Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Combi 1.4 TSI – Zlatá střední cesta

295 komentářů

topten
Motor

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI

Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 3000
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Díky za upozornění, už jsme tam nahráli správná data
Inymi slovami: vybava stoji za staru belu a ked nieco chcete, tak si priplatte.

Dovybavit sa da kazde auto, ci uz individualne, cez packety alebo vyssi stupen vybavy.

Udavat "Možnosti dovybavení" ako pozitivum auta mi pride prinajmensom scestne, hoci meno autora clanku vysvetluje patologiu testu viac nez dokladne.
Xawier
Nebreč 😉
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, ale jinde takové možnosti nejsou - vždyť Octavia nabízí i věci, které ani Golf mít nemůže
Avatar - Ozzman
Ozzman
Otázkou je, jestli si místo toho nepřilatit na auto o třídu výše. Málokdo si tam koupí věci, které ani nepotřebuje.
Mozno preto, lebo to tie auta maju v serii... :-!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Přídavné topení, vyhřívání zadních sedadel, 230V zásuvku? A z toho, co může mít i Golf, třeba radarový tempomat, automatické parkování?
Pan Veverka, existuju aj ine auta ako Golf a Octavia.

Automaticky zaparkuje aj Ceed ci Auris, Prius ma klimatizaciu na solarny panel (moznost dovybavenia 😄 ).

Ponuka Octavia slnkom pohananu, dialkovo a casovo ovladanu klimatizaciu?

Mozeme sa bavit ad nauseam, nic to nemeni na fakte, uvadza "Možnosti dovybavení" ako plus je scestne.
tesnav
Pro me treba to plus je, protoze spoustu tech veci beru jako absolutne zbytecne. Chapu, ze nekdo si na "vybavu" potrpi, pro mne uz ta minimalni seriova dela s danym motorem 98% auta.

Kdyz jsem si na jare jen pro srovnani konfiguroval 1.4TSi vuci jednomu z mych minulych aut (OI 1.8T model 2000 skoro v nejvyssi vybave, pro mne i dnes plne dostacujici pro denni jezdeni), tak jsem se dostal na 450t (tzn. real 400) vs. 630t tehdy (resp. zhruba 1M v dnesnich cenach).
_MT_
Nemá náhodou Prius jen ventilátory na solární panel? Ne, takové řešení nemá, měl/ má ho myslím Superb. Nicméně měla by mít nezávislé větrání. Efekt stejný, jen napájení nezajišťuje solární panel.
_MT_
I Golf může mít klasickou zásuvku, nebo nezávislé topení a větrání. Jen to není ve standardní nabídce v ČR (český ceník je trochu osekaný). Vyhřívání zadních sedadel je taková zvláštnost, nemají to myslím ani německé Golfy.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
A jak se to vztahuje k diskuzi (výbava, kterou může mít Octavia, ale Golf ne)?
zetr007
Jasná volba je Golf combi je totiž v této výbavě o dost levnější. Cenová politika Škody je v Česku velmi zajímavá s nadsázkou řečeno >😁 , no pokud zákazníci houfně Škodovky nakupují není se co divit!
_Teddy_
Golf-variant 1.4TSI/103kW Highline: 507900.
Octavia-combi 1.4TSI/103kW Elegance: 544900

Myslim ze nie je o com. Golf vychadza jasne vyhodnejsie. A to porovnavam "ciste" vybavy, bez priplatkov a bez zliav, neuvazujem rozdiel torzka-multilink, atd. Na dizajn mozeme mat rozne nazory, ale kto z tychto dvoch modelov vybera ciste rozumom, a chce lepsi pomer hodnota/cena, ten berie Golf.
Avatar - iudex
iudex
Amen. :yes:
pogo26
Cenová politika Škodovky je dělaná pro fleety, kterým se pak dobře prodávají ojetá auta. Tuhle fintu není zase tak těžké prohlídnout. Přesto funguje víc než dobře. 😄
Ondris
Po odečtení obligátní slevy jsme na cca 710.000 Kč.
A opět, pokud si mám vybrat, jestli tohle anebo (i) dvousetkoňové auto o třídu výš, Oktu asi nezvolím. 😄
jossalito
Opět se zde přehání, zrovna nedávno jsem něco podobného řešil. Octavia Combi, 1.4 TSI, prostřední výbava plus nějaký ten paket. Pěkné, použitelné auto, kde toho moc normálním lidem nechybí. Výsledná reálná cena? 400 tis. bez daně. Dle mého - velmi dobrá. :-!
Ondris
To ano, konfigurace, kterou zmiňuješ, samozřejmě dává smysl.
Ale horní Okta (samozřejmě konfigurovaná pro novináře), je de facto neprodejná.
Avatar - Bristol
Bristol
Tak za trictvrte mega si nikdo podobne auto snad nekoupi ne? Tedy alespon nikdo normalni-na druhou stranu nekteri budou jiste radi ze podobne nakonfigurovana auta pak konci jako referencky za zlomek ceny 😉
hipisko
neoperuj tu s cenami bez dane ok, rovno napis aj cenu s danou, aby to tak pekne nevyzeralo.... takze 480 000 CZK.
kuny
Normálním lidem v tomto případě ještě chybí minimálně těch 84 000,- na zaplacení DPH.
Avatar - Snooob
Snooob
Č👋koľko je "obligátna zľava"?
Ondris
Okolo 8 % plus nějaké ty výhody.
Avatar - Snooob
Snooob
To, súhlasí. Chcem jednu zobrať na firmu a tiež mi ponúkli 8 % - bez nejakého vyjednávnia (šiel som len v bermudách okolo 😄 ).
Pri serióznom jednaní ale musia ísť ešte dole 😉
Avatar - iudex
iudex
Niekedy to od seriózneho jednania či oblečenia vôbec nezávisí. Pri jednom aute mi predajca, od ktorého som už auto kúpil, svätosväte tvrdil, že zľavu 9%, ktorú mi dáva on, mi nik iný nedá, lebo oni sú dcérskou spoločnosťou importéra, to je maximum a len pre mňa ako existujúceho zákazníka (ja viem, obvyklé kecy). Druhý predajca mi bez vyjednávania, len tak po telefóne ponúkol zľavu 14%.
lukas13
Co dodat? 8-s
Xawier
Tak to už dneska je... Pokud na to nemáš, musíš jít k levnější značce.
Ondris
Nezapomeň dodat, že to platí jen v ČR. 😄
Xawier
Platí to všude,kde si to Škoda může dovolit 😄
pogo26
Takže jen v ČR a možná na Slovensku. 😄
Avatar - iudex
iudex
Takto reaguješ aj pri svojich zákazníkoch? To moc teda nezarobíš. >😒]
jossalito
Že dá slevu, to zahaleká na lidi, co překročí práh salónu. 😉
Avatar - iudex
iudex
Čo iné mu i ostáva, že. >😒]
Aby som ho citoval, takto reaguje pri svojich zakaznikoch a ...

"Platí to všude,kde si to Škoda může dovolit "
Avatar - dal
dal
A i ke kvalitnější, proto se H/K tak daří.
jossalito
Opět neznáme význam slova kvalita? 😉
Avatar - dal
dal
ale andílku.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Ty jsi důkaz, že rejže to má naprosto dokonale propracované >😁
Avatar - dal
dal
Dokonalé jsou jenom koncernová auta, Korejci se stále zlepšují tzn. že nejsou dokonalí, dokonalé se logicky nepotřebuje zlepšovat.
lukas13
Xawiere, jsi opravdu nechápavý blázen, nebo jsou tyto tupé masírující příspěvky součástí tvé prace?

Ps.: Ty osobně, Xawiere, opakuji - ty osobně, neb virtuálními "míči" umí házet každý, 500 či 700 tisíc na nové auto máš? Já totiž ano a vím, stejně jako každý, kdo v těchto vodách loví, že konkurence zde v ČR za stejné peníze nabízí mnohem, mnohem více. A o to víc štve, za kolik Škodovka nabízí fleety.

Ps.: Absence multilinku od příchodu OIII už nevadí? Aha, já už vím, vlastně mám možnost si vybrat >😒]
Avatar - Snooob
Snooob
Aká konkurencia a čo je "mnohem, mnohem více" ?
lukas13
Vygoogli si to.

Proč by měl člověk neustále kvůli oponentům dohledávat nějaké zcela jasné skutečnosti?

Ale, lehká nápověda😒br />
1.) Stejný segment, kombík. Vygoogli si např. Megane GrandTour GT220 (to JE mnohem více). Vygoogli si ceny Focusu, ale třeba i Golfu v kombíku. A vlastně vygooluj si ceny jakéhokoli mainstreamového kombíku C segmentu.

2.) Chceš hodně prostoru (tzn. chceš také překonat "nedostižný" 610l kufr (ač měřeno i s prostorem pro rezervu a snad i s nádrží)). Koukni na ceny Orlanda, francouzů, Fordu Grand C-MAX...

3.) Chceš najet na módní vlnu SUV a crossoverů - Kaškaj, ASX, korejci apod.

4.) Chceš (ano, menší) prémii - koukni na současnou nabídku BMW1 - 116i bez paketu za 500 a s paketem JOY (ve výbavě je opravdu skoro všechno) za cca 650 s DPH? M-B A?

5.) Chceš střední třídu (a kdo nevidí kvalitativní rozdíl mezi C a D segmentem, je buď slepý nebo si lže do kapsy)? - a ne, OIII skutečně není střední třída - koukni se na sice dobíhající, ale stále skvělé Mondeo, novou a nádhernou Mazdu 6 atd., atd., atd.

Takže, "Snooobe", stačí? Zbytek už zvládneš sám? 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Auta je potřeba kupovat a ne googlovat. 😄
lukas13
To je fakt 😄
Avatar - Snooob
Snooob
Teoreticky si argumentáciu zvládol dobre! :yes:
Ale keď chceš priestranný kombík v dobrej výbave a ako takým imidžom nie je toho veľa!
"Naložená" 1.4 Business za 22 500€ cenníkových! je veľmi príjemná ponuka. [odkaz]

BTW: Na SK už máme cenník na RS - za 26 260€ je veľmi, veľmi dobrá cena - vzhľadom na výkon/výbavu [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Cena RS je jediná dobrá cena v cenníku Octavie (nižšia ako pri GTI, na rozdiel od mnohých bežných motorizácií). A lift RS je za 29460 eur.
lukas13
Kuju 😉

Ano, RS za 26 je velmi dobrá nabídka. Mimochodem, slyšel jsem, že ten Megane GT220 máte na slovensku ještě výrazně levnější než u nás.
Avatar - iudex
iudex
Áno, uvádzaca cena GT220 bola neuveriteľných 19t eur(!) Potom sa importér zbadal a cenu zvýšil na 22000, ale stále je nižšia, ako u vás a o výrazné 4t nižšia, ako rovnako výkonná RS kombi.
lukas13
Těch 19 byla neskutečná cena. Jen jsem doma nedokázal vysvětlit že po třech letech potřebujeme nové auto >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Odkdu má Oktávka lepší image jako Mazda 6,Mondeo, Golf nebo BMW 1? >😁
Avatar - Snooob
Snooob
Povedal som lepší?!
Chápeš kombinácii slov "nie je toho veľa" ?! (napoviem ti: neznamená to žiadnu konkurenciu 😉 )
BMW 1 má kombík?!
Mazda 6 "vo výbave" je niekde inde!
Ford má úbohu image (a stále klesá)!
Avatar - Ozzman
Ozzman
BMW je image naprosto nedostižná i v hatchbacku celé škodovce >😁 Mazda6 i Ford Mondeo ( o třídu větší) mají image lehce vyšší, možná nastejnou Oktávce o třídu níž. Bavíme se o modelu, ne o značce.
Nebavíme se o výbavách, ale o tom, jakou roli hraje ten konkrétní vůz v hierarchii. Nebo ti přijde někdo více cool, kdo přijede Oktávkou než vozem o třídu výš?
Avatar - Snooob
Snooob
Ale ja sa nebavím o image samotnej! Ale o "priestrannom kombíku v dobrej výbave a ako takým imidžom". Najprv čítaj, potom reaguj :-!
lukas13
Je doplním - Snooobe, ale tu image má jen zde v ČR, pak ještě SR a asi Polsko. Kapiš?

