Trend je jasný - ale chýba mu nejaký zmysel. Je to skôr módna vlna, ktorá tiež časom opadne. Ľudia prídu na to, že SUV na asfalte veľa výhod nemá a vrátia sa k niečomu klasickejšiemu, pretože, ako vieme, móda sa neustále opakuje.
Naše prodeje jsou 63 za 6/13, rok 13 - 345 - což není špatný, ale také nijak neohromí - nemá někdo zahraničí? Zatímco QASHQAI na konci životního cyklu 116 - 6/13 a 803 - 1-6/13 - to je prostě trefa.
A ty si myslíš, že Nissan zajímají "naše" prodeje? Svatá prostoto...
Probůj, proč je tolik lidí v ČR tak "zaprděných" v té naší malé zemičce a nedohlédnou ani vedle k evropským sousedům?
Mimochodem - např. Fiat 500 - u "nás" ho skoro nevidíš - neúspěšné auto? A voilá - před cca dvěma lety byl v rámci evropských prodejů o místo před Fabií...
Konkurent Fiesty a Polo v základu za 300? (Cenu "od" bez klimy a rádia nepočítám - za to by v dnešní době měli marketingoví kravaťáci dostat záhlavec).
Prosím - kde vidíš tu super cenu, kde vidíš tu parádní nabídku?
"velmi dobrá cena" ??? Note je nejpodobnější Hondě Jazz, bohužel i cenou, Note i Jazz určitě šikovná auta, ale za cenu nižší střední ??? Za zhruba stejnou cenu mohu mít Aurise anebo Focuse, i Mazdu 3. Kdyby nebyl Note (i Jazz) o tolik předražený, určitě by byl prodejně úspěšný, ale takhle to bude pár kusových prodejů ...
to je skutecne hruza, jak nekdo jiz podotkl, leda tak do Dacie (nic proti ni)..ostatne, treba vydechy vetrani jsou urcite sdilene... v tomto segmentu bych volil bud Jazz nebo 500L
Škaredý nebo ne,je podle mě pořád lepší než říct ,, Naše autá budou takhle vypadat 200 let,protože zezadu musí prostě za každou cenu svítit tak aby se dalo rozeznat tvar C,, Dodatek: ,,u nás dizajnér se unudí k smrti,,
Já si spíš myslím, že Nissan se zmítá v extrémech... :-)
- 80. léta: obkresli krabici od bot - tady o nadčasovosti nemůže být ani řeč.
- 90. léta: nuda, šeď, design tak důchodcovský, že ani Abe Simpson by si to nekoupil - tady je (ne)nadčasovost zhruba stejná, jako u ostatní dobové konkurence.
- nové tisíciletí: s příchodem Primery P12 nastal přerod na futuristický extrémdesign - onu Primeru bych za nadčasovou neoznačil, spíš je divná, Murano zestárlo, Micra je taky jen divná... Leda tak 350Z.. to nestárne vůbec - ale taky je zcela mimo standardní nissanovský design té doby.
[odkaz] - to je naprostý chaos - kontrolky by měly mít svoje jedno místo - pásy, kontrola mrtvého úhlu na otáčkoměru?, kontrola jízdního pruhu to samé, atd. Ovládání klimatizace - to je otřesné, přitom by stačilo to, které má Qashqai.
Např. kolega z koncernu to umí pěkně [odkaz]
Zde se ale inspirovali jiným kolegou z koncernu - [odkaz]
Japonci se bohužel nenaučili dělat interiéry. Nevím proč, možná můj dojem, ale napříč automobilkami z japanu mi to příjde na úrovni 90tých let. Srovnáno s evropou či korejci, tak se lépe cítím v těchto autech.
...na druhou stranu se stále opovažuji tvrdit, že místo investic do měkčených předkožek v interiéru dávají přednost investicím do techniky a mechaniky... Takže sice vypadají vevnitř jako retro, ale třeba konstrukce zavěšení je robustnější a trvanlivější, než u EU produktů s cinkrlátky v interiéru... I když to už v žádném případě není to, co bývalo v těch 90. letech...
