Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
mrazik
Nebylo by lepsi oznacit takoveto radoby clanky jako placene PR ? Docetl jsem do srovnani s BMW, dal jsem to uz nedal.
Tohle fakt vnímáš jako PR? >😁
Nevim jak ty ale já znalejšího českýho novináře píšícího vo autech než je Vaculík neznám >😒]
Nevim jak ty ale já znalejšího českýho novináře píšícího vo autech než je Vaculík neznám >😒]
Nech je, Škoda je pro ně jako rudý hadr. Bohužel v článku o Škodu vůbec nejde...
Že je pro mnohý škodovka modla vim, že v článku vo tlumičích musí bránit pověst škodovky - to mě nenapadlo že by tohle někoho napadlo >😁
[odkaz]
Ale jak jsou ty auta podobná. A myslím že něco podobného bylo i na idnes a novinkach. Tak se najednou urodilo.
Ale jak jsou ty auta podobná. A myslím že něco podobného bylo i na idnes a novinkach. Tak se najednou urodilo.
No je léto, vokurka, žádný nový modely, tak se píše vo takovejhle blbinách. Tohle je snad tvoje první léto? To všechno ale nic nemění na tom že Vaculík je nezávislej a asi nejlepší redaktor a na jeho textu nenajdeš problém. Jestli seš fanda starejch tlumičů tvoje blbost, jen doufám že nepojedeš za mnou nebo já před tebou nebudu přecházet na přechodu
Česká klasika. Strašit strašit strašit a tahat peníze. A proč bych neměl jet za váma nebo byste neměl přecházet přes přechod. Dyť přece musím způsob jízdy přizpůsobit dopravní situaci abych mohl včas a bezpečně zastavit. Každé auto brzdí jinak i s novýma tlumičema , tak přece musím přizpůsobit autu jako celku. A když auto brzdí o 10 metrů delé tak muselo předtím brzdit o 5 metrů delé. A proč neni nebezpečných už 5 metrů? Dyť to bych vás smetl taky z přechodu. Nebo před tím brzdilo o 2 metry delé , tak to bych vás smetl taky z přechodu. Takže vlastně by se měly měnit neustále. Přece jde o životy!
Tos napsal ale pěknou kravinu >😁
Ty furt vůbec nechápeš vo co de, viď? Máš auto? Měníš na něm pneu? Brzdový destičky? Kotouče? Čepy? No a co tlumiče? >😒]
Ty furt vůbec nechápeš vo co de, viď? Máš auto? Měníš na něm pneu? Brzdový destičky? Kotouče? Čepy? No a co tlumiče? >😒]
A kde? Tak povídejte proč těch 5 metrů není nebezpečných? U podobného špeku zimních pneu to bývá argument i kdyby o 40 cm zabrzdil dřív.
Takže jestli to konečně chápu, ty seš ten typ co mění brzdový destičky když už tě delší dobu ruší to nepříjemný skřípání kovu o kov. A co karáček na zuby, tam taky čekáš až... >😒]
V tom vašem příkladu máte takový jeden rozdíl. Že jaksi u těch destiček ubývá materiál. Ale u tlumiče pokud by k tomu docházelo tak by byl špatný. To že se postupně změní vlastnosti neznamená že je špatný, pokud na něj nemáte požadavky, které by byly nad jeho schopnosti. A to záleží od řidiče. Pokud jste byl zvyklý jezdit zatáčku 130 a teď máte problém při 100 tak asi si je budete chtít vyměnit. Ale když ji projíždím 90 a nemám jí problém projet se starýma 90 nebo když mám pocit že 80 tak prostě 80, tak to neřeším protože to nic a nijak neohrožuje. Takhle byste mohl měnit pořád, každou chvíli, protože tak to prostě na světě chodí. Proto taky neodpovíte proč by se měly měnit dřív už třeba když byste brzdil o 5 metrů déle. Protože tak by se dalo pokračovat jak jsem napsal. 5m,2m 50cm. A oni zkorumpovanci to ví a tak pokračují. Viz EURO I-VIII nebo ekologický poplatek jak se posunuje. Základ něco zavést a pak už to utahovat a vytahovat peníze čím dál častěji. A jak jinak pro zdraví bezpečnost.
