovce povedlo. Ten sedan vypadá parádně, hlavně v té bílé mu to vážně sekne. I interiér diky modernějšímu volantu vypadá lépe.
Avšak combi Škodovka opět zabila tou nabouranou zádí, to je vážně hnus 8-s
To by bylo, kdybych něco ohlodně Škodovky věděl dřív než Vy >:D
Fakt je ten, že jim to několikrát spadlo a nebo to nebylo ještě plně puštěný - že prý ještě není připravený MY13 (model year 2013?). Ale i ostatní konfigurátory jim chvílema nešlapaly. Alepoň je dobrý, že konečně ten konfigurátor neběží přes Silverlight, ale už ho lze spustit třeba i na Androidu.
docela jsem se divil kolik se jich pohybovalo mezi HK a JC...měl jsem chvilku si ho prohlídnout...v reálu to není zas takový terno..kdo se nesoustředí,nevšimne si některých věcí
Superb ten facelift potreboval ako sol. To auto na mna posobilo tak zvlastne az neprijemne. Vobec nezapadalo do dizajnu skodovky. Po dosluzeni firemnej oktavky bol superb moj ciel, myslel som si, ze to je jednoznacny vyber. Ale ked som sa zacal obzerat a porovnavat aj ine modely v strednej triede, tak superb nakoniec zostal ako outsider triedy. Nechapem jak to moze niekto kupit. Je to len predlzena oktavka. V porovnani s mondeom alebo 508ckou prehrava uplne vo vsetkom. A najhorsie su tie ceny. Pri pohlade na webove cennikove ceny je to este ako tak porovnatelne, ale ford bez problemov pri prvej navsteve ponukne 15% zlavu. Peugeot aj 20%. Skodovka ponukne maximalne 5%. A pri kupe troch rovnakych aut sa dostane na uzasnu zlavu az 8%. Takze nakoniec mozem kupit peugeot 508 v plnej vybave za cenu za ktoru nedostanem ani suberb ambition. Ja fakt nechapem, jak to moze niekto kupit. Do 508 sa zmesti 5ludi a superb je len pre 4 osoby ...
proč asi Škoda dává jen 5%? Protože se to prodává jak houska na krámě...protože je to prostě Škodofka...když si ji nekoupíš ty,přijdou dvě další trubky :yes:
Vidím že jste NEodcestoval do "milované" komunistické Severní Koree - tam se připojení NE"vede" ;-)
Ok, asi budete muset "být odestován" (poněkud NEdobroVWolně") jako zavazadlo - to snad bude i LEVNĚJŠÍ :-)