tak si do nějakého japonského auťáku alespoň zkus dřepnout chytrolíne, v žádných jiných autech nejsou interiéry tak útulné a příjemné jako v japonských
a ta figura prostě karosérii zůstala. Z mého pohledu si může Nissan psát do marketingových materiálů, co chce, ale bude přirozeně srovnávaný se svým úhlavním kolegou Jazzem/Fitem ([odkaz] ), a dalším přirozeným protivníkem zůstává dvojka ix20/Venga ( [odkaz] ). Nevidím nikde, jestli u Notu zůstala zachovaná posuvná zadní lavice, nebo jestli v rámci úspor zmizela - je to přitom rozhodující. Sama změna výšky sedadel může a nemusí být přínos - toto je auto do města a pro důchodce, rozhodující je u něj pohodlí nástupu/výstupu pro řidiče, který není mladý pružný autoredaktor. A samozřejmě využitelnost kufru/prostoru zadních sedadel pro převoz nákladů. Kdybych zvažoval Note, asi bych přidal do srovnání taky aliančního pod-kolegu Sandero, který za nějakých 230k Kč poskytne při troše skromnosti vše potřebné na pojížďky za nákupy a přesun k Sázavě.
Díky za doplnění :yes: Mohl byste prosím ještě okomentovat výšku sedáků z hlediska pohodlí nástupu/výstupu - když si představíte třeba svou babičku, člověka po úraze, nebo nějakou těhotnou mladici. A jak na Vás působí využitelnost kufru ve srovnání třeba s ix20. Díky předem.
Poloha sedáků je vyšší než v běžném hatchbacku, ale Note je vevnitř útulný - nesedíte ve výloze a přitom je dobře vidět ven. Po funkční stránce je kufr srovnatelný s Hyundaiem a Kiou, má ale výrazně menší udávaný objem (295 + 30 l pod mezipodlahou).
Takže - jen aby bylo úplně jasno - je to spíše malé MPV, nebo hatch B segmentu? Ani z fotek mi to není úplně jasné. Prostě - je spíše konkurentem C3 Picasso nebo Fabia?
Nebo je to něco úplně mezi (Jazz)?
Právě že předchůdce (a píši o vlákno níže, že s předchozí generací mám osobní zkušenost a to auto se mi moc líbilo, stejně jako tobě), mi jasně zapadá mezi malá MPV - Roomster, C3 Picasso, Modus.
Současné strategii Nissanu (v B segmentu máme Micru a Note, oboje konkurence Pola, Fiesty apod.) nějak nerozumím. Cena nového Notu spíše odpovídá malému MPV - a to ještě dosti drahému. Základní cena hatche B segmentu za 300 by byla úplně mimo realitu. Což je vlastně i kdybychom Nota považovali za MPV - stojí to jak ti dražší (Golf, Focus) zástupci C segmentu a takový Scénic či Orlando jsou cenově hodně na dostřel.
Snad bude mít Note brzy nějakou akci.
Poznámka - z vlastní zkušenosti vím, že u Nissannu se moc nesmlouvá.
Dokud nový Note nevyzkoušíme naživo, stejně jen spekulujeme - informace od redakce jsou jen taková první orientace. Krom toho hrají velkou roli osobní preference značky, osobní zvyky, účel (a pověry). Note jsem podrobně "zkoumal" hned při jeho uvedení na trh před dost lety (2005?) a nevyhověl mi tenkrát hlavně kufrem a délkou ložné plochy. Posuvná lavice toho moc nevyřešila - daleko lépe později imho stejný fígl zvládl Hyundai/Kia, vlastně už tehdejší Matrix byl větší "praktik". S důvěrou k japonským autům přitom problém nemám. Souhlasím, že cenová politika českého Nissanu je dost nevstřícná (ale to vlastně i Hondy, Mitsubishi a donedávna i třeba Toyoty) - takže to žádá od kupce pevné preference a přesvědčení, že zrovna tuhle značku a model chce a nebude ceny vnímat jako zbytečně předražené. Na českém trhu, kde si dnes dlouhodobě drží oblibu ix20, je pro jiný asijský model podobné koncepce dost těsno, jedině že by Note něčím dokázal úžasně překvapit a zaujmout.
Ono se toho koncepčně proti minulé generaci mnoho nezměnilo, ale Nissan prostě nechce už mít s vyhasínajícím segmentem MPV nic společného - proto i design vypadá o dost víc "autově".
Na druhé straně Micra míří níž, mezi segmenty A a B. Je to v dobrém slova smyslu malé a jednoduché auto, pouze česká cena nevyjadřuje příliš tuto pozici.