To že se mi kolo při přejezdu překážky neustálý po dvou max třech kmitech, říká, že tlumič už je na hranici své životnosti. V článku jasně píšou, že vám někde dokáží říct, ano tyto tlumiče po 150tis km ještě vyhovují, tyhle už ne. Takže s tlumičema se nejezdí do nekonečna. Tlumiče jsou stejná spotřebka jako čepy, kotouče, ... Nebo kdy měníš spodní rejdový čep na předku? Až vypadne spodní rameno z těhlice?
Na ty čepy jsem se už ptal, radši neodpověděl. Možná mu nestačí když volant kloktá naprázdno a řízení je nepřesný a fakt čeká až to rameno vypadne >😁
Nikdy nic nevypadlo. Jednou se měnily čepy, protože to při rozjezdu párkrat kleplo a na STK by se jim to asi nelíbilo. A když jsem právě vyslovil názor že by jako něco upadlo, tak jsem byl uklidněn že to nehrozí. No takže nevím, když vy říkáte že tam má jako něco vypadnout. Každopádně jsem nikdy tlumiče u žádného auta neměnil a nějak si nepamatuji na něco špatného překvapivého. Vždycky se chovaly jak jsem předpokládal. I když jako mladý frikulín jsem to žral, když mně další mladý frikulín poučoval o tlumičích a ukazoval když skočil na blatník jestli se auto potácí jak bárka na vlnách nebo se to nehne. Ale časem jsem se z toho vyjezdil a neřešil.
Takže ten kdo vymění tlumiče nebo čepy je frikulín - fakt čim dál tim líp >😁
Že to většina lidí v česku nedělá vyplývá ze všech těch článků, že na vojetejch pneu a vytřískanejch tlumičích jedeš ve městě 30 km/h abys před tim přechodem ti ale nějak nevěřim. Seš prostě jen nebezpečnější - takovej (dost nebezpečnej) frikulín >😒]
Hele když ti zubař doporučuje ať si kartáček měníš každý 3 měsíce, taky ho považuješ za zloděje co tě chce obrat vo prachy a dostává provizi od výrobců kartáčků? >😁
Že to většina lidí v česku nedělá vyplývá ze všech těch článků, že na vojetejch pneu a vytřískanejch tlumičích jedeš ve městě 30 km/h abys před tim přechodem ti ale nějak nevěřim. Seš prostě jen nebezpečnější - takovej (dost nebezpečnej) frikulín >😒]
Hele když ti zubař doporučuje ať si kartáček měníš každý 3 měsíce, taky ho považuješ za zloděje co tě chce obrat vo prachy a dostává provizi od výrobců kartáčků? >😁
Tož to opravdu nevím. 30 jezdím jen na příkaz zkorumpovanců a tak přitom profukuju pavučiny z výfuku. Nepamatuji se na nějakou krizovku z mé strany. Kartáček jsem nikdy neměnil po 3 měsících a zubař za celý život nic neříká. Naopak kdysi prohlasil, že na svůj věk mám pěkné zuby. Takže to fakt vypadá jako propaganda kartáčoven.
Věř, že rejdový čep ti vypadnout může, říká se tomu únava materiálu...
[odkaz]
Děje se to a není to nic jiného než zanedbaná údržba.
[odkaz]
Děje se to a není to nic jiného než zanedbaná údržba.
PR vidím v tom, že škoda je má nejlepší, ví co dělá a číší z toho povrchnost nad všema ostatníma značkama.... taková klasika.... Jakoby snad koncepty tlumičů mnohé jiné automobilky nevyvíjely.
eXp10it
To, že se ve škodovkách (a fábii zvláště) má zadek při brzdění tendenci odlepit od vozovky, ale nemají na svědomí tlumiče. To je daň za skvělý objem kufru - vzduchu co za sebou vozíte. Ale samotná fotografie potácejících se hurvínků na začátku článku říká vše :no😒br />
Dáme pryč rezervu, odlehčíme zadní nápravu, trošku přifoukneme kufr a hurá nová generace je tady.
Dáme pryč rezervu, odlehčíme zadní nápravu, trošku přifoukneme kufr a hurá nová generace je tady.
Z 15% kopce jsem se svou Fábií 1. gen. musel zabrzdit co to dalo, jelikož mi tam vlítl divočák. A hle, ono se to nepřevrátilo... Budeš se divit, ale ani náprava mi neulítla z vozovky... Čim to asi bude... Nejspíš tvými "teoriemi", které jsi ani neprozkoumal a mluvíš jen tvrdé lži. Neexistuje auto, které se při brzdění převrátí :no:
Převrátilo? Asi jste si spletl příspěvek. Žádné auto by se rozhodně nemělo při brzdění převrátit. Komentoval jsem autorovu teorii o odlehčení zadních kol a přenesení váhy na přední nápravu v kontextu obřích, odlehčených zadků škodovky...
