a to teda skutocne .... ved si zoberme ze tato octavia ma dynamiku na urovni O1 RSky .... a pritom sa nehra na sportove auto.... ma rovnaky vykon ako RS O1.... a aj maximalka a zrychlenie su velmi podobne.... maju raj rovnaky objem motora .... povedal by som ze vzhladom na dnesnu novu silnu RS s vykonom 162KW je toto take baby RS .... skutocne teda uz silne auto.... take baby RSo ktore narobi takmer akejkolvek konkurencii na ceste uz problem a pritom vyzera nenapadne a doslova neskodne ;-)
Inak tato octavka je podla mna asi najlepsi komopromis medzi vykonon spotrebou celkovou dynamikou a ( ma to uz vzadu viacprvok ).... asi najidelanejsia octavka zo vsetkych ktore su v ponuke .. predsla len nova RSka uz bude az moc silna a na rodinne a bezne ucely az moc draha a zbytocna... na tuto octavku 1,8TSI staci dat pekne disky a mame baby RS .... nenapadne ale o to zaujimavejsie auto, ktore na ceste vyprasi kade koho :yes:
přesně. Vypadá to jako normální Oktávka ale umí se pěkně rozvášnit. Zrychlení 0-100 a maximálka mluví za vše. Srovnání s RS1 je na místě. Nicméně tato bude ještě lepší díky víceprvku. A spotřeba na ty parametry víc než slušná.
Cejch "špatné nápravy" si Oktávka odnesla hned při jejím uvedení a mnozí se jí za to vysmívají ( jen zamrzí, že stejného problému si nevšímají u LagunyIII), ale co z toho si vzít? Jak tak čtu ty testy, tak mi z toho vychází jediná věc. Oktávka III s multilinkem jezdí takřka podobně jako ta s tyčí a ani jedna nikterak nepřevyšuje Oktávku II s multilinkem, která ten podovzek co si budem povídat také kdovíjak světoborný neměla, i když po faceliftu to bylo trochu lepší. Takže průměrná šeď nižšího středního mainstreamu? Asi se v ní budu muset taky konečně svézt a ne jen porovnávat prostornost a plasty :D
Jinak koukám, že pan Vaverka začíná být Ford positive:D Za chvíli ho začnou diskutéři napomínat, že je placen jinou, než domácí automobilkou >:D
Máš pravdu, že o "problému" zadní nápravy u OIII se popsaly stohy papíry a u hospodských debat propily hektolitry piva, ale ona realita je mnohem, mnohem jednodušší. A ty jsi to vystihl - výhoda multilinku proti torzce je opravdu velmi neznatelná. Dá se říct, že to je dobré hodnocení pro normální verze bez multilinku ;-) Jen tedy ten komfort jízdy není tím pravým ...
Já nikdy OIII nejel, ale vůz s torzkou sem vlastnil. Nikdy mi to extra nevadilo, nikdy mi to tak moc neznepříjemnovalo život, že bych na to nadával ( měl sem větší nízkoprofilová kola 225x45 R17 na 16tkách na zimu to bylo lepší) , po usednutí do novějšího vozu s multilinkem to najednou bylo super, auto zatáčelo, sedělo, tlumilo nerovnosti a tam sem pocítil ten rozdíl. Nicméně je podvozek a podvozek, třeba OII s kterou mám dost zkušeností ( i s jinými vozy na podobném podvozku) sice multilink má, ale nikterak extrémě dobrý podvozek není, je uskákaný a v zatáčkách tak nedrží, ale nerovnosti tlumí lépe, než můj předešlý vůz střední třídy s torzkou. Myslim, že je jedno, jakou nápravu do OIII zvolit, nikdy to asi nebude Mercedes Sklase, ale nikdy zase Škoda 120. :-)
Já mám srovnání OII a OIII (torzka) a jízdně si oba podvozky nemají co vyčítat :-)
Pokud člověk nemá vyloženě závodní choutky při každé jízdě, pak rozdíl mezi oběma není poznat. Shodneme se v tom, že hlavní otázkou u OIII nebude rozhodování o typu podvozku ;-)
Třeba OI byla určitě "plavnější" a rázy od zadní nápravy nebyly tak nekompromisní, jako u OIII s torzkou. OIII má ale oproti OI mnohem lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách i samozřejmě stabilitu ve vysokých rychlostech. Golf VII s torzkou má nápravu lépe odtlumenou,než OIII. Na druhou stranu, když jedu s Golfem zatáčku hodně rychle a povrch silnice je zvlněný, je cítit, jak zadek na hrbolech uskakuje. Tohle jsem u OIII nezaznamenal.
Když děláš v koncernu/ pro koncern či tak, mohl bys mi prozradit jednu věc? Jakou nápravu má VW Jetta minulé generace? ( 2005-2010). Je to také multilink, nebo torzka? Přijde mi, že oproti OII je o trochu horší její podvozek ( ale srovnávám s OII po faceliftu)
Na to nemusím dělat v koncernu :-) Naprosto stejná podvozková plošina, jako u Golfu V (VI), OII, A3 předchozí generace atd. atd. Lišily se (podvozky) jen nastavením tlumičů a odpružením.
Měnili se některé komponenty jako tlumiče , silentbloky atd. a celkově těch uprav na 6 bylo víc než dost a ne jen co se podvozku tyče. Měl jsem odkaz kde byly veškeré úpravy oproti G5 provedeny a opravdu to byla dost rozsáhla překopávka. Bohužel už jej nemam ale pokud na něj natrefím tak si na tebe zkusím vzpomenout. Zajímavé taky je že tyto úpravy a teď myslím pouze podvozkové se tykali pouze hatchbecku G6 a ani G6 Variant natož OII neprošli úpravami.
No jasně,ale tady se bavíme jen o podvozku... A tam byly opravdu jen přenastaveny tlumiče,vyměněno odpružení,silentbloky a některé části se začaly dělat z lisovaného plechu,místo odlitků... Nicméně to bylo spíše z důvodu výrobních nákladů. Na funkci to nemělo vliv... +- 2,3 procenta dejme tomu ;-)
No ale právě výměna těchto komponent muže mít někdy až zásadní vliv na změnu chovaní podvozku. A když si přečteš srovnávací testy G5 vs G6 tak se dočteš rozdíly a pozitivní vliv tohoto zásahu. Takže jak píšu u G6 HB došlo i k těmto změnám u OII atd. ne,tam se možná tak ladilo. To že u G6 měnili i silentbloky uchyceni motoru,změnili uloženi převodovky, implantovali do čelního skla protihlukovou a protitepelnou folii atd což mělo vliv na snížení vibraci a odhlučněni je v tomto případě podružné. Právě proto VW označuje G6 jako novy model a ne FL. Škoda že nemam ten odkaz těch změn bylo to docela zajímavé a pro tebe možná i přínosné.
Vždyt potvrzuji co sam pišeš. Podvozkova platforma samozřejmě zustala stejna. Ale u G6 byly na podvozku změny rozsahlejši a to změnou některych komponent. A jak už jsem psal , ktere přesně to byly už přesně nevim. A takovy zasah u zbyvajicich koncernovych sourozencu neproběhl. Takže když ti to přibližim tak OII zustala až do konce sve vyroby na podvozku G5.