Opět nářky lidí, co v tom nikdy neseděli >:D Ale to je tady pořád :-)
Já sem v této (odcházející, první generaci) trochu najezdil. První dojem... ošklivý auto, nikdy bych ho nechtěl. Interiér plast, kam se hrabe na evropské automobilky. Ale! To auto prostě bylo hrozně příjemné a i nečekaně živé i se základním motorem, lepší jízdu však zajištoval turbodiesel ( To byl taky renault že?) . Se svými 188cm sem se do něj dobře vešel, přišlo mi i celkem prostorné. Vím že to nebyl krasavec, nová generace je o něco hezčí. Jestli bude následovat předchůdce, jízdně to nebude špatné auto. Pokud chce někdo alternativu k Fabii či Polu s prostornější karoserií :-) za mě :yes:
Je to už pár let, ale i tak ve mě zanechalo překvapivě pozitivní dojem :-)
Já bych ho nechtěl. Ale jenom za ty peníze, co stojí teď.
Po slevě 50 tisícovek nebo víc by to třeba šlo. ;-)
Nebude technicky špatné. Spolehlivost asi slušná, když je to Japončík.
Výbavy seřazené celkem logicky.
Že uvnitř vypadá jako Renault z 90. let, to by mi až tak nevadilo.
A špatné svezení (v rámci třídy) v něm nebude.
Jenom za tuhle cenu mi nedává smysl.
Já vím, že jsou lepší vozy, ale zas tak tragický to uvnitř není. Podívej se třeba do Rapida, tam je to stejně plastový a zde je navíc i slušný prostor. Pro ženu a příměstskej provoz, do práce a na nákupy, určitě lepší, než Dacie ( co sem měl možnost jet).
Ale musím uznat, že cena je vysoká, jenže Nissan se nepodbízí levněji jak některé automobilky, takže buď musíme počkat, jestli zlevní,nebo ne :-)
Jak sem řekl, není hezký, ale nejede vůbec zle :-)
niekedy clovek v aute nemusi ani sediet aby mu bolo jasne ze sa mu napr interier auta nepaci ... ( nehodnotime teraz jazdne vlastnosti ) ja si myslim ze aj podla fotiek sa da jasne usudit ze interierovo je to auto uplne mimo podobne mimo je aj micra.... a nemusim v tom najazdit 10 000km aby som mohol vyjadrit svoj nazor ci sa mi interier paci alebo nie.... tebe sa tiez isto pacia alebo nepacia interiery mnohych aut v ktorych si ani nesedel ... keby sa kazdy vyjadroval co sa mu paci alebo nepaci az potom ked v tom aute sedel tak by si ty mal prazdnu diskusiu... napr interier rollsa ghost sa mi paci... a tiez v nom nemusim ani sediet aby som vedel ze sa mi paci ;-)
Jenže konkrétně ty se vyjadřuješ rád i k jízdním vlastnostem pouze dle obrázku >:D Ano interiér je ošklivý, nelíbí se mi, nebo líbí, ale kvalitu z obrázku nepoznáš, ani útulnost a prostornost :-) jen vzhled :-)
Proč Japonci pořád považují podélné seřizování volantu za lu
I druhá generace Notu je pořád MPV, ať už si to Nissan přizná, nebo ne. Když tento segment považují za "vyhaslý", proč tedy radši nepostavili menší vydání Quashqaie? Vždyť Juke je všechno, jenom ne praktický a rodinný....
Pak taky vůbec nechápu, proč opět neudělali podélně seřiditelný volant - jejich marketing by už konečně mohl pochopit, že pro často dlouhonohé Evropany (a Evropanky) je to nesmírně důležité. Pokud to totiž auto nemá, řidič buď musí řídit s nepřirozeně nataženýma rukama (což je nepohodlné a vlastně i nebezpečné), nebo se hrbit a velmi rychle ho z toho bolí za krkem (nemá pořádně podepřené lopatky). Děkuji, ale takové auto prostě nechci ;-\ :no::no: Vůbec toho ale nilituju, protože za cenu nového Notu lze klidně koupit kvalitní hatchback nižší střední třídy.
P.S. Ten design je velmi, velmi podivný. Sorry, ale vzhledové atraktivitě Fiatu 500L to nesahá ani po kotníky! :-!
mam Almeru N16, r.v. 2004, a pomalu jsem zacal uvazovat o nastupci z rad Nissanu, ale nova "poznámka" me jaksi nepresvedcila. Starého Nota i za supr cenu proste nechci, je uz proste moralne zastaraly. Když jsem se podival na cenu nového, Akcenta 1.2 1.2 DIG-S za bratru 356 tisíc, tak jsem sel do kolen. Za tu uz je fura vetsich a lepších aut (Kokta, Golf apod). Mrzi me především ten maly kufr - 325 litru v zakladu je pro člověka, který uvazuje o prirustku, je zalostne malo. Takze nezbyva nez cekat na nového Roomstera, pac novej Almouš, co prijde pristi rok, v kombalu jednoduse nebude..