No teda zrovna odlehčené ***ky to nemá.. Fabia 1. gen. má rozložení hmotnosti ca 57:43 ve prospěch předku, tak to má drtivá většina předokolek.
Flynt
Škodovce nepomůžou sebelepší tlumiče, když vyrábí vozy s velkýmy převisy a problematické nápravy,, čím levnější tím lepší". A ceny jak za premiové vozy.
Od kdy mají problematické nápravy? Proč by měly mít velké převisy? To nemá na brzdnou dráhu žádný vliv. Možná ŠA teď změní názor a bude na přední nápravu montovat bubny, aby se jim auta "nepřevracela" na střechu, když se na to šlápne.
info@competizione.cz
1. Je-li smyslem článku vymýt mozky stádu před utahováním šroubů, je článek špatný. Na žádné kmitoucí testovací stanici NEZJISTÍTE funkci tlumiče. Projeví se zde pouze již zcela odepsané tlumiče, které normální člověk musí poznat dávno před tím, než kmitoucí stanice zaregistruje problém. Všechny tyto testy jsou ztráta času, peněz a je lepší tlumiče vyměnit rovnou, bez podobných nesmyslů.
2. jedinou SKUTEČNOU kontrolou tlumičů je shození auta z půlmetrové výšky a měření kmitů při jeho dopadu. Předpokládám, že v případě zavedení této zkoušky na STK by trh vše vyřešil - na STK by se dokola měnila stejná auta s různými reg. značkami a provozovatelé automobilů by byli pouze kupujícími známek.
3. Doporučuji Humlovi, ať jde s podobnými nápady ke všem čertům. Pokud budou povinné kontroly či výměny (v důsledku) tlumičů, budou provozovatelé dávat do aut nejlevnější čínské šmejdy s životností v řádech dnů, aby prošli STK. Jenže po roce bude auto veřejným ohrožením, protože tyto šmejdy mohou být nesrovnatelně horší již jako zánovní, než opotřebený a starý, ale kvalitní výrobek (dáno materiálově, zpracováním, kvalitou náplní, atd.). Stačí eliminovat právní kolohnáty typu Stanislava Humla a je po problému.
Stačí se podívat, jak dopadl "dobrý nápad" se zimními pneumatikami. Máme polovinu července a 70 % aut tady na ulici jezdí na zimních pneumatikách, které v horku kloužou jak letňáky namazené olejem, zatímco zimních dnů jsme si za celý rok užili asi tak dvacet. Typická ukázka toho, že je lepší Humly eliminovat, než dávat na podobné "dobré nápady". Zákon musí být souhrnem nepřekročitelných hranic lidského jednání, nikoli zápisníkem dobrých nápadů kozlíka Šikuly.
4. Pokud bylo smyslem článku upozornit na to, že vlastnosti auta jsou dány díly, které nejsou vidět, nikoli měkčenými plasty v interiéru, pak článku i autorovi tleskám. Tlumiče obvykle při nákupu ojetiny nebo během provozu auta nikoho nezajímají. Stejně jako vše ostatní, co není vidět a na funkci má zásadní vliv. Vsadím se ale, že jsou jednou z mnoha (obvykle kombinovaných) příčin nehod. Možná i důvodem, proč se některá auta navzdory superměkčeným a dokonalým interiérovým plastům nedožívají vysokého věku...
5. Tvrzení, že jen originální tlumiče jsou ty správné, je apriori lživé. Správné na jaký povrch? Jaké pracovní podmínky/teploty/využití?
6. oem tlumiče jsou kompromis mezi komfortem pro důchodce a jízdními vlastnostmi pro sportovce vztaženým k nějakému "obecnému" použití a nějakým "obecným" podmínkám. Tvrdit, že za jiných podmínek a požadavků jsou nejlepší může jen hlupák nebo lhář. Je to nesmysl. Naopak lze tvrdit, že oem nastavení tlumení automobilu nemůže vyhovět ani jedněm specifickým podmínkám zcela dobře. Pokud jako zákazník chci od auta sportovní jízdu, těžko mohu akceptovat nějaký kompromisně nastavený podvozek, stejný s důchodcem, který preferuje minimální přenos rázů od vozovky do interiéru. To jsou diametrálně rozdílné požadavky, kterým může oem odpružení vozidla vyhovovat pouze a jenom částečně, protože stejně tak musí uspokojit nároky zákazníka s úplně opačnými preferencemi, než mám já.