Přesně tak multilink rozhodně přínosem je. Samozřejmě zaleží v jakém autě a jak dobře nebo nedobře je naladěn a sladěn se zbytkem komponent. Jenže multilink v nižší střední je v menšině a bohužel díky koncernu VW se poměr ještě snížil.
Z toho, co jsem četl, soudím, že problém není v nápravě, ale v autě, tedy v její konkrétní aplikaci. Kombi by v tomhle mělo být lepší a liftback se měl dočkat úpravy. Někdo tu určitě bude vědět, jestli jsou vylepšené liftbacky už ve výrobě.
Priznávam, že ja som to pri testovacej jazde tiež nerozoznal; pravda je ale, že na rozlíšenie treba vyskúšať hlavne rozbitejšie cesty a na viac, ako len pár km pri predvádzačke.
Ano při běžné testovací jízdě rozdíl poznat být ani nemůže, chce to s každým typem absolvovat více km. S OII i OIII jsem měl tu čest na delší trasách a dle mě jsou rozdíly obou velmi těžce rozpoznatelné - myšleno při běžné jízdě na našich tankodromech :-)
zalezi aku zvolis testovaciu trasu. Rozdiel nebude poznat ak vybehnes na obchvat a pojdes ustalenou rychlostou. My sme s kolegom presli vytipovane useky bratislavskych ulic a rozdiel medzi OII s multilinkom bol evidentny, no na druhej strane uznavam, ze sme sli cisto po tom. Pre bezneho obcana nepodstatny rozdiel.
Výhoda torzky proti multilinku je neznatelná stejně jako
elektrické okýnka proti švihadlům
manuální klima proti automatické
parkovací senzory proti zrcátku
dálkový centrál proti klíčku
elektrony proti plechu
metalíza proti běžné barvě
a tak můžeš pokračovat dál a dál. Konečně už pochop, že torzka je krok zpátky který neokecáš. S O3 1,6TDi jsem najel asi 100km a bohatě mi to stačilo, podvozkově na Fokuse se kterým jsem jel vzápětí nebo na i30 se kterou jezdím nemá ani náhodou. Po zkušenostech s GolfemVII 1,4TSi vím, že verze s multilinkem je úplně jiná liga. Za mně O3 ano ale ne s torzkou.
:-) Záleží i na motorizaci atd... U Golfu s torzkou rozdíl při běžné jízdě nepoznáš a pro 1,2TSI a 1,6TDI bohatě stačí... U OIII udělali něco špatně a hlavně u 1,6TDI je to uskákaná koza. Ale prý už pracují na zlepšení a uvažuje se i o multilinku za příplatek...
To by bylo super. Podvozek je jediná závažnější chyba O3. Zajímavé je, že kluci ze Seatu tvrdí, že Leon je podvozkově podstatně lepší než O3. V sobotu jdu na zkušební jízdu s Leonem 77Kw TSi, tak uvidím jestli nekecají.
Já nemám důvod něco chápat, máš to psané nejen v tomto testu a má osobní zkušenost je v podstatě podobná. Máš-li auto na normální ježdění, rozdíl mezi multilinkem a torzkou je velmi nevýrazný. Pokud chceš řezat každou zatáčku a užívat si jízdu, asi těžko si na to zvolíš OIII 1,6 TDi. Torzka je prostě jeden z dalších kroků při šetření na nákladech.
Ach jo, čti pozorně! Já tvrdím, že rozdíl mezi oběma není tak výrazný, aby jej mohl poznat každý. Rozdíl mezi oběma poznáš až při vysokém tempu a na to si myslím nebudeš pořizovat Octavii. Ta ti závodní choutky neukojí.... Věř, že 98% zákazníků bude naprosto putna, jestli mají torzku nebo víceprvek.
Máte 100% pravdu. Kdyby zákazníci dokázali ocenit podvozek, byla by nejprodávanější auta úplně jiná a VW by zkrachoval do týdne.
Ladit podvozky, brdy nebo motory je házení perel sviním. Nakonec stejně vyhraje reklama (která vyzdvihne tu škrabku na skla, tu zobrazování značek na displeji nebo nějaké podobné krávoviny). S mizerným podvozkem a hromadou lektronického šrotu auto dřív rozštípete a budete tím pádem muset koupit nové, což je krajně žádoucí.
Podívejte se jak sofistikovanou kombinaci trakce a podvozku má Lancer Evo... a kolik se jich prodá... a přitom kolik se prodá křápů, které jsou vyrobeny z obsahu německých jímek, a to za mnohem vyšší cenu, než stojí ten Lancer... nebo Alfa Romeo, která je na principu perfektního podvozku postavená... a těch keců okolo... přečtěte si recenzi na 147/156/GT... pořád budou řešit nějaký úplný nesmysly, plasty, doplňky, bla, bla... ale o tom, že to má nejlepší podvozek z aut s jednou hnanou nápravou se možná zmíní jen tak mezi řečí, pokud vůbec...
Lidé nechtějí kvalitu. Oni si rádi připlatí za šmejd!
Pokud se dostaneš do svízelné situace, tak určitě hlavním faktorem nebude typ použitého podvozku. Ryhlost a typ reakce bude mnohem, mnohem podstatnější...
Stejně tak by jsi tedy mohl mluvit o tom, že motor 1,2 TSi nemá vůbec význam, protože když budeš potřebovat rychle a bezpečně předjet, tak je přece lepší 1,8 TSi.
Když nechceš pochopit co jsem myslel, tak to prostě nepochopíš.
Jistě, na reakci záleží a ještě na miliónu dalších faktorů. Ale když bude všechno stejné - hypoteticky - tak pak bude rozhodovat jestli máš vzadu dobrou nápravu a projedeš nebo horší nápravu a válíš se ve škarpě. Tak jsem to myslel. Nic ve zlém.
Já rozumím jak to myslíš, jen se ti snažím říct, že situace nikdy nebude stejná ani hypoteticky. Takto si to můžeš převést na jakýkoliv jiný parametr ;-) Nic ve zlém
Ale mělo, proč by ne, ale sám koncern jde odlišnou cestou. Jinak by neupustilo od víceprvku vzadu u velké většiny běžně prodávaných modelů (tedy u golfu, leonu či octavie). Ano, 99% běžných zákazníků stejně tento rozdíl nepozná, to mi věř.
Psal jsi toto : "Do svízelné situace se může dostat i nejklidnější řidič. Pak se na limitu rozhoduje o tom, o kolik dřív tě náprava zradí." Na to ti říkám, že je typ zadní nápravy jedním z posledních rozhodujících faktorů při zvládnutí kritické situace. Modelové příklady jsou k ničemu, život je o realitě.
Pokud si já vybírám auto a mohu si zvolit lepší techniku i za přijatelně vyšší cenu, volím lepší techniku. Možná, že 99% lidí to dělá jinak. A je mi to jedno.