Ty slavné prodeje v UK a Finsku (což je sám o sobě opravdu velký, směrodatný trh - pozor ironie 😉 ) jsou dány cenou -tam jsou Škodovky považovány za levná (ale dobrá) auta. Ve Finsku je ještě samozřejmně velkým plusem 4x4, což spousta konkurentů nemá.
Avatar - Snooob
Snooob
Žiješ alebo žil si niekde mimo Česka?!
Keď si CS človek kúpi auto kde s ním najviac behá?!
lukas13
Ano, žil. V rámci mé práce se pohybuji a dělám projekty po celé Evropě. Znám (a někteří jsou moji přátelé) spoustu kolegů, cizinců v cizině žijících.

Pokud to takto zkoušíš, či pokud nevíš jak je na Škodovku nahlíženo alespoň např. v Německu, nemá naše diskuze cenu. (nápověda - např. v Německu je Octávie brána jako levnější varianta Golfu. S jinou základní karosérií s větším kufrem. Před třemi lety byl můj francouzský kombík ve srovnatelné výbavě v Německu dražší než srovnatelná OII, je tam obecně brán "výše" než Octávka (mainstrem vs. velmi kvalitní lowend))

A ano - je fakt že spousta značek (hlavně třeba oblečení) je v našem regionu považováno zákazníky za luxusnější než jaké je vnímání těchto značek v západní Evropě. Škodovka je na tom podobně.

A nebo ještě jinak - proč a v čem je podle tebe OIII lepší, či s lepší image, než Focus, Astra, Mazda 3 apod.? Proč by měla OIII stát více než tato auta, proč je u nás dražší než mnoho zástupců střední třídy? Co krom image za to může - technika, design? V čem sakra je Octávka tak boží a úžasná abych ji preferoval třeba před tou Mazdou6 či Mondeem? Tohle mi tady Snooobe ještě nikdy nikdo nevysvětlil...
martindr
jedna otazka. Na co ti je mimo premie image? O com sa tu ideme bavit? Ze octavka ma lepsi image ako mondeo? Alebo passat lepsi image ako octavka? To si naozaj priplatis za octavku kvoli image? Ja si radsej priplatim kvoli image za bmw alebo audi a mam premiu a premiove spracovanie. A odkedy ma ford ubohy image? Resp. kvoli comu preboha??
lukas13
přesně :yes😒br />
Už se vidím jak uvažuju - "no tak Mondeo ne, Mazdu 6 (2,0 Skyactiv třeba) taky ne, to si radši trochu připlatím a koupím nabušenou OIII" >😒]

Tím netvrdím, že takto nikdo nepřemýšlí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přemýšlí jak vidíš >😒]
lukas13
>😒]
Avatar - Snooob
Snooob
Páni, pozrite si ceny podobných výbav pre mazdu, passat, BMW a pod. 8-s
..a potom začnite mudrovať čo sa viac oplatí.
lukas13
Sakra já ty ceníky srovnával. Koukni se na cenu a výbavu testovaného auta. A např. reálně dnes koupíš velmi slušně vybavané Mondeo v benzíhu hluboko pod 500. A znovu - jedná se o vyšší segment.

Např. Mazda 6 2,0 145 Hp (takže motorově srovnatelé) - Emotion 540tis., Challenge 620tis a Attraction 660. Koukni hlavně na výbavu Attraction a srovnej s testovanou OIII. Howgh.
Avatar - Snooob
Snooob
Je neštastné porovnávať výbehový model s novikou (ad Mondeo)
- Mazda 6 Attraction 26 700€ (nedostaneš zľavu)
- Octavia Business 22 500€ (-8% 20 700€)
Rozdiel cca 6000 €! :-!
lukas13
Ceny na Slovensku neznám.

Můžeš rozepsat a srovnat výbavu Business a Attraction u Mazdy? Neb M6 atracttion má výbavu srovnatelnou se zde TESTOVANÝM vozem za 700.

Teď jsem se díval na slovenské stránky - OIII Bussines (akční model, podotýkám), je výbavově hluboko pod M6 attraction. Schválně si to srovnej. Tohle by podpásovka, Snooobe.

A M6 je stále o třídu větší auto, přímý konkurent Superbu, sakra chlape.
Avatar - Snooob
Snooob
"Schválně si to srovnej" - ty Podpásovka..
lukas13
Právě že jsem si to srovnal. :no: Výbava, víš? To je ten seznam na stránkách následujících za cenami. Ten, kde je u Škodovky spousta položek s číslíkem místo černé tečky, neb jsou za příplatek.

Hele, já jsem si s tím tu práci dal. Má třeba OIII Business bi-xenony? - nemá, tak nějak vyjdou na dalších 500 Euro, co?
Přistoupil jsem na tvou hru a začal jsem řešit slovenské ceny, ač to na tomto serveru rozhodně není zvykem. Zatímco ty u jednoho modelu hned počítáš se slevou 8% (jak jsi se k tomuto hausnumeru přišel, vycucal z prstu?), u druhého napíšeš že ausgerechnet sleva není možná (haha) a z toho (aniž bys ještě podrobně porovnal výbavy?) vydedukuješ cenový rozdiel... ty Podpásovka 8-s

Jo a mimochodem, ceníkový rozdíl 4 000 Euro za MÉNĚ vybavený model z NIŽŠÍHO segmentu se ti zdá moc?

Pak je naše diskuze zcela bezpředmětná. Přeji pěkný den.
Avatar - Snooob
Snooob
Neviem ako ty ale ja pozerame tento cenník: [odkaz]
a Bi-Xenony (bez LED) sú v základe.
A keďže riešim kúpu kombíka v danej cenovej relácii viem o zľavách svoje. :-!
Patt_99
Snooobe, tvá cena z odkazu je podle tebe "velmi príjemná ponuka",
tak jsem ji přepočítal na CZK tj.: 591 830,-
pak jsem porovnal cenu -NOVÉ- (ne výběhové!) Mazdy 6 2.0 Skyactiv 107 kw (dle ceníku a wagon je za cenu sedanu)
619 900,- (nevím jaké ceny má Mazda na Slovensku).
po připočtení 17' kol + asistent rozjezdu do kopce + kontrola tlaku v pneu je cena Škodovky 601 596,-
Takže pořád máš pocit že octavia která je o třídu níž "velmi príjemná ponuka" ? Zdá se ti cca 18 000,- za auto o třídu výš, mnoho ???
Mně se zdá škodovka vedle o třídu vyšší mazdy hoooodně předražená. Ale pánové ve Škodovce to dělají dobře, ví že na našem a slovenském trhu najdou dost tobě podobných ......
martindr
Snooob, nebudem sa s tebou hadat ale prave o to ide. O sucasnu ponuku. Je jasne ze mondeo tazi z toho ze je vybehove ale keby si kupoval auto, nepremyslal by si prave nad tym aby si za svoje prachy dostal co najviac muziky? Ono mozno prave ten vybehovy model je uz s vychytanymi muchami, osvedcene motory, ziadne detske chyby atd... ALebo kupis novy model, neodskusany, nove motory a podobne? Keby som uz velmi chcel aj tak octavku, pockam na modelovy rok 2014 a idem do neho 😉
Banjo
peete, pokud je mimo prémie image na nic, proč ještě všichni (kromě prémie) nejezdí v Dacii? Vždyť o image nejde a ušetřili by...
Nebude ono to trochu jinak?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nuz, pri Octavii by som slovo imidz (image), pouzival len velmi, velmi opatrne...
Patt_99
Snooob, tvá cena je podle tebe "velmi príjemná ponuka",
tak jsem ji přepočítal na CZK tj.: 591 830,-
pak jsem porovnal cenu nové Mazdy 6 2.0 Skyactiv 107 kw (dle ceníku a wagon je za cenu sedanu) 619 900,-
po připočtení 17' kol + asistent rozjezdu do kopce + kontrola tlaku v pneu je cena Škodovky 601 596,-
Takže pořád má pocit že je octavia "velmi príjemná ponuka" ?
Mně se zdá škodovka vedle o třídu vyšší mazdy předražená a škaredá (ať si pan redaktor říká o kráse co chce).
MariAchi
A co když to chci všechno dokupy - od každého trochu?
Banjo
Právě od toho tu máme tolik automobilek, které si navzájem konkurují a hledají mezery v portfoliu, aby je zaplácli něčím, co budou kupovat ti, co jeco podobného hledají.
mrazik
Pod 600 tisic se da koupit Ford S-Max 1.6 EB 118kW vybava Winner + paket Winter (vyhrivane sklo+predni sedaky). Jinak ve vybave z meho pohledu nic nechybi. Ukaz mi jediny parametr, ve kterem je Octavia lepsi, kvalitnejsi ?
Ondris
Forda nedesignoval mistr Kabaň. >😒]
georges78
Jsem zvědav, jaká bude cena Octavie tak za dva tři roky. Ta současná je podle mě nasazená tak vysoko jen proto, aby bylo v průběhu životního cyklu kam zlevňovat a z čeho dělat akční modely ála Fabia Fresh. Prostě klasický problém early adopters.
lukas13
To je pravda a já doufám, že tomu tak bude. (Samozřejmně že ano 😉 )
pláša35
A víte, co dostanete za svých 334 900 Kč? Podíval jsem se do jejího ceníku a docela jsem se zhrozil. Auto je bez klimatizace, tempomatu, pouze s centrálním zamykáním, bez mlhovek, ve verzi liftback bez zadního stěrače (nepostradatelná věc, zkuste couvat s mokrým sklem), nedělený zadní sedák, bez PP !!, bez gumových koberečků (jak jsem pochopil), bez tónovaných skel. Někdo namítne maličkosti, dá se to dokoupit. Ano, ale PP, klimatizaci a dálkové centrální zamykání mimo základ v této třídě je šokem. Otázkou je, zda-li to tak vnímám jen já, a tudíž mi chybí informace, nebo to tak vnímají i jiní lidé.

Pláša35
lukas13
Ne, nejsi sám. Před třemi lety jsem vybíral levného kombíka C segmentu. A rozdíl v tom, jak chápe základ Škodovka a jak některá konkurence je obrovský. Cenový rozdíl pak byl obří také (OII se stejnou výbavou a motorizací jako mé současné auto vycházela o brutálních 120tis vyšší. A to podotýkám že po smlouvání!) Tohle už není cenový jemnocit, to je úlet.
Avatar - Snooob
Snooob
Lenže Octavia nie je lacný kombík! Chápeš?
lukas13
Ale jen a pouze v našem regionu. V západní evropě je cenově posazený trochu jinde.

A zdůrazňuji - má to logiku, o tom žádná.

Ale asi se shodneme že posuzovat kvalitu vozu dle cen v ČR (a mnozí tak činí) je naprosto padlé na hlavu.
pláša35
NO právě proto se ptám, čím je toto auto tak skvělé, že je tak výjimečně drahé? Co se skrývá pod jeho cenou? Rozklíčuj mi to tedy, prosím. Když si teda tykáme.