Každá změna podmínek nebo každý akcent na jednu z mnoha kompromisních podmínek znamená vyhodit to, co tam je z fabriky.
7. záměnou originálních komponent odpružení vozu mohu často dosáhnout zlepšení nebo zhoršení požadovaných vlastností podvozku na úkor vlastností jiných, pro mne zbytečných či přímo nežádoucích. Pro komfortní jízdu na rozbitém povrchu musí být podvozek vozu nastaven úplně jinak, než pro sportovní jízdu na hladkém pevném povrchu, což oem pružicí díly nemohou nikdy zajistit.
Například snížení těžiště vozu umožňuje zlepšení jízdních vlastností výměnou za snížení komfortu a přejezdu velkých nerovností. Pro daný typ auta podle hmotnosti na nápravu, délky a hmotnosti převisů a předpokládaném propérování mohu použít pro daný účel zcela jinou pružinu, než je ta z fabriky nabitá kompromisy, a která daleko lépe vyhovuje konkrétním podmínkám a nárokům, které mám já. K této pružině pak musím zase použít odpovídající tlumič konkrétní charakteristiky, protože změnou pružiny jsem změnil pásmo funkčnosti oem tlumiče, který v daném použití a podmínkách bude pravděpodobně nevhodný. Musí to být k sobě pasující a fungující komplet, který volím podle svých podmínek, nikoli podle nějakých univerzálních kompromisů, které musí oem výrobek splňovat.
8. i pouhou změnou například brzdového systému mohu mít problém s oem dílem, protože zvýšený přenos tepla z výkonnějšího brzdového systému může působit oem tlumičům zvýšení pracovní teploty a jejich tlumičový olej to prostě nezvládne, protože není na takové podmínky konstruován. Specializované renomované výrobky dodavatelů sportovních dílů odpružení používají obvykle sice výrazně dražší, zato však teplotně a únavově rezistentnější tlumičové oleje, často pak v kombinaci s konstrukcí tlumiče nejen s odolnější pístnicí a pevnějším válcem, ale i s konstrukcí ventilů reagující na aktuální viskozitu (teplotu) tlumičového oleje.
9. Zvláštní kategorií jsou pak nastavitelné podvozky, u nichž lze jejich vlastnosti měnit podle požadovaného charakteru uživatelem, často bez demontáže tlumiče či pružiny z vozu. Takové tlumicí prvky pak mají samozřejmě vlastnosti zase podstatně lepší, než standardní oem levné a "univerzální" řešení.
Dražší a přesnější řešení mívá často i výhodu v čase - komponenty se obvykle nemění, ale repasují, což přináší i pozitivní finanční efekt v delším časovém horizontu.
10. Kvalita dílů a nastavení podvozku má často podstatně větší důležitost na reálnou rychlost vozidla (měřenou v čase), než třeba výkon motoru. Typicky je to vidět na automobilových soutěžích, kde mnohdy "papírově" výkonnější konkurenci drtí méně výkonný, o to ale lépe nastavený "outsider".
2. jedinou SKUTEČNOU kontrolou tlumičů je shození auta z půlmetrové výšky a měření kmitů při jeho dopadu. Předpokládám, že v případě zavedení této zkoušky na STK by trh vše vyřešil - na STK by se dokola měnila stejná auta s různými reg. značkami a provozovatelé automobilů by byli pouze kupujícími známek.
3. Doporučuji Humlovi, ať jde s podobnými nápady ke všem čertům. Pokud budou povinné kontroly či výměny (v důsledku) tlumičů, budou provozovatelé dávat do aut nejlevnější čínské šmejdy s životností v řádech dnů, aby prošli STK. Jenže po roce bude auto veřejným ohrožením, protože tyto šmejdy mohou být nesrovnatelně horší již jako zánovní, než opotřebený a starý, ale kvalitní výrobek (dáno materiálově, zpracováním, kvalitou náplní, atd.). Stačí eliminovat právní kolohnáty typu Stanislava Humla a je po problému.