Výrobcům se nesmí všechno žrát. Ať je to kdokoliv. V první řadě podřizují všechno zisku a to je mnohdy zájem zcela opačný než má zákazník. Pak nastupují ty jejich PR pohádky jak je fajn dvouválec, lešenářská trubka, hybrid, kubatura pod litr, že auto, které má už facelift není in a tak podobně.
Já prakticky souhlasím, tlak automobilek na snižování výrobních nákladů zde už nějaký ten pátek je patrný. Jsou ovšem věci, která zákazníci neodpouští, například menší bezepčnost, absence výbavy a podobně a pak jsou zde věci, které zákazníka zajímají až druhotně. A mezi ně ta náprava prostě patří.
To ostatní co jsi popsal, to je vývoj. Domníváš se, že downsizing je krokem zpět? Že hybrid jako alternativní druh pohonu je neperspektivní? :-)
Znovu zopakuji, že ti to neberu. Stejně jako ty sis vybral pro tebe to nejlepší, pak i ostatní si zvolí co chtějí, bež ohledu na náš názor. To je vývoj a takhle je to dobře, mít možnost volby ;-):yes:
835.000 Kč (32.500 €) mi príde za tento špás trocha veľa. nechcem teraz vymenúvať autá s väčším výkonom či výbavou za podobný peniaz (myslím, že príklady by sa našli).
cenovka auta je od toho, aby sa hýbala nižšie. aj pri 10% zľave je to 750.000 Kč (30.000 €).
osobne to vidím tak na max. 1% predaja zo všetkých motorizácií tohto auta.
Tak nejvíce mě pobavila věta "už s lešeňovkou" je O3 dobrá....jo, jo a to je za tři, takže jizdní průměr, spíše však než jízdu jako takovou bych zkritizoval u "lešeňovky" to tlučení a jistý "nekomforledem na cenovku) na podvozku zasloužilo více a je jedno zda to je víceprvek či torzka.
Zda je auto "závodníkem" není dáno jen výkonem, který navíc není zase tak oslnivý - 132kw bude ze skutečně sportovních vozů poslední dekády stačit na málokterý (můj názor je, že s výjimkou superlightů začíná nějaké sportovní nebo "závodní" svezení tak na 230-250 koních), ale především jízdními vlastnostmi. Pan Vaverka popírá svůj vlastní (bulvární) titulek, když hovoří o "chování vozu na silnici, které nedokáže využít potenciál této verze". Takže se vlastně vůbec o žádného závodníka nejedná a ani jednat nemůže. Ona totiž ani Octavia RS současné generace není zrovna závodní náčiní, ale spíše dálniční expres pro pohodlnou a dynamickou jízdu. Se závoděním momentálně nemá v nabídce Škody ani jeden model nic společného. Pro úvod můžeme začít předním pohonem, ale jde i rozložení váhy, nastavení podvozku a řízení. Prostá skutečnost, že nemám dvoulitr v tédéíčků a kombíku, ještě z mého vozu nedělá sportovní náčiní.
Práve včera ma predajkyňa Škody (zdravím Xaviera ;-) ) presviedčala, že 1,8TSI ide ako píla a vyrovná sa minulej eReSe. >:D
Ja to posúdiť neviem (jazdil som len 2,0TDI), ale všetky testy sa akosi zhodujú, že to je "len" silnejší benzín, príjemný, kultivovaný a na svoj výkon slušne úsporný, ale žiadny športovec.
Tak myslím, že 180 koní v O3 na nějakou sportovnější jízdu docela stačí. Samozřejmě takový Focus ST je trošku lepší závoďáček ;-\ Už jen díky tomu podvozku a celkově výrazně lepší ovladatelnosti auta ;-)
mam 1.8tsi v O2, a i s vedomim toho, ze v O3 ma motor vetsi vykon a auto je lehci, tak mi neprijde ze by to mel byt nejaky zavodnik.
je to auto na prijemny pohodovy jezdeni, ale to je tak vse.
novy motor ma navíc vetsi vykon jen nad 4500 otáček, kam ja se podivam malokdy, protože to nepotrebuju.
to ze 1.6 ocoboost pusobi ziveji je moznei, me jeden znamej dokonce tvrdil, ze jeho 1.4tdi ve fabii jede vic nez 1.8tsi, coz bylo zpusobeny kopancem, kdy ho to na chvili zarazi do sedadla, kdezto tady to jede jako elektromotor.
ja i když byl zpočátku z motoru nadsenej, tak zjišťuju, ze na nejaky svezeni pro radost tomu chybi vykonova spicka. motor porad tahne, ale od 4500 ot ten tah s klesajicim momentem (při zachovani stejného vykonu) slábne a proste se zadna radost nekona.
tim motor ani auto neminim pomlouvat, na normalni jezdeni to je paradni motor s rozumnou spotřebou, a vyborna volba auta
Joo slavný TDI kopanec >:D Majitelé 66kwTdi Oktávek byli přeci vždy nejrychlejší a přišlo jim, že i o polovinu silnější vozy konkurence jedou podstatně líneji... Do té doby, než ses tedy podíval na tachometr a zjistils, jak to doopravdy zrychluje a jak zrychluje konkurence >:D
Myslím, že Tvoja skúsenosť s dvojkovou 1,8TSI sa dá v pohode preniesť aj na nové TSI. Pri bezprostrednom presadnutí z O II s 2,0TDI (140k) do novej Octy so 150k TDI som nielenže nemal pocit silnejšieho auta, ale naopak subjektívne slabšieho (objektívne trba ale povedať, že predvádzačka mala necelých 1000 km, čo tiež malo vplyv).
Preto predpokladám, že prínos 20 k, ktorý na papieri vyzerá značný, v reáli moc citeľný nebude.
A není problém spíš v tomto jednom konkrétním kuse, kde se mohlo zkombinovat více negativních faktorů zároveň - průměrné tvrdší pneu a třeba trošku pošramocená geoška přední nápravy /je to přece jen novinářské auto/ , nemůže být za nestabilitou třeba tohle? ;-\ Co moje zkušenost za poslední léta sahá, tak jedna z mála předností koncernových vozů je celkem slušná jistota v přímce a výrazná střední poloha volantu, zato s obratností to bylo vždy horší, nebo průměr.
me od te doby, co v 56tis km menili spojku a sestelovali ?rozhozenou? geometri, oct na rovnych usecich plave. dřív sem si toho nikdy nevsim, ale cas od casu musim směr korigovat. tam kde je cas od casu zatáčka, tak to nepoznam, ale na dalnici zadnou jistotu v primce nepozoruju.
mel jsem to i na kontrole v jinym servise, dokonce v nejznackovitejsim z nejznackovitejsich, kdy sem jim o tom rikal, ale zadnou odchylku nenasli...
