dacia vyraba to co sa predava a co si ziada trh..... ziadne predrazene akoze imidzovky.... ale normalne auta.... palec hore.. dokker je uzasny... v 5 miestnej osobnej verzii si ho viem predstavit aj ako rodiny voz... :yes:
interier vyzera velmi pekne az "luxusne" na tuto daciu :yes:
Kdyby Škodovka vyráběla něco podobného... byl bys za takový lowend ochoten připlatit 50-100tis? Takhle by to totiž u lowendu z MB dopadlo... viz Rapid ;-)
Dacia je low od začátku do konce a hlavně za odpovídající cenu, tak proč toužit po Škodovce?
Určitě je nutné Dacii pogratulovat k tolik očekávanému představení modelu Dokker, jenž zcela nepochybně bude u nás a v zemích střední a východní Evropy velmi dobře prodejným vozem. Za svou cenu nabídne přebytek prostoru, slušnou výbavu a povedený motor. Ne každý Dokkeru odpustí jeho nepřitažlivý design a "humpoláčtější" zpracování. Ovšem ten, kdo tyto nedostatky dokáže překousnout, bude mít poctivého pracanta pro každý den. Žádné kudrlinky, žádné zkrášlování, prostě funkční vůz.
Dacie si poslední dobou zaslouží palec nahoru :yes:
Už se nám tu téměř "zažilo" hvězdičkování aneb každý vůz si musí odnést vysvědčení. Proč ne. Když jsem ale zpochybňoval smysluplnost tohoto hodnocení s tím, že se do něj nepromítá cena, byl jsem patřičně poučen, že právě TAK to přeci je správně. Cena se mění a hodnocení by pak nebylo relevantní...
A teď nám tu lowend všech lowendů, v dobrém i vezlém, obdrží verdikt "four stars" 8-s ? To vážně jde o tak jedinečný vůz BEZ ohledu na cenu? Když i takové BMW 330d Touring si odneslo jen 3 hvězdy?
Abych nebyl špatně pochopený - Dokker si 4* podle mě zaslouží, ale právě s ohledem na cenu! Jedná se o téměř špičkový produkt, těžko chtít víc. Ano, drhne to na té variabilitě, vymyslet sedadlo, které jde z vozu vyjmout i bez nářadí, nemůže být problém. Jinak ale ruku na srdce - lze vůbec až na toto škobrtnutí chtít za danou cenu víc?
Je to jednoduše povedené auto, ke kterému nelze vzhledem k jeho segmentu mít zásadních námitek - až na ta zadní sedadla. A navíc je s přehledem nejlevnější, což se ale po jeho příchodu může samozřejmě snadno změnit.
To ano, s tím problém nemám. jen se tím tedy dostáváme do roviny, kdy se ve hvězdičkování nepromítá konkrétní cena, zatímco ta jakostní (a de facto vlastně i cenová) ano.
Jinak řečeno - Dokker je na lowend téměř špička. Jenže co ještě je lowend a co už není? Je takový Rapid lowend nebo ne? Budeme ho hodnotit stejným metrem jako P301/C-Elyseé či Logana? Nebo zvolíme mainstreamový metr a budeme ho hodnotit stejně jako Octavii?
Ve výsledku tedy máme mnoho úrovní hodnocení. Takový Rapid tedy bude špičkový lowend (který je mnohdy za cenu mainstreamu). Takže Rapid TSI bude mít třeba 4,5 hvězdy, zatímco třeba P308 jen 3, přitom Peugeot je lepším vozem bez ohledu na jednotlivé kategorie...
Je to tedy podle mě stejně absurdní jako *NCAP, kdy alespoň zpočátku získávaly malé vozy "jiné hvězdičky" než třeba "large familly", ale hvězdičky vypadaly stejně. 5* Clio tak třeba mohlo mít horší bezpečnost jako 4* Primera... Jen v NCAP těch kritérií bylo poněkud méně.
Pak by to chtělo alespoň rozlišit hodnocení podle kategorií, ne? Tedy DOKKER ZÍSKÁVÁ 4 LOWENDOVÉ HVĚZDY :-!
Jednoznačně to souvisí s typem auta, jinak by si Dacia mohla doufat maximálně na dvě hvězdy a drahá auta by byla v klidu, protože hůř než se čtyřmi by asi neodešla... třeba taková Kia Sorento není kdovíjak vynikající velké SUV, ale pořád je to celkově lepší auto než téměř všechny kompaktní hatchbacky.
Já nespamuji, pouze vyjadřuji svůj názor... podle tvé metodiky bys taky zasloužil BAN, to tvoje "Rapid je hrozná nuda...H/K jede...H/K stoupnou prodeje...Škoda klesá...není divu, jejich auta jsou hrozná nuda...O2 FL byl poslední hezký model Škody..." Myslím, že nejsem sám, komu to také leze na nervy ;-)
No topper sice píše to co jmenuješ - ale rozhodně to není spam jako tvůj neustále stejný příspěvek s odkazem na konfigurátor. Kdybys alespoň napsal něco k té dacii nebo kterémukoliv jinému autu kam ten odkaz hodíš, ale to bychom po tobě chtěli moc - ty chceš jen prudit. Osobně mi ta dacia přijde mnohem lepší než roomster pro ty co opravdu potřebují pracanta a rodinné auto v jednom. Se služebním roomsterem 1.4 16V jsem najezdil asi 20000 km a byl docela oříšek do něj něco kloudného naložit, takže dokker by na tohle byl určitě mnohe mnohem lepší - roomster prostě do jeho konkurence nepatří jak se tu už psalo v jiném vlákně
Takže kde je ta pravá příčina? Pokud má auto vysoké, tak to je chyba při koupi, to je jasné ;-) Jinak s tím teda souvisí spíš délka převisů karoserie než samotný rozvor...
Tak ani krátky rázvor nie je niekedy dobrý - pochybujem, že by do tej garáže vošiel s Octaviou I (možno aj novšími) bez toho, aby si to neodniesol minimálne výfuk alebo predný spojler...
No ja jsem takovou odpoved cekal, ale taky jsem cekal, jestli z tebe nevypadne nejaka jina moznost ;-)
Ve vedlejsi ulici mel cekat, ze se nevejde do vrat na vysku, pokud ma lomeny vjezd, s jinym autem by zase mel cekat, ze bude drit spodkem, jak uz tu nekdo zminil :-)
No jo, když si postavil garáž na Š120... Jo jo, kamarád koupil starej barák a měl podobný problém (a to nemá lodgy). Musel si postavit novou garáž vedle domu. To auto za to ale nemůže. Při použití mozku se to dá eliminovat už při koupi auta.
ten samý problém jsem měl kdysi se zaparkováním v garáži u mého dědy - garáž pro 120 a můj tehdejší sedan 4.25 m se tam prostě na délku nevešel - asi 15 cenťáků čouhalo z vrat takže garáž nahouby :-)