Pláša35
pargi
Octavia a vyjímečně drahá? Není to psíš jenom tak, že na ni prostě nemáš? Tak nebreč a běž někam, kde mají podobně skvělá auta za ceny poloviční. Třeba do Dacie. Jo a tady si tykáme všichni.
pláša35
Když nemám co říct, tak se pokusím druhého urazit, nebo alespoň ztrapnit. No když ti to pomůže. Ale taky je to odpověď. Potvrzuje, že auto není ničím výjimečné.
Dotaz, pargi: Víš, co Škoda Octavia nabízí za tvých 334 900 Kč? Díval ses někdy na to? Psal jsem to o pár příspěvků výše. Připadá ti výbava za tvé peníze odpovídající?
Avatar - Kuban
Kuban
v německu jí jako levnou alternativu používají.... Proč to může v německu tak být a tady ne? Zvláště, když zde v ČR koupíš drahého kombíka bez výbavy, přitom v německu je to přesně naopak???
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Zase ten zadní stěrač. Stěrač nemám a urazil bych pazoury umělci, který by ho tam chtěl dát. Vždyť to vypadá ohavně. Naštěstí moje auto má zpětná zrcátka, možná jsi už o nich slyšel. >😒]

Zadní stěrač nedostaneš ani u Audi, BMW, nebo Porsche (platí pro kupé, sedany a liftbacky; hatchbacky, SUV a kombíky stěrač samozřejmě mají; výjimkou je X6, která ho pochopitelně nemá, pokud si dobře pamatuji). Prostě na to zapomeň. Porsche ho dává za příplatek (a to i na 911 a Caymana), Audi a BMW vůbec.
pláša35
Zpětná zrcátka používám už několik let. Po delší zkušenosti s OI považuji za důležitou věc mít zadní stěrač. Chci vidět dozadu při couvání za deště, rosy i sledovat provoz za mnou. Samozřejmě se nabízí i tvůj pohled.
Avatar - Emel
Emel
Tenhle motor považuju za optimum. Silnější 1.8 je přiškrcena na stejný točivý moment, 1.2TSI 77kW plní roli základu v dobrém slova smyslu, tahle 1.4 by měla mít i tu trochu dynamiky pro radost navíc. V nějaké uměřenější výbavě za půl mega mi to dává smysl.

Také je to ale verze, ve které lepší zadní náprava nahrává konkurenčnímu Golfu Variant. Pokud bych uvažoval o Octavii Combi, jistě bych šel projet 1.4TSI v Octavii i Golfu.
topten
radost necekej
mam 1.8tsi v O2 a zadna radost se nekona
na pohodovy jesteni to je skoro idealni motor, ale zadny usmev na tvari nevykouzli
když to zacnes vytáčet a cekat výkonovou spicku, tak nad 4500ot az přes 6tis je vykon konstantni, takze vyrazne klesa tocivy moment a pocitove to prestava zrychlovat.
to vetsi radost mam s o skoro 50koni slabsi 1.6, kde ta vykonova spicka je, i když to jede samozrejme daleko min nez ta 1.8
Avatar - iudex
iudex
Ako som písal, práve v porovnaní 1,4TSI a 1,8TSI (novšej, výkonnejšej verzie) odporučili skôr 1,4ku, ktorá pôsobí subjektívne živšie, ako utlmená 1,8. Pre Tvoju staršiu a slabšiu verziu 1,8TSI to bude potom platiť dvojnásobne.
Avatar - Emel
Emel
Nemluvím o sportování, jen o radosti z lehce nadstandardní dynamiky. Chceš-li to přeformulovat, tak podle toho co jsem zatím přečetl 1.2TSI 77kW stačí, v tom dobrém slova smyslu, aby ses s autem netrápil... a 1.4TSI už je něco trošku navíc.
Avatar - iudex
iudex
Treba si uvedomiť, že 1,4TSI v Octavii medzigeneračne nabral na výkone (13 kW nie je zanedbateľný prírastok) a hlavne hmotnosť trojky je nižšia, čo v celkovom súčine bude znamenať podstatne dynamickejšie auto, ako O II s týmto motorom.
Najlepšie to vidieť na porovnaní s Astrou ST s rovnako výkonným motorom: [odkaz]
Octavii namerali 215 km/h, 8,3s na sto a spotrebu 7,6l.
Astra dala 200 kmh, 10,3s na sto a spotrebu 8,6l.
To je rozdiel triedy.
MariAchi
Astra opravdu trpí brutální nadváhou - je o více než 200kg těžší než Octavia kombi (1500 x 1272 kg). Navíc má udávaných "jen" 200Nm oproti VW 250.
To se pak nedaj čekat zázraky, v tomto ohledu Opel těžce zaspal dobu.
Naproti tomu u VW a Mercedesu čekám v tomto směru (tedy ve snižování hmotnosti nově příchozích aut) v nejbližší době další výrazné pokroky, nedivil bych se, kdyby Golf 8 šel v základu pod 1000 kg.
Avatar - iudex
iudex
No ja naopak už veľký pokles u koncernu nečakám (tona u Golfu je úplne nereálna), tam už v týchto generáciách išli dosť dole a priestor na úspory sa zmenšuje. Naopak veľký pokles čakám práve u Astry, keďže tam je naozaj z čoho zhadzovať a medzigeneračne čakám minimálne stovku dole.
MariAchi
Fajn, tak si počkáme na tu osmičku 😉

(ano, napsal jsem pod tunu, to je asi nereálné, ale mezi 1000 - 1100 kg dle verze).
_MT_
Prostoru je pořád hromady. Otázka je, jak se bude vyvíjet cena daných technologií a materiálů. Obligátních 100 kg je podle mne v další generaci celkem reálných (pokud to nebude zase nějaká "půl generace"). To se dostaneme pod 1,1 bez řidiče a zavazadel. Základní Golf by myslím vycházel na 1030 kg (bez řidiče/ zavazadel). Možné to určitě je, jen je otázka, jestli budou chtít a jak daleko zajdou. Neméně významná je aerodynamika.
Avatar - iudex
iudex
Nemyslím si to. Priestor by bol v nahradení ocele ľahšími materiálmi, ale to je cenovo neakceptovateľné (v nižšej strednej, keď i taká A8 opustila celohliníkovú koncepciu). A v rámci nahrádzania klasickej ocele vysokopevnostnou veľké úspory očakávať nemožno. Takisto v konštrukcii karosérie či podvozka veľa priestoru nezostáva, zober si, koľko málo ušetrilo vyhodenie multilinku a to je dosť veľký zásah, podobné vyhazovanie sa už nedá čakať. Takže ak má teraz základný Golf prevádzkovú hmotnosť 1205 kg, možno očakávať úsporu niekoľko desiatok kíl (osobne neverím ani len v stovku), ale o jednej tone nemôžme ani snívať.
_MT_
Ano, Audi opouští hliník (A8 není dobrý příklad). Ale ne proto, že by byl příliš drahý. Nejsou v něm takové rezervy. Jdou cestou smíšených materiálů a kompozitů. Tedy materiálů v řadě případů ještě dražších. Razí teď filosofii, pro danou aplikaci vyber nejvhodnější materiál. I poslední A8 má lehčí a tužší karoserii než její předchůdce a o to tu jde (a jde to na vrub čistě pokroku v konstrukci a výrobních technologiích). Ne o to, jestli je celá z hliníku. Jediná škoda je, že budoucí A8 už nebudou takové porno. 😄 Body in white hliníkové A8 je nádherné. I D4 vypadá krásně. D5 bude vypadat jak hromada šrotu/ náhodných dílů (alespoň podle toho, co jsem viděl na MLB-evo).

Auta budoucnosti nebudou celoocelová. Na to můžeš zapomenout. Možná nějaké laciné křápy. Je jen otázka, kdy tam dojdeme. Lije se hodně peněz do toho, aby podobné technologie byly dostupné pro obyčejná auta.

Jinak ASF má třeba i TT, ne jen A8. Pokud jde o A8 D4, co vím, její ASF je 92% hliník (35% odlitky, 22% profily, zbytek plech). 8% vysokopevnostní ocel a to jsou B sloupky, protože hliníkové (které by poskytly stejnou ochranu posádce) by byly příliš masivní. Na masivní sloupky si myslím stěžoval Harry Metcalfe u nového Range Roveru, který je má právě hliníkové. V příští generaci by B sloupky mohly být sendvič hliníku a CFRP (přesněji řečeno hliník vyztužený uhlíkovým kompozitem), pokud se jim podaří dotáhnout potřebnou technologii do sériové výroby.

Pokud do toho taháš podvozky, tam také hodně záleží na materiálech. Ano, Škoda udává rozdíl mezi ocelovým multilinkem (nejsem si jist, jestli tam náhodou i Škoda nemá něco hliníkového) a ocelovou klikovou nápravou. Ale A3 na něm má výrazně více hliníku. Ať už jde o pomocný rám, nebo jednotlivá ramena, je tam prostor šetřit. U Audi pracují na ramenou z uhlíkového kompozitu, které budou dostatečně levné pro nasazení na běžných autech. Nebo třeba na kompozitových pružinách. To je vývoj pro novou A4. Neříkám, že to bude zítra, ale prostor tu je a dříve nebo později se tam dostaneme. Třeba kompozitové kapoty a víka kufrů jsou celkem blízko (v mainstreamu). Odtud není daleko ke dveřím.
Avatar - Kuban
Kuban
250Nm na shodném převodu co má motor se 140Nm a tvrdit že to bude horší, no sorry.... Pro mě je podstatné, že stroj zrychluje, né že točí motor vesmírné otáčky... Když v 5500 začne výkon uvadat, přeřadíš na těžší kvalt... Při tom těžším poměru má motor na kole stále více síly na zrychlení než ta tvá atmosféra v 6500 otáčkách, které považuješ za rozhodující....