To pána redaktora to Mondeo naozaj muselo osloviť, keď ho dáva ako referenciu namiesto doterajšieho Passatu. :-)
Každopádne zmienka, že 180 k auto nižšej strednej triedy nie je subjektívne moc živšie, ako 160k auto strednej triedy (oveľa ťažšie), je buď veľká pochvala motorárom z Fordu, alebo kritika motorárom zo Škody/VW.
nejspis to je tim, ze ten zatah u tsi je linearnejsi, takze si na nej zvyknes a pocitove tak min zrychlujes, nez u auta, které ma nejakou momentovou spicku, navíc ecoboost muze kratkodobe tocivy moment ještě o něco zvýšit.
to ze to je jen pocit doklada i zrychleni z 0 na 100, kdy je ford o vic jak 2 sec pomalejsi a to je v tehle casech "o parnik"
To je celkem jedno, 1,8 je hodně utlumený zvukově a vzhledem ke zcela lineárnímu průběhu výkonu, kdy auto posílá stále stejný výkon (ten maximální) na kola se jeví jako tichá voda. Jen pohled na tacho nebo přímý souboj v "dlouhém táhlem" nebo jako ve výše uvedeném srovnávacím testu ukáže, že 1,6 EcB je objektivně daleko slabší i když subjektivně možná působí na jezdce jako pila z F1.
Jj, 200hp vrcholná verze Citroenu nakonec dokáže ujet středu nabídky ostatních konkurentů, která se pohybuje kolem 170-180hp, to je na bouchnutí šampáňa.
A máš předplatný nebo si jí kupuješ cestou do školy? >:D
Megamysl je náhodou skvělej [odkaz] :yes: >:-[]
Sehnal jsem ti speciální verzi tý smuteční pásky [odkaz] když tak blbě trávíš že DS4 1.6 má 0-200 lepší než A3 1.8 >:D
O jaký parník? Rozdíly zanedbatelné a z 0-100/0-130/0-180km/h je naopak lepší A3 s o 20 PS/25Nm slabším motorem a o víc jak jak litr menší spotřebou k tomu, takže černou pásku si pořiď ty, pokud ti umřel(a) "MEGAMYSL", ale ohledně Mateřídoušky máš přehled, to se musí nechat. :yes:;-)
Takže "výkon ovlivňuje jen a pouze max. rychlost"?
A "za akceleraci může kroutící moment"?
Podle tebou podané teorie by ovšem nemohl mít takový CTR (8.g.) lepší zrychlení z 0-X, než třeba Golf GTD (6.g) , protože rozdíl jejich hodnot max. krouťáku je zásadně ve prospěch GTD a výkonový deficit (v kW) GTD je pro zrychlení (údajně) zcela nepodstaný.
To, že výkon a točivý moment spolu souvísí není "jen" další věc, stejně jako to, že auto obvykle při zrychlení s pevným startem (0-100km/h a víc) nezrychluje pouze na jeden/jediný převod.
a) hodnoty výkonu a momentu uváděné automobilkou jsou obvykle měřeny na klice motoru.
b) o zrychlení maximální rychlosti nicméně rozhoduje, kolik toho z motoru "doteče" na kola
c) zatímco výkon motoru se přenese na kola víceméně nepozměněný (ponížený o mechanické ztráty v převodech, tj cca 0,9-0,95 toho co je na motoru), tak moment je násoben převodovým poměrem. To mimo jiné znamená, že akcelerece na nižší převodový stupeň bude lepší, než na vyšší převodový stupeň. Benzínové motory dosahují vyšších otáček než diesely, proto mají kratší převody a tím kompenzují nižší hodnoty momentu na klice
Výkon ovlivňuje jak maximální rychlost, tak přímo zrychlení auta. To je totiž dáno tím, jaký výkon jsi schopen dostat při dané dopředné rychlosti a zvoleném rychlostním stupni na kola.
Točivý moment je nic nevypovídající hodnota - bez uvedení otáček neřekne absolutně vůbec nic. Viz. např. hodnota 210Nm, kterou měla 1.9 TDi 66kW i 1.8T 110kW - co ti tohle řekne o zcela neporovnatelném zrychlení obou aut? Nic.
Zatímco výkon už je komplexní a jasně vypovídající veličina, která je přímo porovnatelná (a to je třeba těch 66 vs. 110kW, kde si představu o dynamice udělá každý).
"Výkon ovlivňuje jak maximální rychlost, tak přímo zrychlení auta. To je totiž dáno tím, jaký výkon jsi schopen dostat při dané dopředné rychlosti a zvoleném rychlostním stupni na kola." - ne, to jaký výkon je přenesen na kola indikuje pouze to, jaký jízdní odpor (ve vyšších rychlostech v podstatě vzduchu, v nižších třeba i valivý od pneumatik) je vůz schopen překonat.
Točivý moment je vypovídající hodnota, jen je třeba s ní umět pracovat (znát převodové poměry vozu)
Zrychlení je dáno tím, že na ty kola dostaneš více výkonu, než potřeba k překonání všech odporů. V běžných rychlostech je to výrazně více, než je jsou ty nutné kW pro dopředný pohyb. A ten výkon "navíc" se využije pro zrychlení.
S točivým momentem musíš umět pracovat (alias ho stejně potom přepočítáš na něco srovnatelného, a to přes otáčky) .... a to je výkon.
>:D Pokud bys řekl točivý moment na kolech, tak by to šlo. Důležitá vlastnost výkonu je, že se převodem nemění. Ale moment ano. Je celkem jedno, jaký moment máš na klice, pokud máš dost výkonu, tak ti stačí správný převod pro daný úkol.
Možno práve ten pocit rozhoduje o výsledku, keď skonštatuješ, že "to moc neťahá", či "výkon negraduje".
Je to ako píšeš iste dôsledok "orezania" momentu, keď tento má konštantných 250 Nm, zatiaľ čo Ecoboost dokáže s overboostom dať 270 Nm. Každopádne Ecobost nerobí tiež žiadny turbokopanec, ide plynule do otáčok, len zrejme nie je taký utlmený, ako TSI.
Zrýchlenie v tej ŠO musí byť lepšie, predsa to Mondeo kombi je podstatne širšie a ťažšie a má bez overboost 118 kW. Možno overboost a časovanie ventilov zlepšia pružnosť krátkodobého zrýchlenia vo FM a testerovi sa to pozdáva. Ak porovnávať Ecoboost s TSI tak potom porovnať Focus 1.6 132kW a Octavia 1.8 TSI 132 kW. Lenže v tom prípade koncernová technológia dopadne neslávne, pardon koncernový fun club.
Ten test je onicom, daki mongoli to robili.
Napr. Giulietta ma tam zrychlenie 8.3s/100 a v ktoromkolvek videu na jutub ma pod 8, napr. tu len 7.3 https://www.youtube.com/watch?…… />
Ford so slabsou 1.6 robi 100ku pod 8 https://www.youtube.com/watch?…… />
Tie testy su dobre akurat na natahovanie pindurikov, ziadnu vypovedaciu hodnotu to nema.
To snad ne....další co sem tahá videa z YT. To jako věříš těm většinou fake videím před zavedeným seskupením testeru kteří zřejmě používají i nějakou techniku a zřejmě měří i reálných 100km/h ? I na jiných zavedených stránkách většinou naměří zrychleni podobné tomu udávanému nebo spíše horši. Podobna videa z YT se snaží předhazovat i lide z jiného oboru a to počítačového knk. u her ale to je jedno. No podle YT zrychli 1.2TSI pod 9s no není to zázrak.