Stačí se podívat, jak dopadl "dobrý nápad" se zimními pneumatikami. Máme polovinu července a 70 % aut tady na ulici jezdí na zimních pneumatikách, které v horku kloužou jak letňáky namazené olejem, zatímco zimních dnů jsme si za celý rok užili asi tak dvacet. Typická ukázka toho, že je lepší Humly eliminovat, než dávat na podobné "dobré nápady". Zákon musí být souhrnem nepřekročitelných hranic lidského jednání, nikoli zápisníkem dobrých nápadů kozlíka Šikuly.
4. Pokud bylo smyslem článku upozornit na to, že vlastnosti auta jsou dány díly, které nejsou vidět, nikoli měkčenými plasty v interiéru, pak článku i autorovi tleskám. Tlumiče obvykle při nákupu ojetiny nebo během provozu auta nikoho nezajímají. Stejně jako vše ostatní, co není vidět a na funkci má zásadní vliv. Vsadím se ale, že jsou jednou z mnoha (obvykle kombinovaných) příčin nehod. Možná i důvodem, proč se některá auta navzdory superměkčeným a dokonalým interiérovým plastům nedožívají vysokého věku...
5. Tvrzení, že jen originální tlumiče jsou ty správné, je apriori lživé. Správné na jaký povrch? Jaké pracovní podmínky/teploty/využití?
6. oem tlumiče jsou kompromis mezi komfortem pro důchodce a jízdními vlastnostmi pro sportovce vztaženým k nějakému "obecnému" použití a nějakým "obecným" podmínkám. Tvrdit, že za jiných podmínek a požadavků jsou nejlepší může jen hlupák nebo lhář. Je to nesmysl. Naopak lze tvrdit, že oem nastavení tlumení automobilu nemůže vyhovět ani jedněm specifickým podmínkám zcela dobře. Pokud jako zákazník chci od auta sportovní jízdu, těžko mohu akceptovat nějaký kompromisně nastavený podvozek, stejný s důchodcem, který preferuje minimální přenos rázů od vozovky do interiéru. To jsou diametrálně rozdílné požadavky, kterým může oem odpružení vozidla vyhovovat pouze a jenom částečně, protože stejně tak musí uspokojit nároky zákazníka s úplně opačnými preferencemi, než mám já.
Každá změna podmínek nebo každý akcent na jednu z mnoha kompromisních podmínek znamená vyhodit to, co tam je z fabriky.
7. záměnou originálních komponent odpružení vozu mohu často dosáhnout zlepšení nebo zhoršení požadovaných vlastností podvozku na úkor vlastností jiných, pro mne zbytečných či přímo nežádoucích. Pro komfortní jízdu na rozbitém povrchu musí být podvozek vozu nastaven úplně jinak, než pro sportovní jízdu na hladkém pevném povrchu, což oem pružicí díly nemohou nikdy zajistit.
Například snížení těžiště vozu umožňuje zlepšení jízdních vlastností výměnou za snížení komfortu a přejezdu velkých nerovností. Pro daný typ auta podle hmotnosti na nápravu, délky a hmotnosti převisů a předpokládaném propérování mohu použít pro daný účel zcela jinou pružinu, než je ta z fabriky nabitá kompromisy, a která daleko lépe vyhovuje konkrétním podmínkám a nárokům, které mám já. K této pružině pak musím zase použít odpovídající tlumič konkrétní charakteristiky, protože změnou pružiny jsem změnil pásmo funkčnosti oem tlumiče, který v daném použití a podmínkách bude pravděpodobně nevhodný. Musí to být k sobě pasující a fungující komplet, který volím podle svých podmínek, nikoli podle nějakých univerzálních kompromisů, které musí oem výrobek splňovat.
8. i pouhou změnou například brzdového systému mohu mít problém s oem dílem, protože zvýšený přenos tepla z výkonnějšího brzdového systému může působit oem tlumičům zvýšení pracovní teploty a jejich tlumičový olej to prostě nezvládne, protože není na takové podmínky konstruován. Specializované renomované výrobky dodavatelů sportovních dílů odpružení používají obvykle sice výrazně dražší, zato však teplotně a únavově rezistentnější tlumičové oleje, často pak v kombinaci s konstrukcí tlumiče nejen s odolnější pístnicí a pevnějším válcem, ale i s konstrukcí ventilů reagující na aktuální viskozitu (teplotu) tlumičového oleje.
9. Zvláštní kategorií jsou pak nastavitelné podvozky, u nichž lze jejich vlastnosti měnit podle požadovaného charakteru uživatelem, často bez demontáže tlumiče či pružiny z vozu. Takové tlumicí prvky pak mají samozřejmě vlastnosti zase podstatně lepší, než standardní oem levné a "univerzální" řešení.