termín výkonová špíčka je vážně geniální...... typický čech, rozhodující faktor, KUFR a výkonová špička (max výkon)... :yes:
Avatar - iudex
iudex
Presne to som chcel napísať, pre Octaviu voľba číslo jedna (pre bežné rodinné nájazdy; pre ulietaných obchoďákov je samozrejme lepší 2,0TDI).
103 kW je na relatívne ľahkú Octaviu slušný výkon a podľa jedného testu sesterského modelu nie je subjektívne takmer žiadny rozdiel medzi motorom 1,4TSI a 1,8TSI a odporúčali skôr 1,4ku. To potvrdzuje tiež porovnávačka kombíkov v AMS, kde namerali OCtavii 1,4TSI dokonca o niečo lepšiu dynamiku, ako Focusu 1,6EB so 110 kW; Astra ST 1,4T dostala potom úplnú nakladačku.
Jediná "drobná" prekážka tak zostáva cena, ktorá je momentálne na úrovni o triedu väčších áut s výkonnejšími motormi.
Xawier
Souhlas. Jen doplním,že 1,8TSI je sice přiškrcená na stejný točivý moment, ale rozdíl v dynamice je oproti 1,4TSI podstatný!
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme, časem se dostanu k tomu to projet. Máme v práci 1.8TSI O2 a až na výměnu motoru těsně po záruce je to příjemné auto, s novou 1.4TSI jsem zatím neměl tu čest. Papírově to vypadá, že dynamické rozdíly nebudou až takové, aby to stálo za více než 50.000Kč... ale ovšem, je v tom i ta lepší náprava.
Ondris
Žádné auto, u kterého se mění motor těsně po záruce není příjemné >😁
Soukromníkovi by z toho asi jeblo, kulance nekulance.
Avatar - Emel
Emel
To už se tu probíralo mnohokrát... v diskusi 1.4TSI oproti 1.8TSI to nehraje roli.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Presne, at si kazdy rika co chce a kulance je jen oblbovak prodejcu, coz je videt u nemcu natoz u nas, kde je zlodejina narodni sport 😉
Pokud nabizel nekdo nedavno produkt takovychto kvalit, nechapu jak muze nekdo jit a narvat do toho 750tis 8-s V zakladu budiz.
Avatar - Emel
Emel
Kulance je jenom dobrá vůle prodejce (značky) dát ti zadarmo něco, na co nemáš právní nárok (respektive, musel bys takový právní nárok obtížně argumentovat u soudu).
Xawier
Asi tak...,je v tom i ta náprava... Já teda jezdil s 1,4TSI/103kW v sedmičkovém Golfu a s 1,8TSI v O3. Ale rozdíl mi připadl opravdu výrazný. Kdybych si to auto kupoval pro sebe 1,4TSI je pro mě optimum. Ale i 1,2TSI stačí... Nymyslím si, že by v O3 byl nějaký vysloveně líný motor.
Avatar - Emel
Emel
Tak nějak to i píšu... s 1.2TSI se dá přežít, 1.4TSI už má i kousek navíc pro radost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.2 Tsi je na normální jízdu OK motor, ale jestli v tom chceš vozit lidi, věci.. je to líné.. hodně líné. S prázdným autem ve 2 lidech je to alternativa k atmo šestnáckám 😄
Avatar - Emel
Emel
Nicméně alternativa příjemnější. Možná nejsi ve finále o moc rychlejší když na to šlapeš, ale šlapat na to nemusíš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, s tím souhlasím. Jen, když se chceš svézt, přeci jen ta atmosféra, pokud ji držíš v otáčkách je zábavnější 😄 TA dvanáctka nahoře uvadá dost rychle a jen řve a točí se, nicméně nic se neděje 😄

Na běžné jezdění je TSI ale více "user friendly" o tom bez pochyb 😄
Avatar - Emel
Emel
Nemluvíme tu o autu pro radost... 1.2TSI ani 1.6 atmo v rodinném kombíku ti tep nezrychlí... nebo aspoň mně ne.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Cit. z testu 1,8TSI (v Leone): "Nemám pochyb o tom, že 180 koní na kola posílá a ne zrovna chvíli, je to ale spíše klidný dělník silnic než výbušný mlátič asfaltu. Někdy okolo 1 500 otáček se do toho opře, do cca 4 500 ot./min přidává na intenzitě a pak už jen bez větších emocí „tlačí káru” po další 2 000 ot. víceméně konstantně vysokým výkonem. Výkonovou špičku nečekejte, a tak ve výsledku auto ani nepůsobí tak rychle, jak rychlé ve skutečnosti je - rychleji se zvedá ručička tachometru než křivka vaší tepové frekvence."
Xawier
...i ty teoretiku!!! >😁 ( I když tak to i ve skutečnosti je! Dokonce u 99% dnešní automobilové produkce 😉 )
Avatar - iudex
iudex
Tak sa rozhodni, je to len teória, alebo je to tak v skutočnosti? 😉
Xawier
Já v tom mám jasno,já v tom jezdil... Ale ty toho musíš ještě hodně přečíst... >😁
Avatar - iudex
iudex
Tak ja nemôžem mať najazdených toľko verzií Octavie, ako predajca Škodovky, že. 😉 Ale O III som jazdil (2,0 TDI) a tiež viaceré TSI v rámci sesterských koncernových áut. A tipnem si, že také GTI vyskúšam skôr, ako Ty. 😉
Xawier
...Já nevím,kolik toho můžeš mít najeto a je mi to úplně jedno! Jen se směji lidem, co si udělají jasno na základě toho,že si o tom něco přečetli >😁 😉 Takže teď se zrovna směji tobě! >😒]

S GTI ve všech verzích včetně Performance jsem jel už před měsícem ty teoretiku 😉

Ty vlastně pořát jen tipuješ... A jak je vidět,tak pořát špatně >😁
Avatar - iudex
iudex
Je fajn, že sa bavíš, humor je v živote potrebný a jednoduchší ľudia sa smejú na hocičom.
Je to pre Teba iste ťažko pochopiteľné, ale človek nemôže mať najazdené každé nové auto, ktoré príde na trh (ak teda nie je motoristický novinár a neživí sa tým). Preto si prvotný názor (predtým, než sa sám zveziem) vytváram na základe zverejnených testov a názorov skúsenejších, profesionálov, ktorí sa tým živia a tými autami jazdili. Je zrejmé, že dvaja ľudia môžu mať rozdielny názor na rovnakú vec; ak si ale mám vybrať, či verím Chrisovi Harrisovi či Pavlovi Jandovi, alebo nejakému anonymnému predavačovi, vyberám si tých prvých. Bez ohľadu na to, koľko nových Škodoviek ten predavač odviezol z parkoviska do showroomu. 😉
Xawier
Věř si čemu chceš, ale nemel tu nesmysly! >😁 😉 O autech nevíš vůbec nic 😄 Zkus servery s jinou tématikou 😉
Avatar - iudex
iudex
Opäť nedostatok vecnej argumentácie a nevydarený pokus o zhodenie diskusného kolegu, urážky a výsmech. I tak si niektorí budujú ego. Skúsiš to aj vecne, alebo to je na Teba príliš náročné? 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ty a prodejce aut ??? Neblbni, snad sekaček a vidlí, tam galoše a zápach z úst nevadí ... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
To jsou ovšem dojmy z předsériového kusu. Dojmy ze sériového kusu jsou o dost jiné. Dynamika 1.8 v porovnání s 1.4 TSI je o řád jinde. Jakkoliv se zvukové utlumení motoru může postarat o to, že subjektivně je rychlost dobře maskovaná, tak tam prostě je.
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Myslím, že rovnako o 1,8TSI v Leone písali aj tu na ACZ. Ale nedivil by som sa, keby ten subjektívny dojem z rovnakého motora v rôznych autách bol odlišný. Každopádne také nadšenie, ako predajkyňa tunajšej Škody ("nová 1,8TSI je rovnako živá, ako minulá RS") by som zrejme neprejavoval. 😉
tesnav
Podstatným slovem je to "subjektivní". Pro mne osobně lepší subjektivně líné auto, které ale reálně jede (typicky turbobenzín s plochou křivkou kroutícího momentu), než subjektivně rychlé auto, v reálu na cestě pomalé (typicky nakopávající turbodiesel).

Subjektivně totiž člověk vnímá změnu zátahu - průběh kroutícího momentu. Pokud je tento prostě stejný, auto zabere a táhne plynule třeba až do omezovače, tak není "co vnímat".
Avatar - iudex
iudex
Jasne, na to práve poukazujem. Na druhej strane pre niekoho môže byť výhodou práve ten subjektívny pocit dynamiky (prečo boli ostatne také populárne turbodízle PD, ak nie kvôli "brutálnemu záťahu"?).
tesnav
Ano, v te dobe byl pomer cena/vykon/spoptreba jeste u benzinu vyrazne horsi (mj. i kvuli rozdilu v cene paliv), protoze srovnatelne atmobenziny braly o tretinu vic a nebyly uzivatelsky tak prijemne (legendarni zatah vocpoda).

Ale napr. uz prakticky prvni "z nouze" velkoseriovy turbobenzin VW, velmi elektronicky priduseny 1.8T 110kW (v Okte od roku '9😄 ukazal smer. A prakticky teprve soucasne "premiove" RS TDi je prvni diesel v Oktavce, ktery nabidne stejne nebo lepsi svezeni nez i tehdy tato vcelku bezna benzinova motorizace.

A stejne tak dnes, dieselove RS sice nabidne o neco lepsi a dynamictejsi svezeni, nez tuctove 1.4TSi, ale uz s nikterak extremnim 1.8TSi to projede na cele care, o benzinovem RS uz ani nemluve.
_MT_
Asi by stálo za to je vedle sebe postavit. Řekl bych, že 1,8 jí bude hodně blízko, hlavně v nižších rychlostech. Ztrácí 15 kW (teoreticky), ale zase je lehčí. Možná by někdo mohl vyhrabat nějaký německý test, kde měří zrychlení až do 200 km/h.
Avatar - iudex
iudex
Ja verím, že rozdiely budú v rámci desatiniek (ale ostatne desatinky delia aj RS od obyč. 1,8TSI), ide tu skôr o iné, a to onen prefláknutý charakter motora. Ak je motor výkonovo i momentovo "vyhladený", nemáš nejaký športový fíling, žiadnu radosť z točenia do otáčok a nakoniec ani ten subjektívny pocit dynamiky a rýchlosti. Ako bolo v niektorom teste písané, 1,8TSI je charakterovo ako elektrická lokomotíva, ťahá, ale nenadchne. 2,0TSI v 147 kW verzii bola iná, zvukovo i pocitovo, skrátka úplne inak ladený motor a verím, že nová RS bude na tom rovnako. Aspoň ja pri športovom aute/hotheči ocením viac ten fun-faktor a subjektívny pocit z dynamiky a radosť z jazdy pred autom, ktoré síce je veľmi rýchle a efektívne, ale človek to zistí až pri pohľade na rýchlomer, lebo všetko je také utlmené a plynulé. Preto je tak populárne duo Toyobaru, hoci "v dlhom tiahlom" mu to natrie hocaký lepší dízel či downsizovaný turbobenzín.
_MT_
Já tě chápu, ale řekl bych, že dotyčná měla na mysli spíš tu objektivní dynamiku. 😄
jorbl2
No jo, Janda. Čekám na test 1.8 TSI od někoho míň afektovaného a věcněji píšícího.
Avatar - Ham.
Ham.
Však on Janda rychle mění názor, viz odkaz výše. A až si srovná dynamická měření 1.8TSI se Ceed GT tak otočí jak na obrtlíku. 😄
Makovnik
precitat nadpis, pozriet hviezdicky a hned je jasne, ktory milovnik Skody pisal test >😁
4.5/5 tu este ziadna Okta nemala.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Poslouchej, já bych tak nebrečel. Ono to totiž objektivně vážně není špatné auto a nabízí úplně vše, co uživatel v této třídě očekává. Nemám s tím problém.
Avatar - iudex
iudex
Ale ono to skutočne asi bude najlepšia voľba pre Octaviu III.
Makovnik
Najvhodnejsi (opat iba toeroticky) motor moze byt 1.4TSI, to vsak z auta celkovo lepsie nerobi ani nahodou.
Teda nie je dovod dat 4.5, ked predtym bolo stale 4.

Ja si napr. myslim, ze 1.8 potesi viac, navyse sa v bulvarplatku SM rozplyvali nad tym, ze multilink v O3 kombi je ovela lepsi ako torzka, ze 'az' tam je zmenu citit.

Staci dat 2 zbytocne asistenty prec a za tuto cenu mame O3kombi 1.8TSI.
pargi
A kolik by měla dostat?
Avatar - dal
dal
Když zohledníme cenu, tak maximálně dvě
jossalito
A jaké auto tady v testu dostalo 2 hvězdy?