Ale kde fake video, co si madar?
Normalna skupina fanatikov, co nahrava zrychlenia, vyfuky, robi recenzie a spol. Daj si hladat uzivatela AutoTopnl. Je tam toho cela kopa.
A ty veris bulvarnemu platku uplne bezhranicne? Lebo musis byt uplne mimo, ked ano.
Linky pozeram, ze skomolilo, nezvlada to https zaciatok odkazu.
Určitě je pro mě důvěryhodnější test od odbornych testeru používající techniku kteří mají všechny auta po kupě za stejných podmínek než nějakým videím z YT. A opět se budu opakovat ale jak je možné že u měřeni zrychleni a klidně se podívej i na Autorevue.cz dosahuji času blízkých údajům výrobců s tím že většinou jsou ty časy horši. A nějací lojzkove na YT udělají z HTP pomalu raketu. Prostě nedůvěryhodné jako je toho na YT velká spousta.
Další věci je to že pokud by ten koncernový motor dostal na frak tak ani nereaguješ a neoperuješ z nějakým YT. Prostě máš z koncernu komplex a není ti příjemné to že je na tom lepe.
Ty si cely komplex aky si od zeme narastol.
Si snad mozem reagovat na co chcem, nie? Ci mam reagovat do diskusii bez prispevkov?
Ani Autorevue nema normalne casy; minule testovali daky 1.2TSI, vraj 105k, ale zrychloval ako so 140k, vsetci rad radom im to vytkli.
Comu chces potom verit?
Si prilis nekriticky zahladeny do tebe sa hodiacich bulvarnych platkov. Trochu uber pary a pouzi hlavu.
1,8 TSI má 2 deci na vyššie ale ecoboost kompenzuje s časovaním ventilov. Malá odbočka, tento portál sledujem roky a v posledných mesiacoch väčšiu info hodnotu majú komentáre. Fun/Fan kluby auto priaznivcov vedia celkom pobaviť. Mne len mrzí, že európski výrobcovia sú slabší v manažmente motorov. Ak sa človek rozrýpe, zisti že väčšina patentov držia japonské firmy. Samozrejme priamy vstrek a turbo nie je žiadna novinka ale s ventilmi je to .. inak. Sú aj výnimky, Fiat s tým začal a ešte Porsche a BMW majú svoje patenty. Myslím, že najviac dopredu s benzínom sú v Európe v BMW. Majú zdvih/Multitronic a časovanie/double vanos ventilov a robia priamy strek a turbo. VW group je najväčší výrobca v Europe ale nie technický leader.
Stačilo napsat, že ses spletl, a to následné blábolení sis mohl odpustit. A mimochodem "fun" není "fan", to jen abys věděl, kdo je tu při tom vysmívání se clubům nakonec za joudu. ;-)
To je právě o těch subjektivních pocitech a tom, jaký který motor dává ten kopanec. 1.8T(Si) byly velmi kultivované motory s absolutně plochou křivkou momentu od nejnižších otáček. Předpokládám, že pocit ze současného bude podobný.
Pak totiž jen pohled na tacho a otáčkoměr ukáže, jak je auto svižné. Resp. přímé porovnání s konkurencí na cestě. Subjektivně i to nejslabší TDi 1.9 66kW kopalo výrazně víc, než 1.8T sic s 148kW, ale zcela ploché a nevýrazné. jen ten rozdíl v dynamice i zrychlení byl o 4 třídy.
Jen další "vaverkovština". A pak, jedna věc jsou subjektivní pocity a druhá "neokecatelné" stopky.
V měřených disciplinách nemá ani silnější 1,6 EB v lehčím Focusu šanci (naprosto bez nadsázky), a to se pořád bavíme o slabší aktuální 1,8 TSI (250Nm).
Vzhledem k tomu, že OIII HB je o pár kilo lehčí než Golf nebo A3, aerodynamiku má stejnou nebo o chlup lepší a naladění motoru je stejné tak OIII má ještě o desetinky lepší dynamiku, viz třeba zde s motory 1.4 TSI
[odkaz]
Na tu "otázku" je velmi jednoduchá odpověď. Podívej se na ten propastný rozdíl časů v tabulce, a to je tam ještě ten silnější EB v lehčím Focusu (proti Mondeu). A rozdíl mezi A3 SB a O3 LB je v tomto ohledu zanedbatelný. ;-)
Samozřejmě lehčí, než Mondeo, nikoli O3. Je dobré přečíst si taky původní přípěvek na který jsem reagoval (nebo celý článek), protože bez toho můžeš těžko přesně pochopit reakci. :*);-)
Budú, ten overboost je dobra vlastnosť + 30 Nm, ale zdvíhať len Torque a zachovať výkon sa nedá. V štátoch sa uvádza výkon ecoboostu pri overboost, v EU nie, čo je dobre. Miromen dával link, kde Audi A3 1.8 TFSI má namerané zrýchlenie 7,4 s a Focus Ecoboost má 8,8 s. Papierovo FF 134kW má 0-100 km za 7,9s. ale súdruhovia z nemecká vyhlásili, že A3 porazilo ....
Tak, keď budeme merať zrýchlenie, zoberme obrovské a ťažké Mondeo 1.6 EB 118 kW, papier 0-100 km za 9,3 s, na Youtube 0-100km za 8,25 s, s chip tuning Mondeo 0-100km za 6,8. Alebo Mondeo 1.6 Ecoboost porazilo drobné A3 s veľkým a nemožným 1.8 TFSI, aleluja ...
Napísal som, že koncernová technológia dopadne neslávne.
Reakcia bola - Vždyť tu máš odkaz který dokazuje že se mýlíš.
Kde je problém? Linky z Youtube môžem dať.
Z těch odkazu je jasné že 1.8TSI je dynamičtějši.....
A odkazy z YT myslíš vážně ? Tohle je docela pěkná školáčka chyba. Tam jsou videa kde 1.2TSI bez chipu zrychli na kilo pod 9s.........to myslím hovoří za vše.
Neviem aké 1.2 TSI zrýchli za .. 9 sek., ale firma z Anglicka robí chip tuning a je umožnené porovnať zrýchlenie FM pred a potom.... Dobre, na Youtube auto bude aj lietať, avšak veriť jednému testu, kde odpich FF je iný/spomalenejší než na papier nie je už školácka chyba.
Apropo s tým „aleluja“ som chcel niečo naznačiť. Nechcem nikoho urážať ani nevyhľadávam konflikty na auto.cz.
Áno vidím:
Volkswagen Golf 7 VII 2013 1.2 TSI acceleration 0 - 100 km in only 11.6 seconds
Volkswagen Golf 7 VII DSG 1.2 TSI 105bhp acceleration 0 - 100 km in only 10.4 seconds.
Ešte Polo 1.2 TSI za 8.2s. a možno hadraplanom za 6 sek.
Ve verzi kombi jasná volba, ve verzi liftback 2. jasná volba :yes:
Ale ještě otázka pro redaktory:
Nechtěli byste raději otestovat nějakou levnější verzi?