Dražší a přesnější řešení mívá často i výhodu v čase - komponenty se obvykle nemění, ale repasují, což přináší i pozitivní finanční efekt v delším časovém horizontu.
10. Kvalita dílů a nastavení podvozku má často podstatně větší důležitost na reálnou rychlost vozidla (měřenou v čase), než třeba výkon motoru. Typicky je to vidět na automobilových soutěžích, kde mnohdy "papírově" výkonnější konkurenci drtí méně výkonný, o to ale lépe nastavený "outsider".
lazar33
No, pamatuji si, že u mého starého auta šly opotřebované tlumiče při jízdě už opravdu hodně poznat. Tady u nás v okolí jsou dost rozbité cesty a tam to člověk prostě cítil. Nakonec jsem ale výměnu za nové zvládl sám. Objednával jsem si je tehdy myslím z https😐/www.autodilyvojkov.cz/podvozkove-dily a ta výměna byla hotová za jedno odpoledne.
Tady zase někdo objevil Ameriku, opotřebovaná věc funguje hůř, jak fungl nová. Bravo >😒]
Dle tvé logiky tedy majitelé deset let srarých aut, co mají na krku třeba 200tis km jezdí po městě 40 km/h, přizpůsobují přece způsob jezdění opotřebení svého vozu. No ty s 300tis km, což 15-cti leté auto ujede naprosto v pohodě, ty jezdí ve městě pro jistotu jen 30km/h...no a starší ty už rovnou tlačí >😒]
Denně potkávám na silnici auta, kterým zadní kola na kdejaké nerovnosti odskakují několik cm nad vozovku. A že by jezdili jinak než ostatní, ani omylem.
Přitom cena jednoho tlumiče nepřevyšuje cenu nové pneumatiky na dané vozidlo. A vydrží jak píší v článku 150tis km, což pneumatika nezvládne ani omylem. Čili tvrdit, že by nový tlumič byl drahý...
Auto prostě vyžaduje investice a pravidelnou údržbu...mluvit tady o zlodějské propagandě je nesmysl. Buď na to máš, nebo choď pěšky 8-s
Neni to vo tom že s jinym autem zabrzdíš jinak, ale že každý auto se starejma brzdí hůř než novejma tlumičema. A zatimco vojetou pneu vidíš, u tlumičů si to hodně lidí neuvědomuje. To je celý
Až půjdeš přes přechod...budeš rád za každý metr k dobru 😉
Zkus si ho nejdřív přečíst a až pak se shazovat >😁
Každý auto zastaví dřív s novejma a pozdějš se starejma tlumičema. Novější starší větší menší dražší levnější každý!
. .... Dokud neteče, je tlumič pérování dle českých zákonů v pořádku. Tedy na STK s ním legálně projdete. Přitom auto už může být dávno nebezpečné.
Tak kdy měníš ty destičky, kotouče, pneu nebo třeba stěrače?
Co ten kartáček na zuby? Tam výměnu po 3 měsících taky považuješ za podvod od zkorumpovanců a zlodějů?
A že to je celé uplacené je jasné podle toho co se děje teď. Pneumatikáři nedomysleli že když budou používat lidi dvě sady tak se budou o to míň opotřebovávat tak je budou kupovat po delší době, takže na tom nic nevytřískají navíc. Tak začali s propagandou že 10 let stará pneumatika prodlužuje brzdnou dráhu o hromadu metru a mají se měnit po 4 letech. A to už je kšeft. Když to shrnu tak dle alarmistů auta x metrů navíc protože tlumiče x metrů protože pneu , takž vlastně se tady * po silnicích auta která nejdou zastavit. Jen jsou asi v jiné dimenzi, protože to neni nikde vidět.
Podle tvejch odpovědí to zas tak zlý nebude - a asi se trochu úchylně, ale dobře bavíš, co? >😒]
......Jenže vy nevíte že se přizpůsobujete protože to probíhá pomalu postupně. A stejně se musíte přizpůsobovat povrchu, provozu tak to je jen jedna hodnota z mnoha která se v čase a místě provozu mění. I nové auto brzdí každé jinak....... Je mimo vaše schopnosti chápaní že v autě se nebrzdí podle metrů, ale podle odhadu jak vám klesá rychlost.
[odkaz]
[odkaz]