To jen, abychokm věděli, kam tu Octavii řadíš. Tedy dle mého tipu, nejhorší auto třídy, které tu kdy bylo...
Avatar - Abeles
Abeles
Renault Clio R.S. mělo dvě hvězdy 😄
jossalito
Jó, typický třídní konkurent... 8-s
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To ovšem nebylo auto, ale rendlík :no:
-------
Ale stejně to nebylo tak ty těžké pochopit 😉
pargi
S tou cenou je to těžké. Prodejce to bude prodávat za tolik, za kolik to lidi budou kupovat. A lidi kupujou, tudíž cena bude asi v richtiku.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Cenu urcuje trh o tom zadna. 4,5 hvezdy nebo 5 by melo mit zbozi ktere je extra vyhodne a tady si myslim, ze je to zbozi jako kazde jine a cena zrovna taky zadna pecka neni. 3,5 nebo 4 hvezdy jako u konkurence by byly adekvatni 😉
pargi
Počet hvězd bych bral s rezervou. Ale spíš bych řekl, že značí, jaký ten produkt je jako celek, ne jak moc extra výhodné v porovnání s konkurenty by bylo jeho pořízení. Jinak já s hodnocením 4,5/5 nemám problém. 3/4 mega bych asi nasypal jinam, ale zcela chápu, že je někdo nasype do takhle nakonfigurované octávky.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ja to beru jako celek plus cenu, proste takovy pomer cena uzitna hodnota ohodnoceny hvezdami 😉
Tady mi to spise prijde a to i u jinych hodnoceni jako hodnoceni oblibenosti zbozi na ceskem trhu 😉
_MT_
Měl jsem za to, že na cenu ohled neberou, pokud jde o hvězdy. Někdo z redakce to v diskuzi myslím osvětloval.

A nakonec je to asi dobře. Protože každý budeme mít cenu jinou.
MariAchi
Přesně - ideální by bylo, kdyby testér napsal jen text a hvězdičky by dávali diskutéři, ti totiž obvykle ví všechno nejlíp >😁
Avatar - Emel
Emel
Ale jsou tu jiná auta s pěti hvězdami, třeba Mazda 6... ono to možná nebude tak horké.

Co se hvězd týče, zarazily mě jiné testy... BMW 330d, Clio RS nebo Caddy... ale neberu to tak vážně, hvězdy jsou nějak vztaženy k předmětné třídě a třeba Caddy "na dodávku jezdí dobře" (ač je to jinak uskákaná koza s osobním autem nesrovnatelná).
MariAchi
Tak u 330D to bylo vysvětleno jasně - ostatně ta teorie o "zbytečně moc velkém výkonu" je už jistě na seznamu blábolů Zlatého Ventilku.
U Clia RS bych to chápal ve srovnání se starým Cliem RS - tam je mezigenerační posun od "motokáry" ke umírněnému GT jasně ke škodě, ale ve srovnání s třídní konkurencí mně to nízké hodnocení taky zarazilo.
Avatar - Emel
Emel
Předchozí generace by snad na hvězdičky vliv mít neměla... chápu že může způsobit zklamání, ale v objektivním hodnocení to nemá co dělat.

Ve srovnání s konkurencí mi přijdou dvě hvězdy sakra málo... umím si to vysvětlit snad jen jako trest za tvrdý podvozek. Je to taky takové pochybné... připlatím si za cup a ono je to tvrdé... ale budiž, prostě testovali Cup a jeho výsledek jsou dvě hvězdy, standard by měl třeba čtyři, ale hvězdy se vztahují právě a jedině k testované konfiguraci.
MariAchi
Já ho nejel, tak neumím posoudit.
O důvod víc ho někde sehnat 😄
Avatar - dal
dal
Více 75% prodejů O3 tvoří dieslové motory což je způsobeno zejména firemními nákupy a TSI vzhledem ke své pověstné kvalitě to jen tak nezmění.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
TDI je pro Octavii jediná rozumná volba. :yes:
-------
TDI je pro Octavii bude stoupa prodá do bazaru nebo půjdou šrotu :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
Tady je dojem jednoho uživatele TDi v O III , ty stratégu ... >😒]
[odkaz]
CenturionCz
1.4TSI s tímto výkonem je podle mě optimální motor pro novou Octávii. Bohužel mám pocit, že si ho kvůli neustálému nahánění spotřeby a lásce k dieselovému kopanci koupí tak maximálně 20% zákazníků. Chci ale pochválit redakci a pana Vaverku za seriózní a "nedieselovou" recenzi. Už aby se konečně benzíny trochu v ČR rozjely. Ztiší to města a zlepší ovzduší.
Avatar - Ham.
Ham.
Golf a Leon prodávají 80% a 90% v benzínu a jen 20% a 10% v naftě. Octa je trochu jinde, protože velký podíl kombajnů a firemní nasazení nahrává spíše dieselům.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hame, mi se nezdá, že by to tak šlo v benzínu. Mám ale pocit, že poruchovost minulých TSI pomohla TSI s řemenem v publicitě.
Avatar - Ham.
Ham.
[odkaz]
TSI v Golfu se prodávají pořád kolem 70-80%, staré jako nové.
Avatar - iudex
iudex
To je zaujímavá štatistika, vychádza z toho, že v nižšej strednej drvivo dominuje benzín, priemerne je to 8:2 v prospech benzínu. Ako by touto štatistikou zamiešala Octavia, je otázne, je ale zrejmé, že Octavia s jej vysokým podielom dízlov je triedna výnimka.
Avatar - Ham.
Ham.
Octavia má 80% nafty, 20% benzínů a vzhledem k její velké váze ve statistice je celková statistika nižší střední kolem 54% benzín 46% nafta.
Benzíny se mizerně prodávají u Frantíků, v Octavii a překvapivě i v 1er.
_MT_
Ano, 1er pobavila.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes: já jen nepochopil, že myslíš jen Česko.
Mino21
Njn, je zajímavé, že je to takový rozdíl od Octavie. Zejména těch 90% benzinových Leonů mě docela překvapil.
tesnav
Je velmi pravděpodobné, že nyní se ten poměr začne měnit, protože výkony, spotřeba a hlavně ceny u benzínů vs. dieselů u OIII jsou výrazně jinde, než u OII. Resp. v naftě se můžeme bavit o skutečně základní motorizaci 77kW, což na služební lítačku bída, a nebo o 110kW dvoulitru, který je ale cenově už výrazně někde jinde.

A přitom ta diskutovaná 1.4TSi nabídne obdobné svezení jako diesel v dvoulitru, přičemž cenový rozdíl je 80t. a reálný rozdíl ve spotřebě naopak už jen litr.
IPace
jen 4 a pul hvezdicky? >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to bude urcite 5 hviezd 😉 ..... tento benzinovy motor je zrejme vykonovy a cenovy ideal pre octaviu ... velka skoda ze neponuka viacprvok vzadu... v tomto ma golf navrch ;-\
Avatar - Ham.
Ham.
když i AMuS dal Octu s tímto motorem v testu kombajnů na první místo. Asi to bude velmi povedený motor, když konkurence dostala v dynamice i ve spotřebě pěknou nakládačku.
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, kombinácia vydareného motora a citeľne najnižšej hmotnosti evidentne zafungovala. Na jedna-štvorku výborný výsledok.
Avatar - rimow11
rimow11
predražená krabica.. :yes:
Avatar - becas
becas
plně souhlasím za tyhle prachy co nabízej tuhle baculatou plechovku bych jezdil s nosem nahoru v autě o třídu výš... :-!
MariAchi
Tak proč nejezdíš?

Jo ahá - už tam vidím to třpytivé "bych" >😁
Philip1
Hoši, koukli jste co v té Octavii za 781 900,- Kč vlastně je? Ne? No není se čemu divit.
Řekněte mi, který z konkurentů nabídne za tyto peníze výbavu jako je třeba Columbus, rozpoznání dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a senzorem vlhkosti, dešťové čidlo a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu, automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, audiosystém Canton, interiér Alcantara/kůže, driving Mode Selection a tak dál...

Dostanu takovou výbavu do Megána? I30? Ceeda? Nebo Mondea? Ne!

Nekecejte hlouposti a hoďte sem pod můj příspěvek konkrétní konkurenční auto se stejnou výbavou jako je tahle Octavie 😄 Pak se můžeme bavit dál 😄
Avatar - iudex
iudex
Možno do Mondea nie, ale do Focusa áno (je to iste šokujúce, ale novšie, modernejšie auto, hoc menšie, môže mať viac výbavy). 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Správně napsáno, ale plastové tapecirunky zůstavají jako v Doblu, kde je to vytýkáno jako mínus u dodávky. U MZD 6 tu výbavu dostaneš a navíc to, co dělá střední třídu od základu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Otázka je jiná >😁 K čemu ti to je?😁 Není lepší si za 781 tisíc radši koupit Passata ?😁
Ale proč to vytahovat, to je jen výbava, kterou si MŮŽEŠ, ale nemusíš koupit. Nedělá to auto lepším, ani horším.....

Pokud to bude mít v základu, pak porovnávejme..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak 😉 :yes😒br />
k comu je taka uz specialna vybava za tazke prachy... na bezne jazdenie do prace domov do obchodu alebo na dovolenku to netreba ... tak kde to sakra vyuzijem? Uplne postacia bezne veci ako el okna , klima, central a par somariniek co ma dnes uz kazde auto... radsej by som bral solidnejsiu zadnu napravu pripadne sa viac zameral na motor u auta ako priplacal za extra vybavu ktora je uplne k nicomu :yes😒br />
priplacat si stovky eur za serepeticky ktore vyuzijem raz v zivote a mozno vobec? nedava to logiku...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nápravu bych neřešil, nikdy to nebude žehlit jak Citron, ani řezat zatáčky jak BMW, ale radši bych uvítal místo těch blbostí klimu v základu a podobně..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to je pravda.... zaklad klima by mala byt standard :yes:
_MT_
Pro mne je tou otázkou, jestli mi dokáží nabídnout auto, které mi sedne. A je celkem jedno, co už v základu je a co si budu muset sám vybrat. Maximálně mě může naštvat, kolik času trávím nad katalogem. No a další otázkou je, za kolik mi to nabídnou.

Dobrý základ potěší, ale není to zásadní. Jako základ se mi v téhle třídě celkem líbí Golf Highline.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja si myslim ze zakaznika by viac potesil viacprvok vzadu ako nejaky lane asistant ... nic v zlom 😉
MariAchi
Nevěř tomu, toppere...
Autoservis
Víceprvek vzadu by ocenilo míň lidí než si myslíš. Daleko víc by ocenilo lichoběžníkovou vepředu 😄
_MT_
😄
IPace
krom Columbusu mam všechno v X let starym aute
MariAchi
A kolik stálo před válkou, když bylo nové?
IPace
to je me celkem fuk, ja zato dal cca 160 tisíc a slouží me to jiz 5 let

a covece mozna v te době i nejaka ta valka byla, sak ono se to na vychode porad mele, ja ty války as tak nesleduju
MariAchi
Promiň, ale cetky z Číny na mně dojem nedělaj.

Jinak máš ale recht, chci ale vidět ty odpovědi 😄
VáclavI
Nový Golf Variant ti to nenabídne?
Avatar - Choochoo
Choochoo
Uznej sam ze je to slsuna pecka za trocha cinske elektroniky. Nejvic me bere to osvetleni prostoru pro nohy za 25koliku >😒] Nechtel bych to ani za 2,5tis. To fakt asi radsi tebou uvedeny dva kusy I30 trikolor nebo jak se to jmenuje za stejne penize >😁
Mirec38
neber to v zlom, ale dat do auta cez 30t eur , to za tu cenu radsej predvadzacku noveho BMW3, ci MB C a mam trosku ine auto. Druha vec je, ze tu OIII by som kupil hravo so zlavou 10%, tak ci onak v tejto cene asi radsej ine auto., alebo vlastne este 10t priplatit a je naozaj z coho vyberat v inej triede

OIII keby som mal kupovat, tak by stala tak 25t so zlavou , 1.8 a mala by vse co potrebujem. Viac by som nedal.
lukas13
Například, ať vezmeme také novinku - Mazda 6 2,0 Skyactive Attraction. 2,0 benzín 145 Hp, spotřeba také podobná, možná nižší. Větší a lehčí (!!!) než OIII. Za 660. O třídu větší auto. S multilinkem. Některé prvky, které má, zase nemá OIII.