Ono to v podstate záleží na tom čo od auta kupujúci očakáva , ale podľa mňa je 1,2 TSI do Octávie proste nedostačujúci motor , ano OIII nie je až také ťažké auto , ale predsa je 1,2 náchylnejšia na štýl jazdy a niekedy jej človek musí dať do tela aby sa rozbehla a to dosť razantne zvyšuje spotrebu a skracuje životnosť turba , takže skôr by som dal prednosť 1,4 a 1,8 . kto chce zase šetriť peniaze na palive tak ten asi siahne po TDI , aj keď ja osobne by som si počkal na verziu 1,4 TSI CNG , ktorá bude ešte úspornejšia a pre uši príjemnejšia , povedal by som že aj na servis to bude vychádzať trochu lacnejšie ako diesel .... ;-)
Přesně tak!!! Záleží na tom,co od auta očekáváš!!! 50 procent prodejů bude dělat 1,2TSI a zbytek si rozdělí ostatní motorizace... To je realita. 1,2TSI je dostačující motorizace pro lidi,co najedou 15.000 km ročně. 1,6TDI není o víc,než litr na sto úspornější. Tam se ti začnou vracet náklady až po ujetí nějakých 140.000 km... Tzn. pro většinu soukromých osob naprosto nevyhovující motorizace...
Může mi někdo vysvětlit, jak tento zázrak v Octavii funguje?
Měl jsem bohužel včera tu čest, a jela zamnou hnědá oledkovaná Octavie, která mi 90% času pálila dálková světla do zrcátek a až když se přiblížila na cca 50m, tak se světla přepla na potkávací. 8-s
Normální Bi-xenon s natáčením paprsku do zatáček a jeho rozšiřováním,nebo naopak prodlužováním v návaznosti na rychlosti jízdy. S přepínáním mezi dálkovejma a potkávacíma to nemá co dělat...
...Pokud si teda nepřiplatíš za "intelligent light assistant" kde se to přepínání mezi dálkovejma a potkávacíma provádí samo ;-)
Myslíš že 10x za sebou si omylem rozsvítil dálková světla a pak znovu 10x omylem přepl na potkávací když se přiblížil?
Bylo pozdní odpoledne, minimální šero a ten systém evidentně nevěděl která bije.
To nedává smysl... Ten systém jak jednou přepne z dálkových na potkavací světla, tak ty dálkovy tam znovu dá, až mu ty zmizneš z cesty, nebo mu ujedeš na dostatečnou vzdálenost.
Pochybuju,že někdo za tebou jel aby tě dohnal,pak hned za tebou zabrzdil,aby jsi mu odjel,pak tě zase dohnal,pak zase zabrzdil a takhle desetkrát dokola >:D
Pred par dnami tu bol test O3 kombi s multilinkom, kde sa vasi kolegovia roztekali blahom, aky je to zazrak techniky, ktory netlcie, nepocut to, krasne jazdi, drzi stopu atd..atd... chvalospevy bez konca.
Zrazu je multilink zbytocne kupovat a dokonca bubnuje.
Je taky vyrazny rozdiel medzi kombikom a hb, alebo mate novinari zadky a usi naladene so znatelnejsim rozdielom ako podvozky O3 ?
Z videa je jasne len to, ze do kufra sa zmestia min. 3ja Vwavwerkovia >:D
O3 ma mat ovela tuhsiu karoseriu ako O2, pritom O2 multilink vyuzila. To je zaujimave, ze?
Dokonca vraj multilink v O2 bol lepsi ako torzka v O3. Tym padom logicky multilink v O3 musi byt uplna krasa.
Ten ulet s ramom je maximalne redaktorova marna snaha svojou neznalostou obhajit svoje tvrdenie. >:-[]
O co ti tedy jde a proč sem taháš O2, to sem tak trochu nepatří. Tady jde o to, že řešení tuhosti zádě vozu je lépe řešena kombi, je to i celkem jasné když se nad tím zamyslíš. Každopádně pro běžného zájemce o o octu jako jsem třeba já je tohle zanedbatelné.
Občas tu čtu nářky, že je Škoda předražená :-) Za pět set tisíc předmětnou motorizaci spolu s přenádherným autem, to se ti zdá předražené? Nech se vyšetřit o odvodního lékaře, u odvodního lékaře do... Bohnic.
Autorova zmínka o Fordu plní v testu a v těchto vedrech jen diskusní nakopávačku z garážové letargie, normálně to přejdi, silniční pravdu najdeš v jednaosmě od VW. V této souvislosti trochu postrádám oslavu linearity toho motoru, a na druhou stranu velmi přitakávám orientaci k variantě kombi.
Nápravový evergreen můžeme třeba hned vyřešit s konečnou platností - pro normálního jezdce je ve věci ovládání auta a míry komfortu více rozhodné to, jak má nahuštěná kola, a jaký mají ta kola profil, než to, zda mají vzadu víceprvek či ne. Drobné nuance zjistí samozřejmě pan testér, který je na tohle takříkajíc dokonale vycvičen, ty ovšem (předpokládám) nehodláš jezdit se svým autem jako testovací jezdec, a tedy se rozhoduj zcela svobodně, vždy totiž koupíš výborně. V tom ti koneckonců velmi čtivě pan testér dává možný návod. A nezapomeň, že největší kritici náprav jsou tu vždy výhradně plakáti a gallárdi.
Z hlediska výběru Octavie, pokud tedy nemusíš částku kolem půl až třičtvrtě mega střádat v potu tváře, je horní motorizace, ovšem s karoserií kombi, jasnou volbou. Ve třídě (a o to jde jako o nic jiného) jsi králem okresu, image bude kolem tebe prýštit na všechny strany, získáš prestiž znalého a respektovaného jezdce. Nad tebou budou už jen jezdci v modelu RS, ano to je v podstatě třídní klenot, a tak k němu i vzhlížej.
V životě totiž, ať jsi na tom jakkoliv, vždy k něčemu vzhlížíš, a je to tak správně. Důležité je, abys ve své garáži byl vrcholu alespoň na dohled, ale tohle je pro tebe určitě nošení šroubováků do garáže...
Pětikilo za žebráka? .... ono, malý detail, aby to jako auto skutečně bylo, stojí těch 700 a výš.... a za tyhle děngy tu máme překrásnou, kvalitní...mazdu 6, P508, Volvo S60 atd....
Bravo kalkulačka.....
Vrať se na zem Jiří, a pokud tu chceš bojovat o místo znalce, soustřeďuj se více na své texty. Základ V40 na obdobném výkonu je o stopadesát tisíc dražší (656.000). Vybral sis S60, no tak to je na obdobném výkonu, a v základu dražší o... 330 tisíc >:D
S tou cenou máš ale pravdu, ta cena je, řekl bych za takový kus auta odpovídající. Je sice potřeba ještě něco přihodit, minimálně paket ambition a příplatkovou barvu. Protože je ceníková cena opravdu orientační, řekl bych, že nebude problém se na těch 500 - 520 dostat.