Jo a Columbus nenabídne nikdo, neb je to obchodní značka koncernu. To neznamená, že podobná zařízení neumí to samé. Pro všechny - jděte už s tím Columbusem ... do háje. Já mám rád auta proto jak jezdí, proto jaký mají motor, podvozek, interiér atd. Neposuzuji je podle toho jaké mají všemožné elektronické fíčury, či jestli mají barevný či černobílý displej palubního počítače. Auto není iPhone.

A vždy dám přednost autu s motorem nad 200 koní a sportovním podvozkem před něcím co má 140 koní, Columbus a stojí to o 150 tisíc víc. Tak sakra fandíme zde autům, radosti z jízdy, nebo Columbusům a osvětlení prostoru pro nohy?

Philipe1, jedna osobní poznámka - fanatismus škodí.
tesnav
Pár malých detailů. Za prvé - OIII začíná v této motorizaci na 405t., Mazda 6 na 540. Drobný rozdíl pouhé třetiny ceny. Řešit auta "natřískaná" výbavou nemá smysl, protože kraviny za x desítek tisíc si tam nasází jen blázen. A za druhé - 107kW Skyactive nabízí co do dynamiky výrazně horší svezení, než 1.4TSi. A na ten ostatně nemá v tomto ani výrazně dražší 121kW verze.

Taky fandím autům, ale když se bavíme o těch, co mají přes 200 koní, tak tam Mazda u o třídu většího auta nenabízí vůbec nic. A i ten nejsilnější benzín je dnes výkony někde na průměru běžném v nižší střední/střední třídě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím a šikovnej kutil si tyhle fíčury může dát i do Felicie s trochou snahy 😄
lukas13
1.) Reaguji na úvodní příspěvek vlákna, Philipa1. Ten jasně hovoří o zde konkrétně testovaném voze.

2.) Ano, M6 stojí o třetinu více. Také stojí o segment výše. Dorovnej ale výbavu onoho holobytu od Škodovky se základní M6. Dostaneš se mnohem, mnohe blíže. A ve strovnání s kombíky relevantní konkurence je prostě OIII v ČR drahá, či za tu cenu výrazně hůře vybavená.

3.) Rozhodně mi nepřišlo, že 2,0 Skyactiv je "výrazně" co do dynamiky za 1,4 TSi. Ani náhodou.

4.) Mazda byla celou dobu jen příklad (taky novinka, podobně výkonný a také úsporný motor, auto o třídu výš). To auto co má 200Hp, sportovní podvozek vycházející z Hothatche, je to kombík a stojí výrazně méně je Megane GT220.

5.) S těmi natřískanými auty s tebou souhlasím. Problém Škodovky je, že mnohé prvky nemá jako standard ani u vyšších specikací.
tesnav
Ad 2) Zopakuji to, co výše. Základní motorizace M6 nabízí výrazně horší svezení, než diskutované a zcela průměrné TSi, tudíž už z tohoto základního pohledu je srovnání diskutabilní. Resp. M6 nemá v benzínu k základním verzím tohoto kombíku OIII srovnatelnou alternativu, protože u 121kW verze už jsme min. na 680t. To, že nabízí nějakou výbavu navíc někdo ocení, někdo vůbec. Další otázkou je, nakolik se reálné ceny liší od ceníkových. U 1.4TSi osobně ověřeno v březnu – sleva u středně vybaveného auta byla 14,5%. Kolik dá dolů Mazda?

A například v běžných benzínových motorizacích od 1.4TSi nahoru má Oktávka kombík té relevantní konkurence (výkon, dynamika) opravdu velmi poskrovnu. Třídní alternativa k motorizaci z článku - Korejci, Japonci, Francouzi – nula. VW – Golf Variant začíná na 508t. Ford – kombík 1.6EB po několikerém a vcelku brutálním zlevnění kvůli špatným prodejům začíná na 400t. A u otesánka Astry pak také člověk musí jít pro srovnatelné svezení do 1.6T za 455t. Skutečně je pak výchozích ceníkových od 435t. za Oktávku tak mimo?

Ad 3) Rozdíly ve sprintu 8,4 vs. 9,5s, resp. průběh kroutícho momentu – plochých 250 vs. peakových 190Nm hovoří naprosto jasně. V pružném zrychlení bude rozdíl tak o třetinu menší, než např. v testu Golfu 1.4 vs. Auris 1.6 (což byl pro atmosféru debakl), tzn. stále výrazný a lehce rozeznatelný.

Ad 4) A pokud se bavíme o 200PS+, tak se veškerá třídní konkurence omezuje pouze na ST combi (690t.) a Megane GT, který je skutečně za směšných 531t. (už ho ale někdo na cestě viděl?)
Autoservis
Hlavní je možnost onanovat nad víceprvkem viď >😁 Když už jsme u toho Fanatismu ;-\
lukas13
Pokud by ses zdejších diskuzí účastnil již dříve, věděl bys že někteří diskutující mají na spoustu věcí konzistentní názor.

Tvůj výplod o nějaké mé onanii nad víceprkem je absolutně off topic. 8-s
Autoservis
Já to taky nemyslel jenom na tebe.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ale co tu lidi nad tim viceprvkem u koncernu onanovalo >😁
Autoservis
Ono to právě nebylo jenom u koncernu spíš všeobecně....
Avatar - Andromeda
Andromeda
Jooo, to bývaly doby - ještě před novou generací G VII a O III, kdy víceprvek vzadu byl "jednoznačnou demonstrací technické nadvlády" koncernu , a konkurence bez ní byla vysmívána a opovrhována ...
Jooo, neznáš místní historii - nakonec jak je v Čechách zvykem, mnoho těch, co kopalo do tuhé v konkurenci , dnes stejnou chválí tady, a už prý víceprvek není důležitý ( kdysi se bez ní skoro nedalo vycouvat z garáže ) >😒] ...
Pokud si člověk pamatuje, tak je opravdu veselo ...
_MT_
Stejně tak audio Canton asi jinde nenajdeš (z továrny). "Driving Mode Selection" je taky dobrý vtip. Jo, pobaví, když lidé používají značky, kde nemají co dělat. Někdy mi to přijde jak opisování ceníku bez myšlenky.
Avatar - autista
autista
automatické stmívání a osvětlení nástupního prostoru je obyčejný doplněk
hlavně, že to má plast místo látky na dveřích 😄
Jeník0152
To jenom nemocný člověk by dal za Oktávii 780 000,- za jiné auto střední třídy klidně, ale za tu šunku nikdy. >😁 Jen tak mimochodem už si i vrabci na střeše štěbetají, že to s těma cenama Škodovka nezvládla, protože třeba WW GOLF STOJÍ UŽ V základu a v ostatních stupních výbav méně než Oktávka. Není se čemu divit konkurence je veliká.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejde mi do hlavy jediná věc co autor píše a to je prostornost v kabině oproti OII fl. Porovnával sem tyhle dvě auta a v OIII kombi jsem se za volantem cítil stísněněji ( ne jen já, ale i uživatel OII fl), Menší volant, méně vzdušný interiér, asi sem seděl v jiném autě, nebo si Autor neumí v OII nastavit sedačku >😁 Vzadu to beru, tam je to trochu lepší oproti II fl. , ale na střední třídu to nemá.. na Mondeo, Passata a na Superba už vůbec ne.

Stejnak pořád vyzdvihovaný zavazadelník... I když má litrově dost, 610 litrů vody v něm asi nikdo vozit nebude. Jsem za srovnání zavazdelníků a jejich využitelnosti v praxi ( nakládací hrana, absence položit do roviny zadní sedačky), to by bylo objektivní posouzení oproti vyzdvihování tabulokvých údajů.

Jinak je to hezké auto o tom žádná 😊
IPace
tady se merit kufr nikdy nebude, pak by totiž zjistili ze maj Skodovky mnohem mensi kufr nez souperi, a to by se nehodilo do kramu marketingu který se na blesku.cz razi 😄

jinak rozmery uloznych prostoru na netu dohledatelne jsou, a prekvapive v nich Skodovka dost zaostava
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este tie svoje dojmy vysvetli adamovi novakovi a si frajer.... on octaviu povazuje za auto konkurencne pre passat alebo 508mu >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Adam jí zná jen jako model, ale to ty taky ne? >😁 Jenže kdysi si tu psal, že si jezdil dvojkou. Ta má uctyhodných 605!!! litrů v kombíku. Což pořád deklasuje na papíře konkurenci. Takže jestli ji máš k dispozici, nalož si do ní věci a pak to zkus jinam o třídu výše. Zde se mi osvědčil jako více praktický i kombík Laguny II, který má směšnou litráž, ale díky šířce a absenci hrany sem tam naskládal více věcí po roletku. U Laguny byl problém nad roletkou díky tvaru karosierie...

Bohužel OIII kombi nikdo v mém okolí nemá a prodejce mi tenhle test asi nedovolí udělat😁 Minimálně bych tam byl za šaška, když auto nekupuju >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne O2 zvnutra prislo ako relativne male auto.... samozrejme zadny previs s 600 litrovym kufrom neratam ... to je uz len bonus za napravou.... auto robi predovsetkym razvor a tzv "vnutorna miera komfortu" cize vzdialenost merana od pedalov k zadnym sedackam.... O2 nebola velkym autom.... O3 som nejazdil a asi tak skoro ani nebudem ale je papierovo dost sirsia aj ma vacsi razvor... bohvie ci ale zase nema o 4 cm hrubsie dvere a tak vo vnutri je este uzsia ako O2. Tie dnesne auta su vzdy o 10cm dlhsie o 5cm sirsie ako predosle modely a aj tak je v nich menej miesta ... jeden by neveril 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě to tam přišlo stísněnější vepředu, nevím proč, ale je to tak. Asi širší plasty... Proto mi přijde divné hanit OII za tohle 😄 Stačí si v OII jen nastavit sedačku 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
Proč za šaška, přeci o něm jako uvažuješ a budeš platit taky ty >😒]
Já si taky do saloonu přinesl kufr 120cm dlouhy jestli se vejde za podbehy a až pak kupoval hatchback. To ze mam po sklopeni sedacek rovnou plochu v kufru na ktere se se svymi 183cm v poho vyspim je plus, ktere jsem objevil a zkusil az na dovce s pritelkyni, pac se mi nechtelo vecer vyndavat stan 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No.. možná to někdy zkusim😁😁 :yes: >😒]
Mirec38
bol som sa do OIII posadit a priestor pre posadku mi prisiel dost podobny priestoru v Mondeu. Proste na rozdavanie v pozdlznom smere. Na sirku som pocit stiesnenia nemal. S tou 1.4 prijemna kombinacia, ticho na palube. Akurat mi to auto pride tak ako Focus, G7 trochu makke, dost sa naklana v zakrutach ci vo vyhybavom manevry. Mazda 6 je v tomto lepsia. Ale zase je to asi dan za makky konfort a ticho na palube.
co do kufru, nemeral som ho, ale je velky, sirka asi pod 1m nebude, dlzka bud cez meter a na vysku minimalne 50cm ak tam nieje medzipodlaho a to vsetko pri pouziti plnohodnotnej rezervy. Kto z konkurencie toto ponuka ? Mondeo ? Mazda 6 ci dalsi ?
Viem tak o Avensise a tusim aj 508SW este dokazu zozrat plnohodnotnu rezervu
Avatar - Ozzman
Ozzman
V Mondeu?😁 Tak zrovna Mondeo vlastním ve verzi kombi >😁 Bud máš špatnou prostorovou orientaci, a nebo nevim, ale jak můžeš napsat, že je tam stejně místa?😁 Mondeo má větší rozvor i než superb, >😁 Uvnitř je opravdu o třídu větší než Oktávka. Stejně tak i Superb ( ten hlavně vzadu). Kufr díky rovné ploše lze také využít více.
OIII sem nejel, ale dost dukladně sem ji procházel, takže jízdu nemohu posoudit, ale prostor jo.