Ovšem překvapuje mě, ze i ty přiznáváš jistý "problém" krátké verze a sám píšeš jasná volba je karoserie kombi. Myslím, že to bude asi největší problém auta, což je škoda. Snad ve všech testech se objevuje problém u liftbacku ať má multilink nebo ne. Potom podle mě není hlavní dilema jestli torzní nápravu nebo multilink, ale jestli liftback nebo kombi. Je škoda koupit si nejsilnější motor s "lepší" nápravou a zjistit, že je to kompromis a kombi je prostě lepší.
Já bych taky upřednostnil kombi, víc se mě líbí, ale to ve všech předchozích generacích. Spíš bych řešil, jestli připlatit kombi a ušetřit na motoru a vzít 1,4 TSI. Ten motor dynamikou bohatě postačuje, kroutící moment stejný jak 1,8
1,4 TSI taktéž výborná volba, no ale mrkni na rozsah pásma v němž má ta jednaosma maximum krouťáku, začiná to na 1250 otáčkách a jde až do pěti tisíc, ten motor je špička.
No samotný predajca mi tvrdil, že O III sa predáva/objednáva takmer výhradne ako lift a kombíkov je tak pätina. Keď som okntroval, že mne i mnohým iným sa viac páči kombík, povedal, že aj záujemcom sa páči, keď ale príde isté k istému, objednajú lift. Takže teoretici berú kombi, reálni kupcovia volia zásadne lift. ;-)
P.S. Tým nechcem povedať, že ja by som nebral kombi. ;-)
Hovoril som (aj) o objednávkach. Inak sám som sa tomu divil, predajca to zdôvodňoval tým, že keď ľudia zistia, že medzi veľkosťou kufra liftu a kombi nie je reálny rozdiel, plus je tu otázka príplatku za kombi, rozmyslia si to a uspokoja sa s liftom.
Rozdíl v chování zadní nápravy mezi liftem a kombi není v karoserii, ale ve skutečnosti, že kombi, které naběhlo do výroby později se vyrábí s novým naladěním zadní nápravy a to jak ve verzi multilink tak i lešeňovka. Lift toto nové nastavení dostane také, ale až teď někdy v letě (Dixik sem postoval přesný kalendář v kterém týdnu tyto změny naběhnou i u liftu) a pak bude podle mě po rozdílech.
tak potom ok, mě byla divná jedna věc, že u octávie II si nikdo nestěžoval na takový rozdíl mezi lift a kombi. Ale říkal jsem si, že je možné, že tam prostě takový rozdíl bude, pokud jen naladení podcenili a dají to do pořádku, je to dobrá zpráva
Silniční pravdu najdeš i u Fordu, jen musíš o třídu výše k zmíněnému Mondeu :-) A s tím dostaneš i o dost větší porci komfortu, prostoru a podvozek, kteří plakáti a galárdi musí ocenit ( pokud se svezou doopravdy a jen na Playstationu:D) , ale také si to připlatíš.....
Jinak souhlasím, ten podvozek bude hlavně o pneumatikách a jejich nahuštění, jinak to málokdo při normální jízdě pozná... ( Sám sem toto popisoval výše, na 17 nízkoprofil je ta příčka znát, na 16 s vyšším profilem je to o poznání lepší i když je to u jiného auta).
Zopakuju se, OIII nikdy nebude Sklase, ale ani už žebřiňák..
Bravo Test, Bravo správné volbě a zdravému rozumu >:-[]:yes:
Oslava linearity turbomotoru - pravděpodobně v porovnání s EB 1.6 134kW...
Tam kde není žádný rozdíl - není co oslavovat. Ty motory jsou si možná podobné tabulkovými charakteristikami, ale realita a vnímání charakteru může být rozdílné. EB jsem zkoušel a úžasný, nové TSI ne (stejně jako ty) - není důvod nevěřit redaktorům.
Ono je to pro tebe tak trochu typické - z komáry dělat velbloudy...
Škoda určitě nedělá špatné auta, ale jsou to jen průměrné auta která se kazí řekl bych naprosto stejně jako jiné značky. Znám hromady škodováků kteří mají vůz do 3let stáří a tráví na diagnostice a rozborkama v servisech dny/týdny.
Jinak k předmětnému vozu - 512.000 za holobyt s 1.8tsi si nepořídí nikdo. Na druhou stranu ještě výkonnější 1.6EB ve focusu v Titaniu je ceníkově o více než 50.000 Kč levnější a svezení s ním bude VŽDY zábavnější. VŽDY.
A být hnidopich - poukážu na nepoužitelné krátké zadní sedáky, navigaci více než půl metru mimo zorné pole řidiče (někde poblíž pravého kolene), třískající nápravu a hluk se 17" koly atd, atd. To jsou detaily, které si u takto ceněného auta představuji jako "vyřešené".
Za mě Škoda ne - nenabízí nic vyjímečného a s cenovkou rozumně vybaveného auta atakující 650-700tis Kč lze v třídě vybrat mnohem šikovnější vozítka,
Akorát bez škrabky.
No čo som videl na salóne, tak ceny sú teda riadne premrštené. Dvojliter TDI za 26000 eur, 1,6TDI za 22000.
Keď už redaktor dal do placu Mondeo, zostaňme pri ňom: 2,0TDCI za 23t. Za auto o triedu väčšie. Asi budem musieť tomu lekárovi, lebo sa mi tá Octavia predražnou skutočne zdá. ;-)
Novinka vs. přesluhovač, tady třída nehraje roli, těžko chtít po automobilce, aby si za novinku, o kterou je zájem, řekla míň třeba proto, že konkurence nestačila přijít s novým modelem a tak nabízí starý za super cenu.
Mondeo nie je v kontexte obvyklého modelového cyklu (6-7 rokov) žiaden presluhovač; je na trhu od 2007; práve spomínaná Octavia bola na trhu 9 rokov (2004-2013), takže tu triafaš mimo. ;-)
Ale môžme dať aj "nepresluhujúce" modely strednej triedy a uvidíš, že budú na úrovni Octavie.
"Přesluhovač" je Mondeo spíš tím, že je delší dobu oficiálně známa podoba jeho nástupce, který stále čeká na uvedení na evropský trh.
Ale hlavně jde o to, že O3 je novinka (která je navíc na "horní hraně" nižší stř. třídy) a její cena bude logicky klesat, viz Škoda Rapid.
Pokud budu preferovat kombi tak je tu ještě (nebo hlavně?) Renault Megane Grandtour GT. Ceníkově za 530 tis. už s opravdu pěknou výbavou a 220 koní z motoru 2.0 s geny z Megane RS.
Nebo jinak- zatímco ostatní budou mít pouze auto, já (rychlého rendlíka).
Jako uživatel Octavie II 2.0 tdi 4x4 elegance bych ho stejně chtěl, přestože je ceníkově o 160 tis. levnější...
Abychom to dořekli celé... lepší náprava nemá smysl, pokud je zamontována v karoserii, která není schopná nabídnout adekvátní tuhost. To je bohužel spíše smutná zpráva pro Škodu... o smysluplnosti víceprvku tu snad diskutovat nebudeme, ostatně, sám jsi ještě nedávno mnohé konkurenty za jeho absenci tepal ;-) .