Jak je na tom nová Mazda 6, Avensis či Peugeot nevím, nemám osobní zkušenost.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to hadam nie.... mondeo je uplne inde ako octavia..... nesranduj 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak to sme sedeli asi v rôznych autách, pretože mne sa O III rovnako priestranná ako Mondeo rozhodne nezdala, a to v nijakom smere (pozdĺžne, priečne či na výšku).
A k tým čarovaniam s litrami v kufri: všimni si, ako sa zmenili údaje o objeme kufra pri facelifte Octavie II a Golfu VI: zrazu pribudlo niekoľko desiatok (!) litrov, hoci facelift nijak nezasiahol do karosérie. Dôvod? Iný výpočet objemu, kde sa započítava i priestor pre rezervu a všetky priehradky pod dnom. V reáli tak kufor dvojkového Focusu kombi bol porovnateľne veľký, ako dvojkovej Octavie (a napr. na šírku Focus vyhrával), hoci na papieri ho Octavia deklasovala (605l vs. 482l). Skrátka papier vs. prax.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Abych to shrnul. Oktávka III kombi je pekné auto ( i bílá jí moc sluší oproti liftbacku), vybavené a kufr je velký, na svojí třídu určitě, ale přimlouvám se za nějaký test kufrů! 😄 Ať v tom máme všichni jasno a ne jen kolik můžem převézt litrů vzduchu! 😄
GTI
😄 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže, speciálně sem to kůli tobě šel proměřit a je vidět, že si kufr v Mondeu kombi asi neviděl, ale: Šířka 1150mm, výška po roletku 500mm, délka (hloubka)1100mm... Tak jakýpak jen Avensis a 508 či dokonce Oktávka 😄

Nepleteš si to s Focusem? Ten je uvnitř menší 😁
Makovnik
To mas nejake atypicke rozmery, lebo jak O2fl, tak O3 hb som soferoval a O3 ma vyrazne viac miesta v okoli vodica, aj stredovy panel menej tlaci.
Vzadu je markantne viac miesta, minimalne 5cm pred kolena navyse oproti O2fl, len sedenie je divne, lebo sedacka je pomaly kratsia ako plech na ktorom je namontovana a to robi divny dojem.
Volant urcite lepsi ako O2fl, aj riadenie samotne.

O3 kombi urcite vpredu nie je ine, ako hb.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Seděl sem i v liftbacku >😁 Nevim jak si veliký, ale my co jsme byli na prohlídce, tak máme oba k 190ti cm a oba shodný pocit oproti OII. Dveře jsou blíže řidiči, středový panel též, koleno, celkově stísněnější.

Co se týká místa vzadu, tak souhlasím. v OII je to pro mě (ozuměj pro mojí postavu)tak tip top v zadu. Třeba takový VW Jetta je na stejném podvozku v zadu štědřejší. OIII je na tom ještě o kousíček lépe.
Makovnik
Tak mas asi zle nastavene sedadlo 😄 Ja mam 185, nijak velky rozdiel.
Mne v O2 stale vadil volant, treba sa pod neho ladovat obuvakom. Dvere boli v O2 akurat, ale stale som mal dojem, ze to je auto podobne ako formula - tesne ta obopne a mas len sediet a soferovat, nevrtiet sa na sedacke >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někdo ho jako formulu používá 😁... 😁😁
Avatar - Ham.
Ham.
Jenže čísla (ne ta od výrobce, ale naměřená v testech) mluví jasnou řečí OIII je proti OII vpředu větší na délku, na šířku i na výšku. Takže dojmy jsou jedna věc, ale objektivně je OIII větší ve všech směrech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ale popisuju dojmy 😄
Avatar - Ham.
Ham.
To jsem pochopil, ale divíš se autorovi, že jeho dojmy jsou přesně opačné. A já jen argumentuji, že přesně opačné dojmy testéra odpovídají realitě. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cítili sme se tam stísněněji 😄 Proste sem si tam nenašel ideální posaz, narážel sem nohou do palubky 😄 Jen se divím autorovi, že tak haní OII, ty rozdíly sou opravdu spíše v nastavení posazu, abych se tam cítil dobře 😄
GTI
Na silnicích je tvrdě "zaoctaviováno", neexistuje pět minut, abys nepotkal novou Octavii. Estetika výjimečná, konečně mainstream, který jiskří designovou kvalitou.

Na solidní místo z deseti nejprodávanějších na světě je slušně našlápnuto. Finsko, Spojené království, komplet euro-východ, no, Octavia jede.

A také jedou testéři, tipuju to na mozoly nikoliv od klávesnice, ale od ručkování po volantu, protože test nahoře, to nejsou proklamace zdejších diskusních plakátových mistrů, nýbrž život garáže v přímém přenosu, bravo :yes: :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Můžu mít jen otázku na tebe? Seděls v ní alespoň?😊 Neber to zle, jen mě to zajímá 😄 Zajímal by mne tvůj pohled i na jiné věci než je design, který se dle mě povedl, třeba na prostornost, materiály popř jízdu ( Tu já neabsolvoval)😊
GTI
Neberu to zle. Hodím to na blog.
Avatar - Ozzman
Ozzman
ok :yes:
PetrHakl
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět se opakuje stále stejný scénář - do testu předhodíme nesmyslně přepálenou výbavu, která dokonale hodí tu správnou vábničku čtenáři. Nebudu soudit, jestli je to dílem redakce nebo Škody, která takto otočí vybavenou novinářskou Octavii všemi redakcemi českých magazínů... Stejně je to všem zřejmé :-!

Výsledek? Skvěle působící vůz, který dokáže přilákat. Jenže ohua, vše "chytré" je za příplatek, jen tu škrabku dostanete i v základu (snad) 8-s ... Stačí se podívat na konkurenci - třeba Auris Touring Sports. Je neustále důležité mít na paměti😒br />
"...Dělená sedadla lze jednoduše sklopit pomocí táhel ze zavazadlového prostoru, dále se může Auris pochlubit samonavíjecí roletkou, dělící sítí, háčky na tašky nebo dvojitým dnem zavazadelníku. Všechny tyto prvky, stejně jako střešní ližiny, jsou standardem už od nejnižší výbavy. ...".

Výborný test Octavie Combi v modré metalíze 1.8 TSI 4x4 se objevil na jistém konkurenčním webu... Dokonale vystihl podstatu Octavie na našem trhu a zcela se s jeho závěrem ztotožňuji :-!

K testu zde - vlastně jsem se nic nového nedozvěděl, taková nuda, novinářská šeď ;-\ Co si ale zaslouží korekci je věta, že Octavia nabízí největší zavazadelník ve třídě kompaktních kombi. No to sice ano, jenže svými rozměry už Octavia Combi tak nějak kompaktní není >😒] 8-s Podle mě vlastně nabízí to, co od kombi téhle třídy nikdo neočekává - tedy přebytek prostoru. Tím samozřejmě ztrácí onu kompaktnost. Stejně tak zmínka o jakési "stísněnosti" Octavie II je zcela nemístná a nesmyslná. Octavia II měla interiér vzhledem k třídě zcela "akorát" :-!

Octavia v zahraničí, kdy je opravdu levnou alternativou ke Golfu, kdy základní výbava není ořezaná na kost, to je zcela v pořádku. Nebo alternativa pro zchudlé Němce, kteří už prostě nemají na Passat, přesně tohle je místo pro Octavii III. Ale její podoba coby předraženého kusu ořezaného výbavou na kost za nehorázné ceny, kdy každou píkovinu zákazník tvrdě zaplatí?

Ne, díky :no😒br />
Vzkaz pro redakci😒br />
Rád bych si přečetl test Octavie III v základní výbavě se základní motorizací (benzin či diesel, nejraději obé). BEZ příplatků. S bohatou fotogalerií :-! Půjčí vůbec tohle Škoda novinářům >😁 >😒] ?
Ondris
Oni by si to mohli klidně půjčit sami... 😐
Ale kdo by chtěl týden jezdit v poskakujícím krámu bez klimatizace... 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
klima už tam naštěstí je (nebo?), dokud ji v tichosti nevyškrtnou >😒] 😉
pláša35
Vážený příteli, prosím, přečtěte si můj příspěvek, který se zakládá na snadno ověřitelných faktech. Vkládám ho speciálně pro Vás.

A víte, co dostanete za svých 334 900 Kč? Podíval jsem se do jejího ceníku a docela jsem se zhrozil. Auto je bez klimatizace, tempomatu, pouze s centrálním zamykáním, bez mlhovek, ve verzi liftback bez zadního stěrače (nepostradatelná věc, zkuste couvat s mokrým sklem), nedělený zadní sedák, bez PP !!, bez gumových koberečků (jak jsem pochopil), bez tónovaných skel. Někdo namítne maličkosti, dá se to dokoupit. Ano, ale PP, klimatizaci a dálkové centrální zamykání mimo základ v této třídě je šokem a ostudou rádoby etalonu třídy.

Pláša35
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak tím pádem je klima, centrál a tónovaná skla v tom paketu Active Plus. Jasně, je to na pranýř nemít tohle v základu a podsouvat zákazníkovi, že mu to jakože extra dáváme v tom paketu, zároveň je to vlastně bouda na zákazníka, že od dealera dostane ten paket "zdarma"... Ale Octavie v základu (v tom ne zcela ceníkovém) budou v 99 % s klimou.
lukas13
Přesně :yes:
VáclavI
To je prostě marketing.