Asi tak, ale šušu už je tu znalostmi koncernové produkce proslulý..., bohatě si vystačí s přesvědčením, že obecně to nejlepší pochází z Japonska (ideálně od Hondy, případně Toyoty), a to nejhorší (taky obecně) naopak od koncernu VW. ;-)
Vždycky je to o pohledu na věc. Třeba, jak tu někdo srovnává dynamiku. Nová Oktávka je lehká. Zatímco Mondeo je podstatně těžší. Tak je jasné, že dynamika bude ve prospěch Oktávky. Další věc je, že Mondeo je o třídu vyšší třída. A i přesto reálné cena Mondea bude nejspíš nižsí. a kdo si bez předsudků sjede s Mondeem tak rozdíl pozná. Fordy mají dobré podvozky, které jsou zároveň pohodlné ale i při ostré jízdě podrží. A ano kvalita interiéru nedosahuje VW/Škoda ale to mě třeba netrápí a zkousnu to.
A všechny názory v diskuzi jsou jen subjektivní pravda a nemá cenu se snažit přesvědčít celý svět o té svojí.... :-!
Ale kvalita dosahuje :-) posaď se tam a pak do Oktávky a přečti si recenzi z počátku týdne :-) ¨Ford se nemá za co stydět v tomto ohledu. On má jiné resty o kterých všichni víme :-)
Protože jeho konstatování, že červené SI je jediný způsob jak poznat 1,8 TSI, je hloupost. Daleko výraznější prvek, je na výku zavazadlového kufru. Copak to tam je na hraně? Že by malý zárodek křídla? Ano správně a ten naleznete jen u 1,8 TSI. To je další možnost jak jej poznat... Tak příště pozor co říkáte pane Vaverka. ;-)
V souvislosti s kauzou víceprvkové nápravy se roztrhl novinářský pytel s teorií, že díky tuhosti nedokáže využít potenciál víceprvku a že právě tohle je důvod lepšího chování kombi.
Zatímco lepší chování kombi z důvodu vyšší tuhosti je u Octavie letitý folklor, s tím prvním podle mě nelze souhlasit. Nevím, kdo začal šířit tuhle "kachnu". Důvody jsou jasné:
1) Octavia III i dle ofic. informací má vyšší tuhost karoserie než Octavia II
2) Díky zvýšení tuhosti ani Octavia RS liftback nemá mít dodatečné výztuhy jak byly v Octavii I a redukované v Octavii II. Přitom RS bude muset zvládat opět více koní než II. generace.
Jinými slovy v tuhosti kastle problém není a pokud by byla, Octavia RS by nutně potřebovala vyztužit.
Jestliže v Octavii II nebyly k naladění víceprvku připomínky ani u liftbacku ani u kombi, přičemž tuhost byla nižší, opět to jasně svědčí o tom, že problém není v tuhosti.
Další věcí je, že Superb sedan/liftback musí bojovat s mnohem horšími mechanickými předpoklady - otvor v zádi je ještě mohutnější, rozvor náprav větší... Přesto Víceprvek funguje bez připomínek. Navíc musí vyhovět i dynamickým nárokům 3.6 l benzinu.
Ne, pokud je něco špatně, jde to jednoznačně na vrub špatného odladění zadní nápravy. Osobně bych si vsadil na to, že se ve Škodě zkrátka nijak vážně nezabývali odladěním víceprvku v liftbacku, koneckonců proč taky, když je právě a jen v 1.8 TSI... To budou jen okrajové prodeje :-! (a RS bude naladěna nepochybně jinak).
jo poctivě přiznávám, že jsem diskusi jen zběžně prolétl... Ale nemyslím si, že by víceprvek v Octavii měl být jinak (lépe) naladěn od určitého data výroby. Kritika padla především na torzku, takže se podle mě (snad) jinak doladila především vlečená náprava, ne?
A už vůbec si nemyslím, že by varianta liftback měla jednoduše natvrdo pouze převzít odladění kombi... ;-)
No v diskuzi se píše že v MB jsou uvědomělí a chyba špatného naladěni která se stává max. jednou za deset let bude odstraněna. >:D
To jestli naladěni z kombíku bude to pravé ořechové i pro liftback ukáže až real.
V servisnych manualoch su uvedene udaje aj o karoserii, o hodnotach odolnosti v skrute, pozdlznej deformacii a i.
Kto ma k tomu pristup, mohol by to sem postnut pre O2 aj O3.
Trochu nechápu cenovou politiku koncernu.Když vezmu cenu Leonu, Golfu a Oktávky u nejvyšších výbav FR, Higline a Elegance tak ceny jsou pro mě nějak divně nastavené.Pro příklad jsem srovnával 2.0 Tdi v manuálu a dle oficiálních ceníku jsou ceny postaveny 511,537 a 589tis. Jak je možné že O3 je nejdražší?
Jistě, je to větší kus auta než Leon a Golf,má větší kufr, ale dát o tolik víc jen za kufr? Golf má přeci mnohem lepší materiály v interiéru a působí mnohem hodnotněji.Neměla by být cena na úrovni Leonu?.. nebo i na úrovni Golfu by byla akceptovatelná.A když vezmu, že GTI a GTD stojí v základu 613tis, tak jsem zvěda
v za kolik bude Oktávia RS.Pokud bude přestřelená stejně, tak SORRY Oktávia, ale poohlédnu se jinde. (i když se mi nové RSo moooc líbí)
Protože si to může dovolit. Nebo si to alespoň myslí. Na jiných trzích je tomu jinak. Pokud o ni máš zájem, tak si ji můžeš bez problémů koupit kdekoli v EU. Anebo si vyjednat slevu, která tě uspokojí.
Jo máš pravdu Š.O. je nejprodávanější auto u nás, tak chápu, že pokud je poptávka, tak proč prodávat levně.Jen mi vadí hodnota auta, kterou prostě O3 proti Golfu nemá a díky hiearchii v koncernu mít nikdy nebude.Byla by paráda, kdyby RS bylo v základu za 600, ale to je sen :-( Ještě, že jde jak říkaš na ni alespoň slušná sleva, pokud člověk ví kam se obrátit :-)
Ale jde o to TSI, že sedí lépe než TDI :no:
Takže nejen dynamikou ale i pružnosti je TSI na tom lepe při dálničních rychlostech zvukově příjemnější. :yes:
PS.- diesely jsou k ničemu, budoucnost patří benzínů :-!:yes:
Nemá tam být "Závozník v utajení" ? Kvůli tomu kufru, takový lodňák, běžný chlap na jeho konec nedosáhne :'-( Navíc na závody, popř. rychlejší jízdu to nemá podvozek ani motor.
Jsem majitelem předchozí varianty tohoto motoru 118kW. Ve 150t kilometrech jsem v autě měnil už po třetí vodní pumpu. A teď mi v servisu řekli že je výrobní vada na bloku motoru, která zapřičiní, že těleso vodní pumpy praskne (je totiž vyrobeno z plastu) a měl by se vyměnit tedy blok motoru. Samozřemně se na tuto vadu přišlo až po záruce. :no:
Možná jsem měl jen velkou smůlu, ale škodovku už si nikdy nekoupím.