1) Ukáží našlapané auto - básně, ódy, Vaverka, atd.
2) Tím pádem zákazníka dostane do prodejny - to je to, oč tu běží
3) Udržet si ho pak již nebývá problém, právě kvůli tomu, že řeknou toto a toto dostanete za pusinku, či zdarma, toto již je potřeba opravdu zaplatit, ale my Vám dáme 30% slevu, na toto ale dokonce 50%, či pokud vezmete celou výbavu dáme Vám 35% z celého auta.
4) A nesmíme zapomenout, že auta vyrábět také umí - přehlednost, preciznost (v rámci možností), smysl pro detail

Nicméně si dovolím sdělit jeden fakt. VW Group to prostě marketingově fakt umí. Problém jiných značek (např. Renaultu) je opravdu v tom, že např. zavírání kufru nemá možnost mít na tlačítko. VW dokáže propojit a naplno využít prémiové prvky z Audi i do OIII - to je jaksi přidaná hodnota. Osobně bych nešel u nás do značky Škoda a už vůbec ne do OIII - je prostě předražená a např. neposkytne to co Golf. A v neposlední řadě i design je pro mě již za zenitem, možná by to chtělo již facelift.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Celá diskuse na téma 1,4 TSI je nesmyslná.
-------
Vidím, že ti opravdu závidíš 😉 !
Celá diskuse na téma 2.0 TDI je nesmyslná, takže zastaralé dieselové motor :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
celé ty vaše dva příspěvky jsou nesmyslné. Každé má své pro a proti. Do služebního jasně diesel, byť rozdíl ve spotřebě už není co býval... :-!
-------
2.0 TDI jsou nesmyslné ! Samozřejmě jasné volba je 1,9TDI PD 77kW :yes:
Ovšem nikdy moderní turbodiesel s vysavačem :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
měj jsem možnost "očichat" moderní MultiJet od Fiatu ve Freemontu a musím uznat, fungovalo to skvěle, žádný smrad ani saze :yes: :yes: :yes: (což je rozdíl třeba od mnichovských dieselů, které mi prostě smrdí, dokonce nepříjemněji než ony TDI-PD 8-s
-------
Jsem nikdy to francouzský a italský dieselový motory :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvit vy po česky? My přicházet v míru, my nechtít vaše území ani vaše surovina, my rádi jezdit v čem my chcem >😁
-------
Je to škoda, protože já bych opravdu chtěla mluvít líp český, tak jsem se rozhodli něco vám napsat v čestině s cizinci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To už zní líp >😁 :yes😒br />
A co řikáte motoru BENZÍNOVÉMU, TSI, který se rozpadne po 30 tisících km? 😄

Ten už asi milon nenajede co?😁
-------
Je lépe se jet podívat na auto, kde majitel píše, co vše vyměnil či co zlobí, než ztrácet čas s autem, "co je spolehlivej držák, co se do něj lepe jen benzín. I když se to zdá zvláštní, tak pokud majitel rovnou píše, že už se na tom třeba něco pokazilo (což je normální jako na jakémkoli jiném starším stroji), tak se o něj snažil pečovat a držet jej v nějaké kondici. Takový majitel také může být sdílnější, co se týče historie vozidla, to ale neznamená neprověřovat, co říká. :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pánové >😁 Můžete psát trochu srozumitelněji?😁 už to neni vtipný >😁
-------
[odkaz]
-------
Jsi super, že ty opravdu máš zelí do hlavy 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, zelí bych si dal >😁 Asi si pro něj zajedu turboDEISLOVÝM autem 😄
-------
1,9TDI majitel fabie, který s ní ujel milión kilometrů :yes: , taky benzínu dokáží ujet i 1-5 milionu kilometrů :yes:
4bytelnýkola
tak freemont s dieselem + automat jsem taky jel a přišlo mě to hrozně cukavý, přeřadí, nepřeřadí, proč to z kopca tolik brzdí motorem, italskej diesel ne, na druhou stranu v6 diesel v c6 jel docela slušně..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
já se bavil o tom, jak Freemont s dieselem nesmrdí a je bez sazí 😉
-------
Freemont s dieselem (DPF) nesmrdí, ale i CO2 už v relativně malé koncentraci rozhodí člověku sandál. Takže je fuk jestli nedýchatelnost nebo jedovatost, výsledkem je v obou případech smrt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
CO2 rozhodí sandál? To asi těžko, když to není jedovatý plyn... a navíc jej je v atmosféře pořádný kýbl >😒]
4bytelnýkola
ok, ale vůbec to nejede 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
o tom jsem nepsal jestli jede nebo ne. Faktem ale je, že ve 170 koňové verzi si nemyslím, že by dynamika měla být horší než člověk běžně využije v rámci běžného ježdění.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Tady máš něco o TDI v O III
[odkaz]
Kneblis
Trochu stručné, ale velice výstižné!
Totálně Spatná Investice - velice spolelhlivé motory. >😁
Avatar - Invert
Invert
TSi je rozhodně spolehlivější, než ty >😁
kajmik01
Co k tomu říct?
Osobně nemám proti modelům Škoda Octavia (1, 2, 3) prakticky nic.
Jedná se o auta se slušným designem (je to velmi individuální), dobrou kvalitou, jízdními vlastnostmi a výbavou. Jel jsem různými modely ve firmě, většinou delší cesty po dálnici a město. Ostatně ve firmě je většina vozů právě Škoda a nejčastěji Octavia.
Když jsem na přelomu roku vybíral nové auto, tak jsem měl jasno v několika věcech. Bude to pravděpodobně nižší střední třída, benzín a karoserie typu kombi.
Octavia vypadla kvůli ceně, kde byl rozdíl o víc než 100000kč za podobnou konfiguraci oproti konkurenci.
Nakonec jsem koupil i30 kombi, která mým potřebám vyhovuje, jízdní vlastnosti nejsou o moc nižší (H už Š skoro dohnala) a cenový rozdíl propastný. Protože si z té doby nepamatuju přesné ceny tehdy ještě O2 kombi, udělám aktuální srovnání ceníkových cen s podobnou výbavou😒br /> Octavia 3 Ambition, 1.6 TDI 77 kW 5-stup. mech, metla
Výbava: elekt. ovládání oken vpředu a vzadu, přední mlhové světlomety+corner funkce, mezipodlaha+rezervní kolo ocelové, střešní nosič, asistent rozjezdu do kopce, ambition plus (tempomat, kožený volant, vyhř. předních sedadel, 16" kola z lehké slitiny)
Ceníková cena: 559000Kč
---------------------------------
Hyundai i30 kombi, 1,6 MPI CVVT 88kW 6st, metla
Výbava: packet parking, kola z lehké slitiny
Ceníková cena: 398990Kč

Většina výbavy je shodná (střešní nosič, vyhřívané zpětné zrcátka, man. klima, vyhřívané přední sedačky, asistent rozjezdu do kopce, kožený volant, tempomat, rezerva, mlhovky+corner, chlazená schránka, centrální zamykání...), Škoda má v uvedené výbavě navíc 16" kola místo 15" kol, Hyundai má navíc zadní parkovací kameru, park. čidla a samostmívací vnitřní zrcátko.
Hyundai má silnější motor a 6st převodovku, ale u Škody zabírá motor víc od spodu a má lepší spotřebu (pokud nejezdíte jen dálnice nad rychlostní limit)
Avatar - Ham.
Ham.
A proč srovnáváš hrušky a jablka, naftu u Octavie s benzínem u Ceeda? Porovnatelný motor je 1,2 TSI.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Hele, na takové příspěvky si vás najímá dovozce nebo to blábolíš z čistého nadšení >😁 Já jenom, že jsem tady ještě nikdy nečetl obhajobu kupců evropských značek, ale blábolení nových majitelů korejské produkce je tady celkem pravidlo. >😒]
kajmik01
Tady nejde o nadšení, ale o poměr cena/výkon.
Pokud si člověk auto platí ze svého, tak často hledá auto, které má dobrý poměr cena/výkon.
A co si budeme nalhávat, Škoda tento poměr moc dobrý nemá, protože u nás hřeší na to, že je domácí značka a člověk si na ni připlatí. Jenže v dnešní době už spousta lidí přišla na to, že Škoda není o tolik lepší, aby si obhájila o dost vyšší cenu.
A to neplatí jen o konkurenci z Koreje, ale všeobecně. Já porovnával s Hyundai i30 kombi jen proto, protože to auto mám.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Aha, tak cena/výkon. Jistě máš v tom poměru zakalkulované i takové položky jako náklady na pravidelné roční servisní prohlídky, ceny za běžné náhradní díly a tak, že? >😁
kajmik01
No, ceny garančních prohlídek se nějak zvlášť neliší od jiných značek. Takže nevím, v čem by měl být problém.
Ceny náhradních dílů zatím moc neřeším, auto nemám ještě ani rok, takže do skončení 5 let záruky mám ještě daleko 😉
Avatar - dal
dal
Spíš to nadšení. Ono je totiž velmi příjemné zjistit, že jsem ušetřil plno peněz a všechno funguje jak má a dokonce v něčem i lépe než u konkurence.
VáclavI
Pokud má člověk platit ze svého, hned mu naskočí poměr cena/výkon - což u nás má Škoda jeden z nejhorších.

A když tě Škoda dostane do prodejny, tak na tebe vysolí - Ford? Tss, fordem tam a vlakem zpátky, Korea? - pane, to jsou strašný šunty, Francouze? nebrat a rychle od nich, strašně nespolehlivý. My Škoda Vám nabídneme 2-letou záruku, a pokud chcete, tak si můžete přikoupit i další 2 letou záruku - např. u AIM pojišťovna.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
LudaBaxa
Nejlevnější servis, garančky? Blbost :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nesrovnávej vozy, když to nemáš srovnané v hlavě!

Srovnávat diesel vs. benzinová atmosféra je naprostá kravina. Pokud bys porovnal 1.2 TSI vs. 1.6 MPI CVVT, pak by to bylo naprosto adekvátní. Jenže 1.2 TSI bude sice dražší (velmi citelně), z druhé strany ale bude jezdit o dost úsporněji a svižněji.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nerad sa zapajam do podobnych amaterskych a emocne znacne podfarbenych diskizii, ale toto uz je moc.
V autorevue je test Golfa VII s tymto motorom a aj s odpajanim valcov.
Tie spotreby co su uvadzane v clanku su pri ciastocnom zatazeni a este s autom obsadenym, len vodicom. Staci tomu trochu sliapnut na krk a auto nalozit na dovolenku a pojdete za 9-10L/100km ani nemrknete.
Pripajam vycuc z clanku o golfe s uspornejsou variantou motora 1,4TSI.

A spotřeba? Zázraky nečekejte ani v tomto případě, odpojování válců není všemocné a benzínové turbomotory mají tradičně široké rozpětí dosažitelných spotřeb. Investice 26 000 Kč do odpojování válců COD nám přijde jako zbytečná, na spotřebu budou stále mít největší vliv provozní podmínky a chování řidiče. Při vysloveně hospodárné jízdě jsme se dostali pod 4 l/100 km, ve městě jsme se pohybovali okolo 8,2 l/100 km a na dálnici to bylo zhruba 7 l/100 km. Když ale tomuto autu opravdu „naložíte“, poletíte přes 16 l/100 km, ani nemrknete…
Cely clanok vid. link.
*/test-volkswagen-golf-14-tsi-act-kdyz… >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - autista
autista
má to krátké sedáky >😁 a tak to vypadá, že je tam místa 😄 je to jako rozdíl kožené křeslo a židle, ano v prvním případě stísněný prostor, ale pohodlí, v druhém prostoru hodně, ale nepohodlné sezení
Avatar - autista
autista
kvůli tomuto bych auto ŠKODA nechtěl. ve služebním autě se mi několikrát stalo, že se mi tam zasekla ruka, když jsem se kochal :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - autista
autista
asi jo >😁 strčíš tam celou ruku i s palcem, pootočíš a pak ji nevytáhneš. Zavazí tam.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
781.900 Kč je fakt prda za auto této velikosti.

Rád bych si přečetl test Octavie III v základní výbavě se základní motorizací (benzin či diesel, nejraději obé). BEZ příplatků.
bicista
Zajimave je, ze do novinarske verze se dostal volant s lesklou piano black dekoraci, ktery se standardne nedododava a na muj dotaz mi rekli ve skode ,ze zatim touto dekoraci budou vybaveny vozy Rapid. Tak ja tedy nevim. Pro novinarskou prezentaci se chce octavia libive presentovat, ale zakaznik ma smulu. Oblbovani zakazniku tesit se na neco co neni je fakt super a skodovce to jde bajecne.
Avatar - Julča
Julča
Nechapem čo ni máte? Před mesjacom ujko jednu privez a ani so do toho zadku nevejde 20 pytlov zemakov! Tak sa rozrezala a išla do zberně a bylo něčo na borovičku! Jo to taká dvanadcat trojka to je iná kávička!
Klaudius
pytris má nový nick?